Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Motorola Xoom surfpadda *

141 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Motorola Home Xoom 3G 16GB (Surfplattor) 7 (0) Inga priser
Motorola Home Xoom 3G 32GB (Surfplattor) 7 8,73 (10) Inga priser
Motorola Home Xoom 32GB (Surfplattor) 7 9 (9) Inga priser

#1

Postad 07 januari 2011 - 14:19

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
Postad bild

Motorola Xoom

planerar att släppas i Mars

Spec:
  • Android 3
  • 10 timmars batteritid (video)
  • 10,1'' 1280x800 upplösning
  • hdmi ut och tegra2 chippet ser till att man kan få ut 1080p!
  • 32 GB men det finns sdkort så den går att bygga ut
  • 1 GB minne!
  • 2 kameror 5 mpx (720p inspening) (dubbel blixt!) 2mpx för videosamtal
  • 3g men kan ev uppgraderas till 4G
  • dual core processor!!!
Postad bild

länk till officiell sida

hur mycket kommer denna att kosta?
nästa version av ipad har en del att leva upp till.

denna verkar vara mycket lovande, vad tycker ni?
(förutom att tråden borde flyttas till lämpligare område, men det låter sig ej göras)

enligt uppgfiter kommer den kosta 700$ och komma 17 feb.
kanske i det högre prissegmentet än vad man skulle hoppas på.

Redigerat av Megaman2, 01 februari 2011 - 22:11.


#2

Postad 08 januari 2011 - 20:21

TvGeekojaa
  • TvGeekojaa
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Denna krossade pa CES!

#3

Postad 08 januari 2011 - 20:48

mangeP
  • mangeP
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0
Digitalbox?????

#4

Postad 18 januari 2011 - 09:28

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

  • 1 117 inlägg
  • 0

Digitalbox?????

haah tänka precis samma! typ - wtf!? ;)

#5

Postad 31 januari 2011 - 11:17

lurane
  • lurane
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
verkar komma till sverige!! ;)
http://www.mobil.se/...e-1.388221.html

någon moderator får gärna ändra kategori och göra tråden officiell. fast produkten ligger inte upplagd hos prisjakt, kanske är nödvändigt först?

Redigerat av lurane, 31 januari 2011 - 13:03.


#6

Postad 01 februari 2011 - 16:19

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Flyttade tråden till rätt ställe.
Nej då, produkten behöver inte ligga uppe på prisjakt för att den ska göras officiell så jag gjorde det också.
Har informerat prisjakt om detta så förhoppningsvis lägger dom upp den snart.

#7

Postad 01 februari 2011 - 16:31

lurane
  • lurane
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Flyttade tråden till rätt ställe.
Nej då, produkten behöver inte ligga uppe på prisjakt för att den ska göras officiell så jag gjorde det också.
Har informerat prisjakt om detta så förhoppningsvis lägger dom upp den snart.

perfekt, tackar!

#8

Postad 02 februari 2011 - 21:50

Unregisteredae48d9f2
  • Unregisteredae48d9f2
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Helt sjukt vad jag är nyfiken på denna, speciellt priset och hur den står sig till 4G, för jag har läst att den är LTE och det vi har i Sverige än så länge är precis LTE. Hoppas bara priset hamnar på humana nivåer för då hamnar den i mina rika student-händer snart. :)

#9

Postad 02 februari 2011 - 22:19

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0
Inga rykten angående sälj datum för Sverige/EU?

#10

Postad 03 februari 2011 - 13:41

lurane
  • lurane
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Inga rykten angående sälj datum för Sverige/EU?

den börjar skeppas i slutet av februari enligt den här artikeln hos pc för alla.
http://pcforalla.idg...-och-android-30

men när den kan tänkas komma till sverige återstår att se ...

... och här är artikeln hos pc world som pc för alla refererar till:
http://www.pcworld.c...e.html?tk=hp_fv

låter lovande!

