Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Acer Tablet

70 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Acer Iconia A500 32GB (Surfplattor) 7 8,53 (16) Inga priser
Acer Iconia A500 16GB (Surfplattor) 7 7,75 (3) Inga priser
Acer Iconia A501 32GB (Surfplattor) 7 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#51

Postad 25 juli 2011 - 12:41

Izze
  • Izze
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Köpte min Iconia för några dagar sedan me och är helnöjd oxå!
Fast väntar oxå på HC 3.1-uppdateringen. Vet någon är den väntas dyka upp? Har någon här fått den redan?

Case:t finns på bla. Misco och Inet. Beställde ett nyss på Misco med personalrabatt: 334 SEK inkl. frakt.
På Inet ligger den i butik för 399 SEK.

/M

Hejsan och tack.....men det är inte samma case. Jag had läst att Acers case inte är så bra.....men du får gärna berätta hur du upplever den.

Mvh

#52

Postad 25 juli 2011 - 17:59

Izze
  • Izze
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Fyi så fick jag precist 3.1 OTA!

#53

Postad 28 juli 2011 - 22:41

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

  • 354 inlägg
  • 0

Fyi så fick jag precist 3.1 OTA!


Grattis! Vad innebär OTA (Over The Air) egentligen här? Kom det bara upp ett meddelande nånstans som sa att uppdateringen fanns tillgänglig? Hur/när dök den upp? Hur såg den ut?

Kan man istället för att vänta, själv låta enheten leta efter uppdateringen?

/M

ps. ja, jag har tryckt "system update" -> "check now". ds.

Redigerat av eztoril, 28 juli 2011 - 22:53.


#54

Postad 29 juli 2011 - 00:35

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

  • 354 inlägg
  • 0
Hej,

När jag testat att spela upp två av mina .mkv-filer, (720p) hackar uppspelningen! :-( Har någon annan kunnat spela upp HD-material utan hack?

Om ja, med vilket program/inställningar? (har testat 3 st)

Tack på förhand!

/M

#55

Postad 29 juli 2011 - 07:15

Izze
  • Izze
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Grattis! Vad innebär OTA (Over The Air) egentligen här? Kom det bara upp ett meddelande nånstans som sa att uppdateringen fanns tillgänglig? Hur/när dök den upp? Hur såg den ut?

Kan man istället för att vänta, själv låta enheten leta efter uppdateringen?

/M

ps. ja, jag har tryckt "system update" -> "check now". ds.

Hejsan, visst det dök plötsligt upp ett meddelande att det fanns en uppdatering tillgänglig och sedan var det bara att klicka ok så installerades den. Antagöigen så kommer din uppdatering inom kort?

#56

Postad 31 juli 2011 - 10:18

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

  • 354 inlägg
  • 0

Hej,

När jag testat att spela upp två av mina .mkv-filer, (720p) hackar uppspelningen! :-( Har någon annan kunnat spela upp HD-material utan hack?

Om ja, med vilket program/inställningar? (har testat 3 st)

Tack på förhand!

/M


Har läst på lite nu. Tydligen saknas stöd för "high profile" h.264-filmer. Dock borde det vara en mjukvarufråga, då exvis Asus EEE pad Transformer fixar det med exakt samma processor och GPU-spec.

Ni som fått HC 3.1-uppdateringen, fungerar det att köra "High profile"-filmer utan hack nu?

/M

#57

Postad 04 augusti 2011 - 08:31

Unregisteredbb923db7
  • Unregisteredbb923db7
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Igår kväll fick även jag min uppdatering till 3.1 och den fungerade utan problem.
Jag har tidigare inte kunnat läsa USB minnen så ikväll skall jag kolla om det fungar när uppdateringen är installerad.
Plattan köpte jag i Sverige för en knappt två månader sedan och från början gillade jag min iPad betydligt bättre då den har ett något mer intuitivt gränssnitt.
Nu tycker jag mer och mer att A500'an är trevligare men det är en viss fördel till iPad'en när det gäller byggkvalitén.

#58

Postad 05 augusti 2011 - 09:04

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

  • 724 inlägg
  • 0

Har läst på lite nu. Tydligen saknas stöd för "high profile" h.264-filmer. Dock borde det vara en mjukvarufråga, då exvis Asus EEE pad Transformer fixar det med exakt samma processor och GPU-spec.

Ni som fått HC 3.1-uppdateringen, fungerar det att köra "High profile"-filmer utan hack nu?

