Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***

3172 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1901

Postad 07 juli 2011 - 12:28

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

jaa jag vet att USB har ingenting å göra med Kies eller samtal. Men det är ju 3 saker som gör mig riktigt förbannad.. När jag kopplar mobilen via USB.. inget händer.. den håller på att ladda bara.. ingenting annat, försökte så med 2 olika kablar och 3 PC.. letade efter allt möjligt i inställningar. Inget.. :)



Antar att du behöver sätta den i masslagringsläge för att kunna föra över filer, hur det är med sync vet jag inte på samsung på htc får man välja syncläge för att synka med htc sync.
Vet inte heller hur du gör valet i samsungen men på vanilla android får man rulla ner notifierings fältet och där välja att man ska använda telefonen för masslagring

#1902

Postad 07 juli 2011 - 12:48

ctmpl6
  • ctmpl6
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
jaaa.. jag vet vad du menar.. men för min del, inget fungerar..

#1903

Postad 07 juli 2011 - 13:00

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

jaaa.. jag vet vad du menar.. men för min del, inget fungerar..


Är kies korrekt installerat, kan behövas för drivrutiner

#1904

Postad 07 juli 2011 - 15:02

naukka
  • naukka
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0

Hej på Er!

Kopierar över det jag just postade på Sweclockers också :) (dangerdan är mitt nick där)

Tänkt till och börja med att upplysa Er om att Andida har gjort det igen. Alltså producerat ett högkapacitets batteri och denna gång till Samsung Galaxy S2:

http://cgi.ebay.com/....d=246159833757

http://www.mobilefun....-s2-p30659.htm

http://forums.hardwa.....php?t=3298071

Jag har själv köpt ett sådant dock inte till min samsung utan till min flickväns HTC Desire HD och då ett på 1800mAh. Det har givit henne väldigt mycket längre tid på sin Desire HD mot orginalet och jag kan inte säga något dåligt om dem.

Dock så är jag intresserad av att start en diskussion om detta till just Samsung Galaxy S2. Vi är många som äger denna lur idag och jag kan tänka mig att jag inte är den ända som är intresserad av mer kapacitet i batteriväg .

Vad säger ni? Ska ni beställa ett? varför inte, är det inte bra nog har man ju två :D?

/Danne



Dina 3 länkar fungerar inte!

#1905

Postad 07 juli 2011 - 17:58

ctmpl6
  • ctmpl6
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Är kies korrekt installerat, kan behövas för drivrutiner

Majlade Samsungs Support de svarade... Ominstallera Kies, Stäng av brandväg och antivirus , och kör administratör,

jaaa.. gjorde så.. men fortfarande fungerar det inte, när jag kör som administratör, då kopplar de aldrig, men när jag trycker bara med dubbel klicka på Kies, så fungerar det bara för att överföra bilder/filmer osv, fast går ej att uppdatera.

#1906

Postad 07 juli 2011 - 18:01

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Har du lyckats installera Kies så skit i det å uppdatera med ODIN

#1907

Postad 07 juli 2011 - 18:16

ctmpl6
  • ctmpl6
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Har du lyckats installera Kies så skit i det å uppdatera med ODIN



jaaaa det ville jag göra idag men, när jag kopplar USB till datorn, de ser inte varandra.. installerade drivrutiner, tryckte på USB felsök i inställningar, maslagring osv.. allt möjligt i inställningar. inget? Försökte också dela 3g internet via Usb.. inget.. :) måndag exemplar, elleR? kör win 7 64bit.

#1908

Postad 07 juli 2011 - 18:43

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Ah ok ......På det viset...
Kör win7 64 bit å har nå cp själv men ja lyckades installera drivarna som behövdes..

Har du sett om den installerat nå drivare ?

Testa dra ner Odin
Boota telefonen i downloadmode å koppla in telefonen i datorn så ser du om den hittas av Odin

Edit
Testat ladda ner Kies härifrån?
Avinstallera och testa igen

http://www.samsung.c...SOFTWARE.MANUAL

Redigerat av moparman, 07 juli 2011 - 18:53.


