Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony Tablet S

157 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Tablet S SGPT111 (Surfplattor) 9 8,61 (17) Inga priser
Sony Tablet S SGPT112 (Surfplattor) 9 (0) Inga priser
Sony Tablet S SGPT113 (Surfplattor) 9 7 (2) Inga priser
Sony Xperia Tablet S SGPT121 (Surfplattor) 9 8,1 (9) Inga priser
1 relaterade trådar

#101

Postad 20 november 2011 - 13:30

beachboy72
  • beachboy72
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Någon som lyckats ladda ner account manager? De har ju öppnat ps store nu vad jad förstått, men AM går ej ladda ner. Det händer inget för mig när jag går via ps store appen. Provade market via browser, det gick inte, då står det att "du kan inte ladda ner detta i den region du befinner dig i" villet inte låter så bra.
Ev kanake det går ladda ner någon "accountmanager.apk" och installera lokalt? Hjäääp

Sen står det på selected apps sidan att ett bilspel och ett vattenskoterspel ska vara betalt, men när jag kommer till market så kostar det 40kr st. Antar att det är kopplat till AM och därför det inte fungerar?

#102

Postad 20 november 2011 - 15:13

joråsatt
  • joråsatt
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Tänkte bara nämna att Webhallen har rabatt på denna nu, 3995:- för T111, men jag tror det bara gäller om man är medlem. Jag är bara bronsmedlem så rabatten kan vara högre om man är guldmedlem, men det är bara en gissning.

Jag har iaf beställt en nu, min första platta så hoppas att jag inte blir besviken.

Ni som har ägt denna ett tag nu, har ni några tips, bör jag köpa skydd till, hur nöjda är ni osv?

#103

Postad 20 november 2011 - 16:46

Unregisterede2d64838
  • Unregisterede2d64838
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Låter som ett bra pris!

Jag har haft min i nån månad, tycker den är grym! Har den mest för att surfa och kolla på nerladdade serier.

Finns en grej jag stör mig på,mem det gäller nog flera androidtablets. Webläsaren redirectar dig till mobilversionen av sidor,grymt störande. Det går att ändra i inställningarna men varje gång man startar om browsern får man göra om...

#104

Postad 21 november 2011 - 07:30

axe19
  • axe19
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Någon som lyckats ladda ner account manager? De har ju öppnat ps store nu vad jad förstått, men AM går ej ladda ner. Det händer inget för mig när jag går via ps store appen. Provade market via browser, det gick inte, då står det att "du kan inte ladda ner detta i den region du befinner dig i" villet inte låter så bra.
Ev kanake det går ladda ner någon "accountmanager.apk" och installera lokalt? Hjäääp

Sen står det på selected apps sidan att ett bilspel och ett vattenskoterspel ska vara betalt, men när jag kommer till market så kostar det 40kr st. Antar att det är kopplat till AM och därför det inte fungerar?


Det kom ju en system uppdatering i fredas, o då stog det nåt om ps store, fast jag får det inte o fungera heller..

#105

Postad 10 december 2011 - 11:53

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
To upgrade your Sony Tablet™ S to Android™ OS version 3.2.1 perform a system update on the Tablet.

New Applications
  • PlayStation® Suite
    Note: The PlayStation Suite lets you enjoy PlayStation Certified games on your Sony Tablet S.
  • Video Unlimited
Note: PlayStation Suite and Video Unlimited are available only in the United States and Canada.

Enhanced Performance
  • Improves the screen rotation function
  • Notifies the user to re-enter their wireless encryption if it is entered incorrectly
  • Improves keyboard performance
  • Adds the ability to manually update the Media Player playlist
  • Reduces the time needed to reconnect to a wireless access point after resuming from sleep
  • Allows the Social Feed Reader application (for Facebook® and Twitter®) to work correctly after resuming from sleep
  • Improves audio playback when CPU processing is high
  • Removes the PlayStation Store update notification in regions where the PlayStation Store is unavailable
  • Improves the GPS positioning function
  • Improves DRM key processing and resolves an issue where you may see the error "Cannot play. The file is damaged" when playing a downloaded movie purchased from Video Unlimited

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 10 december 2011 - 11:53.


#106

Postad 11 december 2011 - 12:09

Unregisterede2d64838
  • Unregisterede2d64838
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Man blir ju lite förbannad när allt bara fungerar i USA och Kanada...

