Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Doom Eternal [Switch, PS4, XOne, PC]

108 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Doom (PS4) (PlayStation 4-spel) Rapporterad 7 8,5 (5) 44:-
Doom Eternal (Xbox One | Series X/S) (Xbox One & Series X/S-spel) 8 (0) 99:-
Doom Eternal (PS4) (PlayStation 4-spel) 8 7 (2) 107:-
Doom Eternal (PC) (PC-spel) 7 6,5 (7) 70:-
Doom Eternal (Switch) (Nintendo Switch-spel) 1 (0) 249:-
1 relaterade trådar

#51

Postad 20 mars 2020 - 18:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Super Shotgun, med änterhaken, är ju helt underbar :D

 

Va, hur snabbt spelar du egentligen. Kommer ju klara det långt före mig -_-



#52

Postad 21 mars 2020 - 11:36

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Va, hur snabbt spelar du egentligen. Kommer ju klara det långt före mig -_-

Spelat typ nonstop :D

 

Efter en svag inledning, så har spelet blivit minst lika bra som förra spelet.

 

Är ju ett brutalt snabbare tempo, och redigt mycket mer fiender.

2016 kommer att kännas rätt så långsamt efter detta :D

 

Undrar hur mycket högre dom kan höjja ribban efter det här.

 

Hoppas inte folk skippar spelet, pga lite ammo i början, för efter lite uppgraderingar så har man så mycket att det typ aldrig tar slut, tack vare mycket större förråd, varvat med motorsågandet och all ammo som ligger utspridd.

 

Och fan va grymt bra optimerat spelet är, som t.o.m. rullar på fint på en sån här burk :)

https://www.youtube....93GHEXoh4Q&t=0s


Redigerat av Svante Skoog, 21 mars 2020 - 11:38.


#53

Postad 21 mars 2020 - 19:37

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Tror jag lägger ner spelet ett tag.

 

Är på Mission 9, och det har totalt spårat ur nu. Snacka om en ******** difficulty spike.

Det kommer så många fiender på en gång, som rusar rätt i fejjan på en, att man blir omringad, eller trängs in i ett hörn, och sen är det kört, så man inte tar sig loss.

Hjälper inte om man har extraliv, då dessa ryker på några sekunder, om man fastnar, med 10 fiender som gangbangar skiten ur en.

 

Mindre kul att dom även slänger in bossar, som man tidigare mött, i vanliga strider.

 

Alltså bossarna...fy fan säger jag.

Nu ska man dodga och tajma allt, som nåt j*vla souls spel.

Anfall på den millisekund som ögonen blinkar grönt...

Släng in detta i en vanlig strid, senare i spelet, med 50 andra monster...suck...

 

Det är FÖR snabbt tempo nu.

Mina extra liv rök i senaste checkpointen, så vette fan hur jag ska ta mig ur denna situationen som jag är i nu...

 

Detta ska tydligen va det sämsta uppdraget i spelet, så får hoppas att det blir bättre efter det här igen.

Vill inte ens veta hur slutfighten kommer att bli :D



#54

Postad 22 mars 2020 - 09:08

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Min tanke var ju att vara All Over detta, men med en svag krona och det kostar typ 650kr i $ så tar det fan emot. Lirar Ori på gamepass just nu. Kan bli att vänta på nån rea, för kan inte motivera mig att köpa ett så dyrt spel.

Saknar verkligen när dollarn var nära 7kr och spelen kostade 420kr, köpte ju spel hela tiden.

#55

Postad 22 mars 2020 - 10:13

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Min tanke var ju att vara All Over detta, men med en svag krona och det kostar typ 650kr i $ så tar det fan emot. Lirar Ori på gamepass just nu. Kan bli att vänta på nån rea, för kan inte motivera mig att köpa ett så dyrt spel.

Saknar verkligen när dollarn var nära 7kr och spelen kostade 420kr, köpte ju spel hela tiden.


