Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***

3172 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1951

Postad 17 juli 2011 - 05:00

LombraScintilla
  • LombraScintilla
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Hej,
jag undrar lite om nån känner för att dela med sig av sina erfarenheter av brister med denna telefon. Helst sånt som är allmänt känt, men individuella fel kanske kan vara intressant med antar jag. Jag går nämligen i valet och kvalet mellan denna och Sensation. Jag har aldrig ägt en smartphone förr, och är varken fan boy eller hatare av något av märkena, men jag hade troligtvis köpt Sensation om det inte hade vart för dess brister, såsom death grip, och att det överlag verkar som det finns fler klagomål (sett till antal trådar/inlägg) på den än den här.

Själv tycker jag inte riktigt om skalet på denna. Plast bekymrar mig inte så särskilt, men den känns lite fyrkantig, och ytan på baksidan gillar jag inte riktigt, men det är inte direkt nån avgörande faktor. Föredrar touch-knappar före fysiska sådana. Sedan verkar HTC Sense trevligt (baserat på vad som sägs), även om jag inte är så värst insatt i det hela. Men då har jag egentligen ingen aning om hur, eller ens vad, TouchWiz är.

Så vad har ni att dela med? Att det är en bra telefon har jag förstått, så det behöver jag inte höra. :) Vad säger ni som har testat båda (och är förmögna att ge en rättvis bedömning)?

Tack

Redigerat av LombraScintilla, 17 juli 2011 - 05:03.


#1952

Postad 17 juli 2011 - 07:28

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Läs recensioner om de båda på swedroid.se om du inte redan gjort det :)

#1953

Postad 17 juli 2011 - 12:14

freddan09
  • freddan09
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Jag var på utomhuskonsert igårkväll och testade att filma med min Galaxy. Jag undrar, finns det inget "nattläge" för filmning?? jag kunde inte hitta något iaf :)
Kan man stänga av micen på något sätt eller reglera volymen för micen? när jag filma blev ljudet katastrofalt ;)


Ingen som upplevt samma problem med micen vid filminspelning?? den verkar extremt känslig...
filmade igårkväll igen, stod ca 50 m från scenen, blev bara skrovel från micen! däremot stod en vän bredvid och filmade med sin Nokia N8, där blev ljudet alldeles perfekt, inget skrovel alls kunde höra varenda ton och vad artisten sjöng..... :)

#1954

Postad 18 juli 2011 - 07:58

Das Zie
  • Das Zie
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
Hej!

Om man lyssnar på en ljudbok och sedan stänger av telefonen, startar ljudboken där man var när man slår på telefonen igen?
Tacksam för svar.

#1955

Postad 18 juli 2011 - 19:00

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Jag var på utomhuskonsert igårkväll och testade att filma med min Galaxy. Jag undrar, finns det inget "nattläge" för filmning?? jag kunde inte hitta något iaf :)
Kan man stänga av micen på något sätt eller reglera volymen för micen? när jag filma blev ljudet katastrofalt :D


En person spelade in en låt med Ericsson arc

http://www.youtube.c...h?v=p5xQFxNU8SE

Helt ok resultat, man blir ju osäker på varför då samsung inte ska klara få samma ljudnivåer?

#1956

Postad 18 juli 2011 - 20:07

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0
Finns flera som klagat på t.ex. att vinden låter rätt mycket i mottagarens öra när man pratar i en SGS2. Har aldrig prövat det men eftersom att andra klagat på det kan det ju mycket väl stämma att Mikrofonen inte är världsbäst!

#1957

Postad 18 juli 2011 - 23:09

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Ingen som upplevt samma problem med micen vid filminspelning?? den verkar extremt känslig...
filmade igårkväll igen, stod ca 50 m från scenen, blev bara skrovel från micen! däremot stod en vän bredvid och filmade med sin Nokia N8, där blev ljudet alldeles perfekt, inget skrovel alls kunde höra varenda ton och vad artisten sjöng..... :)

Nokia N8 har väldigt bra mic för sådant.en på fram och en på baksidan för ljud inspelning(stereo) sen även "hd" ljud som jag e osäker på om nätbolagen använder.den filtrerar bort oljud när man pratar i telefon t.e.x .fungerar kanon på N8:an.vet inte om denna har det då tyvärr jag märkt att man har ofta svårt att höra vad andra säger och att andra har svårt att höra en bra.så denna är inget första val om man vill filma och spela in ljud.dock tycker jag den e den bästa på alla andra saker då den e ruskigt snabb och stabil och kanon fin skärm och bra batteritid..

