Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Svenska HDTV-kanaler

1540 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 augusti 2006 - 11:13

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

  • 601 inlägg
  • 0
Hörde att Premier League skulle sändas i HDTV men har ej sett någon info om detta.
Även SVT skall väl starta en kanal som heter SVT HD?

Någon som har mer information att dela med sig av?

Redigerat av Unregistered9faf3f9d, 26 september 2006 - 22:42.


#2

Postad 08 augusti 2006 - 21:24

Unregistered59b6c723
  • Unregistered59b6c723
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
svt HD sänds redan!
Det är bara en massa demoslingor än så länge.

#3

Postad 08 augusti 2006 - 22:53

Unregistered222df659
  • Unregistered222df659
  • Beroende

  • 1 236 inlägg
  • 0
på vilken frekvens/namn? (svtHD dvs.)

sökte nyss, men såg inte att den fanns. (Thor)

#4

Postad 09 augusti 2006 - 05:22

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

  • 601 inlägg
  • 0

på vilken frekvens/namn? (svtHD dvs.)

sökte nyss, men såg inte att den fanns. (Thor)

<{POST_SNAPBACK}>


Det är samma som HD Kanalen som sände fotbolls-VM

#5

Postad 09 augusti 2006 - 14:46

L&W
  • L&W
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

på vilken frekvens/namn? (svtHD dvs.)

sökte nyss, men såg inte att den fanns. (Thor)

<{POST_SNAPBACK}>


Det är samma som HD Kanalen som sände fotbolls-VM

<{POST_SNAPBACK}>



Har kollat lite då och då på HD-kanalen efter fotbolls VM, men det det är bara svart i rutan. Nada....

#6

Postad 09 augusti 2006 - 14:49

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0
Det ryktas om att Canal Digital ska börja med Discovery och en annan dokumentär kanal.

/ Hifighost

Redigerat av Unregistered25afe1a3, 09 augusti 2006 - 15:18.


#7

Postad 09 augusti 2006 - 15:00

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

på vilken frekvens/namn? (svtHD dvs.)

sökte nyss, men såg inte att den fanns. (Thor)

<{POST_SNAPBACK}>


Det är samma som HD Kanalen som sände fotbolls-VM

<{POST_SNAPBACK}>



Har kollat lite då och då på HD-kanalen efter fotbolls VM, men det det är bara svart i rutan. Nada....

<{POST_SNAPBACK}>


Har du conax-cammen i?

#8

Postad 09 augusti 2006 - 15:12

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

  • 1 431 inlägg
  • 0

Det ryktas om att Canal + ska börja med Discovery och en annan dokumentär kanal.

/ Hifighost

<{POST_SNAPBACK}>


Antar att du menar Canal Digital.

#9

Postad 09 augusti 2006 - 15:17

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Det ryktas om att Canal + ska börja med Discovery och en annan dokumentär kanal.

/ Hifighost

<{POST_SNAPBACK}>


Antar att du menar Canal Digital.

<{POST_SNAPBACK}>


Självklart fel av mig :)

/Hifighost

#10

Postad 09 augusti 2006 - 20:02

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

  • 1 145 inlägg
  • 0

Hörde att Premier League skulle sändas i HDTV men har ej sett någon info om detta.
Även SVT skall väl starta en kanal som heter SVT HD?

Någon som har mer information att dela med sig av?

<{POST_SNAPBACK}>


Premier League kommer att sändas i Canal+ Sport så det lär inte bli i HDTV eller i det eventuella HD-kanal blocket som utlovats. Samma gäller nog också NHL hockey senare i höst. Abbonemang på C More HD kräver också att man har Canal+ paketet så nog är man lurad om man tecknat sig för 24 månader med Familjepaketet utan någon som helst utsikt till HDTV. Kommer nog att lämna tillbaka mitt paket när min testperiod går ut i början av september. :)

/staffan

#11

Postad 09 augusti 2006 - 20:16

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0
däremot finns det, har jag för mig, utländska kanaler som kommer sända bl.a. premier league i hd...skulle inte sky starta 6 hd-kanaler eller vad det va?!
PL filmas ju nämligen i sådan kvalité att det skulle kunna sändas i hd, likaså nhl

#12

Postad 09 augusti 2006 - 20:25

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

  • 1 145 inlägg
  • 0

däremot finns det, har jag för mig, utländska kanaler som kommer sända bl.a. premier league i hd...skulle inte sky starta 6 hd-kanaler eller vad det va?!
PL filmas ju nämligen i sådan kvalité att det skulle kunna sändas i hd, likaså nhl

<{POST_SNAPBACK}>


visst men det hjälper ju inte om man sitter med CD's Sagem box och är låst till det som CD behagar skicka ut och ta betalt för. Sky är väl inte helt enkelt att få tag på de de inte verkar vilja ha kunder utanför UK.

