Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Archos 101 Internet Tablet*

137 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Archos 101 Internet Tablet 8GB (Surfplattor) 8 5,5 (1) Inga priser
Archos 101 Internet Tablet 16GB (Surfplattor) 8 6,08 (11) Inga priser

#51

Postad 18 november 2010 - 08:46

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Tror priset var rätt nära Expansys, dock skulle expansys få in den tidigare trodde de. Kan inte bestämma mig dock om man ska hugga en 101a eller vänta på något nyare som kommer färdigt med gingerbread. Men troligen kommer väl 101an att få den uppdateringen också, får man väl hoppas..

Är bara lite rädd för att jag kommer bli besviken på skärmen jämfört med min ipad, dock har jag tröttnat på padden för den är så pass nerlåst, kan inte få allt antar jag :)

Man skall inte köpa 101'an bara för man tror den får Gingerbread, det tror jag inte den kommer få plus att Gingerbread inte ens existerar till dags dato. Skärmen är vad jag förstått inte av iPad-klass men den skall vara helt ok. Den kostar trots allt nästan bara hälften mot en iPad....

#52

Postad 19 november 2010 - 08:32

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Hej alla nyfikna....... jo jag har fått min 101 16 gb levererad från dustinhome och dem gjorde till och med 5 dagar innan leveransdatumet så den levererades den 5 november så jag har använt den ett par veckor nu. Hittils är jag mycket nöjd med funktionerna och hur presterar i olika lägen. De flesta appar på Android market fungerar och går att använda även om format i är standard på android. Det finns dock en del att förbättra gällande prestanda då många applikationer körs samtdigt men det förväntar jag mig att dem löser med uppdateringen till 2.2 froyo.


Tack, om du vill får du gärna berätta mer om till exempel HD filmer funkar, hur skärmen är, om du fixat Google Market etc. Jag hoppas få min i nästa vecka då skall jag se om jag kan lämna en liten recension jag också.

#53

Postad 22 november 2010 - 10:44

tku01
  • tku01
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Pixmania -Archos.
Nu har Pixmania ändrat leveransdatum...få se nu....
Först 29/10 sen tror jag att jag skulle den 15/11 sen 30/11 och nu idag så är det ändrat till 16/12.

Va fan, nu avbeställer jag den!

#54

Postad 22 november 2010 - 18:08

Trail of tears
  • Trail of tears
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Pixmania -Archos.
Nu har Pixmania ändrat leveransdatum...få se nu....
Först 29/10 sen tror jag att jag skulle den 15/11 sen 30/11 och nu idag så är det ändrat till 16/12.

Va fan, nu avbeställer jag den!


Ja detta börjar bli helt sjukt!!! :(

#55

Postad 23 november 2010 - 13:27

chem
  • chem
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Sitter nu med en Archos 101 platta köpt idag hos Microshop i umeå.
Det verkar som att Android versionen är 2.1 inte 2.2
Någon som vet mer om det och om det är "firmware update" som ska fixa 2.2 versionen?
Tyvärr var kunskapen på deras dåligt intrimmade demo ex (gyron funkade inte) väldigt dålig.

edit
hittade detta:
--------
Why does my ARCHOS internet tablet only have Android 2.1 on it? How can I get Android 2.2 onto it?

The ARCHOS update software will be available in Q4 of 2010. When it is available, you will be notified when you connect your device to the Internet by WiFi. At this point, follow the screen instructions to download and install it onto your device.
---------

Redigerat av chem, 23 november 2010 - 13:31.


#56

Postad 25 november 2010 - 06:58

manul
  • manul
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Jag fick min Archos 70 platta häromdagen, beställd direkt på Archos hemsida.

Den är verkligen läcker - tunn och trevlig att hålla i, prestandan är bra, det enda man kunde önskat sig var en något bättre skärm med högre upplösning och ännu bättre betraktningsvinkel, men för 2400 kronor så är det toppen.