#1909

Postad 08 juli 2011 - 16:10

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

jaaaa det ville jag göra idag men, när jag kopplar USB till datorn, de ser inte varandra.. installerade drivrutiner, tryckte på USB felsök i inställningar, maslagring osv.. allt möjligt i inställningar. inget? Försökte också dela 3g internet via Usb.. inget.. :) måndag exemplar, elleR? kör win 7 64bit.

använde oxå Win7 64bit och blev förbannad som du.inget fungerade i kies.bara kopplade ner sig hela tiden ochibland hitta den inte telefonen(oftast så) kör win Xp nu istället.fungerar kanon

#1910

Postad 08 juli 2011 - 19:56

dekbom
  • dekbom
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Har jag rätt att lämna mobilen till MediaMarkt pga. USB fungerar inte som det ska, Kan ej uppdatera nya mjukvaran via Kies och Samtal bröts. Försökte allt möjligt.. läste mycket.. men ingenting hjälper.. Försökte uppdatera till KE7 med 3 olika datorer, installerade drivrutiner, återställde mobilen, Försökte med WCDMA/2GSM och installera drivrutiner på PC. Inget fungerar.. jag är nu verkligen trött på denna lur.. Mobilen är ca 1,5 mån gammal, har jag rätt för återköp eller byte?


Händer ingenting alls med mobilen när du kopplar in den med USB? Den säger inget i stil med att "program måste stängas"?

#1911

Postad 08 juli 2011 - 20:09

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0

SamFirmware
by PaulOBrien
TWEET SPECIAL: ANDROID 2.3.4 FOR GALAXY S II FAST DOWNLOAD LINK: tiny.cc/jolk3 I9100XXKG1 LATER NEWS MESSAGE!


http://hotfile.com/d...0XXKG1.rar.html

Rock on!

#1912

Postad 08 juli 2011 - 21:47

ted78
  • ted78
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Hej alla =)
Köpte denna mobil igår och har ett problem...ett problem som jag även hade på min SE x10 mini... Det gäller samtalsloggen som jag inte gillar. Kan man göra någon inställning på den som gör att man bara ser ringda nummer och inte sms/mms-konversationer samt kan man göra något så en kontakt ara syns en gång? (som det är nu så syns tex min mamma 2 ggr på raken om jag försöker ringa henne 2 ggr på 5 min...skulle vilja att den senare raderas)

...kanske någon app?

Tack på förhand =)

#1913

Postad 09 juli 2011 - 08:36

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Ja...

Under logg trycker du på touchknappen i vänstra hörnet och väljer View..
Där kan du välja att visa missade samtal.ringda. inkommånde... alla..

Däremot tror jag inte de går att få bort att den listar samma namn varje gång den ringt..

Möjligt att du kan byta dialer

#1914

Postad 10 juli 2011 - 08:14

twizz
  • twizz
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Var på Sonisphere igår tog massor med bilder. Men när jag var en bra bit från
scenen så gick det inte att få bilder skarpa bilder alls på banden. När jag filmade
så tappar kameran fokus ganska ofta.

#1915

Postad 10 juli 2011 - 14:31

Marlow
  • Marlow
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Fan, kopplade in min Galaxy S2 i datorn efter en tids semester och Kies rekommenderade en uppdatering av firmware. Jag gjorde då en full säkerhetskopiering innan med Kies. Halvvägs in i uppdateringen därefter hänger sig Kies, men uppdateringen verkar fortskrida ändå.

Men efter uppdateringens sluförts när jag ska göra en återställning så får jag ett felmeddelande om att återställningen avbrutits pga fel och att jag ska försöka igen... :D

Alla bilder, installerade apps etc är borta!

Redigerat av Marlow, 10 juli 2011 - 14:32.


#1916

Postad 10 juli 2011 - 15:22

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Att du ens använder skitprogramet när det finns bättre sätt att ta backup .
Dock behövs root men.

#1917

Postad 10 juli 2011 - 17:12

Marlow
  • Marlow
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Att du ens använder skitprogramet när det finns bättre sätt att ta backup .
Dock behövs root men.


