Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

BIL-tråden!

6856 svar till detta ämne Bilar Bil Car Cars
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad Igår, 18:06

Takeo
  • Takeo
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

tramsigt och tramsigt. Det beror väl på vad man har för intresse. Gillar man sportbilar och v8 så är det ju kul om det låter.
sen åker jag ju inte omkring som han i filmen för att skrämma folk eller vad han försöker göra, men för min egen skull för att jag gillar ljudet.,

Samma med ljud..  man köper ju högtalare som tilltalar en rent ljudmässigt och trixar med kablar och massa annat jox som påverkar ljudet.  Det är ju knappast tramsigt. Nördigt kanske. Precis som med gött låtande bilar :)

Ljud är en sak, har haft 3st V8 av olika kaliber. Har även haft ordentligt överladdade kärror.

Men det finns gränser och det där videoklippet var bara larvigt.

Postad Igår, 18:09

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 054 inlägg
  • 0

Ljud är en sak, har haft 3st V8 av olika kaliber. Har även haft ordentligt överladdade kärror.

Men det finns gränser och det där videoklippet var bara larvigt.

jo jag har förstått att du tycker att klippet var tramsigt.  jag postade dock inte klippet för att vi skulle utvärdera om det var töntigt eller inte. Jag ville veta hur man fick till ljudet :)

Postad Igår, 20:50

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 215 inlägg
  • 0

Ja exakt, dom kan få till i mappningen att den ska låta mer och annorlunda vid nerväxling med.

Killen som har den här bilen bor i Florida och där har dom inga som helst miljökrav på sina bilar så jag gissar att han har ett rakt avgassystem utan kat och små eller inga eller ljuddämpare

Det är på gång en lag i USA som förbjuder all modifiering av original, flera youtubers som lever på detta har lagt ut info om petition mot förslaget.

Postad Igår, 21:21

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 921 inlägg
  • 0

Det är på gång en lag i USA som förbjuder all modifiering av original, flera youtubers som lever på detta har lagt ut info om petition mot förslaget.

Klart de protesterar. Hela deras levebröd försvinner ju.
Det är å andra sidan den enda orsaken de har.

Postad Igår, 23:22

id_t83
  • id_t83
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

Ja jag har sett det.
Men den lagen är så galen så jag tror inte att den kommer gå igenom.
Dom vill ta död på motorsport då det även kommer bli olagligt att tävla med bilar som är ombyggda till tävlingsbilar om lagen går igenom, blir inte många klasser kvar efter det, typ Nascar och formelbilar bara.

Postad Idag, 05:33

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 215 inlägg
  • 0

För er som vill veta mer om USA:s stopp, det kommer mer eller mindre döda en stor del av eftermarknaden.

https://www.epa.gov/...ase-resolutions

The Clean Air Act requires new engines and equipment sold or distributed in the United States to be certified to meet EPA-established emissions requirements to protect public health and the environment from air pollution. The Act and its implementing regulations also contain various requirements concerning testing, reporting, recordkeeping, warranty, labeling, tampering, defeat devices, and vehicle and engine maintenance and alterations. EPA enforces the vehicle and engine provisions of Title II of the Clean Air Act and regulations at 40 C. F. R. Parts 85, 86, 88 through 94, 600, and 1033 through 1068.

EPA may seek civil penalties or injunctive relief (including remediation of the violations and projects to offset excess emissions) for violations of the Act and regulations, and may bring cases in federal district court or through an administrative process. Enforcement actions include cases against a variety of parties, including manufacturers, importers, distributors, and consultants.

Violators are subject to civil penalties up to $45,268  per noncompliant vehicle or engine, $4,527 per tampering event or sale of defeat device, and $45,268 per day for reporting and recordkeeping violations. 42 U.S.C. § 7524; 40 C.F.R. § 19.4. The EPA often uses the Mobile Source Civil Penalty Policyto arrive at an appropriate civil penalty for vehicle and engine enforcement settlements. 

Postad Idag, 06:35

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 334 inlägg
  • 1

Bra om eländet förbjuds. Youtube-snubbarna och eftermarknaden kan sadla om och göra bilarna tystare och renare istället.

Även taggad med Bilar, Bil, Car, Cars

3 användare läser detta ämne

1 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

Pinnen
Prisjakt © 2000 - 2021 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.