#1958

Postad 19 juli 2011 - 06:32

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

  • 1 095 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man döljer filer? Det finns ju i inställningar om man vill visa eller dölja filer, men jag hittar ingenstans hur man döljer filer. Borde ju funnits i alternativen när man "long pressar" filen.

#1959

Postad 19 juli 2011 - 09:47

Phosphor
  • Phosphor
  • Användare

  • 197 inlägg
  • 0
Funkar inge vidare med rootad telefon tycker jag, hur fan får jag tillbaka den till originalläget på bästa sätt?
Flashade med senaste fw genom Odin (eftersom Kies inte känner igen en rootad telefon) men nu funkar det ännu sämre. SMS/Mailkienten kraschar hela tiden och telefonen funkar genomgående skitdåligt. :)

Vill ha tillbaka orginalkernel och senaste FW. Hur gör jag?

Redigerat av Phosphor, 19 juli 2011 - 11:36.


#1960

Postad 19 juli 2011 - 11:45

naukka
  • naukka
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man döljer filer? Det finns ju i inställningar om man vill visa eller dölja filer, men jag hittar ingenstans hur man döljer filer. Borde ju funnits i alternativen när man "long pressar" filen.


Tanka ner en app från market som heter audio manager, med den kan du dölja filer.

#1961

Postad 19 juli 2011 - 14:27

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

  • 1 095 inlägg
  • 0

Tanka ner en app från market som heter audio manager, med den kan du dölja filer.


Hmm...hittar ingen app som heter så. Länk?

#1962

Postad 19 juli 2011 - 18:23

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Finns flera som klagat på t.ex. att vinden låter rätt mycket i mottagarens öra när man pratar i en SGS2. Har aldrig prövat det men eftersom att andra klagat på det kan det ju mycket väl stämma att Mikrofonen inte är världsbäst!


tror nog att mikrofonen är för bra, då de plockar upp för mycket. har också störande vindbläsljud. de löste jag genom att placera ett finger på mikrofonhålet.(resultatet blev att vindljudet försvann men ljudet var fortfarande kristallklart).
funderar om man skulle kunna sätta en tejpbit överhålen och se om det skulle ge någon skillnad.

#1963

Postad 19 juli 2011 - 18:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

Funkar inge vidare med rootad telefon tycker jag, hur fan får jag tillbaka den till originalläget på bästa sätt?
Flashade med senaste fw genom Odin (eftersom Kies inte känner igen en rootad telefon) men nu funkar det ännu sämre. SMS/Mailkienten kraschar hela tiden och telefonen funkar genomgående skitdåligt. :)

Vill ha tillbaka orginalkernel och senaste FW. Hur gör jag?



Här har du orginal rom å kernel
http://forum.xda-dev...d.php?t=1075278

#1964

Postad 20 juli 2011 - 03:51

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Är det någon som köpt Samsungs docka till luren och vet om man kan ha ett tunt skal på den om man ansluter den?
Mvh Annika

#1965

Postad 20 juli 2011 - 07:38

Keberos07
  • Keberos07
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Är det någon som köpt Samsungs docka till luren och vet om man kan ha ett tunt skal på den om man ansluter den?
Mvh Annika

Har bordsdockan och tror inte att det går med något skal. Det är mycket bra passform. Smidigt att ha ett ställe att sätta telefonen på.

#1966

Postad 20 juli 2011 - 08:08

crs
  • crs
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Trevligt, skulle nog fungera fint som ett "resebatteri" iaf :) Om vi ser till normal storlek då, finns det några bra alt till original i kvalitet/pris?


Jag har köpt dessa: http://cgi.ebay.com/...#ht_1891wt_1313. Billiga, får se om de fungerar eller ej men överlag har folk haft mycket possitiva kommentarer kring dem på ebay. Återkommer när jag fått dem i brevlådan.

Funkar inge vidare med rootad telefon tycker jag, hur fan får jag tillbaka den till originalläget på bästa sätt?
Flashade med senaste fw genom Odin (eftersom Kies inte känner igen en rootad telefon) men nu funkar det ännu sämre. SMS/Mailkienten kraschar hela tiden och telefonen funkar genomgående skitdåligt. :)

Vill ha tillbaka orginalkernel och senaste FW. Hur gör jag?


