Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Com Hem + TIVO = sant!

2093 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 29 september 2013 - 22:51

aegero
  • aegero
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Har just upptäckt en i mina ögon stor brist i TiVo-systemet!

Jag ville titta på ett gammalt inslag i Aktuellt och letade mig fram via Kanaler och Nyheter. Där låg 6 olika Aktuelltsändningar tillgängliga men ingen som helst uppgift fanns att få från vilka datum eller vilka klockslag. Inte ens hur många dagar gammal varje sändning var. Trots att jag visste exakt vilken sändning jag letade efter var jag tvungen att titta på flera olika innan jag hittade rätt.

Urdåligt!

#102

Postad 30 september 2013 - 08:24

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0
Japp , hur kan dom missat detta. Skulle se spårlöst men det tog en jäkla tid att hitta rätt avsnitt. Comhem , varför inga datum när dom sändes ???

#103

Postad 30 september 2013 - 08:50

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Ojoj det är mycket som TiVo har som du inte har idag......


Berätta, vad då?

#104

Postad 30 september 2013 - 10:12

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

TiVo-boxen är helt kortlös. Du kan spegla grundutbudet (inte tillvalda extrakanaler) med ett "syskonkort" om jag förstått det hela rätt...

//Stefan

Syskonkortet är kvar precis som före TiVo. Jag har ett sådant och det speglar även alla CMores kanaler jag har (Max paketet).

#105

Postad 30 september 2013 - 10:32

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Syskonkortet är kvar precis som före TiVo. Jag har ett sådant och det speglar även alla CMores kanaler jag har (Max paketet).

Man får väl förmoda att syskonkortet till TiVo på samma sätt som idag inte ger några On demand- och Play-funktioner även om det sätts in i en Motorola on demand-box.
Den som väljer syskonkort till TiVo kanske i första hand använder tv-apparatens inbyggda DVB-C tuner t ex om tv-apparaten används i kök eller sovrum.

#106

Postad 30 september 2013 - 10:45

ljk
  • ljk
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Måste kolla för säkerhets skull ... Kan man programmera inspelningar i TiVo-boxen utan att använda EPG? D.v.s. välja klockslag och kanal manuellt. En del kanaler, som 3sat och France2 saknar ju tablåer.

#107

Postad 30 september 2013 - 14:11

SläGGa
  • SläGGa
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Hmmm, kollat lite närmare på erbjudantet. Det är ganska oklart vad som kommer ingå. För egen del är jag ute efter TivoTo Go, där jag kan se mina kanaler på min androidplatta. Men.........

Comhem vet inte än vilka kanaler som kommer att ingå i TivoToGo. De vet inte heller när dessa eventuellt kommer.

Comhem vet inte heller när vi androidägare kan få tillgång till TivoToGo.

Det faktum att det råder stora osäkerheter kring detta, får åtminsone mig att fundera på hur de kan sälja en tjänst, där man som kund inte vet vad man får, eller om man får det överhuvudtaget. Om man inte läser det finstilta kan man lätt tro at tToGo tjänsten omfattar alla kanaler som ingår i sitt abbonemang, samt att man kan använda sin Androidplatta/telefon.

Så är det dock inte. Luktar faktiskt rent bedrägeri!

#108

Postad 30 september 2013 - 14:57

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Hmmm, kollat lite närmare på erbjudantet. Det är ganska oklart vad som kommer ingå. För egen del är jag ute efter TivoTo Go, där jag kan se mina kanaler på min androidplatta. Men.........
Comhem vet inte än vilka kanaler som kommer att ingå i TivoToGo. De vet inte heller när dessa eventuellt kommer.
Comhem vet inte heller när vi androidägare kan få tillgång till TivoToGo.
Det faktum att det råder stora osäkerheter kring detta, får åtminsone mig att fundera på hur de kan sälja en tjänst, där man som kund inte vet vad man får, eller om man får det överhuvudtaget. Om man inte läser det finstilta kan man lätt tro at tToGo tjänsten omfattar alla kanaler som ingår i sitt abbonemang, samt att man kan använda sin Androidplatta/telefon.
Så är det dock inte. Luktar faktiskt rent bedrägeri!

Håller med dig om att lanseringen av TiVo inte ger intryck av att vara särskilt väl planerad.
Marknadsavdelningen springer tydligen fortare än tekniken och utvecklingen av produkten. Ett känt fenomen från datavärlden för övrigt.
Att TiVoToGo inte finns framme åtminstone för iPad/iPhone vid lanseringen är en klar svaghet. Man har inte ens ett datum idag för när appen blir färdig eller vad den kommer att kunna ge abonnenten för tjänster och fördelar. Trots lanseringen av TiVo nästa vecka och försäljningsstarten idag 30 sept vet man inte vilka kanaler och avtal med innehållsleverantörerna som tjänsten innefattar.
TiVoToGo för Androidbaserade smartphones och läsplattor ligger i ännu mer avlägsen fjärran - kanske någon gång första halvåret 2014.
Hittills ger TiVo intrycket av att man forcerat fram en halvfärdig produkt för att ta plats på marknaden som håller på att glida ComHem ur händerna. Streamingtjänster, stadsnät och ip-baserad tv gör inbrytningar på ComHems traditionella marknad som riskerar att krympa vartefter fastighetsägarnas avtal med ComHem löper ut och kan omförhandlas alternativt ersättas med annat t ex öppna nät.

