Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Cardsplitter - Smartwi, Clone+ (eller annan)?

600 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 13 augusti 2010 - 17:01

Unregistered28175162
  • Unregistered28175162
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
Ska beställa en cardsplitter för att få in min boxer (floppy-dtv) digital TV till sovrummet trådlöst.
Efter lite efterforskningar har jag kommit fram till vad jag tycker. Men en andra åsikt har aldrig skadat ;)

Tänkte beställa den från Satshop.tv
Antingen blir det en Clone+ Home edition eller en
Smartwi
Båda kostar ca 1300:- med frakt men vilken hade ni valt?

mvh/Magnus

#2

Postad 13 augusti 2010 - 17:51

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Det finns flera kortdelare på marknaden, se den andra tråden om SmartWi och Future.

Utan vidare info om de andra kortdelarna (dvISO, Cardcaster, Clone+) så skulle jag välja SmartWi.

#3

Postad 13 augusti 2010 - 18:21

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Jag skulle också välja SmartWi då man får tre kort i stället för Clone+ som har två. Ett extrakort kan aldrig vara fel.

#4

Postad 14 augusti 2010 - 14:49

Unregistered28175162
  • Unregistered28175162
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
Verkar som det blir en smartwi då. Ingen annan som har några åsikter eller e funktionerna exakt samma på båda 2?

#5

Postad 18 augusti 2010 - 10:09

Unregistered616a08fa
  • Unregistered616a08fa
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Nu kan köpa min smartwii om du vill... Fick aldrig igång det på sat och cd hd inspelningbox

#6

Postad 31 augusti 2010 - 13:46

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Har kört SmartWi i några år och det har fungerat fint. Men den la av och jag har ingen aning om varför. Testade att byta firmware men utan resultat.

Satsade på en Clone+ och fick den idag. Enligt instruktionsboken ska man uppgradera mjukvaran innan man kör igång.

Hade lite problem att få uppgraderingen att fungera till att börja med. Körde på en Win 7 maskin. Vet inte om det var det som var problemet. Men efter att ha bytt till en XP maskin och laddat ner mjukvaran från cloneplus.com så funkade det fint.

Nu snurrar allt perfekt! Till och med min Anysee Combo Plus accepterar Clone+ och jag kan se krypterade kanaler (men bara med Anysees egen mjukvara inte med MCE). Det fungerade aldrig med SmartWi (även om det står på SmartWs hemsida att det ska funka).

Har inte hunnit testa så länge ännu. Kanske kommer problem men som sagt var. Ännu flyter allt perfekt.

Edit:
Stavfel

Redigerat av whome, 31 augusti 2010 - 20:40.


#7

Postad 31 augusti 2010 - 18:52

Nightelf
  • Nightelf
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

Det finns flera kortdelare på marknaden, se den andra tråden om SmartWi och Future.

Utan vidare info om de andra kortdelarna (dvISO, Cardcaster, Clone+) så skulle jag välja SmartWi.


+1 .... men det beror på att jag själv använder SW problemfritt sedan mer än ett år tillbaka. Har 4 klientkort varav 3 i CA-modul och ett i Sagem DTR94250. Mastern placerad i hörnet av huset - signalen går genom två väggar och golv - avstånd ca 7m - tror även att murstocken skymmer en hel del också - till den bortersta mottagaren. Kan inte uttala mig om övriga fabrikat men är mer än nöjd med SW samt att de har ett hyggligt forum vid problem.

#8

Postad 01 september 2010 - 16:08

Crogar
  • Crogar
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag skapade ett konto här för att jag lovade grabbarna på splitworks att skriva om dem eftersom jag är mycket nöjd med min Cardcaster. Den fungerar utmärkt. jag har haft sw innan och denna klår konkurrenten på fingrarna eftersom den inte fungerade alls, denna Fungerar direkt ur förpackningen utan problem. Jag använder på canal digital kabeltv hdtv och en annan gammal C-2001 CX Digiality box i min lägenhet. Lycka till säger jag!

Edit:
Tillägg

Redigerat av Crogar, 01 september 2010 - 16:10.


