Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bra importpris på Monitor Audio RX6 AV12

210 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Monitor Audio Silver RX1 (Surroundhögtalare) 5 9,23 (21) Inga priser
Monitor Audio Silver RX6 (Golvhögtalare) 9 9,35 (45) Inga priser
Monitor Audio Silver RX8 (Golvhögtalare) 6 9,38 (51) Inga priser
Monitor Audio Silver RX-FX (Surroundhögtalare) 5 9 (20) Inga priser
Monitor Audio Silver RX Centre (Centerhögtalare) 4 9,36 (38) Inga priser
Monitor Audio Silver RX W12 (Subwoofers) 4 (0) Inga priser
50 relaterade trådar
Köpråd - Högtalare för stereo 5-15000 (439 inlägg) 25 dagar sedan
Köpråd högtalare med varmt ljud (131 inlägg) 4 år sedan
Monitor Audio Klubben (150 inlägg) 6 år sedan
Någon som hört Dynavoice Thunder T-12 än? (92 inlägg) 8 år sedan
Vilken stativare ska man välja? (8 inlägg) 8 år sedan
Heos Link + förstärkare (0 inlägg) 8 år sedan
Canton Chrono 609 DC vs Monitor Audio RX8 (5 inlägg) 9 år sedan
Marantz AV8801 + MM8077 underkill för Monitor Audio Gold? (7 inlägg) 9 år sedan
Golvhögtalare ~12 tkr (41 inlägg) 9 år sedan
Bästa golvhögtalarna till Harman Kardon AVR 365. (19 inlägg) 9 år sedan
Monitor Audio rx 6 och rx 8 (978 inlägg) 9 år sedan
bra stativhögtalare under 5000kr.. höjt budgeten till 7000kr (73 inlägg) 9 år sedan
Monitor Audio Silver 8 med Pioneer SC-LX57 (4 inlägg) 9 år sedan
Monitor Audio Bronze BX5 vs. BX6 (3 inlägg) 10 år sedan
Klipsch Reference RF-82 II vs. Monitor Audio Silver RX8 (10 inlägg) 10 år sedan
Köpråd ett par stativhögtalare - förslagsvis B&W, Canton eller Monitor (15 inlägg) 10 år sedan
Köpråd i sista minuten... Golvhögtalare runt ~9000 kr (15 inlägg) 10 år sedan
Hjälp med val av förstärkare (3 inlägg) 10 år sedan
Monitor Audio SoundFrame vs "konventionella" högtalare (köpråd ~30k (4 inlägg) 10 år sedan
Byte till stativare! (18 inlägg) 10 år sedan
Bulten på RX-FX (2 inlägg) 10 år sedan
Vanlig delningsfrekvens på surroundhögtalare, Monitor Audio RXFX (19 inlägg) 10 år sedan
Köpråd-Monitor audio rx 1 VS Libratone lounge (4 inlägg) 11 år sedan
skumgummi åkte in i högtalaren (15 inlägg) 11 år sedan
Audiovector ki3 super vs Monitor Audio rx6 (17 inlägg) 11 år sedan
Monitor Audio RX6 Drivs med ex. DENON AVR-2807 passar? (2 inlägg) 11 år sedan
Slutsteg till Monitor Audio RX8 (18 inlägg) 11 år sedan
Ang placering av två par MA RXFX (3 inlägg) 11 år sedan
Funderingar på att uppgradera systemet! (12 inlägg) 11 år sedan
Bi-amping, marantz SR 6004 blir det bra? Erfarenhet av andra förstärkare oc (111 inlägg) 11 år sedan
Bästa högtalare till onkyo 809 max 10000:- (9 inlägg) 11 år sedan
Har beslutsångest deluxe canton,monitor några mer?? (10 inlägg) 12 år sedan
Monitor audio Rx1 eller B&W Cm1 (34 inlägg) 12 år sedan
Monitor Audio RX paket, OK? (19 inlägg) 12 år sedan
Yamaha RX-667, vilka högtalare utan att behöva köpa ny stärkare? (29 inlägg) 12 år sedan
KEF vs Monitor Audio (10 inlägg) 12 år sedan
Monitor Audio Silver RX6 eller RX8? (6 inlägg) 13 år sedan
Acoustic Energy AE1 MkIII (7 inlägg) 13 år sedan
Nyköp av högtalare. till musik och hemmabio ( låta bra och se bra ut) (40 inlägg) 13 år sedan
Efter B&W 603 S3? (108 inlägg) 13 år sedan
Vilken center passar till Monitor Audio RS1 (8 inlägg) 13 år sedan
stativare till rotel-ra06 (14 inlägg) 14 år sedan
B&W eller XTZ köpråd (97 inlägg) 14 år sedan
Tips på Pianolackade stativare, Ca 5k (23 inlägg) 14 år sedan
Bi eller Di poler som fungerar bra som bakhögtalare (12 inlägg) 14 år sedan
Stativare till en Marantz M-CR502 (8 inlägg) 14 år sedan
Åsikter om MA RX1? (6 inlägg) 14 år sedan
Monitor Audio RX1 och RX2. Någon som provlyssnat? (10 inlägg) 14 år sedan
Monitor audio RX & GS (28 inlägg) 14 år sedan
börjar bli sugen på nya fronthögtalare (3 inlägg) 14 år sedan

