Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG OLED 2018: W8 E8 G8 C8 B8

1370 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG OLED65W8 (TV) 8 (0) Inga priser
LG OLED77W8 77" 4K Ultra HD (3840x2160) (TV) 8 (0) Inga priser
LG OLED65B8 65" 4K Ultra HD (3840x2160) OLED Smart TV (TV) 8 8,33 (2) Inga priser
LG OLED65C8 65" 4K Ultra HD (3840x2160) OLED Smart TV (TV) 8 9,39 (17) Inga priser
LG OLED65E8 65" 4K Ultra HD (3840x2160) OLED Smart TV (TV) 8 8,25 (3) Inga priser
LG OLED55C8 55" 4K Ultra HD (3840x2160) OLED Smart TV (TV) 8 8,84 (37) Inga priser
LG OLED55B8 55" 4K Ultra HD (3840x2160) OLED Smart TV (TV) 7 8,33 (5) Inga priser
LG OLED55E8 55" 4K Ultra HD (3840x2160) OLED Smart TV (TV) 8 (0) Inga priser
LG OLED77C8 77" 4K Ultra HD (3840x2160) OLED Smart TV (TV) 5 7,67 (2) Inga priser
20 relaterade trådar
75"+ (1660 inlägg) 1 år sedan
HDMI ARC eller Optisk? (29 inlägg) 4 år sedan
Val av tv, uppgradering från gammal Pioneer-plasma (74 inlägg) 4 år sedan
Vilken av dessa 2 (eller annan tv) för sport/film? (8 inlägg) 4 år sedan
Köpråd LG OLED55C8 eller Philips 55OLED803/12 (11 inlägg) 4 år sedan
Någon som har en soundbar till en LG 55" 4K OLED55C8? (6 inlägg) 4 år sedan
Samsung UE75NU8005 eller LG OLED65 B8 (0 inlägg) 4 år sedan
55" Billig OLED eller dyr LED? (5 inlägg) 4 år sedan
Philips OLED 803 vs LG C8 (8 inlägg) 4 år sedan
Reflexer/glossy OLED skärm LG/Panasonic (1 inlägg) 5 år sedan
Soundbar utan HDMI-växel till tv (4 inlägg) 5 år sedan
Philips 65OLED873 eller LG OLED65B8 köpråd (3 inlägg) 5 år sedan
Hjälp med tv köp! (5 inlägg) 5 år sedan
Vilken 65" OLED? (18 inlägg) 5 år sedan
Råd till mellandagsrean (47 inlägg) 5 år sedan
Inget surroundljud från externa enheter efter köp av ny TV (6 inlägg) 5 år sedan
LG 55” C8 bästa bildinställningar (7 inlägg) 5 år sedan
Köp av ny tv med ps4 pro (4 inlägg) 5 år sedan
LG OLED65C8 vs Philips 65OLED873 (7 inlägg) 5 år sedan
55" för max 15 000 kr? (8 inlägg) 5 år sedan

#1301

Postad 06 maj 2019 - 19:26

petemalone
  • petemalone
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Nu poppade en ny uppdatering till min c8 plötsligt upp. 04.10.55.
Jag hittar ingen info vad den kan tänkas fixa. Inget försvann i inställningarna vilket var skönt...

#1302

Postad 07 maj 2019 - 13:18

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0

Är det någon som har tips på ett bra slimmat väggfäste till 50C8?
Det hade ju varit najs med någon vridfunktion så slipper men plocka ner tv om man skall koppla in ngn kabel.

Jag har kört hembiobutikens slimmade fäste, både till min 55B6 och min 65C8.

Tajtare går det nog inte att få. På den TV där jag inte lagt in några distanser, var jag tvungen att borra hål i väggen direkt bakom utstickande hdmi- och nätverkskabel för att de skulle få plats...

På min 65" satte jag distanser för att inte få det riktigt lika trångt.

Ett enkelt och bra fäste. Just nu 299kr (5 kvar).

https://www.hembiobu...aste-32-65-tum/

Såg nu att Julas ser ut att vara exakt likadant, eller iaf väldigt likt. Så deras för 149kr är nog ett bättre köp!

https://www.jula.se/...BCABEgKmAvD_BwE

Redigerat av kleinis, 07 maj 2019 - 13:22.


#1303

Postad 10 maj 2019 - 22:29

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

Jag har kört hembiobutikens slimmade fäste, både till min 55B6 och min 65C8.

