Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Outriders

20 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 31 mars 2021 - 10:08

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
Bifogad fil  44F17A8C-7DBB-423A-827A-198687BF7F87.jpeg   209,29K   0 Antal nerladdningar

Ingen vidare hype kring detta, men jag tycker det verkar intressant. Släpps imorgon.

”Outriders is an upcoming cooperative role-playing third-person video game developed by People Can Fly and published by Square Enix's European subsidiary. It is set to be released on April 1, 2021 for Microsoft Windows, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S, and Stadia.”

Redigerat av {OLD}Reaper, 31 mars 2021 - 10:11.


#2

Postad 31 mars 2021 - 11:11

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Tycker gameplay har sett rätt lamt ut personligen av det jag ha sett. Kunde lika gärna varit från 2013.
Kanske blir att jag testar iom att det är gratis på Xbox Gamepass. Hoppas jag blir överraskad.

#3

Postad 31 mars 2021 - 19:45

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag har spelat demot ett par timmar, tre av klasserna. Min bild är att det kändes rätt tomt ganska fort. Spelet känns billigt i jämförelse med många andra produktioner som är antingen i liknande generar eller från samma tillverkare.

Bossar kändes som kulsvampar på ett jobbigt sätt. Jag känner att det fungerade bättre i the division än det gjorde i det här. Världen känns tom, torftig. Basic.

Jämför man med lootershooters som finns ute nu så tror jag att det blir tufft med konkurrensen. Men jag har ju haft fel förr :D

#4

Postad 31 mars 2021 - 20:50

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
Ajdå, det låter inte lovande. Jag som hade hoppats på att få ge mig ut på loot-jakt igen... :(

#5

Postad 31 mars 2021 - 20:55

nimman
  • nimman
  • Lärjunge

  • 465 inlägg
  • 1
Jag ser fram emot det...så börja hypea!
Sett att zartok hypat spel som inte blev super ;), att du inte hypear detta spel är ett gott tecken? :D

#6

Postad 01 april 2021 - 08:38

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
Ok... Nu steg intresset igen :D

”there are loads of side missions to be found, including a charming series of challenges that sees you trying to track down remnants of mankind's previous life on Earth. You'll struggle to find another AAA game that includes a loving shoutout for a Beastie Boys vinyl.”

#7

Postad 01 april 2021 - 11:49

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Passa er, annars så kommer jag att skriva att det här spelet kommer bli det som Destiny skulle ha varit!

😂😂😍

#8

Postad 02 april 2021 - 12:24

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Efter att servrarna var kass igår och det inte gick att spela (iaf inte jag) så spelade jag igenom prologen nyss. Väldigt mycket Gears-känsla i hela gameplay och design. Ser väldigt last gen ut överlag, som jag misstänkte av det jag sett tidigare. Det ser liksom inte bättre ut än Gears 4 till One. Men jag tyckte det flöt bra och gameplay kändes rätt kul. Gears/Division-hybrid helt enkelt.
Får väl se hur det utvecklar sig efter man fick välja en klass osv. Kändes direkt som jag gjorde ett tveksamt val som Trickster 🤷🏻‍♂️

#9

Postad 02 april 2021 - 15:24

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Trickster var ju kul att spela! :D

Håller med, det känns som ett spel som redan har nästan ett decennium på nacken.

#10

Postad 04 april 2021 - 13:09

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Körde ett par timmar igår medans servrarna fungerade, min co-op medspelare blev utslängd en gång så det är väl inte 100% stabilt än iaf.
Grafiskt så är det inget man blir iaf det minsta imponerad av, karaktärerna ser i vissa fall gräsliga ut och jämför man t.ex cut scenes med Gears 5 så är skillnaden enorm.
Om ni gjort första uppdraget (när man kommit till första hubben) och hamnar i dialogen med Jakub och Shira, kolla in Jakubs händer. Vet inte om han ska ha någon sjukdom men storleken dom har skaffat honom är helt sjuka. Det gick inte ens att koncentrera sig på dialogen när man såg hans abnorma dasslock hålla på...

Gameplay är iaf kul i co-op, skulle nog vara ännu roligare med 3 pers. Absolut inget revolutionerande men ändå tillräckligt för att man lätt blir sittande och hela tiden vill göra nästa uppdrag osv. Bra svårighetsgrad också, man kan inte bara springa rätt in och leka och bossarna kräver en del tid.

Redigerat av La Cucaracha, 04 april 2021 - 13:11.


#11

Postad 04 april 2021 - 21:14

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
Har kört till level 12, tier 6 och håller med om det som sagts innan. Det är inte speciellt snyggt, det är inte nydanande och emellanåt kan det vara frustrerande.

Men...det är ändå något som gör att det växer på mig. Finns mycket loot och iuppgraderingar/perks att pilla med och gameplay börjar kännas stabilt och lagom utmanande.

Och viktigast av allt; det finns gott om vapen/skills som får fiender att explodera i ett moln av blod. :)

#12

Postad 05 april 2021 - 10:09

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Är lvl 14 och tier 7. Gjorde alla sidequests som låg och skräpade och stack till 3:e ”banan”. Stötte på patrull där och personen jag spelade co-op med blev utslängd ur spelet (inte serverproblemet) två ggr på samma ställe. Iom hur segt spelet är att starta upp så vet alla som testat att det inte är direkt kul.

