Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HBO Nordic

3030 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#701

Postad 30 december 2012 - 19:34

JABRIS
  • JABRIS
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Det är trist att attityden är så nedlåtande hos den sk kundtjästen.
Det är ändå tristare att kompetensen och intresset att försöka lösa kundernas problem verkar helt obefinlig.

Jag har ALDRIG varit med om en så fullständigt USEL KUNDTJÄNST.
Det förefaller som om man inte ens försöker hjälpa till. Att läsa igenom tidigare inlägg i tråden är tydligen för jobbigt.

Efter 5 mail är det fortfarande inte möjligt att logga in. Eftersom emailadr. anses vara invalid kan jag naturligtvis inte byta password heller. Detta gäller PC.
Trots detta fungerar det stundtals på Android (ibland anses att jag är inloggad på annan enhet).

Är mitt problem unikt månntro?

#702

Postad 31 december 2012 - 14:42

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
För dom som kör XBMC på Windows åtminstone så finns det ett plugin nu http://forum.xbmc.or...0215#pid1280215

#703

Postad 31 december 2012 - 18:02

pryzze
  • pryzze
  • Lärjunge

  • 352 inlägg
  • 0
Jag skrev detta på FB till HBO:

Är ni helt från VETTET HBO.
Jag har överseende med allt strul och har igentligen haft några problem med att acceptera en bindningstid men när jag ser svaret ni gav en kund. "Vi vill inte ha några engångsbesökare" . Så fruktansvärt kundfrånvänt det kan bli. Låter som om ni ser ner på oss kunder som betalar er vinst, FY PÅ ER HBO.

Fick faktiskt svar. Så kritiken har inte passerat helt obemärkt. Dock var svaret svårt att hitta.

Postad bild
HBO Nordic Hej Patrik, Christian, Daniel, Michel, Henrik, Pär. Detta är ett oacceptabelt bemötande från vår kundtjänst, som inte kommer att upprepas. Vi hälsar självklart alla välkomna som kund, och hoppas att ni uppskattar möjligheten att prova tjänsten. Mvh, /Daniel, HBO

#704

Postad 01 januari 2013 - 11:09

lajbanson
  • lajbanson
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0
Jag har försökt få till ett konto ett tag, men inte lyckats. Börjar brinna i knutarna dock då jag är nyfiken på Banshee med premiär i januari samt även till viss del Girls säsong 2 (guilty pleasure).

Någon som läst/hört något om kvaliteten på innehållet (alltså själva content) avseende Banshee? Jag har inte ens sett någon teaser ännu, vilket i och för sig inte behöver vara en dålig sak, men jag är mycket nyfiken på vad herr Ball knåpat ihop denna gång...

För dom som kör XBMC på Windows åtminstone så finns det ett plugin nu http://forum.xbmc.or...0215#pid1280215


Trevligt, måste vara bästa vägen att gå tills en officiell ATV app kommer!

#705

Postad 02 januari 2013 - 13:44

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0
Om man ska säga nåt positivt om HBO:s tjänst så är ju Watchlist funktionen suverän och något alla andra borde kopiera.
Utbudet är helt ok med en hel del som jag skulle vilja se.
Men ALLVARLIGT HBO, FIXA HD!

#706

Postad 02 januari 2013 - 14:06

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Just nu går det inte så mycket nya serier. De flesta har uppehåll så jag tänkte det vore trevligt med en liten lista på kommande serier (nya som gamla)

Serier på gång på HBO:


