Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samlingstråd för problem med svartvit bild efter

91 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 07 juni 2006 - 20:43

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0
Jaha, nu fick jag hem farsans digitalbox som visade sig vara från stenåldern (Nokia 9820). Den har såklart inte heller s-video via scarten så nu är jag på ruta 0 igen. Jag försöker febrilt komma på hur jag gjorde förra gången men det är liksom tomt.

Är något stressad så alla tips under 500:- mottages tacksamt!

#52

Postad 07 juni 2006 - 21:16

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Kör komposit istället för s-video... :angry:

#53

Postad 07 juni 2006 - 21:19

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0
våga vägra komposit!!! :angry:
Har faktiskt aldrig använt komposit en enda gång o så vill jag gärna ha det i fortsättningen oxå.

Vad tror ni om denna lösning då: scart till komponentadapter in i receivern o sen växla till s-video, går det??

#54

Postad 07 juni 2006 - 22:02

mikaels
  • mikaels
  • Beroende

  • 1 493 inlägg
  • 0
Det är ju fortfarande komposit, fast uppkonverterat av receivern, då :angry:

B8: det är omöjligt därför att ingen känd video har s-video-utgång, det är en kontakt som bara finns på s-vhs-apparater, såvitt jag vet...

Men teorin att scart-scart funkade därför att det gick via komposit låter ju sannolik, tycker jag.

Redigerat av mikaels, 07 juni 2006 - 22:04.


#55

Postad 07 juni 2006 - 22:03

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0
ok, så scart (rgb) kan inte skicka en komponentsignal som sen konverteras ner till en s-video?

#56

Postad 07 juni 2006 - 22:07

mikaels
  • mikaels
  • Beroende

  • 1 493 inlägg
  • 0
TV-signalen är fortfarande komposit, det är så den sänds, tror du din receiver lägger till information till signalen :angry:?
Projjen uppkonverterar väl lika bra den..? Jag kör min LCD-projje via videon på komposit, det blir förvånansvärt bra med tanle på ursprungssignalens kvalitet...

#57

Postad 07 juni 2006 - 22:11

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0
hmm, så du menar om jag kör tex scart till tvn så blir det lika dålig bild som med en kompositkabel, tror inte det va... :angry:

#58

Postad 07 juni 2006 - 22:14

mikaels
  • mikaels
  • Beroende

  • 1 493 inlägg
  • 0
Marksänd TV är komposit, oavsett vilken kabel du använder. Talar vi om digital-TV är det en annan sak, boxarna brukar ju kunna skicka ut RGB, men den analoga signalen genom luften är komposit, inget annat. Ingen kabel i världen mellan din video och din TV kan ändra det, tyvärr...

edit: vanlig VHS-video är också komposit, så en scartkabel mellan din video och TV är egentligen bara ett knöligt sätt att skicka komposit (plus ljud). har du en S-VHS-spelare har du dock s-video ut.

Redigerat av mikaels, 07 juni 2006 - 22:16.


#59

Postad 07 juni 2006 - 22:43

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0
ok, nu pratar du om ett av de alternativ jag funderar på. Det andra som jag jobbar/jobbade på som jag menade var en digitalbox med scart ut. Det är den jag menar att jag ska skicka med en adapter som komponent till receivern o sen s-video därifrån.

#60

Postad 07 juni 2006 - 23:01

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0

B8: det är omöjligt därför att ingen känd video har s-video-utgång, det är en kontakt som bara finns på s-vhs-apparater, såvitt jag vet...

<{POST_SNAPBACK}>


Jag som kopplade så på en video på jobbet bara häromdagen. Det var det värsta... :angry:

#61

Postad 08 juni 2006 - 10:30

mikaels
  • mikaels
  • Beroende

  • 1 493 inlägg
  • 0
Då var det väl sannolikt en S-VHS-apparat du kopplade då, antar jag :angry:
Jag har då aldrig sett en s-videoutgång på en vanlig video, men jag har ju inte sett varenda spelare som finns :blink:

#62

Postad 08 juni 2006 - 11:01

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Jag tror dig men hur fasiken gjorde jag då?????? Vet att kabeln som gick till projjen var en s-video, kan jag ha matat den genom min dvd på något sätt då? Låter omöjligt tycker jag!