Tajtare går det nog inte att få. På den TV där jag inte lagt in några distanser, var jag tvungen att borra hål i väggen direkt bakom utstickande hdmi- och nätverkskabel för att de skulle få plats...

På min 65" satte jag distanser för att inte få det riktigt lika trångt.

Ett enkelt och bra fäste. Just nu 299kr (5 kvar).

https://www.hembiobu...aste-32-65-tum/

Såg nu att Julas ser ut att vara exakt likadant, eller iaf väldigt likt. Så deras för 149kr är nog ett bättre köp!

https://www.jula.se/...BCABEgKmAvD_BwE

Och jag tycker dessa fästen är skräp (har provat julas). De vertikala skenorna är inte tillräckligt vridstyva utan böjer sig av tyngden/(vridkraften att hålen sitter så långt ner på TV) vilket gör att skenan är 9mm ifrån i nederkant, men 11-12mm i överkant vilket ger över 1cm skillnad på hela TVn. Den lutar alltså ut i överkant. Nu körde jag visserligen det mindre fästet för 99:-, kanske går bättre med det stora.



#1304

Postad 11 maj 2019 - 10:00

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0

Och jag tycker dessa fästen är skräp (har provat julas). De vertikala skenorna är inte tillräckligt vridstyva utan böjer sig av tyngden/(vridkraften att hålen sitter så långt ner på TV) vilket gör att skenan är 9mm ifrån i nederkant, men 11-12mm i överkant vilket ger över 1cm skillnad på hela TVn. Den lutar alltså ut i överkant. Nu körde jag visserligen det mindre fästet för 99:-, kanske går bättre med det stora.

Oj, då kanske det trots allt skiljer i kvalitet mellan fästena på jula och hbb. Det lite kortare fästet från hbb.se har aldrig visat sådana problem för mig.

Har svårt att se att hbb skulle kunna sälja ett fäste under så många år, om det hade sådana brister. På jula däremot får man kanske mer van vid vissa kvalitetsbrister!?

#1305

Postad 11 maj 2019 - 10:17

johan_saker
  • johan_saker
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Hej har en fråga bara har en C8 som är 6 månader gammal,tänkte bara se om någon har samma problem.

Det är så att min C8 startar inte jag har testat allt tänkte om någon varit med om det förut?

Jag har pratat med Lg så hos dom var det inga problem jag kommer att få en ny C8 men skulle vara roligt att höra om någon haft samma problem.

 

Så här började det i alla fall fick en uppdatering och efter det blev den konstig, men jag vet inte,

hur som helst efter så vart den svår startad, och när den gick igång så blev den jätte grön på vänster sida.

Sen funkade det ett par dagar, så i torsdags funkade inget testade dra ut alla kablar ett tag men inget hjälpte försökte sätta på tv*n på knappen bak men det funkade inte den bara klickar till.



#1306

Postad 20 maj 2019 - 14:32

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0
Jag har en Oled B6 och en Oled C8. Har länge kört B6:an med en Sonos Beam via HDMI Arc, vilket aldrig har krånglat.
Även kört min C8 på samma sätt med en Beam i några veckor utan problem. Men för någon dag sedan kom det plötsligt inget ljud i beamen från C8:an!

Fick det att hoppa igång igen efter en stund, högst oklart vad jag gjorde som fick det att kicka igång. Men nu hände det igår igen, utan att vilja komma tillbaka ;(

Någon annan som har liknande problem? Man tycker ju att det bara ska funka. Finns inga direkta inställningar att pilla på.

Gäller allt ljud på TVn, Netflix, Playstation 4 etc.

Har nu kopplat med optisk istället, men då tappar man ju smidigheten att kunna höja och sänka med TV-fjärren...

#1307

Postad 08 juni 2019 - 17:29

Gallo69
  • Gallo69
  • Forumräv

  • 629 inlägg
  • 1

Dustin kör deal på 77"C8 för 45990:-..https://www.dustinho...k-smart-oled-tv



#1308

Postad 13 juni 2019 - 07:24

Unregisteredde8b9ef8
  • Unregisteredde8b9ef8
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Är det någon annan än mig som har fått problem med ARC på senare tid på 65C8? Det funkar ibland och ibland inte. Tvn väljer istället inbyggd högtalare plus optisk.
Jag upplevde inte detta när jag köpte tvn för några månader sen.