#51

Postad 14 mars 2010 - 23:08

Unregisteredd06fd932
  • Unregisteredd06fd932
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Skickade iväg min fråga den 7/3 men har fortfarande inte fått något svar :):(
Återkommer i den tråden när jag har fått det och vad priset blev.



Jag fick inte något svar från dom från början heller men då skickade jag från en Gmail-adress som verkade fastna i deras spamfilter. Så jag skickade sen istället från min tele2-adress och fick svar samma dag av en som hette Carl.

#52

Postad 14 mars 2010 - 23:34

Redstorm
  • Redstorm
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Även jag är intresserad av att köpa från detta bolag men ytterst svårt att bestämma mig vilket paket. Platsbristen här hemma och kommer troligen flytta till sommaren vilket inte heller gör saken bättre...

Hursomhelst så ska man beställa nu om det ska göras. Tror knappast pundet kommer gå mycket lägre än vad det redan gör. Ligger nere på 10,70 nu vilket måste vara historiskt lågt?

Fick en offert på ett RX8 system där jag även frågade om Marantz Sr-6004, fick ett pris på 569£. inte fy skam det.

Någon som vet vilka orter som det fraktas för 160£? Uppsala var 230 iaf.

#53

Postad 15 mars 2010 - 07:06

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Vi borde kunna gå ihop ett par st o handla så splittar vi på frakten. Jag är som sagt bara intresserad av ett par RX1 och RX centern i svart Hi-gloss.

Så om det är någon som tänker göra någon mer förfrågan så ta med detta, borde bli billigare ju mer vi plockar ihop :)

Jag bor i västerås så hit borde frakten bli 230£ om det var de till uppsala.

#54

Postad 17 mars 2010 - 12:46

d2hilst
  • d2hilst
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej, vet att jag kanske inte är i helt rätt tråd eftersom jag är ute efter B&W-högtalare, men tänkte ändå slänga ut en fråga här eftersom ni har åsikter om Hifi-klubben(HK) och koll på import från England. Var o kollade på B&Ws CM-serie på HK eftersom jag har ett par B&W 602or sedan innan som jag är väldigt nöjd med. Planen var att komplettera med en center och två frontar o sätta 602orna som bakhögtalare. Blev direkt förtjust i B&Ws CM-serie både visuellt o ljudmässigt och priset för ett par CM7or och en CM Center ligger på ca 20000 på HK. Eftersom detta är lite dyrare än vad jag hade tänkt initialt började jag surfa lite för att se om jag kunde spara mig in i min budget genom att importera. Efter digert surfande insåg jag att ett helt 5.1 set med CM1:or+CM7:or+CMCenter+Subbas kostar ca 2750 £ i England... översatt med dagens kurs så innebär det ca 30000 SEK. HK vill ha över 40000 för samma paket så prisskillnaden är över 30%...(i båda fallen oprutat från webben) :| Håller med tidigare talare när jag säger att jag tycker det är för stor skillnad. Får ju inte skilja såhär mkt, man tycker ju det känns oseriöst från HKs sida. Missförstå mig rätt, bra råd o provlyssning är värt en del extra, men 30% påslag...? Så... till min egentliga fråga:

Innan jag går tillbaks till HK o frågar om vad de har för möjligheter att ge mig en bra deal, så skulle jag vilja få pris från en handlare i England som inkluderar frakt, men det är här jag stött på patrull: Jag hittar ingen handlare som säljer B&W och som (enligt motsvarande hemsidor) skeppar till Europa. Finns det någon som känner till en handlare som säljer B&W och som skeppar till Sverige?!?

Tacksam för all input (om så skäll o ompekning till annan tråd :-)) Har surfat mig tokig...

#55

Postad 17 mars 2010 - 16:19

Unregistered35329230
  • Unregistered35329230
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Hej,

Vet tyvärr inte om det finns handlare ute i Europa som säljer till Sverige. Det kan väl tänkas att HK är väl medvetna om detta, därav prissättningen...