Dock bara Android 2.1 ännu och det var en baggis att installera market på den

Måste säga att jag gillar 7 tums formatet bättre än 10 tum och detta ska bli en julklapp till barnen och för dem så passar det perfekt - men fram till julafton så ska jag leka mer med den efter att barnen har somnat ;)

#57

Postad 27 november 2010 - 11:10

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Jag har fått min platta nu och måste säga att jag är sjukt nöjd. jag var lite orolig efter att ha läst lite recensioner på olika forum men jag är störtnöjd. Allt jag hittills provat har funkat. Alla de olika mkv'erna med DD, DTS och AC3 funkar som det skall. Hittills har inte en enda fil inte gått att spela upp. För mer info se mitt omdöme.

Lite nyheter från forum.archosfans.com (mycket bra ställe där hittar man allt) så kommer Froyouppgraderingen stödja dynamisk allokering för appar alltså har man 16GB så kan kan ha (vem nu som vill det...) 16 GB appar. Riktigt bra. Ser fram emot Froyo nu men kommer det aldrig skulle jag ändå vara nöjd.

#58

Postad 29 november 2010 - 23:03

Splix
  • Splix
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Hur fungerar det med SVT Play samtidigt som den är kopplad till TV'n? Några konstigheter?
Tänkte köra SVT Play till TV'n med ljudet till stereon men det borde väl inte vara några problem, eller?

//Splix

#59

Postad 30 november 2010 - 12:15

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

  • 333 inlägg
  • 0
Hej! Jag kommer att skaffa en Androidplatta framöver men frågan är bara vilken?? Denna låter ju riktigt lockande.
Mina frågor är:
1. Kan man köra HD-film och få ut det på tv:n i full HD??
2. Kan man trådlöst kolla på bilder, filmer m.m. från datorn via mediaserver??
3. Får man HD-format om man kör Youtube??
4. Allt verkar engelskt men utgår från att där är svenskt tangentbord??
5. Fungerar det att köra spotify i den??

Kanske dumma frågor men ack så viktiga för mig!! :-)

Tack på förhand

#60

Postad 30 november 2010 - 16:19

__Terror__
  • __Terror__
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Jag undrar också om man kan ha svenskt tangentbord :) Men de spelar inte så stor roll eftersom man kan köra trådlöst tangentbord ditt :)

Bokade min på teknikmagasinet idag. Dem sa att dem skulle få in de på torsdag, vi får väl se. Dem skulle bara få in 2 st, men jag hade första tjing på en utav dem så :(

#61

Postad 02 december 2010 - 17:54

KingD
  • KingD
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Nu har FroYo 2.2.1 släppts till Archos plattor.

Engadget skvallrar om detta faktum!

Se denna länk!

Se även Archos supportsida!

Firmware changes
Version 2.0.54 - Android "Froyo" 2.2.1 - November 30th, 2010

  • Higher performance: just in time compiler (JIT) technology makes applications run up to 5 times faster than previous Android "Eclair" 2.1 firmwares
  • Enhanced Microsoft Exchange support: it is now possible to synchronize contacts and calendar events
  • Allow to install more 3rd party applications by installing them on the storage memory (for applications that supports it)
  • Video: movie information and cover retrieval in video file info dialog
  • Multiple selection mode is now always enabled in the file manager
  • External bluetooth GPS receivers are now supported
  • Better assistance is provided in the tethering wizard to pair with cell phone using bluetooth DUN profile (smart APN detection)
  • OpenVPN is now supported
  • Slideshow support for network shares has been added to Gallery and Photoframe applications
  • Photoframe: full screen picture can now be displayed on double tap when in floating image mode
  • Manual white balance setting has been added in Camera application
  • Faster USB write transfer
  • Battery: more accurate battery charge estimation
  • Audio: improved compatibility with android audio stream volume management (voice/music/ringtone etc.)
  • Orientation: fixed compatibility issue with some applications working with inverted accelerometer axis

Redigerat av KingD, 02 december 2010 - 18:41.