<{POST_SNAPBACK}>


En spekulation är att Pannan var lite smart och när den fick en signal på Y/C-ingången (dvs s-video) och det endast var signal på Y (luminans) så tolka och behandla den det hela som komposit och vipps så fick du en färgbild. De kanske har tröttnat på alla som gör det här felet och ringer till supporten och klagar, vad vet jag? :blink:

Fick lära mig en ny sak alldeles häromdagen föresten, VHS lagar bilden med Y och C separat (s-video med andra ord), mer specifikt Y och C lagras på olika frekvensband, men den slår iregel ihop "skiten" innan det skickas ut. Att VHS är komposit är alltså en sanning med modifikation även om det i praktiken i regel är sant.

Källa: Greg Rogers i Image Science Theatre 2000 (bildbibel på 380+ sidor från WSR), hade jag läst det nån annanstans hade jag inte trott på det. :angry:

Med andra ord: Det troligaste är att B8 använde en SVHS-video ja, men det kan vara så att det var en av dessa ovanliga (ja har aldrig sett nån) VHS spelare som inte slår ihop signalen innan output.

Redigerat av pacman, 08 juni 2006 - 11:04.


#63

Postad 08 juni 2006 - 12:01

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0
Jaha.... nu börjar jag så smått krypa till korset, blir nog komposit (urk) ändå. Vet inte om det är värt att lägga ut 700:- + 200:- för en digitalbox med s-video samt en antenn. Jag menar, den projje jag kör med nu är en DLP med 2x spinn, tror nog bilden blir skit men fungerar oavsett om jag kör s-video eller komposit.

Nu skickar jag nog boxen åt h-te o kör via antennkabeln o videon till komposit (om ni inte kommer med något snabbt förslag :angry: )

#64

Postad 08 juni 2006 - 13:01

mikaels
  • mikaels
  • Beroende

  • 1 493 inlägg
  • 0

Fick lära mig en ny sak alldeles häromdagen föresten, VHS lagar bilden med Y och C separat (s-video med andra ord), mer specifikt Y och C lagras på olika frekvensband, men den slår iregel ihop "skiten" innan det skickas ut. Att VHS är komposit är alltså en sanning med modifikation även om det i praktiken i regel är sant.

Jag blev också överbevisad om detta på DVDForum för nåt år sen :). Tycker det är en skum lösning att lagra signalen som Y/C, men inte släppa ut den så. Jag var länge övertygad om att just Y/C var det som skiljde S-VHS från vanlig VHS, men fick se mig överbevisad, liksom du :).

Själv kör jag komposit till min AE700, eftersom jag inte har digital-TV, och det blir som sagt förvånansvärt bra, vet inte om det beror på projjens förmåga till deinterlacing och uppkonvertering.

#65

Postad 08 juni 2006 - 13:44

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Jag blev också överbevisad om detta på DVDForum för nåt år sen :). Tycker det är en skum lösning att lagra signalen som Y/C, men inte släppa ut den så. Jag var länge övertygad om att just Y/C var det som skiljde S-VHS från vanlig VHS, men fick se mig överbevisad, liksom du :).

<{POST_SNAPBACK}>

Haha ja bättre sent än aldrig, ironiskt nog fick man reda på det när det totalt saknar betydelse. Min video har lagat i källaren i några år och i helgen åkte den till soprummet. ;)

Att komposit blir bra beror förmodligen på riktigt fint 3D kamfilter i Pannan, i första hand iaf.

#66

Postad 08 juni 2006 - 14:08

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0
Tror ni det skulle kunna gå att köra en scart till vga från boxen till projjen då?

#67

Postad 08 juni 2006 - 17:59

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0

Med andra ord: Det troligaste är att B8 använde en SVHS-video ja, men det kan vara så att det var en av dessa ovanliga (ja har aldrig sett nån) VHS spelare som inte slår ihop signalen innan output.

