Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommentarer till BudgetBio av Sintei

59 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 november 2018 - 19:53

Sintei
  • Sintei
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Kommentarer till BudgetBio av Sintei

#2

Postad 08 november 2018 - 19:53

Hellpe
  • Hellpe
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Runt 25 m2 är bra storlek på rummet, så det kan du få till på ett bra sätt. Satsa mycket på rummet, teknik kan man skaffa när man har råd.. Rummet vill man inte riva i onödan och glöm inte ventilationen. Ska bli kul att följa, lycka till!

#3

Postad 09 november 2018 - 10:35

Sintei
  • Sintei
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Rummet vill man inte riva i onödan och glöm inte ventilationen. Ska bli kul att följa, lycka till!

Tack!

Har ju börjat snöa in på det här med akustik men får nästan mer frågor än svar. Att hyra in en akustiktekniker ryms inte i budgeten.

Det enda jag har klart för mig är att hörn skall dämpas med basstraps. Jag kommer nog gå in på att göra basstraps runt om hela taket dessutom. Borde vara en bra grund och sedan bygga på med absorbenter/diffusorer om det behövs. Och egentligen vet man väl inte så mycket tills rummet står där med sin utrustning var ens problemområden kommer ligga. I helgen börjar jag riva så smått så bilder kommer!



#4

Postad 12 november 2018 - 08:03

Sintei
  • Sintei
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Så startade jag rivningen och det gick väldigt snabbt måste jag säga. Helt slut i kroppen men det var roligt att sätta tänderna i jobbet och köra igång!

Det som är kvar är att plombera avloppet i gamla dusch utrymmet samt kapa och stänga vattenrören. Något jag inte tänker göra själv :)

Tanken är att om det behövs i framtiden så skall de kunna återanvändas ex genom en duschkabin om behovet uppstår.

Det är lite nivåskillnader mellan golven. Vet inte riktigt hur jag skall lösa det. Billigaste är nog att de partier som är lägst sätter jag billigt IKEA golv på.

I biorummet skall det ändå på heltäckningsmatta så underlaget spelar ingen roll. Och i det "nya" förrådet så räcker det med att det är ett golv som man kan gå på då det bara är till för förvaring :)



#5

Postad 12 november 2018 - 10:07

Firre77
  • Firre77
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
Gött med någon med båda fötterna i det ”vanliga” livet 😋 Detta bygge skall jag absolut följa!
Är själv mitt uppe i ett ”vanligt” ”budget?” Bygge. Och varje gång jag går in på detta super trevliga forum får jag mycket inspiration, men framförallt ångest 😁
Jag renoverar samtidigt hela huset, vad vi har som husbudget verkar folk ha i bio budget?! Eller rättare sagt deras bio budget är högre en våran hus budget 😆 Helt sjukt fina biorum, men måste kosta galna pengar!
Detta skall bli sköj att följa! Och lycka till!

#6

Postad 12 november 2018 - 11:04

Joppe Apa
  • Joppe Apa
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0
Det blir nog väldigt bra, det där! Mycket smart idé att göra en falsk vägg mot baksidan. Dels blir det mer naturligt med sittplatser mot bakvägg utan att kompromissa med avstånd till surr/surr back, dels borde du ju också kunna dölja projektorn, och på köpet få bukt med lite oljudsdämpning. Önskar jag hade tänkt på det. Bokmärks!

#7

Postad 12 november 2018 - 11:38

Sintei
  • Sintei
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Gött med någon med båda fötterna i det ”vanliga” livet Detta bygge skall jag absolut följa!
Är själv mitt uppe i ett ”vanligt” ”budget?” Bygge. Och varje gång jag går in på detta super trevliga forum får jag mycket inspiration, men framförallt ångest
Jag renoverar samtidigt hela huset, vad vi har som husbudget verkar folk ha i bio budget?! Eller rättare sagt deras bio budget är högre en våran hus budget Helt sjukt fina biorum, men måste kosta galna pengar!
Detta skall bli sköj att följa! Och lycka till!

