Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG 65B6V för 24790kr eller 65E6V för 29990kr?

10 svar till detta ämne e6v b6v oled
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG OLED65B6V 65" 4K Ultra HD (3840x2160) (TV) 8 8,8 (24) Inga priser
LG OLED65E6V (TV) 7 9,17 (11) Inga priser
24 relaterade trådar
OLED-tv (4912 inlägg) 4 mån sedan
LG OLED55B6V / 65B6V (6347 inlägg) 7 mån sedan
LG G6, E6, C6 och B6 UHD HDR OLED 2016 (1744 inlägg) 7 mån sedan
LG OLED65E6V stänger av sig själv (5 inlägg) 2 år sedan
Allt om Dolby Vision (101 inlägg) 4 år sedan
Värdering (7 inlägg) 4 år sedan
LG OLED65B6V - problem med missfärg - garanti ärende (0 inlägg) 5 år sedan
LG OLED65B6V Ljudproblem via HDMI ARC Och Optisk (11 inlägg) 5 år sedan
LG 65E6V eller LG 55B7V (11 inlägg) 6 år sedan
Hjälp vid val av ny TV. (7 inlägg) 6 år sedan
LG Oled65b6v IntelNUC "Ogiltig Format" Hjälp !!!!&# (12 inlägg) 6 år sedan
OLED55B6V Bytesråd (6 inlägg) 6 år sedan
LG OLED65B6V LG OLED65B7V Skillnad ? (2 inlägg) 6 år sedan
Suddig bild LG OLED 65B6V (14 inlägg) 6 år sedan
Köp av 65" hjälp (15 inlägg) 6 år sedan
65" för PC - Mediakonsumption och sport sändingar? (10 inlägg) 6 år sedan
Ljusstark prisvärd 60-65 tums TV? (1 inlägg) 6 år sedan
LG OLED65B6V Ljust Sträck Över Hela Skärmen !!! Behöver hjälp (5 inlägg) 6 år sedan
Samsung UE65KS9505 eller LG OLED65B6V (17 inlägg) 7 år sedan
OLED 4K 65" med HDR eller Led 4K 75" utan HDR? (62 inlägg) 7 år sedan
LG OLED65E6V eller Samsung KS800 75 tum (3 inlägg) 7 år sedan
Samsung UE65KS9005 eller LG OLED65B6V (2 inlägg) 7 år sedan
LG OLED65B6V eller LG OLED55E6V eller... (6 inlägg) 7 år sedan
Ny tv??? (13 inlägg) 7 år sedan

#1

Postad 19 februari 2017 - 21:12

niv23
  • niv23
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Jag har svårt för att besluta om det är värt att lägga 5k mer på e6 eftersom jag inte har intresse för 3D eller soundbar. Rent utseendemässigt föredrar jag b6v. Efter läsning kring de olika modellerna har jag förstått att E6 har ett annat chipset som ger en bättre bildbehandling än B6. Har dock också läst att b6an har marginellt högre ljusstyrka än e6.

 

Det är den bättre bildbehandlingen som får mig att fundera på om det är värt att lägga 5k mer. Jag testade 65e6v och en 55b6v som stod bredvid varandra i butik. Tittade mest efter skillnader på rörelser och eventuell stutter. Vill verkligen inte ha något ryck i bilden. Under de 15 minuter jag testade så kunde jag inte se någon definitiv skillnad, men då körde jag bara youtube och Netflix.

 

Är det någon som testat de båda modellerna lite mer noggrant och känt märkbar skillnad i rörelser? Speciellt med Netflix, svtplay, tv4play, youtube och liknande. 

 

 

 

 

 



#2

Postad 20 februari 2017 - 23:53

Mr Bubbles
  • Mr Bubbles
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Jag köpte B6 i lördags. Först funderat mellan en Samsung och B6, sedan mellan B6 och E6.

 

E6 design tilltalar mig inte alls.Jag vill inte ha soundbar under TVn eftersom jag har ingen användning av den. Använder inte 3D heller. Har inte använt 3D på min LG som jag har kanske i ett par år nu.

 

För mig E6 var inte värt 5K extra. 

 

Är riktigt nöjd med B6. Väldigt imponerande TV, fast jag har inte hunnit än så länge testa den så mycket.


Redigerat av Mr Bubbles, 20 februari 2017 - 23:54.


#3

Postad 21 februari 2017 - 09:16

Edja78
  • Edja78
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 1

Om du planerar att kolla på vanlig TV, Netflix, HBO köp ingen oled. Dem är helt enkelt inte bra för annat än väldigt rena signaler. 1080p och uppåt. Om du inte måste köpa en TV just nu tycker jag att du ska vänta tills du kan köpa en Oled från någon annan tillverkare "billigare".

Jag har en E6, den är förvisso jättebra till det jag använder den till - men jag har inte ens en TV signal kopplad till den. Jag inser hur begränsad TVn är. Om du måste köpa en Oled idag så, nej du har helt rätt. E6 är inte värt 5k mer för dig. 