Lyssna lite på MA istället så kanske du tänker om. Köpte ett litet paket från EDC, mycket nöjd med både pris och högtalare. Pris/prestanda ser jag som svårslaget!

#56

Postad 17 mars 2010 - 16:26

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0

Tacksam för all input (om så skäll o ompekning till annan tråd :-)) Har surfat mig tokig...


Vad jag har förstått så har B&W delat upp marknaderna och förbjuder nätförsäljning med hänvisning till att produkterna måste säljas personligen av kunniga säljare. 30% dyrare i Sverige känner jag igen.

Mitt tips är att kolla om du har några vänner i UK och köpa via dem. Frakt bör inte vara så blodigt och de priser som nämnts här i tråden känns som max man skall betala.

#57

Postad 17 mars 2010 - 17:30

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

  • 471 inlägg
  • 0

Hej, vet att jag kanske inte är i helt rätt tråd eftersom jag är ute efter B&W-högtalare, men tänkte ändå slänga ut en fråga här eftersom ni har åsikter om Hifi-klubben(HK) och koll på import från England. Var o kollade på B&Ws CM-serie på HK eftersom jag har ett par B&W 602or sedan innan som jag är väldigt nöjd med. Planen var att komplettera med en center och två frontar o sätta 602orna som bakhögtalare. Blev direkt förtjust i B&Ws CM-serie både visuellt o ljudmässigt och priset för ett par CM7or och en CM Center ligger på ca 20000 på HK. Eftersom detta är lite dyrare än vad jag hade tänkt initialt började jag surfa lite för att se om jag kunde spara mig in i min budget genom att importera. Efter digert surfande insåg jag att ett helt 5.1 set med CM1:or+CM7:or+CMCenter+Subbas kostar ca 2750 £ i England... översatt med dagens kurs så innebär det ca 30000 SEK. HK vill ha över 40000 för samma paket så prisskillnaden är över 30%...(i båda fallen oprutat från webben) :| Håller med tidigare talare när jag säger att jag tycker det är för stor skillnad. Får ju inte skilja såhär mkt, man tycker ju det känns oseriöst från HKs sida. Missförstå mig rätt, bra råd o provlyssning är värt en del extra, men 30% påslag...? Så... till min egentliga fråga:

Innan jag går tillbaks till HK o frågar om vad de har för möjligheter att ge mig en bra deal, så skulle jag vilja få pris från en handlare i England som inkluderar frakt, men det är här jag stött på patrull: Jag hittar ingen handlare som säljer B&W och som (enligt motsvarande hemsidor) skeppar till Europa. Finns det någon som känner till en handlare som säljer B&W och som skeppar till Sverige?!?

Tacksam för all input (om så skäll o ompekning till annan tråd :-)) Har surfat mig tokig...


Hej, tyvärr ger HK INGEN någon rabatt...
Har köpt massor av dem tidigare, i samband med senaste köpet ( på runt 20000:-) försökte jag få några banankontakter på köpet, men - GLÖM DET!!!! blev repliken från säljaren.
Tror det kommer dröja länge innan jag köper av dem igen ( om någonsin..)
Om jag vill köpa deras märken i framtiden får jag väl gå dit och provlyssnaför att sen köpa från England eller Tyskland. Jag vill verkligen gynna den lokala handlaren, men i HK´s fall bryr jag mig inte längre.
Kommer ihåg i slutet av 80, början av 90-talet, DÅ var HK´outstanding, kunniga trevliga, & med en prissättning som inte spårat ur....

#58

Postad 19 mars 2010 - 12:48

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Inga fler som är på väg att dra iväg en förfrågan eller beställa något? :)

#59

Postad 19 mars 2010 - 19:31

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

  • 1 852 inlägg
  • 0
Fraktbolaget som körde ut till er, vilket var det?

Jag funderar på att beställa annat från deras sida men har ingen möjlighet att åka hem och ta emot några paket så jag behöver helst kunna hämta när jag har tid på någon terminal i närheten.

Om jag beställer är det fritt fram att lägga in en önskan om att få hem något men betalning sker då i förskott. Jag bor i Borlänge men kan gå med på att skicka vidare med exempelvis Bussgods om det inte är för stora grejer.

#60

Postad 19 mars 2010 - 20:13

KumpuTech
  • KumpuTech
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Finns det någon intresse att gå ihop ett par stycken och höra med någon/några svenska butiker om de kan matcha eller åtminstone göra något på priset (jämfört med www.electrical-shopping.com
). Blir man ett par stycken så borde det ju finnas ett visst intresse från butikens sida.

Redigerat av KumpuTech, 19 mars 2010 - 20:19.


