Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Oppo släpper UHD-spelare till jul

919 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#701

Postad 03 mars 2018 - 08:47

Michael Olsson
  • Michael Olsson
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Tada! Ny Firmware här



#702

Postad 03 mars 2018 - 10:06

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Tada! Ny Firmware här

Gäller inte Europaversionen.

 

Fortfarande Beta firmware för European Version.



#703

Postad 03 mars 2018 - 10:24

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Tada! Ny Firmware här

 

Great news, då borde "våran" FW finnas tillgänglig till kommande vecka  :)


Redigerat av mcmike, 03 mars 2018 - 10:25.


#704

Postad 04 mars 2018 - 11:14

Michael Olsson
  • Michael Olsson
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Men skämta eller, varför har de olika FW i olika regioner... när det finns regionsfritt chip till dem... suck

 

Deras site lämnar en del att önska i den här frågan tycker jag



#705

Postad 05 mars 2018 - 09:47

Unregisterede010c263
  • Unregisterede010c263
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Kommer Dolby Vision med i den FW releasen??

Eller HDR 10?

Lite svårt att tolka in i releasenotes för visst var väl dessa bitar med i den Beta som funnits ett tag?

**********************************************

Release Notes:

This release is for the OPPO UDP-203/205 4K UHD Blu-ray Disc Player.

Special Notice:

  1. 1. Once this firmware version is installed on the player, you will not be able to revert back to any previous official or public beta firmware. There will be no problem upgrading to any future official or beta firmware release.
  2. 2. For players with firmware version 42-0329 or earlier, please install the UDP20X-45-0605 firmware first. You will then be able to upgrade from version 45-0605 to the latest version, 56-0224.

 

Comparing to the previous Official release version UDP20X-54-1127, the major changes included in this version are:

  1. Added four HDR to SDR modes to improve HDR to SDR conversion.
  2. Added a "Media Info Lookup" setting under Network Setup. This setting allows the user to toggle media file metadata retrieval on and off.
  3. Added support for slow motion playback in A-B repeat mode.
  4. Added a detailed info page for the HDMI In source.
  5. Improved HDMI In compatibility with HTPCs.
  6. Resolved a playback issue with UHD title "Blade Runner 2049".
  7. Resolved an color shift issue in the 21:9 AR mode.
  8. General fixes and disc compatibility improvements based on recent and upcoming UHD Blu-ray releases as well as user-submitted samples.


#706

Postad 05 mars 2018 - 13:20

sohe
  • sohe
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0

 

Kommer Dolby Vision med i den FW releasen??

Eller HDR 10?

Lite svårt att tolka in i releasenotes för visst var väl dessa bitar med i den Beta som funnits ett tag?

 

HDR10 har ju funnits sedan spelaren släpptes, och stöd för Dolby Vision sedan mitten på förra året.

Eller missförstår jag dig?



#707

Postad 05 mars 2018 - 13:57

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 870 inlägg
  • 0

HDR10 har ju funnits sedan spelaren släpptes, och stöd för Dolby Vision sedan mitten på förra året.

Eller missförstår jag dig?

Kan vara HDR10+ han tänker på.



#708

Postad 05 mars 2018 - 14:08

Unregisterede010c263
  • Unregisterede010c263
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

japp hdr10+



#709

Postad 05 mars 2018 - 14:24

sohe
  • sohe
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0

japp hdr10+

 

Har inte Oppo haft stöd för i betan, inte heller har de officiellt uttalat sig om framtida stöd.

Såvitt jag vet är HDR10+ inte en del av UHD Blu-ray specen (ännu).

Specen säger nu att HDR10 är obligatoriskt, Dolby Vision är optional vilket också HDR10+ skulle kunna vara. Men innan det är ett faktum tror jag inte vi får se det i Oppo-spelarna. Sedan om nuvarande hårdvara har stöd vet jag inte, HDR10+ supporteras över HDMI 2.0b, vad har Oppo 20X?



#710

Postad 07 mars 2018 - 18:57

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Imorgon går den nya FW att ladda ned via nätet :)

 

https://www.oppodigi...DP-203-205.html


Redigerat av mcmike, 07 mars 2018 - 18:58.