Kommer också vänta på nån rea vad det ser ut som. Kanske dyker upp på gamepass med lite tur

#56

Postad 22 mars 2020 - 12:00

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Samma här, väntar med både nya ori och detta Doom ett tag. Ingen av dem skadar ju med att vänta. Kommer bara bli en bättre upplevelse när de mesta buggar är borta. Inte för att degen är något akut problem men känns svårt att motivera extrapengar på nöja när man inte riktigt vet vad som kommer hända de närmaste veckorna

Redigerat av Johan_i_burken, 22 mars 2020 - 12:02.


#57

Postad 22 mars 2020 - 15:44

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Herregud vilket stolpskott jag är...

 

Jag har ju totalt glömt bort min eldkastare :D

 

Det är ju det man kan använda för att ta sig ur sån skit som jag nämnde tidigare, genom att snabbt fylla på armor igen.

Klarade det på första försöket idag.

 

giphy.gif


Redigerat av Svante Skoog, 22 mars 2020 - 17:59.


#58

Postad 22 mars 2020 - 18:38

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0
Digital Foundry Tech Review

https://youtu.be/UsmqWSZpgJY


Redigerat av Svante Skoog, 22 mars 2020 - 18:39.


#59

Postad 23 mars 2020 - 10:14

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Är det bara jag och Zoiler som spelar? :D



#60

Postad 23 mars 2020 - 12:10

Daniel Haaf
  • Daniel Haaf
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Min tanke var ju att vara All Over detta, men med en svag krona och det kostar typ 650kr i $ så tar det fan emot. Lirar Ori på gamepass just nu. Kan bli att vänta på nån rea, för kan inte motivera mig att köpa ett så dyrt spel.

Saknar verkligen när dollarn var nära 7kr och spelen kostade 420kr, köpte ju spel hela tiden.

Jag klarade Ori and the Will of the Wisps igår och är beredd att ge utmärkelsen årets spel redan nu! Grymt bra med hyggliga pussel, otroligt fin grafik och underbar musik.

Doom Eternal har jag valt att avvakta lite med. Blir nog ett köp när spelet når budgetnivå på priset.

 



#61

Postad 23 mars 2020 - 15:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Är det bara jag och Zoiler som spelar? :D

 

Jag har vart sjuk så du är före mig, slog demonen med gröna ögonen innan jag däckade  ;)

 

Du jämförde med Dark Souls, men jag skulle snarare säga Ninja Gaiden eller DMC. Jag var tveksam först men de har i stort gjort en ny genre av FPS och det känns ju brutalt coolt när man är i zonen. Riktigt bra kontroll också, fast jag kör med handkontroll och autoaim av så funkar det i det höga tempot.



#62

Postad 23 mars 2020 - 17:20

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

men jag skulle snarare säga Ninja Gaiden eller DMC.

Ja det är nog en bättre jämförelse :D

 

Han va inte så jobbig som boss, men när han dyker upp bland vanliga fiender senare i spelet, blir det rejält jobbigt att hinna med å tajma, när dom andra samtidigt vill spöa skiten ur en :D

 

Jag ska nog testa med handkontroll sen, för det är rätt så många tangenter att hålla reda på, och när det ballar ur med fiender, så är det lätt att man trycker på fel, när man får panik ;)



#63

Postad 23 mars 2020 - 17:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Han va inte så jobbig som boss, men när han dyker upp bland vanliga fiender senare i spelet, blir det rejält jobbigt att hinna med å tajma, när dom andra samtidigt vill spöa skiten ur en :D

 

Nä han var rätt enkel som boss. Jag tänker att det borde bli enklare ju fler fiender eftersom jag tyckte man inte hade tillräckligt med andra småfiender att få armor/ammo av när man mötte han som boss första gången. Men får väl se.

 

De här rummen med nyckel är ju ganska intensiva dock. Man möter fiender man inte ens sett i kampanjen, så kanske meningen man ska ta dem sen.



#64

Postad 23 mars 2020 - 20:17

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

VARNING!