#61

Postad 19 mars 2010 - 20:23

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Oryx i västerås kunde släppa pianolackade RX1or till mig för 6500kr. Ordinarie priset ligger väl på 7300kr så där gick det att göra lite på priset iaf. Är det fler intresserade så kan jag ta en ny sväng dit o snacka me dom.

Men jag är fortfarande med om någon ska beställa från england :)

#62

Postad 19 mars 2010 - 21:13

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0
Jag klev plötsligt in i denna tråd och vart så sugen så jag skickade en fråga på
RXCenter, RX1 och RXFX i Black Oak så får man se vad dom kan ge?

Blir de ett bra pris så kommer jag höra av mig garanterat till sommaren om man lyckas skaffa sig nått bra betalt sommarjobb tills dess.

Varit inne på RS1 och hela den silver serien eftersom dom fått mycket bra kritik i tidningar, men nu finns ju RX silver serien istället så varför inte slå till på den om pengar finns och priset är rätt?

#63

Postad 19 mars 2010 - 22:03

RedlineXL
  • RedlineXL
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hej!

Har skickat en förfrågan på RX6:orna så om det ekonomiskt skulle gynna oss att genomföra en större sambeställning så är jag på!

/Jesse

#64

Postad 19 mars 2010 - 22:44

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Vi skulle igentligen dragit ihop en hel lista på högtalare för att få ÄNNU bättre pris när vi beställer så mkt. För skickar varje person en egen förfrågan så blir det inte riktigt samma sak.

#65

Postad 19 mars 2010 - 23:30

RedlineXL
  • RedlineXL
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Vi skulle igentligen dragit ihop en hel lista på högtalare för att få ÄNNU bättre pris när vi beställer så mkt. För skickar varje person en egen förfrågan så blir det inte riktigt samma sak.


Även om många skickat varsin individuell förfrågan så är det ju, för de som ej lagt order + betalat, för sent att styra upp något och åtminstone kolla om det skulle kunna ge bättre priser.

/Jesse

#66

Postad 20 mars 2010 - 00:12

davidandersson
  • davidandersson
  • Lärjunge

  • 426 inlägg
  • 0
Som en uppdatering kan jag berätta att jag betalade högtalarna 8/3. Kontakten med butiken har fungerat mycket bra och idag skickades högtalarna från England. Kommer under nästa vecka.

Alltså, när jag beställde högtalarna så beställde butiken in de i sin tur från Monitor Audio. Därför det tar lite tid, det har dock gått snabbare än jag hoppats på.

Redigerat av davidandersson, 20 mars 2010 - 00:13.


#67

Postad 20 mars 2010 - 00:25

RedlineXL
  • RedlineXL
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Som en uppdatering kan jag berätta att jag betalade högtalarna 8/3. Kontakten med butiken har fungerat mycket bra och idag skickades högtalarna från England. Kommer under nästa vecka.

Alltså, när jag beställde högtalarna så beställde butiken in de i sin tur från Monitor Audio. Därför det tar lite tid, det har dock gått snabbare än jag hoppats på.


Det låter betryggande. Inväntar dock pris på RX6:orna från dem innan jag kan lägga en eventuell order. Men trevligt att det verkar fungera problemfritt. Dock så är det riktiga "testet" eventuella garanti-/reklamationsärenden som man givetvis hoppas undvika.

#68

Postad 20 mars 2010 - 09:08

KumpuTech
  • KumpuTech
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Vi skulle igentligen dragit ihop en hel lista på högtalare för att få ÄNNU bättre pris när vi beställer så mkt. För skickar varje person en egen förfrågan så blir det inte riktigt samma sak.


Det var det som var min tanke.

Själv är jag nog primärt sugen på:
2 RX1:or
RX centern
i black oak eller piano

Skall man styra upp detta så får man sätta ett slutdatum när alla som är intresserade listar det dom vill ha och sedan skickar man en förfrågan till de aktuella butikerna. Jag tycker fortfarande att man kan höra med ett par svenska också. Om det inte skiljerallt för mycket så tycker jag att man skall gynna den svenska butiken, eftersom man där har möjlighet att provlyssna etc.

Det som jag ser som ett eventuellt problem är att om det blir många som vill ha vara med är det alltid någon som hoppar av och det är rätt svårt att få folk att förbinda sig/reservera pengar.

Redigerat av KumpuTech, 20 mars 2010 - 09:09.


#69

Postad 20 mars 2010 - 09:22

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0
Jag försökte pruta lite med dem, men det gick inte alls. Och det verkar inte heller spela någon roll ifall man beställer en högtalare eller flera utan de sätter mer eller mindre samma pris på dem. Enbart frakten som gör det mer värt att beställa flera högtalare på samma gång.