/M

Ja det är en mjukvarufråga. Har ingen padda själv men läst på en del om just HD upspelningen på Tegra 2 paddorna. Vissa har löst det med andra mediaspelare från Android Market. En av de som tydligen skulle funka bättre med MKV filer heter Dice. Det fanns en till men jag mins inte namnet på den. Skriv gärna om denna appen löste problemet, jag är själv sugen på att skaffa padda :P

#59

Postad 06 augusti 2011 - 06:21

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

  • 354 inlägg
  • 0

Ja det är en mjukvarufråga. Har ingen padda själv men läst på en del om just HD upspelningen på Tegra 2 paddorna. Vissa har löst det med andra mediaspelare från Android Market. En av de som tydligen skulle funka bättre med MKV filer heter Dice. Det fanns en till men jag mins inte namnet på den. Skriv gärna om denna appen löste problemet, jag är själv sugen på att skaffa padda :)


I förrgår fick jag HC 3.1 uppgraderingen och märkte skillnad på MKV-uppspelningen i olika program. Körde en 720p x264", MKV:

* Rock player Lite - Mjuk uppspelning, inget ljud.
* Vitalplayer - Mjuk uppspelning, inget ljud.
* Moboplayer - Mjuk uppspelning, inget ljud.
* MX Videoplayer - Mjuk uppspelning, inget ljud.
* mVideoplayer - Mjuk uppspelning, inget ljud.

Förut hackade som sagt samtliga ovanstående (men jag har bestämt för mig att ljudet var med!?!)

När jag sedan läste i ett annat forum om Diceplayer (som du också nämner) fungerar faktiskt min uppspelning perfekt, både ljud och bildmässigt! Den fixar även subtitles via .srt-fil. Ända kruxet är att den är trial. Här är Info om filen:

General:
Format : Matroska
File size : 1.09 GiB
Duration : 44mn 49s
Overall bit rate : 3 490 Kbps
Encoded date : UTC 2010-02-22 21:41:29
Writing application : no_variable_data
Writing library : no_variable_data

Video:
ID : 2
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : [email protected]
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 5 frames
Muxing mode : Container [email protected]
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration : 44mn 46s
Bit rate : 3 036 Kbps
Nominal bit rate : 3 104 Kbps
Width : 1 280 pixels
Height : 720 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate : 23.976 fps
Resolution : 8 bits
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.137
Stream size : 972 MiB (87%)
Writing library : x264 core 85 r1442tw
Encoding settings : cabac=1 / ref=5 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x113 / me=umh / subme=8 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.00 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=1 / chroma_qp_offset=-2 / threads=12 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / constrained_intra=0 / bframes=3 / b_pyramid=2 / b_adapt=2 / b_bias=0 / direct=3 / wpredb=1 / wpredp=2 / keyint=240 / keyint_min=24 / scenecut=40 / intra_refresh=0 / rc_lookahead=50 / rc=2pass / mbtree=1 / bitrate=3104 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00
Language : English

Audio:
ID : 1
Format : AC-3
Format/Info : Audio Coding 3
Codec ID : A_AC3
Duration : 44mn 49s
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 384 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 KHz
Stream size : 123 MiB (11%)

/M

Redigerat av eztoril, 06 augusti 2011 - 08:12.


#60

Postad 10 augusti 2011 - 17:15

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

  • 724 inlägg
  • 0
Kollade lite på min telefon, Dice kostar 30 kr på Market (fullversionen). Det tycker jag är värt pengarna om det fungerar som det skall. Vet inte vad den kostar till Tablets..men gissar att det är samma app.

#61

Postad 10 augusti 2011 - 19:05

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

  • 354 inlägg
  • 0

Kollade lite på min telefon, Dice kostar 30 kr på Market (fullversionen). Det tycker jag är värt pengarna om det fungerar som det skall. Vet inte vad den kostar till Tablets..men gissar att det är samma app.


Håller med. Köpte den nu. Tydligen tar Dolby betalt för licens av AC3 (ljudspåret på min exempelfilm), så det är en anledning till att programmet kostar.

Det fungerar som det ska med Diceplayer, så långt jag testat. Dock vid något tillfälle hängde sig uppspelningen rätt länge, vid ett flertal tillfällen i filmen. Då stängde jag av Bluetooth och då gick det fint och jag kunde inte återupprepa felet. Tror att det var det.

/M

#62

Postad 11 augusti 2011 - 12:02

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

  • 724 inlägg
  • 0
En liten fundering, varför skall man köpa 32 gigaren när det finns 16 gigare? Jag menar, 16 gig internminne när man har en micro SD slot för att bygga ut ännumer känns fullt tillräckligt. Fast å andra sidan är prisskillnaden för liten för att man skall välja 16 gigaren före 32 gigaren. Skum prissättning imo.