<{POST_SNAPBACK}>


Anledningen till min tidigare förvåning var inte abra videon på jobbet (som jag när jag skrev inlägget i ärlighetens namn inte var helt hundra på att det inte var en S-VHS), utan framförallt att jag var bombsäker påa tt en av de videoapparater vi ägde under en endast en kort period när jag var liten körde ut s-video.

För säkerhets skull har jag gjort en del efterforskningar :);

1. Videon på jobbet var en VHS och inte en S-VHS.

2. Efter att signalstandarden s-video dök upp i kölvattnet på S-VHS (observera att signalen i s-video inte är är samma sak som det som gör formatet S-VHS till just S-VHS), så implementerades detta även på en rad VHS-bandare. Tydligen endast ett fåtal modeller i Europa, men på ganska många i USA och Japan.

3. På en VHS med S-video sker (alltid om jag förstod det hela rätt, men är inte bombsäker här) dock en konvertering från komposit rum, vilket gör att man i regel inte tjänar något kvalitetsmässigt. Enligt den källan får man alltås ej signalen såsom Pacman påpekade från de separata Y och C-spåren, utan den går först igenom dubbla konverteringar. Låter stökigt dock, så jag undrar om det alltid stämmer :)

Redigerat av B8, 08 juni 2006 - 18:00.


#68

Postad 08 juni 2006 - 18:12

Unregisteredeee306cc
  • Unregisteredeee306cc
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0

Jag tror dig men hur fasiken gjorde jag då?????? Vet att kabeln som gick till projjen var en s-video, kan jag ha matat den genom min dvd på något sätt då? Låter omöjligt tycker jag!

<{POST_SNAPBACK}>


Kompositutgång -> S-videoingång = svart/vitt

#69

Postad 09 juni 2006 - 05:42

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

3. På en VHS med S-video sker (alltid om jag förstod det hela rätt, men är inte bombsäker här) dock en konvertering från komposit rum, vilket gör att man i regel inte tjänar något kvalitetsmässigt. Enligt den källan får man alltås ej signalen såsom Pacman påpekade från de separata Y och C-spåren, utan den går först igenom dubbla konverteringar. Låter stökigt dock, så jag undrar om det alltid stämmer :)

<{POST_SNAPBACK}>

Stämmer säkert, jag uttryckte mig lite klumpigt/felaktigt. Det är väl så enkelt att VHS-formatet i sig är komposit (vilket är rimligt med tanke på vilken typ av anslutningar som fanns vid denna tid) men att lagring sker i Y/C. Det innebär att de VHS som har s-video utgång måste ha ett kamfilter och skulle man koppla upp en sådan VHS till dagens lite bättre displayer gör man nog bäst i att använda komposit, helt enkelt eftersom kamfiltret i gammel-VHS lär vara omodernt.

Hmm, ja, vad nu spelar för roll, känns som vi är 15-20 år tebaks i tiden, retrotråd? :)

#70

Postad 09 juni 2006 - 10:56

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0
Ställer frågan igen: Kan det vara värt att köpa en sån här o sen en 15m VGA-kabel?

Blir det bättre än komposit!?

#71

Postad 09 juni 2006 - 11:08

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Denna kabel är till för att överföra RGBsignalvia scart från tex. digitalbox till projj som tar RGB via VGAingången (DOCK så gör inte alla projjar det).

Om du inte har RBGsignal att tillgå eller ev. att DIN projje inte tar emot RGB på VGAingången, så ser jag ingen anledning till denna kabel....

Om din video bara har scart ut vad gäller bild (dvs. ingen vanligt 1*rca (gul) komposit ut), så kan du ju köpa en scart-------rca(gul) kabel istället, annars rca(gul)----------rca(gul)...

Hoppas att du fattade! :)

#72

Postad 09 juni 2006 - 11:25

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0
Ok, så här är det nu, vi släpper videon o kompositen, det är gammalt.

Som det är nu så får jag bäst bild med komposit från digitalboxen, men jag gissar att det kan bli bättre med scart-vga.

