Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HTC Vive

173 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Vive (VR-glasögon) 8 7,88 (33) Inga priser

#51

Postad 02 juni 2016 - 14:20

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Kommer det VR version av Grim Fandango?

Det är bara jag som önskedrömmer :)



#52

Postad 07 juni 2016 - 18:19

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 1

Fått igång min Vive nu. Kör på AMD 7970 men tillräckligt för 90 fps i vissa lir i alla fall och går att köra ex the Lab om än inte med perfekt bildflyt alltid. Roomscale är riktigt kul. Cockpit upplevelserna testat först PCars men där får jag inte ihop grafiken riktigt ännu... Nästintill okörbart och ja sämre än reguljär monitor. Kräver mer tweakande. Införhandlade LFS och där fungerar det betydligt bättre. Körde minsta formelbilen där som är rätt nära gokart och det var i stort sett exakt samma upplevelse som när jag körde gokart i lördags i hur den uppförde sig och även ffb på ratten var väldigt nära 1:1. Har lite mindre torque jag blev inte totalt lam i fingrarna men det fixar sig när OSWn levereras ;) Det som saknades var straffet av att köra över kerbs. Inte nådigt i gokart utan fjädring IRL men annars kändes det verkligen som en 1:1 upplevelse. 

 

Riktigt skrämmande upplevelse med samma sug i magtrakten och skräcken när man tycker hamna lite för nära sidoräckena. Hittills har jag inte kunnat krascha utan att blunda. 

 

Upplösningen är ett stort problem dock verkligen för låg går inte se några finare detaljer alls och gigantiskt mycket myggnät dessutom men det är ju ändå flera resor bättre immersiv upplevelse än någon triple monitor setup jag testat. Huvudtrackingen känns helt naturlig utan lagg. Fov kunde va bättre rätt stor skillnad när man flyttar linserna längre bak mot längst fram får se vad man kan lyckas fixa med tunnare vr covers att ersätta de nuvarande. 3Dn är så naturlig den märks inte av alls annat än att banorna har de fakto höjdskillnader som man knappt märker av i 2D.



#53

Postad 07 juni 2016 - 23:27

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

PoolnationVR andra inköpta liret. Riktigt läckert. VR sätter verkligen en ny nivå på kvaliteten på spelen inlevelsemässigt. Nästan lika kul hänga vid baren och dansa loss lite som att spela biljard.  Körs alldeles fint på medium på 7970... Hade velat ha mer utrymme för roomscale att röra mig på men här är man nog smått omättlig. Sjuk immersion :)



#54

Postad 07 juni 2016 - 23:38

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Hur känns Vive'n på skallen? Bekväm, även efter några timmar? :)



#55

Postad 08 juni 2016 - 00:36

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Ok blir fort varmt och svettigt dock så man får skruva ner värmen :)



#56

Postad 08 juni 2016 - 09:25

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Får nog bli att skaffa pannband, så man inte dränker maskinen :D

 

Har du vant dig vid upplösningen?

Är väl det enda jag oroat mig över.

Fast hade dom använt två 4k displayer, så hade väl även 1080 korten fått en stroke ;)

 

just two more weeks....come ooooooooooooooooooooooon!!!

1012-come-on.jpg?quality=0.8


Redigerat av Svante Skoog, 08 juni 2016 - 09:26.


#57

Postad 08 juni 2016 - 10:32

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Grafiken är funktionell så länge du inte absolut måste se detaljer på stora avstånd. Pool Nation fungerar alldeles ypperligt ex.  Den låga upplösningen och begränsade fov vilket iof är bättre än vad de flesta kör med sedan tidigare är något du definitivt kommer märka kan bli bättre men sen har du ju inlevelse ändå som är så vida överlägset din 70" 4K skärm så det är ju värt det ändå. 