Men nog är det möjligt att om man inkommer med en större order att de kan göra lite extra på priset, men min känsla är ändå att det pris de ger över mail är de priser de har på dem inofficiellt oavsett hur mycket man beställer.

#70

Postad 20 mars 2010 - 10:09

davidandersson
  • davidandersson
  • Lärjunge

  • 426 inlägg
  • 0

Det låter betryggande. Inväntar dock pris på RX6:orna från dem innan jag kan lägga en eventuell order. Men trevligt att det verkar fungera problemfritt. Dock så är det riktiga "testet" eventuella garanti-/reklamationsärenden som man givetvis hoppas undvika.


Visst är det så, och kanske får jag ångra det här uttalandet sen, men butiken känns så pass seriös (har funnits i 35 år: http://www.electrica...g.com/about_us) att jag tror att man även löst en reklamation på ett bra sätt. Och värt att betänka, jag har beställt RX6, RX-FX och RX-Center och skulle en av RX6:orna eller båda RX-FX eller RX-Center vara trasig så har jag fortfarande sparat pengar mot att köpa i Sverige. Kanske inte mycket till tröst om det är något fel, men ändå värt att betänka.

#71

Postad 20 mars 2010 - 10:16

davidandersson
  • davidandersson
  • Lärjunge

  • 426 inlägg
  • 0

Jag försökte pruta lite med dem, men det gick inte alls. Och det verkar inte heller spela någon roll ifall man beställer en högtalare eller flera utan de sätter mer eller mindre samma pris på dem. Enbart frakten som gör det mer värt att beställa flera högtalare på samma gång.

Men nog är det möjligt att om man inkommer med en större order att de kan göra lite extra på priset, men min känsla är ändå att det pris de ger över mail är de priser de har på dem inofficiellt oavsett hur mycket man beställer.



Det är min känsla precis också.

Dessa priserna blev jag erbjuden på högtalare i vitt högblank:

RX8 @ £897
RX6 @ £621
RXCENTRE @ £248.40
SHIPPING @ £230 (Stockholm)
Additional Items:
RXFX @ £331.20
RXW12 @ £720

Jag beställde slutligen RX6, RX-FX och RX-center, totalt pris 15400:- inkl frakt. Pris i Sverige 25975:- (vilket säkert givetvis går att pruta ner en bit).

#72

Postad 20 mars 2010 - 10:48

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Det börjar ta sig här :)

Men som jag kan skrev tidigare så kan jag höra med oryx i västerås som säljer monitor audio vad dom kan göra.

Vi gör så här. Maila mig [email protected] om vad ni är intresserade av (modell och färg). Och med intresserade så menar jag i princip beredda att köpa.

Jag samlar in intresserade under veckan så tar jag med mig en lista till dom o kollar pris. Hur låter de?

#73

Postad 20 mars 2010 - 12:38

Redstorm
  • Redstorm
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Det börjar ta sig här :)

Men som jag kan skrev tidigare så kan jag höra med oryx i västerås som säljer monitor audio vad dom kan göra.

Vi gör så här. Maila mig [email protected] om vad ni är intresserade av (modell och färg). Och med intresserade så menar jag i princip beredda att köpa.

Jag samlar in intresserade under veckan så tar jag med mig en lista till dom o kollar pris. Hur låter de?


Det kliar i fingrarna här borta. Är dessvärre nästan övertygad om att oryx inte kan prismatcha EDS priser. Orsaken till detta kan vara flera: MA är från England och verkar lite patriotiska med andra ord och säljer säkert billigare original till företag där. Även frakten är ju lägre till dessa - det ligger ju på en ö! Sista anledningen som jag kan se är att skatten är lägre än i Sverige - 15% om jag inte missminner mig. Av dessa anledningar kommer troligen oryx tro att du skämtar när du uppger priserna du efterfrågar- oberoende av antal högtalare.

Av Davids senaste prisförfrågan att döma så kan man ju faktiskt slå fast att de erbjuder fasta listpriser(med några punds variation mellan veckorna). han fick samma pris trots att han ändrade i offerten och lade till tilläggsprodukterna.

Är som tidigare sagt intresserad av att beställa med någon/några om de befinner sig i trakterna kring Uppsala - dvs även Sthlm och Västerås. Har mycket svårt att bestämma mig så vill inte lova något. vi är två intresserade nu, finns det någon mer som bor i krokarna som är nära köp?

#74

Postad 20 mars 2010 - 13:41

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
A att dom bli lika billiga tror inte jag heller, men kanske tillräckligt för att det inte ska vara värt att beställa från england. Jag köper hellre lokalt och betalar lite mer.

