Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Prisjakt har fått ny design

446 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#1

Postad 01 augusti 2012 - 10:32

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

  • 34 inlägg
  • 0



Läs mer


#2

Postad 05 september 2012 - 12:37

gorby
  • gorby
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 19
Kan man inte få välja att behålla den gamla. Den här duger inte. :-(

#3

Postad 05 september 2012 - 12:38

Unregistered2e44c5ab
  • Unregistered2e44c5ab
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Kan man inte få välja att behålla den gamla. Den här duger inte. :-(


Vad är det du inte gillar?

#4

Postad 05 september 2012 - 12:43

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 8
Aj aj aj vad rörigt allt blev! Kan bli bra men det behövs nog lite mer jobb på första sidan eftersom alla "listor" ligger hur som helst. Kan dessutom inte använda prisjakt längre eftersom det laggar sönder på webbläsaren Safari, sidan är alltså HELT oanvändbar på safari! Alla ikoner och reglage och i stort sett hela upplägget på sidan är barnsligt stort, svårt att få någon direkt överblick. . . .

Kan man inte få välja mellan det nya eller gamla upplägget sidan är som sagt helt oanvändbar för mig nu. Varför laga något som inte är trasigt?

Redigerat av Unregistered291b229b, 05 september 2012 - 12:49.


#5

Postad 05 september 2012 - 12:44

Unregisteredbeef9c6b
  • Unregisteredbeef9c6b
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 12
http://www.youtube.c...h?v=p1JJkMD1hE4

NEJ!

Nu ser man färre av sina prisbevakningar, och de är så utbredda på sidan så det blir svårare att få överblick, sitter på 1920x1200. Vill ha tillbaka den i högermenyn

#6

Postad 05 september 2012 - 12:47

clubt
  • clubt
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 0
Jag har för mig att jag läste att sidan skulle bli mer modifierbar, när kommer de funktionerna?

#7

Postad 05 september 2012 - 12:53

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 4
Första känslan vara att den kändes rörig. Största negativa är att den är SEG, laggar som sjutton i både Safari och Firefox.

#8

Postad 05 september 2012 - 12:57

Zulumovski
  • Zulumovski
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 14
Ojojoj, inge bra alls. sidan är svår att över blicka. I den gamla designen var det väldigt enkelt att se priserna på de olika handlarna, nu är det så mycket luft och extremt tunna linjer vilket gör det svårt. Ogillar även att den markerade kolumnen skapar ett krafitgt lodrätt streck till vänster då ögat uppfattar det som en gräns och man måste mer eller mindre anstränga sig för att passera och se det viktiga, dvs priset

#9

Postad 05 september 2012 - 12:58

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Aj aj aj vad rörigt allt blev! Kan bli bra men det behövs nog lite mer jobb på första sidan eftersom alla "listor" ligger hur som helst. Kan dessutom inte använda prisjakt längre eftersom det laggar sönder på webbläsaren Safari, sidan är alltså HELT oanvändbar på safari! Alla ikoner och reglage och i stort sett hela upplägget på sidan är barnsligt stort, svårt att få någon direkt överblick. . . . Kan man inte få välja mellan det nya eller gamla upplägget sidan är som sagt helt oanvändbar för mig nu. Varför laga något som inte är trasigt?


Kan du ge oss mer info? Vi upplever inte samma problem som du rapporterat.

#10

Postad 05 september 2012 - 12:59

morberg
  • morberg
  • Forumräv

  • 576 inlägg
  • 2
Mycket renare och snyggare. Jag gillar det.

#11

Postad 05 september 2012 - 13:02

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 1

Kan man inte få välja att behålla den gamla. Den här duger inte. :-(


Konstruktiv kritik?

#12

Postad 05 september 2012 - 13:03

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 8

Konstruktiv kritik?


Konstruktivt svar?

#13

Postad 05 september 2012 - 13:08

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Jag har för mig att jag läste att sidan skulle bli mer modifierbar, när kommer de funktionerna?


Vi har med den här versionen förberett för det. Det är dock ännu inte beslutat när det kommer att släppas då det återstår en del arbete. Håll utkik bland våra nyheter så informerar vi när det görs.