Och ingen updatering gällande user agent i webläsaren? Inga fler som stör sig på detta? Det är ju ändå en "surfplatta"? Använder ni andra webläsare?

#107

Postad 11 december 2011 - 18:30

beachboy72
  • beachboy72
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Jag angav att jag bodde i USA när Sverige inte fanns, då fungerade det att installera och spela PSP spel bla Cool Boarders (Free), detta var redan 17 november när de startade upp PS store, dock är jag besviken på grafiken, trodde PSP var bättre kvalité. Märks att det är många år och ej så högupplöst skärm.

#108

Postad 15 december 2011 - 14:06

axe19
  • axe19
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Igår fick jag problem med wifi uppkopplingen mot mitt hem nätverk, Plattan försöker koppla upp, men när den väl ska gå igång å börjar den om från början, är det nån som har råkat ut för samma problem?

#109

Postad 19 december 2011 - 11:00

beachboy72
  • beachboy72
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
"Wifi alltid på i docka" verkar vara bästa inställningen för wifi för mig, Ibland så har Wifin varit seg och då har jag klickat i och ur Wifi så är det igång igen, men inte att jag måste mata in lösenord igen.

#110

Postad 19 december 2011 - 21:08

Unregisterede2d64838
  • Unregisterede2d64838
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Ja ibland händer det mig med, då brukar jag stänga av och sätta på wifi så funkar det...
Ingen som sett nåt när uppdateringen kommer till sverige? Ska ju ge möjlighet att koppla ps3 sixaxis-kontroll till plattan plus div. förbättringar.

#111

Postad 09 januari 2012 - 07:20

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Hur är det med hållare för bilen till Tablet S? Det verkar vara ganska tunt med tillbehör till Sonys padda...

#112

Postad 21 januari 2012 - 14:46

Anwest
  • Anwest
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Totalt grön på Android. Kan Wifi/16gb-varianten uppgradera till senaste Android-versionen? Bilden i första inlägget säger 3.1 på de två första Sony S-modellerna.

Edit: En till fråga.

Läste Swedroids recension och kommer nog att slå till i veckan på den. Samtidigt fick jag mig en funderare när jag såg den här bilden:

Postad bild
(http://www.swedroid....011/10/nand.png)

3,7 gb, det räcker inte ens till mina offlinefiler i min Spotify-installation på min iPhone. Blir det här ett problem? Vissa spel kan ju dessutom vara upp mot 500 mb. 32 gb-versionen låter nästan som ett måste?

Redigerat av Anwest, 23 januari 2012 - 16:28.


#113

Postad 26 januari 2012 - 20:40

davidake
  • davidake
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Angående Android-version på Sony Tablet S så ligger den på 3.2.1 i nuläget. Jag har läst på flera forum (även på Sonys egna) att Sony lovat att den senaste versionen skall komma men att de inte uppger något datum. Det här med det begränsade minnet. Du kan stoppa i ett SD-kort. Det funkar inte att läsa data från SD-kortet med de förinstallerade apparna men det finns en uppsjö appar på Android Market som klarar det. Jag tycker du skall slå till. Jag är mycket nöjd med min. Bra skärm och bra format med den lite egna designen. Jag köpte även till stället och det gör laddningen smidigare.

#114

Postad 09 februari 2012 - 21:18

Unregisteredbf3c9491
  • Unregisteredbf3c9491
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Hittar inte någonstans om man kan göra riktiga macro med fjärr appen? Alltså t.ex. trycka på on och alla apparaterna slås på osv.

#115

Postad 09 februari 2012 - 21:43

Unregistered95bc4c48
  • Unregistered95bc4c48
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Funkar PS3-handkontrollen bara med PS1-spelen eller funkar den på alla typer av spel, t. ex. emulatorer?

#116

Postad 10 februari 2012 - 20:53

davidake
  • davidake
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Man kan tyvärr inte göra makro i fjärrappen. Bara att hoppas att detta kommer i en framtida uppdatering.

#117

Postad 10 februari 2012 - 21:00

Tozil
  • Tozil
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
jag läste någonstangs att det skulle komma en uppdatering ganska snart till fjärren,
men man vet ju aldrig när snart är :)

#118

Postad 19 februari 2012 - 11:06

Unregistered95bc4c48
  • Unregistered95bc4c48
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Funkar PS3-handkontrollen bara med PS1-spelen eller funkar den på alla typer av spel, t. ex. emulatorer?


