Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Htc desire, htc legend' eller SE X10?

64 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilken föredrar ni? (96 medlem(mar) har röstat)

Htc desire, legend eller SE x10?

  1. Desire (51 röster [51.52%])

    Procent av omröstning: 51.52%

  2. Legend (11 röster [11.11%])

    Procent av omröstning: 11.11%

  3. Annan (8 röster [8.08%])

    Procent av omröstning: 8.08%

  4. SE X10 (29 röster [29.29%])

    Procent av omröstning: 29.29%

Rösta Gäster kan inte rösta

#51

Postad 20 maj 2010 - 11:05

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0
Kan bara hålla med i resonemanget om skärmarna. X10 har en klart skarpare skärm när man ska surfa och läsa mycket text. Desirens amoled-skärm har klart bättre tryck i färgerna och svärtan och är säkerligen trevligast när man ska se film. Fast å andra sidan gör skärmtekniken att liten text känns lite grumlig, inte oskarp, men inte knivskarp. Kan säkert uppfattas som lika skarp om man zoomar in lite, men jag tycker det är skönt att slippa zoomningen på dessa två telefoner eftersom upplösningen är så hög. På X10 funkar detta klockrent iallafall.

Sen tror jag att man blir nöjd oavsett telefon om man inte har specifika krav och önskemål.

#52

Postad 20 maj 2010 - 17:03

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0

Tack för två grymt utförliga och bra svar. Några följdfrågor:

Visar displayen på BT headsetet möjligen vilken låt som spelas?

Vad tycker ni om kvalitéten på X10? Känns den plastig och dåligt byggd?

MW600 klarar att visa låttitel, dock inte ihop med Android (X10).

Nej jag upplever den inte som plastig och dåligt byggd.
Kan inte klaga på kvaliteten så här långt.

#53

Postad 21 maj 2010 - 17:18

SamuelA
  • SamuelA
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Jag var i exakt samma sits som du när jag skulle byta mobil, och mitt val blev iaf en Legend. Varför?

- Byggkvalitén. Jag är verkligen en sucker för sånt som känns gediget, hatar när det knarrar och dyl. Legenden är verkligen chef, därmed inte sagt att Desiren eller X10:an suger.
- Storleken. Jag tyckte att Desiren var på gränsen för stor, och X10:an kändes riktigt stor (och då har jag ändå stora händer och fingrar). Detta är säkerligen en vanesak, eftersom jag haft en K810 i 2½ år.
- Jag ville vara lite "egen". Det kanske låter skumt, men jag kände att köpa en iPhone är inte kul eftersom det känns som halva jordens befolkning knallar runt med sååna nuförtiden (nog för att det finns en anledning, men ändå)
jag insåg också att det var rätt många som skulle köpa Desire också, jag vet betydligt fler som köpt det istället för en Legend.

Men jag tror att du blir nöjd vad än du köper!

#54

Postad 23 maj 2010 - 11:01

Captain
  • Captain
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Vill också lägga in ett gott ord för legend, satt länge och velade mellan legend, desire och x10. Tillslut valde jag legenden, mest pågrund av att den är så sjukt snygg och välbyggd, tyckte även att det var skönt att den är lite mindre än dom två andra, den får lätt plats i fickan. Var lite orolig att den den skulle kännas lite långsam och att skärmen skulle kännas för liten men hittils är jag väldigt nöjd. Den bästa telefonen som jag någonsin ägt och jag rekommenderar den starkt!

#55

Postad 23 maj 2010 - 20:51

aSson
  • aSson
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
Sitter som många andra och velar över vilken man ska välja,
det står mellan Legend och Desire,
Kör med en HTC Diamond idag, och är nöjd med formatet.