#109

Postad 30 september 2013 - 16:16

SläGGa
  • SläGGa
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Håller med dig om att lanseringen av TiVo inte ger intryck av att vara särskilt väl planerad.
Marknadsavdelningen springer tydligen fortare än tekniken och utvecklingen av produkten. Ett känt fenomen från datavärlden för övrigt.
Att TiVoToGo inte finns framme åtminstone för iPad/iPhone vid lanseringen är en klar svaghet. Man har inte ens ett datum idag för när appen blir färdig eller vad den kommer att kunna ge abonnenten för tjänster och fördelar. Trots lanseringen av TiVo nästa vecka och försäljningsstarten idag 30 sept vet man inte vilka kanaler och avtal med innehållsleverantörerna som tjänsten innefattar.
TiVoToGo för Androidbaserade smartphones och läsplattor ligger i ännu mer avlägsen fjärran - kanske någon gång första halvåret 2014.
Hittills ger TiVo intrycket av att man forcerat fram en halvfärdig produkt för att ta plats på marknaden som håller på att glida ComHem ur händerna. Streamingtjänster, stadsnät och ip-baserad tv gör inbrytningar på ComHems traditionella marknad som riskerar att krympa vartefter fastighetsägarnas avtal med ComHem löper ut och kan omförhandlas alternativt ersättas med annat t ex öppna nät.


Som du säger verkar det som om Comhem väljer att lansera nu för att inte tappa mark mot konkurrenterna, trots att man bara har en halvfärdig produkt. Om jag förstått det hela rätt så tror man att stödet för Ipad/Ipone ska finnas framme under oktober. För såväl Android som webplattformen, finns inget datum alls för lansering. Detta innebär att det i princip kan ta hur lång tid som helst. Kommer ihåg när Cmore för drygt ett år sedan lanserade sin play funktion för Ipad. Då sa man att man jobbar på att ta fram en app för android. Nu har det som sagt gått över ett år och det finns fortfarnde inte stöd för Android :o

Redigerat av SläGGa, 30 september 2013 - 16:17.


#110

Postad 30 september 2013 - 19:00

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 1

Måste kolla för säkerhets skull ... Kan man programmera inspelningar i TiVo-boxen utan att använda EPG? D.v.s. välja klockslag och kanal manuellt. En del kanaler, som 3sat och France2 saknar ju tablåer.


Jepp det går! :)

//Stefan

#111

Postad 01 oktober 2013 - 11:20

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Japp , hur kan dom missat detta. Skulle se spårlöst men det tog en jäkla tid att hitta rätt avsnitt. Comhem , varför inga datum när dom sändes ???


Onekligen en viss ironi att just "Spårlöst" inte gick att hitta :)

I övrigt verkar kommentarerna från er som testat ComHems TIVO dessvärre vara helt i linje med vad jag förväntat mig, hoppas dom får nån slags ordning på det så ni som inte har nåt annat val än att köra ComHem får det någorlunda drägligt. Själv har jag som sagt för länge sedan bett ComHem dra åt h-e, mer kund- och teknikfientligt företag får man leta efter, men det ska jag inte gnälla mer om här.

Redigerat av Unregistered1413, 01 oktober 2013 - 11:25.


#112

Postad 01 oktober 2013 - 18:48

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
Fråga till er som fått TiVo-boxen:
Har ni ljud & bild på de nya HD-kanalerna?
Gäller MTV Live HD, Travel Channel HD och Mezzo Live HD.
Jag har dessa kanaler på kanalplatser i mina två boxar (ej TiVo) men "Ingen åtkomst".
Tänkte mig att åtminstone Travel Channel HD och eventuellt MTV Live HD skulle öppnas upp i XL-abonnemanget. Men det kanske kommer?

#113

Postad 01 oktober 2013 - 21:29

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0

Fråga till er som fått TiVo-boxen:
Har ni ljud & bild på de nya HD-kanalerna?
Gäller MTV Live HD, Travel Channel HD och Mezzo Live HD.
Jag har dessa kanaler på kanalplatser i mina två boxar (ej TiVo) men "Ingen åtkomst".
Tänkte mig att åtminstone Travel Channel HD och eventuellt MTV Live HD skulle öppnas upp i XL-abonnemanget. Men det kanske kommer?


undrar jag med hoppas detta inte är exklusivt tivo

#114

Postad 01 oktober 2013 - 23:08

Rex75
  • Rex75
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Några frågor till Er som har kört igång medTivo:

1. Hur snabb är boxen vid vanlig zappning? Sitter själv med modul och Panasonic-tv vilket funkar riktigt bra.

2. Vid kanalbyte, är det mycket störande infofällt som dyker upp och kan man isf välja hur länge den infon ska visas?

3. Hur bra är Text-tv funktionen? Ja jag är text-tvfreak

Själv har jag inte det där riktiga behovet av inspelning utan tror att det som skulle vara avgörande att byta till Tivo är TIvo-to go samt tillgång till on-demand.