Vilken app ska jag använda då?

#1918

Postad 10 juli 2011 - 17:35

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Rootar du med chainfire root så kan du ta backup med cwm som följer med..

http://forum.xda-dev...d.php?t=1103399

Redigerat av moparman, 10 juli 2011 - 18:47.


#1919

Postad 10 juli 2011 - 21:01

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Är det någon som sett om det här skalet har kommit i handeln ännu?
http://www.youtube.c...h?v=ZwFQ1YICUa0

#1920

Postad 10 juli 2011 - 22:16

ted78
  • ted78
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Ja...

Under logg trycker du på touchknappen i vänstra hörnet och väljer View..
Där kan du välja att visa missade samtal.ringda. inkommånde... alla..

Däremot tror jag inte de går att få bort att den listar samma namn varje gång den ringt..

Möjligt att du kan byta dialer

Den funktionen känner jag till. tänkte mest på om det fanns någon inställning som jag missat... En annan dialer kankse... finns det någon bra app för det? å kan man isf ta bort den gamla?? =)

#1921

Postad 10 juli 2011 - 22:45

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Har läst om nån men kommer inte ihåg vilken de var :D

Läs program tråden på swedroid för tips

#1922

Postad 11 juli 2011 - 00:40

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Den funktionen känner jag till. tänkte mest på om det fanns någon inställning som jag missat... En annan dialer kankse... finns det någon bra app för det? å kan man isf ta bort den gamla?? =)



I tex GoDailer/GoContact så klumpas de ihop, så när man kollar listan så står det en siffra med hur många samtal man haft/missat med personen ifråga, klicar man på den så fälls den ut och man kan se tider och liknande.

#1923

Postad 11 juli 2011 - 04:58

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Batterier är intressant, slumrat förbi några butiker i ämnet men ingen hade fått in något till S2 ännu. Original ska vara Li-Ion med kapacitet på 1650 mAh vilket butiken jag trodde mest på tyckte var klent...? Visst batteritiden är väl en bit ifrån bra på denna här men han uttryckte sig som så att 1650 var lite i sig vilket jag undrar om det verkligen är om man jämför med andra lurar.

Men men vilka gör bäst batterier och med mest mAh? Är batteriet troligen enhetsspecifik eller använder dom sig av en standard så att marknaden är större än för enbart S2? Vill med andra ord ha extra batterier nu när man har en telefon med "löst" dito och då gärna bättre än original om det finns.

#1924

Postad 11 juli 2011 - 07:25

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Cognition S2 2.3.4 ute nu

#1925

Postad 11 juli 2011 - 08:23

Perb
  • Perb
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
DealExtreme har fått in ett stort (3500 mAh) batteri nu som jag är nyfiken på. Bygger självklart på en del på baksidan...

#1926

Postad 11 juli 2011 - 10:12

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Trevligt, skulle nog fungera fint som ett "resebatteri" iaf :D Om vi ser till normal storlek då, finns det några bra alt till original i kvalitet/pris?

#1927

Postad 11 juli 2011 - 10:28

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Batterier är intressant, slumrat förbi några butiker i ämnet men ingen hade fått in något till S2 ännu. Original ska vara Li-Ion med kapacitet på 1650 mAh vilket butiken jag trodde mest på tyckte var klent...? Visst batteritiden är väl en bit ifrån bra på denna här men han uttryckte sig som så att 1650 var lite i sig vilket jag undrar om det verkligen är om man jämför med andra lurar.

Men men vilka gör bäst batterier och med mest mAh? Är batteriet troligen enhetsspecifik eller använder dom sig av en standard så att marknaden är större än för enbart S2? Vill med andra ord ha extra batterier nu när man har en telefon med "löst" dito och då gärna bättre än original om det finns.