Så här skriver Nokia ang digitalboxen:
7. Kan jag få ut S-video via SCART:en på Nokia Medimaster 9820 T?
Nej. SCART-kontakten för TV hanterar RGB och kompositvideo (CVBS, Composite Video Blanking Sync). SCART för video endast kompositvideo.

Här är infon på projjen.

VAD TROR NI! Funkar det med scart-vga?

#73

Postad 09 juni 2006 - 11:34

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Då kopplar du scart-VGA kabeln från scartkontakten för TV till VGAingången OM den kan ta emot RGB via VGAporten...

#74

Postad 09 juni 2006 - 11:42

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0
Citerat från bruxen på projjen: Computer Signal 2x RGB, Video Signal 1x RCA, 1x S-Video, Component Video (via D-Sub 15)
Kolla pdf:en o se om det stämmer att den kan ta RGB, jag ser inget annat än att det går.

#75

Postad 09 juni 2006 - 11:55

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Längst bak i manualerna brukar det finnas detaljerad info om vilka signaler projjen klarar.

För D-Sub 15 ingången måste följande finnas:
Horisont. freq: 15 kHz
Vertikal. freq: 50 hz
RGB med composite synk (RGBS)

Eller nått i den stilen. Inte helt säkert att det går ändå men ovanstående är ett måste till att börja med.

Att det står "Computer Signal 2x RGB" betyder inget. "Dator RGB"/VGA eller vad man vill kalla det är en helt annan typ av RGB signal, i regel minst 30 kHz H-freq och RGB med H+V synk (RGBHV).

Jag tror INTE att det går. Det borde stått nånstans i manualen i så fall kan man tycka.

Redigerat av pacman, 09 juni 2006 - 11:56.


#76

Postad 09 juni 2006 - 11:57

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0
Jag har ju ingen manual, har sökt på nätet men hittar inget. Någon vänlig själ här som kan hitta en manual till Toshiba TDP-T80?

#77

Postad 09 juni 2006 - 12:01

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
afan..missa den infon... :)

å det finns ingen på Tosibas sajt?

men som sagt, står det inte uttrycklingen så är jag tveksam till att det går.

en chansningär ju att kolla med MT200-ägarna, T80 lär ju dela grundkonstruktion med denna iaf.

#78

Postad 09 juni 2006 - 12:05

Unregistered99f076a3
  • Unregistered99f076a3
  • Forumräv

  • 800 inlägg
  • 0
Som jag läser infon så har projektorn:

Video signal = 1 rca / 1 s-video / component

Data signal = 2 rgb

Så det går nog inte att skicka video med rgb

Hittade denna men det säger inte så mycket
http://www.inet.se//pdf/2303158.pdf

Redigerat av Unregistered99f076a3, 09 juni 2006 - 12:10.


#79

Postad 09 juni 2006 - 12:26

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0
Aja, får väl köra med komposit då, är ju en j-la skitprojje i vilket fall som helst!

#80

Postad 09 juni 2006 - 15:00

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0
Här är svaret från Toshiba:

Toshiba T80:s RGB/data ingångar är component ingångar inte RGBS.

Då betyder det att man kommer ta komposit-oskulden under dettta VM då, kul :ph34r:

#81

Postad 30 juni 2006 - 08:26

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
Slog ihop 2 trådar som handlade om samma sak :)

#82

Postad 17 september 2007 - 10:04

oscarapa
  • oscarapa
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har ett litet problem som jag hoppas att någon av er kan hjälpa mig med..

Min förra dator kopplade jag till tv:n via s-video-uttaget (5-pin) till en scartkontakt i tv:n mha en sladd som har scart i ena ändan och en 5-pins s-video ("vanlig" s-video) och en stereopropp i den andra. (http://www.clasohlso..._075520_621.jpg)

Min nya dator hade ingen 5-pins s-video utan 2 dvi och en 9-pins s-video. För att slippa dra om kablar och pröjsa en dyr dvi-kabel så köpte jag en 5 till 9-pins s-videoadapter (http://www.inet.se/b...olig--ha-ho.jpg) och trodde att allt var frid och fröjd.