Det fungerar helt klockrent med rootad telefon för mig. Körde först stock rom och root. Sedan provade jag Villian ROM. Nu kör jag Litening ROM v2.2 som är den klart bästa och fungerar sjukt mycket bättre än stock. Vad ska du med Kies till? Vilken ROM har du lagt in? Kom ihåg att köra clear dalvik cashe och clear data/factory reset i CWM beroende på vilken rom du lägger in, det kan vara problemet.

Redigerat av crs, 20 juli 2011 - 08:18.


#1967

Postad 20 juli 2011 - 09:55

Marlow
  • Marlow
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Vafan.. igår natt laddade min telefon ur helt. Efter att ha laddat den via USB kabel under morgonen är plötsligt ALLA mina program borta. Helt väck? :)

Vad kan man göra åt det? Apparna är installerade i telefonen, men om jag trycker på ""Progeram" får jag fram tom sida.

Grrr

Redigerat av Marlow, 20 juli 2011 - 09:59.


#1968

Postad 20 juli 2011 - 12:12

naukka
  • naukka
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0

Hmm...hittar ingen app som heter så. Länk?


https://market.andro...tanuj.hideitpro

#1969

Postad 20 juli 2011 - 13:28

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som har detta "problem"/irritationsmoment?

Man går inte på Meddelande, och ska skriva ett nytt... Så skriver man in personen man ska skriva till, säg att du skriver "Magnus"... Då kommer det upp TRE stycken "Magnus Mobil" med samma nummer, TRE stycken med "Magnus Hem" och sen kanske EN med "Magnus Arbete"...

Det mystiska är att det just är bara EN på arbete... Nåja, någon mer som har detta? Tips på hur man kan fixa det? Har INTE lagt in några dubletter av kontakter eller liknande, har INTE lagt in dubletter av några nummer, har INTE kontakterna kopplade till något facebook-konto eller live-konto eller liknande!

Så har ni nån minut över så pröva gärna och skriv! :)

Jag har köpt dessa: http://cgi.ebay.com/...#ht_1891wt_1313. Billiga, får se om de fungerar eller ej men överlag har folk haft mycket possitiva kommentarer kring dem på ebay. Återkommer när jag fått dem i brevlådan.


Ja tack, skriv gärna om det kom fram och funkar bra och så! :) Såg ju rätt billigt ut!

Redigerat av Arbu11, 20 juli 2011 - 14:03.


#1970

Postad 20 juli 2011 - 17:32

järker
  • järker
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som har detta "problem"/irritationsmoment?

Man går inte på Meddelande, och ska skriva ett nytt... Så skriver man in personen man ska skriva till, säg att du skriver "Magnus"... Då kommer det upp TRE stycken "Magnus Mobil" med samma nummer, TRE stycken med "Magnus Hem" och sen kanske EN med "Magnus Arbete"...

Det mystiska är att det just är bara EN på arbete... Nåja, någon mer som har detta? Tips på hur man kan fixa det? Har INTE lagt in några dubletter av kontakter eller liknande, har INTE lagt in dubletter av några nummer, har INTE kontakterna kopplade till något facebook-konto eller live-konto eller liknande!

Så har ni nån minut över så pröva gärna och skriv! ;)


Jag har inte just det problemet men ett annat helkonstigt problem som dök upp när jag skulle testa det som du beskriver.

När jag ska skriva in t.ex. Magnus så kommer det upp följande unde (624687) och dels har jag ingen magnus i min telefonlista och om jag skulle välja magnus som mottagare så är det just dessa siffror som det sedan står TILL: 624687

Varför blir det så ?

/ J

Redigerat av järker, 20 juli 2011 - 17:32.


#1971

Postad 20 juli 2011 - 17:43

Keberos07
  • Keberos07
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Jag har inte just det problemet men ett annat helkonstigt problem som dök upp när jag skulle testa det som du beskriver.

När jag ska skriva in t.ex. Magnus så kommer det upp följande unde (624687) och dels har jag ingen magnus i min telefonlista och om jag skulle välja magnus som mottagare så är det just dessa siffror som det sedan står TILL: 624687

Varför blir det så ?