 

haha, ja lite ångest när man tittar på alla fina prylar och rum här i forumet. Är dock inte riktigt sugen på att sälja en njure än så länge :)

 

 

Det blir nog väldigt bra, det där! Mycket smart idé att göra en falsk vägg mot baksidan. Dels blir det mer naturligt med sittplatser mot bakvägg utan att kompromissa med avstånd till surr/surr back, dels borde du ju också kunna dölja projektorn, och på köpet få bukt med lite oljudsdämpning. Önskar jag hade tänkt på det. Bokmärks!

 

Eftersom projektorn är en billig en så får man kompromissa i exempelvis throwing distance. Zoomen är ganska kass så den får sättas 378cm från duk vilket nästan är mitt i rummet. Fast jag hade tänkt sätta den i en box. Boxen fästes sedan i en bred gips eller MDF skiva som är nerpendlad. Tanken är att taket skall vara öppet men dolt med tyg. Så den värme som genereras i projektorn kan försvinna ut. Men ljudvågor måste studsa flera gånger för att komma ut från "nerpendlingen" och då inte ovanför lyssningsplats. Tanken är god, får se om det går bra i verkligheten :)



#8

Postad 15 november 2018 - 10:00

TLA
  • TLA
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Härliga förutsättningar och kul att kunna börja från grunden med rätt akustik osv. Jag hade satsat på 7.2 uppsättning i början istället för atmos och tagit det senare som ad on. Ska bli kul att följa, ha det så roligt :) P.s Klipsch är en bra investering, sjukt mycket tut i luren för pengarna ;)

#9

Postad 15 november 2018 - 10:20

Sintei
  • Sintei
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Härliga förutsättningar och kul att kunna börja från grunden med rätt akustik osv. Jag hade satsat på 7.2 uppsättning i början istället för atmos och tagit det senare som ad on. Ska bli kul att följa, ha det så roligt :) P.s Klipsch är en bra investering, sjukt mycket tut i luren för pengarna ;)

 

Tittar man på hur dolby vill ha upp högtalarna så känns det lite knas att "bara" ha 5.x högtalare och bör gå direkt på 7.x så jag tycker helt klart du har rätt i sak. Men sedan kommer ju den där JAG VILL HA känslan av Atmos :)

Väntar på black friday och hoppas det kommer något jäkla dundererbjudande på klipsch eller XTZ som gör att jag kan panta en säck burkar och få nya högtalare ;)



#10

Postad 15 november 2018 - 11:56

stukastini
  • stukastini
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Låter som lite liknande förutsättningar för oss men du har gått mer all in i akustiken. Själv fick får jag ta varje uns av centimeter för att skrapa ihop 4,36*3,36 och landar på ca 15 kvadrat. Kommer kunna ha all utrustning i ett anslutande rum iaf som tur är.

Lycka till, kommer kika :)

#11

Postad 15 november 2018 - 22:38

Sintei
  • Sintei
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Låter som lite liknande förutsättningar för oss men du har gått mer all in i akustiken.


Kan jag inte köpa bra grejer så kanske jag kan få det jag har att låta bättre

#12

Postad 21 november 2018 - 13:03

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

  • 1 149 inlägg
  • 0
Här måste jag bara fråga om miljön verkligen är bra för ett litet barn utan munskydd? Vilket år är huset från? Vad består limmet av som mattorna sitter med? Betongdamm är inte nyttigt så munskydd vore bra.

#13

Postad 22 november 2018 - 02:58

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
Bort med barnen. Dom där limmerna brukar inte vara att leka med om huset har några år på nacken. En kompis fick sin 70-tals lägenhet renoverad. Dom som kom tog bort plastmattorna kom i heldräkt och ventilatorpack.

#14

Postad 22 november 2018 - 16:17

Sintei
  • Sintei
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Här måste jag bara fråga om miljön verkligen är bra för ett litet barn utan munskydd? Vilket år är huset från? Vad består limmet av som mattorna sitter med? Betongdamm är inte nyttigt så munskydd vore bra.

 

 

Bort med barnen. Dom där limmerna brukar inte vara att leka med om huset har några år på nacken. En kompis fick sin 70-tals lägenhet renoverad. Dom som kom tog bort plastmattorna kom i heldräkt och ventilatorpack.