Kan svara på min egen fråga; det gick alldeles utmärkt att använda handkontrollen till alla emulatorer jag provat:)

#119

Postad 19 februari 2012 - 17:29

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

  • 593 inlägg
  • 0

Kan svara på min egen fråga; det gick alldeles utmärkt att använda handkontrollen till alla emulatorer jag provat:)


måste man ha den lilla löjliga sladden för att para ihop plattan och kontrollen?

Någon som testat att plugga i mer än 16Gb SD kort?
Ett SD kort kostar ju inget idag och om det går så kan man ju lika gärna köpa ett på 32Gb

#120

Postad 19 februari 2012 - 23:52

Unregistered95bc4c48
  • Unregistered95bc4c48
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

måste man ha den lilla löjliga sladden för att para ihop plattan och kontrollen?

Någon som testat att plugga i mer än 16Gb SD kort?
Ett SD kort kostar ju inget idag och om det går så kan man ju lika gärna köpa ett på 32Gb


Ja, kontakten är väl nån Sony-specialare; som jag har förstått det är man tvungen att köpa deras egna kabel, men den kommer ju iallafall användas när jag vill ladda PS3-handkontrollen på resande fot (men man behöver fortfarande en mini-USB till USB-kabel i tillägg:))...

SD-kort på 32GB funkar finfint.

#121

Postad 21 februari 2012 - 18:49

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

  • 593 inlägg
  • 0
Fungerar SD-kortet som vanligt, eller måste man göra nått för att få fram det?

Jag har puttat in ett kort men får inte fram lagringsutrymmet som i min Dell Streak.

Redigerat av mrgorgo, 21 februari 2012 - 18:50.


#122

Postad 21 februari 2012 - 20:25

beachboy72
  • beachboy72
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0

Fungerar SD-kortet som vanligt, eller måste man göra nått för att få fram det?

Jag har puttat in ett kort men får inte fram lagringsutrymmet som i min Dell Streak.

När jag stoppar in mitt 32gb så kommer det upp en popup "file transfer?", men jag laddade ner File Manager från Market och där syns SD kortet som SD kort 2, (sd kort 1 är det inbyggda)

Sen så klickar jag direkt på en t.ex mkv fil och väljer att öppna med Dice player eller Vplayer.
(du måste ju trycka in kortet så att det "fjädrar in" att få ut det måste man nästa ha naglar eller en kniv för att trycka in kortet igen så det fjädrar ut)

Provade även en OTG kabel eller vad det heter, och kopplade in en usb sticka, även det gick bra (men inte alla stickor, kingston funkar)

#123

Postad 21 februari 2012 - 21:27

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

  • 593 inlägg
  • 0
Topp.
Testade och det funkade bra.
Det går att köra in kortet direkt i datorn och flytta filer också såg jag.

#124

Postad 21 februari 2012 - 22:41

beachboy72
  • beachboy72
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Kul! jag har även provat supermario N64 med en billigare PS3 kontroller med sladd, anledningen det inte fungerade med en vanlig är att jag tror den tar för mycket ström, men det blev vääääldigt populärt bland barnen :)
Förresten någon som provat köra lite mer emulatorer på plattan? provade ett PSP men det var väldigt dålig grafik på någon gratisvariant, är det dålig grafik på PSP? Såg lego indiana jones på ett Nintendo 3ds och det såg ut som på ps3an (ungefär mindre skärm osv)

Förresten någon som fått igång en extern hårddisk till plattan? jag har inte lyckats med någon, täntke att det var bra att ha filmer på, inte heller en usb sticka med 64gb (hur jag än formaterade den) men en 16gb kingston Usb sticka från Claes Ohlsson funkade iaf.
Man måste ju ha med sig "ALLA" barnfilmer samt lite eget om man åker iväg :)

#125

Postad 24 februari 2012 - 10:52

ae_g
  • ae_g
  • Användare

  • 225 inlägg
  • 0
Om jag inte missminner mig så finns det en app/genväg som kallas favoriter? Kan man via denna exempelvis lägga till tv.nu, fjärrkontroll-appen och lite annat som kan vara nyttigt när plattan ligger vid tvn? Och kommer man enklare åt det då än en vanlig hemskärm, eller är det egentligen ingen skillnad?