 

Försökt se lite film men det är nära skjuter ingen hare för mycket screendoor helt enkelt. Dessutom är kabeln dryg när man försöker vila nacke mot ryggstödet. Inget som märks av när man gamar då är och vill man va mer aktiv. Att spela på 2D skärm känns rätt beiged ändå... Typ som att titta på när andra lirar jag är inte där men det är kul att kunna se mer smådetaljer. Så ja upplösningen är ju ett problem men totalupplevelsen är överlägsen.



#58

Postad 08 juni 2016 - 20:58

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Brände lite pengar på the Blu. Vart varnad men 10 Euro för 10 minuters underhållning. Men absolut mötet med valen var mäktigt får verkligen en uppfattning av skalan. Abyss var dock ännu läckrare men interaktiviteten är nära nog noll. Reef demot visar med all önskvärd tydlighet att Vive skulle fixa endless ocean 3 klanderfritt men trist att de låser in en i dykarbur.



#59

Postad 09 juni 2016 - 14:26

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Ett early access spel, där man slipper teleporteringen.

Önskar att de spel som använder sig av teleportering, även hade ett mode, där man flyter fram till nästa punkt, som detta.

Fast, leder kanske till att man mår illa till slut? ;)

 

https://www.youtube.com/watch?v=VXZ8EVh08PU



#60

Postad 09 juni 2016 - 14:52

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Hoverboard styrning är ju intressant. Kanske går lättare om man vet med sig att man står på en hoverboard om de får till fysiken bara. Har en wii fit bräda dammandes om man kunde hooka upp den så kan man ju använda viktfördelningen för styrning ;) 

 

Annars borde gå att fixa något med enkel och billig stegräknare kopplad via bluetooth till datorn annars så kan man stå och stampa på fläcken utan att behöva va förankrad i någon begränsande rullbandslösning.  



#61

Postad 09 juni 2016 - 15:24

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Ja, speciellt stegräknar varianten, skulle kunna va intressant :)

Får se vad dom hittar på för lösningar frampå.



#62

Postad 10 juni 2016 - 00:43

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Waltz of the Wizard är ett riktigt kul tech demo. Man agerar trollkarl som får testa sina magiska krafter. Ladda också hem Portal Stories: VR men där behövs det bättre grafikkort :). Man undrar ju om inte Valve hade VR i åtanke när de utveckla portal :)



#63

Postad 10 juni 2016 - 15:06

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Bara en och en halv vecka kvar nu...

Väntan blir ju inte lättare av att jag kollar på gameplay videos på youtube :D



#64

Postad 10 juni 2016 - 15:32

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

htc ska tydligen ha dem i lager så du kan ju köpa den direkt nu. Frakten från tjeckien tog mindre än två dygn. Tokdyr frakt men snabb var den iaf.


Redigerat av oqvist, 10 juni 2016 - 15:34.


#65

Postad 13 juni 2016 - 10:21

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Arrgghh!

Kollade upp statusen på Komplett:

 

"Reserverad (i lager), 1 st."

 

Tyvärr skickar dom den inte nu, då det inte är release förrän den 23:e...

 

Hoppas nån på lagret är schysst, å skeppar i förtid, så man kanske har den innan helgen iaf ;)



#66

Postad 13 juni 2016 - 12:37

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Som sagt köp via htc i stället så har du det ev innan helgen :)



#67

Postad 13 juni 2016 - 14:20

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Köpte på avbetalning, men hade jag haft råd att lägga ut hela summan nu, så hade jag köpt direkt från HTC istället.

Så jag får helt enkelt bita ihop några dar till :D

 

Är du fortfarande nöjd med maskinen? :)


Redigerat av Svante Skoog, 13 juni 2016 - 14:21.


#68

Postad 13 juni 2016 - 21:35

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Reserverar mig lite tills jag får X 1080t som skickades idag. Det har inte vart smärtfritt direkt på mina 4-5 år gamla grafikkort men det är ju delvis att förvänta. GTX 580 är inte ens kompatibelt. Dock så räknar jag inte direkt med att få kameran att magiskt fungera. Förhoppningsvis får jag igång headsetet på windows 10 med X 1080 då ska jag testa en ominstallation då det har hjälpt en del få igång kameran... Räcker inte med reset av usb portarna. Nu så rapporteras kameran va smått värdelös ändå tyvärr. 