#9

Postad 01 september 2010 - 18:52

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0
Clone+ verkar vara en bra produkt men som INTE fungerar med ComHem. Har en dialog med tillverkaren sen någon månad tillbaks, och vet att dom arbetar på det, men ännu ingen lösning. Verkar dock fungera för Boxer m.fl. och känns som en rätt gedigen produkt, vilket dock inte hjälper mig så mkt för stunden.

#10

Postad 01 september 2010 - 19:35

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Vilka boxar kör du med Comhem?

#11

Postad 01 september 2010 - 19:46

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Har kört SmartWi i några år och det har fungerat fint. Men den la av och jag har ingen aning om varför. Testade att byta firmware men utan resultat.

Satsade på en Clone+ och fick den idag. Enligt instruktionsboken ska man uppgradera mjukvaran innan man kör igång.


Törs man fråga vilken operatör du har, DVB-C eller DVB-T?

#12

Postad 01 september 2010 - 20:07

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Boxer, DVB-T.

Edit:
Kan tillägga att när man uppgraderar mjukvaran i Clone+ så får man frågan om vilket krypteringssystem man har. I mitt fall Viaccess.

Redigerat av whome, 01 september 2010 - 20:10.


#13

Postad 02 september 2010 - 13:44

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0

Clone+ verkar vara en bra produkt men som INTE fungerar med ComHem.


Vilka boxar kör du med?

#14

Postad 03 september 2010 - 16:54

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Skulle vara klart intressant att testa Cardcaster.

@Crogar: Fungerar Cardcastern även på HD-kanalerna?

Själv kör jag med SmartWi (första utgåvan) och en blandning av deras klientkort. Uppdaterad till den senaste firmware:n v2.52 som jag anser fungerar bäst hittills.

Har tidigare kört CSPRO64 (trådlös) mot Boxer.

#15

Postad 06 september 2010 - 17:49

Crogar
  • Crogar
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Skulle vara klart intressant att testa Cardcaster.

@Crogar: Fungerar Cardcastern även på HD-kanalerna?

Själv kör jag med SmartWi (första utgåvan) och en blandning av deras klientkort. Uppdaterad till den senaste firmware:n v2.52 som jag anser fungerar bäst hittills.

Har tidigare kört CSPRO64 (trådlös) mot Boxer.



Japp det fungerar.. har bara en hd-box men inga problem.

Tillägg: Cardcastern verkar ha allt i ett för uppdateringsprogrammet säger bara att jag har senaste. Det är rätt skönt att slippa hålla på med olika firmware:n.

Vad menar du med fungerar bäst hittills? är det lite krångel med sw?

Redigerat av Crogar, 06 september 2010 - 17:53.


#16

Postad 07 september 2010 - 01:19

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Vilka boxar kör du med?


Just jag har FireDTV, men det spelar ingen roll för Clone+ kan inte ens läsa programkortet och koppla ihop det med sina egna klienter. Detta har bekräftats av tillverkaren som säger sig ha en lösning på gång, men efter en månads väntan finns fortfarande ingen sådan....

Hi Patrik ,

I know and understand you're waiting for our software and thank you for your patience....We're still working on it - However Clone + works in Conax for digital satellite operators -it's confirmed in 100% but we have problem only with Conax subscription cards from cable operators, but we're testing some of them now and I'll let you know as soon as possible if we have necessary software.

Thank you and Best Regards,

Daniel Pawlowski
Customer Service Center


#17

Postad 07 september 2010 - 17:58

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

Vad menar du med fungerar bäst hittills? är det lite krångel med sw?


Tja, jag har varit med sedan v2.2-tiden med SmartWi och testat fram firmware (v2.43) som lirade med Samsung DCB-260Z. Så ja, det har varit lite jobbigt :)

Innan jag flashade den senaste så kunde jag få 'Ingen åtkomst' sporadiskt på vissa kanaler, men med den senaste är det som bortblåst.