Frågan är alltså om "favoriter" underlättar och kan samla in allt som har/kan ha att göra med tv-användande, eller egentligen all multimediaanvändning.

#126

Postad 24 februari 2012 - 10:57

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

  • 593 inlägg
  • 0
Så länge fjärrappen inte har makro är den värdelös tycker jag.

#127

Postad 24 februari 2012 - 11:04

ae_g
  • ae_g
  • Användare

  • 225 inlägg
  • 0

Så länge fjärrappen inte har makro är den värdelös tycker jag.

Så vad är då bra med denna platta jämfört till de andra? Det är väl den enda funktionen som sticker ut, om man inte ser till det omgjorda gränssnittet och lite PS-titlar. Det finns inga andra appar som kan nyttja IR-funktionen?

Och borde det inte bli dags för en ny snart, även om de kom senare än alla andra så känns tegra2-plattformen ganska förlegad vid det här laget?

#128

Postad 24 februari 2012 - 18:19

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

  • 593 inlägg
  • 0

Så vad är då bra med denna platta jämfört till de andra? Det är väl den enda funktionen som sticker ut, om man inte ser till det omgjorda gränssnittet och lite PS-titlar. Det finns inga andra appar som kan nyttja IR-funktionen?

Och borde det inte bli dags för en ny snart, även om de kom senare än alla andra så känns tegra2-plattformen ganska förlegad vid det här laget?


Sant.
Jag köpte plattan lite pga att man skulle kunna köra den som fjärrkontroll, dock är formen väldigt skön mot andra plattor jag har provat.
Så väljer man mellan två likvärdiga plattor i 10" klassen så föredrar jag sony´s formspråk

#129

Postad 01 mars 2012 - 18:27

Unregistered99fd5f7d
  • Unregistered99fd5f7d
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Har köpt en sony tablet och är riktigt nöjd med allt, fjärrkontrollen funkar fint.
Stack in mitt sd kort från kameran å förde över lite foton mycket smidigt.

Wi-fi funkar bra den med, och plattan känns bra att hålla i och en snygg design på det hela;)
Köpte även en mini usb kabel och förde över några filmer.

Det dåliga va att man inte fick med nån mini usb kabel de kunnde dom slängt med tycker jag.



#130

Postad 02 mars 2012 - 11:08

ae_g
  • ae_g
  • Användare

  • 225 inlägg
  • 0
Även jag har köpt denna platta och är väldigt nöjd med den. GUIet flyter mycket bättre på denna än exempelvis S Galaxy 10.1. Dock har jag försökt använda ett bluetooth-mottagare med A2DP men det suger, det hackar konstant, trots att de bara ligger någon decimeter ifrån varandra. Ingen annan som provat och lyckats få bättre resultat?

#131

Postad 02 mars 2012 - 13:17

beachboy72
  • beachboy72
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0

Även jag har köpt denna platta och är väldigt nöjd med den. GUIet flyter mycket bättre på denna än exempelvis S Galaxy 10.1. Dock har jag försökt använda ett bluetooth-mottagare med A2DP men det suger, det hackar konstant, trots att de bara ligger någon decimeter ifrån varandra. Ingen annan som provat och lyckats få bättre resultat?

Tja, är hemma sjuk idag och tänkte hoppa på ditt problem, det här är mina "lekmanna" slutsatser.
Har en MW600 BT (är ju sony så DET ska ju absolut funka, förutom den är bra med andra enheter)
Bor i en 4a med betongväggar, och märkte att det började klippa när jag körde spotify genom några väggar, en vägg gick bra (30cm) men 2 till på 10cm så började det klippa, sen så märkte jag att det verkade vara sammankopplat med wifin, den slår av en sekund då och då, och sen så klipper ljudet.
Prova "vanliga musikspelaren" dvs spela en låt från plattan utan att streama, då fungerar BT bra för mig.

Detta löser ju inte problemet, om man vill lyssna på spotify, Verkar som Wifin inte fungerar så bra med spotify, även när jag har på wifi och är uppkopplad så går det ibland inte streama?? Fick detta fel när jag hade Wifi, slog på BT, och sedan slog av BT, så försvann Spotifys info att Wifin är på? hjälpte inte starta om spotify, var tvungen slå av och på wifin igen.