/staffan

#13

Postad 09 augusti 2006 - 20:35

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0

Hörde att Premier League skulle sändas i HDTV men har ej sett någon info om detta.
Även SVT skall väl starta en kanal som heter SVT HD?

Någon som har mer information att dela med sig av?

<{POST_SNAPBACK}>


Premier League kommer att sändas i Canal+ Sport så det lär inte bli i HDTV eller i det eventuella HD-kanal blocket som utlovats. Samma gäller nog också NHL hockey senare i höst. Abbonemang på C More HD kräver också att man har Canal+ paketet så nog är man lurad om man tecknat sig för 24 månader med Familjepaketet utan någon som helst utsikt till HDTV. Kommer nog att lämna tillbaka mitt paket när min testperiod går ut i början av september. :)

/staffan

<{POST_SNAPBACK}>


Inte på Canal+ Sport eftersom det är en vanlig standardskräpkvalitekanal. Däremot har jag för mig att jag har läst i Canal+ Magasinet att Premiere League så småningom kommer att sändas i HDTV. Det kommer i så fall att ske parallellt med sportkanalen.
Hoppet finns alltså.

/Mats K

#14

Postad 09 augusti 2006 - 20:42

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

däremot finns det, har jag för mig, utländska kanaler som kommer sända bl.a. premier league i hd...skulle inte sky starta 6 hd-kanaler eller vad det va?!
PL filmas ju nämligen i sådan kvalité att det skulle kunna sändas i hd, likaså nhl

<{POST_SNAPBACK}>


visst men det hjälper ju inte om man sitter med CD's Sagem box och är låst till det som CD behagar skicka ut och ta betalt för. Sky är väl inte helt enkelt att få tag på de de inte verkar vilja ha kunder utanför UK.

/staffan

<{POST_SNAPBACK}>


känner man nån i UK som kan tänka sig stå som ägare till kortet så e det ju ganska lätt fixat...bara man hittar en box sen då

#15

Postad 14 augusti 2006 - 21:12

Sportster
  • Sportster
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Jag var med i en undersökning från canaldigital om vilka kanaler man tittade på och var intresserad av. Där fanns Discovery HD, Eurosport HD, Voom HD plus någon HD-kanal till har jag för mig.

#16

Postad 14 augusti 2006 - 21:32

Unregistered91084b0d
  • Unregistered91084b0d
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0

Jag var med i en undersökning från canaldigital om vilka kanaler man tittade på och var intresserad av. Där fanns Discovery HD, Eurosport HD, Voom HD plus någon HD-kanal till har jag för mig.

<{POST_SNAPBACK}>


Discovery HD skulle ja gärna ha.

#17

Postad 15 augusti 2006 - 05:54

Calle
  • Calle
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0
Hur är det med ComHem? Jag har mailat deras kundtjänst men där är det ju bara frågetecken, "Vi vet ingenting" vilket ju är lite märkligt med tanke på att dom lovat HDTV "i höst" (dvs rätt snart).

Vad kan man förvänta sig för HDTV-utbud egentligen?

#18

Postad 15 augusti 2006 - 07:52

robbin.olofsson
  • robbin.olofsson
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
De uppgifter jag fått från CH då jag ringt och tjatat är att CMore HD samt Euro HD (tror jag den heter) skall "förmodligen" börja sändas i höst.

Har inga höga förväntningar dock de det enligt killen jag talade med inte var klart om de skulle sända i 720p eller 1080i.

Den tekniska nivån strålar inte direkt hos CH, så för mig kan de behålla sina kanaler. Skaffar Boxer istället.

Redigerat av robbin.olofsson, 15 augusti 2006 - 07:53.