#14

Postad 05 september 2012 - 13:09

tobasama
  • tobasama
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 11
Sidan känns tom? Det är väldigt mycket död yta. Gissar att det är nån sorts anpassning för läsplattor, men det känns väldigt ödsligt på en vanlig (24") skärm.

Redigerat av tobasama, 05 september 2012 - 13:11.


#15

Postad 05 september 2012 - 13:10

joolz
  • joolz
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 20
Varför är allt gigantsikt med luft överallt? Jag skulle vilja ha ett "cozy/compact mode" som tex gmail har.

#16

Postad 05 september 2012 - 13:10

clubt
  • clubt
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 0

Vi har med den här versionen förberett för det. Det är dock ännu inte beslutat när det kommer att släppas då det återstår en del arbete. Håll utkik bland våra nyheter så informerar vi när det görs.


Kanon, väntar med spänning. :)

#17

Postad 05 september 2012 - 13:12

perssons
  • perssons
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 3
Gillar inte att menyn ligger längst ner på sidan, känns ologiskt, även om man kommer ner dit genom att klicka på meny övers på sidan.

Redigerat av perssons, 05 september 2012 - 13:26.


#18

Postad 05 september 2012 - 13:12

Perb
  • Perb
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 8
Gillar inte att jag har 50% av skärmen tom och jag inte kan se vad det står när jag försöker få fram t ex alla GTX670 grafikkort som jag har i exemplet här. Inget tooltip vid mouse over heller... Bredare layout för oss som vill ha det?

http://i.imgur.com/IHZvu.png

#19

Postad 05 september 2012 - 13:18

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 12
Första spontan reaktion, alldeles för mycket och onödig luft som andra även nämnt.

Känns nästan som att man körde med 640x480 och med högkontrast tema i Windows.

Lite mer kompakt skulle inte skada.

#20

Postad 05 september 2012 - 13:18

Vikotnik
  • Vikotnik
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 14
Trodde först att sidan craschat och att jag kommit in på någon sorts mobilversion anpassad för Amiga 500, detta var inte alls ett lyckat drag enligt min mening.

#21

Postad 05 september 2012 - 13:22

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Gillar inte att menyn ligger längst ner på sidan, känns ologiskt, även om man kommer ner dit genom att klicka på meny övers på sidan. Saknar att ha Mina listor framme samtidigt som man hoppar mellan olika produkter (som det låg i vänsterkanten tidigare), går kanske, men jag hittar inte funktionen.


Angående "Mina Listor". Om du klickar på raden som är längst ute till vänster så bör den dyka upp. Låt oss veta om du inte får upp listan.

#22

Postad 05 september 2012 - 13:27

unik
  • unik
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 13
Måste hålla med om att det inte blev så lyckat. Känns lite barnsligt, tjockt, långt, tomt och stort. En mobilversion - ja kanske... för webben - nej...
Men man får väl känna på det ett tag.

#23

Postad 05 september 2012 - 13:29

gorby
  • gorby
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 4

Vad är det du inte gillar?


Konstruktiv kritik?


Sidan är för gles, utdragen. Ser ut som om ni bara fokuserat på surfplattor. Eller pensionärer. Inte ens om jag fyller ut hela min 24" så ser man allt och så mycket information är det inte.

Kan ju hoppas på att den adaptiva designen rättar lite av detta, för den är väl inte på plats än?

#24

Postad 05 september 2012 - 13:33

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Sidan är för gles, utdragen. Ser ut som om ni bara fokuserat på surfplattor. Eller pensionärer. Inte ens om jag fyller ut hela min 24" så ser man allt och så mycket information är det inte.

Kan ju hoppas på att den adaptiva designen rättar lite av detta, för den är väl inte på plats än?


Det stämmer att den adaptiva designen inte är på plats än. Det är ännu inte bestämt när den kommer att släppas.

#25

Postad 05 september 2012 - 13:36

perssons
  • perssons
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Angående "Mina Listor". Om du klickar på raden som är längst ute till vänster så bör den dyka upp. Låt oss veta om du inte får upp listan.