#62

Postad 07 december 2010 - 14:19

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Hej! Jag kommer att skaffa en Androidplatta framöver men frågan är bara vilken?? Denna låter ju riktigt lockande.
Mina frågor är:
1. Kan man köra HD-film och få ut det på tv:n i full HD??
Ja men 720p (full-HD är för övrigt en hoax eftersom du måste ha 80 tum för att notera skillnader mot 720p. Och sitta en meter ifrån. Typ)

2. Kan man trådlöst kolla på bilder, filmer m.m. från datorn via mediaserver??
Om du menar upnp så ja. Samba funkar med.

3. Får man HD-format om man kör Youtube??
Öhhh?

4. Allt verkar engelskt men utgår från att där är svenskt tangentbord??
japp

5. Fungerar det att köra spotify i den??
Mycket bra


Kanske dumma frågor men ack så viktiga för mig!! :-)

Tack på förhand



#63

Postad 07 december 2010 - 14:27

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Jag har fått min platta nu och måste säga att jag är sjukt nöjd. jag var lite orolig efter att ha läst lite recensioner på olika forum men jag är störtnöjd. Allt jag hittills provat har funkat. Alla de olika mkv'erna med DD, DTS och AC3 funkar som det skall. Hittills har inte en enda fil inte gått att spela upp. För mer info se mitt omdöme.

Lite nyheter från forum.archosfans.com (mycket bra ställe där hittar man allt) så kommer Froyouppgraderingen stödja dynamisk allokering för appar alltså har man 16GB så kan kan ha (vem nu som vill det...) 16 GB appar. Riktigt bra. Ser fram emot Froyo nu men kommer det aldrig skulle jag ändå vara nöjd.


Jag har kört 2.2 sedan det kom och det är några saker som inte är riktigt bra.

1) Inget Flash än, man kan ladda ner separat version från Market av Flash men för mig funkar det inte alls bra. Dock på g med riktig version från Archos.

2) Subs funkar inte, fix på g. Nästa release.

3) För att spara batteritid har Archos skalat ner CPU'n till Min 300Mhx och max 800Mhz. Detta gör att 2.2 upplevs segare än 2.1. Det finns dock roothack för att fixa detta (temporärt klarar inte boot), jag kör nu min 600Mhz och max 1Ghz. Funkar bra men Archos borde skärpa till sig.

4) En del har strul med Wifi, dock inte jag. Skall fixas i nästa release. Tydligen skall man hålla sig till kanaler <11.

5) Ext3 stöd borta för SD card. Åter i nästa release.

Redigerat av da_goon, 07 december 2010 - 21:52.


#64

Postad 07 december 2010 - 15:54

Unregistered352fe889
  • Unregistered352fe889
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Pixmania -Archos.
Nu har Pixmania ändrat leveransdatum...få se nu....
Först 29/10 sen tror jag att jag skulle den 15/11 sen 30/11 och nu idag så är det ändrat till 16/12.

Va fan, nu avbeställer jag den!


Hmm...har Pixmania alltså inte levererat några Archos 101 ännu? Jag satte upp mig på 8GB för någon vecka sedan men om de inte skickat ut några än så kommer det väl vara en låååååång väntelisa och jag lär ju knappast ligga först :)
Hmm...kanske lika bra att avboka den då...

#65

Postad 07 december 2010 - 18:03

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0

Jag har kört 2.2 sedan det kom och det är några saker som inte är riktigt bra.

1) Inget Flash än, man kan ladda ner separat version från Market av Flash men för mig funkar det inte alls bra. Dock på g med riktig version från Archos.

2) Subs funkar inte, fix på g. Nästa release.

3) För att spara batteritid har Archos skalat ner CPU'n till Min 300Mhx och max 800Mhz. Detta gör att 2.2 upplevs segare än 2.1. Det finns dock roothack för att fixa detta (temporärt klarar inte boot), jag kör nu min 600Mhz och max 1Ghx. Funkar bra men Archos borde skärpa till sig.

4) En del har strul med Wifi, dock inte jag. Skall fixas i nästa release. Tydligen skall man hålla sig till kanaler <11.

5) Ext3 stöd borta för SD card. Åter i nästa release.

Hmm, lät ju mindre kul!
Är du nöjd över lag? Skulle du rekommendera köp?

#66

Postad 07 december 2010 - 18:55

danyboyj
  • danyboyj
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Några frågor från en total rookie i dessa tabletsammanhang.

Fungerar nätverket likadant som med vilken annan dator som helst så man kan ändra och dola med htpc:n via surfplattan? Exempelvis Utorrent mm.