#1309

Postad 13 juni 2019 - 09:21

sysk167
  • sysk167
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

GordonEkman: Ja då jag testade appen för SF Anytime i min AppleTV 4K så är enda vägen att få något ljud alls via inbyggda högtalarna. TVn ställde själv om ljudet till de inbyggda högtalarna...
Vet inte om det är just appen som är orsaken. Har för mig att då jag körde SF Anytime via inbyggda webbläsaren i TVn så funkade ljudet till min gamla "Hemmabio" (En Sony DVD m bioljud). Har nu bytt till ett Yamaha hemmabioljud-paket för att kunna använda mig av ARC. Just med SF Antime appen är enda gången det slagit slint med ljudet. Annars en perfekt lösning...



#1310

Postad 13 juni 2019 - 09:42

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0

Är det någon annan än mig som har fått problem med ARC på senare tid på 65C8? Det funkar ibland och ibland inte. Tvn väljer istället inbyggd högtalare plus optisk.
Jag upplevde inte detta när jag köpte tvn för några månader sen.


Jag har haft mkt problem med ARC på min 65C8.
Kör med en Sonos Beam.
Funkade bra i några veckor. Men så plötsligt försvann allt ljud, oavsett app eller HDMI-ingång. Endast inbyggda högtalare funkade.
Testade även att använda HDMI->optisk-adapter som följde med Sonosen. Detta fungerade ett tag, men ngn dag senare så hade jag tappat även det optiska ljudet.

Kom på att jag kopplat en HDMI-switch till TVn, switchen importerad från Kina, och att problemen med ARC nog börjat kort efter att jag kopplat im switchen.
Har nu kopplat ur switch och satt Sonos i ARC-läge igen. Nu funkar ljudet i stort sett alltid.

Blir ibland inget ljud från inbyggda Youtube-appen. Då får jag starta upp inbyggda Netflix-appen och starta upp ngt program. Då triggas ljudet igång och man kan gå tillbaka och få ljudet även på youtube.

Vet inte varför denna TV verkar dras med sådana här problem? Min B6 som jag kör med en likadan Sonos har aldrig krånglat!

Min C8 får även ingen bild ibland när jag startar PS4 innan jag startar TVn. Blir bara svart. Måste då starta om PS4 medan TVn är igång, och då kommer bilden.
Inte haft liknande problem på min B6 heller...

#1311

Postad 30 juni 2019 - 06:46

Unregisteredfa0a4e2d
  • Unregisteredfa0a4e2d
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag har precis köpt en C8 + en Beam, märkte igår när jag bytte kanal så började det brusa, försvann dock när jag byte till en annan kanal men kom tillbaka så fort jag satte på den kanalen igen, misstänker att det har med dålig kvalitet på signalen att göra eller nåt (parabol)

Är du nöjd annars med Beam?

#1312

Postad 30 juni 2019 - 06:49

Unregisteredfa0a4e2d
  • Unregisteredfa0a4e2d
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
iPhone + webos - vad är smidigaste sättet att streama på? Är det att skaffa en apple tv eller går det på nåt annat sätt?
Wi-fi-direct verkar inte va något som funkar med iphone.

#1313

Postad 30 juni 2019 - 07:27

Salmonboy
  • Salmonboy
  • Forumräv

  • 903 inlägg
  • 2

iPhone + webos - vad är smidigaste sättet att streama på? Är det att skaffa en apple tv eller går det på nåt annat sätt?
Wi-fi-direct verkar inte va något som funkar med iphone.

Skippa WebOS och koppla bort TV:n helt från nätet, och skaffa en Apple TV.



#1314

Postad 30 juni 2019 - 07:52

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 942 inlägg
  • 1

Skippa WebOS och koppla bort TV:n helt från nätet, och skaffa en Apple TV.

 

Instämmer... :)



#1315

Postad 30 juni 2019 - 10:01

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0

Skippa WebOS och koppla bort TV:n helt från nätet, och skaffa en Apple TV.


Fast jag tycker nog TV:ns Netflix-app och Youtube-app ger bättre resultat än ATV.

#1316

Postad 30 juni 2019 - 14:11

Gilgamesh1
  • Gilgamesh1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Skippa WebOS och koppla bort TV:n helt från nätet, och skaffa en Apple TV.


koppla bort helt från nätet = skippa uppdateringar till TV:n?

