Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Var skall du resa?

681 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#551

Postad 31 augusti 2018 - 14:53

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

Det är ett vanligt visakort utan kredit från sparbanken.

Eftersom det inte är ett kreditkort så måste jag väl välja debit eller ?
Men den kanske har nån inbyggd kredit ändå?

Ibland dock så finns ju inte ens den valmöjligheten. Men har märkt att i dom mindre butikerna/ mackarna längs vägen så funkar det sämre där.

Hr annars ett vanligt Mastercard kreditkort som får agera som reserv

Välj kredit i kassan oavsett, har fungerar för mitt betalkort utan kredit i både USA och Kanada.

Jag har på senare år kört med ett rent kreditkort med lägre/inget valutapåslag istället, som jag kör all shopping på.



#552

Postad 31 augusti 2018 - 15:05

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Välj kredit i kassan oavsett, har fungerar för mitt betalkort utan kredit i både USA och Kanada.
Jag har på senare år kört med ett rent kreditkort med lägre/inget valutapåslag istället, som jag kör all shopping på.


Som jag sa så finns ju inte ens valmöjligheten att välja på debit eller credit.
Ofta står ju bara summan och sen ska man trycka in koden.

#553

Postad 31 augusti 2018 - 15:25

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

Som jag sa så finns ju inte ens valmöjligheten att välja på debit eller credit.
Ofta står ju bara summan och sen ska man trycka in koden.

Ok, men i de fall där val ges så fungerade det bättre att välja credit även om kortet inte är ett kreditkort.

På bensinmackar har jag ibland fått gå in och lösa betalningen i kassan snarare än i maskinen, men det har varierat lite.

#554

Postad 31 augusti 2018 - 17:12

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

varför inte köra med cash istället? jag brukar aldrig använda kort utomlands, mestadels för att det då hela tiden läggs på en ny kostnad vs bara en vid uttag. eller du vill inte åka runt med så mycket kontanter?



#555

Postad 31 augusti 2018 - 17:23

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 2

varför inte köra med cash istället? jag brukar aldrig använda kort utomlands, mestadels för att det då hela tiden läggs på en ny kostnad vs bara en vid uttag. eller du vill inte åka runt med så mycket kontanter?


Cash är inte king, ser absolut inga fördelar med kontanter vs. kreditkort.

#556

Postad 31 augusti 2018 - 17:54

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

Cash är inte king, ser absolut inga fördelar med kontanter vs. kreditkort.


Svårt å tex muta med kort

#557

Postad 31 augusti 2018 - 18:04

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Svårt å tex muta med kort


Korrekt men körde vidare på USA spåret och där har iaf inte jag mutat någon, inte haft behov.

#558

Postad 31 augusti 2018 - 19:11

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

Cash är inte king, ser absolut inga fördelar med kontanter vs. kreditkort.

föredrar att spendera pengarna på mat/saker/whatever framför en kostnad för att jag använder kortet :). sen är det väl olika för olika länder hur bra det funkar med kort. men absolut, jag föredrar kort. men snålheten tar över.



#559

Postad 31 augusti 2018 - 19:34

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

varför inte köra med cash istället? jag brukar aldrig använda kort utomlands, mestadels för att det då hela tiden läggs på en ny kostnad vs bara en vid uttag. eller du vill inte åka runt med så mycket kontanter?

 

Kan man inte betala med kort, går jag därifrån ...

Kostnad för betalning etc vid köp är ju olika från utgivare till utgivare av kort, jämför på tex https://kortio.se/rese-kort/

 

Dock tror jag att de flesta som skryter om "0% valutapåslag utomlands" istället ger en en usel växelkurs.



#560

Postad 12 september 2018 - 19:43

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Angående mitt visakort som krånglade så funkade det mycket bättre att välja credit istället för debit som jag fick tips om här. Tack 😊

Dock så hann jag ju använda mitt Mastercard kreditkort lite också.
Någon som vet om man på något vis kan kolla hur mycket man använt och betalat med kreditkortet?