#11

Postad 06 februari 2011 - 18:07

Ironhen95
  • Ironhen95
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag har suttit och kollat på Samsung Tab och tyckt om mycket med den, förutom touch-knapparna som var ivägen vid "Landscape-Mode" och den var ju inte optimerad för Tablets... Och skärmen var ganska liten.
Men nu ser man, med en glimt i ögat :o . Motorola Xoom, allt bra i den. Och kameran på baksidan har en bra upplösning - 5mp. Och Best Buy i USA har utgett ett pris på $699 motsvarande 4999:-
Jag ska börja gymnasiet till hösten och denna ska jag ha till att redigera Office och göra powerpoints med :unsure:
Kommer ha stationära datorn också hemma... :o
Internminnet verkar vettig storlek - 32GB :P

#12

Postad 13 februari 2011 - 16:17

devour
  • devour
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
http://www.engadget....ource=pulsenews

1199 dollars för den, inte direkt billigt. Visst, bättre hårdvara osv än iPad t.ex som ligger på typ 850 dollars för värstingen med 64 Gb, 3G osv. Men 1200 dollar är rätt mycket pengar, lär nog gå på dryga 10 i Sverige, då blir det inte intressant övh.

Hade hoppats på pris motsvarande iPad´s värsting. :unsure:

#13

Postad 13 februari 2011 - 18:49

lurane
  • lurane
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

http://www.engadget....ource=pulsenews

1199 dollars för den, inte direkt billigt. Visst, bättre hårdvara osv än iPad t.ex som ligger på typ 850 dollars för värstingen med 64 Gb, 3G osv. Men 1200 dollar är rätt mycket pengar, lär nog gå på dryga 10 i Sverige, då blir det inte intressant övh.

Hade hoppats på pris motsvarande iPad´s värsting. :(

artikeln är uppdaterad. ska tydligen bara vara en place holder (heter vad på svenska? :unsure: ). man räknar med ett slutpris på 800 dollar.

så här står det:

"Update: We've heard rumblings that this is indeed just a place holder -- much like the way other companies price products they don't want to sell at ridiculous levels -- and the final price will indeed be the $800 we've heard most consistently to this point."

#14

Postad 13 februari 2011 - 22:03

devour
  • devour
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

artikeln är uppdaterad. ska tydligen bara vara en place holder (heter vad på svenska? :unsure: ). man räknar med ett slutpris på 800 dollar.

så här står det:

"Update: We've heard rumblings that this is indeed just a place holder -- much like the way other companies price products they don't want to sell at ridiculous levels -- and the final price will indeed be the $800 we've heard most consistently to this point."


Skönt att höra. Visst dryga 800 dollars lär väl bli samma pris som iPad 64 WiFi + 3G då på dryga 6-7000:-?

Fortfarande mustigt dock. Visst bättre hårdvara som sagt och Android tar jag vilken dag som helst före OSX.

#15

Postad 13 februari 2011 - 23:39

lurane
  • lurane
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
... men nu vart jag lite sugen på den här istället:
http://www.engadget....omb-dual-camer/

får väl se när det börjar komma lite priser, releasedatum och framför allt tester, på de här värstingarna. :unsure:

#16

Postad 14 februari 2011 - 00:13

devour
  • devour
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

... men nu vart jag lite sugen på den här istället:
http://www.engadget....omb-dual-camer/

får väl se när det börjar komma lite priser, releasedatum och framför allt tester, på de här värstingarna. :unsure:


Ingen usb eller hdmi? :(

#17

Postad 14 februari 2011 - 09:12

lurane
  • lurane
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Ingen usb eller hdmi? :(

skumt. på bilderna ser det inte ut så men i specen är ju åtminstone usb 2.0 med.

får väl starta en tråd med tab 10.1 och diskutera den vidare där. :unsure:

#18

Postad 14 februari 2011 - 21:24

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Jag börjar bli riktigt sugen på en platta. Framförallt Xoom:en. Ska till Thailand snart, undrar när den kommer ut där, och om den kommer ligga runt 7000 kr. Tycker smärtgränsen för en för en sådan här pryl ligger runt 5500 kr.

Är det någon som vet hur Ipad står sig mot dom här nya Google-plattorna? Är det pengar i sjön att köpa en Ipad så här "sent"?

/Niklas

Redigerat av evil_nike, 14 februari 2011 - 21:25.


#19

Postad 15 februari 2011 - 00:48

Unregisterede9a602f8
  • Unregisterede9a602f8
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Jag börjar bli riktigt sugen på en platta. Framförallt Xoom:en. Ska till Thailand snart, undrar när den kommer ut där, och om den kommer ligga runt 7000 kr. Tycker smärtgränsen för en för en sådan här pryl ligger runt 5500 kr.

Är det någon som vet hur Ipad står sig mot dom här nya Google-plattorna? Är det pengar i sjön att köpa en Ipad så här "sent"?

