Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple eller Android??

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 10 mars 2012 - 14:03

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0
Är lite sugen på att införskaffa en surfplatta. Men kan inte besluta mig om vilket operativsystem som passar ens användande.

Hemma har jag bara windows pc, och som mobiltelefon kör jag Samsung sgs2 (Android). Alltså inga äpplen i hushållet.

Vad är vinsten med att fortsätta med Android med en surfplatta? Antar att den såklart är kompatibel med min mobil, om det nu är någon vinst.

Jag har ingen "smartTV" utan när det kommer till mediaspelare är det ps3 och en Onkyo 609 som gäller.

Önskar ha en surfplatta att egentligen bara slösurfa med. Lira lite spel från market etc.

Om jag förstått saker rätt vad gäller appleprodukter så kan man inte bara lägga in en massa musik (mp3 etc) bara hur som helst. Det är iof inte så kul, att vara låst till deras grejer.

Är ipad mer påkallat om man dessutom har andra Appleprylar i hemmet?

Många frågor men jag skulle vilja veta lite för och nackdelar nu när man som jag inte har Apple sedan innan.

/Mange

#2

Postad 10 mars 2012 - 14:20

Schonning
  • Schonning
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Även om Ipad är en grymt bra produkt så finns det säkert Flera paddor från t.ex Samsung som är riktigt bra.Asus Ee Pad transformer verkar riktigt intressant. Så frågan till DIG är egentligen om DU gillar Android och är inkörd på det så fortsätt på det spåret. Eller så provar du ios på Ipad och ser hur det känns. Android/Ios är ju en het potatis i många teknikforum, men i slutändan så är det ju ditt sätt att använda produkten som avgör... åk till närmsta Elgiganten eller likn och latja runt lite. låna av polare som kör ios och kläm lite... Jag har kört både ios och Android och har båda just nu och tycker att de är bra på olika sätt.

Snart kommer ju ipad 3 som kommer ha brutal prestanda och skärmen lär vara nått i hästväg, men då blir man ju något begränsad av apples inlåsning. (det går utmärkt att föra över musik med Winamp och andra program också så du måste inte köra Itunes för det.

Fördelar IOS:
Enkelt och lättarbetat os. Sällan (aldrig) stul.
största utbudet appar
Största utbudet tillbehör.
Användarvänligt. Användarens OS.
"Orginalpaddan"

Nackdelar IOS:
Du blir mer låst till Apples kablar och programvaror. men det finns alternativ.

Fördelar Android
Du känner till det
Du har säkert laddare m.m.
Mycket anpassningar som finns
Teknikerns OS.

Nackdelar Android.
Inte lika mycket appar för Pads
Hur bra den än är är det ändå en "kopia" på ipad.


Valet är ditt.

Redigerat av Schonning, 10 mars 2012 - 14:27.


#3

Postad 10 mars 2012 - 14:48

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0
Jo valet är ju mitt :)

Men jag är ju van med Android och kan det någorlunda. Kanske är enklare att fortsätta med det. Det som är viktigt vad gäller mitt val är att det ska vara ett bra flyt med webben. Apple saknar flash men det ska väl inte vara någon fara numera.

Hittar en ps3 en ipad för att sedan streama från ipad:en?

/Mange

#4

Postad 09 april 2012 - 18:54

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0
Är i samma sits.
Jag skulle inte vilja ha iphone men en ipad framför androidpaddor av den anledningen att det finns massor med skit på androidmarket, och att andra tillverkare inte riktigt hänger med riktigt när det gäller plattor även om man nu försöker börjar ta upp kampen. Finns även skit på appstore men betydligt fler kvalitetsprogram som exempelvis garageband.
Det är inget svårt att "lära" sig deras system.

Redigerat av Auxvoice, 09 april 2012 - 18:55.


#5

Postad 10 april 2012 - 18:45

Truckerhate
  • Truckerhate
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 1
Skulle velat ha en ipad med android :)

#6

Postad 18 april 2012 - 20:10

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Har inte läst de andra inläggen, men Apple alla dagar.Tyvärr är alldeles för få appar anpassade till det större formatet som plattorna har.
Så vill man ha nåt som fungerar och är gjort som det är tänkt så är det Apple som gäller, även om kanske hårdvaran och vissa funktioner är bättre i Android.

#7

Postad 23 april 2012 - 08:54

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Smaksak. Prova först. De är ganska lika varandra.

#8

Postad 24 april 2012 - 06:17

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0
Det blev en galaxy 10.1 till slut. Mest för att jag kör galaxy s2, är ju van med android. Tyvärr tycker jag att varken ipad eller galaxy är lite sega att surfa på. Hade hoppats att de skulle ladda "tunga" hemsidor lika snabbt som min pc. Får hoppas att ics gör detta moment lite snabbare när den kommer. Min mobiltelefon laddar sidorna snabbare faktiskt.

/Mange

#9

Postad 24 april 2012 - 06:44

faxenpraxen
  • faxenpraxen
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag har också en 10.1, körde stock 3.2 honeycomb tills jag blev less. Launchern laggade, browsern var kass.

Löste allt med att flasha overcome's 3.2, stockroms kommer aldrig att vara lika bra som dom tweakade och perfektionerade romsen som släpps på blandannat XDA-developers.

Finns mängder med videos om hur du gör på youtube/xda, tar inte mer än en timme och du har så gått som en helt ny platta.

#10

Postad 24 april 2012 - 06:49

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0
Låter intressant. Har funderat på att flasha om, men jag tror jag väntar på ics, kanske blir mycket bättre. Kör för närvarande på stock 3.2.

Använder man odin precis som med sgs2?

/Mange

#11

Postad 24 april 2012 - 07:50

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 1
Jag fattar inte varför alla andra är "kopior" av iPads? En kopia är något som är identiskt likt originalet och det lär de ju aldrig vara sålänge den inte kör samma OS.

Om man kör en iPad och en Galaxy bredvid varandra så märker man rätt fort att de är lika men på olika sätt. De har samma användningsområden och har snarlika gränssnitt, men de har ändå markanta olikheter. Dessutom så får jag för mig att Galaxyn siktar in sig på media främst i form av film, medans iPad siktar in sig på spel och surf.

Jag tror valet står just i det tillfället som man tänker köpa något i. Just idag är förmodligen iPad Gen 3 den bästa, om 3 månader kanske det är en Asus eller en Galaxy.

#12

Postad 24 april 2012 - 08:40

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0
Fast jag tycker inte det skiljer något på surfupplevelsen mellan ipad och galaxy. De laddar sidorna lika snabbt (långsamt). Sen kanske ipad har lite bättre flyt i menyer, dock markant isåfall. Dock så är galaxyn mycket bra på media, den tar ju det mesta när det gäller dlna funktioner.

Får se vad ics åstadkommer, annars blir det nog en flashning till något vassare.

/mange



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.