 

LGs bildhantering suger (jämf mot Sony och Samsung) oavsett chip om du jämför mot tex KS8005 - men som sagt Oled har andra fördelar som passar MIG. Jag var även väldigt nyfiken på Oled.

Faktum är att jag anser att LG suger generellt som märke, alltid gjort. LG var tvungna att nischa sig mot Oled för ingen informerad person köpte deras "skit" TVn i LCD. Tyvärr ville jag ha en Oled och det fanns inga andra alternativ. Nu fick jag min Oled billigt så det kvittar MEN, så fort jag kan köpa en Sony eller Panasonic 65" runt 25k...byebye & fuck you LG.



#4

Postad 21 februari 2017 - 10:32

niv23
  • niv23
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Jag köpte B6 i lördags. Först funderat mellan en Samsung och B6, sedan mellan B6 och E6.

 

E6 design tilltalar mig inte alls.Jag vill inte ha soundbar under TVn eftersom jag har ingen användning av den. Använder inte 3D heller. Har inte använt 3D på min LG som jag har kanske i ett par år nu.

 

För mig E6 var inte värt 5K extra. 

 

Är riktigt nöjd med B6. Väldigt imponerande TV, fast jag har inte hunnit än så länge testa den så mycket.

 

Kul att höra! Instämmer att designen på B6 är trevligare. Jag var inne på Elgiganten igår igen och testade. En säljare där tyckte det var en självklarhet att jag skulle ha e-modellen. Han menade på att "picture-on-glass" är en betydande feature och att det gav bättre upplevelse, samt att E6 är en mycket bättre TV på alla vis. 



#5

Postad 21 februari 2017 - 10:41

niv23
  • niv23
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Om du planerar att kolla på vanlig TV, Netflix, HBO köp ingen oled. Dem är helt enkelt inte bra för annat än väldigt rena signaler. 1080p och uppåt. Om du inte måste köpa en TV just nu tycker jag att du ska vänta tills du kan köpa en Oled från någon annan tillverkare "billigare".

Jag har en E6, den är förvisso jättebra till det jag använder den till - men jag har inte ens en TV signal kopplad till den. Jag inser hur begränsad TVn är. Om du måste köpa en Oled idag så, nej du har helt rätt. E6 är inte värt 5k mer för dig. 

 

LGs bildhantering suger (jämf mot Sony och Samsung) oavsett chip om du jämför mot tex KS8005 - men som sagt Oled har andra fördelar som passar MIG. Jag var även väldigt nyfiken på Oled.

Faktum är att jag anser att LG suger generellt som märke, alltid gjort. LG var tvungna att nischa sig mot Oled för ingen informerad person köpte deras "skit" TVn i LCD. Tyvärr ville jag ha en Oled och det fanns inga andra alternativ. Nu fick jag min Oled billigt så det kvittar MEN, så fort jag kan köpa en Sony eller Panasonic 65" runt 25k...byebye & fuck you LG.

 

Har funderat lite på det där också, om det är overkill med en sådan TV för streaming. Jag köpte en 65KS7005 först som var helt OK, men bakpanelen lossnade och det slutade med retur. Anledningen till att jag vill ha OLED är främst för att slippa alla former av backlight bleed och få den fina svärtan. Ja, det finns inga andra tv-apparater (non OLED) från LG som verkar roliga. 

 

Funderingar har också gått kring att ge KS7005 ett nytt försök, eller i sådana fall hellre en KS8005. Det som känns mer avgörande är vilken TV som kommer på bra kampanj först. :) 



#6

Postad 21 februari 2017 - 11:05

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 854 inlägg
  • 0
Var får ni en 65E6 för 29990 är listad för 32990 överallt?

#7

Postad 21 februari 2017 - 12:48

niv23
  • niv23
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Var får ni en 65E6 för 29990 är listad för 32990 överallt?

Elgiganten hade 65E6 för 29990kr i butik i helgen. 


Redigerat av niv23, 21 februari 2017 - 12:48.


#8

Postad 21 februari 2017 - 16:35

Mr Bubbles
  • Mr Bubbles
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Tycker B6 är en fantastisk TV. Jag använder inga vanliga TV signaler. Det som jag hunnit att testa TVn med är Netflix, HBO, Viaplay, Youtube, Twitch, Plex (har Intel Nuc inkopplad), bild är rikttigt bra. Än så länge väldigt nöjd med TVn...


Redigerat av Mr Bubbles, 21 februari 2017 - 16:35.