 

Men jo när de fungerar fungerar det sanslöst bra. Otroligt svårt finta trackingen.



#69

Postad 14 juni 2016 - 10:25

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Verkar som Bethesda arbetar på Fallout 4 VR http://www.eurogamer...th-fallout-4-vr

 

Svårt se vitsen har inte särdeles mycket i omspelningsvärde.



#70

Postad 14 juni 2016 - 10:38

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Dom sa även samma om nya Doom.

Kanske blir helt annorlunda versioner, med gameplay som är unikt för VR.

För jag vette fan om jag skulle klara av att spela Doom i VR, med tanke på tempot :D



#71

Postad 16 juni 2016 - 12:05

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Nån som testat "A Legend of Luca"?

Ett lite old school Zelda inspirerat spel :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=q_qSc5fDZLc


Redigerat av Svante Skoog, 16 juni 2016 - 12:06.


#72

Postad 16 juni 2016 - 13:03

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Mm kan nog va något det är riktigt kul leka magiker i VR. 

 

Hann med att testa lite med X 1080t igår. Kul äntligen få testa elite dangerous lite snabbt. börjar kännas härligt i magen lite grann efter några barrel rolls och grafiken är nog tillräckligt skarp.

 

Project CARS är fortfarande en röra ska försöka detektiva hårdare om det finns några vettiga grafikinställningar. LFS är klart körbart men upplösningen gör det fortsatt svårt se detaljer längre fram. Ju mer du lär dig banan desto mer av en non issue men ändå det är skönt att se liksom :)

 

Behöver luska reda på om de finns några tunnare skumgummin. FOV påverkar immersionen markant önskar det gick att skruva fram linserna så de kommer ännu närmare för att få bort cyklopkänslan än mer.  Känns som en missad möjlighet men någon kommer garanterat att börja sälja tunnare foamprofiler. Det finns en vits med den tjocka foamen dock det blir svettigt när man är så pass fysiskt aktiv ändå.



#73

Postad 16 juni 2016 - 14:26

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Japp, ser fram emot att testa Elite Dangerous i Vive.

Skaffade nyss en Thrustmaster Hotas X joystick, som funkar ypperligt till spelet, så nu är just VR sista pusselbiten :)

 

Tyvärr är Strix kortet försenat tills den 6:e juli, så får köra med mitt gamla GTX 980 kort så länge.

Men det är väl just Elite och Project Cars som behöver den extra kraften. Så får köra dom andra spelen så länge :)



#74

Postad 17 juni 2016 - 17:48

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Testat lite DCS World... Åh herrejösses amalia vad intensivt. X 1080 är absolut inte overkill finns inte en möjlighet att maxa de här liren i VR nog knappast i 2D heller men inga problem få det spelbart naturligtvis. Upplösningen är ju som vi alla vet låg men det är läckert va mycket mer detaljer man ser i 3D än i reguljär 2D. Vansinnigt mycket mer detaljer. 3D modellerna är görläckra att studera och skalan blir så mycket mer naturlig.

 

Bättre showcase än Elite skulle jag säga du har ju dessutom gravitationen att tampas med fungerar så jädra bra man sitter och gråter i headsetet.

 

Det är ett litet gissel det där med att se små objekt på håll pga upplösningen så köra dog fights online då blir man rätt så rökt. Man får väl frångå realism och köra med ikoner helt enkelt förutom model enlargement jag redan kör med. Men känslan när man kommer upp mot en stor bombare i sin lilla figher... List goes on and on and on.