Läste/hörde någonstans att appstore inte fungerar som det ska utan att man får använda Archos egna store. Stämmer detta?

Finns det appar så att man kan änvända plattan som en fjärr till htpc, tv osv?

Edit: Spelar den inte upp divX/Xvid/ISO/IMG?
Mvh Danyboyj

Redigerat av danyboyj, 07 december 2010 - 18:58.


#67

Postad 07 december 2010 - 19:35

Unregistered352fe889
  • Unregistered352fe889
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Några frågor från en total rookie i dessa tabletsammanhang.

Fungerar nätverket likadant som med vilken annan dator som helst så man kan ändra och dola med htpc:n via surfplattan? Exempelvis Utorrent mm.

Läste/hörde någonstans att appstore inte fungerar som det ska utan att man får använda Archos egna store. Stämmer detta?

Finns det appar så att man kan änvända plattan som en fjärr till htpc, tv osv?

Edit: Spelar den inte upp divX/Xvid/ISO/IMG?
Mvh Danyboyj


Jag har inte själv plattan men kan svara dig på ett par frågor som jag läst mig till på nätet.

Android Market (appstore är appels motsvarighet) finns inte från början men med lite pillande (betoning på lite) så kan man få in även Market. Och ja, då kan man även hämta hem appar som möjliggör fjärrstyrning av annan PC, tex genom RDP.

#68

Postad 07 december 2010 - 21:44

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Hmm, lät ju mindre kul!
Är du nöjd över lag? Skulle du rekommendera köp?

Absolut, jag använder den hela tiden och det mesta kommer lösa sig. Mycket prisvärd.

#69

Postad 07 december 2010 - 21:50

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Några frågor från en total rookie i dessa tabletsammanhang.

Fungerar nätverket likadant som med vilken annan dator som helst så man kan ändra och dola med htpc:n via surfplattan? Exempelvis Utorrent mm.

Läste/hörde någonstans att appstore inte fungerar som det ska utan att man får använda Archos egna store. Stämmer detta?

Finns det appar så att man kan änvända plattan som en fjärr till htpc, tv osv?

Edit: Spelar den inte upp divX/Xvid/ISO/IMG?
Mvh Danyboyj


Det är ingen PC, det är Android sålunda kan man inte svara på en sådan fråga. Det finns dock appar för att styra en pc.
Google Market e inga problem. Vad gäller videoformat, läs specen. IMG/ISO är fö inga videoformat.

#70

Postad 08 december 2010 - 06:28

Unregistered352fe889
  • Unregistered352fe889
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Det är ingen PC, det är Android sålunda kan man inte svara på en sådan fråga. Det finns dock appar för att styra en pc.
Google Market e inga problem. Vad gäller videoformat, läs specen. IMG/ISO är fö inga videoformat.


Vart skrev han att ISO/IMG var ett videoformat? Han undrar om 101an kan spela upp direkt från IMG/ISO-filer, vilket vore väldigt bra men jag misstänker enheten är för seg för det.

#71

Postad 08 december 2010 - 07:42

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

  • 333 inlägg
  • 0
Tackar för infon.
Får nog bli ett köp i vinter. Hoppas de hinner fixa till barnsjukdomarna tills dess. (Flash m.m.)

#72

Postad 08 december 2010 - 10:00

Unregistered352fe889
  • Unregistered352fe889
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Jaha, då hade Pixmania skjutit upp lev. datum återigen....5:e januari denna gång.
Finns nog ingen vits att vänta på att de ska lyckas skeppa några 101:or på ett bra tag...

#73

Postad 08 december 2010 - 13:55

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Vart skrev han att ISO/IMG var ett videoformat? Han undrar om 101an kan spela upp direkt från IMG/ISO-filer, vilket vore väldigt bra men jag misstänker enheten är för seg för det.


"Vart" har med riktning att göra, "var" är det korrekta ordet. :lol:

Eftersom han listade IMG/ISO i samband med videoformat så klargjorde jag bara att det inte är frågan om några videoformat. Man kan alltså inte "spela upp IMG" då en imagefil kan innehålla vad som helst. Jag tror inte 101'an klarar att montera imagefiler i stock (utan mjukvara). Men det finns säkert appar för Android som fixar detta. 101'an stöder formatet MPEG-TS, som DVD använder. Jag trodde ingen använde IMG längre sedan mkv slog igenom :rolleyes:.