Har skaffat det genom min vanliga bank där jag har mina andra konton, men hittar inte det kortet på internetbanken.

Måste man vänta till nästa månad när räkningen kommer för att se hur mycket man använt ?

#561

Postad 12 september 2018 - 19:48

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Nästa fredag bär det iväg på en riktig gammal hederlig all inclusive-charter till Kos. Vår familj + nära vänners familj.
Tur man tappat 14kg sen årsskiftet så att man kan rätta till det på en vecka :)

#562

Postad 12 september 2018 - 20:39

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Angående mitt visakort som krånglade så funkade det mycket bättre att välja credit istället för debit som jag fick tips om här. Tack 😊

Dock så hann jag ju använda mitt Mastercard kreditkort lite också.
Någon som vet om man på något vis kan kolla hur mycket man använt och betalat med kreditkortet?

Har skaffat det genom min vanliga bank där jag har mina andra konton, men hittar inte det kortet på internetbanken.

Måste man vänta till nästa månad när räkningen kommer för att se hur mycket man använt ?

Får specificera vilken bank, hos SEB ligger även MasterCard med bankappen fast en bit ner på sidan. På andra MC jag har så har de lösningar med inlogg för att se hur mycket man utnyttjat.

Florida 2 veckor i okt/nov, premiärresa för minstingen på 1år.... kan sluta på två sätt :)

Redigerat av lobo, 12 september 2018 - 20:55.


#563

Postad 12 september 2018 - 21:21

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Får specificera vilken bank, hos SEB ligger även MasterCard med bankappen fast en bit ner på sidan. På andra MC jag har så har de lösningar med inlogg för att se hur mycket man utnyttjat.

Florida 2 veckor i okt/nov, premiärresa för minstingen på 1år.... kan sluta på två sätt :)


Det är sparbanksappen. Det är ett kort från Westers Wermlands sparbank. Ser inget om kortet i appen.

Kollade även efter en app för just Mastercard men hittade inget direkt

#564

Postad 12 september 2018 - 21:29

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Det är sparbanksappen. Det är ett kort från Westers Wermlands sparbank. Ser inget om kortet i appen.

Kollade även efter en app för just Mastercard men hittade inget direkt


Ekenkortet?

”Dela upp betalningen eller betala allt på en gång
Bra koll på ditt kort via en app i mobilen
Upp till 50 dagars räntefri kredit
Kompletterande rese- och olycksfallsförsäkring om du betalar mer än 75% av resan med kortet.
Kreditränta som är bland marknadens lägsta för korttidslån.
Ränta på insatta pengar”

#565

Postad 12 september 2018 - 23:39

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Ekenkortet?

”Dela upp betalningen eller betala allt på en gång
Bra koll på ditt kort via en app i mobilen
Upp till 50 dagars räntefri kredit
Kompletterande rese- och olycksfallsförsäkring om du betalar mer än 75% av resan med kortet.
Kreditränta som är bland marknadens lägsta för korttidslån.
Ränta på insatta pengar”


Nej det står inget om ekenkort på själva kortet i alla fall.
Står bara Mastercard och sen Westers Wermlands sparbank.

Får höra med dom på banken kanske om hur jag går tillväga för att kolla ”saldo” eller vad man nu säger 😊

#566

Postad 13 september 2018 - 23:34

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Du menar Westra Wermlands? Autocorrect som varit i farten?

#567

Postad 14 september 2018 - 00:06

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Du menar Westra Wermlands? Autocorrect som varit i farten?

 

 

ja det menar jag. :)



#568

Postad 14 september 2018 - 06:07

Billy Gibbons
  • Billy Gibbons
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Åker till Rhodos på söndag. Sista minuten... 299:- för en flygbiljett :D

Tips på stränder, restauranger mm mottages tacksamt.