#18

Postad 07 september 2010 - 19:54

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0
Har nu fått hem Cardcastern (Splitworks) och kan med glädje konstatera att den UTKLASSAR både SmartWi och Clone+. SmartWi känns närmast som en leksak i jämförelse, med uselt progarmvarustöd, totalförvirrade instruktioner osv. och överlag ett ganska tvekasamt kvalitetsintryck. Clone+ känns både som en kvalitetsprodukt (kanske tom ännu mer än Cardcastern, även om skillnaden i det stora hela kvittar och är rätt marginell), dock med sämre mjukvarustöd (om än inte lika illa som SmartWi) och med det största problemet, den fungerar inte (med Conax kabeltv, typ ComHem). Pratade Clone+ tillverkaren idag igen som lovar att det nästa vecka ska komma fungerande mjukvara....synd bara att dom sa samma sak för 1 månad sedan.

En sak dock om Cardcastern, den verkar klart känslig när det gäller valet av CA-moduler, mina 3 nya från SMiT är totalt no-go ihop med Cardcastern, 2 gamla från Dilog däremot verkar fungerar utan problem. Så rekommendationen är att hålla sig borta från SMiT CA modulerna ihop med denna.

Har inte hunnit testa med Anysee:n än (kör FireDTV nu) men har sett rapporter om att det fungerar, dock osäkert om det fungerar annat än i deras egen TV-programvara, som ju inte gör någon glad.

#19

Postad 07 september 2010 - 20:14

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Vilka revisioner har du på CA-modulerna (Dilog)?

#20

Postad 07 september 2010 - 20:32

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Vilka revisioner har du på CA-modulerna (Dilog)?


Ska kolla det när jag får tillfälle, det är dock iaf ett par år gamla, köpte dem för ett par år sedan och tanke var att byta ut dem nu mot SMiT då jag hade en massa strul tidigare, men nu börjar jag istället misstänka att det är SmartWi:n som borde åkt i papperskorgen för länge sedan.

Noterar även att kanalbyten verkar gå mkt snabbare med Cardcastern, vilket kanske borgar för att mängden pajade inspelningar kommer minska framöver. Ni som ev. står i köpbeslut just nu och har ont om pengar kanske bör avvakta några dagar, iaf om det jag skriver här är avgörande, för än så länge har ju min Cardcaster bara varit igång några timmar och man vet ju hur det brukar kunna vara med nya grejer :)

Redigerat av Unregistered1413, 07 september 2010 - 23:58.


#21

Postad 08 september 2010 - 17:40

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

Ska kolla det när jag får tillfälle, det är dock iaf ett par år gamla, köpte dem för ett par år sedan och tanke var att byta ut dem nu mot SMiT då jag hade en massa strul tidigare, men nu börjar jag istället misstänka att det är SmartWi:n som borde åkt i papperskorgen för länge sedan.

Noterar även att kanalbyten verkar gå mkt snabbare med Cardcastern, vilket kanske borgar för att mängden pajade inspelningar kommer minska framöver. Ni som ev. står i köpbeslut just nu och har ont om pengar kanske bör avvakta några dagar, iaf om det jag skriver här är avgörande, för än så länge har ju min Cardcaster bara varit igång några timmar och man vet ju hur det brukar kunna vara med nya grejer :)


Tack för snabbrecensionen!

Cardcaster är helt klart intressant!

#22

Postad 08 september 2010 - 18:18

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0
Har en dialog med tillverkaren (åtminstone dom som säljer produkterna i Sverige) kring man kan få dem att fungera även med SMiT modulerna, återkommer om det blir någon islossning på den fronten. Med Dilog CA-modulerna lirar det fortfarande på bra.

#23

Postad 13 september 2010 - 16:09

DLS
  • DLS
  • Forumräv

  • 502 inlägg
  • 0

Har en dialog med tillverkaren (åtminstone dom som säljer produkterna i Sverige) kring man kan få dem att fungera även med SMiT modulerna, återkommer om det blir någon islossning på den fronten. Med Dilog CA-modulerna lirar det fortfarande på bra.