#711

Postad 08 mars 2018 - 19:37

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Verkar inte vara några konstigheter med den nya FW, lika som beta:n verkar det som? :) Dock testade jag nu HDMI in i spelaren med Dolby vision material och det fungerar inte..!



#712

Postad 09 mars 2018 - 09:03

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0
Skumt funkar för mig.. Eller först gjorde det inte det innan jag gjorde factory reset man måste göra varje gång man har uppdaterat för att allt ska funka smidigt. Men sen funka det. Gillar senaste hdr ändringarna tycker dem har tweekat lite jämfört med beta.

#713

Postad 09 mars 2018 - 09:19

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Skumt funkar för mig..

 

 

Jag pratar om Dolby vision genom hdmi in, fungerar det för dig? Det är skumt isåfall..!


Gillar senaste hdr ändringarna tycker dem har tweekat lite jämfört med beta.

 

 

Tycker det inte är någon förändring där, samma lika som betan :rolleyes:



#714

Postad 09 mars 2018 - 18:31

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0

Jag pratar om Dolby vision genom hdmi in, fungerar det för dig? Det är skumt isåfall..!


Tycker det inte är någon förändring där, samma lika som betan :rolleyes:


Jag kan köra dv in .

#715

Postad 10 mars 2018 - 08:55

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Jag kan köra dv in .

 

Har Apple TV 4k genom Oppon och den tar bort all DV inställningar, HDR10 fungerar som tidigare. Vilken mediaspelare använder du genom?


Redigerat av mcmike, 10 mars 2018 - 08:56.


#716

Postad 10 mars 2018 - 11:11

sohe
  • sohe
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0

Jag kan köra dv in .

 

Du kan köra en sådan källa in ja, men du får inte ut Dolby Vision till din bildvisare.

 

Har Apple TV 4k genom Oppon och den tar bort all DV inställningar, HDR10 fungerar som tidigare. Vilken mediaspelare använder du genom?

 

Oppon har inte stöd för Dolby Vision på HDMI IN, så det är helt korrekt. Apple TV känner av detta och konverterar Dolby Vision till  HDR10.

 

Från Oppos FAQ:

 

Can the UDP-203 and UDP-205's HDMI input support 4K with HDR?

Yes, the players' HDMI input is capable of receiving a 4K signal with HDR10


Redigerat av sohe, 10 mars 2018 - 11:15.


#717

Postad 10 mars 2018 - 13:49

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Du kan köra en sådan källa in ja, men du får inte ut Dolby Vision till din bildvisare.

 

 

 

Jag kan ju inte mata in någonting som inte finns. Hur har du själv lyckats få apple tv att visa Dolby vision som val i dess menyn? 


Redigerat av mcmike, 10 mars 2018 - 13:51.


#718

Postad 03 april 2018 - 00:43

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Verkar som OPPO ska sluta göra spelare.
https://www.oppodigi...m/farewell.aspx

#719

Postad 03 april 2018 - 05:58

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Ja grymt trist😕

Redigerat av mcmike, 03 april 2018 - 05:58.


#720

Postad 03 april 2018 - 08:22

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2 190 inlägg
  • 0

Verkligen illa. Jag visste att fysisk media var på väg ut men att det redan skulle skapa dessa typer av konsekvenser är oroväckande. Min lokala mediamarkt som säljer UHD-BD har också slutat nästan all typ av film märkte jag i helgen. Finns typ 2-3 titlar sedan är resten gamla DVD:er..Är fysisk media redan på väg ut tro?



#721

Postad 03 april 2018 - 08:56

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Jag började köpa lite UHD skivor men sen kom ju iTunes med 4K Dolby vision/HDR10. sen dess har jag inte köpt någon skiva. Hyr eller köper på iTunes.

#722

Postad 03 april 2018 - 09:14

torneheim
  • torneheim
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0

Trist! Inte helt oväntat, jag visste att UHD-skivor skulle bli en nischprodukt för oss frälsta. Men, att det skulle gå så här fort för streaming att ta över borde inte förvåna. Folk vill väl inte bli mjölkade längre och har väl inte hur mycket plats som helst för fysiska media.

 

Dock, Oppo har verkligen lyft ribban och visat vad som är möjligt. Tack!