Är ett par på jobbet som har legend och jag har känt och klämt på den.
Formatet känns helt rätt storleks mässigt.
Men är iaf sugen på desire, var in i en butik och klämde lite på den,
och den sitter bra i jeans byxfikan vilket jag inte trodde då den ser så stor ut.
det som talar för den är:
större skärm
snabbare processor.

mot:
storleken

Tror ni att man märker skillnad på hastigheten mellan legend och desire?
ni som har desire, vad tycker ni om storleken?
Går det bra att surfa på legend utan att man behöver zomma in på sidor för att kunna läsa text?

var någon (vet vart jag hört det) som sa att det är en udda upplösning på desire som kan ställa till problem
med vissa applikationer där för valde dom legend, är det någon relevans i det påståendet?

Edit:
Blev en desire för min del, känns som rätt val för mej.

Redigerat av aSson, 25 maj 2010 - 19:30.


#56

Postad 26 maj 2010 - 06:21

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
För er som står i valet och kvalet av vilken mobil ni ska välja, titta på den här videon:

http://www.youtube.c...player_embedded

Den visar på svagheterna av skärmen hos Desire...

#57

Postad 26 maj 2010 - 07:44

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

My two cents:

Jag vill ha en mobil som uppfyller följande (ej inbördes ordning nödvändigtvis):

1. Bra musikspelare, där album covers visas och det är lätt att söka bland låtarna.
2. Bra videouppspelning
3. Bra/lätt att surfa med, bläddra, zooma osv.
4. Bra GPS
5. Väl fungerande BlueTooth där jag kan byta låt i mediaspelaren/spotify
6. Är snygg


Kan bara uttala mig om X10:an då jag inte testat dom andra.
Har väldigt svårt att säga nåt negativt/positivt om nån sak jag inte testat själv.
Generellt sett så kan man väl säga att dina önskemål mer handlar om appar än om själva telefonen.
Men sen hänger det självklart ihop lite, beroende på vad telefonen har för processor och Android-verison o s v.

1. Hmmm, Spotify finns ju till alla Android-telefoner och funkar klockrent! ( fritt data-abonnemang rekommenderas, nästan ett måste när man har en telefon i den här klassen skulle jag vilja påstå )
2. Kan inte uttala mig, kollar endast på Youtube-klipp. Film ska ses på bio/hemmabio. Men X10:an funkar hur bra som helst till det.
3. Ja, X10:an funkar skitbra att surfa med. Jag kör med xScope.
4. Funkar också bra, Navigon kör jag med
5. Inga problem med blåtanden.
6. Tycker X10:an är snyggast av nämnda telefoner. Tycker alla HTC-telefoner ser mer eller mindre lika ut=tråkigt. Har haft både HTC Touch HD och HTC Touch HD2.

Ja, MW600 ( headsetet ) som följer med X10:an är riktigt bra!
Tänk som snikna Apple skulle kunna skicka med ett schysst tillbehör nån gång. +1 till SE

#58

Postad 01 juni 2010 - 18:09

head
  • head
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
Angående kameran verkar de flesta (alla) föredra X10 men jag har inte sett några jämförande tester. Hur skulle ni beskriva skillnaderna?

Som många andra står jag och velar mellan X10 och Desire och för mig är kamerans bildkvalitet inte helt oviktig.

#59

Postad 01 juni 2010 - 19:04

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Till er som har Legend:

Hur fungerar Bluetooth ?
Pratar ganska mycket i telefon och använder SE:s BT-headset och det värsta jag vet är när
telefonen och bt-headsetet ständigt kopplar ifrån varann.

Är riktigt sugen på en Legend då den passar mig storleksmässigt och utseendemässigt och
har en för mig lagom stor skärm för mina behov. Vill ha en så smidig telefon som möjligt men ändå en så stor skärm
som möjligt ;)

Dock har jag läst en del om BT problem som gör mig osäker :P

Snälla ge mig feedback på detta.................

#60

Postad 01 juni 2010 - 19:24

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0

Angående kameran verkar de flesta (alla) föredra X10 men jag har inte sett några jämförande tester. Hur skulle ni beskriva skillnaderna?