/ J

Får det med när jag skriver ett namn. Det är ju T9 eller vd man ska säga, de siffror du trycker för att få det namnet med numeriskt tangentbord. Finn väl numera nummer där de säger namnet istället. Tex 08-bil

#1972

Postad 20 juli 2011 - 19:02

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Har ett konstigt problem Har köpt SwiftKey och det fungerar bra när jag använder till sms och whatsup. Men om jag går in på min gmail så kommer det med ordförslag som jag se när jag skriver på ämnesraden. Men när jag sedan flyttar markören till att skriva mailet så försvinner den raden som man ser ord förslagen help!!
Mvh. Annika

#1973

Postad 20 juli 2011 - 22:54

TriNitro
  • TriNitro
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Beställde en Galaxy S2 idag men har en fråga om micro-SD. Hur funkar det om man har t.ex. 100 mp3s på micro-SD och resten på telefonens minne? Allt syns i musikspelaren utan problem antar jag? Tänkte mest om det är något man ska tänka på med just micro-SD att man ska lägga vissa saker på telefonens lagring och andra på micro-SD eller om allt bara smälter samman i vilket fall ;)

Snurrigt förklarat men hoppas någon förstår vad jag menar :D

Fungerar det att kika t.ex. 1080p med ett Kingston microSDHC Class 4 eller lär man upp på Class 10 isf?

#1974

Postad 20 juli 2011 - 22:55

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Jag har inte just det problemet men ett annat helkonstigt problem som dök upp när jag skulle testa det som du beskriver.

När jag ska skriva in t.ex. Magnus så kommer det upp följande unde (624687) och dels har jag ingen magnus i min telefonlista och om jag skulle välja magnus som mottagare så är det just dessa siffror som det sedan står TILL: 624687

Varför blir det så ?

/ J


Precis, bokstäverna representerar ju även en siffra... Dock har jag ingen aning om hur de är organiserade, för jag hittar inget självklart samband O.o Så det är lite mysko att man ens har det! :S

Då vet jag inte varför jag får tre-dubbelt av alla nummer och kontakter när jag skriver sms...! :S

#1975

Postad 21 juli 2011 - 07:41

Bimme
  • Bimme
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Om man lyssnar på en ljudbok och sedan stänger av telefonen, startar ljudboken där man var när man slår på telefonen igen?

Fungerar nog bäst med en dedikerad ljudboksspelare. Jag kan rekommendera AudioBook Player 2. Gillar verkligen att den pausar automatiskt när man drar ur headsetet.

#1976

Postad 21 juli 2011 - 11:32

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

  • 730 inlägg
  • 0
Ingen som vet om det går att "boosta" mottagningen på WLAN:et på denna lur.... mottagningen är verkligen urusel:(.... Har en D-Link 655 som har funkat otroligt bra:) än så länge;)


//Peter

#1977

Postad 21 juli 2011 - 18:34

StarChild
  • StarChild
  • Lärjunge

  • 297 inlägg
  • 0
Är det någon som hört någonting mer om det kommer att komma en Galaxy S2 med NFC stöd? Har hört rykten om att det skulle komma under sommaren. Är riktigt sugen på en S2:a men väntar gärna någon månad om det kommer en med NFC stöd. Dock så är man ju inte lika sugen på att vänta om det visar sig att det inte kommer en med NFC stöd.

#1978

Postad 21 juli 2011 - 19:18

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Kör Cyanogenmod nu..
Grymt vad de smider :D

Älskar att den är så slimmad ;)

Dock så är den nightlies så inte allt fungerar.
Är ni intresserade så läs här

http://forum.xda-dev...d.php?t=1112916

#1979

Postad 22 juli 2011 - 11:41

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Är det någon som hört någonting mer om det kommer att komma en Galaxy S2 med NFC stöd? Har hört rykten om att det skulle komma under sommaren. Är riktigt sugen på en S2:a men väntar gärna någon månad om det kommer en med NFC stöd. Dock så är man ju inte lika sugen på att vänta om det visar sig att det inte kommer en med NFC stöd.

inte hört om någon tid ännu.är riktigt intresserad av att det ska komma minnes kort med nfc inbyggt i.finns det någon extern stereo mic man kan koppla in i telefonen?.någon som använder en sån??.riktigt nöjd med film inspelning i bra ljus men ljudet suger riktigt..

Redigerat av Unregistered0a756c1f, 22 juli 2011 - 11:43.