Jo, jag hittade den, den kom ut som vanligt igen :)

#26

Postad 05 september 2012 - 13:39

=JoNaZ=
  • =JoNaZ=
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Sjukt snygg sida måste jag säga!
Jättesnabb och allt funkar väldigt bra! (kör senaste firefox).

#27

Postad 05 september 2012 - 13:45

damst
  • damst
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0
Buggar överallt ;)
  • Som tidigare nämnt i tråden, att scrolla i olika listor laggar något förskräckligt, själv använder jag Firefox 15, samma sak i senaste Chrome, detta på Win7.
  • Det går inte att sortera bevakningar alls. Inget utav valen som finns fungerar och det val jag hade satt tidigare är inte aktivt. Allt ligger just nu i en fullkomligt ologisk röra.
  • Går man in på en produktsida för en produkt som man bevakar så ploppar inställningarna för bevakningen upp, skapligt irriterande när det inte är vad vill se när man klickar för att se produktegenskaper.
Sen håller jag med de andra här som tycker att det är alldeles för mycket tomma ytor, vissa saker känns överdiminsionerade.

#28

Postad 05 september 2012 - 13:46

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Konstruktivt svar?


?eh? Att han skulle komma med lite mer konstruktivt istället för att bara säga att den är "skit". Var väl inte helt omöjligt att förstå att det var det jag menade? Men jag är ledsen, ska vara mer tydlig även jag.

#29

Postad 05 september 2012 - 13:51

coolmalone
  • coolmalone
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 5

Varför är allt gigantsikt med luft överallt? Jag skulle vilja ha ett "cozy/compact mode" som tex gmail har.


Jag håller med alla ovan att det är alldeles för mycket luft i designen. Ett "compact mode" vore oerhört önskvärt. Speciellt om man går in i en lista över produkter så måste jag skrolla neråt en hel sida för att överhuvudtaget se produkterna som jag letar efter och det på en 24" wide skärm. Varför använder ni inte er av bredden istället för höjden?

#30

Postad 05 september 2012 - 13:55

damst
  • damst
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0

Buggar överallt ;)

  • Som tidigare nämnt i tråden, att scrolla i olika listor laggar något förskräckligt, själv använder jag Firefox 15, samma sak i senaste Chrome, detta på Win7.
  • Det går inte att sortera bevakningar alls. Inget utav valen som finns fungerar och det val jag hade satt tidigare är inte aktivt. Allt ligger just nu i en fullkomligt ologisk röra.
  • Går man in på en produktsida för en produkt som man bevakar så ploppar inställningarna för bevakningen upp, skapligt irriterande när det inte är vad vill se när man klickar för att se produktegenskaper.
Sen håller jag med de andra här som tycker att det är alldeles för mycket tomma ytor, vissa saker känns överdiminsionerade.


Fyller på med mer...

Varför försvinner flikarna/användare/m.m. när man väljer fliken Bevakningar under sina sidor. Ett klick på alla andra flikar på denna rad gömmer inte denna infomation. Känns ologiskt med olika beteenden.

#31

Postad 05 september 2012 - 14:01

Kretikos
  • Kretikos
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 3
Måste hålla med alla om att detta inte känns helt bra. Surfplatteanpassat skrev nån och det var min första tanke också. Seg i Chrome. En jäkla massa scrollande pga av att allt blev så stort.

#32

Postad 05 september 2012 - 14:04

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Fyller på med mer...

Varför försvinner flikarna/användare/m.m. när man väljer fliken Bevakningar under sina sidor. Ett klick på alla andra flikar på denna rad gömmer inte denna infomation. Känns ologiskt med olika beteenden.


Tack för konstruktiv kritik. Vi ser att bevakningarna inte funkar optimalt. Vi tittar på det direkt.