Men fler intresserade får gärna säga vad dom tycker? inga problem för mig att kolla med dom iaf om vi får ihop några st.

#75

Postad 20 mars 2010 - 16:34

KumpuTech
  • KumpuTech
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Bor i Stockholm

Vi borde höra med några andra butiker också. Reference audio i Stockholm säljer också MA.

Redigerat av KumpuTech, 20 mars 2010 - 16:39.


#76

Postad 20 mars 2010 - 16:47

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0
Med tanke på att subwoofern RX W12 kostar 11400:- i Sverige och går på 6500:- i England måste det finnas enorma marginaler. Enda skillnaden på dem är vilken strömkabel som medföljer. Men det är på grund av sånt här man vill att butikerna ska skita i att sälja från svenska generalagenter och gråimportera allting istället.

#77

Postad 20 mars 2010 - 19:30

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Just monitor audio är ju engelskt så att priserna ligger lägre i hemlandet är ju inte så konstigt :angry:

#78

Postad 20 mars 2010 - 21:41

davidandersson
  • davidandersson
  • Lärjunge

  • 426 inlägg
  • 0
Icke att förglömma att pundet formligen rasat i värde, vilket leder till ännu lägre pris för oss svenskar... :angry:

Redigerat av davidandersson, 20 mars 2010 - 21:41.


#79

Postad 21 mars 2010 - 10:48

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
CrillePille har anmält intresse till mig på ett par RX8or. Fler intresserade får gärna PMa. :angry:

Mvh Robin

#80

Postad 21 mars 2010 - 20:43

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Såhär ser listan med intresserade ut för tillfället (inkl mig själv).

Oliven: 1Par RX1 Hi gloss black
1st RX center Hi gloss black

CrillePille: 1par RX8 Hi gloss Black

dankenownz: 1par RX6 Hi gloss black (e.v. RX8)
1st RX Center Hi gloss black

KumpuTech: 1par RX1 Hi gloss lr black oak.
(e.v.) 1st RX Center Hi Gloss lr black oak.

Jag vill bara ha förfrågningar av folk som är på G att köpa, så att inte hälften försvinner när det är dags att beställa för då kommer inte funka.

Men annars är ni välkomna :)

Redigerat av oliven, 22 mars 2010 - 07:24.


#81

Postad 21 mars 2010 - 22:03

LFN
  • LFN
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Oj vilket intresse det blev efter min start av denna tråd ;)
Känns härligt att fler kan dra nytta av att få handla MA billigt. Men det känns nästan som att man borde få lite provision av EDC när man lyckats påverka så många till affär :)

Redigerat av LFN, 21 mars 2010 - 22:04.


#82

Postad 22 mars 2010 - 00:00

-Baloo-
  • -Baloo-
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
1

Redigerat av -Baloo-, 10 april 2010 - 18:25.


#83

Postad 22 mars 2010 - 07:28

Redstorm
  • Redstorm
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Intresserad av 1par RX8 Hi Gloss White
Ev 1 st Marantz Sr-6004 om det finns med svensk kontakt


Som jag förstått det kommer han prisförhandla med främst oryx i Västerås.

Om du talar om EDC så har den elkontakt IEC C13 för två tjugor på clas ohlson - inget skruvande i chassit behövs.

Redigerat av Redstorm, 10 april 2010 - 17:30.


#84

Postad 22 mars 2010 - 07:31

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Det kommer att även dras iväg en förfrågan till EDC så vi verkligen vet hur stor prisskillnaden blir för det börjar bli ganska mkt. E.v. att vi kommer skicka en förfrågan till någon mer svensk butik mer än oryx.

Så vart vi beställer är inte alls bestämt, mkt troligt att det blir england.

Baloo PM,a mig lite mer info.

Redigerat av oliven, 22 mars 2010 - 07:32.


#85

Postad 22 mars 2010 - 09:05

dankenownz
  • dankenownz
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Oliven har du fått iväg nåt mail till England ännu?

#86

Postad 22 mars 2010 - 09:25

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Nej tänkte ta det i slutet på veckan så vi hinner få in intresserade. Hoppas det är ok för alla er som anmält intresse. Men jag håller er uppdaterade.

På fredag sticker jag över till Oryx med listan jag har då och kollar med dom för då vet jag att en kille vid namn Timo jobbar som har lite koll och befogenheter.

EDIT: Alla måste bestämma sig färger och sånt innan jag skickar iväg eller kollar någon annanstans eftersom det är olika priser på sakerna.

Redigerat av oliven, 22 mars 2010 - 10:40.