#9

Postad 24 februari 2017 - 22:10

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Om du planerar att kolla på vanlig TV, Netflix, HBO köp ingen oled. Dem är helt enkelt inte bra för annat än väldigt rena signaler. 1080p och uppåt. Om du inte måste köpa en TV just nu tycker jag att du ska vänta tills du kan köpa en Oled från någon annan tillverkare "billigare".
Jag har en E6, den är förvisso jättebra till det jag använder den till - men jag har inte ens en TV signal kopplad till den. Jag inser hur begränsad TVn är. Om du måste köpa en Oled idag så, nej du har helt rätt. E6 är inte värt 5k mer för dig. 
 
LGs bildhantering suger (jämf mot Sony och Samsung) oavsett chip om du jämför mot tex KS8005 - men som sagt Oled har andra fördelar som passar MIG. Jag var även väldigt nyfiken på Oled.
Faktum är att jag anser att LG suger generellt som märke, alltid gjort. LG var tvungna att nischa sig mot Oled för ingen informerad person köpte deras "skit" TVn i LCD. Tyvärr ville jag ha en Oled och det fanns inga andra alternativ. Nu fick jag min Oled billigt så det kvittar MEN, så fort jag kan köpa en Sony eller Panasonic 65" runt 25k...byebye & fuck you LG.


Har hört många som tycker Netflix ser väldigt bra ut på OLED. Men det blir lite tydligare att det är streamat. Hade en KS8005 innan och då såg man också brister tydligare än på min ST50. Fast inget störande egentligen för annars såg det skarpt ut men blir alltid banding och artifakter med streamat material, även om det är 4k. Sedan såg HD-kanaler risigt ut på min Ks8005 medans det ser väldigt bra ut på min ST50 så det är nog inget unikt för OLED'S.

#10

Postad 25 februari 2017 - 18:52

D.Man
  • D.Man
  • Lärjunge

  • 374 inlägg
  • 0

Jag har haft båda, skulle själv välja den jag har nu 65E6. Tycker det är en bättre TV helt enkelt. Man får vad man betalar för i de flesta fall. Min B6 strulade med bortfallande kontakt med HDMI-utgångarna. Den gick i retur.

Inget stort problem, då det nästan aldrig hände och bara att dra ut strömsladden och ansluta den igen, så var det över.

 

Tycker B6 är en mycket bra TV, men E6 är snäppet bättre.

Testade Samsung KS8005 innan B6 och där är det stor skillnad enligt mig. Samsung envisas med att processa sin bild så mycket och gör det rätt dåligt dom gånger man har en något sämre signal. Det är en stor skillnad på exempelvis XBOX One på Samsung respektive LG. LG:n ger en mycket naturligare och "lugnare" bild enligt mina erfarenheter.



#11

Postad 27 februari 2017 - 09:30

niv23
  • niv23
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Hittills har jag nog lagt ett tiotal besök till elektronikkedjorna och xx antal timmar med läsning av recensioner och olika trådar kring LG B6, E6 vs Samsung ks7005/ks8005 med flera. En både för- och nackdel med detta är att det blir mycket läsning om defekterna, och man blir angelägen om att få ett bra exemplar när man ser hur saker kan variera per exemplar. Så fort man får hem en TV påbörjas en besiktning baserat på allt man läst på forum. Sedan vill man gärna ha en bra deal också. Det är mycket som ska klaffa. :)

 

När jag först började leta tv i julas tänkte jag lägga max 10k på tv. Resan började med en 55" Philips PUS6561 på mellandagsrean för 6990kr som hade fruktansvärd bleed. "Sådär ska det inte se ut", sa de i butiken när jag gjorde retur och visade bilder. För ett par veckor sedan köpte jag en 65" Samsung KS7005 som var löjligt mycket bättre än föregående, på alla sätt. Färgerna tappade djup om man rörde sig för mycket åt sidan, men det var något jag kunde leva med. Bloomingen var rätt ordentlig eftersom den tog upp nästan en tredjedel av panelen i form av ett vertikalt band. Jag kände ändå att detta var OK, men efter två dagar hade bakpanelen släppt uppe i ena hörnet (såpass mycket att det lyste igenom) och då gav jag upp. 

 

I helgen började jag bli lite desperat efter TV (har varit helt utan tv i några veckor). Min 27" PG278QR gamingskärm sattes upp på mediabänken och tittade på den under några timmar på 2-3m avstånd. Samtidigt satt jag och läste om LG B6 och hittade en trend om att fler hade otur med uniformity på 65" än 55". Vid det här laget hade jag vant mig vid 27" och tänkte att 55" kanske räcker ändå. Mätte avstånd till soffan flera gånger och hade mig. Åkte iväg till butiken och velade extremt mellan 55" och 65" och till slut blev jag bara trött och tog en B6 55" för 16690kr och åkte hem. 

 

Satt hela kvällen igår och testade. Vågar knappt säga det för då dyker det väl upp något fel, men jag känner mig nöjd hittills. Svärtan är fenomenal och helhetsintrycket känns mycket trevligare än KS7005.  :)


Redigerat av niv23, 27 februari 2017 - 10:40.





Även taggad med e6v, b6v, oled

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.