Känns som en bug mellan BT och Wifi.
Lösningen som jag ser det är att ladda ner t.ex spotify offline, slå av wifi och köra BT.

Kom nu att tänka på att du pratade om A2DP, så du menar kanske snacka också? Jag har provat skype på plattan med headset och det blir otroligt bra, bättre än telefonkvalité och det klippte ingenting (och wifi var naturligtvis på då :) ) (har förresten ej 3g modellen)

Du kan ju prova vidare, men när jag hade uppe wifin när jag spelade spotify så såg jag rent att det klippte på wifin.

Hoppas det hjälpte lite iaf :)

#132

Postad 02 mars 2012 - 16:29

ae_g
  • ae_g
  • Användare

  • 225 inlägg
  • 0

Tja, är hemma sjuk idag och tänkte hoppa på ditt problem, det här är mina "lekmanna" slutsatser.
Har en MW600 BT (är ju sony så DET ska ju absolut funka, förutom den är bra med andra enheter)
Bor i en 4a med betongväggar, och märkte att det började klippa när jag körde spotify genom några väggar, en vägg gick bra (30cm) men 2 till på 10cm så började det klippa, sen så märkte jag att det verkade vara sammankopplat med wifin, den slår av en sekund då och då, och sen så klipper ljudet.
Prova "vanliga musikspelaren" dvs spela en låt från plattan utan att streama, då fungerar BT bra för mig.

Detta löser ju inte problemet, om man vill lyssna på spotify, Verkar som Wifin inte fungerar så bra med spotify, även när jag har på wifi och är uppkopplad så går det ibland inte streama?? Fick detta fel när jag hade Wifi, slog på BT, och sedan slog av BT, så försvann Spotifys info att Wifin är på? hjälpte inte starta om spotify, var tvungen slå av och på wifin igen.

Känns som en bug mellan BT och Wifi.
Lösningen som jag ser det är att ladda ner t.ex spotify offline, slå av wifi och köra BT.

Kom nu att tänka på att du pratade om A2DP, så du menar kanske snacka också? Jag har provat skype på plattan med headset och det blir otroligt bra, bättre än telefonkvalité och det klippte ingenting (och wifi var naturligtvis på då :) ) (har förresten ej 3g modellen)

Du kan ju prova vidare, men när jag hade uppe wifin när jag spelade spotify så såg jag rent att det klippte på wifin.

Hoppas det hjälpte lite iaf :)

Har provat nu även jag. Och det stämmer ju det du säger, att om BT är på samtidigt som WIFI så tar dom ut varandra. Jag provade även musikspelaren med lokalt lagrad musik men det klipper även där, ganska ofta (dock med wifi på). Jävla piss är ju vad det är.

Dock så buggar mitt spotify nåt fruktansvärt fast BTn är av, den blippar till och från offline/online. Fattar inte hur jag lyckades spara en lista offline, för nu går det ju inte då det bara slår till och från hela tiden.

A2DP är väl BT-protokollet för stereoljud om jag inte missminner mig. Men jag har inte skypeat eller så, utan bara spelat musik.

Borde det inte komma/finnas någon app som kan fånga allt ljud i Android och sedan pusha detta till en DLNA-enhet? (typ WDTV Live eller dylikt) Alltså likt airplay fast för oss Androidanvändare.

Edit: Aha, läste nu att man inte fick använda offline-listor i honeycomb. Det löste ju iaf online/offline-buggandet även om BT var av. Dock hackar det fortfarande över BT. Någon, kom med en WIFI-strömningslösning, bitte!
Edit2: Kan möjligen vara problemet på spåren. Jag började fundera på om det går att öka buffertern, om jag fattat det rätt så diskuteras det här; http://forum.xda-dev...d.php?t=1187488 Dock är det ju för SGSII samt CM7 eller nåt i den stilen. Men tänkte kanske om man kunde klura ut det på Sonyn också. Men jag kan vara helt fel ute.

Redigerat av ae_g, 02 mars 2012 - 17:04.