Men icke. Bilden blir svartvit.

Har kollat runt lite bland trådarna men den verkar ju inte vara så att det är någon komposit-s-video-inställning på min tv som ska göras eftersom det funkade med samma tv förut. Jag har laddat ner de senaste drivrutinerna till mitt grafikkort (ATI Radeon X850 XT). Jag kan inte heller göra någon komposit-s-video-inställning på det, utan bara PAL och NTSC osv. Det ska väl vara PAL-B?

Är det någon som vet vad problemet kan vara?

Tacksam för all hjälp!

/O

#83

Postad 07 oktober 2007 - 21:09

Zenil
  • Zenil
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0
Hallå... har samma problem som, ovanstående :ph34r:
Hade en gammal Sony Triniton klump. Körde S-video från datorn till tv, fungerade fint, inga problem.
I helgen kom en ny Sony D3000 hem. Har inte köpt nya kablar än, så jag kopplade in s-videokabeln (samma som tidigare) i den nya tv:n, men det blir bara svart/vitt och flimrigt ;)

Någon som vet vad detta kan bero på?

#84

Postad 31 januari 2008 - 09:24

Klonka
  • Klonka
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Jag har letat i många forum och läst mycket frågor och svar, men har inte kunnat lyckas lösa mitt problem. Därför postar jag nu i denna tråd i hopp om att någon vänlig person kan försöka utreda mitt fall =).

Jag har precis köpt ny dator och har därför nu mera Asus Geforce 8500gt och jag köra Vista Ultimate 32bit.

På min förra dator körde jag med win2000 och ett Asus geforce N6600gt. Då använde jag mig av Tvtool och det fungerade utan problem att koppla med s-videokabel till min 32" tjock widescreen.

Nu får jag ingen färg (samma tv, samma kabel). Tv-tool får jag inte att fungera alls. Men jag får igång bild genom att ändra inställningar i Vista och genom Nvidias kontrollpanel. Jag har prövat att försöka ändra mellan PAL (B sverige) å NTSC i Nvidias kontrollpanel. S-video verkar vara det som den blir inställd på automatiskt och jag verkar inte kunna ändra och testa med kompositsignal istället eller vad det heter.

Jag har testat att låna kompisens s-video-sladd som man kopplar in i rgb-uttaget (testat båda uttagen), men det blir fortfarande svartvit bild.
Min tanke just nu är att rgb-uttagen kanske inte stöder s-videosignaler, och att antingen min egna s-videosladd är utsliten eller att det är själva s-videouttaget.
Eller så är det något mjukvarufel ändå, typ att det är Vista eller grafikkortsdrivrutinerna som ställer till det.

#85

Postad 08 juli 2008 - 23:58

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

  • 596 inlägg
  • 0
Samma fråga som föregående skrivare, ungefär.
Jag har kopplat min dator till min gamla tv på samma sätt som jag gjorde för ett par år sen. Då fick jag ingen färg först, eftersom min TV inte stödde s-video-signal. Skaffade en "s-video till komposit"-omvandlare och vips så blev det färg.
Nu får jag inte färg i alla fall, vilket gör att jag står rådlös. Borde ju inte vara nåt att ställa om i TV eller dator eftersom det är komposit som går fram pga omvandlaren, va?
Gammal tråd, men jag hittade inte så mycket att välja på.

#86

Postad 09 juli 2008 - 00:30

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

  • 596 inlägg
  • 0
Bara för att jag till slut tog mig för att fråga här så fick jag färg direkt efter jag postat... :)
Det hoppade igång när jag i Nvidias kontrollpanel valde signalformat "Sverige B/pal". Det har jag gjort ett antal ggr innan också, så jag vet inte varför det funkade just denna gång. Är ganska skeptisk till den där kontrollpanelen, tycker den är ganska ologisk och allmänt konstig. Verkar inte stämma riktig fullt ut, på nåt sätt.