#74

Postad 08 december 2010 - 15:09

danyboyj
  • danyboyj
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Tack för alla svaren.
Blev ett snabbt inlägg och därmed lite konstigt formulerat.

Hur gör ni som använder den för att titta på film över nätverket? Hur har ni det upplagt med olika format osv?
Jag vill inte smacka den full med film utan isf använda den som en förlängning av min htpc när ungarna här hemma har lagt beslag på teven.

Mvh

#75

Postad 08 december 2010 - 18:01

Zhentro
  • Zhentro
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0
Då var en Archos 101 16Gb beställd från Teknikmagasinet.se, så det är bara hoppas att lagerstatusen var korrekt.
Söker man på denna står det ett pris på 3690:- men när man ska köpa den blir priset 3899:- så när jag pratade med kundtjänst tyckte de jag skulle ta en printscreen och så borde det gå att fixa priset i efterhand (får väl se hur det går).

Kan ju hoppas den har Android 2.1 istället för 2.2 tills de fixat till alla problemen med 2.2'an (men gissar det är 2.2 på den).

#76

Postad 09 december 2010 - 09:15

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Tack för alla svaren.
Blev ett snabbt inlägg och därmed lite konstigt formulerat.

Hur gör ni som använder den för att titta på film över nätverket? Hur har ni det upplagt med olika format osv?
Jag vill inte smacka den full med film utan isf använda den som en förlängning av min htpc när ungarna här hemma har lagt beslag på teven.

Mvh


Du kan strömma via Samba eller upnp. Jag har gjort det (Samba) men på mitt trådlösa funkade inte 720p så bra, "vanliga" filer gick dock bra. Jag tycker det smidigaste är att ha det man vill se på en USB sticka. Jag har 32 GB i plattan och 2x16GB USB stickor vilket ger mig 64GB video, det räcker ganska länge. Jag ser mest TV-serier som jag drar ner och sedan raderar så de finns inte i min server så länge ändå.
Vad du menar med "upplagt med olika format" förstår jag inte riktigt.

Då var en Archos 101 16Gb beställd från Teknikmagasinet.se, så det är bara hoppas att lagerstatusen var korrekt.
Söker man på denna står det ett pris på 3690:- men när man ska köpa den blir priset 3899:- så när jag pratade med kundtjänst tyckte de jag skulle ta en printscreen och så borde det gå att fixa priset i efterhand (får väl se hur det går).

Kan ju hoppas den har Android 2.1 istället för 2.2 tills de fixat till alla problemen med 2.2'an (men gissar det är 2.2 på den).


Jag tror du får den med 2.1. Och du gör rätt, håll dig till den tills en sjyst 2.2 kommer.

#77

Postad 09 december 2010 - 13:53

Zhentro
  • Zhentro
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0

Då var en Archos 101 16Gb beställd från Teknikmagasinet.se, så det är bara hoppas att lagerstatusen var korrekt.
Söker man på denna står det ett pris på 3690:- men när man ska köpa den blir priset 3899:- så när jag pratade med kundtjänst tyckte de jag skulle ta en printscreen och så borde det gå att fixa priset i efterhand (får väl se hur det går).

Kan ju hoppas den har Android 2.1 istället för 2.2 tills de fixat till alla problemen med 2.2'an (men gissar det är 2.2 på den).

Pratade med orderavdelningen idag och det är 3899:- + frakt som gäller. De hade fått in ca 100 plattor och räknar inte med att få in några till innan nyår. Han trodde plattorna skulle gå åt fort (men det kan ju varit säljsnack också).

Det positiva för mig är att plattan skickas idag ;)

#78

Postad 09 december 2010 - 17:23

danyboyj
  • danyboyj
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Du kan strömma via Samba eller upnp. Jag har gjort det (Samba) men på mitt trådlösa funkade inte 720p så bra, "vanliga" filer gick dock bra. Jag tycker det smidigaste är att ha det man vill se på en USB sticka. Jag har 32 GB i plattan och 2x16GB USB stickor vilket ger mig 64GB video, det räcker ganska länge. Jag ser mest TV-serier som jag drar ner och sedan raderar så de finns inte i min server så länge ändå.
Vad du menar med "upplagt med olika format" förstår jag inte riktigt.