 

Ni har helt rätt båda två. Fröken fick bara prova på innan jag körde igång. Och området är avspärrat till huset med skyddsplast. Tack för omtanken!



#15

Postad 26 november 2018 - 19:53

Thomas_S
  • Thomas_S
  • Swiftly AB

  • 74 inlägg
  • 0
Ser riktigt lovande ut! Måste följas!

#16

Postad 29 december 2018 - 07:48

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0
Tjo vad det går :)
bra jobbat!


#17

Postad 02 januari 2019 - 13:55

Sintei
  • Sintei
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
1 timme här, 1 timme där. Hade kunnat spendera mycket mer tid, men familjen går först.
Tycker personligen dessutom jag spenderat alldeles för mycket tid på petitesser och ändringar för jag klantat mig eller räknat fel. Det och att åka fram och tillbaka till Bauhaus/Hornbach för att konstant köpa mer material :)

#18

Postad 02 januari 2019 - 14:06

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Någon måste ju se till att dom också tjänar pengar ;)



#19

Postad 10 januari 2019 - 19:29

bodom
  • bodom
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Väldigt spännande att följa! Värkar ha många bra idéer hur du vill ha det :) visst är det fantastiskt när man bygger en dag och kommer upp med 10 nya idéer hur man vill ha det!? :)

#20

Postad 14 januari 2019 - 08:54

Sintei
  • Sintei
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Väldigt spännande att följa! Värkar ha många bra idéer hur du vill ha det :) visst är det fantastiskt när man bygger en dag och kommer upp med 10 nya idéer hur man vill ha det!? :)

Spännande ibland, och frustrerande ibland  :lol:

Blir ju jättemånga kompromisser hela tiden pga detta. Och budgeten mår ju inte bra av att ändra planen hela tiden haha.



#21

Postad 14 januari 2019 - 13:53

bodom
  • bodom
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Vet exakt vad du menar! Undrar hur många gånger jag vart till byggmax senaste året, lätt 1 gång i veckan. Haha. Du hur gör du med projektorn? Blir det inte varmt för den i en låda?

#22

Postad 14 januari 2019 - 14:49

Sintei
  • Sintei
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Vet exakt vad du menar! Undrar hur många gånger jag vart till byggmax senaste året, lätt 1 gång i veckan. Haha. Du hur gör du med projektorn? Blir det inte varmt för den i en låda?

Det finns en kille på bauhaus som numer tar mig i hand när jag kommer  :blush:

Jag försöker sprida ut mina inköp på byggmax, bauhaus och hornbach just pga detta haha.

Projektorn är i en låda men det är 20-25cm öppet ovanför till taket och det är öppet runt om lådan (tygtak). Jag tycker personligen inte att det borde bli några problem. Men jag kommer sätta 2st datorfläktar som skjuter runt luften ovanför för säkerhetsskull.



#23

Postad 24 januari 2019 - 08:59

Mrubensson
  • Mrubensson
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Ser ut att bli bra. =) Budgetbio? Vad tror du kalaset kommer landa på?

#24

Postad 25 januari 2019 - 08:29

stukastini
  • stukastini
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Det går framåt ser jag :), ska bli kul att se vad resultatet landar på. Kommer bli bra iaf!

#25

Postad 01 februari 2019 - 10:58

Sintei
  • Sintei
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Ser ut att bli bra. =) Budgetbio? Vad tror du kalaset kommer landa på?

 

Min tanke för att riva och sedan bygga ny vägg. Göra baffelvägg, bakvägg, tak, matta skulle gå på mellan 7-10tusen.

Men då skulle jag återanvända en del saker, såsom exempelvis dörr från gammal vägg. Men det gick inte så där tillkom ju runt 2000. Sedan mer skruvar, lim, vinklar etc. Så det bir nog mer än 10tusen.

Utöver detta så är det ju elektronik, kablar etc som köpts/kommer köpas in. Allt på rea för att komma ner i pris. Exempelvis en 10m lång monster subwoofer kabel för 196kr på elgiganten :)

 

Det går framåt ser jag :), ska bli kul att se vad resultatet landar på. Kommer bli bra iaf!