 

 

Danne



#569

Postad 09 oktober 2018 - 19:44

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Någon som varit i sydstaterna?
Är sugen på att åka dit och uppleva Nashville och Memphis och Savannah och l Atlanta och lite sånt .

Redigerat av andreassofus, 09 oktober 2018 - 19:44.


#570

Postad 10 oktober 2018 - 13:58

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Någon som varit i sydstaterna?
Är sugen på att åka dit och uppleva Nashville och Memphis och Savannah och l Atlanta och lite sånt .

Atlanta var jag i påskas, dock aldrig i stan egentligen, eftersom det var på genomresa, men det var en trevlig bekantskap.

Redigerat av frollic, 10 oktober 2018 - 14:19.


#571

Postad 31 oktober 2018 - 09:58

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

Blir en favorit i repris - jul i San Francisco/Bay Area, med släkt och vänner.

Borde hitta på en utflykt denna gången så jag inte bara glider runt planlöst, kanske ut till något naturområde med redwoodträd.



#572

Postad 31 oktober 2018 - 18:10

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Kan man inte betala med kort, går jag därifrån ...

 

 

Då ska du inte åka till Japan. Då skulle du svälta ihjäl. :D



#573

Postad 31 oktober 2018 - 22:01

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Då ska du inte åka till Japan. Då skulle du svälta ihjäl. :D

Jag har varit i Japan, men på den tiden betalade jag säkert kontant ;)

Redigerat av frollic, 31 oktober 2018 - 22:01.


#574

Postad 05 januari 2019 - 12:25

JonnyVT
  • JonnyVT
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

Jajädrar, till Mexiko på tisdag.

Spännande värre.

Akumal i 14 dagar, med lite utflykter inräknade.



#575

Postad 05 januari 2019 - 15:49

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Jajädrar, till Mexiko på tisdag.
Spännande värre.
Akumal i 14 dagar, med lite utflykter inräknade.

Kul! Funns massor att se där, om man är intresserad av annat än vit sand.

Redigerat av frollic, 05 januari 2019 - 15:50.


#576

Postad 05 januari 2019 - 16:10

JonnyVT
  • JonnyVT
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

Jo, vi var där för ett gäng år sedan, men missade mycket då.
Sand är inte så viktigt, vill ha ok snorkling iaf(tant gillar sanden dock :D )

Men något ska vi väl få se iaf :)  



#577

Postad 08 januari 2019 - 21:50

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0

Jo, vi var där för ett gäng år sedan, men missade mycket då.
Sand är inte så viktigt, vill ha ok snorkling iaf(tant gillar sanden dock :D )

Men något ska vi väl få se iaf :)  

Var i Mexiko, Isla Mujeres december 2017. Tyvärr fanns det inte så mycket snorkling som var tillgänglig direkt från strand där. Funkade att åka på kortare snorklingsutflykter, blev några sådana. Problemet med utflykterna var att den Mexikanska kustbevakningen tydligen hade krav på guiderna, att turisterna skall ha flytväst vid snorkling. Annars kunde guiderna bli bötfällda. På de två veckorna vi var där blev vi VIP-kunder, då vi visade stort missnöje över detta, töjde vi lite på regelverket. Mestadels höll guiden flytvästen åt mig medans jag ägnade mig åt fridykning, jag fick lova att fort sätta på mig västen, om kustbevakningen skulle komma. Min fru ville inte "pressa" guiderna lika hårt och utsätta dem för risk att bli bötfällda, så hon valde att mestadels att sura, istället för att simma fritt vid snorkling.

Med anledning av detta åker vi troligtvis inte tillbaks till Mexiko igen, trots att vi i det hela var en trevlig semester.

När jag var nere på stranden, irrade kring, såg lite vilsen ut och letade efter "just min" snorklingsguide, såg jag uppenbarligen ut som någon som var på desperat jakt efter narkotika. Langarna hittade mig och de kunde ha svårt att acceptera ett nej, då de istället rabblade hela sortimentet för mig.