#1980

Postad 22 juli 2011 - 18:35

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Tror jag blir galen!! Är det någon snäll som kan hjälpa mig Jag uppdaterade hantcent sms idag och tycker det vart mycket sämre. När jag nu ska välja att skicka ett sms så får jag uppe i högra hörna två alternativ. Ett plustetecken trycker jag på det kommer jag till min kontaktlista där det inte går att söka på något smidigt sätt och inga kontaktbilder. trycker jag på den gröna iconbilden brevid plustecknet står det please input or select contacts. Men jag fattar inte hur jag ska göra plzz hjälp mig du som kan!!
/// Annika

#1981

Postad 22 juli 2011 - 20:04

Norwin
  • Norwin
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Installerade nyss 2.3.4 men saknar språkstöd svenska för swipe keyboard. Någon som har någon lösning till detta??
:)

Redigerat av Norwin, 22 juli 2011 - 20:05.


#1982

Postad 22 juli 2011 - 20:06

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

  • 730 inlägg
  • 0

Installerade nyss 2.3.4 men saknar språkstöd svenska för swipe keyboard. Någon som har någon lösning till detta??
:)

'

hur hitta du den?

#1983

Postad 22 juli 2011 - 20:17

Norwin
  • Norwin
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Uppdatering 2.3.4, beta

http://maboot.com/ho...3-4-xxkg2/2400/

Redigerat av Norwin, 22 juli 2011 - 20:21.


#1984

Postad 22 juli 2011 - 20:37

drogoth
  • drogoth
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Har alternativet att byta tema på SMS kommit tillbaka nu i och med senaste uppdateringen?
Saknar det svarta temat som försvann på förra.......

#1985

Postad 22 juli 2011 - 21:36

trifix
  • trifix
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Gosms med perfect keyboard = <3

Något jag saknar är en enkelt widget för widgetlocker som med en ikon visar om jag fått nya mail på mitt msn konto. Jag hittar bara widgets som visar nya mail på g-mail-kontot. Alltså precis som mailprogrammets ikon fast som en widget. Verkar vara ganska många människor som letar efter just detta...

Jag höll idag i en iPhone igen ordebtligt effer 1 månad med sgs2...

Responsen når inte riktigt ända fram på sgs2 när det gäller touch och scroll. Känslan av att fingret är en förlängning av telefonen infinner sig aldrig på sgs2. Framförallt beror det på lagg men också att åtminstone jag trycker "fel" oftare på länkar när jag surfar trots den större skärmen på sgs2. Känns som att iphonen hela tiden vet vart jag vill trycka...

#1986

Postad 23 juli 2011 - 10:23

miffadbanankaka
  • miffadbanankaka
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Jag undrar hur energisparläget egentligen fungerar på sgs2an. Jag har aktiverat funktionen under inställningar och satt den till 10%. Fast även om telefonen har 100% i batteri, så står det under menyn som man kan dra ned, att energisparläget är aktiverat. Hur som helst så kan jag fortfarande ha på wifi och ljusstyrkan på skärmen ändras inte. Det händer heller inget vid 10% av batteriet, mobilen stänger inte av wifi automatiskt. Först när jag kopplar in laddaren, så står det att energisparläget har pausats. Hur kan jag få det att fungera?

#1987

Postad 23 juli 2011 - 16:14

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

  • 730 inlägg
  • 0

Uppdatering 2.3.4, beta

http://maboot.com/ho...3-4-xxkg2/2400/



Förbättringen av internet speed det förbättrar inte WLAN mottagningen, eller?

#1988

Postad 24 juli 2011 - 12:16

TriNitro
  • TriNitro
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Hur fungerar autobrightness på skärmen för er? Ser ju att den ändrar ljusstyrka beroende på om jag är ute eller inne men tycker den fortfarande är onödigt stark inomhus. Bäst att tanka någon app/widget för detta kanske?

#1989

Postad 24 juli 2011 - 15:00

Bimme
  • Bimme
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Jag undrar hur energisparläget egentligen fungerar på sgs2an. Jag har aktiverat funktionen under inställningar och satt den till 10%. Fast även om telefonen har 100% i batteri, så står det under menyn som man kan dra ned, att energisparläget är aktiverat. Hur som helst så kan jag fortfarande ha på wifi och ljusstyrkan på skärmen ändras inte. Det händer heller inget vid 10% av batteriet, mobilen stänger inte av wifi automatiskt. Först när jag kopplar in laddaren, så står det att energisparläget har pausats. Hur kan jag få det att fungera?