 

Då är vi 2 som väntar på resultatet haha. Nu känns det som att jag gjort det mesta svåra grovjobbet och min förhoppning är att måla nästa vecka. Ska bara...  :rolleyes:



#26

Postad 06 februari 2019 - 20:26

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0
snyggt bygge följer jag gärna o ser hur slutresultatet blir

#27

Postad 07 februari 2019 - 07:54

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Din "budgetbio" kommer springa varv runt anläggningar som spenderat lika mycket pengar på ett enda slutsteg som du har på hela rummet. Akustiken kommer du få igen mångfalt på allt ljud som du kommer att sätta in där. Otroligt spännande!

#28

Postad 08 februari 2019 - 07:32

Sintei
  • Sintei
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

snyggt bygge följer jag gärna o ser hur slutresultatet blir

 Tack!

 

Din "budgetbio" kommer springa varv runt anläggningar som spenderat lika mycket pengar på ett enda slutsteg som du har på hela rummet. Akustiken kommer du få igen mångfalt på allt ljud som du kommer att sätta in där. Otroligt spännande!

 

Jag hoppas verkligen att jag får till akustiken! Det känns som det är lite trial and error, men ändå med lite fakta bakom :)



#29

Postad 15 februari 2019 - 12:01

Schonning
  • Schonning
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Spännande bygge. kommer följa!

#30

Postad 18 februari 2019 - 08:06

Sintei
  • Sintei
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Spännande bygge. kommer följa!

 

Har spanat in ditt rum sedan innan ;)

Och så kan jag passa på och fråga om dina t.amp. Har du kvar dem?

Jag måste köpa ett slutsteg för att driva bakre atmoshögtalare och just t.amp modellerna verkar vara väldigt prisvärda!

Inget brus etc från dem?



#31

Postad 18 februari 2019 - 08:53

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Har spanat in ditt rum sedan innan ;)

Och så kan jag passa på och fråga om dina t.amp. Har du kvar dem?

Jag måste köpa ett slutsteg för att driva bakre atmoshögtalare och just t.amp modellerna verkar vara väldigt prisvärda!

Inget brus etc från dem?

Innan du köper loss, kolla så utgång/ingångskänsligheten passar :)



#32

Postad 18 februari 2019 - 11:25

Sintei
  • Sintei
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Innan du köper loss, kolla så utgång/ingångskänsligheten passar :)

 

Detta hittade jag i manualen och kan ärligt säga att jag inte fattar någonting :)

 

Input Sensitivity and Impedance

200 mV/47 kΩ (LINE (RCA))

3.5 mV/47 kΩ (PHONO MM)

Rated RCA Output Level and Impedance

1 V/470 Ω (PRE OUT)

1 V/470 Ω (SUBWOOFER PRE OUT)

1V, 200 mV/470 Ω (ZONE 2 PRE/LINE OUT)

1V, 200 mV/470 Ω (ZONE 3 PRE/LINE OUT)

 

Jag kommer ju använda 1par RCAs för extra kanalen (stöds i förstärkaren) och antar att det då är 1v ut.

Blir mitt val av slutsteg begränsat nu?Jag som bara vill ha ut lite ljud och det skall vara billigt (men ändå OK) haha


Redigerat av Sintei, 18 februari 2019 - 11:29.


#33

Postad 18 februari 2019 - 18:06

mrgrosvenor
  • mrgrosvenor
  • Användare

  • 181 inlägg
  • 0
säkert ensam om det men gillar de bruna gamla panelerna i förrådet. De känns 70-tal och USA :)

#34

Postad 18 februari 2019 - 19:10

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Detta hittade jag i manualen och kan ärligt säga att jag inte fattar någonting :)

 

Input Sensitivity and Impedance

200 mV/47 kΩ (LINE (RCA))

3.5 mV/47 kΩ (PHONO MM)

Rated RCA Output Level and Impedance

1 V/470 Ω (PRE OUT)

1 V/470 Ω (SUBWOOFER PRE OUT)

1V, 200 mV/470 Ω (ZONE 2 PRE/LINE OUT)

1V, 200 mV/470 Ω (ZONE 3 PRE/LINE OUT)

 

Jag kommer ju använda 1par RCAs för extra kanalen (stöds i förstärkaren) och antar att det då är 1v ut.