Var i Mexiko, Isla Mujeres december 2017. Tyvärr fanns det inte så mycket snorkling som var tillgänglig direkt från strand där. Funkade att åka på kortare snorklingsutflykter, blev några sådana. Problemet med utflykterna var att den Mexikanska kustbevakningen tydligen hade krav på guiderna, att turisterna skall ha flytväst vid snorkling. Annars kunde guiderna bli bötfällda. På de två veckorna vi var där blev vi VIP-kunder, då vi visade stort missnöje över detta, töjde vi lite på regelverket. Mestadels höll guiden flytvästen åt mig medans jag ägnade mig åt fridykning, jag fick lova att fort sätta på mig västen, om kustbevakningen skulle komma. Min fru ville inte "pressa" guiderna lika hårt och utsätta dem för risk att bli bötfällda, så hon valde att mestadels att sura, istället för att simma fritt vid snorkling.

Nu ska ju du till Akumal, jag vet inte om snorklingstillgängligheten är bättre där så ni kan snorkla fritt på egen hand.

Med anledning av detta åker vi troligtvis inte tillbaks till Mexiko igen, trots att vi i det hela var en trevlig semester.

När jag var nere på stranden, irrade kring, såg lite vilsen ut och letade efter "just min" snorklingsguide, såg jag uppenbarligen ut som någon som var på desperat jakt efter narkotika. Langarna hittade mig och de kunde ha svårt att acceptera ett nej, då de istället rabblade hela sortimentet för mig.



#578

Postad 01 april 2019 - 20:19

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Är i Alperna på kurs och fick några timmar ledigt idag. Jag vandrade runt i och upp ovanför ett liftsystem som stängde för säsongen igår. Helt ensam och helt stilla. Svindlande vyer och ganska nära livsfarliga stup (men jag var försiktig). Det här är den typ av reseaktivitet jag gillar bäst. Stränder är tråkiga, städer är kul ett tag men stressande. Vandra i berg är fysiskt jobbigt på ett härligt sätt och får man dessutom äta gott och ha en skön säng på ett trevligt hotell eller stuga är allt perfekt.

Bifogad fil  5F867CAD-FB41-4ECF-8576-D2E24F26D644.jpeg   157,94K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  190B4416-B16F-42C2-B892-D4B3B7F3FBB9.jpeg   238,88K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  B1E5B3CA-CB00-4AF9-B497-AABD7957BB67.jpeg   91,18K   0 Antal nerladdningar

#579

Postad 01 april 2019 - 21:19

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Riktigt fint, hade inte haft nåt emot en sån tripp nån gång. Jävligt fin natur och utsikt.


Men istället blir det Prag igen för femtioelfte gången 😬

#580

Postad 01 april 2019 - 22:11

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Här blir det Orgìva, Spanien efter tips i plusminustråden från Melmac för ett par år sedan... Bergigt och relativt ensligt (well, vi får se).

Svårbokade stugor dock; måste boka ett halvår innan, typ.. och då vetefan om man kommer loss. Chansade i år, och kom loss, både jag och familjen.

Blir tåg dit och hem; så två familjeupplevelser i en :)


Redigerat av Unregistereda9666aa5, 01 april 2019 - 22:16.


#581

Postad 02 april 2019 - 05:24

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Men istället blir det Prag igen för femtioelfte gången 😬


Ska själv dit igen i maj, dock för att se Muse spela.

#582

Postad 02 april 2019 - 08:24

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Jag ville dit igen i oktober för att kolla nhl, men bror och kompis var inte med på det i år 😒

#583

Postad 02 april 2019 - 17:27

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Prag i oktober och kolla på Flyers vs. Blackhawks 😍😍

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  cut.jpg   109,27K   0 Antal nerladdningar


#584

Postad 02 april 2019 - 20:00

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Prag på söndag. Minhembios andra hem. Tydligen. :D

#585

Postad 03 april 2019 - 23:09

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0

Igår bokade vi sommarsemestern, 1 vecka på Malta i månadsskiftet juli/augusti.