Redigerat av Rex75, 01 oktober 2013 - 23:14.


#115

Postad 02 oktober 2013 - 15:46

Jaxione
  • Jaxione
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0
Hej!

Är det bara jag som tycker boxen är högljudd? Mullrar på rätt bra i TV bänken. Min Samsung PVR jag hade innan var mycket tystare.

Mvh J

#116

Postad 02 oktober 2013 - 16:23

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Hej!

Är det bara jag som tycker boxen är högljudd? Mullrar på rätt bra i TV bänken. Min Samsung PVR jag hade innan var mycket tystare.
Mvh J

TiVo-boxen är tänkt att vara igång 24/7 och hårddisken jobbar även när man inte tittar på något program eller någon inspelning. Det är ju en hel del processer som äger rum i bakgrunden.
Jag kan tänka mig att TiVo av den anledningen fått en effektivare fläktkylning jämfört med boxar som inte går kontinuerligt.

#117

Postad 02 oktober 2013 - 16:42

Jaxione
  • Jaxione
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0

TiVo-boxen är tänkt att vara igång 24/7 och hårddisken jobbar även när man inte tittar på något program eller någon inspelning. Det är ju en hel del processer som äger rum i bakgrunden.
Jag kan tänka mig att TiVo av den anledningen fått en effektivare fläktkylning jämfört med boxar som inte går kontinuerligt.


Ja det är väl så. Mycket verkade vara vibrationer i tv bänken. Satte vibrationsdämpande fötter under boxen och då blev det mycket tystare.

Mvh J

#118

Postad 02 oktober 2013 - 16:47

Micke t
  • Micke t
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Fråga till er som fått TiVo-boxen:
Har ni ljud & bild på de nya HD-kanalerna?
Gäller MTV Live HD, Travel Channel HD och Mezzo Live HD.
Jag har dessa kanaler på kanalplatser i mina två boxar (ej TiVo) men "Ingen åtkomst".
Tänkte mig att åtminstone Travel Channel HD och eventuellt MTV Live HD skulle öppnas upp i XL-abonnemanget. Men det kanske kommer?

Kanalerna fungerade igår på min Tivo, har inte kollat idag dock.

#119

Postad 02 oktober 2013 - 16:59

Micke t
  • Micke t
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Jag har nu haft Tivo sedan 20/8 och har vant mig vid hur den fungerar. Jag är fortfarande väldigt missnöjd med att det inte går att sortera kanalerna i favoritlistan som jag vill ha dem utan bara i nummer- eller bokstavsordning. Detta ser jag som engrundläggande funktion i en box så jag kan inte förstå hur man tänker när man inte har med denna funktion. I övrigt fungerar boxen bra. Jag har inte upptäckt några barnsjukdomar som t ex Humax-boxen länge led av. Menyerna är ibland ganska sega så att det blir en fördröjning mellan knapptryckning och utförande. Detta händer inte vid varje knapptryckning så det kanske beror på att vissa saker är mer krävande att utföra. Serie-inspelning är en bra funktion. Har dock råkat ut för att inspelningen upphört några minuter innan avsnittet är slut, vilket är ganska irriterande. Även övriga Tivo-funktioner som önskelista och bläddra/sök fungerar bra.

Redigerat av Micke t, 02 oktober 2013 - 17:29.


#120

Postad 02 oktober 2013 - 17:47

Micke t
  • Micke t
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Några frågor till Er som har kört igång medTivo:

1. Hur snabb är boxen vid vanlig zappning? Sitter själv med modul och Panasonic-tv vilket funkar riktigt bra.

2. Vid kanalbyte, är det mycket störande infofällt som dyker upp och kan man isf välja hur länge den infon ska visas?

3. Hur bra är Text-tv funktionen? Ja jag är text-tvfreak

Själv har jag inte det där riktiga behovet av inspelning utan tror att det som skulle vara avgörande att byta till Tivo är TIvo-to go samt tillgång till on-demand.

1. Jag upplever inte boxen som direkt långsam. Den är ungefär lika snabb som Humax-boxen jag hade innan. Ett minus är att kanalerna i favoritlistan sorteras i nummerordning när man zappar med pilarna. Detta även om man väljer sortering i bokstavsordning i inställningarna. Bokstavsordning fungerar bara när man byter kanal med minimenyn. Jag är inte nöjd med hur sorteringen fungerar. Vill själv kunna välja vilken ordning kanalerna ska sorteras i. 2. Det finns ett ganska störande infofält vid kanalbyte. Det ligger kvar längre än nödvändigt tycker jag men inte så länge att jag försökt ändra det. Vet inte om det går. 3. Text-tv fyller inte upp hela bilden. På min 55 skärm finns det 1 decimeter på varje sida och nästan 1 decimeter upp-och nertill där man ser aktuell TV-kanal. För mig är det störande, hade hellre haft svarta bjälkar där. I övrigt har jag inte märkt några problem utan tycker att det fungerar som förväntat.