 

Starta inte om spelet från början på en ny save slot, för din gamla förvinner :angry:

 

Förbannade skit!!

 

Jag tänkte bara testa att köra från början igen, på en ny game slot, då jag behövde en paus från stället jag fastnat på.

Nu när jag skulle fortsätta på min första slot, så var den borta, och kvar finns bara den nya!

Så nu får jag spela igenom hela skiten igen!!

 

Edit:

Startade en tråd om detta på Steam, och det är fler som råkat ut för detta.

Och det har tydligen inte nåt att göra med att man börjar på en ny slot.

För vissa händer det efter en krasch, och för vissa, som mig, så händer det bara ändå...

 

Jag lägger fan ner spelet nu...

Var på Mission 11 av 13, så känns lagom kul att göra om allt, speciellt Mission 10...


Redigerat av Svante Skoog, 23 mars 2020 - 20:44.


#65

Postad 23 mars 2020 - 21:05

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 1
Fy fan, det var ingen kul bug ☹️

#66

Postad 24 mars 2020 - 01:16

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0
Trist finns inget fusk för att hoppa levels typ noclip?

#67

Postad 24 mars 2020 - 12:31

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Nej, tyvärr inte...

 

Det ska ju finnas cloudsaves på Steam, men verkar inte funka på detta spelet, så jag får ta kopia på savemappen i fortsättningen.


 

Jag har börjat om, vilket inte är skitkul, men vi får se om jag har tålamodet att ta mig till Mission 11 igen.

Finns ett par riktigt tråkiga uppdrag, som jag inte ser fram emot.

Men nu vet jag iaf vad jag ska göra på dom, så kanske går snabbare nu.



#68

Postad 25 mars 2020 - 13:45

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Även om det är jobbigt att save filen försvann, så inser jag nu, när jag började om från början, va jäkla mycket roligare det är nu, när man lärt sig alla kontrollerna och hur man ska spöa alla fiender.

 

Var besviken på spelet, då allt kändes så jäkla krångligt, och blev bara stressad av striderna.

Men nu är det skitkul :)

 

Det finns ett rum på Fortress of Doom, där man kan träna på att slåss och använda nya vapen.

Rekommenderar att använda detta, tills man känner sig bekväm med kontrollerna.

 

Måste ändå kritisera spelet, för att det ÄR för hög inlärningskurva, jämfört med första spelet, som hade bättre balans på det hela.

 

Tar kopia på saven, efter varje pass, ifall det skulle bugga ur igen.

För även om det är redigt kul just nu, så är jag inte speciellt sugen på at börja om en gång till ;)



#69

Postad 25 mars 2020 - 14:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Måste ändå kritisera spelet, för att det ÄR för hög inlärningskurva, jämfört med första spelet, som hade bättre balans på det hela.

 

Vet inte om jag skulle säga det, du har ju lärt dig. Belöningen blir desto bättre därefter. Lite som Sekiro, det var annorlunda mot Souls och man fick lära om sig helt jämfört med de spelen. Går ju även att sänka till easy i DOOM och de lägger in mycket tips och tutorials för att man ska lära sig. DOOM 2016 var bara enklare helt enkelt och mer traditionellt, varför inlärningskurvan var nästan omedelbar.

 

Spel ska vara lite utmanande tycker jag. Dagens spelare går och kollar youtube om de förlorar två gånger mot en boss eller använder fuskkoder för att "klara" det. Men ska ju gärna finnas något att överkomma. De klassiska DOOM-spelen var ju hyfsat svåra ändå.



#70

Postad 27 mars 2020 - 07:52

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Doom spelen var svåra, men hade ju quick save (som man iofs kunde fucka och spara vid fel tillfälle 😋 )

#71

Postad 27 mars 2020 - 09:47

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Spel ska vara lite utmanande tycker jag. De klassiska DOOM-spelen var ju hyfsat svåra ändå.