#1317

Postad 30 juni 2019 - 15:45

Salmonboy
  • Salmonboy
  • Forumräv

  • 903 inlägg
  • 0

koppla bort helt från nätet = skippa uppdateringar till TV:n?

Såna går att lösa med ett USB-minne, eller om man har hänger på forum osv, kan man hålla sig uppdaterad när det släpps ny firmware.


Fast jag tycker nog TV:ns Netflix-app och Youtube-app ger bättre resultat än ATV.

YouTube-appen klarar av 4K via TV:n visserligen, i övrigt är båda dessa appar slöare än att köra dem på Apple TV. Är inte så brydd kring upplösningen på den typen av innehåll som finns på YouTube, så tar hastighet och stabilitet framför upplösning.



#1318

Postad 07 juli 2019 - 13:44

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0
Kan man köpa ett par bluetooth-hörlurar och koppla in direkt via TVns ljudmeny i inställningarna? Eller krävs en extra dongel/adapter?

#1319

Postad 07 juli 2019 - 16:20

Gilgamesh1
  • Gilgamesh1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Kan man köpa ett par bluetooth-hörlurar och koppla in direkt via TVns ljudmeny i inställningarna? Eller krävs en extra dongel/adapter?


går koppla direkt utan dongel.

#1320

Postad 07 juli 2019 - 21:31

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0

går koppla direkt utan dongel.


Jag köpte mig ett par Sennheiser Momentum idag. Och funkade som sagt bra att koppla direkt, upplever ingen fördröjning i ljud/bild.

Men...

Kör Sonos Beam via ARC och tyvärr kopplar TVn över till den per automatik efter några sekunder - varje gång jag kopplat upp lurarna via blåtanden. :(

När jag stänger av Simplink på TVn så verkar det funka felfritt.
Lite omständigt att behöva koppla av/på Simplink varje gång lurarna ska användas eller har använts...
Eller ngn som har en annan lösning på problemet?

#1321

Postad 31 juli 2019 - 09:36

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Finns garanterat svar i tråden, men sitter via mobilen så att söka/bläddra är mindre smidigt, håller tummarna för att det finns någon snäll själ som kan ge mig svar.


Skaffade mig en Nvidia Shield för ett tag sedan, men min förstärkare fixar inte 4K så tvn får ”bara” 1080p i nuläget.
Tänkte då om jag inte skulle köra Shielden direkt i tvn, men då blir frågan ljudet, kan jag få ut det på någon av hdmi ifrån tvn så man kan få med rätt ljudformat och inte bara DD/DTS som det blir om man väljer att köra ljudet via optiskt?

Tyvärr fixar inte förstärkaren Arc heller.

Redigerat av Evil Homer, 31 juli 2019 - 09:37.


#1322

Postad 03 augusti 2019 - 16:35

Unregistered222df659
  • Unregistered222df659
  • Beroende

  • 1 236 inlägg
  • 0

Finns garanterat svar i tråden, men sitter via mobilen så att söka/bläddra är mindre smidigt, håller tummarna för att det finns någon snäll själ som kan ge mig svar.


Skaffade mig en Nvidia Shield för ett tag sedan, men min förstärkare fixar inte 4K så tvn får ”bara” 1080p i nuläget.
Tänkte då om jag inte skulle köra Shielden direkt i tvn, men då blir frågan ljudet, kan jag få ut det på någon av hdmi ifrån tvn så man kan få med rätt ljudformat och inte bara DD/DTS som det blir om man väljer att köra ljudet via optiskt?

Tyvärr fixar inte förstärkaren Arc heller.

Kolla in HDFURY.

de har olika produkter som splittrar hdsignaler - så du får bild till tv och ljud till stärkaren. 



#1323

Postad 04 augusti 2019 - 11:21

martin_h
  • martin_h
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0

Har just införskaffat mig OLED55C8. Ska det finnas en plastfilm på både framsidan och baksida? I manualen nämns ingenting om någon plastfilm.

 

Men jag läser på diverse engelska forum om att det är viktigt att ta bort plastfilmen för att det inte ska överhettas eller lukta bränd plast, och så länkas det till följande sida där det är markerat tydligt på båda bak- och framsida: https://www.lg.com/i...56984097-others

 

Efter en noggrannare titt ser jag att det faktiskt var en plastfilm på baksidan som jag nu tagit bort. Den var väl dold, utan någon markering och ingenting som jag hade sett om jag inte hade tittat efter den.