#133

Postad 04 mars 2012 - 19:59

ae_g
  • ae_g
  • Användare

  • 225 inlägg
  • 0
Nu kanske jag überbumpar mig själv, men hittade en snubbe som skriver att det har att göra med N-standarden över wlanet (nu hittar jag det givetvis inte). Men jag har provat att bara använda b&g, b, g samt endast n i min router, men jag kan knappt märka någon skillnad, mer placebo isf. Denne menade iaf att det fungerade så länge han inte använde n-standarden utan bara b/g.

Edit:
Kan ju fortsätta mitt sökande på svar i denna fråga. Idag (nu) så provar jag att använda datorn som BT-stereoheadset vilket fungerar förträffligt. Alltså, när plattan är parad med datorn och använder denna som mottagare fungerar det precis som det ska. Jag använder Spotify på plattan och ikonen i högra hörnet visar att den tar emot samt skickar data, och jag har inga spellistor offline.

Då borde det har något att göra med mottagaren, likt att bandbredden över BT inte räcker till. Läste någonstans i förbifarten att A2DP kräver typ allt vad BT kan ge. Så, då är frågan hur man löser detta problem...

Redigerat av ae_g, 05 mars 2012 - 20:19.


#134

Postad 21 mars 2012 - 16:43

Biffen72
  • Biffen72
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Har precis införskaffat en Sony Tablet S och tänkte spela lite spel på den. Men var hittar jag Playstation spelen om jag vill ladda ner lite andra än dom två som var förinstallerade? Har letat på Google Play och bland dom appar som Sony föreslår under "Select App" utan att hitta.

#135

Postad 22 mars 2012 - 07:13

axe19
  • axe19
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Har precis införskaffat en Sony Tablet S och tänkte spela lite spel på den. Men var hittar jag Playstation spelen om jag vill ladda ner lite andra än dom två som var förinstallerade? Har letat på Google Play och bland dom appar som Sony föreslår under "Select App" utan att hitta.


Än så länge verkar vi blivit blåsta på den funktionen, funkar endast i vissa länder tyvär

#136

Postad 22 mars 2012 - 13:37

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

  • 593 inlägg
  • 0
Du får använda en emulator :ph34r:

#137

Postad 23 mars 2012 - 09:01

beachboy72
  • beachboy72
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Jag har laddat ner några PSP spel från "playstation store" eller vad det nu heter, Den genvägen finns väl default på plattan? Har inte provat köpa något spel, provade någon windsurfning, och det var inte bra grafik. N64 emelator och en billig PS3 sladd kontroller fungerade bra. Har inte fått igång de vanliga PSP emelatorerna som faktiskt finns till Android, för då kan man ju tanka ner spel.

#138

Postad 23 mars 2012 - 10:36

Biffen72
  • Biffen72
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Jag har laddat ner några PSP spel från "playstation store" eller vad det nu heter, Den genvägen finns väl default på plattan? Har inte provat köpa något spel, provade någon windsurfning, och det var inte bra grafik. N64 emelator och en billig PS3 sladd kontroller fungerade bra. Har inte fått igång de vanliga PSP emelatorerna som faktiskt finns till Android, för då kan man ju tanka ner spel.


Letat som en galning men inte hittat någon genväg eller dylikt som skulle kunna vara Playstation Store. Det är ju tråkigt om det skulle vara så att vi i Sverige skulle vara snuvade på den funktionen. :(
Däremot finns det en länk till "Gameloft HD games". Är det den du menar?

Har inte testat någon emulator ännu. Får mixtra lite i helgen.

#139

Postad 27 mars 2012 - 13:42

Biffen72
  • Biffen72
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Ice Cream Sandwich på Sony Tablet i Japan :(

http://m3.idg.se/2.1...teras---i-japan

#140

Postad 27 mars 2012 - 14:49

beachboy72
  • beachboy72
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0

Letat som en galning men inte hittat någon genväg eller dylikt som skulle kunna vara Playstation Store. Det är ju tråkigt om det skulle vara så att vi i Sverige skulle vara snuvade på den funktionen. :(
Däremot finns det en länk till "Gameloft HD games". Är det den du menar?