True Blood Season 6 Season 6 Announced - Air Date: Summer 2013
Game of Thrones Season 3 Season 3 Announced Air Date: March 31st 2013
Boardwalk Empire Season 4 Season 4 Announced Air Date: Fall 2013
Girls<br>Season 2 Season 2 Announced Air Date: January 13th
Enlightened Season 2 Season 2 Announced Air Date: January 13th
Entourage Motion Picture Movie Confirmed Date To Be Determined
Curb Your Enthusiasm Season 9 Season 9 Larry David HBO Movie Confirmed
Eastbound and Down Season 4 Season 4 Announced Back from the Dead 2013
Veep Season 2 Season 2 Announced Air Date: Q1/Q2 2013
Parade’s End Season 1 Mini-Series Rumored to Air on HBO
The Ricky Gervais Show Season 3 Premiere DateFriday, April 20th
Real Time with Bill Maher Season 11 On Break Returns: Jan 18 ’13
Life’s Too Short New Series Currently Off the Air Season 2 Planned
Treme Final Season Season 4 Announced Air Date: TBD
The Newsroom Season 2 Season 2 Announced Air Date: June 2013
Dark Tower New Series New Series Announced Date TBD
American Gods New Series New Series Announced Date TBD 2013

Serier jag ser fram emot: True Blood, Game Of Thrones, Boardwalk Empire, Girls, Entourage, Eastbound and Down, Real Time with Bill Maher, The Newsroom, Dark Tower och American Gods.

De sista två kan bli riktigt bra.

http://en.wikipedia....i/American_Gods

http://en.wikipedia....k_Tower_(series)

Redigerat av Unregistered4ca4111b, 02 januari 2013 - 14:24.


#707

Postad 03 januari 2013 - 13:41

karra
  • karra
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Är det någon som hört något om den linjära kanalen som man skulle få tillgång till? Finns den tillgänglig för er som har tjänsten genom Telias boxar?

#708

Postad 03 januari 2013 - 14:03

Trhuster
  • Trhuster
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0

Är det någon som hört något om den linjära kanalen som man skulle få tillgång till? Finns den tillgänglig för er som har tjänsten genom Telias boxar?


Ja den finns via Telia.

#709

Postad 03 januari 2013 - 14:50

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Ja den finns via Telia.


Jag har Telia och fick två nya kanaler. HBO och HBO HD. Sänder i serier och filmer som finns på tjänsten "som en vanlig tv-kanal". Är dock ganska säker att jag sett filmer på tv-kanalen som INTE finns i programbiblioteket.

Ni som har tjänsten direkt via HBO - har ni också tv-kanalen?

Just nu verkar det ju vara enda sättet att kolla på HBO:s serier i HD. (Har inte gjort någon större jämförelse mellan SD och HD-kanalen)

#710

Postad 03 januari 2013 - 15:03

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Ja den finns via Telia.

Det verkar inte finnas någon programtablå för kanalerna HBO Nordic/HBO Nordic HD någonstans? På tv.nu svarar de att de ska lägga upp den när HBO har "organiserat" sina tablåer. Någon som vet om tablåerna finns någon annanstans?

#711

Postad 03 januari 2013 - 15:51

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Det verkar inte finnas någon programtablå för kanalerna HBO Nordic/HBO Nordic HD någonstans? På tv.nu svarar de att de ska lägga upp den när HBO har "organiserat" sina tablåer. Någon som vet om tablåerna finns någon annanstans?


Det finns i telias TV-guide men det hjälper inte så mycket om man inte har kanalen.

En snabb koll visar att tv.nu ägs av aftonbladet/dagens nyheter och Schibsteds. Antar de får sina tablåer från tv-kanalerna själva och att HBO inte kommit igång med detta än.

Ska kolla lite snabbt när jag kommer hem och jag hittar nått intressant och kanske göra en jämförelse mellan SD och HD-versionen.

Redigerat av Unregistered4ca4111b, 03 januari 2013 - 15:56.


#712

Postad 03 januari 2013 - 21:25

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Någon som vet hur stor del av dom som anmälde sig för deras nyhetsbrev som blivit inbjudna? jag skrev in mig första dagen men NADA i brevlådan såhär långt...

#713

Postad 03 januari 2013 - 21:35

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0
Jag fick inbjudan men hoppade. Skulle inte alla få inbjudan innan nyår?

