Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Oppo 203 Hur är den spelaren att äga?

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 05 februari 2018 - 15:43

Unregisterede010c263
  • Unregisterede010c263
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Jag är i samma kval om vilken maskin man ska köpa.

Jag hade nästan bestämt mig för Oppo 203 speciellt som den kan köpas helt regionsfri på tex Tele Hå i gbg

Men sedan läste jag lite i följande tråd

http://www.avsforum....r-s-thread.html

 

och där ser man att många användare tycker att det är mkt som inte fungerar med Oppo 203.

Tex filmer som ej går att spela

Att Oppo 203 är mkt högljudd speciellt då den spelar 4K UHD material

Att den är långsammare att läsa in skivor än tex panasonic ub900

Att det är mkt strul med firmware hit och dit..

Och en del andra kvalitetsbrister...

 

Samtidigt ser jag en del tester som säger att den är superbra rentav bäst...

 

Så ni som äger en Oppo 203..vad har ni för erfarenheter av er Oppo??

vad är bra...

vad är mindre bra...

 

Jag vill ha en riktigt bra spelare som jag inte behöver mekka för mkt med utan som kan spela det mesta och göra det bra...samt inte ge för mkt (o)ljud ifrån sig...

Och dessutom vara helt regionsfri...

Netflix och annat kör jag via apple tv så det behövs inte..

 



#2

Postad 05 februari 2018 - 21:48

Unregisterede010c263
  • Unregisterede010c263
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Hejsan Ok det låter ju jättebra...har du någon erfarenhet av appen för Oppo`?

För jag har mkt musik på hård disk och då Oppo 203 har 2st usb på baksidan vore det ju suveränt att spela musik från den...Men man vill ju då inte behöva starta TVn därav vore ju en app för iPad tex helt perfekt...och jag såg att det finns en sådan...men på länken där man laddar ner den var också en del omdömen som sa att den var i princip obrukbar...

https://itunes.apple...1194885761?mt=8

 

Så den oppo 203 som du har är den tyst då den spelar speciellt 4K bluray film tex??

för det är en av de saker jag sett folk störa sig på...

 

Då den ändå kostar 9500 sek regionsfri så vill jag ju verkligen ha en kvalitetsprodukt..i alla bemärkelser...

men så svårt att få en balanserad bedömning och lite är väl att de som skriver på forum oftast har mkt negativa erfarenheter...emedan de om är nöjda och kanske tom mkt nöjda mer sällan skriver om just det på forum..

 

tackar så mkt för din input den är värdefull..

mvh micke



#3

Postad 06 februari 2018 - 14:29

Unregisterede010c263
  • Unregisterede010c263
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Det låter ju bra...

Jag ställde frågor om detta och lite annat om filmer som ej kan spelas och så direkt till OPPO support och fick svar enl nedan.

Vad ska man tro om deras svar??Låter ju som det kanske är mera oväsen nu pga plast i sidor på släden tex...Men hur mkt är det?

Så länge som det inte stör när man ser på film så...

****************************************************************************************************************************'

 

The loader in the player is the same loader that is used in the BDP-10x series of players, but due to the sides of the player being plastic (for WiFi reception) and the back panel of the player has vents (for heat dissipation), the loader will make more noise because it is not as shielded as the previous players which had an all metal chassis and no vents.

 

The disc tray has not been changed, so any complaints about the loader making noise when ejecting or closing should have been the same complaints for the BDP-10x series of players.

 

Most customers are not having issues with the MediaControl application, so the negative reviews are not something that we can directly comment on. But we are always looking for ways to improve the performance of the application through additional software and firmware upgrades.

 

Most players will not be on the forums because they are happy with their purchase, so it is not that uncommon that the only reports you see on the forums are due to customers having issues, despite the vast majority of customers not having problems. But in terms of our firmware, we try to release firmware every 3 to 4 months to add features, enhance features, and to fix bugs.

 

There are no current plans on making a replacement to the UDP-20x series of players as they are barely a year old.

 

It is rare that a film will not work with the player, and even rarer that we have to make a firmware to address playback issues. Blade Runner 2024 issues are exceptions, not the rule, so you should not expect much, of any, media playback issues with the player.

 

So summarize, all the comments that you have seen about the UDP-20x players is pretty much identical to what we see with any product release we have made. The vast majority of customers are too busy enjoying their purchase, so the only comments you see are going to be the negative ones that usually have a resolution that does not require that we release new players or firmware to address them.

 

Best Regards,

Customer Service
OPPO Digital, Inc.

162 Constitution Dr.
Menlo Park, CA 94025
[email protected]
Tel: 650-961-1118
Fax: 650-961-1119


#4

Postad 06 februari 2018 - 15:16

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Nu pratar väl de iofs om lite ljud i samband med att själva släden åker in och ut och o det är väl inte mycket att bråka om



#5

Postad 07 februari 2018 - 08:38

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0
Aldrig stött på dem problem du beskriver haft oppo 203 sen realese . Bara positivt att dem kommer med nya funktioner hela tiden inte som LG som släpper uppdatering för dv 10 månader efter den skulle kommit ut som dem lovade från början skräp bolag.
LG låter btw som ett jetplan första kapitlet på alla skivor du kanske har förväxlat med den?

#6

Postad 07 februari 2018 - 09:13

Unregisterede010c263
  • Unregisterede010c263
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Jag vet inget om det är så att Oppo låter utan det var mera en fråga då jag ser i AC`VS forum att det klagas en del på det...Därav att jag ville höra från personer som verkligen äger en Oppo själva...

 

Det är så svårt att bedömma klagomål på forum då det ju naturligt blir dem som är missnöjda som skriver...de som är nöjda skriver ju mer sällan..

 

Om du har en Oppo 203..använder du deras App på iPad också??

I så fall hur fungerar den??

För mig är ju bara den ett bra köpargument då man ju såfall kan hänga på en hård disk på OppO:n och sedan spela musikfiler från hårddisken utan att behöva starta TV:n utan då styra uppspelningen via iPad i stället...



#7

Postad 07 februari 2018 - 10:04

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
App till Samsung android funkar kanon. Haft det i 4 år. Oppo låter inget speciellt, inget som man stör sig på om man inte letar fel

#8

Postad 07 februari 2018 - 14:29

UltimaWeapon222
  • UltimaWeapon222
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Äger en BDP-105 EU, alltså generationen innan. Den är dock knäpptyst. Har två olika appar till den till min gamla Ipad-mini. Det händer att Oppon "låser sig" i väldigt enstaka fall ifall man gör flera saker samtidigt med den, typ använder fjärrkontroll samtidigt som appen. Då är det bara bryta strömmen och starta om Oppon. I övrigt har apparna funkat väldigt bra för mig. Använder de 2 USB ingångarna bak på Oppon för all musik i och med att USB är knäpptyst jämfört med hårddisken som jag hade tidigare. Har nu 2 st 64GB USB istället.

 

Precis som ni skrev tidigare så slipper man då starta TV eller annat, perfekt. Överlag har jag varit väldigt nöjd med Oppon, en av de bättre produkter jag ägt. Rekomenderas. Annars kanske ett alternativ kan vara Cambridge?



#9

Postad 07 februari 2018 - 14:46

Unregisterede010c263
  • Unregisterede010c263
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Det låter ju riktigt bra...just att kunna spela musik från usb diskar mha en app på ipad mini är rktigt attraktivt...och tillsammans med regionsfri spelare som ger bra 4k så börjar det låta riktigt intressant med en OPPO 203..tack för all input





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.