#121

Postad 02 oktober 2013 - 21:47

snaxalig
  • snaxalig
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Haft min tivo drygt ett dygn nu och stör mig på några grejer, barnsjukdomar? Handhavandefel?

En är att ljudet inte funkar på alla kanaler. På vissa andra kanaler är det dåligt läppsynk. Hittar heller inga inställningsmöjligheter för att justera detta.

Appar, bland annat YouTube, verkar inte funka alls, jag gav i alla fall upp efter flera minuters väntan och stängde av burken med strömbrytaren på baksidan.

Jag lyckas inte skapa nån önskelista. Kan välja skådespelare men sen kan jag bara "Avbryta..." eller "Skapa inte..."

I övrigt verkar det vara en trevlig manick. Jag antar att det snart(?) kommer en rejäl mjukvaruppdatering.



#122

Postad 03 oktober 2013 - 04:58

Jaxione
  • Jaxione
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0

Haft min tivo drygt ett dygn nu och stör mig på några grejer, barnsjukdomar? Handhavandefel?

En är att ljudet inte funkar på alla kanaler. På vissa andra kanaler är det dåligt läppsynk. Hittar heller inga inställningsmöjligheter för att justera detta.

Appar, bland annat YouTube, verkar inte funka alls, jag gav i alla fall upp efter flera minuters väntan och stängde av burken med strömbrytaren på baksidan.

Jag lyckas inte skapa nån önskelista. Kan välja skådespelare men sen kan jag bara "Avbryta..." eller "Skapa inte..."

I övrigt verkar det vara en trevlig manick. Jag antar att det snart(?) kommer en rejäl mjukvaruppdatering.


Har bara testat någon timme eller två men har inte haft några av de problem du nämner. Men som sagt ska inte ropa hej än då det mycket väl kan dyka upp. Men Youtube funkar fint för mig. Satt och kollade Youtube klipp på surfplattan då jag märkte att jag genom ett knapptryck trådlöst kunde få upp bilden på Tv:n via boxen. Trevlig funktion :)

Mycket nöjd änsålänge! Snyggt gränssnitt är det också!

Mvh J

#123

Postad 03 oktober 2013 - 06:04

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

....
En är att ljudet inte funkar på alla kanaler. På vissa andra kanaler är det dåligt läppsynk. Hittar heller inga inställningsmöjligheter för att justera detta.
...

Jag läste på ComHems Facebook om dålig läppsynk. Svaret blev att det inte går att justera detta i TiVo-boxen.
De har väl inte tänkt på att det kunde finnas något behov. :huh:
Om det är ett bestående problem kan det vara idé att ta ljudet via den optiska ljudutgången på boxen till någon form av hemmabiosystem där det finns möjlighet att justera ljudet så det stämmer med bilden på tv-skärmen.

#124

Postad 03 oktober 2013 - 08:54

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0
Har haft boxen i en vecka nu. 2 stora fel har jag hittat. Visste dock innan köpet att det ej gick att fixa egna kanallistor. Det är fel nr 1 , tror comhem vet att deras kunder vill ha en sådan , konstigt tycker jag. Fel nr 2 , hitta rätt avsnitt av en serie i play. Står ej när avsnitten sändes , va fan , hur har comhem tänkt där ?? Annars är boxen helt ok. Skönt att slippa Motorola boxen.

#125

Postad 03 oktober 2013 - 16:30

Jaxione
  • Jaxione
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0
Upptäckte en rätt trälig bugg nu när jag kollade Falling skies via Cmore play. Textningen faller bort ibland. Är rätt störigt.

Mvh J

#126

Postad 04 oktober 2013 - 11:32

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0
skippar TIVO tills vidare efter att ha läst denna tråden..

Lite dåligt att HD-kanaler inte erbjuds som standard än heller utan att man måste betala lite extra för att få HD-versioner av en del kanaler vad jag såg i infon om kanalpaketen för TIVO.

Fortsätter med min SD-box som bara får ström när min mor är på besök....

#127

Postad 05 oktober 2013 - 15:58

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Upptäckte en rätt trälig bugg nu när jag kollade Falling skies via Cmore play. Textningen faller bort ibland. Är rätt störigt.

Mvh J

Har inget med Com Hem att göra, du slussas i verkligheten via TiVo till CMores webb play.

Jag lyckas inte skapa nån önskelista. Kan välja skådespelare men sen kan jag bara "Avbryta..." eller "Skapa inte..."

I övrigt verkar det vara en trevlig manick. Jag antar att det snart(?) kommer en rejäl mjukvaruppdatering.

Önskelista fungerar perfekt för mig, mycket användbar funktion. Mjukvaruuppdatering lär komma ja...