#63

Postad 13 augusti 2011 - 13:55

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

  • 354 inlägg
  • 0
hej,

Honeycomb 3.2 till A500 den 25 augusti i Malaysia.

Phandroid news

Hoppas den kommer till oss i Europa då oxå.

/M

#64

Postad 15 augusti 2011 - 12:03

olaanderberg
  • olaanderberg
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Hej,

Har haft denna i en vecka nu och är mycket nöjd, den fixar det mesta och då har jag bara börjat installera appar. Skön känsla i surfande och skrivande, bra skärm och inget lagg.

Ett problem har jag dock. Har inte hitta något sätt att använda min telefon som modem när jag inte har tillgång till wifi. Telefonen är en orootad SE x10 Xperia mini med Android 2.1. Finns det något sätt utan att roota telefonen? Spelar ingen roll om jag måste använda USB eller bluetooth!

#65

Postad 15 augusti 2011 - 13:40

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

Hej,

Har haft denna i en vecka nu och är mycket nöjd, den fixar det mesta och då har jag bara börjat installera appar. Skön känsla i surfande och skrivande, bra skärm och inget lagg.

Ett problem har jag dock. Har inte hitta något sätt att använda min telefon som modem när jag inte har tillgång till wifi. Telefonen är en orootad SE x10 Xperia mini med Android 2.1. Finns det något sätt utan att roota telefonen? Spelar ingen roll om jag måste använda USB eller bluetooth!

Du borde väl kunna aktivera portabel hotspot under inställningarna för trådlöst och nätverk på din x10? Då funkar din x10 som accesspunkt och du kan surfa med paddan via den. Eller funkar inte hotspot på 2.1 kanske? På 2.2 finns iaf den möjligheten...

//P

#66

Postad 15 augusti 2011 - 14:41

olaanderberg
  • olaanderberg
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Du borde väl kunna aktivera portabel hotspot under inställningarna för trådlöst och nätverk på din x10? Då funkar din x10 som accesspunkt och du kan surfa med paddan via den. Eller funkar inte hotspot på 2.1 kanske? På 2.2 finns iaf den möjligheten...

//P


Nä precis det finns inte i 2.1.... har kollat upp rootningsprocessen på telefonen, kanske det bästa i alla fall. Verkar rätt okomplicerat.

#67

Postad 26 augusti 2011 - 08:33

olaanderberg
  • olaanderberg
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Nä precis det finns inte i 2.1.... har kollat upp rootningsprocessen på telefonen, kanske det bästa i alla fall. Verkar rätt okomplicerat.


Har nu rootat telefon, mycket enkelt. Men med ett app för att skapa en wifi hotspot hittar Acern fortfarande inte nätet. Googlade mig till att Android inte kan känna igen ad-hoc nätverk vilket det är som telefonen skapar. Någon som har några andra idéer?

#68

Postad 20 september 2011 - 18:49

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

  • 354 inlägg
  • 0

Köpte min Iconia för några dagar sedan me och är helnöjd oxå!
Fast väntar oxå på HC 3.1-uppdateringen. Vet någon är den väntas dyka upp? Har någon här fått den redan?

Case:t finns på bla. Misco och Inet. Beställde ett nyss på Misco med personalrabatt: 334 SEK inkl. frakt.
På Inet ligger den i butik för 399 SEK.

/M


Fick min uppdatering för ett tag sedan. Snabbare och trevligt att kunna ändra storlek på widgetar. Väntar dock nu på HC 3.2-uppdateringen. Någon som hört något rykte kring när den väntas landa?

/M

#69

Postad 26 september 2011 - 21:09

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

  • 354 inlägg
  • 0


Fick min uppdatering för ett tag sedan. Snabbare och trevligt att kunna ändra storlek på widgetar. Väntar dock nu på HC 3.2-uppdateringen. Någon som hört något rykte kring när den väntas landa?

/M


Gjorde en manuell "system check" ikväll och vips så fanns den där: HC 3.2-uppdateringen :-)
Har inte hunnit testa så mycket, men det känns alltid skönt med uppdateringar!

/M

#70

Postad 25 oktober 2011 - 06:52

Danbe
  • Danbe
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jag kör numera 3.2 och tycker det funkar klockrent :)

#71

Postad 19 juni 2012 - 20:18

Svensken84
  • Svensken84
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
så då var det dags att skaffa en surfplatta.... spanat in acer iconia a500.... upptäckte att det ska komma en a700 model med 1080p display... som stöder upp till 64gb microSD kort...

har kollat med flera olika leverantörer om den som kommer ha 3G stöd, men ännu inte fått något svar....



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.