#723

Postad 03 april 2018 - 09:39

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2 190 inlägg
  • 0

Det som är trist är att det blir som musik att sådant som man har på CD och inspelat typ 50 år sedan är bättre kvalitet än mycket av det som släpps nu. Bisarrt när man tänker på det. 



#724

Postad 03 april 2018 - 12:13

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Jättetråkigt, men som sagts tidigare - inte förvånande. Kanske lite förvånande dock att det sker 'redan nu' så att säga. Jag hade iallafall räknat med en omgång uppföljare till 203/205:an innan nerläggning. Men marknaden för disc-spelare av denna sort är väl mycket liten nu.



#725

Postad 03 april 2018 - 15:00

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 1
Även om Oppo säger att dom ska fortsätta med uppdateringar då och då, så vore det tråkigt om dom slutade om ett par år, och sen sitter man där med en dyr spelare, som har problem med de nyare släppen...

#726

Postad 03 april 2018 - 16:46

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Jag började köpa lite UHD skivor men sen kom ju iTunes med 4K Dolby vision/HDR10. sen dess har jag inte köpt någon skiva. Hyr eller köper på iTunes.

 

 

Nog har även jag börjat inköpa mindre fysiska skivor sedan iTUnes kom, där är de flesta inköpen idag. Grymt bra bild och låga priser lockar.! Trist är det iallafall, men tur de hunnit med några viktiga uppdateringar även om jag tror och hoppas på flera framöver :rolleyes:


Redigerat av mcmike, 03 april 2018 - 16:47.


#727

Postad 03 april 2018 - 21:03

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0
Trist nyhet.

Scott Wilkinson på AVForum har varit i kontakt med Oppo och fått svar på några frågor.

http://www.avsforum....g-new-products/



UPDATE: I emailed Oppo with some questions about this announcement; here are the responses I received.

Q: Why is Oppo terminating its product manufacturing?

A: The revenue from sales cannot offset the cost of developing players and maintaining a production facility.

Q: The announcement says Oppo will “gradually” stop making products. How gradually?

A: We are in the process of manufacturing our last batch of products. If there is no change to delay or speed up the production, we expect the last product to come out of the factory in June.

Q: When production stops, will you continue to sell products in your inventory? How long do you anticipate that might last?

A: Yes, we will continue to sell products in our inventory. It is hard to predict how long that might last; based on the previous rate, it may last 2-3 months. However, demand may slow down given the announcement, or perhaps people will want to get products while they can and the inventory will be sold out quickly.

Q: What will happen to the company in the long term? Will it change its focus in some way, or will it stay open long enough to support its products for some period of time? Are we talking months or years?

A: The company will transition from product development to product support. We are committed to supporting the products for as long as we can. For those who just purchased one of our products or will purchase them, we will honor the 2-year manufacturer’s warranty, so we are talking about years rather than months. This is also why we made the announcement now, so customers can make an informed decision regarding future purchases, and we can plan to have the proper resources to support the customers and products.

Q: Regarding the UDP-203 and 205 UHD Blu-ray players, have you released a firmware update that addresses the Sony implementation of Dolby Vision in its TVs? If you haven’t issued that update, do you expect to? If so, when?

A: We have firmware that supports Sony’s implementation of Dolby Vision in its TVs. The firmware is undergoing testing by Dolby right now. We hope to make it available to customers as soon as the test concludes that there is no problem with existing Dolby Vison-capable TVs as well as Sony TVs.


#728

Postad 03 april 2018 - 22:44

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 084 inlägg
  • 0

Nu står det även på brittiska hemsidan om nedläggningen och där står det också hur supporten i Europa kommer att se ut.

 

https://www.oppodigital.co.uk/

 

Bara så ni vet det.

 

Oppo har var uppdela i två bolag, Oppo och Oppo digital där den senare har tillverkat DVD, Blu-ray och Ultra-HD spelare + lite andra produkter som DAC.

 

Den andra Oppo har hemsidan www.oppo.com  men dels tillverkar de andra produkter som mobiltelefoner och dels finns de inte i Sverige.


Redigerat av hmarkstrom, 04 april 2018 - 06:46.