#128

Postad 07 oktober 2013 - 10:32

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
Idag drar lanseringen av TiVo igång:
http://www.dagensmed...icle3775944.ece
Fokus är uppenbarligen på att jaga nya kunder.
Men så har ComHem över en miljon potentiella hushåll som kan bli TiVo-kunder.
(Av ComHems nära 1,8 milj hushåll i sk ComHem-hus är det bara totalt 822 000 som har eget avtal med ComHem om en eller flera tjänster dvs digital-tv, bredband och telefoni. Endast 606 000 kunder har eget digital-tv-abonnemang - resten har tillgång till kabel-tv via fastighetsägarens avtal oftast i form av det analoga grundutbudet).

#129

Postad 07 oktober 2013 - 16:40

keffo
  • keffo
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Jag läste på ComHems Facebook om dålig läppsynk. Svaret blev att det inte går att justera detta i TiVo-boxen.
De har väl inte tänkt på att det kunde finnas något behov. :huh:
Om det är ett bestående problem kan det vara idé att ta ljudet via den optiska ljudutgången på boxen till någon form av hemmabiosystem där det finns möjlighet att justera ljudet så det stämmer med bilden på tv-skärmen.


Jag kan rapportera att jag upplever samma sak. Vissa kanaler så är synkningen perfekt, men sen om du ex går och kollar på TV3 HD så är det helt ur synk! Grymt irriterande.

Dock så ska senaste filmaren RC9 släppas idag, har dock inte kunnat uppdatera ännu! Nån som har gjort det än?

Jag kan rapportera att jag upplever samma sak. Vissa kanaler så är synkningen perfekt, men sen om du ex går och kollar på TV3 HD så är det helt ur synk! Grymt irriterande.

Dock så ska senaste filmaren RC9 släppas idag, har dock inte kunnat uppdatera ännu! Nån som har gjort det än?


Äsch, hörde nu att det är natten mot fredag som RC9 släpps

#130

Postad 08 oktober 2013 - 16:20

Unregisterede80b659c
  • Unregisterede80b659c
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
En fråga som, så vitt jag kunnat läsa mig till, inte kommit upp i tråden tidigare; Spelar boxen in Text TV data, dvs när man spelar upp ett inspelat Svensk språkigt program från (primärt) SVT, har man då tillgång till textningen som ligger i text tv?
Jag ser det som en grundläggande funktion, definitivt för de av oss som hör lite dåligt (men inte enbart, kan gott tänka mig andra som använder det, t ex för grannsämjan sent på kvällar etc). Dessutom är det en funktion som funnits i många är hos Comhem (bl.a på den ganla Samsung SD inspelningsboxen och jag har den själv på min Humax HD PVR). Så lång kan man tycka att det är en grundläggande funktion och inget snack att den finns med på nya Tivo boxen. Å andra sidan, eftersom det är Comhem vi talar om, safety first.
Jag kontaktade kundtjänst, teknikavdelningen, för besked. Informationen fanns inte förhand, men medarbetaren erbjöd sig vänligt att kontrollera direkt på en av deras egna Tivo och återkomma. Svaret följande dag, fungerar ej! Personligen tycker jag att detta är oerhört dåligt, både tekniskt såväl som när det gäller att göra sina tjänster tillgängliga till kundgrupper med funtionsnedsättningar.
Jag avser posta i Comhem tråden parallelt, för att om möjligt få en kommentar från Comhem hur man tänker (inte tänker) här.
Vad tycker ni? Är det någon Tivo innehavare på forumet som kan bekräfta att det är så här illa (tror tyvärr det, kundtjänstmedarbetaren lät helt kompetent på det viset).
I tillägg till diverse andra problem som har listats högre upp verkar det tyvärr mer och mer som en halvfärdig produkt, trots att lanseringen ligger typ 10 år efter andra delar av världen. Bodde själv i USA 2003-2006 och hade då en inspelningsbar HD box, ej Tivo, från kabelbolaget, som gjorde det mesta ComHem Tivo gör, t.ex. serieinspelningar. Har saknat det.

#131

Postad 09 oktober 2013 - 08:26

Unregistered394a10f0
  • Unregistered394a10f0
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

En fråga som, så vitt jag kunnat läsa mig till, inte kommit upp i tråden tidigare; Spelar boxen in Text TV data, dvs när man spelar upp ett inspelat Svensk språkigt program från (primärt) SVT, har man då tillgång till textningen som ligger i text tv?
...
Jag kontaktade kundtjänst, teknikavdelningen, för besked. Informationen fanns inte förhand, men medarbetaren erbjöd sig vänligt att kontrollera direkt på en av deras egna Tivo och återkomma. Svaret följande dag, fungerar ej!


Jupp. Så illa är det. Dessutom så slog jag på textningen från text-tv häromveckan när jag kollade på Bron i direktsändning och det fungerade inget vidare. Textningen var så pass mycket ur synk att textningen av svensk dialog la sig över textningen av den danska dialogen. Det är även en time-out på text-tv så efter ett tag upphörde den svenska textningen helt och hållet och jag fick trycka på text-tv-knappen igen och slå in sidnumret.