 

Däremot ser jag inte någon uppenbar plastfilm på framsidan, ska det finnas en plastfilm även där? 


Redigerat av martin_h, 04 augusti 2019 - 11:23.


#1324

Postad 04 augusti 2019 - 12:16

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

  • 845 inlägg
  • 0

Har just införskaffat mig OLED55C8. Ska det finnas en plastfilm på både framsidan och baksida? I manualen nämns ingenting om någon plastfilm.
 
Men jag läser på diverse engelska forum om att det är viktigt att ta bort plastfilmen för att det inte ska överhettas eller lukta bränd plast, och så länkas det till följande sida där det är markerat tydligt på båda bak- och framsida: https://www.lg.com/i...56984097-others
 
Efter en noggrannare titt ser jag att det faktiskt var en plastfilm på baksidan som jag nu tagit bort. Den var väl dold, utan någon markering och ingenting som jag hade sett om jag inte hade tittat efter den.
 
Däremot ser jag inte någon uppenbar plastfilm på framsidan, ska det finnas en plastfilm även där?


På min satt det en på framsidan

#1325

Postad 04 augusti 2019 - 12:40

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0

På min satt det en på framsidan


Ska sitta en på framsidan också. Hänger ihop med den lilla dekalen som anger miljöklassning och hur mkt el den drar.

Är den inte där så tyder det på att TVn varit uppackad tidigare. Går nämligen inte att sätta på plastfilmen på ett vettigt sätt igen när man väl tagit bort den.

#1326

Postad 04 augusti 2019 - 13:25

martin_h
  • martin_h
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0

Ska sitta en på framsidan också. Hänger ihop med den lilla dekalen som anger miljöklassning och hur mkt el den drar.

Är den inte där så tyder det på att TVn varit uppackad tidigare. Går nämligen inte att sätta på plastfilmen på ett vettigt sätt igen när man väl tagit bort den.

 

 

Hm, okej. Finns ingen dekal om miljöklassning eller något på framsidan, finns bara ett sådant klistermärke separat i en av påsarna som följde med. 

 

Tejpen på ena kortsidan av kartongens ovansida var skuren, men det såg inte ut som att tejpen någonsin hade varit borttagen och den var inte skuren så att man kunde öppna kartongen. Packbanden var också intakta på kartongen, även om jag antar att det enkelt går att sätta dit nya.

 

Hur som helst, det gjorde mig iaf misstänksam att jag hade fått en TV:n som hade blivit återlämnad. Så jag var väldigt noggrann med att inspektera alla tejpningar och annat när jag packade upp allt, och jag såg ingenting i kartongen som såg ut som att det skulle ha blivit uppackat eller rört tidigare. 

 

Men nu blir jag såklart misstänksam på det igen.


Redigerat av martin_h, 04 augusti 2019 - 13:26.


#1327

Postad 10 augusti 2019 - 01:05

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Hm, okej. Finns ingen dekal om miljöklassning eller något på framsidan, finns bara ett sådant klistermärke separat i en av påsarna som följde med. 
 
Tejpen på ena kortsidan av kartongens ovansida var skuren, men det såg inte ut som att tejpen någonsin hade varit borttagen och den var inte skuren så att man kunde öppna kartongen. Packbanden var också intakta på kartongen, även om jag antar att det enkelt går att sätta dit nya.
 
Hur som helst, det gjorde mig iaf misstänksam att jag hade fått en TV:n som hade blivit återlämnad. Så jag var väldigt noggrann med att inspektera alla tejpningar och annat när jag packade upp allt, och jag såg ingenting i kartongen som såg ut som att det skulle ha blivit uppackat eller rört tidigare. 
 
Men nu blir jag såklart misstänksam på det igen.


Om påsen med kontrollen såg intakt ut och batterierna var inplastade och det inte var några batterier i fjärrkontrollen så bör det vara lugnt.

Lite jobbigt när såna tankar spökar i hjärnan dock!

#1328

Postad 10 augusti 2019 - 09:09

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 785 inlägg
  • 0

Hm, okej. Finns ingen dekal om miljöklassning eller något på framsidan, finns bara ett sådant klistermärke separat i en av påsarna som följde med. 

 

Tejpen på ena kortsidan av kartongens ovansida var skuren, men det såg inte ut som att tejpen någonsin hade varit borttagen och den var inte skuren så att man kunde öppna kartongen. Packbanden var också intakta på kartongen, även om jag antar att det enkelt går att sätta dit nya.