/Niklas


Nä, smärtgränsen bör ju ligga under en vanlig mobil i pris, så under 5000 :- bör det vara, och skulle priset vara över 5000 :- så bör det också följa med ett mervärde tex screen protector, väska/fodral och laddare för bil, för det kostar inte företaget många kronor att tillverka och skicka med dessa tillbehören, men det kostar oss konsumenter åtskilligt mycket mer att köpa dessa vid sidan om, och inte minst väntetiden på att sådana tillbehör skall nå marknaden efter det att själva huvudprodukten släppts. ;)

Vad det gäller ipad, så skulle jag själv aldrig ens komma på tanken att köpa en så låst produkt och från ett så "b"låst företag...men men det är bara vad jag tycker :blush:

#20

Postad 15 februari 2011 - 09:38

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Måste säga att det här är den klart mest intressanta "tableten" som finns just nu.

#21

Postad 15 februari 2011 - 11:37

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
Håller med, ser väldigt bra ut. Om de får till ett bra pris så tror jag att den kommer sälja riktigt bra!

#22

Postad 15 februari 2011 - 11:56

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Nä, smärtgränsen bör ju ligga under en vanlig mobil i pris, så under 5000 :- bör det vara, och skulle priset vara över 5000 :- så bör det också följa med ett mervärde tex screen protector, väska/fodral och laddare för bil, för det kostar inte företaget många kronor att tillverka och skicka med dessa tillbehören, men det kostar oss konsumenter åtskilligt mycket mer att köpa dessa vid sidan om, och inte minst väntetiden på att sådana tillbehör skall nå marknaden efter det att själva huvudprodukten släppts. :P

Vad det gäller ipad, så skulle jag själv aldrig ens komma på tanken att köpa en så låst produkt och från ett så "b"låst företag...men men det är bara vad jag tycker :)


Håller med dig om låsproblemen med Appel, kan bli frustrerande. Men kan man inte göra dom lite "öppnare" med en jailbreak? Inte alls insatt i detta. Min första kontakt med en apple-produkt var min sambos iphone4. Jag försökte hjälpa henne få igång den genom itunes. Det strulade och jag kommer ihåg att jag svor till mig själv att aldrig skaffa en apple-produkt. (Nu var iof telefonen trasig)

Men jag är så sugen på en platta så för rätt pris, och om det går att få den mera öppen, kanske jag kan ge Steve en chans till. Eller ska jag ställa in mig på Android helt och hållet. Har en Desire som jag är supernöjd med.

/Niklas

#23

Postad 15 februari 2011 - 12:42

Andreas_73
  • Andreas_73
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Jag anser också att Xoom:en ser intressant ut på specifikationen. Kan mycket väl bli en sån för min del. Jag har lekt en hel del med iPad som jag gav till mina föräldrar i julklapp och jag tycker det är en härlig pryl. Men, om saker funkar lika bra med Xoom så blir det nog en sån pga bättre spec (iofs kan nästa iPad kanske erbjuda mer, tex in/utgångar). Saker som bara måste funka oavsett märke:
  • Låna böcker på e-library
  • Spotify
  • SVTPlay & TV4Play etc (funkar inte helt 100 på iPad)
  • streama film
  • Prenumerera på tidningar

Finns så klart mycket mer saker men användarupplevelsen av ovanstående ska bli intressant att höra om vad gäller Android tablets.

#24

Postad 15 februari 2011 - 16:12

Unregisterede9a602f8
  • Unregisterede9a602f8
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Håller med dig om låsproblemen med Appel, kan bli frustrerande. Men kan man inte göra dom lite "öppnare" med en jailbreak? Inte alls insatt i detta. Min första kontakt med en apple-produkt var min sambos iphone4. Jag försökte hjälpa henne få igång den genom itunes. Det strulade och jag kommer ihåg att jag svor till mig själv att aldrig skaffa en apple-produkt. (Nu var iof telefonen trasig)

Men jag är så sugen på en platta så för rätt pris, och om det går att få den mera öppen, kanske jag kan ge Steve en chans till. Eller ska jag ställa in mig på Android helt och hållet. Har en Desire som jag är supernöjd med.