Men trots alla brister så tycker jag ändå att det positiva med boxen väger över. Försökte uppfostra boxen igår till att endast spela in hela program, som standard spelar verkar den gärna spela in filmer utan slut vid krockar. Får väl se hur det går.

#132

Postad 09 oktober 2013 - 08:35

Unregisterede80b659c
  • Unregisterede80b659c
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Tack för beskedet. Vet jag i varje fall säkert. Tycker det här känns typiskt Comhem, dvs även i lägen när intentionerna är goda (tycker Tivo upplägget i grunden är mycket bra, även om, som nämts ett flertal gånger, det känns som man ligger åtminstone 5 år sent), lyckas man ända falla platt med målsnöret inom räckhåll genom sådana här tekniska tillkortakommanden. Att man inte ens ska kunna använda textning live är ju bara helt osannolikt. Problemet du beskriver i 'Bron' (Svensk TV när den är som bäst för övrigt, IMHO) finns inte ett spår av i min Humax box.

#133

Postad 09 oktober 2013 - 10:57

Jaxione
  • Jaxione
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 1
Tycker kritiken mot Comhems tjänster är överdrivet hård överallt. Har haft Comhem både som bredbands och Tv leverantör i sju år och har haft väldigt lite problem och har det varit problem så har de lösts fort. Men när man läser på nätet så känns det som Comhem är djävulen själv. Tivo boxen har sina buggar och brister men helheten tycker jag är bra. Skillnad mot Canal digital och Tele2:s rena skitboxar.

Är nöjd med Tivo som helhet och många utav småbuggarna tror jag kommer försvinna med firmwareuppdateringar inom kort.

Mvh J

#134

Postad 09 oktober 2013 - 11:01

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 1

Skillnad mot Canal digital och Tele2:s rena skitboxar.


Rent nonsens angående Canal Digitals boxar. Sedan de lanserade sina ADB boxar fungerar det alldeles utmärkt.

Så du är faktiskt inte ett dugg bättre än de som klagar på Com Hem.

/Fredrik

#135

Postad 09 oktober 2013 - 11:20

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Tycker kritiken mot Comhems tjänster är överdrivet hård överallt. Har haft Comhem både som bredbands och Tv leverantör i sju år och har haft väldigt lite problem och har det varit problem så har de lösts fort. Men när man läser på nätet så känns det som Comhem är djävulen själv. Tivo boxen har sina buggar och brister men helheten tycker jag är bra. Skillnad mot Canal digital och Tele2:s rena skitboxar.

Är nöjd med Tivo som helhet och många utav småbuggarna tror jag kommer försvinna med firmwareuppdateringar inom kort.

Mvh J


Inte menat att vara sån men nöjdheten med ComHem verkar stå i relation till vilka krav man har och i vilken mån man känner till alternativen. Har många vänner som har ComHem och är rätt nöjda och som även 2013 ser det som ett stort tekniskt framsteg att man kan spela typ in en serie med hyfsad framgång, helt omedvetna om att det för många andra varit en självklarhet i 10 år.

#136

Postad 09 oktober 2013 - 12:07

Jaxione
  • Jaxione
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0

Rent nonsens angående Canal Digitals boxar. Sedan de lanserade sina ADB boxar fungerar det alldeles utmärkt.

Så du är faktiskt inte ett dugg bättre än de som klagar på Com Hem.

/Fredrik


Då har Canal Digitals boxar blivit bättre och då är det bara att gratulera. Jag baserar det på vänners åsikter om Canal Digitals boxar. Ber om ursäkt om jag trampade på några tår.

Inte menat att vara sån men nöjdheten med ComHem verkar stå i relation till vilka krav man har och i vilken mån man känner till alternativen. Har många vänner som har ComHem och är rätt nöjda och som även 2013 ser det som ett stort tekniskt framsteg att man kan spela typ in en serie med hyfsad framgång, helt omedvetna om att det för många andra varit en självklarhet i 10 år.


Jag är och har alltid varit en tekniknörd och har bra koll på alternativen och tekniken. Vet att det inte är något revolutionerande och att det har funnits länge. Men det är ju helt oväsentligt. Det som betyder något i denna tråden och diskussionen är ju hur bra eller dåligt det fungerar. Jag har även bra koll på telias digital tv som är liknande i sitt utförande med playkanaler och hyrfilm och känner att Tivo känns fräschare i gränsnitt och funktioner.

Mvh J

Redigerat av Jaxione, 09 oktober 2013 - 12:10.


#137

Postad 09 oktober 2013 - 12:18

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

Tack för beskedet. Vet jag i varje fall säkert. Tycker det här känns typiskt Comhem, dvs även i lägen när intentionerna är goda (tycker Tivo upplägget i grunden är mycket bra, även om, som nämts ett flertal gånger, det känns som man ligger åtminstone 5 år sent), lyckas man ända falla platt med målsnöret inom räckhåll genom sådana här tekniska tillkortakommanden. Att man inte ens ska kunna använda textning live är ju bara helt osannolikt. Problemet du beskriver i 'Bron' (Svensk TV när den är som bäst för övrigt, IMHO) finns inte ett spår av i min Humax box.