#75

Postad 18 juni 2016 - 14:33

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Testat lite fps i theater mode Far Cry 4 och The Hunter. Alltså ingen headtracking bara typ hemmabio setup med 150" duk eller något. Vilket iof ger någon form av headtracking då du inte ser hela vyn framför dig pga begränsad fov :). Vore coolt om de renderar i 360 grader framöver så kan man sitta i en omnimaxteater för lir som inte har fullödigt stöd.

 

Men jag blev fasen förvånad Far Cry 4 var en bättre upplevelse än på 35" ultrawide skärmen. Nu är jag förvisso rätt tålig mot åksjuka men inga direkta obehag.  Bara ett aber upplösningen och SDEn är det enda men grafiken var absolut funktionell men du får scopa mer för mål på håll. Att få korrekta skalor och uppleva världen så som vi gör IRL är riktigt häftigt. Det är som du aldrig vart i miljöerna förr :)



#76

Postad 18 juni 2016 - 15:13

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Raw Data, blir ju bara bättre och bättre :)

Open Beta i Juli och Release i slutet av året.

 

https://www.youtube.com/watch?v=kj4FT4_sKLw



#77

Postad 19 juni 2016 - 16:26

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Inte min genre tror jag. Skaffa Hordez men man åker ju bara omkring på en hoverboard och skjuter svärmar av zombies... Repetitivt är bara förnamnet. Men svettigt blir det och får man en upp bakom ryggen så hajar man absolut till lite. Skulle vilja lira ett fps med headtracking se hur de fungerar både sittandes och ståendes förflytta sig med hjälp av trackpaden/dpaden eller vad man ska kalla den. Det var otroligt länge sen man körde Half Life 2 betan med TrackIR.

 

Testa budget cuts demot och det är mer min grej. Lika svettigt det. Att kunna lägga sig platt på marken och kika genom hål i taket efter robotar är något nytt. Man blir besviken när headsetet slår i golvet för golvet är så perfekt kalibrerat man kan ta stöd precis som brukligt :). Brutalt att måsta starta om från början när man dör men det är ett lir jag köper vid release ingen mening spoila det mera.

 

Tragiskt att Alien Isolation VR grejen verkar ha dött men det skulle nog ta död på ex antal gamers tror jag.

 

Fick även PCARs att lira igår. Rätt bra showcase de med banorna blir som nya så mycket som inte går att uppfatta på 2D skärmar.



#78

Postad 19 juni 2016 - 17:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Vi borde döpa om Vive-tråden till Svante Oqvist-tråden  :D

 

Early adopter ftw.


Redigerat av Zoiler, 19 juni 2016 - 17:09.


#79

Postad 19 juni 2016 - 17:24

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Vi borde döpa om Vive-tråden till Svante Oqvist-tråden  :D

 

Early adopter ftw.

Hehe - skönt att få lite intryck serverade!



#80

Postad 19 juni 2016 - 17:56

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 1

Ja det är ju bara att släppa räckena och komma med i matchen. HTC Vive finns i lager vid de här laget.



#81

Postad 19 juni 2016 - 19:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ja det är ju bara att släppa räckena och komma med i matchen. HTC Vive finns i lager vid de här laget.

Har inga problem med att vänta några månader till på PSVR  :)



#82

Postad 20 juni 2016 - 08:38

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

JOIN US!!!! :D

deadite+ash.JPG


Redigerat av Svante Skoog, 20 juni 2016 - 13:26.


#83

Postad 20 juni 2016 - 13:25

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Min Vive ramlar tydligen in i övermorrn!

Äntligen!!

https://www.youtube.com/watch?v=qoMh1fpsXP8



#84

Postad 23 juni 2016 - 22:26

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Jag fick min idag, och har spelat i ca 7 timmar, men en paus emellan :D

 

Första intrycket. HOLY SHIT!!! ...men lite väl tydlig screendoor... men HOLY SHIT VA MÄKTIGT!! :D

 

Alltså, bara att se kontrollerna framför sig, EXAKT härma minsta lilla rörelse, även de små darrningarna, efter att ha fått en chock, när ett monster från "Brookhaven" står å vrålar nån, cm bakom ryggen på en. Jag skrek verkligen rakt ut som en liten flicka ;)

 

Mäktigast var ändå, för mig, Vanishing Realms, där jag körde igenom Chapter 1 förut.