#13

Postad 10 april 2021 - 10:04

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 1
Spelat några timmar till är lvl 19. Börjar smått tröttna på en del irriterande småsaker runt om.
Spelet kraschar, inte för mig men för min co-op medspelare så händer det flera ggr under en kväll.

Menlösa cut scenes när man öppnar en dörr osv. Sen ska vi inte tala om övriga cut scenes som man undrar om dom ens ska vara som dom är?

Ljudet är värdelöst, något vapen som vi skrattat åt låter exakt som något från plants vs zombies.

Fiender som kan spawna precis brevid och att alla fiender aldrig missar ett skott eller för den delen behöver ladda om.

#14

Postad 11 april 2021 - 21:07

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Bugg i spelet som raderar hela inventoryn. lol



#15

Postad 13 september 2021 - 06:28

Andre 71
  • Andre 71
  • Lärjunge

  • 337 inlägg
  • 0
Jag är helt besatt av detta spel! Tycker det är svinkul att man kan vikta sin gubbe bär det gällen balansen mellan health, armor och firepower för att hitta nåt som passar ens spelstil. Det är en bra idé också med expeditionerna. Expeditionerna (som tar vid när man spelat klart huvudstoryn) tillåter en att spela ett antal banor på tid. Man kan alltså slå sina rekord vad gäller både Tier (svårighetsgrad) och tid.

Strangely satisfying och helt beroendeframkallande.

#16

Postad 13 september 2021 - 11:10

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Är imponerad av att någon orkade fortsätta efter alla buggar spelet drogs med vid släpp…det gjorde inte jag iaf.

#17

Postad 13 september 2021 - 12:10

Andre 71
  • Andre 71
  • Lärjunge

  • 337 inlägg
  • 0
Jag kom in sent. Började nog i Juli. Tycker det funkar fint nu.

#18

Postad 18 januari 2022 - 07:35

Andre 71
  • Andre 71
  • Lärjunge

  • 337 inlägg
  • 0
Är fortfarande helt fast i detta spel! Mest oemotståndliga shootern på länge! Med senaste expansionen ”New horizon” är spelets problem fixade och det är bara att ” loota å shoota”😀!

Rekommenderar alla som gillar denna typ av spel att ge detta en andra (eller första) chans!

Finns fortfarande på GamePass!

#19

Postad 18 januari 2022 - 07:51

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Kanske värt att testa igen snart då.
Är det lika öronbedövande ljud när man blir ”downad”? Jag höll på att bli helt knäpp på det.

#20

Postad 18 januari 2022 - 08:17

nimman
  • nimman
  • Lärjunge

  • 465 inlägg
  • 0
Har expansionen kommit?! Vad kul!

Berätta gärna vad expansionen innehåller och hur du upplever det mer än "loota å shoota" :)!

#21

Postad 18 januari 2022 - 12:11

Andre 71
  • Andre 71
  • Lärjunge

  • 337 inlägg
  • 0

Har expansionen kommit?! Vad kul!

Berätta gärna vad expansionen innehåller och hur du upplever det mer än "loota å shoota" :)!


1. I största allmänhet funkar allt. Inga krascher eller allvarliga buggar.
2. Timers är borta på endgame vilket gör att det räcker med att klara en bana för att få bästa loot. Detta gör ju att man kan bygga sin gubbe lite mer som man vill. För mig var detta bra för jag tyckte det var lite trist att bara satsa på DPS…jag gillar att vara lite mer tanky så man inte dör hela tiden.
3. Tiagos affär är kanon nu! Man kan nu byta ut hela hans sortiment själv om han inte har dom grejor man behöver. Kostar lite DPR men det är det värt.
4. Spelet är mer balanserat nu vilket gör fler olika byggen av gubbe möjligt utan att man blir kass. T.ex så ville ingen vara Devastator förut men nu är det min favvogubbe.
5. Global Cooldown Reduction på vapenmoddar. Detta gör att man ej längre kan ha Moaning Winds på alla 3 vapen i Anomyly builds för att sen bara switcha och ladda om. Nu måste man skjuta lite och blanda in andra moddar också även i Anomaly byggen. Mycket roligare!
6. Generella buffningar på såna moddar som ingen brydde sig om förut. Nu bryr man sig om många moddar! Det är liksom inte bara Dark sacrifice, Fortress och Bone shrapnel som gäller längre även om många tycker dom är bäst fortfarande. Själv kör jag Claymore torrent och Shadow comet till min Trickster och får bättre resultat med just det bygget jag har (lite tanky trickster).
7. 4 nya banor. Alla med easter eggs! Försök klara City of Nomads easter egg utan att kolla youtube! Belöningen blir extra fin här tycker jag.
8. Just detta att modda vapnen och kläderna till sin spelstil gör att detta spel sticker ut som ovanligt kul. Särskilt nu när det är mening att göra olika byggen.

Min favvo hittills är dock min Devastator.
Den kan inte dö och ändå hänger jag med eller överträffar de andra klasserna i Damage. Får ofta ressa Pyros, Technos och Tricksters.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.