Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Google Nest Mini till Blåtandshögtalare (gärna stereo och då utan kabel)

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 11 november 2021 - 15:49

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

Halloj!

 

Håller på att planera för ljud i matrum/kök och vill gärna ha tillgång till röststyrning till både musiken samt övrig automation.

 

Funderar på en google nest mini som ju inte kostar många kronor idag och innebär att man får ”native google-stöd” när det kommer till röststyrningen.

Men, den minimala högtalaren gör ju den värdelös att lyssna på.

 

Så har funderat på en gyllene medelväg att paira nest’en med bluetooth-högtalare och låta musiken spela där?

(då behöver man inte förlita sig på "tredjepartsimplementation" av röststyrning)

 

Med detta sagt, vilken blåtandshögtalare skulle då lämpa sig bäst ifall man vill koppla in två stycken (I varsin ände av en öppen planlösning) men då endast via blåtand.

Ingen kabel mellan vänster och höger högtalare.

 

Var först inne på något från Sonos men då Nest'en ska sköta all styrning så är det "bara" högtalarna som jag behöver.

 

Vad säger församlingen?

 

Tar tacksamt emot tips!



#2

Postad 11 november 2021 - 16:54

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 1
Vad sägs om att gå upp till Nest Audio, den större varianten av Googles egna högtalare. Så får du bättre ljud med samma funktion som Nest Mini.

#3

Postad 11 november 2021 - 19:15

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

Hmm jag tog för givet att även den var för klen men får kanske undersöka.

 

Men om vi tvingas till ursprunglig approach, vad rekas?



#4

Postad 12 november 2021 - 06:19

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 1
Blåtand har inte så lång räckvidd. Jag hade hellre valt en multiroomlösning som kan röststyras med Google nest. Jag vet att Bluesound kan integreras med Google. Kanske går det också med Sonos och liknande.

Det har kommit nya modeller av Bluesound och ganska många av förra generationen finns på begagnatmarknaden.

#5

Postad 12 november 2021 - 07:30

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

Vi får se hur det blir, jag ser för och nackdelar med respektive approach och tror sannolikt att slumpen (och Black Friday) kan bli tiebreakern här i mitt dilemma. :)

 

Tack för hjälpen!



#6

Postad 12 november 2021 - 09:16

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Finns det aktiva högtalare som har chromecast audio inbyggt? I så fall är det antagligen den enklaste lösningen.

#7

Postad 12 november 2021 - 15:50

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0

En mini kan väl bara kopplas till en BT högtalare? varje högtalare har då bara mono ljud.

Två lika högtalare med assistenten kan kopplas som ett stereo par.

 

Om inte Nest Audio är tillräckligt så kolla tex H/K Citation serien



#8

Postad 12 november 2021 - 17:37

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Så kanske det är. Jag har en Google Nest (den med skärm). Med Google Nest kan jag, om jag vill, röststyra både chromecast och Bluesounds högtalare och streamers.

Jag har testat med Bluesound. Röststyrning är ganska omständligt. Det måste vara exakt rätt fras för att det ska funka. Skrev en lista på fraser, men gav till slut upp. Mycket enklare att styra Bluesound med appen eller direkt från t.ex. Spotify.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.