Jag som utrycker mig klumpigt igen antagligen. I mina fillmmappar så ligger allting sparat som Isofiler och teveserierna i avi.
Förstår du hur jag menar nu? Vad säger man, filformat kanske?
Frågan är väl om jag skulle behöva konvertera isf. VLC gör mig slapp =P

#79

Postad 10 december 2010 - 12:57

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Jag som utrycker mig klumpigt igen antagligen. I mina fillmmappar så ligger allting sparat som Isofiler och teveserierna i avi.
Förstår du hur jag menar nu? Vad säger man, filformat kanske?
Frågan är väl om jag skulle behöva konvertera isf. VLC gör mig slapp =P


AVI'er är inga problem, imagefiler vet jag inte. Jag har svårt att tro att det finns möjlighet till att Android "automountar" en imagefil. Vad som finns "inne i" imagefilen kan plattan helt säkert spela upp.

Efter att ha googlat runt lite verkar det som de flesta som vill kunna använda DVD ISO på Android rippar om det till ngt mer praktiskt och direkt läsbart som till exempel mp4. Det skall tydligen gå att mounta en iso i alla linux distar men det är lite överkurs om man inte e haj på linux.

#80

Postad 10 december 2010 - 17:55

danyboyj
  • danyboyj
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Ok, tack för infon!

#81

Postad 16 december 2010 - 15:25

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0
Åhh, Idag har jag fått min :-) Bara startat upp än så länge, men det verkar sjukt bra!!!!! Lite tips om hur man får in Market osv. vore najs...

#82

Postad 16 december 2010 - 19:27

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0

Jag har inte själv plattan men kan svara dig på ett par frågor som jag läst mig till på nätet.

Android Market (appstore är appels motsvarighet) finns inte från början men med lite pillande (betoning på lite) så kan man få in även Market. Och ja, då kan man även hämta hem appar som möjliggör fjärrstyrning av annan PC, tex genom RDP.



OK!? Lite tips om hur man får in Market tages tacksamt emot :-)

#83

Postad 17 december 2010 - 08:20

Zhentro
  • Zhentro
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0

Åhh, Idag har jag fått min :-) Bara startat upp än så länge, men det verkar sjukt bra!!!!! Lite tips om hur man får in Market osv. vore najs...

Kolla denna länk. Läs även sista inlägget (Thu Dec 16, 2010 3:42 pm).

#84

Postad 17 december 2010 - 08:33

Zhentro
  • Zhentro
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0
Ny firmware släppt som skall fixa många av de stora problemen med 2.2-släppet!!

Länk1

Länk2

#85

Postad 18 december 2010 - 13:39

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0

Kolla denna länk. Läs även sista inlägget (Thu Dec 16, 2010 3:42 pm).



TAck för det ! Uppdatering va ju riktigt bra.
DOCK får jag INTE in Market på plattan :-( får nåt felmeddelande, riktigt förbannad nu.
De där jädra Appslib e ju värdelöst. Hittar ju inte ens en bra filemanager ...

#86

Postad 19 december 2010 - 10:55

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Nya uppgarderingen är grym! Market funkar bra för mig. Ext3 OCH NTFS stöd, subs ok, man kan välja olika CPU inställningar. Quadrant nu över 1500, innan uppgrad under 1000. Jag är supernöjd!
Får bara Archos ut sin egen Flash nu så e plattan komplett.

Redigerat av da_goon, 19 december 2010 - 12:08.


#87

Postad 19 december 2010 - 12:22

popovi
  • popovi
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
hej jag har 1 fråga
måste jag installera 2.0.54 först och sen 2.0.71 eller kan jag hoppa direkt till 2.0.71? finns det alla funktioner i 2.0.71 som finns i 2.0.54?
tack 70it

#88

Postad 19 december 2010 - 15:51

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

hej jag har 1 fråga
måste jag installera 2.0.54 först och sen 2.0.71 eller kan jag hoppa direkt till 2.0.71? finns det alla funktioner i 2.0.71 som finns i 2.0.54?
tack 70it

Direkt till 2.0.71 funkar. Men gör en clean install.