Tycker det verkar vara en konstig inställning hos de du pratat med, 1650mAh är ett av de kraftigaste orginalbatteri jag vet. Att luren för många verkar kunna hålla uppåt 2 dygn med ganska stor användning är också ganska bra för den här typen av lurar (räknar givetvis att man inte råkar ut för batteridränering då) Var nån som länkade till batterier i den här tråden i det fallet 1800 mAh men en butik där hade även 3200 mAh telefonen blev dock med det ca 15 mm tjock

#1928

Postad 11 juli 2011 - 12:31

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

DealExtreme har fått in ett stort (3500 mAh) batteri nu som jag är nyfiken på. Bygger självklart på en del på baksidan...


Ser riktigt trevlig ut, speciellt med ett 1800-mAh-batteri i vanlig storlek och sen 3500 i större! :rolleyes: Synd bara att skyddet jag beställt från Dealextreme (som ännu inte kommer, men hoppas det är på väg) inte kommer passa ^^ Får se om de fixar något skydd som passar runt det stora batteriet då! :D

Tycker det verkar vara en konstig inställning hos de du pratat med, 1650mAh är ett av de kraftigaste orginalbatteri jag vet. Att luren för många verkar kunna hålla uppåt 2 dygn med ganska stor användning är också ganska bra för den här typen av lurar (räknar givetvis att man inte råkar ut för batteridränering då) Var nån som länkade till batterier i den här tråden i det fallet 1800 mAh men en butik där hade även 3200 mAh telefonen blev dock med det ca 15 mm tjock


Kraftigt batteri i all ära, men ändå för litet med tanke på hur mycket displayen drar! :D Jag brukar aldrig klara mig över 24h och då brukar nog skärmen stå för 50-60% trots att jag har på lägsta skärmstyrka, låser när jag inte använder den och sånt. Kanske är för att man är en sån där sms:ande ungdom! Är dock bara uppe i laddning 7 eller något av batteriet, men tiden lär ju inte öka markant de sista 3 laddningarna tyvärr! :)

Edit: Kan lägga till att "aldrig över 24h" även kan betyda att det är mindre än så, dvs. i princip aldrig över 18h som det tyvärr är i mitt fall! :)

ett problem som jag även hade på min SE x10 mini... Det gäller samtalsloggen som jag inte gillar. Kan man göra någon inställning på den som gör att man bara ser ringda nummer och inte sms/mms-konversationer samt kan man göra något så en kontakt ara syns en gång? (som det är nu så syns tex min mamma 2 ggr på raken om jag försöker ringa henne 2 ggr på 5 min...skulle vilja att den senare raderas)

...kanske någon app?


Bläddrade igenom Market lite och såg denna... Har inte testat men du kan ju alltid kolla på den? :)

https://market.andro...e=search_result

Redigerat av Arbu11, 11 juli 2011 - 12:47.


#1929

Postad 11 juli 2011 - 13:02

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Kraftigt batteri i all ära, men ändå för litet med tanke på hur mycket displayen drar! :D Jag brukar aldrig klara mig över 24h och då brukar nog skärmen stå för 50-60% trots att jag har på lägsta skärmstyrka, låser när jag inte använder den och sånt. Kanske är för att man är en sån där sms:ande ungdom! Är dock bara uppe i laddning 7 eller något av batteriet, men tiden lär ju inte öka markant de sista 3 laddningarna tyvärr! :rolleyes:

Edit: Kan lägga till att "aldrig över 24h" även kan betyda att det är mindre än så, dvs. i princip aldrig över 18h som det tyvärr är i mitt fall! :D



Bläddrade igenom Market lite och såg denna... Har inte testat men du kan ju alltid kolla på den? :)

https://market.andro...e=search_result


Användningen betyder ju rätt mycket, men det man får jämföra med är ju sin ordinarie användning på olika telefoner i samma segment, testade SGS2 och jämförde med min legend, väldigt lika användning osv och min legend brukar hålla 16-20h min användning, oftast runt 16. Sgs2 höll med liknande användning runt 30h. Misstänker att du skulle få ut kanske 12h med min legend med din användning.

#1930

Postad 11 juli 2011 - 14:03

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Användningen betyder ju rätt mycket, men det man får jämföra med är ju sin ordinarie användning på olika telefoner i samma segment, testade SGS2 och jämförde med min legend, väldigt lika användning osv och min legend brukar hålla 16-20h min användning, oftast runt 16. Sgs2 höll med liknande användning runt 30h. Misstänker att du skulle få ut kanske 12h med min legend med din användning.


