Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Chromecast audio till hembio system fungerar inte!

3 svar till detta ämne Chromecast audio Panasonic SA-PT570
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 23 januari 2017 - 09:18

denderfurger
  • denderfurger
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Hej!

 

Jag har fått irriterande problem jag inte riktigt förstår och hoppas ni grymma och pålästa människor på detta forum kan hjälpa till! :)

 

Jag köpte igår en Chromecast Audio som jag tänkte koppla ihop till mitt Panasonic SA-PT570 hemmabio ljudsystem för att te.x lyssna på spotify på min telefon kopplat till hemmabiots högtalare.

 

Men jag fick det inte att fungera och förstår inte vad jag gör fel! 

Kopplade ihop chromecasten med enhetens hörlur-utgång då jag inte hittade en AUX ( som det stod man skulle göra) utgång  , men det gjorde ingenting, när jag dock kopplade den i mikrofon utgången hördes litegrann.

 

Så jag undrar vad jag gör fel? , Är det en inställnignsfråga? kan chromecasten inte kopplas in hörurlutgången? Såg att det på baksidan av hembio enheten fanns en utgång för optisk digitalt ljud och man kunde köpa en sådan kabel och koppla till chromecasten, är det något som skulle fungera??

 

Är mycket tacksam för alla svar jag får! Tack på förhand

 

med vänliga hälsningar // Denderfurger :) 

 



#2

Postad 23 januari 2017 - 09:25

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 249 inlägg
  • 0

Du bör koppla Chromecasten till en ingång på din förstärkare, den optiska ingången är nog ditt säkraste kort, ser inte ut att finnas så många andra ingångar på Panasonic SA-PT570.



#3

Postad 23 januari 2017 - 09:37

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Hörurlutgången är, precis som namnet antyder, en utgång, och går inte att använda för att skicka få ljudet från chromecasten till förstärkaren  :) 

 

Det verkar som du har två alternativ på din SA-PT570, antingen optiskt (och här vågar jag inte rekommendera en sladd då jag är lite osäker på vilken kontakt som behövs), eller en sådan här som kan kopplas in på AUX-kontakterna: 

 


Redigerat av jaQoB, 23 januari 2017 - 09:39.


#4

Postad 23 januari 2017 - 12:28

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
Väljer du en optisk, så ska det vara mini toslink till toslink. Miniänden sticks in i det hål på din chromecast audio där man normalt sätter in den "vanliga" 3,5mm-kontakten. Det är en kombinerad kontakt som används för antingen analogt eller optiskt beroende på vad som passar dig bäst. Jag skulle gissa att du får bästa resultatet med den optiska anslutningsmöjligheten.

Filtrerat på passande kablar:https://www.prisjakt...ms=l=s306035105




Även taggad med Chromecast audio, Panasonic SA-PT570

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.