Trodde att teleporteringen skulle va störande, men icke, så otroligt mäktigt att knalla runt i denna mix av "Zelda" och "Dungeon Master", och plocka skatter och slåss mot diverse monster.

Närvaro känslan är ju sinnesjuk alltså. Jag förstår nu, varför det helt enkelt inte går att förklara i ord, hur det känns att verkligen stå där, i en mysig fantasy miljö. Rätt så skum känsla, när man väl kliver ut i verkligheten igen ;)

 

Jag var lite orolig över att jag skulle bli besviken, men efter just Vanishing Realms, så är jag hooked :)

Bra tajming med Steam rean nu åsså ;)



#85

Postad 23 juni 2016 - 23:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Haha, kul, det är ju så man vill känna :)

 

 

Edit:

 

Vissa av användarrecensionerna på MHB tar i lite väl mycket :D

 

Du kommer aldrig att vilja spela vanliga spel igen när du upplevt spelen på Vive. Snacka om "immersive experience"!

 


Redigerat av Zoiler, 24 juni 2016 - 00:02.


#86

Postad 24 juni 2016 - 00:14

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Kul! Inhandlat lite spel bara hunnit snabbkika på dem. Windlands ser ut att ha potential. Kontrollerna var lite mysko för sittandes men har de roomscale så man kan spatsera runt bland trätopparna känns det klockrent med skönt svingande.

 

Vanishing of Ethan Carter. Detta ska ge åksjuka och ja absolut det känns banne mig inte bra med gamepad. Frågan är vad som gör det. Kört ex Fallout 4 och Far Cry 4 med headtracking utan några som helst spår av yrsel? Närvarokänslan är skön dock.

 

hmm testade 2D och det ger ju lite åksjuka redan där? testade stänga av motion blur men det är någon specialeffekter som gör det rätt så drygt... 

 

Nya Descent remaken grunderna är där. Känns inte lika klaustrofobiskt som första vändan dock allt är bra mycket större :)

Cockpit designen är jag inte något direkt fan av man sitter i luften.


Redigerat av oqvist, 24 juni 2016 - 00:47.


#87

Postad 24 juni 2016 - 15:29

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Jag höll på att ramla omkull, när jag testade Windlands, så fick bli att spela sittandes :D

Nu förstår jag varför de flesta använder sig av teleportering, men blir kanske stadigare på benen, om några veckors spelande.

 

Space Pirate Trainer har gått hårt idag åsså. Jäkla schysst high score spel.

 

Undrar om det är en bra idé att låta folk köra spelet på festen ikväll, finns ju risk att det bara blir flisor kvar av vardagsrummet :D

 

Glad Midsommar på eder alla :)



#88

Postad 25 juni 2016 - 09:57

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Gött, nu har Oculus tagit bort spärren.

http://www.polygon.c...es-from-playing

 

Så installerade Oculus, och laddade ner gratis spelet Luckys Tale, funkade ju perfekt, med ReVive :)



#89

Postad 28 juni 2016 - 16:19

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Drog igång Windlands... Första minuterna åh herrejösses jag var nära dra i backen stup i kvarten men vr benen kommer rätt fort ändå. Jag kände mig nödd att sätta mig ner  sen lutandes mot vägg sen efter ett tag så gick det helt okej stå som vanligt. 

 

Kul plattformande eller ja bästa någonsin även om jag inte har riktigt koll på vad jag förväntas göra. 



#90

Postad 28 juni 2016 - 23:01

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Frågan är om de inte satsar på Roomscale pga att de är rädda att bli stämda av barn som slår sönder sig själva och inredningen... Annars med tanke på att man ofta har PS4n i vardagsrummet och har ledigt med utrymme framför tvn... Många sitter nog 3 meter ifrån sina dumburkar.