Är du fortfarande nöjd med cardcastern? :rolleyes:

#24

Postad 13 september 2010 - 23:03

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Är du fortfarande nöjd med cardcastern? :rolleyes:


Med risk att framstå som om jag var en säljare för produkten (har inget alls med företaget att göra) så måste jag säga att jag är hur nöjd som helst. Den har fungerat KLOCKRENT sen jag köpte den, trots att jag har 3 st. tuners kopplade till HTPCn som spelar in på tok för mycket program som jag aldrig hinner se. Innan jag bytte ut SmartWi:n var jag på full allvar beredd att ge upp HTPC helt och hållet utifrån allt strul som jag haft genom åren, men nu är alla de tankarna helt borta, äntligen har jag en HTPC som verkligen fungerar som den ska.

Enda nackdelen får väl sägas vara att nu när alla inspelningar fungerar som de ska är det alltid panik att inspelningarna inte ska få plats på hårddiskarna, trots 5 TB lagringsutrymme ;)

Vad som hänt med SmartWi:n? Den är numera sönderslagen i småbitar och ligger i papperskorgen, är nästan sugen på att köpa en till bara för att kunna slå sönder den också, så mycket problem som jag haft med den genom åren ;)

Redigerat av Unregistered1413, 13 september 2010 - 23:05.


#25

Postad 14 september 2010 - 12:19

DLS
  • DLS
  • Forumräv

  • 502 inlägg
  • 0

Med risk att framstå som om jag var en säljare för produkten (har inget alls med företaget att göra) så måste jag säga att jag är hur nöjd som helst. Den har fungerat KLOCKRENT sen jag köpte den, trots att jag har 3 st. tuners kopplade till HTPCn som spelar in på tok för mycket program som jag aldrig hinner se. Innan jag bytte ut SmartWi:n var jag på full allvar beredd att ge upp HTPC helt och hållet utifrån allt strul som jag haft genom åren, men nu är alla de tankarna helt borta, äntligen har jag en HTPC som verkligen fungerar som den ska.

Enda nackdelen får väl sägas vara att nu när alla inspelningar fungerar som de ska är det alltid panik att inspelningarna inte ska få plats på hårddiskarna, trots 5 TB lagringsutrymme :D

Vad som hänt med SmartWi:n? Den är numera sönderslagen i småbitar och ligger i papperskorgen, är nästan sugen på att köpa en till bara för att kunna slå sönder den också, så mycket problem som jag haft med den genom åren :D


Tack för svaret :blush:

Får nog ta o testa en sån jag med ;)

#26

Postad 15 september 2010 - 19:50

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Här är några filmer på Clone+
Servern
http://www.youtube.c...h?v=DfrLOSHcoMI

En klient (kör just nu tre klienter) istoppad i en
http://www.youtube.c...h?v=_3Cmk-ur0fA

Körde som sagt var SmartWi förut och den fick jag aldrig att fungera med Anysee.

Redigerat av whome, 15 september 2010 - 19:51.


#27

Postad 16 september 2010 - 16:01

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Snajdigt med dioderna :)

Finns det några videos på Cardcastern?

#28

Postad 16 september 2010 - 17:00

lubbis
  • lubbis
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Det är ny version av SmartWI på gång men jag vet inte mer vad som skiljer mot föregående version, http://www.smartwi.net/products.html

#29

Postad 17 september 2010 - 15:50

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

Det är ny version av SmartWI på gång men jag vet inte mer vad som skiljer mot föregående version, http://www.smartwi.net/products.html


Bara ny design kändes det som...

#30

Postad 17 september 2010 - 19:30

MrBurn
  • MrBurn
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 0
Via denna länk kan ni köpa v8.0 av smartwii för 1290kr inkl frakt.

http://www.satboy.co...&...p;&lang=swe

#31

Postad 19 september 2010 - 19:37

Unregistered79f1a9c0
  • Unregistered79f1a9c0
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Någon som har sett om den nya versionen av Smartwi finns att köpa någonstans?