#714

Postad 03 januari 2013 - 22:17

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Jag fick inbjudan men hoppade. Skulle inte alla få inbjudan innan nyår?

Jo jag hade för mig något i den stilen.

#715

Postad 04 januari 2013 - 00:17

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Jag fick en innan nyår. Registrerade mig, men avsade mig abonnemanget efter några dagar. Det var inget för mig.

#716

Postad 04 januari 2013 - 11:32

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Signade upp hyfsat sent men fick erbjudande dagarna före julafton. Funderar fortfarande då jag saknar möjlighet att få upp det på TV:n för närvarande och inte är SÅ mycket för att kika på laptopen...

#717

Postad 04 januari 2013 - 14:14

karra
  • karra
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Ni som har tjänsten direkt via HBO - har ni också tv-kanalen?


Nej, jag lyckas inte hitta den fördet :)

#718

Postad 04 januari 2013 - 22:19

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 1
Ni som har via Telia: Har ni också märkt att det trillat bort massa serier sista dagen/dagarna?

Jämför jag med denna:

http://blogg.metro.s...-ar-hbo-nordic/

så saknas följande på Telia:

30 Rock
Contiumum
John from Cincinatti
Little Britain USA
Luck
Masters of Horror
Masters of SciFi
Mildred Pierce
Party Down
Sex in the City

En del har jag aldrig sett som 30 Rock men nästan allt annat är jag säker på att det har funnits tidigare.

#719

Postad 04 januari 2013 - 23:28

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
30 Rock har funnits där. Jag roade mig med att göra en lista på alla serier härom veckan för att hålla koll på utbudet, och då var den med. Continuum har jag inget minne av att jag sett, men alla de andra har varit där. Serier försvinner ju hela tiden för att sedan (eventuellt) komma tillbaka. Jag får bl.a. intrycket av att det läggs till information (typ handling, titel m.m.) till de olika avsnitten och att de i samband med det tas bort för att sedan läggas till igen.

#720

Postad 06 januari 2013 - 14:08

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Det verkar inte finnas någon programtablå för kanalerna HBO Nordic/HBO Nordic HD någonstans? På tv.nu svarar de att de ska lägga upp den när HBO har "organiserat" sina tablåer. Någon som vet om tablåerna finns någon annanstans?

Mailade HBO nordic och frågade om tv-tablå för deras kanal hos telia för ett tag sen faktiskt.. fick efter en vecka(!) svaret "I dagsläget erbjuder vi endast tv-tablå för USA, Storbritannien och Irland. Förhoppningsvis väldigt snart även för Sverige." Lite oväntat svar faktiskt :P Vad är poängen med en linjär kanal om man inte kan ta reda på vad som skall sändas på den?

#721

Postad 06 januari 2013 - 14:11

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Vad är poängen med en linjär kanal om man inte kan ta reda på vad som skall sändas på den?

De är inte bättre än så. Ett gäng amatörer som fått en uppgift som de långt ifrån behärskar

#722

Postad 06 januari 2013 - 15:50

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Skrev ett mail till HBO för en vecka sedan och fick svar idag

Orkar inte gå in på felet, men jag kan säga att det var nog den minst kompetenta kundtjänst jag fått svar från

Tror inte HBO finns kvar i nuvarande form om ett år
Antingen måste HBO ta över själva eller så får man flytta från dumfinland till Sverige

#723

Postad 06 januari 2013 - 16:17

JABRIS
  • JABRIS
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Skrev ett mail till HBO för en vecka sedan och fick svar idag

Orkar inte gå in på felet, men jag kan säga att det var nog den minst kompetenta kundtjänst jag fått svar från

Tror inte HBO finns kvar i nuvarande form om ett år
Antingen måste HBO ta över själva eller så får man flytta från dumfinland till Sverige


Instämmer till 100%!
Prova att messa hbo-nordic på FB. där verkar det till skillnad från den s.k. kundtjänsten finnas åtminstone en viss vilja att lösa problem. Frågan är om kundtjänsten är bemannad eller bara är slumpvis utskickade svar.
Till exempel:
F: Jag kan inte ens logga in för att byta password.
S: Har du försökt att byta password? Det hjälper ofta.