#729

Postad 04 april 2018 - 06:37

Mr plasma
  • Mr plasma
  • Lärjunge

  • 411 inlägg
  • 0
Undra om det blir dyrgripar i framtiden? Har en 105d och kommer aldrig sälja den.

#730

Postad 04 april 2018 - 08:25

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 084 inlägg
  • 0

Vi får se vart utvecklingen tar vägen.

Hoppas det går som med OpenVMS

HP hade det operativsystem i flera år och skötte det illa och till slut sa man att det skulle läggas ned.
Men bara efter drygt en halvår startades bolaget VMS Software som fortsätter och utvecklar OpenVMS.

För er som aldrig har hört talas om det operativsystemet så är de världens stabilaste för servrar. Klustertekniken har funnits inbyggt i de sedan långt tid tillbaka och längts sedan boot har Irländska järnvägarna som startade sitt system för 17 år sedan. Vid en OpenVMS träff i Sverige så tittade vi på en enskild server som startade 2008 och gick ännu. Det imponerade inte på oss utan att samtidigt vid boot hade en process anslutit sig mot databasen och låg kvar där efter drygt 3300 dagar.

Varför är OpenVMS så stabilt. Det är jämfört med Windows och Linux superenkelt att hantera. Det är faktiskt så att skulle alla server på Internet vara OpenVMS servrar skulle vi bli förvånade när något inte fungerade.

Tillbaka till Oppo digital. Att vi i Europa kommer att få en tredjepart leverantör som sköter om underhållet kan indikera att sista ordet om Oppo digital kanske inte är sagt.


Redigerat av hmarkstrom, 17 april 2018 - 10:32.


#731

Postad 04 april 2018 - 12:21

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 685 inlägg
  • 0

Undra om det blir dyrgripar i framtiden? Har en 105d och kommer aldrig sälja den.

Antagligen. De gamla Pioneer-laserdisc spelarna som var bäst på sin tid säljs fortfarande för dyra pengar.



#732

Postad 04 april 2018 - 12:55

Fisher_king
  • Fisher_king
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0

Antagligen. De gamla Pioneer-laserdisc spelarna som var bäst på sin tid säljs fortfarande för dyra pengar.

Skillnaden var ju att LD-spelarna inte uppdaterades som BD-spelare gör. Har en regionsfri pioneer BD-51 och den tar inte var tredje BD längre eftersom det inte finns uppdateringar till den. I princip värdelös även om den var ganska dyr på sin tid. Det kommer nytt hela tiden så värdefulla blir dom nog aldrig.



#733

Postad 05 april 2018 - 09:08

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 685 inlägg
  • 1

Skillnaden var ju att LD-spelarna inte uppdaterades som BD-spelare gör. Har en regionsfri pioneer BD-51 och den tar inte var tredje BD längre eftersom det inte finns uppdateringar till den. I princip värdelös även om den var ganska dyr på sin tid. Det kommer nytt hela tiden så värdefulla blir dom nog aldrig.

 

Jag har en Oppo BDP-83 (tror det var deras första blu-ray spelare om jag inte har fel för mig) och den fungerar felfritt fortfarande. Tror jag haft den i åtta år.



#734

Postad 05 juni 2018 - 15:55

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Verkar som det kommer en DV fix från Sony, även till Oppo B)

 

https://www.forbes.c...k/#422066ea70ed



#735

Postad 05 juni 2018 - 17:18

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0

Tur man precis fick hem sin innan de tog slut ;)



#736

Postad 06 juni 2018 - 08:38

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Jag har sett några fysiska i Dolby Vision och inte haft ett enda issues.! Vilket kan tyckas märkligt, då det verkar vara ett så stort problem :rolleyes:


Redigerat av mcmike, 06 juni 2018 - 08:39.


#737

Postad 06 juni 2018 - 08:43

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 084 inlägg
  • 0

Jag har sett några fysiska i Dolby Vision och inte haft ett enda issues.! Vilket kan tyckas märkligt, då det verkar vara ett så stort problem :rolleyes:

Det jag läst är att inte alla funktioner fungerar i Dolby Vision för Oppo vilket inte är så förvånade då det är en ny teknologi.