Obegripligt att detta inte fungerar i en kommersiell produkt. Jag är en av dem som med en dåres envishet hävdar att gamla windows media center har den överlägset bästa PVR-funktionalitetn någonsin. Och detta med att text-tv inte spelas in får mig absolut inte att ändra åsikt. Om man lyckas kränga detta till så många människor, så undra jag varför ingen kommit på ideén att trycka in wmc7 i en box, med tuners och lite uppdaterade plugins för netflix etc och sälja den. Resultatet hade ju blivit mycket bättre än vad som finns på marknaden.

Sen det med fläkten, det är ju rent nonsens, i min WMC 7 setup kör jag en intel i3 CPU som drar 35 W max, har en normalstor kylfläns med en fläkt på lägsta nivå. Boxen/lådan är extremt tyst. Kör givetvis en SSD för vem använder mekaniska hårddiskar till vardagsrummet idag?

Funderar allvarligt på att lägga ett bud på att köpa all kodbas för windows 7 mc och bygga en box liknande tivo, och sen börja kränga den, det kan ju inte gå sämre än tivo... Tyvärr försökte väl ceton med något liknande i USA men lade ner produkten pga svikande intresse från marknaden... men tvio vill man ha?

/S

#138

Postad 09 oktober 2013 - 16:16

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Jag är och har alltid varit en tekniknörd och har bra koll på alternativen och tekniken. Vet att det inte är något revolutionerande och att det har funnits länge. Men det är ju helt oväsentligt. Det som betyder något i denna tråden och diskussionen är ju hur bra eller dåligt det fungerar. Jag har även bra koll på telias digital tv som är liknande i sitt utförande med playkanaler och hyrfilm och känner att Tivo känns fräschare i gränsnitt och funktioner.


För ComHem är det väl iof revolutionerade men det säger väl mer om hur långt ComHem hunnit. Har inte ComHem TIVO själv och kommer aldrig skaffa det då det verkar vara riktigt uselt att döma av kommentarerna här och även om det fungerade som det skulle kan jag inte se att det har någon funktion som inte min HTPC hade redan för typ 5 år sedan. Och då har jag ändå 2013 valt att gå vidare till 100% internetbaserade "tv", har inte ens antennsladden inkopplad till HTPCn längre och mina 4 mottagare ligger numera i prylkyrkogården.

Kan helt enkelt inte se något skäl till att jag ska hålla på och spela in en massa tv och lagra lokalt, speciellt inte serier och liknande som var en rysare, när jag lika väl kan gå till typ NetFlix eller liknande och bara klicka på det jag vill se när jag vill se det. Kan faktiskt inte komma på nåt jag saknar från "antenntiden". Och allt som behövs är typ en minipc för några tusenlappar och en webbläsare, ev några appar om man vill det.

Men men, därmed inte sagt att ingen annan får skaffa och gilla ComHem TIVO, valet är så klart helt upp till var och en!

#139

Postad 09 oktober 2013 - 16:24

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Obegripligt att detta inte fungerar i en kommersiell produkt. Jag är en av dem som med en dåres envishet hävdar att gamla windows media center har den överlägset bästa PVR-funktionalitetn någonsin. Och detta med att text-tv inte spelas in får mig absolut inte att ändra åsikt. Om man lyckas kränga detta till så många människor, så undra jag varför ingen kommit på ideén att trycka in wmc7 i en box, med tuners och lite uppdaterade plugins för netflix etc och sälja den. Resultatet hade ju blivit mycket bättre än vad som finns på marknaden.

Sen det med fläkten, det är ju rent nonsens, i min WMC 7 setup kör jag en intel i3 CPU som drar 35 W max, har en normalstor kylfläns med en fläkt på lägsta nivå. Boxen/lådan är extremt tyst. Kör givetvis en SSD för vem använder mekaniska hårddiskar till vardagsrummet idag?

Funderar allvarligt på att lägga ett bud på att köpa all kodbas för windows 7 mc och bygga en box liknande tivo, och sen börja kränga den, det kan ju inte gå sämre än tivo... Tyvärr försökte väl ceton med något liknande i USA men lade ner produkten pga svikande intresse från marknaden... men tvio vill man ha?


Håller i stort sett med dig, måhända med tillägget att det finns fler programvaror som MediaPortal och liknande som också sopar banan med det jag sett och hört om TIVO (ComHem style). Tror eg inte "man" vill ha TIVO, däremot är det en drömprodukt för operatörer som ComHem som vill låsa in sina kunder i dyra föråldrade lösningar som de själva rimligtvis köpt in till vrakpriser. Hade jag varit VD för ComHem hade jag......gjort precis samma sak.

Redigerat av Unregistered1413, 09 oktober 2013 - 16:25.