#724

Postad 06 januari 2013 - 16:33

pryzze
  • pryzze
  • Lärjunge

  • 352 inlägg
  • 0

Mailade HBO nordic och frågade om tv-tablå för deras kanal hos telia för ett tag sen faktiskt.. fick efter en vecka(!) svaret "I dagsläget erbjuder vi endast tv-tablå för USA, Storbritannien och Irland. Förhoppningsvis väldigt snart även för Sverige." Lite oväntat svar faktiskt :P Vad är poängen med en linjär kanal om man inte kan ta reda på vad som skall sändas på den?


Vi Teliakunder har faktist en tablå för fyra dagar via appen Spela In. Den är dock
ganska värdelös i och med att det är svårt att se vad man skall spela in.
Det är inte specat vilken säsong eller avsnitt det är på TV-serierna. De finns dock med
en beskrivning på avsnittet men den har man mindre nytta av.
För filmer är den i alla fall OK.

//Pryzze

#725

Postad 06 januari 2013 - 16:55

tony97
  • tony97
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
När kommer HBOs linjära kanal till Canal Digital, Boxer och Viasat?

#726

Postad 07 januari 2013 - 01:28

Unregisteredc1598fe8
  • Unregisteredc1598fe8
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Jag antar att jag är en av få som är nöjd med tjänsten. Hyffsat nöjd iaf. Helt nöjd blir jag när HD kommer.
Bild-onanister göre sig icke besvär för tillfället den saken är säker. Bindningstiden bryr jag mig inte om när det handlar om så lite pengar. HBO har och kommer alltid att leverera feta serier.
Biblioteket som finns nu gör det värt för mig. Plöjer igenom Entourage just nu.
Sen blir det ett kärt återbesök med The Wire.
Allt har funkat för mig sedan dag ett, det har aldrig laggat och skiftat i bildkvalitet och jag har alltid kunnat logga in.

Fixar de bara HD inom snar framtid så kanske man blir kvar ett tag.

#727

Postad 07 januari 2013 - 09:02

danger-
  • danger-
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Jag antar att jag är en av få som är nöjd med tjänsten. Hyffsat nöjd iaf. Helt nöjd blir jag när HD kommer.
Bild-onanister göre sig icke besvär för tillfället den saken är säker. Bindningstiden bryr jag mig inte om när det handlar om så lite pengar. HBO har och kommer alltid att leverera feta serier.
Biblioteket som finns nu gör det värt för mig. Plöjer igenom Entourage just nu.
Sen blir det ett kärt återbesök med The Wire.
Allt har funkat för mig sedan dag ett, det har aldrig laggat och skiftat i bildkvalitet och jag har alltid kunnat logga in.

Fixar de bara HD inom snar framtid så kanske man blir kvar ett tag.


Instämmer fullständigt.

Har inte haft några som helst problem med inloggning osv. Tjänsten funkar klockrent. HD saknas dock men det dyker väl upp så småningom. Bindningstiden var för mig helt irrelevant.

#728

Postad 07 januari 2013 - 09:42

Gasco
  • Gasco
  • Användare

  • 195 inlägg
  • 0
Har riktigt fin HD-bild via Samsung-appen och tycks också annars fungera bra nu efter vissa problem i början.

Kan nog bli bra till slut, även om de gjorde nästan allt fel i början...

#729

Postad 07 januari 2013 - 10:34

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

  • 796 inlägg
  • 0

Har riktigt fin HD-bild via Samsung-appen och tycks också annars fungera bra nu efter vissa problem i början.

Kan nog bli bra till slut, även om de gjorde nästan allt fel i början...