#87

Postad 22 mars 2010 - 22:35

Redstorm
  • Redstorm
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Då får jag ge tillit till ödet att jag deltar i samköpet, mina krav är högt ställda då just priset är det avgörande för att jag ska genomföra köpet.

Om angivna belopp matchas i svensk butik så är jag 100% på.

Om det erbjudna beloppet från EDC är snarlikt det jag anger så står jag över och sambeställer hellre med ett färre antal personer i närområdet Uppsala om någon månad.


marantz sr 6004 - 569€ - 6200kr


Marantzen vet jag om att de kan släppa till det beloppet även i Sverige. Det övriga beloppen är baserade på de senaste offerterna från EDC.

Redigerat av Redstorm, 10 april 2010 - 17:31.


#88

Postad 22 mars 2010 - 22:37

Flingan
  • Flingan
  • Forumräv

  • 808 inlägg
  • 0
Någon som vet det aktuella priset för att beställa ett par vanliga RX6:or i svart oak från England?

MVH Flingan

#89

Postad 23 mars 2010 - 07:45

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0

Då får jag ge tillit till ödet att jag deltar i samköpet, mina krav är högt ställda då just priset är det avgörande för att jag ska genomföra köpet.

Om angivna belopp matchas i svensk butik så är jag 100% på.

Om det erbjudna beloppet från EDC är snarlikt det jag anger så står jag över och sambeställer hellre med ett färre antal personer i närområdet Uppsala om någon månad.


marantz sr 6004 - 569€ - 6200kr
RX8 High gloss- 897€ -9800kr
RXLCR High gloss 248€ - 2700kr
RX1 High gloss 330€ - 3600kr

Marantzen vet jag om att de kan släppa till det beloppet även i Sverige. Det övriga beloppen är baserade på de senaste offerterna från EDC.


Redstorm, du har PM :D

Någon som vet det aktuella priset för att beställa ett par vanliga RX6:or i svart oak från England?

MVH Flingan


Någostans mellan 550 och 600£ kanske.

#90

Postad 23 mars 2010 - 10:42

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Nu stänger jag dörrarna för fler förfrågningar, känner att jag måste ha kontroll på läget. Väntar bara på ok från alla inblandade.

Ska bli intressant detta :D

#91

Postad 23 mars 2010 - 13:54

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0
Försökt få prisuppg från EDC i flera dagar nu utan svar. Säkert skickat 4-5 förfrågningar från olika mailadresser. Är riktigt sugen på att beställa: 1 par RX1, 1 RX Centre och 1 par RX-FX i White gloss.
Jag bor i en 2a och mitt vardagsrum är 16-18kvm. Det är i första hand för musik jag byter ut mitt befintliga hembiopaket. Tycker ni jag borde satsa på RX2or eller t.o.m RX6:or när jag kör utan sub. trots att rummet inte är så stort. Rummet är i stort sett kvadratiskt.

Mvh
hoff

#92

Postad 23 mars 2010 - 14:06

Unregistered35329230
  • Unregistered35329230
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Carl på EDC som verkar vara den person som har hand om frågor från Sverige har varit matförgiftad sedan i torsdags.... Fick mail från honom idag att han var tillbaka efter en tråkig helg :D Han har nog lite att stå i för stunden....

#93

Postad 23 mars 2010 - 14:09

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Vad jag läst tidigare i tråden så har det tagit ett par veckor innan man fått svar från dom.

Jag jämförde RX1 och RX2 med varandra när jag var ute och lyssnade. Intrycket jag fick var att RX2an basade inte mkt mer men ljupare. Däremot så tappade den mkt mellanregister i förhållande till RX1. RX1 kändes mkt mer samspelt igenom hela registret. Så det enda som talade för RX2 var att den klarade var att den klarade det lägre registret bättre. Annars slog RX1an den på fingrarna.

Jag kommer komplettera med sub till dom sen när jag så småningom köpt några. Jag vet inte hur dina baskrav ser ut. Men skulle nog sikta på RX6 i ditt fall, tyckte inte RX2an kändes värd dom pengarna.

Carl på EDC som verkar vara den person som har hand om frågor från Sverige har varit matförgiftad sedan i torsdags.... Fick mail från honom idag att han var tillbaka efter en tråkig helg :D Han har nog lite att stå i för stunden....