#89

Postad 21 december 2010 - 14:51

mape82
  • mape82
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
är intresserad av denna platta. hur känns "kvaliteten" i den? vet att man valt bort riktigt kvalitet tidigare och ångrat sig. hur står sig denna mot tex en ipad?

#90

Postad 22 december 2010 - 12:29

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

är intresserad av denna platta. hur känns "kvaliteten" i den? vet att man valt bort riktigt kvalitet tidigare och ångrat sig. hur står sig denna mot tex en ipad?

Klart den inte är rikgt lika flashig som en iPad, den kostar hälften. Chassit är inte helt i metall och skärmen/glasen är inte "iPadklass" Men jag tycker den känns gedigen och ser bra ut. Den väger ju dessutom 300g mindre.

#91

Postad 22 december 2010 - 18:55

matlars1
  • matlars1
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Är också intresserad av denna platta! Den verkar lovande :-)

Var det lätt att fixa så man kom åt Android Market? Något strul?

Vad har ni gett för era plattor?

Några problem man ska vara medveten om?

#92

Postad 23 december 2010 - 09:53

Zhentro
  • Zhentro
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0

Är också intresserad av denna platta! Den verkar lovande :-)

Var det lätt att fixa så man kom åt Android Market? Något strul?

Vad har ni gett för era plattor?

Några problem man ska vara medveten om?

Jag hade inga problem att fixa till så Android Market fungerar. Jag gav 3 739:- inkl. frakt från teknikmagasinet för ca 2 veckor sedan.

I detta forum hittar man allt och lite till av det man kan behöva veta ang. denna platta.

Själv är jag grymt nöjd med min och jag tycker byggkvaliten är gedigen förutom det inbyggda stödet som många börjar få problem med. Kör med senaste firmware och den är stabil. Jag streamar TV från min dreambox och film upp till 720p från min NAS via trådlöst nätverk utan större problem. När det gäller TV från dreamboxen är det bara SVT's kanaler som av någon anledning inte funkar klockrent. Kanon att surfa på och flash funkar skapligt men lär bli betydligt bättre när Archos släpper sin specialgjorda flashversion (som tydligen är hos Adobe för certifiering).

Jag kör med Launcher Pro (som ger ett bättre flyt än orinal startskärmen) och som browser Dolphins HD.

Från och med uppgraderingen till Android 2.2 måste man köpa en codec från Archos hemsida för att bland annat kunna spela filer med AC3 (5.1) ljud. Denna har jag köpt och den kostar €15 (~140SEK).

Man kan nu också ställa hur man vill att plattan skall använda CPU'n och jag kör i det högsta läget (glömt vad det heter).

Eftersom plattan saknar 3G så testade jag igår att försöka koppla upp den via min X10 mini pro via "Tethering" men det fick jag inte igång. Detta skulle ju vara smidigt att få till när man inte har tillgång till WiFi, men jag testade inte så mycket. Vet dock att "Tethering" mellan A101 och andra mobiler funkar.

#93

Postad 24 december 2010 - 09:07

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
3400 inkl frakt från Archos.com.

Instämmer till fullo med Zhentro.

Jag kör wifi tethering från min Desire. Funkar perfekt. Enda som stör mig med senaste uppgraderingen är att SR appen och Spotify inte funkar. Misstänker rtsp strul och hoppas på snar fix. De funkade förut.

#94

Postad 25 december 2010 - 00:10

jmkhenka
  • jmkhenka
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Jag hade inga problem att fixa till så Android Market fungerar. Jag gav 3 739:- inkl. frakt från teknikmagasinet för ca 2 veckor sedan.

I detta forum hittar man allt och lite till av det man kan behöva veta ang. denna platta.

Själv är jag grymt nöjd med min och jag tycker byggkvaliten är gedigen förutom det inbyggda stödet som många börjar få problem med. Kör med senaste firmware och den är stabil. Jag streamar TV från min dreambox och film upp till 720p från min NAS via trådlöst nätverk utan större problem. När det gäller TV från dreamboxen är det bara SVT's kanaler som av någon anledning inte funkar klockrent. Kanon att surfa på och flash funkar skapligt men lär bli betydligt bättre när Archos släpper sin specialgjorda flashversion (som tydligen är hos Adobe för certifiering).