Med myyyycket mer smsande med min Nokia N97 och lite mindre internetanvändande så fick jag ut säkert 2-3 gånger så mycket batteritid på min Nokia N97! :rolleyes: Helt värdelös mobil, men batteriet var 1500mAh och höll som sagt var 2-3 gånger så länge! :D Är väl för bortskämd med det I guess! :)

Hur var det nu då... För att ta bort de där 4-"homescreen-knapparna" på botten måste man väl roota? :D Vill använda "GO SMS Pro" eller vad det heter, vore skönt att ta bort "Meddelande" knappen då och ersätta den med GO SMS Pro istället, så man bara har ett program för sms!

Dessutom fick jag det där skyddet från Dealextreme som jag nämnde nyss, gillar det! :) Tog väl ca 7-10 arbetsdagar, men det får man väl ta med tanke på priset ^^

http://www.dealextre...-s2-black-70754

#1931

Postad 11 juli 2011 - 14:38

Perb
  • Perb
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Dessutom fick jag det där skyddet från Dealextreme som jag nämnde nyss, gillar det! :D Tog väl ca 7-10 arbetsdagar, men det får man väl ta med tanke på priset ^^

http://www.dealextre...-s2-black-70754


Det funkar klockrent, har använt det från dag 1.

#1932

Postad 11 juli 2011 - 17:14

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Hur var det nu då... För att ta bort de där 4-"homescreen-knapparna" på botten måste man väl roota? Vill använda "GO SMS Pro" eller vad det heter, vore skönt att ta bort "Meddelande" knappen då och ersätta den med GO SMS Pro istället, så man bara har ett program för sms!


Har för mig att jag läste i den här tråden att man kunde byta ikonerna i docklist som standard på sgs2

Annars kan du ju satsa på en annan launcher med mer inställningar, det behöver man inte roota för.

#1933

Postad 11 juli 2011 - 19:48

miffadbanankaka
  • miffadbanankaka
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Jag undrar hur om man kan "infoga" en ny sida emellan befintliga sidor under program. Jag vet bara hur man infogar en ny sida i slutet, och då måste jag flytta massa ikoner bara för att få en tom sida.

#1934

Postad 12 juli 2011 - 17:53

Bucht
  • Bucht
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Jag har för ungefär en vecka sedan skaffa denna telefon, måste säga att jag är sjukt imponerad över allt den kan göra. En sak jag dock inte kommit underfund med är ifall man kan koppla den till TV:n eller inte.

Jag var på Kjelle och köpte mig en Micro HDMi till HDMI.
http://www.kjell.com...00000,175500000

Men då jag ska testa den här kabeln så passar den ej. Är det Micro USB till HDMI jag behöver eller är det till och med en adapter som krävs?

EDIT: jag hittade adaptern som behövs. Den ska tydligen kombineras med vanlig HDMI.
http://www.kjell.com...00000,619500000

Redigerat av Bucht, 12 juli 2011 - 17:58.


#1935

Postad 12 juli 2011 - 22:56

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0
Precis Bucht, den ser rätt ut! :)

Jag kom på nu här hur man ändrade de fyra standard-ikonerna nere på hemskärmen... Lägger ut här ifal latt någon skulle vilja veta...

- Hur man ändrar de fyra hemikonerna...

1. Gå in på "Program".
2. Tryck på "alternativ-knappen" i nedre vänstra hörnet på mobilen.
3. Välj Redigera.
4. Dra bort den ikon du vill ha bort och ersätt den med en ny!

Detta är alltså på Launchern man får med telefonen, vad nu det heter och är ^^

#1936

Postad 13 juli 2011 - 12:10

Pirado
  • Pirado
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Vad har Ni för varianter?Jag blev jävligt nöjd med mitt ab på Telenor.. 349kr i månaden och i det har jag 1/mbit surf mängd obegränsad. 5000sms/månad och får ringa för 199kr av dem. Pyntade 0 kr för telefonen.