Bra! För det kommer landa en fet förfrågan i hans mailbox i veckan :lol:

#94

Postad 23 mars 2010 - 14:16

Unregistered35329230
  • Unregistered35329230
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Kör du utan sub så skulle jag satsa på rx6, kan ju vara trevligt med lite "botten"! Kör själv White gloss, riktigt snyggt!
Annars tar du rx1 och en eller två w12, trevligt till film! :D

#95

Postad 23 mars 2010 - 14:31

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0
Japp, kanske får bli följande paket i High white gloss:
1 par RX1:or
1 RX centre
1 par RX-FX
1 sub RXW12
Så fort jag får ett svar så blir det nog en beställning på detta:)

#96

Postad 23 mars 2010 - 15:12

Unregistered35329230
  • Unregistered35329230
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Du blir säkerligen nöjd!

Jag har rx6, rx center, 2par rxfx plus 2x w12 i knappt 20m2, låter utmärkt!
Bra lyft från mina Canton GLE403 stativare, Jamo någonting golvare och XTZ w10 sub :D

Handlade från EDC och allt funkade kanon, lite lång leveranstid men det kan man väl leva med....

#97

Postad 23 mars 2010 - 16:39

UlnoX
  • UlnoX
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Fraktbolaget som körde ut till er, vilket var det?

Jag funderar på att beställa annat från deras sida men har ingen möjlighet att åka hem och ta emot några paket så jag behöver helst kunna hämta när jag har tid på någon terminal i närheten.

Om jag beställer är det fritt fram att lägga in en önskan om att få hem något men betalning sker då i förskott. Jag bor i Borlänge men kan gå med på att skicka vidare med exempelvis Bussgods om det inte är för stora grejer.


Jag bor i Falun och funderar på att köpa några högtalare. Jag fick just svar på att frakten från England till Falun skulle kosta 260£ så det kunde vara idé att sambeställa om vi är några i närområdet. Jag är intresserad av
RX8, RX-Center och RXFX i ROSE. Jag har ingen aning om man kan beställa hur mycket som helst utan att fraktkostnaden stiger men det är väl bara att kolla med EDC.

Alltså: Finns det några i Falun området som är intresserade av en sambeställning?

#98

Postad 23 mars 2010 - 17:07

Redstorm
  • Redstorm
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Vad jag läst tidigare i tråden så har det tagit ett par veckor innan man fått svar från dom.

Jag jämförde RX1 och RX2 med varandra när jag var ute och lyssnade. Intrycket jag fick var att RX2an basade inte mkt mer men ljupare. Däremot så tappade den mkt mellanregister i förhållande till RX1. RX1 kändes mkt mer samspelt igenom hela registret. Så det enda som talade för RX2 var att den klarade var att den klarade det lägre registret bättre. Annars slog RX1an den på fingrarna.

Jag kommer komplettera med sub till dom sen när jag så småningom köpt några. Jag vet inte hur dina baskrav ser ut. Men skulle nog sikta på RX6 i ditt fall, tyckte inte RX2an kändes värd dom pengarna.


Instämmer angående intrycket om rx2. Enligt mig så är det inte alls samma upplevelse med Rx2orna, basen tar grepp över de flesta musikstyckena och dränker mer eller mindre mellanregistret. Om det strävas efter finljud även då man vrider upp lite så åker Rx2 i papperskorgen. Men misströsta inte, Rx2 spelar skadligt bra i höga volymer jämfört med liknande stativare. En annan sak att beakta är att den är säkerligen dubbelt så stor som RX1 i volym. Får lite PA högtalarkänning hehe.

Och föresten: ljuddiskussioner om RX serien tas med fördel i ny tråd eller den befintliga RX tråden - här importerar vi billiga högtalare!

#99

Postad 23 mars 2010 - 17:26

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0

Jag bor i Falun och funderar på att köpa några högtalare. Jag fick just svar på att frakten från England till Falun skulle kosta 260£ så det kunde vara idé att sambeställa om vi är några i närområdet. Jag är intresserad av
RX8, RX-Center och RXFX i ROSE. Jag har ingen aning om man kan beställa hur mycket som helst utan att fraktkostnaden stiger men det är väl bara att kolla med EDC.

Alltså: Finns det några i Falun området som är intresserade av en sambeställning?


Man kan nog inte beställa hur mkt som helst på samma frakt. Men på en pall som jag förmodar att dom skickar med så ryms det endel.

Den förfrågan jag kommer skicka dit blir det endel på så de kommer visa sig :D

#100

Postad 24 mars 2010 - 18:20

d00mo
  • d00mo
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Lånar tråden lite i hopp om att få lite tips. Vilken receiver använder/tänker ni använda till era Monitor Audio?

Funderar lite på Monitor Audio Bronze (BR6 + BR1 + BRLCR), men vet inte riktigt vilken receiver som lämpar sig bäst. Kommer ha det mest till hemmabio, dvs. film o tv. Funderar lite på Denon 2310, H/K 260 och Marantz 1501. Nån som tycker att det ena är bättre än det andra?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.