#87

Postad 09 augusti 2008 - 10:09

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

  • 447 inlägg
  • 0
Jag har en dator med endast VGA och S-video utgång. Jag testar den här kabeln till min Panasonic 50PX8 men får svart-vit bild
Postad bild
http://www.kjell.com...o...37931&path=

Helt ny platt TV. Har provat bägge Scartkontakterna. Ovanför den ena står det RGB, Video och S Video. Provar färginställningar med PAL, NTSC och en massa andra utan resultat. Lyckas hitta hur man ändrar det på datorn, (gick inte när man hade dualscreen utan var tvungen att köra enbart TV), ändrade där mellan PAL, NTSC och en massa andra, vart ingen skillnad.

Testade en vanlig S-videokabel mellan datorn och recievern (med HDMI mellan reciever och TV), då fungerade det klockrent direkt och jag kör så nu. Jag hittade ingen lösning att få in S-videosignal direkt in i TV:n i färg.

Redigerat av Unregisteredc2e5ee9c, 09 augusti 2008 - 18:53.


#88

Postad 14 augusti 2008 - 04:17

Unregistereda84af05a
  • Unregistereda84af05a
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0
jag byglade de översta två honorna på s-video-utgången på min bärbara, då fick jag färg !
jag "tillverkade" bygeln av en "sladdomsnörare" som brukar sitta runt kablar o dyl. när de är nya
skalade bort plasten och tog den riktigt supertunna ståltråden och klippte till den c:a 12mm lång
böjde in de 2 spetsarna ungefär 4mm och tryckte in dom i övre hålen/kontakterna, sedan in med
s-video kontakten (man får trycka ganska hårt, men ju tunnare bygel dessto lättare går det) och
voilá ! ..färg äntligen !

sen har jag hållit på att tweaka grafikkortet och inställningarna som förmodligen stod åt helsicke
efter alla olika inställningsexpriment när jag bara fick svart-vit tv-bild, nu börjar det se riktigt bra ut.

grafikkort: ati mobility radeon 9600/9700
laptop: hp nc6000
tv: gammal philips
kontakter laptopen: s-video ut
kontakter tv'n: scart in

OBS: ni utför ovanstående på eget ansvar, jag återger här
bara hur jag löste problemet, men en bekant som haft samma
problen länge uppskattade min lösning i alla fall...lycka till !

Redigerat av Unregistereda84af05a, 14 augusti 2008 - 05:08.


#89

Postad 07 januari 2009 - 16:33

Unregistered5752aaad
  • Unregistered5752aaad
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Ännu en med problem.
Köpte en ny tv förra veckan (En LG 42" plasma) och tänkte idag koppla ihop den med min laptop. Såklart blev bilden svartvit. Kabeln jag använder är en S-video->Scart, är det den det beror på?
Datorn har jag kopplat ihop med våran Samsung plasma hemma och det har fungerat fint. Den gången använde jag en S-video->S-video.

Vad gör jag för fel nu? Har försökt trycka på alla dess inställningar men ingenting fungerar. Laptopen jag har är en Acer Travelmate 5520. Grafikkortet heter: ATI CATALYST


Kabeln jag använder nu ser ut såhär: http://www.dantocon....00041982_0b.jpg

#90

Postad 07 januari 2009 - 16:36

ganja
  • ganja
  • Lärjunge

  • 278 inlägg
  • 0
Är TV:n inställd på att ta emot S-video?

#91

Postad 10 januari 2009 - 03:12

Unregistered5752aaad
  • Unregistered5752aaad
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Är TV:n inställd på att ta emot S-video?

Var det där till mig så; hur vet jag om den är det?

#92

Postad 11 januari 2009 - 11:09

ganja
  • ganja
  • Lärjunge

  • 278 inlägg
  • 0

Var det där till mig så; hur vet jag om den är det?

Japp, det var till dig... Jag har ingen LG så jag vet inte, men det är mycket möjligt att din TV inte stöder S-video via scart. Antingen får du ändra i datorn till att skicka composite istället eller så kan du använda en VGA-kabel om din TV har VGA-ingång. Sitter det ingen S-videokontakt på sidan av TV:n?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.