 

Hur som helst, det gjorde mig iaf misstänksam att jag hade fått en TV:n som hade blivit återlämnad. Så jag var väldigt noggrann med att inspektera alla tejpningar och annat när jag packade upp allt, och jag såg ingenting i kartongen som såg ut som att det skulle ha blivit uppackat eller rört tidigare. 

 

Men nu blir jag såklart misstänksam på det igen.

 

Har du vunnit på panellotteriet så spelar det ju ingen roll om den varit uppackad innan. Du kanske köpte till kalibrering?



#1329

Postad 12 augusti 2019 - 19:49

Poj66
  • Poj66
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Hej, min 55” Panny VT30 från 2011 har elfel och vägrar starta. Men nu ser OLED ut att mognat så att jag med gott samvete kan byta ut plasman. Jag är främst intresserad av 65” Sony AF8, men det verkar svårt avgöra vilken av den, LG C8 eller Panasonic 800 som är att föredra. Lite olika bildprioriteringar vad jag förstår. Liknande pris. Mina bildkällor är Apple 4K och Canal Digitals OnePlace box satellit, samt hemmabio som ljudkälla och Harmony remote. Skärmen kan i princip funka som dum terminal. Ser på film, serier och idrott. Spelar lite FIFA. Har ni några tips givet denna användning. Tänkte uppgradera till Netflix premium. Vad talar för C8?

#1330

Postad 14 augusti 2019 - 15:58

Topeli
  • Topeli
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 1

55C8 + Nvidia Shield, klart de bästa paret på länge.



#1331

Postad 21 augusti 2019 - 22:41

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

Hej, min 55” Panny VT30 från 2011 har elfel och vägrar starta. Men nu ser OLED ut att mognat så att jag med gott samvete kan byta ut plasman. Jag är främst intresserad av 65” Sony AF8, men det verkar svårt avgöra vilken av den, LG C8 eller Panasonic 800 som är att föredra. Lite olika bildprioriteringar vad jag förstår. Liknande pris. Mina bildkällor är Apple 4K och Canal Digitals OnePlace box satellit, samt hemmabio som ljudkälla och Harmony remote. Skärmen kan i princip funka som dum terminal. Ser på film, serier och idrott. Spelar lite FIFA. Har ni några tips givet denna användning. Tänkte uppgradera till Netflix premium. Vad talar för C8?

Bättre DV bild på LG C8 och panasonic 2019 modeller jämfört med sony som är viktigt med premium netflix.Mörk bild på sonyn med DV.

DV = Dolby Vision

https://www.reddit.c...l_on_sony_oled/

Redigerat av axion84, 21 augusti 2019 - 22:44.


#1332

Postad 24 augusti 2019 - 22:23

nicklas88
  • nicklas88
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Det verkar som att OLED65C8 har försvunnit från alla stora elektronikkedjor. Någon som vet varför? Antar pga C9 tar över. Är ju bra stor prisskillnad på dem.



#1333

Postad 24 augusti 2019 - 23:02

Gallo69
  • Gallo69
  • Forumräv

  • 629 inlägg
  • 0

----


Redigerat av Gallo69, 24 augusti 2019 - 23:08.


#1334

Postad 25 augusti 2019 - 06:02

STiFLR
  • STiFLR
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Har själv C8an nu, sjukt nöjd men de gjorde likadant med min förra LG lcd tv... Hade lcd-modellen UJ634V innan och den försvann snabbt ur sotrimentet efter ca 2 år... Verkar som deras modeller försvinner ganska snabbt för att göra plats till nytt?



#1335

Postad 25 augusti 2019 - 07:02

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Har själv C8an nu, sjukt nöjd men de gjorde likadant med min förra LG lcd tv... Hade lcd-modellen UJ634V innan och den försvann snabbt ur sotrimentet efter ca 2 år... Verkar som deras modeller försvinner ganska snabbt för att göra plats till nytt?

Alla tillverkare kommer med nya modeller varje år; vilket förstås leder till att fjolårets modeller fasas ut.

Redigerat av pacman, 25 augusti 2019 - 07:03.