#19

Postad 16 augusti 2006 - 14:31

Casper
  • Casper
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
fick detta från svt i min mail idag :
SVT har ännu inga reguljära HD-sändningar. Under hösten kommer ett antal program att sändas
i HD och information om dessa ska läggas ut allteftersom på svt.se/hdtv. Redan i kväll sänds
tex Figaros bröllop även i HD-kvalitet.

med vänliga hälsningar

hoppas de mark sänder det oxå :)

#20

Postad 16 augusti 2006 - 14:36

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Jag var med i en undersökning från canaldigital om vilka kanaler man tittade på och var intresserad av. Där fanns Discovery HD, Eurosport HD, Voom HD plus någon HD-kanal till har jag för mig.

<{POST_SNAPBACK}>


Voom HD vad är det för typ av kanal?

/Hifighost

#21

Postad 16 augusti 2006 - 14:47

Calle
  • Calle
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0

fick detta från svt i min mail idag :
SVT har ännu inga reguljära HD-sändningar. Under hösten kommer ett antal program att sändas
i HD och information om dessa ska läggas ut allteftersom på svt.se/hdtv. Redan i kväll sänds
tex Figaros bröllop även i HD-kvalitet.

med vänliga hälsningar

hoppas de mark sänder det oxå :)

<{POST_SNAPBACK}>



Det verkar märkligt. "Inga idag" och "redan ikväll" går ju inte riktigt ihop. Vem på SVT sade detta?

Jag fick följande svar:

Vad gäller SVT, så har vi beslutat att inleda testsändningar i HD-kvalitet. Fotbolls-VM var en sådan första test. Under hösten 2006
och våren 2007 blir det ytterligare testsändningar men inte något reguljärt utbud. På grund av bla rättighetsfrågor
kan SVT bara sända HD-program i sk parallellsändning (dvs att samma program samtidigt sänds som standardtv i
våra ordinarie kanaler). Vi arbetar med att få fram såväl egenproducerade program som inköp i HD-kvalitet för att
bredda utbudet, men det kommer att ta tid.

Med vänliga hälsningar

Sissela Andrén
Projektsamordnare, HDTV



#22

Postad 16 augusti 2006 - 14:53

Casper
  • Casper
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
det var sissela som svarade på mig oxå.
undra om paralellt sändingen sker i samma kanal som de gör i usa eller om de kommer använda sig av nån ny typ av kanal svt hd.
tror ni de kommer sända den i mark nättet oxå min sagem 81 box börjar bli damig :) ?
har mailat och frågat men inte fått nåt svar

Redigerat av Casper, 16 augusti 2006 - 15:00.


#23

Postad 16 augusti 2006 - 15:53

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0

undra om paralellt sändingen sker i samma kanal som de gör i usa eller om de kommer använda sig av nån ny typ av kanal svt hd.
tror ni de kommer sända den i mark nättet oxå min sagem 81 box börjar bli damig :) ?
har mailat och frågat men inte fått nåt svar

<{POST_SNAPBACK}>

SVT kommer att sända över en separat kanal.
Endast över satellit (Canal Digital), Teracom kör inte HD över sitt marknät för tillfället.

#24

Postad 16 augusti 2006 - 16:06

Casper
  • Casper
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
härligt med statliga företag!!! så kund vänliga grrrrrrrrrrr
käns skönt att man betalar tv avgift när de komersiela företagen är så mycket snabbare på att anpassa sig.

#25

Postad 16 augusti 2006 - 16:10

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
Synd att det inte finns ngn amerikansk kanal som streamar H.264 via nätet mot en liten avgift. :) Ryktades det inte om att ngt av TV-bolagen där skulle starta ngt sådant? :)

#26

Postad 16 augusti 2006 - 16:49

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0

härligt med statliga företag!!!  så kund vänliga grrrrrrrrrrr
käns skönt att man betalar tv avgift när de komersiela företagen är så mycket snabbare på att anpassa sig.

<{POST_SNAPBACK}>


SVT var bland de första i världen med text-tv
SVT var bland de första i världen med digitalt ljud (Nicam)
SVT var bland de första i världen med 16:9
SVT var bland de första i världen med 5.1

Bara som en parentes. Jag förstår att folk klagar på licensavgiften (man vill inte betala för ngt man inte använder), men att anklaga SVT för att ligga långt efter i teknikutvecklingen är helt fel (även SR ligger långt fram på ny teknik).

Jämför med Viasat, som knappt vet vad 16:9 är för något, Kanal5 har planer på att köra igång med 16:9 (bara några år efter SVT) och TV4 som också ligger efter SVT i teknikutvecklingen. De enda bolag jag kan komma på som ligger i nivå med SVT eller bättre är Canal Digital och Canal +.