Klart det ska vara utmanande, men lite jämnare svårighetskurva hade inte skadat, då det va brutalt redan från början :D

Det är för många bullet sponges också, speciellt Marauders. Fan vad jag hatar dom :D

 

De tidigare spelen va betydligt lugnare i början, så man hann få grepp om spelet, innan det brakade loss ordentligt.


Doom spelen var svåra, men hade ju quick save (som man iofs kunde fucka och spara vid fel tillfälle )

Jag använde ofta 3 olika saves, så jag kunde backa tillbaks, ifall jag sabbade den senaste :D



#72

Postad 27 mars 2020 - 10:15

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Doomspelen var väl aldrig svåra annat än på nightmare eller har jag retarderat som fps gamer :P



#73

Postad 27 mars 2020 - 11:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Klart det ska vara utmanande, men lite jämnare svårighetskurva hade inte skadat, då det va brutalt redan från början :D

Det är för många bullet sponges också, speciellt Marauders. Fan vad jag hatar dom :D

 

De tidigare spelen va betydligt lugnare i början, så man hann få grepp om spelet, innan det brakade loss ordentligt

 

Kan bero på vilka grejer man använder i rustningen/vapenmoddar och så iofs men jag tycker fienderna dör rätt snabbt? Marauders är lättlästa så dash, shotgunx2, dash, shotgunx2, repeat, vovven dör på ett skott. Men går nog ännu snabbare om man använder vapenmodden som byter vapen snabbt så man kan byta till nåt kraftigt efter första shotgunskottet. Kanske kan köra en bloodfist på honom också, borde snabba på det. Borde väl gå att frysa också efter första skottet, glömmer alltid granaterna (och eldkastaren) -_-.

 

Sen har man ju dessutom svärdet och BFG om man vill slippa slåss.



#74

Postad 27 mars 2020 - 12:20

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Blir lätt lite rörigt i stridens hetta, att hålla reda på allt :D

 

När jag kom till striden, efter arenan där man får lära sig använda svärdet, så hade jag noll med ammo till svärdet, så gick helt åt ****.

Önskar att svärdet också laddade, precis som motorsågen.

 

Det jag stör mig på, är att om man kommer till en checkpoint, med några extraliv samlade, så känns det surt att starta om, utan att dom extraliven sparades.

Extraliven går åt så fort, då man knappt hinner återhämta sig, när ett av dom används, då man är kvar i hörnet, där 10 fiender fortsätter att mangla skiten ur en. Vissa saker känns så cheap och obalanserat. Är man i en glorykill animation, så kanske en fiende redan har hunnit fram å spöar skiten ur en, innan animationen är klar.

 

Hatar striderna, när en Archvile är inblandad, då han spawnar in så j*vla många fiender, som är buffed.

BFG blir bara ett slöseri, när han bara skickar in en ny armé.

 

Även Easy är brutalt på detta spelet. Är mer som Normal, och Normal är som Hard.

Jag är impad av de som orkar köra Nightmare. Hade nog fixat det för 20 år sen, men idag har jag tyvärr inte reflexer kvar för sånt :D

 

I det stora hela så är Doom Eternal fortfarande ett bra spel, även om jag blir frustrerad över hur rörigt det blir emellanåt.

Men jag hade mycket roligare med Doom 2016, där man hade mer frihet att strida som man själv ville.


Redigerat av Svante Skoog, 27 mars 2020 - 12:22.


#75

Postad 27 mars 2020 - 18:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Du kommer nog gilla slutbossen, klarade det precis...  :lol:

 

Hatar striderna, när en Archvile är inblandad, då han spawnar in så j*vla många fiender, som är buffed.

BFG blir bara ett slöseri, när han bara skickar in en ny armé.

 

Den jäveln får ett svärd i pannan direkt, han är inte poppis hos mig heller. Buff Totems känns också rätt fuskigt, de blir ju skitsnabba. Så det första man får göra är att leta reda på skiten, känns lite onödigt.