#32

Postad 21 september 2010 - 11:42

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Clone+ verkar vara en bra produkt men som INTE fungerar med ComHem. Har en dialog med tillverkaren sen någon månad tillbaks, och vet att dom arbetar på det, men ännu ingen lösning. Verkar dock fungera för Boxer m.fl. och känns som en rätt gedigen produkt, vilket dock inte hjälper mig så mkt för stunden.


Har haft en dialog med tillverkaren av Clone+ senaste veckorna/månaderna och dom har nu släppt en uppdaterad programvara som de säger ska lösa problemen med Conax och kabeltv. Har inte hunnit testa denna ännu men hoppas kunna göra det snart och återkommer med info då om det fungerar. Ett skäl att jag inte kommit mig för att testa är så klart att CardCastern fortfarande fungerar så bra som den gör, men så klart ska jag testa Clone+ också när jag ändå har en.

Redigerat av Unregistered1413, 21 september 2010 - 11:42.


#33

Postad 21 september 2010 - 19:52

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Har haft en dialog med tillverkaren av Clone+ senaste veckorna/månaderna och dom har nu släppt en uppdaterad programvara som de säger ska lösa problemen med Conax och kabeltv. Har inte hunnit testa denna ännu men hoppas kunna göra det snart och återkommer med info då om det fungerar. Ett skäl att jag inte kommit mig för att testa är så klart att CardCastern fortfarande fungerar så bra som den gör, men så klart ska jag testa Clone+ också när jag ändå har en.


Har nu testat nya programvaran för Clone+ men tyvärr, ingen som helst skillnad mot tidigare :)

#34

Postad 01 november 2010 - 07:46

samax901
  • samax901
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
När jag läser tråden verkar det lobbas hårt för Cardcaster. Är det någon som kan dela med sig av allmänna erfarenheter av den i kombination med Boxer?

Har ni haft några problem med räckvidden med Cardcaster (tänkt att användas i ett ganska stort hus med tjocka golv/väggar)?

Har ni haft några problem med någon särskild box/tv med Cardcaster (tänkt att användas med Floppy-DTV, Sagemcom RT90-160HD men främst i den inbyggda mottagaren i en Panasonic TH-42PZ85E)?

Läste att man är på gång att dra igång "icke-fria" HD-kanaler i Boxer-nätet, se länk, någon som haft möjlighet att testa detta med Cardcaster?

Det verkar som man behöver ett nytt programkort för de "icke-fria" HD-kanalerna, vet någon om man behöver byta ut CA-modulerna också?

Utöver Cardcaster verkar Clone+ vara ett vettigt alternativ i kombination med Boxer (läste att det inte fungerar bra med ComHem, men det är ändå inget alternativ för mig), är det någon som kan dela med sig av ovan frågor fast map kombinationen Clone+ och Boxer?

Det blev visst en del frågor, alla synpunkter är såklart välkomna!

#35

Postad 09 november 2010 - 01:57

GreenLight
  • GreenLight
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Splitworks Cardcaster verkar vara en mycket ny produkt, finns det flera som hunnit testa denna ännu?
Produkten isäg verkar vara mycket lovande och företaget "riktigt".

Men frågan är hur denna ställer sig mot andra produkter på marknaden, är den så pass klockren och mycket bättre?
Känns lite för bra för att vara sant på något sätt....

Det ändra negativa jag hittills funnit är taget ur deras egen manual: http://www.splitworks.se/manual.pdf

Vid användning i CAM kan det förekomma att kontakterna på den oanvända sidan måste
tejpas över.


Tejpa?? Eh, på en ny produkt, känns ju lite sådäär....

#36

Postad 11 november 2010 - 15:49

dressing
  • dressing
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Jag kör med boxers mpeg 4 modul i min lg plasma plus den nya hd boxen , båda fungerar bra med splitworks cardsplitter .
Det ända man kan störa sig på är dom långa vita korten

// Mikael

#37

Postad 11 november 2010 - 19:43

anto68
  • anto68
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

När jag läser tråden verkar det lobbas hårt för Cardcaster. Är det någon som kan dela med sig av allmänna erfarenheter av den i kombination med Boxer?

Har ni haft några problem med räckvidden med Cardcaster (tänkt att användas i ett ganska stort hus med tjocka golv/väggar)?