Om det är Teracom du menar så har de ingenting med licenspengarna att göra. Sedan är det ju faktiskt så att HDTV över marknät får du svårt att hitta någonstans i världen.

#27

Postad 16 augusti 2006 - 17:00

Casper
  • Casper
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
har haft marksänd hdtv i usa när jag var där. tycker det är synd att de inte utnytjar tekniken när det bevisligen fungerar vilket vi sätt under WM. e man låst till marksänt så är det ireterande att de inte sänder.

#28

Postad 16 augusti 2006 - 17:16

grand_master
  • grand_master
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Jag håller med Berkan. I marknätet är det SVT:s kanaler som håller högst bildkvalité, om man missat detta måste man vara blind på riktigt, och kör även med 5.1. Som sagt rullar redan SVT HD i dagsläget, dock är Canal Digital den enda operatören som sänder kanalen i dagsläget (via satellit kanske ska tilläggas).

Jag tycker minsann SVT ligger rätt bra till i teknikracet. Dock är det operatörernas uppgift att skaka fram infrastruktur och bandbredd för att kunna leverera HD, detta har inte SVT att göra med för fem j-vla öre. Det ska bli intressant att se när det blir HD-premiär för marknätet. Min gissning är att det kommer dröja ett bra tag.

Jag kommer överge marknätet till förmån för satellit och Canal Digital i höst, då jag är sugen på både HD och bästa möjliga bild. Med risk för att låta gnällig tror jag att de som väntar på HD i marknätet får nog vänta ett bra tag till.

Förresten, ni som har Canal Digital och HD-boxen kan se lite opera i 720p då SVT HD sänder detta parallelt samtidigt som det sänds på SVT 1. Som sagt, "Figaros bröllop" idag kl 20:00 på SVT HD.

Redigerat av grand_master, 16 augusti 2006 - 18:24.


#29

Postad 16 augusti 2006 - 18:30

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Figaro i HD - hoppas någon tittar! (ikväll kl 20:00, antar via HD-kanalen som sänds via Canal Digital)
http://www.whatsonme...dio och tv.html
http://svt.se/svt/js...d=3762&a=605310

Läs länkarna för bekräftelse av tidigare inlägg. Fast full bekräftelse kan vi först få när någon loggar in här och skriker halleluja för att de kan se sminkningen på skådisarna :)

/T

#30

Postad 16 augusti 2006 - 18:46

c0ol
  • c0ol
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0
Ja det vore kul att se hur dom ser ut sminkade, men jag har haft hantverkare här som lagt om taket, och dom har lyckats fälla en stege öven min parabol, så jag har just nu inga kanaler alls. Imorgon kommer installatören med ny skål... Tjohoo

#31

Postad 16 augusti 2006 - 20:58

Unregistered222df659
  • Unregistered222df659
  • Beroende

  • 1 236 inlägg
  • 0
för att se svt-hd via CD (som jag har, men bara familjepaketet) räcker det med ett dvb-s2 kort, eller måste man ha canal digital hdtv-boxen och abbonemang för cmore-hd/canal+ ??

#32

Postad 16 augusti 2006 - 21:02

Calle
  • Calle
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0

härligt med statliga företag!!!  så kund vänliga grrrrrrrrrrr
käns skönt att man betalar tv avgift när de komersiela företagen är så mycket snabbare på att anpassa sig.

<{POST_SNAPBACK}>



Ja eller hur. TV3 och TV5 ser man ju knappt vad dom sänder, vilket iofs är bra. TV4 svarade såhär på min fråga om HDTV:

Det kommer att dröja innan TV4 kör HDTV, inget datum är bestämt.


Med Vänliga Hälsningar
Tittarombudsmannen
Janne Andersson
TV4


Så även om Sissela ger lite kluvna budskap är det ju ändå så att dom har muttrarna på rätt skruv, lixom. Jag gillar SVT! Jag gillar däremot inte ComHem, som inte ens kan svara på vad dom tänker erbjuda sina betalande kunder. "Vi ska sända HDTV i höst!" "Jaha, vilka kanaler då?" "Ehhh vaddå kanaler?"