/Niklas



Visst kan man säkert låsa upp den med jailbreak, men varför skall man behöva göra det med sin egna köpta produkt, varför skall jag inte få lov att använda den på det sättet jag tycker är bäst?, så varför inte köpa en pryl som redan är användarvänlig och utvecklingsvänlig. Jag är ganska så säker på att Apples tid är räknad, tack vare deras kundaggressivitet och inlåsning, Android däremot har allt man kan önska och Android tar marknadsandelar så det bara skriker om det, alla helt enkelt älskar Android :) , vilket ju inte är så konstigt. Min rekommendation är att du måste bestämma dej nu, det blir bara värre om man håller på och velar, jag själv skulle som sagt aldrig komma på tanken att köpa en produkt från Apple pga diverse allvarliga saker som tex inlåsning osv, och därför rekommenderar jag dej att inte köpa Apples produkter. Däremot finns ett annat alternativ och det är nya Archos 101 som är billigare (från 2800 kr till 3300 kr beroende på minnesstorlek), men då får du tänka på att om det uppstår problem, så kommer det att kosta dej en hel del mer i diverse höga servicekostnader mm, Archos är nämligen kända för att ha en total avsaknad av bra service och garanti om du inte är villig att betala extra för det.
Men deras nya tablet Archos 101 (med Android) är helt klart intressant med bra hårdvara, men tableten verkar vara lite mer plastig. Själv avstår jag pga deras urkassa kundservice.
För min del har jag redan bestämt mig att det blir en Motorola Xoom, och jag kan bara hoppas att servicen vid problem är av den mer normala graden dvs dom är medvetna om sina kunder och dom försöker att hjälpa dom så gott det går, men utan att ta betalt för något som borde vara gratis på garanti.

Redigerat av Unregisterede9a602f8, 17 februari 2011 - 09:21.


#25

Postad 17 februari 2011 - 11:49

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Visst kan man säkert låsa upp den med jailbreak, men varför skall man behöva göra det med sin egna köpta produkt, varför skall jag inte få lov att använda den på det sättet jag tycker är bäst?, så varför inte köpa en pryl som redan är användarvänlig och utvecklingsvänlig. Jag är ganska så säker på att Apples tid är räknad, tack vare deras kundaggressivitet och inlåsning, Android däremot har allt man kan önska och Android tar marknadsandelar så det bara skriker om det, alla helt enkelt älskar Android :( , vilket ju inte är så konstigt. Min rekommendation är att du måste bestämma dej nu, det blir bara värre om man håller på och velar, jag själv skulle som sagt aldrig komma på tanken att köpa en produkt från Apple pga diverse allvarliga saker som tex inlåsning osv, och därför rekommenderar jag dej att inte köpa Apples produkter. Däremot finns ett annat alternativ och det är nya Archos 101 som är billigare (från 2800 kr till 3300 kr beroende på minnesstorlek), men då får du tänka på att om det uppstår problem, så kommer det att kosta dej en hel del mer i diverse höga servicekostnader mm, Archos är nämligen kända för att ha en total avsaknad av bra service och garanti om du inte är villig att betala extra för det.
Men deras nya tablet Archos 101 (med Android) är helt klart intressant med bra hårdvara, men tableten verkar vara lite mer plastig. Själv avstår jag pga deras urkassa kundservice.
För min del har jag redan bestämt mig att det blir en Motorola Xoom, och jag kan bara hoppas att servicen vid problem är av den mer normala graden dvs dom är medvetna om sina kunder och dom försöker att hjälpa dom så gott det går, men utan att ta betalt för något som borde vara gratis på garanti.


Nja Archos 101 såg inte så rolig ut. Man får väl ha lite is i magen och vänta och se vad som händer på denna fronten. Ska vänta till Thailans resan och kolla lite priser där.

/Niklas

#26

Postad 17 februari 2011 - 14:15

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Pris.

Verkar vara vettiga priser. Man kanske kan spara en slant på import. (Wifi only verisionen)

/Niklas

Redigerat av evil_nike, 17 februari 2011 - 14:16.


#27

Postad 17 februari 2011 - 23:25

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0
Man får be någon bekant eller så skicka över en wifi version. Speiellt nu när kronan står sig stark.

#28

Postad 18 februari 2011 - 10:13

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Motorola Xoom manual now available for download, ready to expose the ins and outs of Honeycomb


Manual ( PDF )

#29

Postad 20 februari 2011 - 19:47

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Sugen på köra köra XOOM tills iPad 2 kommer. Hoppas WiFi med GPS-versionen kommer innan iPad 2 bara.
iPaden börjar kännas lite begränsad med det lilla RAM och slöa CPU nu när man ser vad som kommer för tjänster och apps i framtiden.
Inlåsningen lider jag inte alls av för det finns verkligen en app eller annat sätt att klara av det mesta...
Har en syster i USA så att få hit en kommer inte att vara något problem.