Just Samsung-appen verkar vara det enda de inte gjort helt fel i alla fall. Och har man inte en ny Samsung TV hjälper det inte så mycket. Det är knappast så att jag byter ut min ett år gamla Philips av den anledningen. Nåväl, finns ingen anledning att inte hoppas på att det blir bra till slut.

#730

Postad 07 januari 2013 - 15:41

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Kan detta påverka utbudet något?

http://www.webpronew...-disney-2013-01

Står ju mest filmer i nyheten men även vissa serier görs ju av Universal:

http://en.wikipedia....iversal_Studios

#731

Postad 07 januari 2013 - 16:29

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Kan detta påverka utbudet något?

http://www.webpronew...-disney-2013-01

Står ju mest filmer i nyheten men även vissa serier görs ju av Universal:

http://en.wikipedia....iversal_Studios

Samma nyhet, fast med lite info om kommande avtal mellan Netflix och Sony också. Verkar ju som att man kommer att behöva abonnemang hos både Netflix och HBO om man vill ha tillgång till "allt". Hatar när de tecknar exklusiva avtal på detta sätt :(
http://www.idg.se/2....filmrattigheter

#732

Postad 07 januari 2013 - 19:09

JABRIS
  • JABRIS
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Inloggningsproblem - löst!

Jag gjorde misstaget att envisas med att försöka logga in på hbo.com, skulle naturligtvis använt hbonordic.com. Ibland känner man sig dummare än vanligt!

Fick till slut hjälp från en kille som heter Daniel (som verkar svara för deras FB konto) .
Den ende som verkade bry sig, kundtjänsten skulle bara återkomma (utan att göra det)
Tycker kanske att deras kundtjänst kunde klarat ut detta, eftersom det hela tiden fungerade på android.

Hoppas att detta kan hjälpa om det finns någon annan klant där ute!

#733

Postad 07 januari 2013 - 20:12

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

Samma nyhet, fast med lite info om kommande avtal mellan Netflix och Sony också. Verkar ju som att man kommer att behöva abonnemang hos både Netflix och HBO om man vill ha tillgång till "allt". Hatar när de tecknar exklusiva avtal på detta sätt :(
http://www.idg.se/2....filmrattigheter

Från artikeln:
"HBO betalar enligt LA Times i storleksordningen 200 miljoner dollar per år till Universal Pictures för rättigheterna, som avser den amerikanska marknaden"
Så vad (om något alls) det betyder för oss här i Sverige är svårt att säga.

#734

Postad 07 januari 2013 - 20:23

Unregistered47d6d2bf
  • Unregistered47d6d2bf
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Undrar om det är någon annan som har liknande problem som mig. När jag tittar på min laptop så får jag som ett kort hack/pause/lag ungefär var 5-10 sek. Har hyfsad hastighet på internet ca 12mbit och datorn är en HP dv6. Är det för dålig hastighet eller är datorn inte tillräcklig?

#735

Postad 07 januari 2013 - 21:46

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Från artikeln:
"HBO betalar enligt LA Times i storleksordningen 200 miljoner dollar per år till Universal Pictures för rättigheterna, som avser den amerikanska marknaden"
Så vad (om något alls) det betyder för oss här i Sverige är svårt att säga.


Rättighetsmarknaderna är indelade av branschen, Norden är tex en marknad, därav att HBO, Netflix, Viasat etc smäller upp SE, NO, DK, FI på en gång. Netflix har first pay tv run på Warner Bros i Norden men inte i USA. Dealer som görs för USA eller UK etc har ingen bäring på oss i Norden.

Rättighetsmässigt så har Viasat och Cmore rubbet av first och second pay TV run för de stora filmdistributörerna, förutom då att Netflix har first pay tv run för Warner (Viasat/Viaplay har second).

#736

Postad 07 januari 2013 - 22:13

Unregistered5e1e3058
  • Unregistered5e1e3058
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Undrar om det är någon annan som har liknande problem som mig. När jag tittar på min laptop så får jag som ett kort hack/pause/lag ungefär var 5-10 sek. Har hyfsad hastighet på internet ca 12mbit och datorn är en HP dv6. Är det för dålig hastighet eller är datorn inte tillräcklig?


