Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

UHD på fysisk media vs streaming vs download, diskutera!

410 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 mars 2019 - 19:43

Filmsamlaren1
  • Filmsamlaren1
  • Veteran

• 2 400 inlägg
  • 1

Du tror inte att ditt sätt att "argumentera" kring distributionsplattformar är lite... tröttsamt? I majoriteten av dina inlägg postar du bara länkar till andra sajter eller påpekar hur pass bra iTunes är och att UHD-BD är dömt att misslyckas. Förstår inte vad du får ut av detta, ffa inte när du ändå påstår att du köper mindre fysiskt än tidigare. Känns som att du bara är ute efter att starta diskussioner och bråk i mindre skala i syfte att vinna dem.

Jag satsar fortsättningsvis på fysiskt eftersom det är det enda sättet för mig som konsument att styra över min integritet i mån av filmkonsumtion och för att jag gillar att samla. Blir dock väldigt lite UHD-BD då filmerna som släpps på det formatet sällan intresserar mig och jag köper inte prylar för att vara snäll.

Postad 11 mars 2019 - 19:49

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 196 inlägg
  • 1

Du tror inte att ditt sätt att "argumentera" kring distributionsplattformar är lite... tröttsamt? I majoriteten av dina inlägg postar du bara länkar till andra sajter eller påpekar hur pass bra iTunes är och att UHD-BD är dömt att misslyckas. Förstår inte vad du får ut av detta, ffa inte när du ändå påstår att du köper mindre fysiskt än tidigare. Känns som att du bara är ute efter att starta diskussioner och bråk i mindre skala i syfte att vinna dem.

Ja det är ett forum och det är min åsikt och vad du ska förändra där förstår jag inte.! Jag har över 100 fysiska, kommer även att fortsätta köpa det och även blanda med stream i fortsättningen. Så tagga ned tack.! Vad du själv bidrar med än märkligare..

Redigerat av mcmike, 11 mars 2019 - 19:51.

Postad 26 september 2019 - 15:16

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0
Vilken Blue Ray spelare bör jag köpa för att rippa mina uhd filmer till min nas? Jag använder helst mina Imacar istället för min pc :-)
Jag vill mao ha en extern spelare. Jag kommer som sagt bara att rippa mina egna till mig själv och inget annat.

Postad 27 september 2019 - 16:44

cango
  • cango
  • Beroende

• 1 236 inlägg
  • 0

Vilken Blue Ray spelare bör jag köpa för att rippa mina uhd filmer till min nas? Jag använder helst mina Imacar istället för min pc :-)
Jag vill mao ha en extern spelare. Jag kommer som sagt bara att rippa mina egna till mig själv och inget annat.

/

Redigerat av cango, 27 september 2019 - 16:44.

Postad 28 september 2019 - 09:28

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

• 966 inlägg
  • 0

Jag köpte en Asus BW-16D1HT och ett externt chassi till den. jag valde LINDY 43138, du får koppla bort fläkten för den låter som en ettrig bisvärm. Jag slår bara på chassit när jag ska rippa då det har en on/off-napp.

Räkna med att du får nergradera firmware vilket när jag gjorde det i alla fall krävde en gammal PC med SATA-porten i visst läge. Men det verkar har blivit enklare nu. Googla downgrade Asus BW-16D1HT to 3.02 så finner du vad du behöver.

Tror inte du får tag i en färdig extern spelare i dagsäget som klarar att rippa...

Postad 28 september 2019 - 13:56

Irule
  • Irule
  • Lärjunge

• 267 inlägg
  • 0

Förlorar filmen kvalité under rippning dvs hänger dolby vision, Hdr etc. med rippningen? Hur många gig är filmerna efter en rippning? 

Postad 29 september 2019 - 08:27

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

• 966 inlägg
  • 0

Förlorar filmen kvalité under rippning dvs hänger dolby vision, Hdr etc. med rippningen? Hur många gig är filmerna efter en rippning? 

Dolby Vision är ett genrellt problem medans HDR10 funkar bra annars förlorar du ingen kvalité. Storleken brukar hamna på mellan 40-60 GB.

Jag brukar rippa filmerna för att lägga in Atmos-spåret på BD-utgåvan så att jag får bästa möjliga bild och ljud med min 1080p-projektor.

Redigerat av hugeman, 29 september 2019 - 08:30.

Postad 02 oktober 2019 - 09:40

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

• 8 008 inlägg
  • 0

Jag köpte en Asus BW-16D1HT och ett externt chassi till den. jag valde LINDY 43138, du får koppla bort fläkten för den låter som en ettrig bisvärm. Jag slår bara på chassit när jag ska rippa då det har en on/off-napp.

Räkna med att du får nergradera firmware vilket när jag gjorde det i alla fall krävde en gammal PC med SATA-porten i visst läge. Men det verkar har blivit enklare nu. Googla downgrade Asus BW-16D1HT to 3.02 så finner du vad du behöver.

Tror inte du får tag i en färdig extern spelare i dagsäget som klarar att rippa...

Kan man använda den för att rippa Bluray 3D?

Redigerat av oqvist, 02 oktober 2019 - 09:40.

Postad 03 oktober 2019 - 21:11

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

• 966 inlägg
  • 0

Kan man använda den för att rippa Bluray 3D?

Det är nog snarare programvaran som du rippar med som bestämmer om du kan få ut 3D eller ej. Har aldrig testat då jag inte är intresserad av 3D.

Redigerat av hugeman, 03 oktober 2019 - 21:12.

Postad 09 oktober 2019 - 17:45

logh
  • logh
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Bekräftat att Playstation 5 som kommer lagom till "julhandeln" 2020 kommer att ha en UHD-spelare inbyggd!

Väldigt bra och hoppas att det blir en boost för formatet och att fysisk media lever vidare.

https://www.techrada...hy-that-matters

Redigerat av logh, 09 oktober 2019 - 21:27.

Postad 09 oktober 2019 - 21:23

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 5 003 inlägg
  • 0
Jepp, gött att höra. Otroligt korkat av dom, att dom inte inkluderade en UHD redan på PS4 Pro, vilket de flesta ändå hade förväntat sig.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Karmen på plats
    fire1se
    2020-01-20 22:50:32
  • Torrläggning av plattorna.
    fire1se
    2020-01-20 22:49:10
  • Skulle fixa lite kring dörren så jag passade på att ta bort några plattor som lät konstigt när jag trampade på dom.
    fire1se
    2020-01-20 22:47:22
  • Början av ställ för ljudutrustningen
    Hangadrott
    2020-01-20 22:17:04
  • Nej inte skjutbana i källaren
    Hangadrott
    2020-01-20 22:10:54
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2020 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.