Fast den ena behöver ju inte utesluta den andra. Jag tror säkert XOOM och iPad 2 kommer kunna vara bra kompisar här hemma. ;)

Tycker för övrigt XOOM ser trevligare ut än Galaxy Tab II (10.1).

Redigerat av ktd, 20 februari 2011 - 19:48.


#30

Postad 24 februari 2011 - 10:29

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Engadgets review

Blev inte mindre sugen på denna efter att ha läst det där...vill ha!

Redigerat av BrittBastard, 24 februari 2011 - 10:33.


#31

Postad 24 februari 2011 - 10:33

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Har suttit med fingret på köp-knappen på eBay hela natten. Vill egentligen vänta på WiFi+GPS-versionen men den dröjer så...
Efter att man tittat på någon av alla filmer med Honeycomb känns det inte kul att starta sin iPad med tråkiga UI. Iof funkar allt med iPaden klockrent men det är lite tråkigt.

#32

Postad 24 februari 2011 - 10:38

lurane
  • lurane
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Engadgets review

Blev inte mindre sugen på denna efter att ha läst det där...vill ha!

spännande! ska läsa. upptäckte samtidigt att den nu finns till försäljning i usa. om vi kan använda den i svenska nät eller inte har jag inte förstått ännu. dessutom åker man väl på skatt på några hundralappar om man beställer från andra sidan atlanten (om man inte har en enorm tur när den går förbi tullen).
http://www.engadget....t-from-verizon/

#33

Postad 24 februari 2011 - 11:14

lurane
  • lurane
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
otroligt cool! efter att ha sett videon hos engadget är det nog första gången jag verkligen ser ett användarbehov (och kan se mig själv använda en surfpadda). verkar ju dock kvarstå en del buggar, samtidigt som market fortfarande verkar rätt tomt med honeycomb-appar, men det där löser sig antagligen fort. vore ju grymt att inhandla den första honeycomb-enheten och följa utvecklingen i market nästan från start. som prylfascist är det nästan obligatoriskt när jag tänker efter. :rolleyes:

#34

Postad 24 februari 2011 - 11:16

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0

om vi kan använda den i svenska nät eller inte har jag inte förstått ännu.

Går inte, Verizon kör CDMA.

Redigerat av ktd, 06 mars 2011 - 12:57.


#35

Postad 28 februari 2011 - 09:25

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Overclocked to 1.5GHz

#36

Postad 28 februari 2011 - 10:54

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

  • 1 117 inlägg
  • 0

Overclocked to 1.5GHz

läste det med, G E M I G!

#37

Postad 05 mars 2011 - 12:16

Unregistered734d3d4a
  • Unregistered734d3d4a
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Nä, smärtgränsen bör ju ligga under en vanlig mobil i pris, så under 5000 :- bör det vara, och skulle priset vara över 5000 :- så bör det också följa med ett mervärde tex screen protector, väska/fodral och laddare för bil, för det kostar inte företaget många kronor att tillverka och skicka med dessa tillbehören, men det kostar oss konsumenter åtskilligt mycket mer att köpa dessa vid sidan om, och inte minst väntetiden på att sådana tillbehör skall nå marknaden efter det att själva huvudprodukten släppts. :)

Vad det gäller ipad, så skulle jag själv aldrig ens komma på tanken att köpa en så låst produkt och från ett så "b"låst företag...men men det är bara vad jag tycker :)


The Carphone Warehouse UK (The Phone House här i Sverige. Best Buy i US) levererar Xoom för £599 med ett laddningställ som kan kopplas till pc'n. STället är enligt dem värt 350 spänn som dom skickar med gratis.

Mer info, se:
http://www.carphonew...5CgzfCNCMnCvv9S

#38

Postad 05 mars 2011 - 14:57

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

  • 671 inlägg
  • 0
Undrar hur den är jämfört med Acers nya Iconia, som verkar dyka upp innan i Sverige..

#39

Postad 05 mars 2011 - 22:37

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Edit: Blev lite OT, flyttar inlägget till en annan tråd.

Redigerat av Unregistered1232, 05 mars 2011 - 22:39.


#40

Postad 11 mars 2011 - 09:03

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

  • 671 inlägg
  • 0
Jag kopplade produkten till tråden.
Väljer nu mellan denna och Acer Iconia..

#41

Postad 21 mars 2011 - 15:05

devour
  • devour
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Ingen som hört något releasedatum på denna? Vore intressant och se när/om svenska butiker får in den och vad den kommer specad som och till vilket pris.