Vi var där ifjol och Malta överträffade våra förväntningar, jag ville prova ngt nytt i år men fick mig för övriga familjen...

 

EK



#586

Postad 08 april 2019 - 12:00

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Igår bokade vi sommarsemestern, 1 vecka på Malta i månadsskiftet juli/augusti.

Vi var där ifjol och Malta överträffade våra förväntningar, jag ville prova ngt nytt i år men fick mig för övriga familjen...

 

EK

 

Nu är det 10 år sedan jag var till Malta, men det är ett ställe jag gärna skulle besöka igen!



#587

Postad 08 april 2019 - 12:31

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Prag i maj månad. Bra priser med Norwegian just nu.

#588

Postad 08 april 2019 - 14:08

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Igår bokade vi sommarsemestern, 1 vecka på Malta i månadsskiftet juli/augusti.

Vi var där ifjol och Malta överträffade våra förväntningar, jag ville prova ngt nytt i år men fick mig för övriga familjen...

 

EK

har också varit på malta för massa r sen och giaade verkligen stället. litet och pitoreskt och väldigt mysigt.  Vi hyrde beach-buggy en dag och åkte omkring och utforskade ön. Det var kul men lite besvärligt med tanke på vänstertrafiken :)

kan tänka mig att åka tillbaka.



#589

Postad 22 juli 2019 - 16:35

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

råkade nyss beställa en flygbiljett till Berlin. mån-fre nästa vecka.

 

någon som varit där och kan tipsa på bra områden/stadsdelar att bo i?

Har ej bokat boende och har inte läst på så mycket om staden och tänker egentligen inte göra det heller. Vill bara dit och känna att jag har semester utan att göra speciellt mycket.  Men vore ju nice om det finns områden med så mycket som möjligt att göra så man slipper åka tunnelbana hela tiden.

 

hur är det med tryggheten på kvällarna? kan man gå omkring där ensam utan att känna sig rädd och otrygg?

Finns det områden man ska undvika?

 

alla tips mottages med tacksamhet :)



#590

Postad 29 januari 2020 - 19:53

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

wien och prag i maj. hur är det med uttag av euro, blir det nån skillnad i pris att ta ut i svensk automat vs att ta ut i automat i wien?

 

kan det kanske t.o.m vara smart att fixa nåt kreditkort (klarna eller nåt? i dunno) och ha som resekort?



#591

Postad 29 januari 2020 - 20:21

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

råkade nyss beställa en flygbiljett till Berlin. mån-fre nästa vecka.

 

någon som varit där och kan tipsa på bra områden/stadsdelar att bo i?

Har ej bokat boende och har inte läst på så mycket om staden och tänker egentligen inte göra det heller. Vill bara dit och känna att jag har semester utan att göra speciellt mycket.  Men vore ju nice om det finns områden med så mycket som möjligt att göra så man slipper åka tunnelbana hela tiden.

 

hur är det med tryggheten på kvällarna? kan man gå omkring där ensam utan att känna sig rädd och otrygg?

Finns det områden man ska undvika?

 

alla tips mottages med tacksamhet :)

 

Vi hyrde cykel i Berlin och det var en vinstlott. Lätt och säkert att cykla och stan är helt platt. Man tar sig överallt utan större möda och får lite motion på köpet.



#592

Postad 29 januari 2020 - 20:47

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

wien och prag i maj. hur är det med uttag av euro, blir det nån skillnad i pris att ta ut i svensk automat vs att ta ut i automat i wien?

 

kan det kanske t.o.m vara smart att fixa nåt kreditkort (klarna eller nåt? i dunno) och ha som resekort?