Extraliven känns lite meningslösa, det är som att ha continues i en strid men behövs egentligen inte. Förutom mot Gladiator, där var de bra att ha =P



#76

Postad 27 mars 2020 - 20:13

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Du kommer nog gilla slutbossen, klarade det precis...  :lol:

 

 

Den jäveln får ett svärd i pannan direkt, han är inte poppis hos mig heller. Buff Totems känns också rätt fuskigt, de blir ju skitsnabba. Så det första man får göra är att leta reda på skiten, känns lite onödigt.

Extraliven känns lite meningslösa, det är som att ha continues i en strid men behövs egentligen inte. Förutom mot Gladiator, där var de bra att ha =P

Gött! Va det mäktigt då? :)

 

Ja Totems kunde dom ha skippat, eller sparat till Ultra Nightmare, för de som vill ha det extra sadistiskt svårt. :D



#77

Postad 27 mars 2020 - 20:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Gött! Va det mäktigt då? :)

 

På sätt och vis men de två sista bossarna är gimmicks kan man säga. Typ hur mycket kan du hålla reda på och utföra samtidigt.

 

Jääkligt mycket strider på sista banorna också. Lagom längd på spelet för nu är jag mätt på dem. Kommer iofs DLC sen också.

 

Edit: MHB:s recension


Redigerat av Zoiler, 28 mars 2020 - 08:16.


#78

Postad 29 mars 2020 - 18:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Det är inte spelet där du tar vapen du väljer och skjuter fiender med. Det är ett spel där du måste använda exakt specifika vapen på specifika fiender och deras svaga punkter eller annars så kommer de inte att dö och du kommer att förlora ammunition när du försöker döda dem
Ammunition som är så knapp att du måste köra med motorsåg på fiender var 10: e sekund för att bara fylla på.....

 

 

(Taget från en recension på prisjakt)

 

Har sett andra komma med samma kritik, men det stämmer bara i början av spelet. Jag körde med super shotgun mot det mesta, funkar utmärkt. Inte som att man faktiskt behöver skjuta av armarna på en mancubus bara för att spelet säger det, två skott med super shotgun = död. Gott om ammo. Uppgraderar man vapnens sekundära funktioner så har man mycket att experimentera med, finns inget vapen som är värdelöst.

 

Är väl det som är problemet för de som kritiserar det, det är svårt och ganska begränsat vilka vapen man kan använda i början - sen öppnar det upp sig och blir lättare. Men de spelar förmodligen inte så långt och missar därmed det.



#79

Postad 30 mars 2020 - 09:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 1

Marauders Svante  ;) 

 

https://www.resetera...4/post-30341147



#80

Postad 30 mars 2020 - 10:26

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

 

Holy shit!

 

Den taktiken ska jag använda mig av iaf :D haha



#81

Postad 31 mars 2020 - 11:17

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Har tagit tag i spelet nu igen, efter några dagars paus.

 

Och jag vet inte vad som hänt, men jag har blivit som John Wick på spelet :D

 

Shotgun är, som sagt, det vapen som man ska använda mest.

Fiender som jag tidigare, korkat nog, pumpade hål i med maskingevär eller liknande, dör ju på två skott av Super Shotgun.

Då spelet talade om för mig att man kunde skjuta bort kanoner och vapen från fienderna, så gjorde jag ju detta först.

Men det är ju helt bortkastat med ammo och tid, när man kan fläska loss med Shotgun istället :D

 

Har uppgraderat lite smartare nu, och speciellt möjligheten att få super speed, efter en glorykill, är guld värt, då man slipper hamna i dom där gangbang klämmorna.

 

Det är fan tur att min save pajjade, då spelet är vansinnigt mycket roligare nu, under andra försöket.

Förr kände jag mig så jäkla underlägsen, och hade noll kontroll, men denna gången känner jag mig lika awesome som i Doom 2016.

 

Innan så kände jag "Å nej, inte nu igen" så fort jag kom in i en ny arena, nu känner jag istället "GÖTT!! Kom igen för fan!!" :D

 

Väntar tills jag klarat spelet, innan jag kommer med slutomdömet.