Stod i början av April på någon/några siter.

#42

Postad 21 mars 2011 - 18:22

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

  • 671 inlägg
  • 0

Ingen som hört något releasedatum på denna? Vore intressant och se när/om svenska butiker får in den och vad den kommer specad som och till vilket pris.

Stod i början av April på någon/några siter.


Var det för Sverige? Var såg du det, minns du?
Jag har lagt en beställning på Acern för jag den verkar komma först. - jag har ingen aning om vilken som är bäst egentligen..

#43

Postad 22 mars 2011 - 10:04

joelarvidsson
  • joelarvidsson
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Behöver en platta just nu och jag hade gärna sett att Xoom fanns ute i butik. Kommer inte chansa och vänta utan äns veta release datum. Blir nog tyvärr något annat. Ser onekligen intressant ut!

Redigerat av joelarvidsson, 22 mars 2011 - 10:05.


#44

Postad 22 mars 2011 - 17:58

OlliBoss
  • OlliBoss
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag sitter också här och funderar på vilken platta jag ska köpa, just nu står det mellan Motorola Xoom och Asus Eee Transformer, fast det lutar nog mer mot transformern, verkar riktigt schysst med tangentbordsdocken annars så är ju hårdvaran nästan identisk. ;)

Är det någon som vet om GPS funktionen brukar finnas på Wi-Fi versionen av surfplattor?
Jag hade tänkt använda min mobils 3G nät, eftersom det känns kanske lite onödigt och dyrt att behöva ha abonnemang för både mobilen och plattan...

#45

Postad 22 mars 2011 - 18:18

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
XOOM ska komma i tre versioner. Motorola sa det innan release iaf...
  • Mobildata, WiFi & GPS
  • WiFi & GPS
  • WiFi
Den som släpps nu, 1 april i USA, verkar vara den med bara WiFi. Det var länge ßen jag hörde nått om WiFi & GPS-versionen.
Jag kommer skaffa en iPad 2 nu när den släpps men jag kommer definitivt ta hem en WiFi XOOM från USA för att testa och leka med.
Med tanke på den låga kursen är ju $600 "bara" runt 4000:- och XOOMen verkar kul.

#46

Postad 22 mars 2011 - 18:28

OlliBoss
  • OlliBoss
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Jag kommer skaffa en iPad 2 nu när den släpps men jag kommer definitivt ta hem en WiFi XOOM från USA för att testa och leka med.


Ta med en till mig med ;)

Ska du beställa eller ska du till USA? Har funderat vid flera tillfällen på att köpa grejer från usa, men så är det alltid det dära med tullavgifter som jag inte har koll på, det kan väl bli rätt dyrt? :S

Redigerat av OlliBoss, 22 mars 2011 - 18:31.


#47

Postad 22 mars 2011 - 18:34

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Har en syster i LA så att så fort någon hon känner ska hem till Sverige blir det ett medskick. På Costcos kostar den $589 + tax (dom har medlemskort där).
Till påsk brukar en drös av hennes svenska polare åka hem så senast då lär det bli. Har ingen brådska eftersom jag är en iPad-människa och 2:an kmmer ju nu. ;)

#48

Postad 24 mars 2011 - 13:09

Jimli128
  • Jimli128
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

XOOM ska komma i tre versioner. Motorola sa det innan release iaf...

  • Mobildata, WiFi & GPS
  • WiFi & GPS
  • WiFi
Den som släpps nu, 1 april i USA, verkar vara den med bara WiFi. Det var länge ßen jag hörde nått om WiFi & GPS-versionen.
Jag kommer skaffa en iPad 2 nu när den släpps men jag kommer definitivt ta hem en WiFi XOOM från USA för att testa och leka med.
Med tanke på den låga kursen är ju $600 "bara" runt 4000:- och XOOMen verkar kul.


På Motorolas hemsida så står det att den ska ha aGPS. Så den har nog det helt enkelt.
http://www.motorola....-WiFi-US-EN.alt

#49

Postad 24 mars 2011 - 13:52

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Det var bra av Motorola. Kan inte tänka mig att en GPS-modul kostar många kronor. Skulle nog vara dyrare för Motorola att hålla reda på tre olika modeller istället för två.
Nu är det bara vänta på att nån ska åka hem från USA så man kan få hem en WiFi. :)

#50

Postad 03 april 2011 - 17:38

lurane
  • lurane
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
6500 spänn på netonnet, det var lite saftigt det ...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.