Jag kör med Launcher Pro (som ger ett bättre flyt än orinal startskärmen) och som browser Dolphins HD.

Från och med uppgraderingen till Android 2.2 måste man köpa en codec från Archos hemsida för att bland annat kunna spela filer med AC3 (5.1) ljud. Denna har jag köpt och den kostar €15 (~140SEK).

Man kan nu också ställa hur man vill att plattan skall använda CPU'n och jag kör i det högsta läget (glömt vad det heter).

Eftersom plattan saknar 3G så testade jag igår att försöka koppla upp den via min X10 mini pro via "Tethering" men det fick jag inte igång. Detta skulle ju vara smidigt att få till när man inte har tillgång till WiFi, men jag testade inte så mycket. Vet dock att "Tethering" mellan A101 och andra mobiler funkar.


tethering mot andra telefoner fungerar men INTE mot android wifi-tethering då detta är över ad-hoc och android själv stödjer inte ad-hoc, dvs en android nalle ser inte eller kan inte ansluta till ad-hoc (som wifi-delningen i android består av). Däremot kan du nog använda BT tethering och/eller USB (då den har usb host, men fråga inte mig exakt hur man får till detta på archosen).

Så prova över blåtand, annars får du kanske vänta på root och en fix till detta. 2.3 alt. 3.0 ska ha stöd för ad-hoc, men inget jag kan bekräfta eller referera till, bara hörsaga från nått forum.


Är också intresserad av denna platta! Den verkar lovande :-)

Var det lätt att fixa så man kom åt Android Market? Något strul?

Vad har ni gett för era plattor?

Några problem man ska vara medveten om?


du kan få in gapps med hjälp av en lätt guide på XDA som jag länkar till nedan. Sedan är det bara ta ned apps, men en del är inte optimerade för skärmstorleken men väntas inte fungera bättre eller sämre än på galaxy tab.

http://forum.xda-dev...ad.php?t=867303

#95

Postad 25 december 2010 - 21:47

sektledaren
  • sektledaren
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Sitter och funderar på en surfplatta, och det känns som denna vore ett bra alternativ.

Skall fråmst användas till "soffsurfning" och filmtiitning vid resor. Är den ok för dessa ändamål?

#96

Postad 26 december 2010 - 21:32

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Sitter och funderar på en surfplatta, och det känns som denna vore ett bra alternativ.

Skall fråmst användas till "soffsurfning" och filmtiitning vid resor. Är den ok för dessa ändamål?

Suverän

#97

Postad 29 december 2010 - 18:42

Unregistered19ec48a4
  • Unregistered19ec48a4
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag fick en archos 101 8gb av tjejen igår men är sjukt oinsatt i datorer så tänkte sälja av den, vad är rimligt o ta för en obetydligt använd A101? Skyddsplast o allt är på fortfarande. Köpt för 3500 på teknikmagasinet.

Mvh christian

#98

Postad 30 december 2010 - 13:46

Faust_
  • Faust_
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Jag fick en archos 101 8gb av tjejen igår men är sjukt oinsatt i datorer så tänkte sälja av den, vad är rimligt o ta för en obetydligt använd A101? Skyddsplast o allt är på fortfarande. Köpt för 3500 på teknikmagasinet.

Mvh christian

Var bor du? Satt och läste i tråden och är i köptankar för en 101 eller 70, men köper generellt sett bara från Tradera eller forumiter som varit med ett litet tag.

#99

Postad 30 december 2010 - 15:05

Unregistered19ec48a4
  • Unregistered19ec48a4
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Var bor du? Satt och läste i tråden och är i köptankar för en 101 eller 70, men köper generellt sett bara från Tradera eller forumiter som varit med ett litet tag.


Jo jag förstår, är i norrköping (kommer härifrån) nu men bor i Lund (pluggar).

Mvh christian

#100

Postad 30 december 2010 - 16:04

Faust_
  • Faust_
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

ta bort


Redigerat av Faust_, 13 augusti 2016 - 14:06.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.