Blir mitt val av slutsteg begränsat nu?Jag som bara vill ha ut lite ljud och det skall vara billigt (men ändå OK) haha

Som sagt, du får kolla vad T-ampen har :)

Det finns inga regler eller standarder men slutsteget ska minst ha mer än 20 gånger högre impedans.

 

 

Jag använder två överblivna T.amp 450MK-X till atmos och jag kunde inte hitta spec på utgångarna på Naden.

Atmosen är mer eller mindre maxade på Naden för att hänga med (beror också på frontsystemets höga känslighet) och jag har tur att inget hörbart brus kommer igenom.

 

 

Du har - 470 Ω

Min T.Amp har obalanserat 10 Kohm

10000 / 20 = 500 alltså är vi precis på gränsen vilket inte är det bästa.

 

Du ha utgångskänslighet på 1V

Min T.Amp har ingångskänslighet på 0,77V

Ingångskänsligheten på min T.Amp är skitlåg för att vara en "Pro" produkt o det känns mer som en Consumer med 0,7V

Men voltmässigt ligger dom ganska bra till medans impedansen inte är 100

På det hela så skulle inte min T.Amp passa 100% med din stärkare och bevisligen inte med min heller.

 

Så kolla vad gällande T-Amp har för värde :)

 


Redigerat av johan b-lund, 18 februari 2019 - 19:14.


#35

Postad 19 februari 2019 - 07:32

Sintei
  • Sintei
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

säkert ensam om det men gillar de bruna gamla panelerna i förrådet. De känns 70-tal och USA :)

 

Ge det 10 år sedan har trenden kommit tillbaka och alla har paneler igen  :lol:

 

Som sagt, du får kolla vad T-ampen har :)

Det finns inga regler eller standarder men slutsteget ska minst ha mer än 20 gånger högre impedans.

 

 

Jag använder två överblivna T.amp 450MK-X till atmos och jag kunde inte hitta spec på utgångarna på Naden.

Atmosen är mer eller mindre maxade på Naden för att hänga med (beror också på frontsystemets höga känslighet) och jag har tur att inget hörbart brus kommer igenom.

 

 

Du har - 470 Ω

Min T.Amp har obalanserat 10 Kohm

10000 / 20 = 500 alltså är vi precis på gränsen vilket inte är det bästa.

 

Du ha utgångskänslighet på 1V

Min T.Amp har ingångskänslighet på 0,77V

Ingångskänsligheten på min T.Amp är skitlåg för att vara en "Pro" produkt o det känns mer som en Consumer med 0,7V

Men voltmässigt ligger dom ganska bra till medans impedansen inte är 100

På det hela så skulle inte min T.Amp passa 100% med din stärkare och bevisligen inte med min heller.

 

Så kolla vad gällande T-Amp har för värde :)

 

 

Oj, hade ingen aning om detta! Tackar för infon :)



#36

Postad 19 februari 2019 - 11:34

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Wow, vilket enormt fint jobb du gör. Ser fram emot det färdiga resultatet. Skall bli roligt att följa.

#37

Postad 15 mars 2019 - 16:28

Hellpe
  • Hellpe
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Kul att följa, oftas så är kvalité att föredra framför kvantitet... allafall när det gäller färg! Det blir bra det här, ska du ha matta på golvet sen?

#38

Postad 18 mars 2019 - 11:48

Sintei
  • Sintei
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Wow, vilket enormt fint jobb du gör. Ser fram emot det färdiga resultatet. Skall bli roligt att följa.

 

Tack!

 

Kul att följa, oftas så är kvalité att föredra framför kvantitet... allafall när det gäller färg! Det blir bra det här, ska du ha matta på golvet sen?

Trist bara att Beckers är ju "normalt" väl en kvalitetsfärg och Hornbachs egna "tyska variant" inte är det. Och ändå är Hornbachs färg så mycket bättre.

Klart det kommer en heltäckningsmatta, och den kommer givetvis vara röd ;)



#39

Postad 18 mars 2019 - 20:06

Thomas_S
  • Thomas_S
  • Swiftly AB

  • 74 inlägg
  • 0
Det går framåt, bra jobbat! Kul när högtalarmontering börjar närma sig.