Men det kan nog fan sluta med, att det plockar 2016 spelet från tronen nu.

 

Edit: Har läst en del, att folk tycker att spelet är för färgglatt, med glödande powerups osv.

Men det är ju precis så som de två första Dom spelen såg ut :D


Redigerat av Svante Skoog, 31 mars 2020 - 11:21.


#82

Postad 31 mars 2020 - 12:31

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Har tagit tag i spelet nu igen, efter några dagars paus.

Och jag vet inte vad som hänt, men jag har blivit som John Wick på spelet :D

Shotgun är, som sagt, det vapen som man ska använda mest.
Fiender som jag tidigare, korkat nog, pumpade hål i med maskingevär eller liknande, dör ju på två skott av Super Shotgun.
Då spelet talade om för mig att man kunde skjuta bort kanoner och vapen från fienderna, så gjorde jag ju detta först.
Men det är ju helt bortkastat med ammo och tid, när man kan fläska loss med Shotgun istället :D

Har uppgraderat lite smartare nu, och speciellt möjligheten att få super speed, efter en glorykill, är guld värt, då man slipper hamna i dom där gangbang klämmorna.

Det är fan tur att min save pajjade, då spelet är vansinnigt mycket roligare nu, under andra försöket.
Förr kände jag mig så jäkla underlägsen, och hade noll kontroll, men denna gången känner jag mig lika awesome som i Doom 2016.

Innan så kände jag "Å nej, inte nu igen" så fort jag kom in i en ny arena, nu känner jag istället "GÖTT!! Kom igen för fan!!" :D

Väntar tills jag klarat spelet, innan jag kommer med slutomdömet.
Men det kan nog fan sluta med, att det plockar 2016 spelet från tronen nu.

Edit: Har läst en del, att folk tycker att spelet är för färgglatt, med glödande powerups osv.
Men det är ju precis så som de två första Dom spelen såg ut :D


Och efter Doom kom quake där allt var brunt så de var väl samma klagomål då.

#83

Postad 31 mars 2020 - 12:57

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Och efter Doom kom quake där allt var brunt så de var väl samma klagomål då.

Ja det va ju en horribel trend där, speciellt på mitten av 00-talet och början av 10-talet, att allt skulle vara tråkigt grått och brunt.

 

På tal om Quake, så hoppas jag att ID gör en redigt schysst Single Player reboot på serien.

Quake 4 var ju typ bara ett Call of Duty med mördar cyborgs. Tyckte det var helt okey, när det kom.

Men efter att ha spelat om 1:an och 2:an, så tröttnade jag snabbt på 4:an. Finns inget som känns som Quake i det spelet.

 

Tycker faktiskt att det är lite Quake 1 känsla på vissa av de gothiska världarna i Doom Eternal.



#84

Postad 31 mars 2020 - 16:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Tänkte gå tillbaka och städa upp slayer gates. Verkar som man måste spela om hela banorna -_-, ser då inga checkpoints man kan välja på bana två. Aja, mer tid till andra spel.



#85

Postad 02 april 2020 - 22:35

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 988 inlägg
  • 0
:P
 
http://www.youtube.c...h?v=4lLM6CJTJ70

Redigerat av Ageve, 17 maj 2020 - 10:37.


#86

Postad 05 april 2020 - 12:04

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
😄 Det där gick inget vidare. Stundtals nästan lika illa som Just Cause 3.

#87

Postad 05 april 2020 - 15:20

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Doom 64 som också släpptes går att köra med mus och tangentbord på Xbox One.



#88

Postad 05 april 2020 - 18:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 2

Detta är vad de förtjänar.

 

gSX3qh6.gif



#89

Postad 05 april 2020 - 21:31

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

**** va snyggt slaktat :D haha



#90

Postad 06 april 2020 - 11:37

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Knäckte nyss Khan Maykr.