Jag har liknande problem, dock inte på en laptop utan en HTPC (Asrock ION330). Det funkar fint så länge jag inte maximerar bilden, men när jag gör det så blir det knastrigt ljud (i Internet Explorer 10) och maximerar jag i Chrome så funkar ljudet men bilden blir ryckig.

#737

Postad 09 januari 2013 - 02:05

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Jag har i ett antal mail påtalat för världens sämsta och minst kunniga kundtjänst att jag måste regga HBO på min smart tv varje gång jag återställer tevens hubb. Jag har berättat för dem att deras system kommer att göra att jag inte kommer att kunna logga in när jag nått 5 enheter.

Så skedde idag och nu kan jag som sagt inte logga in

Hoppas att alla avslutar sina abonnemang, när prövotiden gått ut och att skiten går i konkurs och att ett svensk företag tar över från dessa dumma Finnar. Eller att HBO själva tar över och driver företaget.

För det finns väl ingen här som är så dum att ni betalar för skiten ?

#738

Postad 09 januari 2013 - 08:33

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0
*Grrrrrr*

Tecknade HBO före Jul i hopp om att kunna se ett serieavsnitt eller två.....

Äger en DMtech 725 med både Netflix och Viaplay installerade utan krångel.

Har ej kunnat se nånting på HBO sedan jag teckande abonnemanget, varje gång jag startar appen och ska sätta igång nånting så säger den "fel vis uppspelning, använd endast en enhet åt gången och se till att ditt abonemang är giltigt.

Ringde supporten, som egentligen bara en samtalmottagningscentral, sitter folk där som har Q & A från hemsidan och bara rabblar.

Nu vet jag inte ens om jag kan få igång tjänsten för utvärdering innan den 31:a januari. Helt patetiskt.


Edit: har ej rootat min tablet eller vad det heter.

Redigerat av Unregistered76636631, 09 januari 2013 - 08:34.


#739

Postad 12 januari 2013 - 08:10

Unregistered47d6d2bf
  • Unregistered47d6d2bf
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Jag har liknande problem, dock inte på en laptop utan en HTPC (Asrock ION330). Det funkar fint så länge jag inte maximerar bilden, men när jag gör det så blir det knastrigt ljud (i Internet Explorer 10) och maximerar jag i Chrome så funkar ljudet men bilden blir ryckig.

Testade att köra det på explorer, men det blev ingen skillnad för mig. Lika ryckigt varje gång, dock hade jag svårare att starta filmen. Stog bara och funderade fast med chrome fungerar det på en gång...

#740

Postad 12 januari 2013 - 13:44

Arcane
  • Arcane
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0
Har en liten fråga. När Airplay nu inte funkar, kan man koppla iPaden till TV:n via HDMI eller är det också spärrat? Någon som testat med Airplay Mirroring från sin Mac, hur ser det ut?

#741

Postad 14 januari 2013 - 17:46

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Har Banshee dykt upp än da?
Nu är det ju 24 timmar efter premiären

Redigerat av fristil, 14 januari 2013 - 17:47.


#742

Postad 14 januari 2013 - 17:54

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Yep

#743

Postad 14 januari 2013 - 18:02

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
då har de lyckats med nått da :-)

#744

Postad 14 januari 2013 - 20:32

IlluminatiSpy89
  • IlluminatiSpy89
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0
Vad måste man sitta på för lina om man ska köra HBO? Netflix funkar super, Viaplay hackar. Jag har ner mellan 5.5 och 8...(kör på ps3)

#745

Postad 14 januari 2013 - 21:06

Arcane
  • Arcane
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0
Efter att ha provat lite tycker jag faktiskt att iPad-appen fungerar utmärkt, bildkvaliteten lämnar mer att önska men fungerar okej på en såpass liten skärm. Givetvis är avsaknaden av Airplay stor men så länge det kommer inom den närmaste framtiden känns det ändå acceptabelt. HD-material är lite mer kritiskt, där får de allt skynda på lite...