#33

Postad 05 september 2012 - 14:06

lbs129
  • lbs129
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 8
Jag anser också att det är alldeles för mycket luft överallt och för stora teckensnitt på många ställen. Det känns som att ni har anpassat sidan för surfplattor och inte vanliga datorer. Dessutom är färgerna alldeles för bleka så att det blir svårt att urskilja rader och kolumner i tabeller, se vilken flik på en produktsida som är aktiv t.ex. Tänk på att alla inte har skärmar med lika hög kontrast som era formgivare har. Det känns bakvänt med menyn längst ner på sidan och en till (?) meny högre upp på sidan där man måste vänta på en omständlig hovringsmeny att komma upp för att välja underkategori. Det är möjligt att den nya versionen av Prisjakt är bättre tekniskt sätt, men designmässigt är den definitivt ett stort steg bakåt. Tråkigt att säga det, men jag vore glad om ni bytte tillbaka till den gamla versionen.

Mvh Johan

#34

Postad 05 september 2012 - 14:11

Wyrmhand
  • Wyrmhand
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag önskar att man skulle kunna göra en jämförelse mellan alla minneskort oavsett typ, så man kan se vilket ger mest GB/Kr.

#35

Postad 05 september 2012 - 14:14

Wyrmhand
  • Wyrmhand
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
I övrigt så håller jag med många andra i att det är för luftigt och dålig kontrast. Jag önskar även att översta menyraden är kvar när man scrollar ner samt raden som visar Namn, pris, storlek, m.m., m.m.

#36

Postad 05 september 2012 - 14:17

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Buggar överallt ;)

  • Som tidigare nämnt i tråden, att scrolla i olika listor laggar något förskräckligt, själv använder jag Firefox 15, samma sak i senaste Chrome, detta på Win7.
  • Det går inte att sortera bevakningar alls. Inget utav valen som finns fungerar och det val jag hade satt tidigare är inte aktivt. Allt ligger just nu i en fullkomligt ologisk röra.
  • Går man in på en produktsida för en produkt som man bevakar så ploppar inställningarna för bevakningen upp, skapligt irriterande när det inte är vad vill se när man klickar för att se produktegenskaper.
Sen håller jag med de andra här som tycker att det är alldeles för mycket tomma ytor, vissa saker känns överdiminsionerade.


Vi tittar även på varför det laggar och ser ifall vi kan förbättra det.

#37

Postad 05 september 2012 - 14:22

nipronz
  • nipronz
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 7
Ser ut som en mobilversion. Känns som att ni fördummat sidan bara.

Varför är allting så stort och varför är det så mycket "luft" överallt?

:(



Se http://imgur.com/a/saAXG#0

Redigerat av nipronz, 05 september 2012 - 14:34.


#38

Postad 05 september 2012 - 14:30

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

I övrigt så håller jag med många andra i att det är för luftigt och dålig kontrast. Jag önskar även att översta menyraden är kvar när man scrollar ner samt raden som visar Namn, pris, storlek, m.m., m.m.


Den översta menyraden finns kvar när jag scrollar. Vilken webbläsare använder du?

#39

Postad 05 september 2012 - 14:30

unik
  • unik
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 9
En idé när ni tar fram en så här radikalt ny design är att visa utkast under processen och/eller ha en instans av utvecklingen där användare här på forumet kan gå in och kolla och ge feedback.

#40

Postad 05 september 2012 - 14:30

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 1
Njaaa.. Mycket scrollande neråt för att se sina prisbevakningar och "hett just nu". Statistikikonerna för prisbevakningarna känns helt onödiga då man inte får någon uppfattning om vad för skala som visas på varken x- eller y-led: https://www.prisjakt...338&s=sparkline

Redigerat av dirtpop, 05 september 2012 - 16:05.


#41

Postad 05 september 2012 - 14:33

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Jag önskar att man skulle kunna göra en jämförelse mellan alla minneskort oavsett typ, så man kan se vilket ger mest GB/Kr.


Tack för din feedback. Nästa gång vi ser över kategorierna ska vi ha det i åtanke.

#42

Postad 05 september 2012 - 14:44

Blofeld
  • Blofeld
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 1
Vad har hänt med produktfrågorna?