#738

Postad 06 juni 2018 - 08:45

castortroy33
  • castortroy33
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0

Verkar som det kommer en DV fix från Sony, även till Oppo B)

https://www.forbes.c...k/#422066ea70ed


Hoppas det kan hjälpa för oss med LG:s 2016 Oled. Just nu ”tvingar” jag min Oppo att skicka ut HDR10 på mina Dolby Vision skivor. Verkar ju ta evigheter för LG att lösa problemet med grå svärta för oss med 2016 års modeller i Dolby Vision. Tycker det är jäkligt illa av LG.

#739

Postad 06 juni 2018 - 08:58

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Det jag läst är att inte alla funktioner fungerar i Dolby Vision för Oppo vilket inte är så förvånade då det är en ny teknologi.

 

Vilka funktioner skulle det vara menar du?

 

 

 Just nu ”tvingar” jag min Oppo att skicka ut HDR10 på mina Dolby Vision skivor.

 

 

Grym funktion som finns genom Oppon, men nog vill man njuta av Dolby Vision när man har tillgång till det ja :)

 

 

Verkar ju ta evigheter för LG att lösa problemet med grå svärta för oss med 2016 års modeller i Dolby Vision. Tycker det är jäkligt illa av LG.

 

 

Det verkar som Sony ev har löst det åt "alla". Jag hoppas det löser sig, då ni verkar ha många issues med 2016 år mpdellerna.!



#740

Postad 06 juni 2018 - 12:55

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 084 inlägg
  • 0

Vilka funktioner skulle det vara menar du?

Då betan till Oppo har dykt upp så kan du kolla vad den fixar till när det gäller Dolby Vision.

#741

Postad 06 juni 2018 - 17:32

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Då betan till Oppo har dykt upp så kan du kolla vad den fixar till när det gäller Dolby Vision.

 

Blir ju svårt att leta efter någonting, som man inte upplevt ännu :rolleyes:   Så frågan kvarstår?


Redigerat av mcmike, 06 juni 2018 - 17:32.


#742

Postad 06 juni 2018 - 17:42

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 870 inlägg
  • 1
Här är listan med fixar:

This release is for the OPPO UDP-20x 4K UHD Blu-ray Disc Player.

Comparing to the current Official release version UDP20X-56-0224, the major changes included in this version are:

Added the Dolby Vision “Player-led processing” mode for compatibility with recent Sony Dolby Vision TVs and firmware updates.
Added the “Dolby Vision” mode under the HDR Setting menu, which allows the player to convert the output to Dolby Vision when possible.
Added the “Dolby Vision Processing” setting under the HDR Setting menu. This setting allows customers to choose whether Dolby Vision processing is handled mainly by the TV or the UDP-20x player.
Added MQA support via the USB DAC In for the UDP-205 players. (More info can be found in the “USB Audio DAC Firmware” section on the UDP-205 support page.)
Added the “Up-Sample DAC Input” setting under the Audio Processing menu for the UDP-205.
General fixes and disc compatibility improvements based on recent and upcoming UHD Blu-ray releases as well as user-submitted samples.

https://www.oppodigi...e-60-0601B.aspx

Redigerat av Karl-Johan, 06 juni 2018 - 17:45.


#743

Postad 06 juni 2018 - 18:35

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Det var en del smågodis där, då lär EU versionen dyka upp snart då :)


Redigerat av mcmike, 06 juni 2018 - 18:36.


#744

Postad 06 juni 2018 - 18:49

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Min Oppo UDP-203 har börjat strula blott två månader efter köp. Skivsläden beter sig underligt och skjuter ofta ut sig själv när man trycker in den. Den åker alltså in och så hörs det ett märkligt surrande innan den skjuts ut igen. Den har varit lite konstigt, kanske t o m från start, då skivan inte åkt in/ut när man tryckt på knappen. Nu senast trodde jag nästan inte jag skulle lyckas få in släden igen, då jag fick trycka in den säkert runt 20 - 30 gånger innan den till slut stannade inne. Känns inte som jag vill riskera något och kommer inte använda den tills jag hört något från Hembiobutiken där jag köpte den. Känns som att det blir en reklamation. Tråkigt då jag precis kommit in i en riktig filmfas, får väl använda Xbox One X tillsvidare för mina akuta UHD behov. 