Fy fan vilken skitboss...

Kanske inte så svår när man väl fått in taktiken.

Men kände mest att jag sprang runt i panik, efter mer ammo att rensa skölden med :lol:

 

Fick ta en paus efteråt.

Antar att den sista inte blir så kul heller.

 

Tur att jag hade extra liv, då det rök 5 st i fighten.

Vette fan om jag klarat av den annars.



#91

Postad 06 april 2020 - 12:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Tur att jag hade extra liv, då det rök 5 st i fighten.

Vette fan om jag klarat av den annars.

 

Har du fått sentinel armor eller? Läste på Era om någon som använde den på slutbossen och fattade ingenting, aldrig sett. Tydligen något man erbjuds som "easy mode" om man dör för mycket i spelet. Extraliv räknas inte som att man dör dock.

 

Maykr dog jag på några gånger men är ju ganska enkel egentligen med uppgraderad raketkastare, då försvinner skölden snabbt. Det föll mest på att jag inte kunde grabba ordentligt ett par gånger så hon fick upp skölden igen. Slutbossen klarade jag på första försöket som tur var, men den är ännu tråkigare imo.

 

Och 2016 som hade så bra bossar.



#92

Postad 07 april 2020 - 08:36

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Har du fått sentinel armor eller?

 

Och 2016 som hade så bra bossar.

Nej, den har jag glömt att låsa upp. Finns ju på utsidan av Fortress of Doom.

https://www.looper.c...n-doom-eternal/

Synd att man inte återvänder till basen efter alla uppdrag.

 

Jag saknar också boss fighterna från förra spelet, även om vissa av dom är helt okej.

Gillade

Spoiler
referensen t.ex. :)

 

Spoiler


Redigerat av Svante Skoog, 07 april 2020 - 08:37.


#93

Postad 08 april 2020 - 08:21

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Slogs mot slutbossen igår, och efter ungefär halva fighten, kraschade spelet...suck...

Tog tag i det nu, och det blev ingen krasch denna gången.

 

Men, ja, fan va lätt han var.

Det fanns ju oändligt med powerups och påfyllning till både svärdet och blood punch :D

 

Gillade dock sista uppdraget, då det var så schysst känsla att ränna runt och slåss i ruinerna.

 

Jag kan faktiskt inte avgöra vilket jag gillar bäst. Detta eller 2016 spelet.

Vore schysst om man kunde kombinera striderna från detta, med bossarna från förra spelet.

 

Då är det bara att vänta på DLC som ska komma senare i år, med ett par nya kampanjer.

Vill ha NU :D



#94

Postad 08 april 2020 - 12:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Det fanns ju oändligt med powerups och påfyllning till både svärdet och blood punch :D

 

 

Svärdet och blood punch ja, men powerups? Jag hade inga powerups -_-



#95

Postad 08 april 2020 - 14:24

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0
Eller ammo menade jag :D

Körde även en Master Level.
Va inte så mycket svårare, va mest redigt mycket mer fiender.

Kanske skulle våga sig på Ultra Nightmare nu :D

#96

Postad 08 april 2020 - 14:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Kanske skulle våga sig på Ultra Nightmare nu :D

 

Tror det är samma där, fler fiender.



#97

Postad 18 april 2020 - 18:37

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

http://www.youtube.com/watch?v=PH2-oM7IWpY



#98

Postad 17 maj 2020 - 01:54

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Update 1 patch

https://slayersclub....75ADGx/update-1


Redigerat av Zerox_no1, 17 maj 2020 - 01:54.


#99

Postad 08 december 2020 - 11:28

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0
Switch Vs PS4 Pro

https://youtu.be/2QfdLa3beHs

#100

Postad 08 december 2020 - 11:57

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Switch Vs PS4 Pro

https://youtu.be/2QfdLa3beHs

Panic Button levererar än en gång en dos svart magi :D

 

Här är lite gameplay, undocked:

 

https://www.youtube....h?v=e_MTMbDXlqE





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.