Allt i allt verkar det som om tjänsten blir bättre och mer stabil för var dag som går, och som nämnt ovan har de ju faktiskt fått upp Banshee i tid vilket trots allt är ett positivt tecken.

#746

Postad 14 januari 2013 - 23:51

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Vad trött jag är på HBO

Jag förstår att de flesta kommer att ladda ner serierna istället
För är det detta som skall vara alternativet, så är det kört för HBO
Förstår inte varför det skall vara så svårt för HBO när det är så enkelt för Netflix ?

#747

Postad 15 januari 2013 - 00:26

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Tänkte jag skulle se Banshee men stängde av
Bildkvaliten är ju bedrövlig på min 64" Plasma

#748

Postad 15 januari 2013 - 01:45

Unregisteredf754f2fb
  • Unregisteredf754f2fb
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Har använt nu HBO i några veckor och testat.. Men är riktigt besviken.
Bilden är riktigt dålig på min 40" tv och att pixlarna inte ens hinner med och det blir suddigt. Sedan så kan det lagga fram för mig så jag måste starta om webbläsaren för att det ska funka igen.

en stor besvikelse.

#749

Postad 15 januari 2013 - 07:59

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Har använt nu HBO i några veckor och testat.. Men är riktigt besviken.
Bilden är riktigt dålig på min 40" tv och att pixlarna inte ens hinner med och det blir suddigt. Sedan så kan det lagga fram för mig så jag måste starta om webbläsaren för att det ska funka igen.

en stor besvikelse.


Personligen tror jag vi är några år från perfekt streaming vart som helst på internet och det har jag sagt sedan början av den här tråden. HBO kan ju omöjligen garantera kopplingen hela vägen. Tjänsten via Telia verkar funka riktigt bra och jag antar att det är för att Telia kan garantera kopplingen ända ut till boxen.

Vad jag hört (av en polare) så är det samma sak på NetFlix men inte i lika stor utsträckning. Dålig kvalitet - buffrar ofta.

Netflix ska ju börja med sitt Netflix Open Network (som i sig bara är ett content delivery network - CDN) för att kunna garantera ett bättre åtkomst till materialet. Materialet kan cachas inom ISP:n nät osv. Något sådant måste nog HBO också göra för att det ska bli bra.

#750

Postad 15 januari 2013 - 08:30

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

  • 796 inlägg
  • 1

Personligen tror jag vi är några år från perfekt streaming vart som helst på internet och det har jag sagt sedan början av den här tråden. HBO kan ju omöjligen garantera kopplingen hela vägen. Tjänsten via Telia verkar funka riktigt bra och jag antar att det är för att Telia kan garantera kopplingen ända ut till boxen.

Vad jag hört (av en polare) så är det samma sak på NetFlix men inte i lika stor utsträckning. Dålig kvalitet - buffrar ofta.

Netflix ska ju börja med sitt Netflix Open Network (som i sig bara är ett content delivery network - CDN) för att kunna garantera ett bättre åtkomst till materialet. Materialet kan cachas inom ISP:n nät osv. Något sådant måste nog HBO också göra för att det ska bli bra.


Netflix behöver aldrig buffra. De som upplever det hör till undantagen. Plötsliga fall i bildkvalité förekommer, men är även det mycket ovanligt. Somliga har dock större problem, men det verkar ha mer att göra med lokala förutsättningar (din router, etc) än Netflix. Till skillnad från HBO erbjuder dessutom Netflix redan nu utmärkt HD på alla enheter där tjänsten finns tillgänglig, och Super HD är bara ytterligare en uppgradering. Så nej, det är inte samma sak med Netflix. HBO Nordic har mycket att lära sig av dem.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.