Har ni haft några problem med någon särskild box/tv med Cardcaster (tänkt att användas med Floppy-DTV, Sagemcom RT90-160HD men främst i den inbyggda mottagaren i en Panasonic TH-42PZ85E)?

Läste att man är på gång att dra igång "icke-fria" HD-kanaler i Boxer-nätet, se länk, någon som haft möjlighet att testa detta med Cardcaster?

Det verkar som man behöver ett nytt programkort för de "icke-fria" HD-kanalerna, vet någon om man behöver byta ut CA-modulerna också?

Utöver Cardcaster verkar Clone+ vara ett vettigt alternativ i kombination med Boxer (läste att det inte fungerar bra med ComHem, men det är ändå inget alternativ för mig), är det någon som kan dela med sig av ovan frågor fast map kombinationen Clone+ och Boxer?

Det blev visst en del frågor, alla synpunkter är såklart välkomna!


Clone+ verkar inte funka något vidare tillsammans med Boxers Mpeg4-modul. Man måste dra ur och stoppa in kortet några gånger när man startar upp TV:n.

#38

Postad 11 november 2010 - 22:11

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Min Sony kan göra både kall- och varmstart. Kallstart (från lågenergi) ger ett felmeddelande "felaktigt kort" i några sekunder.

Det tar helt enkelt några sekunder innan kortet är igång. Men Sony:n verkar göra flera försök och efter en stund kommer kortet igång och felmeddelandet försvinner av sig själv.

Vid varmstart får jag inte något felmeddelande.

Vad har du för teve?

#39

Postad 11 november 2010 - 23:09

sasor
  • sasor
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Jag vill bara berätta hur nöjd jag är med boxer och Cardcaster funkar mycket stabilt och bra utan störningar från övrig trådlös utrustning jag har i huset och ett stort plus är att den har en räckvidd som är helt enastående.
Jag har ett stort hus med flera tjocka väggar och jag får nu ett helt störningsfritt resultat i hela huset, från källaren upp till vindsvåningen.

Den ha en räckvidd och stabilitet som slår ALLA de andra cardsplitrarna och jag råkar vara intresserad och testat dem alla. Det verkar faktiskt vara som de säger. jag har provat hos flera och i väldigt många boxar och splitworks utklassar allt motstånd. Låter som värsta försäljaren men ni kan inte ana hur mycket problem jag haft med cardsplittrar innan denna räddade mig!

#40

Postad 12 november 2010 - 06:59

samax901
  • samax901
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Det låter som att Cardcaster+BoxerHD funkar men inte helt smärtfritt (omstarter och/eller väntetid).

Är det någon som testat Cardcaster+Canal Digital (via parabol)? Främst tänker jag på den inspelningsbara HD-boxen från Sagem som Canal Digital kör hårt med. Jag funderar just nu på om jag ska satsa på Boxer eller Canal Digital.

Med tanke på hur mycket strul det verkar vara generellt med cardsplitters håller jag med GreenLight att Cardcaster låter lite för bra för att vara sant...

#41

Postad 12 november 2010 - 10:19

sasor
  • sasor
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Kan du välja är väl boxer ett bra alternativ.

Ja det här med cardsplitters har varit strul. Men för mig fungerar det bra nu iallafall

#42

Postad 12 november 2010 - 12:26

hannhimhe
  • hannhimhe
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
SmartWi, SmartWi 2 (ver 12) och Clone+ fungerar bra med Boxer.

#43

Postad 13 november 2010 - 16:12

anto68
  • anto68
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

SmartWi, SmartWi 2 (ver 12) och Clone+ fungerar bra med Boxer.


Njaaa, åtminstone i fallet med Clone+ beror det på vilken CA-modul du använder: CA-100 som är lite äldre funkar fint medans CA-104 som ärt den som säljs för Boxer MPEG-4 inte fungerar utan en del trixande vid uppstart.

Samma sak gäller den box åtminstone jag fick med Boxer-abonnemanget: Sagem DVR6280GL.