#1336

Postad 25 augusti 2019 - 18:08

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 785 inlägg
  • 0

Har själv C8an nu, sjukt nöjd men de gjorde likadant med min förra LG lcd tv... Hade lcd-modellen UJ634V innan och den försvann snabbt ur sotrimentet efter ca 2 år... Verkar som deras modeller försvinner ganska snabbt för att göra plats till nytt?

LG OLED55B8 som är  lite högre (bra om man har soundbar) än C finns ju i tre Elgiganten butiker. Inte funnits någonstans på länge och några tusenlappar billigare än en liten futtig Samsung Note 10+


Redigerat av ruva, 25 augusti 2019 - 18:09.


#1337

Postad 26 augusti 2019 - 08:57

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
https://youtu.be/SlP2kwNqXNA

#1338

Postad 26 augusti 2019 - 09:21

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0

Intressant, ska man våga tro att det är mindre risk på nyare oleds?

På B6:an kom morgonsolen efter 2 år och nu när det närmar sig 3 år syns diverse loggor beroende på bakgrundsfärg. (många timmar i snitt om dan)

Vågar man köpa en oled nu? :unsure: 



#1339

Postad 27 augusti 2019 - 09:04

danielwerner
  • danielwerner
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Vad tror vi om prisbilden under året? Har precis flyttat och är ganska stort men inte extremt behov av en TV.

 

Funderar på antingen en C8 eller W8 (65"). Behöver väggmontera den pga en katt som inte går att lita på, och jag är inte säker på om C8 blir så snygg på väggen. Eller vad säger ni ägare? Samtidigt känns det rätt jäkla sunkigt att betala nästan det dubbla priset (nästan) bara för att få maskineriet i en separat box.

 

Edit: En annan sak - hur ser det ut med input lag och svarstider vid gaming för dessa apparater?


Redigerat av danielwerner, 27 augusti 2019 - 09:07.


#1340

Postad 27 augusti 2019 - 09:47

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 584 inlägg
  • 0

Vad tror vi om prisbilden under året? Har precis flyttat och är ganska stort men inte extremt behov av en TV.

 

 

Kommer nog inte bli billigare, snarare att dom utgår ur sortimentet.



#1341

Postad 27 augusti 2019 - 10:08

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Vad tror vi om prisbilden under året? Har precis flyttat och är ganska stort men inte extremt behov av en TV.

 

Funderar på antingen en C8 eller W8 (65"). Behöver väggmontera den pga en katt som inte går att lita på, och jag är inte säker på om C8 blir så snygg på väggen. Eller vad säger ni ägare? Samtidigt känns det rätt jäkla sunkigt att betala nästan det dubbla priset (nästan) bara för att få maskineriet i en separat box.

 

Edit: En annan sak - hur ser det ut med input lag och svarstider vid gaming för dessa apparater?

 

Köpte precis en 65C8 för 20k, lägre går dem inte. Ser just nu att billigaste är 23k, så de har höjt priset.

Har satt upp min på väggen och det ser snyggt ut, precis som andra modeller.... När den sitter på väggen så är det jobbiga (med det fäste jag har) så finns det ingen plats att koppla om, då måste jag plocka ner TVn



#1342

Postad 27 augusti 2019 - 23:00

Gilgamesh1
  • Gilgamesh1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
HDMI4 verkar inte ge någon signal längre, samma kabel fungerar på de andra portarna, ska man ta det med Elgiganten eller direkt med LG?

#1343

Postad 28 augusti 2019 - 06:01

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Alla tillverkare kommer med nya modeller varje år; vilket förstås leder till att fjolårets modeller fasas ut.


Deras bidrag till miljödebatten. Uppdatera inte, släng och köp nytt!

#1344

Postad 01 september 2019 - 09:47

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0

Impulsinköpte en 55 " C8 och fick den hemlevererad av posten. 

Reklamationen är klar och de skickar ut en ny tv, men de kallar det här transportskada. Kartongen var lite knölig i hörnen men frigoliten var hel.Inte ens ett märke på den. Jag tror det är redan på fabriken den gått sönder. 