#43

Postad 05 september 2012 - 14:47

Snarko
  • Snarko
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 3
Lite mer kritik efter en snabbtitt:
- Under "Mina prisbevakningar" så ser man inte längre när priset uppdaterades!!
- Vad är det för ordning som "Mina prosbevakningar" visas i egentligen? Inte senast uppdaterad eller?
- Man verkar inte längre kunna ställa mupekaren bredvid en produkt och klicka, för att få upp en kortare lista över de butiker som har det bästa priset (alltså UTAN att behöva klicka in sig på produkten).

#44

Postad 05 september 2012 - 14:50

Fillz
  • Fillz
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 2
If it ain't broken don't fix it......?

Nä, men det enda nedslaget jag kan ge er är att man inte kan dra runt boxarna som man vill.

Redigerat av Fillz, 05 september 2012 - 14:49.


#45

Postad 05 september 2012 - 14:55

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 1

Vad har hänt med produktfrågorna?


Produktfrågorna är borttagna och kommer troligtvis att flytta över till forumet.

#46

Postad 05 september 2012 - 15:03

Blofeld
  • Blofeld
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Produktfrågorna är borttagna och kommer troligtvis att flytta över till forumet.


Synd!

If it ain't broken don't fix it......?

Nä, men det enda nedslaget jag kan ge er är att man inte kan dra runt boxarna som man vill.


Absolut, att kunna customiza vilka rutor som är öppna var hade varit guld, antar att reklamrutorna måste vara fasta, men det hade varit ok.

#47

Postad 05 september 2012 - 15:05

corb
  • corb
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Jag gillar den nya designen. Känns luftigt och enkelt, lite åt google chrome och dropbox hållet. Väldigt smidigt.

Det enda jag kan klaga lite på är att det är väldigt lite yta som används i webläsaren. På höger sida är det helt tomt på 25% av ytan och 15% på vänster sida. Min webläsare är inställd på 1920x1080p Vore bra om de kunde fixa så att hemsidan känner av hur stor webläsaren är och utnyttjar mer yta.

Så här ser det ut på min:

https://dl.dropbox.c...20interface.jpg

Bifogad fil(er)



#48

Postad 05 september 2012 - 15:17

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Lite mer kritik efter en snabbtitt: - Under "Mina prisbevakningar" så ser man inte längre när priset uppdaterades!! - Vad är det för ordning som "Mina prosbevakningar" visas i egentligen? Inte senast uppdaterad eller? - Man verkar inte längre kunna ställa mupekaren bredvid en produkt och klicka, för att få upp en kortare lista över de butiker som har det bästa priset (alltså UTAN att behöva klicka in sig på produkten).


Tack! Jag lägger en felrapport om att datum saknas för prisuppdateringar. Vi ser över prisbevakningar just nu då vi upptäckt att den inte funkar optimalt.

Synd! Absolut, att kunna customiza vilka rutor som är öppna var hade varit guld, antar att reklamrutorna måste vara fasta, men det hade varit ok.


En bra idé. Vi ska ta upp det till diskussion.

#49

Postad 05 september 2012 - 15:25

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Jag gillar den nya designen. Känns luftigt och enkelt, lite åt google chrome och dropbox hållet. Väldigt smidigt.

Det enda jag kan klaga lite på är att det är väldigt lite yta som används i webläsaren. På höger sida är det helt tomt på 25% av ytan och 15% på vänster sida. Min webläsare är inställd på 1920x1080p Vore bra om de kunde fixa så att hemsidan känner av hur stor webläsaren är och utnyttjar mer yta.

Så här ser det ut på min:

https://dl.dropbox.c...20interface.jpg


Tack för din feedback. När vi går över till responsiv layout kommer du säkert att kunna nyttja mer yta. Ännu ej bestämt när det kommer.

#50

Postad 05 september 2012 - 15:31

Libell
  • Libell
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0
Håller med de som tycker sidan är slö. Den gamla kunde bli lite slö när man exempelvis gjorde förändringar i filtret och tryckte "Visa produkterna", om man letade TV eller liknande med många produkter, men den nya är ännu slöare. Har ni satt en timer på när man klickar på en produkt i en vanlig produktsöklista, så att den expanderar och visar typ tre billigaste affärer och lite statistik, eller är den bara så slö?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.