Jag skulle alltså inte rekommendera Clone+ till Boxer, SmartWi har jag ingen erfarenhet av.

#44

Postad 13 november 2010 - 16:25

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0

Njaaa, åtminstone i fallet med Clone+ beror det på vilken CA-modul du använder: CA-100 som är lite äldre funkar fint medans CA-104 som ärt den som säljs för Boxer MPEG-4 inte fungerar utan en del trixande vid uppstart.

Samma sak gäller den box åtminstone jag fick med Boxer-abonnemanget: Sagem DVR6280GL.

Jag skulle alltså inte rekommendera Clone+ till Boxer, SmartWi har jag ingen erfarenhet av.


Jag kör Clone+ med flera boxar och olika CA-moduler. Fungerar kanon.

Har även kört SmartWi som också fungerade fint. Men den dog efter några år (inte så konstigt att saker lägger av efter så lång tid). Så när jag köpte nytt så satsade jag på Clone+.

Som det står på Satellitproffsens hemsida "denna produkt andas kvalitet" och jag kan bara hålla med.
http://www.satpro.se...&...&cat_nr=114
Det är verkligen trevligt med tydlig indikering om status på enheterna (både master och slav).

Men man man bör väl inte välja den om man har någon av de boxar eller den CA-modul som du nämner.

#45

Postad 13 november 2010 - 20:08

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Kör med SmartWi hos mina föräldrar som har Canal Digital via satellit och det funkar helt perfekt med dom boxarna. En HD box och en standard box. Lätt värt dom pengarna.

#46

Postad 14 november 2010 - 10:38

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0
Jag har beställt den nya HD-boxen
från Boxer.

Någon som har testat den i kombination med Cardcaster?

#47

Postad 14 november 2010 - 20:16

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Jag har beställt den nya HD-boxen

från Boxer.

Då ska du nog avbeställa den igen, för nyss skrev någon i nån DVB-T2 tråd eller tråd om dessa nya boxar, att Boxer om bara några veckor ska börja med 320Gb versionen istället, för den där med bara 160Gb är ju inte mycket att ha - den lär ju bli full på bara 40-50 prg max.

SÖK uppe till höger på:
dvb-t2
eller på boxnamn/numret, så hittar du tråden ifråga!

#48

Postad 15 november 2010 - 00:54

pko
  • pko
  • Användare

  • 212 inlägg
  • 0
Hur stort är klientkortet till cardcaster? Det verkar rätt långt? Är ute efter en splitter som funkar med comhem och tänkte ha ena kortet i en CA-modul i tvn. Men vill helst inte att kortet är så långt att det sticker ut utanför sidan på tvn..

Andra kortet ska användas i Comhems Humax HDPVR-1000C, nån som testat med den och vet att det funkar smärtfritt?

#49

Postad 15 november 2010 - 19:58

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0

Då ska du nog avbeställa den igen, för nyss skrev någon i nån DVB-T2 tråd eller tråd om dessa nya boxar, att Boxer om bara några veckor ska börja med 320Gb versionen istället, för den där med bara 160Gb är ju inte mycket att ha - den lär ju bli full på bara 40-50 prg max.

SÖK uppe till höger på:
dvb-t2
eller på boxnamn/numret, så hittar du tråden ifråga!


Jag gjorde en specialdeal med Boxer, jag får byta min strulande Dilog DT-655 mot en Sagem RT-90 med 160 GB hårddisk. Frågan är om jag hamnar ur askan i elden?


#50

Postad 15 november 2010 - 20:23

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0

Njaaa, åtminstone i fallet med Clone+ beror det på vilken CA-modul du använder: CA-100 som är lite äldre funkar fint medans CA-104 som ärt den som säljs för Boxer MPEG-4 inte fungerar utan en del trixande vid uppstart.

Samma sak gäller den box åtminstone jag fick med Boxer-abonnemanget: Sagem DVR6280GL.

Jag skulle alltså inte rekommendera Clone+ till Boxer, SmartWi har jag ingen erfarenhet av.


Köpte en Boxer CA-modul för MPEG-4 idag. Fungerar klockrent med Clone+.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.