#1937

Postad 13 juli 2011 - 14:58

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Jag undrar hur om man kan "infoga" en ny sida emellan befintliga sidor under program. Jag vet bara hur man infogar en ny sida i slutet, och då måste jag flytta massa ikoner bara för att få en tom sida.


Tjenare!

Satt och lekte och så kom jag på att någon frågat på forumet hur man la till en sida mellan två andra sidor... Du börjar med att gå till program...

Säg att du vill lägga till en sida mellan sida 2 och 3... Då går du till sida 2, klickar på "Meny-knappen" och sedan "Redigera"... Sen håller du in fingret på "Lägg till sida" tills den följer efter ditt finger, och så drar du den mellan sida 2 och 3, dvs lite till HÖGER på skärmen när du är inne på sida 2. Då kommer sida 2 att vrida sig lite åt höger!

Hoppas du förstod! :)

#1938

Postad 13 juli 2011 - 16:08

Viggen69
  • Viggen69
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

1650mAh är ett av de kraftigaste orginalbatteri jag vet.


Tack, jag trodde att jag bara hade 1200 mAh då detta är vad "battery monitor widget" rapporterar.
Om man tittar på batteriet står det 3.7V och 6.11Wh. Detta motsvarar väl 1650 mAh om jag räknar rätt.
Intressant också att "battery monitor widget" även rapporterar 3.95V.

#1939

Postad 13 juli 2011 - 21:05

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

  • 381 inlägg
  • 0
Har haft Iphone i 3 år nu (3g-3gs-4) men skaffade nytt abonnemang idag och tänkte då att det kunde vara kul att testa Android så det blev en Samsung telefon/Galaxy S2. verkar helt ok men ni som haft den ett tag och är lite mer hemma i Andorid, är det något jag bör tänka på. Något jag inte bör vara utan?

Hoppas det inte är för off-topic. Kanske det är vettigt att ha original android instället för touchwiz osv?

#1940

Postad 14 juli 2011 - 08:24

trifix
  • trifix
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Jag har nu haft min i några veckor och tyvärr är det vissa saker som faller. Android i sig är helt ok, inget att klaga på förutom den "gömda" bakåt knappen på just denna telefon. Varför gjorde man inte riktiga knappar?

Största problemet? Ja...Android Market känns som att handla på Willys, det mesta finns men kvaliten är inte alltid den bästa. Jag saknar fortfarande dessa klockrena fotoappar som jag använder ofta på iPhone/iPad. Spel ska vi inte tala om, där vinner Appstore med hästlängder. Jag har laddat ner ett spel tror jag medans jag under tiden har laddat ner 5-7 spel på iPaden.

Allt verkar kretsa kring hur mycket man kan göra om telefonen och hetsen kring launchers är ju ibland larvig. Det är en hackertelefon helt enkelt...

#1941

Postad 14 juli 2011 - 09:04

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Jag har nu haft min i några veckor och tyvärr är det vissa saker som faller. Android i sig är helt ok, inget att klaga på förutom den "gömda" bakåt knappen på just denna telefon. Varför gjorde man inte riktiga knappar?

Största problemet? Ja...Android Market känns som att handla på Willys, det mesta finns men kvaliten är inte alltid den bästa. Jag saknar fortfarande dessa klockrena fotoappar som jag använder ofta på iPhone/iPad. Spel ska vi inte tala om, där vinner Appstore med hästlängder. Jag har laddat ner ett spel tror jag medans jag under tiden har laddat ner 5-7 spel på iPaden.

Allt verkar kretsa kring hur mycket man kan göra om telefonen och hetsen kring launchers är ju ibland larvig. Det är en hackertelefon helt enkelt...


Fan så mycket snyggare med "gömda" knappar än riktiga knappar. Men nu lär du ju ha lärt dig var den sitter så jag fattar inte riktigt problemet?!?

Fotoappar? Vignette är riktigt, riktigt bra. Precis lika bra som dom som enbart finns till Iphone.
Spel har jag ingen koll på, spelar aldrig spel.