#40

Postad 19 mars 2019 - 07:39

Sintei
  • Sintei
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Det går framåt, bra jobbat! Kul när högtalarmontering börjar närma sig.

Stoppade även in högtalarna där fram i måndags. Kan säga att det är på millimetern som subwoofrarna får plats i sina boxar utan att röra väggarna. Så lite svettigt :)



#41

Postad 19 mars 2019 - 20:00

Hellpe
  • Hellpe
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Det känns som du nu är i det rätta elementet!!! 😂
Bra jobbat!

#42

Postad 01 april 2019 - 07:15

Sintei
  • Sintei
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Det känns som du nu är i det rätta elementet!!!
Bra jobbat!

 

:P



#43

Postad 02 april 2019 - 11:08

shelter
  • shelter
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Lite sent nu men tänk på att det kan vara asbest i gamla "plastmattor", inte alltid golvläggare vill riva bort sånt utan dom väljer att flytspackla över dom

#44

Postad 03 april 2019 - 06:56

Sintei
  • Sintei
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Lite sent nu men tänk på att det kan vara asbest i gamla "plastmattor", inte alltid golvläggare vill riva bort sånt utan dom väljer att flytspackla över dom

Det kan jag förstå att de gör :)

 

Som tur är så finns det 3st likadana hus på vår gata och i det ena huset bor herren som designade och byggde alla 3. Så vi har haft några fikor ihop och han har berättat allt om huset. Inte varje dag man får tillgång till sådan information!

Så vi har inga "farliga" material att behöva oroa sig för vilket är skönt att veta.



#45

Postad 23 oktober 2019 - 06:54

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Bisarrt projekt! Det stod att du aldrig satt upp en vägg förut, men är du helt 100 på det? Du måste ju vara hantverkare till yrket! :o

#46

Postad 23 oktober 2019 - 07:25

Sintei
  • Sintei
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Bisarrt projekt! Det stod att du aldrig satt upp en vägg förut, men är du helt 100 på det? Du måste ju vara hantverkare till yrket! :o

Haha tack för de snälla orden!

Men hade det verkligen varit så hade jag varit färdig vid det här laget :)

Så många fel jag gjort och fått åtgärda. Så många timmar på youtube och diverse GDS sidor som jag spenderat.

Det vågar jag knappt tänka på. Det blir lätt så när man vill rusa fram eller inte har tid till det. Och hade jag haft råd så hade jag köpt riktiga verktyg..



#47

Postad 24 oktober 2019 - 13:07

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 0
Underbar insats, riktigt fint lär det bli enligt dina bilder. Många extraplus för ditt inbitna intresse för seriös mätning.

#48

Postad 24 oktober 2019 - 13:51

Sintei
  • Sintei
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Underbar insats, riktigt fint lär det bli enligt dina bilder. Många extraplus för ditt inbitna intresse för seriös mätning.

Det är ett djupt hål att läsa och förstå mätningar. De bilder som jag lagt upp är egentligen "dåliga" (har jag nu förstått). Men jag vill inte ta ner dem utan kommer komplettera dem med nya. En del i min inlärning helt enkelt. Och för att visa hur bygget/allt verkligen gått till.



#49

Postad 24 oktober 2019 - 19:28

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 1

Det är ett djupt hål att läsa och förstå mätningar. De bilder som jag lagt upp är egentligen "dåliga" (har jag nu förstått). Men jag vill inte ta ner dem utan kommer komplettera dem med nya. En del i min inlärning helt enkelt. Och för att visa hur bygget/allt verkligen gått till.

 

Vad som är dåligt osv ska du inte alltid lägga för stor vikt vid. Till syvene och sist handlar det om hur det låter. Våra öron och upplevelser är inte alltid likadana sinsemellan människor. Du har dragit igång ett jättejobb.  :)  B)



#50

Postad 07 november 2019 - 21:48

Thomas_S
  • Thomas_S
  • Swiftly AB

  • 74 inlägg
  • 0
Nu börjar allt komma på plats, riktigt fint med den ”integrerade” fronten! Tummen upp!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.