Mycket bra fråga, jag undrar samma sak.
Känns som att senaste uppdateringen gjorde att den inte slår av automatiskt ljusstyrka längre.
Min envisas med att slå av synkroniseringen, men den slås ju inte på igen när batteriet är laddat...

#1990

Postad 24 juli 2011 - 17:10

Norwin
  • Norwin
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Här har du orginal rom å kernel
http://forum.xda-dev...d.php?t=1075278

Efter uppdateringen.....
Kanske bör tilläggas att om du vill att uppdateringstjänsten skall känna igen din telefon så måste du lägga in
ditt IMEI;
*#272*ditt IMEI nr*, När detta gjort så väljer du "NNE" för nordic countries.
Kör sen en factory reset (home +volym upp +power), välj factory reset.
Bootar om och du kan uppdatera senare när den nya 3.3.4 kommer!!!

#1991

Postad 24 juli 2011 - 21:35

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0
Fråga till er som har luren med orginal Android version.

Funderar på att byta upp mig från Windows 6.5 HTC HD2 till denna men är fundersam på två saker jag gillade med Sense varianten som finns i min telefon:

1. Vädret uppdateras automatisk efter min postion. Gör Galaxy S II'an det också? Kan den medföljande väder appen/widgeten göra det?

2. I Senseversion på min HD2'a så står dagens händelse (om det finns någon i kalendern) på första sidan under klockan. Kan jag få in det på något sätt i Galaxy S II'an också? SKulle gärna på "huvud" hem-skärmen ha såatt dagens händelse syns annars blir det inte att man tittar i kalendern iaf.


Tacksam för svar.

Kom på en fråga till:

Hur är headsetet som följer med? Kan man dela på det och sätta vilka lurar man vill? (efter mik och svarsknapp så att säga) Är det medfölajdne inte så, finns det sådant att köpa? Finns sådant inte att köpa, passar annat märkes headset som är delningsbart text HTC? Eller blir ljudet koko då?

Redigerat av Unregistereda021f600, 24 juli 2011 - 22:00.


#1992

Postad 25 juli 2011 - 13:21

Keberos07
  • Keberos07
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Fråga till er som har luren med orginal Android version.

Funderar på att byta upp mig från Windows 6.5 HTC HD2 till denna men är fundersam på två saker jag gillade med Sense varianten som finns i min telefon:

1. Vädret uppdateras automatisk efter min postion. Gör Galaxy S II'an det också? Kan den medföljande väder appen/widgeten göra det?

2. I Senseversion på min HD2'a så står dagens händelse (om det finns någon i kalendern) på första sidan under klockan. Kan jag få in det på något sätt i Galaxy S II'an också? SKulle gärna på "huvud" hem-skärmen ha såatt dagens händelse syns annars blir det inte att man tittar i kalendern iaf.


Tacksam för svar.

Kom på en fråga till:

Hur är headsetet som följer med? Kan man dela på det och sätta vilka lurar man vill? (efter mik och svarsknapp så att säga) Är det medfölajdne inte så, finns det sådant att köpa? Finns sådant inte att köpa, passar annat märkes headset som är delningsbart text HTC? Eller blir ljudet koko då?


1: Ja
2: Det finns en widget som visar dagens händelse eller en större med agendan för kommande möten.
Det går inte att dela på headsetet men det går nog köra med vilket märke som helst. Kör med SE:s MW700 blåtands headset och det funkar alldeles ypperligt.

#1993

Postad 25 juli 2011 - 22:13

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0

Jag har nu haft min i några veckor och tyvärr är det vissa saker som faller. Android i sig är helt ok, inget att klaga på förutom den "gömda" bakåt knappen på just denna telefon. Varför gjorde man inte riktiga knappar?

Största problemet? Ja...Android Market känns som att handla på Willys, det mesta finns men kvaliten är inte alltid den bästa. Jag saknar fortfarande dessa klockrena fotoappar som jag använder ofta på iPhone/iPad. Spel ska vi inte tala om, där vinner Appstore med hästlängder. Jag har laddat ner ett spel tror jag medans jag under tiden har laddat ner 5-7 spel på iPaden.

Allt verkar kretsa kring hur mycket man kan göra om telefonen och hetsen kring launchers är ju ibland larvig. Det är en hackertelefon helt enkelt...