69761203_10156813661723720_6368427363042066432_n.jpg?_nc_cat=104&_nc_oc=AQkjh8iKOy8j8jGQhjfpSoJHa4obAA36u6YDPSaflbNIJpwnWQU5F2QfKL1Lz3E_Ux4&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=b24b06be7ed9fdf046b2953f201a6f3b&oe=5DD16F88



#1345

Postad 01 september 2019 - 19:16

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

oj jäklar, men skönt att de tog den på reklamation så du får en ny iaf  :)



#1346

Postad 03 september 2019 - 20:31

Unregisteredad73dcf0
  • Unregisteredad73dcf0
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0

Köpte precis en 65C8 för 20k, lägre går dem inte. Ser just nu att billigaste är 23k, så de har höjt priset.
Har satt upp min på väggen och det ser snyggt ut, precis som andra modeller.... När den sitter på väggen så är det jobbiga (med det fäste jag har) så finns det ingen plats att koppla om, då måste jag plocka ner TVn

1699 EUR, köpte förra veckan. Vet inte om det fungerar med leverans till Sverige men till Hamburg gick det iaf fint. :-)

https://www.idealo.d...lectronics.html

Redigerat av Unregisteredad73dcf0, 04 september 2019 - 05:46.


#1347

Postad 04 september 2019 - 06:02

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

1699 EUR, köpte förra veckan. Vet inte om det fungerar med leverans till Sverige men till Hamburg gick det iaf fint. :-)

https://www.idealo.d...lectronics.html

Den går köpa för 12k i USA, men varken USA eller butiken du föreslår levererar till Sverige.
#2 i listan gör det för 230€, vilket är rätt så magstarkt med tanke på att man kan få en 82" levererad till Sverige från Tyskland för < 50€.

Notera också att svenska momsen är högre än den tyska, så butikernas priser ska upp med några %.

Redigerat av frollic, 04 september 2019 - 06:09.


#1348

Postad 04 september 2019 - 08:17

Unregisteredad73dcf0
  • Unregisteredad73dcf0
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0

Den går köpa för 12k i USA, men varken USA eller butiken du föreslår levererar till Sverige.
#2 i listan gör det för 230€, vilket är rätt så magstarkt med tanke på att man kan få en 82" levererad till Sverige från Tyskland för < 50€.

Notera också att svenska momsen är högre än den tyska, så butikernas priser ska upp med några %.

Jag föreslår ingenting utan mitt inlägg var rent informativt då fler än jag kan ha glädje av informationen, men uppenbarligen inte du. Vad transport beträffar så finna det alternativa lösningar, i synnerhet med tanke på hur många lastbilar som går tomma tillbaka till Sverige från Europa.  



#1349

Postad 25 september 2019 - 08:07

Rille_lkp
  • Rille_lkp
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0

Är det någon som har Netflix och möjlighet att testa om HDR fungerar som det ska?

Tecknade igår återigen abonnemang på Netflix efter ett längre uppehåll men upptäckte att endast ett fåtal av de titlar som har HDR faktiskt visas i HDR. TV:n har senaste firmware och appen är uppdaterad.

Har 1000/100 fiber hemma och TV:n sitter kopplad med ethernet. Netflixappen visar att jag har en hastighet på 93Mbps (antar TV:n endast stödjer 100Mbit över ethernet?).

Testade igår med bland annat Stranger Things samt Lucifer men fick inte HDR. Sökte då efter HDR och testade några andra serier och "I-land" funkar t.ex.

Hade innan en B7 och vet att Stranger Things funkade i HDR på den.

Netflixsupporten var inte mycket till hjälp tyvärr.


Redigerat av Rille_lkp, 25 september 2019 - 08:09.


#1350

Postad 25 september 2019 - 09:10

Blirre
  • Blirre
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Är det någon som har Netflix och möjlighet att testa om HDR fungerar som det ska?

Tecknade igår återigen abonnemang på Netflix efter ett längre uppehåll men upptäckte att endast ett fåtal av de titlar som har HDR faktiskt visas i HDR. TV:n har senaste firmware och appen är uppdaterad.

Har 1000/100 fiber hemma och TV:n sitter kopplad med ethernet. Netflixappen visar att jag har en hastighet på 93Mbps (antar TV:n endast stödjer 100Mbit över ethernet?).

Testade igår med bland annat Stranger Things samt Lucifer men fick inte HDR. Sökte då efter HDR och testade några andra serier och "I-land" funkar t.ex.

Hade innan en B7 och vet att Stranger Things funkade i HDR på den.

Netflixsupporten var inte mycket till hjälp tyvärr.

Har inte haft några problem alls med HDR. Kollade 13 reasons why igår och där funkade HDR som det skulle...

Nu kan det vara killgissning här, men har för mig att första säsongen av Stranger things "bara" är 4k men inte HDR.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.