 

Någon som annars vet hur lång tid det brukar ta för Hembiobutiken att svara på mail? Skickade mail i söndags men har ej hört något. Brukar dom kunna strula vid reklamationer?



#745

Postad 07 juni 2018 - 07:50

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0

Tydligen säger några att tvinga DV på HDR10 material ger mindre bandning, snillen spekulerar om det kan vara att materialet går genom ett "bättre" process 12-bit osv. Detta är en funktion som ingen annan spelare har i dagsläget. Bugg eller feature? :)

Även läst flera med LG 2016 att deras DV diskar nu funkar fint med korrekt svärta.

 

Även pure audio knappen (släcka bilden) ska funka nu på DV.



#746

Postad 07 juni 2018 - 08:09

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

Min Oppo UDP-203 har börjat strula blott två månader efter köp. Skivsläden beter sig underligt och skjuter ofta ut sig själv när man trycker in den. Den åker alltså in och så hörs det ett märkligt surrande innan den skjuts ut igen. Den har varit lite konstigt, kanske t o m från start, då skivan inte åkt in/ut när man tryckt på knappen. Nu senast trodde jag nästan inte jag skulle lyckas få in släden igen, då jag fick trycka in den säkert runt 20 - 30 gånger innan den till slut stannade inne. Känns inte som jag vill riskera något och kommer inte använda den tills jag hört något från Hembiobutiken där jag köpte den. Känns som att det blir en reklamation. Tråkigt då jag precis kommit in i en riktig filmfas, får väl använda Xbox One X tillsvidare för mina akuta UHD behov. 

 

Någon som annars vet hur lång tid det brukar ta för Hembiobutiken att svara på mail? Skickade mail i söndags men har ej hört något. Brukar dom kunna strula vid reklamationer?

 

För mig har det alltid gått fort de få gångerna jag haft problem. Men jag har inte mailat dem utan har använt deras system för reklamation man kommer åt när man loggat in.



#747

Postad 07 juni 2018 - 14:36

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Det går även att spela upp DV material med den nya FW.n via usb :) Då kan man hoppas att det även har lagts till genom HDMI in?

 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=54&v=aXZ90miZAMU


Redigerat av mcmike, 07 juni 2018 - 14:37.


#748

Postad 07 juni 2018 - 15:45

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0

USB och SMB/nätverk funkade med dolby vision sen tidigare också har jag sett flera användare intyga, förutom på sony tvs då.



#749

Postad 09 juni 2018 - 08:39

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 084 inlägg
  • 0
Nu har något hänt med Oppo i Europa.

Heimkino Klohs heter tyska firman i Leipzig som tagit över och borta är någon text om att Oppo UHD spelare ska läggas ned.

Länk1

https://www.oppodigital.co.uk/

Länk2

https://www.heimkinoklohs.de/

Redigerat av hmarkstrom, 09 juni 2018 - 16:39.


#750

Postad 11 juni 2018 - 11:22

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 870 inlägg
  • 0

Här är listan med fixar:

This release is for the OPPO UDP-20x 4K UHD Blu-ray Disc Player.

Comparing to the current Official release version UDP20X-56-0224, the major changes included in this version are:

Added the Dolby Vision “Player-led processing” mode for compatibility with recent Sony Dolby Vision TVs and firmware updates.
Added the “Dolby Vision” mode under the HDR Setting menu, which allows the player to convert the output to Dolby Vision when possible.
Added the “Dolby Vision Processing” setting under the HDR Setting menu. This setting allows customers to choose whether Dolby Vision processing is handled mainly by the TV or the UDP-20x player.
Added MQA support via the USB DAC In for the UDP-205 players. (More info can be found in the “USB Audio DAC Firmware” section on the UDP-205 support page.)
Added the “Up-Sample DAC Input” setting under the Audio Processing menu for the UDP-205.
General fixes and disc compatibility improvements based on recent and upcoming UHD Blu-ray releases as well as user-submitted samples.

https://www.oppodigi...e-60-0601B.aspx

Nu finns den även hos Oppo UK. https://www.oppodigi...EU-players.html





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.