Man får inte ha valutapåslag etc på köp i €-land, vet dock inte hur det är med bankomater.

Tjeckien har däremot inte euro, så där är det de "vanliga" reglerna som gäller.



#593

Postad 29 januari 2020 - 22:09

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Skall bli spännande nu när man reser till Vietnam om ett par veckor om hela Corona-hysterin lagt sig eller om det blivit värre.

90% av turisterna där består av kineser och ryssar verkar det som.



#594

Postad 30 januari 2020 - 01:35

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Fyller 40 i sommar och undrar vart man ska åka för behaglig värme i två veckor. Kanske Kanarieöarna / Fuerte kan vara ett alternativ, Medelhavet är för varmt för mig mitt i sommaren.

#595

Postad 30 januari 2020 - 02:16

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

  • 593 inlägg
  • 0

Fyller 40 i sommar och undrar vart man ska åka för behaglig värme i två veckor. Kanske Kanarieöarna / Fuerte kan vara ett alternativ, Medelhavet är för varmt för mig mitt i sommaren.

 

Florida, där har du allt. Sol, bad och massor av theme parks. :-D

 

Skall själv dit i okt/nov för att ta mig igenom minst tre parker.


Redigerat av mrgorgo, 30 januari 2020 - 02:16.


#596

Postad 30 januari 2020 - 10:59

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Florida, där har du allt. Sol, bad och massor av theme parks. :-D

 

Skall själv dit i okt/nov för att ta mig igenom minst tre parker.

Skulle kanske inte rekommendera Florida mitt i sommaren om man inte gillar hög värme och extrem luftfuktighet. :)

Däremot västkusten är väldigt behaglig då Stilla havet är ganska kallt och kyler ner luften efter kusten.



#597

Postad 30 januari 2020 - 11:05

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0

Vi hyrde cykel i Berlin och det var en vinstlott. Lätt och säkert att cykla och stan är helt platt. Man tar sig överallt utan större möda och får lite motion på köpet.

Cykla i Berlin funkar. Se upp för fyllecykling bara, att cykla ner och fastna i ett spårvagnsspår gör ont...



#598

Postad 30 januari 2020 - 11:40

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Jag reser till Taiwan i Juni, man får hoppas på att det lugnat ned sig lite i kina och taiwan fram tills dess, men jag är ju lite orolig såklart.



#599

Postad 30 januari 2020 - 11:46

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Skulle kanske inte rekommendera Florida mitt i sommaren om man inte gillar hög värme och extrem luftfuktighet. :)

Däremot västkusten är väldigt behaglig då Stilla havet är ganska kallt och kyler ner luften efter kusten.

Man kan ju åka uppåt, behöver ju inte hålla sig nere i Miami.


Jag reser till Taiwan i Juni, man får hoppas på att det lugnat ned sig lite i kina och taiwan fram tills dess, men jag är ju lite orolig såklart.

Väldigt trevligt land, speciellt om man tar sig tiden och bilar lite på östra sidan - västra är slättland.



#600

Postad 30 januari 2020 - 11:51

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Vi hyrde cykel i Berlin och det var en vinstlott. Lätt och säkert att cykla och stan är helt platt. Man tar sig överallt utan större möda och får lite motion på köpet.

 

Berlin var större än jag trodde, mycket större. gick mest omkring och det var stora avstånd. åkte en del buss också så det funkade. 

Cykel funkar väl men jag gillar inte det riktigt. Enbart som transportmedel, men inte om man vill ta det lugnt och strosa omkring och turista. Då gillar jag att gå :) men denna stad var för stor för det (om man inte håller sig till en stadsdel)

 

Annars gilalr jag små städer mest där man kan utforska allt med bara promenader. 

 

Annars var Berlin en trevlig stad. Jag vill tillbaka. Men då ska jag hålla mig till en och samma stadsdel, istället för att försöka hinna se ALLT på några dagar :)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.