Enligt mig, som faktiskt har testat en hel del nya Android-telefoner, så är detta fortfarande den bästa telefonen.
När det gäller Android så är det inte så konstigt att det i många fall kretsar kring telefonen/hårdvaran som sådan då apparna är lika oavsett telefon.

#1942

Postad 14 juli 2011 - 09:47

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0
Har aldrig haft en Iphone, men tror faktiskt Trifix har rätt angående att Android har lite tråkigare spel! ^^ Har inte hittat nåt KLOCKRENT spel! ^^ Dock så klarar nog SGS2 lite kraftigare spel, om sådana bara skulle komma ut! :)

#1943

Postad 14 juli 2011 - 10:19

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Fan så mycket snyggare med "gömda" knappar än riktiga knappar. Men nu lär du ju ha lärt dig var den sitter så jag fattar inte riktigt problemet?!?

Fotoappar? Vignette är riktigt, riktigt bra. Precis lika bra som dom som enbart finns till Iphone.
Spel har jag ingen koll på, spelar aldrig spel.

Enligt mig, som faktiskt har testat en hel del nya Android-telefoner, så är detta fortfarande den bästa telefonen.
När det gäller Android så är det inte så konstigt att det i många fall kretsar kring telefonen/hårdvaran som sådan då apparna är lika oavsett telefon.


Själv avskyr jag när det inte finns riktiga knappar för hem, menu och bakåt, touchknappar är för lätt att stöta emot så får man börja om från början med det man gör, men eftersom att riktiga knappar verkar vara på väg att försvinna är det bara att gilla läget, till och med styrkulan på min legend retar mig ofta då det räcker med att fingret kommer emot för att markören ska flytta sig eller nått liknande

#1944

Postad 14 juli 2011 - 14:15

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Är det ngn som vet om man kan göra kontakbilderna större som kommer upp när nåogn ringer. Känns så fjuttiga på den stora skärmen?

#1945

Postad 15 juli 2011 - 09:05

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

  • 381 inlägg
  • 0
Försöker synka med kies air och en mac os x. Hittar telefonen med dator men telefonen vill ha user name o password?

Edit: Såg nu att det endast är windows.

Redigerat av thewall, 15 juli 2011 - 09:14.


#1946

Postad 15 juli 2011 - 18:00

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Har ni lust så lägg till mig i google+
gplus.to/moparlinke

använder de inte så mycket än men de kan väl kanske va skoj ..

Åså för att skriva lite mer on-topic så verkar cyanogen inte vara så långt borta från nightlies :-)

Redigerat av moparman, 15 juli 2011 - 18:59.


#1947

Postad 15 juli 2011 - 20:01

Unregistered68d2427b
  • Unregistered68d2427b
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Har ni lust så lägg till mig i google+
gplus.to/moparlinke

använder de inte så mycket än men de kan väl kanske va skoj ..

Åså för att skriva lite mer on-topic så verkar cyanogen inte vara så långt borta från nightlies :-)

Vad är det för nånting? Nått community eller,e inte så hemma på googles tjänster ;)

#1948

Postad 15 juli 2011 - 20:12

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Lite som facebook/twitter

Man kan dela upp i cirklar.
Tex vänner/bekanta/prisjakt/swedroid osv och så kan man välja vem som ser inlägg man postar.

Helt ok tjänst :-)

#1949

Postad 15 juli 2011 - 23:05

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Vad är det för nånting? Nått community eller,e inte så hemma på googles tjänster ;)



Tråd om Google plus Även om det är lite ot här så är det googles försöka att skapa ett socialt nätverk, mycket trevligt och väl fungerande för att vara beta.

/OT

#1950

Postad 16 juli 2011 - 10:07

freddan09
  • freddan09
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Jag var på utomhuskonsert igårkväll och testade att filma med min Galaxy. Jag undrar, finns det inget "nattläge" för filmning?? jag kunde inte hitta något iaf ;)
Kan man stänga av micen på något sätt eller reglera volymen för micen? när jag filma blev ljudet katastrofalt :lol:



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.