 

PSVR är nog enda lösningen för de som måste köra glasögon.



#91

Postad 28 juni 2016 - 23:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

PSVR är nog enda lösningen för de som måste köra glasögon.

Funkar till Vive/Rift också, men inte lika bekvämt.

 

Sen kan de knappast bli stämda för handhavandefel. All sån ansvarsfriskrivning kommer medfölja produkten.

 

Med den logiken så hade Nintendo aldrig släppt Wiimote :)


Redigerat av Zoiler, 28 juni 2016 - 23:43.


#92

Postad 29 juni 2016 - 00:40

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Att Viven teoretiskt skulle kunna fungera med glasögon var ett av försäljningsargumenten. Dock klämmer åt rejält finns inte en möjlighet. Går väl säkert hitta supertunna titanskalmar men man ska ju helst ha plast för att inte riskera tokrepa linserna. Har du äkta glas så kommer ju själva glasen gnugga sönder fresnellinserna. Finns förvisso inlägg man kan köpa som förhoppningsvis eliminerar risken för repor men för min del faller det på komforten.

Riften är ju än nättare så där kommer jag inte ens försöka.

 

Wiimotes tv demoleringar  är ingenting mot vad vi kommer få se framöver :D.



#93

Postad 29 juni 2016 - 00:41

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Ominstallation av windows 8.1 och efter hundra bedrövelser fick jag igång kameran. Inte direkt funktionell i mörklagt rum så ja egentligen ingenting man saknar direkt...



#94

Postad 29 juni 2016 - 02:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Att Viven teoretiskt skulle kunna fungera med glasögon var ett av försäljningsargumenten. Dock klämmer åt rejält finns inte en möjlighet.

 

giphy.gif

 

Finns massa som använder Vive + glasögon. Inte PSVR:s komfort men det funkar om man måste. Du vet att du kan justera mellanrummet?



#95

Postad 29 juni 2016 - 04:53

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Ett knep för att använda sig av Super Sampling, som funkar RIKTIGT bra :)

http://www.roadtovr....-density-tweak/

 

Jag kör på 1.5 på mitt 980 kort. Testade 2.5, som blir riktigt skarpt, men där får jag vänta tills 1080 kortet trillat in, då frameraten stuper hårt.

 

Hoppas dom lägger till denna funktion officiellt i nån setup meny, för smidigare justering, när man är inne i VR.

 

Blir så mycket lättare att läsa text, och mindre grötigt flimmer. Nu kan även jag lättare se små detaljer i desktopen.



#96

Postad 29 juni 2016 - 05:14

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

giphy.gif

 

Finns massa som använder Vive + glasögon. Inte PSVR:s komfort men det funkar om man måste. Du vet att du kan justera mellanrummet?

 

 

Jag har glasögon till Vive'n, och har inga problem alls med att det klämmer åt, eller att glaset stöter i linserna. Och då har jag inte ens ändrat på mellanrummet.

Inga problem med att sätta på och ta av heller. Skillnad om man har såna där jättebågar kanske?


Redigerat av Svante Skoog, 29 juni 2016 - 05:16.


#97

Postad 29 juni 2016 - 07:14

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

giphy.gif

 

Finns massa som använder Vive + glasögon. Inte PSVR:s komfort men det funkar om man måste. Du vet att du kan justera mellanrummet?

Nä går inte justera trycket mot skalmarna utan att karva i foamen möjligen. Men svårt att se att de går att karva ut tillräckligt. Allting går men det kräver en jädra massa willpower!



#98

Postad 29 juni 2016 - 07:57

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Den där killen har ju i och för sig ett par riktigt små glasögon.



#99

Postad 29 juni 2016 - 08:21

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Ändå klart imponerande manöver en hand och inte få med sig glasögonen :)



#100

Postad 29 juni 2016 - 09:50

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Helt klart.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.