Finns massa grymma spel om man vet vart man ska leta... Gameloft har nåra riktiga guldkorn till sgs2

#1994

Postad 25 juli 2011 - 22:26

TriNitro
  • TriNitro
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Någon som har Halebop och som kan skicka MMS som kan posta sina inställningar? Jag kan ta emot MMS men fan inte skicka, får bara "Fel vid serversvar" när jag försöker. Kör på inställningarna på Halebops hemsida.

MMS för Android
1. Inställningar
2. Trådlöst & nätverk
3. Mobila nätverk
4. Välj de APN som heter något med "MMS"
Fyll i följande
Namn: Halebop
MMS APN: mms.telia.se
Skippa: Proxy, port
Användarnamn: mms
MMSC: http://mmss/
MMS-proxy: 193.209.134.132
MMS-port: 8080
MCC: 240
MNC: 01
Skippa autensieringstyp
APN-typ: mms
5. Klicka på menyn & spara



#1995

Postad 25 juli 2011 - 23:04

trifix
  • trifix
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0

Finns massa grymma spel om man vet vart man ska leta... Gameloft har nåra riktiga guldkorn till sgs2


Ja men det är just det...man ska inte behöva leta!!

Sen är väl inte gameloft kända som några som ger ifrån sig kvalite direkt...

#1996

Postad 26 juli 2011 - 07:58

Bimme
  • Bimme
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Hur fungerar det medföljande headsetet?
Jag har lyckats lista ut att man kan använda knappen som play/pause, 2 klick ger nästa låt, 3 klick ger föregående.
Det går även bra att svara, men går det att ringa upp kombinerat med röststyrning? (Funkade jättebra på Nokia).

Har även provat att ringa upp genom "Dubbeltryckning" på ovansidan av telefonen, men jag får det bara att fungera i självstudien...

#1997

Postad 26 juli 2011 - 09:05

EvilEye666
  • EvilEye666
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Jag har för ungefär en vecka sedan skaffa denna telefon, måste säga att jag är sjukt imponerad över allt den kan göra. En sak jag dock inte kommit underfund med är ifall man kan koppla den till TV:n eller inte.

Jag var på Kjelle och köpte mig en Micro HDMi till HDMI.
http://www.kjell.com...00000,175500000

Men då jag ska testa den här kabeln så passar den ej. Är det Micro USB till HDMI jag behöver eller är det till och med en adapter som krävs?

EDIT: jag hittade adaptern som behövs. Den ska tydligen kombineras med vanlig HDMI.
http://www.kjell.com...00000,619500000



funkar ljudet med denna lr måste man koppla det för sig?

#1998

Postad 26 juli 2011 - 11:57

crs
  • crs
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

funkar ljudet med denna lr måste man koppla det för sig?


Du får ut både ljud och bild med ovanstående. Har provat och kört youtube och angry birds på min TV via mobilen :)

#1999

Postad 26 juli 2011 - 13:06

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Fråga till er som har luren med orginal Android version.

Funderar på att byta upp mig från Windows 6.5 HTC HD2 till denna men är fundersam på två saker jag gillade med Sense varianten som finns i min telefon:

1. Vädret uppdateras automatisk efter min postion. Gör Galaxy S II'an det också? Kan den medföljande väder appen/widgeten göra det?

2. I Senseversion på min HD2'a så står dagens händelse (om det finns någon i kalendern) på första sidan under klockan. Kan jag få in det på något sätt i Galaxy S II'an också? SKulle gärna på "huvud" hem-skärmen ha såatt dagens händelse syns annars blir det inte att man tittar i kalendern iaf.


Tacksam för svar.

Kom på en fråga till:

Hur är headsetet som följer med? Kan man dela på det och sätta vilka lurar man vill? (efter mik och svarsknapp så att säga) Är det medfölajdne inte så, finns det sådant att köpa? Finns sådant inte att köpa, passar annat märkes headset som är delningsbart text HTC? Eller blir ljudet koko då?



Jag anväder blue tooth headset Nokia BH-505 och det fungerar kanon

#2000

Postad 26 juli 2011 - 14:44

EvilEye666
  • EvilEye666
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Du får ut både ljud och bild med ovanstående. Har provat och kört youtube och angry birds på min TV via mobilen :)


perfekt, tack för snabbt svar!



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.