#140

Postad 09 oktober 2013 - 16:55

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Håller i stort sett med dig, måhända med tillägget att det finns fler programvaror som MediaPortal och liknande som också sopar banan med det jag sett och hört om TIVO (ComHem style). Tror eg inte "man" vill ha TIVO, däremot är det en drömprodukt för operatörer som ComHem som vill låsa in sina kunder i dyra föråldrade lösningar som de själva rimligtvis köpt in till vrakpriser. Hade jag varit VD för ComHem hade jag......gjort precis samma sak.

Visst är det så.
Läs gärna det jag skrev i Företagstråden för ComHem:
https://www.minhembi...dpost&p=3916070

#141

Postad 09 oktober 2013 - 17:35

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Visst är det så.
Läs gärna det jag skrev i Företagstråden för ComHem:
https://www.minhembi...t&p=3916070


Ord och inga visor där inte, bra! Noterar i ett inlägg högre upp att ComHem tydligen säger "TiVo-tjänsten saknar idag motsvarighet på svenska marknaden" och där är jag och ComHem för en gångs skull helt eniga :)

#142

Postad 10 oktober 2013 - 18:45

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0
jag betalar nu 59kr i månaden för mitt comhemkort.....betalar man det för tivo med.?

#143

Postad 10 oktober 2013 - 18:51

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

jag betalar nu 59kr i månaden för mitt comhemkort.....betalar man det för tivo med.?

Nej. Ingen krypteringsavgift för TiVo.
Alltid något.

#144

Postad 10 oktober 2013 - 19:01

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0
hmm...betalar nu 308 kr i månaden(large+avgift)

betalar jag 339 kr i månaden för tivo...får jag många mera kanaler för bara 31 kr extra...

får nog ta mig en funderare

#145

Postad 10 oktober 2013 - 19:13

Dockland
  • Dockland
  • Lärjunge

  • 318 inlägg
  • 0

Någon som vet om man kan beställa extra kanaler till tivo utöver grundabonemang och vad det i så fall kostar ?

Japp. 29:-/mån om det inte ingår i ett "övre" kanalpaket. Annars 59:-/mån

#146

Postad 10 oktober 2013 - 19:25

Unregistered431b4216
  • Unregistered431b4216
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Är det någon som vet vad som skiljer det gamla programpaketet Extra Large mot TiVo Max, är det samma kanaler?

Om jag beställer TiVo kommer jag då att kunna använda alla funktioner som TiVo möjliggör även om jag inte har bredband från Comhem?

Kommer jag att kunna fortsätta att använda mitt syskon abonnemang på sovrums tv:n?

#147

Postad 10 oktober 2013 - 20:48

Dockland
  • Dockland
  • Lärjunge

  • 318 inlägg
  • 0
Beställde TiVo ComBo Max. Boxen kommer väl nästa vecka. Den kan inte vara sämre än den här Motorolan vi har idag. Den hänger sig i tid och otid, missar tider och annat smått och gott.

#148

Postad 10 oktober 2013 - 21:52

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0
vad är den prismässiga motsvarigheten till 8 favoriter bland tivoutbudet?

betalar nu 0 kr i månaden för det (gruppavtal) och är nöjd med det då min digitalbox varit strömlös i x månader och kan jag få lite bättre teknik för samma eller lite mer i kostnad så vore det intressant. synd bara att ComHem är så snåla med HD-kanaler

#149

Postad 11 oktober 2013 - 04:37

Jaxione
  • Jaxione
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0

Beställde TiVo ComBo Max. Boxen kommer väl nästa vecka. Den kan inte vara sämre än den här Motorolan vi har idag. Den hänger sig i tid och otid, missar tider och annat smått och gott.


Boxen i sig är bra tycker jag, lite småbuggar som är "lätt" fixade med firmwareuppdateringar.

Mvh J

#150

Postad 11 oktober 2013 - 09:04

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Är det någon som vet vad som skiljer det gamla programpaketet Extra Large mot TiVo Max, är det samma kanaler?

Om jag beställer TiVo kommer jag då att kunna använda alla funktioner som TiVo möjliggör även om jag inte har bredband från Comhem?

Kommer jag att kunna fortsätta att använda mitt syskon abonnemang på sovrums tv:n?

Det är 77 kanaler i TiVo Max (dock räknar de t.ex. SVT 1 SD och SVT 1HD som 2 kanaler vilket jag tycker är ett skämt, det är ju en och samma men bara med olika kvalitet så att säga).
Minns inte hur många det var i Extra Large men det var färre det är ett som är säkert.

Du måste INTE ha bredband från Com Hem MEN du måste ha bredband OM du ska få ut alla funktioner, text från Com Hems bra guide sida hur man kopplar in TiVo: "Om du väljer att inte koppla ihop TiVo-boxen med ditt bredband går du miste om en del funktioner." (http://tivoins.harbo...npack-tivo-box/)
Jag har INTE Com Hem som bredbandsleverantör.

Du kommer ha samma funktion med syskonkortet som tidigare (jag har ett sådant själv).

Redigerat av Unregistered64f891a5, 11 oktober 2013 - 09:05.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.