Som många andra står jag och velar mellan X10 och Desire och för mig är kamerans bildkvalitet inte helt oviktig.


Med lite justeringar från default, kan jag tycka bilderna blir ricktigt bra och inte i närheten så dåliga som t.ex. på Swedroids testbilder.
Det är tom. så, när jag jämför på nätet med X10 ser dom lika bra ut.

#61

Postad 28 juli 2010 - 08:43

JohanS
  • JohanS
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Till er som har Legend:

Hur fungerar Bluetooth ?
Pratar ganska mycket i telefon och använder SE:s BT-headset och det värsta jag vet är när
telefonen och bt-headsetet ständigt kopplar ifrån varann.

Är riktigt sugen på en Legend då den passar mig storleksmässigt och utseendemässigt och
har en för mig lagom stor skärm för mina behov. Vill ha en så smidig telefon som möjligt men ändå en så stor skärm
som möjligt :P

Dock har jag läst en del om BT problem som gör mig osäker ;)

Snälla ge mig feedback på detta.................


Jag är också i köptaget på en android-mobil. Tror att det blir en Legend då den är estetiskt tilltalande.
Oroar dock mig för BT-problem, och skulle vilja få svar på andra användares erfarenheter.

#62

Postad 28 juli 2010 - 08:54

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Jag är också i köptaget på en android-mobil. Tror att det blir en Legend då den är estetiskt tilltalande.
Oroar dock mig för BT-problem, och skulle vilja få svar på andra användares erfarenheter.


Jag använder min legend tillsammans med ett jabra bt-3030 och hittills så har det funkat bra, men har inte testat så mycket, men lyssnat på musik via spotify några timmar och det har funkat bra, bara tappat kontakten en enda gång men det var i en miljö där alla telefoner jag haft har problem. Dock har jag märkt att det är en fördel om man slår av wifi och har telefonen i fickan med nederdelen uppåt, men kan inte påstå att legenden är varken bättre eller sämre än tidigare mobiler jag haft, men jag har alltid telefonen i fickan så jag har ingen aning om hur det funkar på lite avstånd.

#63

Postad 19 september 2010 - 10:24

Stillermobil
  • Stillermobil
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Hur mycket skiljer det i hastighet mellan desire och legend ? Skiljer inte direkt mycket i pris. Gissar på att desiren är rätt mycket snabbare men skulle gärna få det bekräftat.

#64

Postad 19 september 2010 - 12:52

algorithm
  • algorithm
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0

Hur mycket skiljer det i hastighet mellan desire och legend ? Skiljer inte direkt mycket i pris. Gissar på att desiren är rätt mycket snabbare men skulle gärna få det bekräftat.


Tycker inte att man märker det i menyer eller när man skriver text osv.

Desire är dock ett bättre val, pga. kraftfullare hårdvara kan ge extra fördelar när Android OS 3.0 släpps. Vissa avancerade program kan komma att fungera bättre på Desire än Legend (processor, RAM, skärmupplösning).

Dessutom är Desire = Nexus One. Det innebär snabba och långvariga OS uppdateringar. Desire var först av alla att få uppdatering till Android OS 2.2
Legend har inte fått det än...

#65

Postad 19 september 2010 - 13:03

Knäckebrorsan
  • Knäckebrorsan
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Tycker inte att man märker det i menyer eller när man skriver text osv.

Desire är dock ett bättre val, pga. kraftfullare hårdvara kan ge extra fördelar när Android OS 3.0 släpps. Vissa avancerade program kan komma att fungera bättre på Desire än Legend (processor, RAM, skärmupplösning).

Dessutom är Desire = Nexus One. Det innebär snabba och långvariga OS uppdateringar. Desire var först av alla att få uppdatering till Android OS 2.2
Legend har inte fått det än...

Jag kan hålla med dig, själv har jag en Legend och den fungerar än så länge, men man vet ju inte hur det kommer att gå i framtiden ;)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.