Har inte testat någon emulator ännu. Får mixtra lite i helgen.

tror jag angav "usa" som land när sverige inte fungerade, hade ingen proxy eller liknande via usa. Sen vet jag inte om det blir problem att köpa, jag har bara laddat ner demos.
Vet att det även behövdes denna iaf
https://play.google....e=search_result
"Account manager"
Men sök på "sony" på Android Market, har inte plattan framför mig, men menar "Sony Entertainment Network"

#141

Postad 23 april 2012 - 21:05

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

  • 399 inlägg
  • 0
Hejsan,

Grabbens platta är helt svart.
Händer inget vid tryck på power knappen fast den legat på laddning, lampan lyser grönt.

Nån som har tips om vad det kan bero på?

#142

Postad 23 april 2012 - 21:07

beachboy72
  • beachboy72
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0

Hejsan,

Grabbens platta är helt svart.
Händer inget vid tryck på power knappen fast den legat på laddning, lampan lyser grönt.

Nån som har tips om vad det kan bero på?

finns en resetknapp på sidan som man kan komma åt med en nål eller penna, prova det

#143

Postad 23 april 2012 - 22:03

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

  • 399 inlägg
  • 0
Tack för svar, kan vara bra att ha i reserv nästa gång.

Löste problemet med en av två saker....
Höll inne power knappen i tio sekunder eller att det löste sig genom att jag tog bort laddkabeln?
Hur som helst så kicka den igång helt plötsligt :-)

#144

Postad 27 april 2012 - 19:18

Obolo
  • Obolo
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Har även jag införskaffat en Sony Tablet. Kan inte säga att jag är asnöjd direkt. Grymma wifi problem, kopplar ifrån hela tiden. Bor i en lägenhet och är max 5 m från routern. Vad är idèn med en surfplatta som fan inte går att surfa på?

Dessutom är den riktigt seg. Hinner ta en kopp kaffe under tiden en ny sida laddar på nätet. En Youtube video av HD kvalitè...fy fan..då hinner jag åka ner på stan och tillbaka innan den går att se. Blir fan galen.

Ngn med liknande problem eller ngn som kanske sitter på en lösning. Mvh

Redigerat av Obolo, 27 april 2012 - 19:23.


#145

Postad 08 maj 2012 - 16:24

D_Xarz
  • D_Xarz
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Går i tankarna att inhandla en "Sony Tablet S SGP-T113" någon som vet om det är någon skillnad på SE och NO versionen? (förutom instruktionsboken) Tänkte kanske mest på att man har tillgång till svenska tecken på orginaltangentbordet? Webshoppen jag skickade mail med var väldigt otydliga i sitt svar och sa endast att operativsystemet är tillgängligt på engelska på båda modellerna :S (värdelöst svar) Jag antar att det även är tillgängligt på svenska på båda versionerna, jag menar det är ju android?

Någon som testat plattan med en asus rt-n16 router och vet ifall wlan problemen är större/mindre än "vanligt" med denna router?


Tacksam för svar. MVH

#146

Postad 09 maj 2012 - 13:25

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

  • 593 inlägg
  • 0
Första gången man startar den så får man ju välja svenska och jag tror att det gäller alla nordiska versioner

#147

Postad 09 maj 2012 - 21:43

Unregistered95bc4c48
  • Unregistered95bc4c48
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Första gången man startar den så får man ju välja svenska och jag tror att det gäller alla nordiska versioner


Jepp, köpte min i Norge och kör den på svenska.

#148

Postad 31 maj 2012 - 20:07

BSM
  • BSM
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Nu ICS kommit till Sony Tablet. Har precis laddat ner och installerat den så jag har inte hunnit kolla på den så mycket ännu.
Men det ser lite annorlunda ut och en nyhet ska vara att man kan spela upp innehåll direkt från minneskortet nu.

#149

Postad 13 juni 2012 - 13:13

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

  • 593 inlägg
  • 0

Dock så buggar mitt spotify nåt fruktansvärt fast BTn är av, den blippar till och från offline/online. Fattar inte hur jag lyckades spara en lista offline, för nu går det ju inte då det bara slår till och från hela tiden.



Får inte spotify att funka alls.
Efter jag lagt in det och slagit in användarnamn och lösen så kommer det upp en varning om att det kan dra mycket mb om man inte har wifi, tar bort varningen men den kommer tillbaks hela tiden. Några tips

#150

Postad 03 november 2012 - 14:50

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

  • 557 inlägg
  • 0
Funkar den bättre med ICS tex wifi ? har det hänt något med fjärrprogrammet klarar den mer nu tex macro ?

MrDTS



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.