Måste man ha parabol för att få in Canal Digital? Figaros Bröllop i HDTV och DD.... det kan jag betala för! :)

/Calle

#33

Postad 29 augusti 2006 - 07:40

jonterally
  • jonterally
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Är det någon som har koll på var jag kan hitta de program som SVT planerar att sända i HD? Figaros Bröllop upptäckte jag inte förrän efteråt att det sänts i HD.

Jag har försökt leta igenom SVTs site utan framgång.

#34

Postad 29 augusti 2006 - 08:20

Unregistereda8f82565
  • Unregistereda8f82565
  • Forumräv

  • 660 inlägg
  • 0
Saxat från DVD-Forum:

"från ombudsmannen:

Jodå, det planeras för fler HD-sändningar. Närmast blir det SVT:s 50-årsgala den 21/10. Och från och med vecka 45 (november) ska det bli två HD-program per vecka... troligen måndag och torsdag. Tablån är inte klar ännu, men så småningom komer du att hitta mer information om detta på SVT.se"



ombudsmannen som nämns är svt-ombudsmannen
(Claes Elfsberg?)

#35

Postad 29 augusti 2006 - 09:37

jonterally
  • jonterally
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Tackar!

#36

Postad 29 augusti 2006 - 09:39

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Oj, fantastiskt med sådana enorma mängder HD-program. Hur skall folk hinna se allt :)

/Mats K

#37

Postad 29 augusti 2006 - 14:37

TommyHugo
  • TommyHugo
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Har du hört talas om, ketchupeffekten och marknadskrafter. Inget land kommer att utveckla HD TV snabbare än Sverige (monopol). Men vi har ett system som "smygare" i allt som är för för marknadsorienterat.
Kopplingen skall aldrig vara uppenbar, "på" den nuvarande politiska platformen.

mvh tommyhugo

#38

Postad 29 augusti 2006 - 14:54

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Ursäkta en dum fråga, men går svt:s prov-sändningar av hdtv ut i marknätet på samma plats som under fotbolls-vm? Eller är det över satelit?

#39

Postad 29 augusti 2006 - 15:03

blackburn_
  • blackburn_
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

Ursäkta en dum fråga, men går svt:s prov-sändningar av hdtv ut i marknätet på samma plats som under fotbolls-vm? Eller är det över satelit?

<{POST_SNAPBACK}>

Endast över satellit i dagsläget.

#40

Postad 29 augusti 2006 - 22:07

Patrik från strömstad
  • Patrik från strömstad
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

däremot finns det, har jag för mig, utländska kanaler som kommer sända bl.a. premier league i hd...skulle inte sky starta 6 hd-kanaler eller vad det va?!
PL filmas ju nämligen i sådan kvalité att det skulle kunna sändas i hd, likaså nhl

<{POST_SNAPBACK}>


visst men det hjälper ju inte om man sitter med CD's Sagem box och är låst till det som CD behagar skicka ut och ta betalt för. Sky är väl inte helt enkelt att få tag på de de inte verkar vilja ha kunder utanför UK.

/staffan

<{POST_SNAPBACK}>



Jag får nog tyvärr släcka hoppet om premier league i HD för denna säsong.

http://forbruker.no/...icle1426355.ece

Shit,jag hade hoppats på fotboll i HD

patrik

#41

Postad 29 augusti 2006 - 22:09

Unregistereda8f82565
  • Unregistereda8f82565
  • Forumräv

  • 660 inlägg
  • 0
tommyhugo:\>

Kan du utveckla? Jag har läst men inte förstått vad du menar.

HS

#42

Postad 29 augusti 2006 - 22:39

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Det hela är solklart. Sky står för produktionen, dvs den tekniska delen vad gäller sändningar från de engelska arenorna, och kommer att sälja sin produkt först nästa säsong. Tills dess behåller man PL-matcherna i HD för sig själva. Inga andra bolag, utanför England, kommer att få köpa matcher i HD för distribution till exempelvis Canal Digital och Comhem förrän tidigast inför nästa års säsongsstart.

Surare än surast :)

/Mats K

#43

Postad 30 augusti 2006 - 13:10

jonterally
  • jonterally
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Endast över satellit i dagsläget.

<{POST_SNAPBACK}>


Va!? Inte över marknätet alltså?

:)

#44

Postad 30 augusti 2006 - 17:45

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Ja det finns vissa optimister som påstått att vi skulle få se Premier League, Elitserien och NHL med HDTV kvalitet redan i höst, samt 7 nya HD kanaler, men som tur är så är man luttrad och sväljer inte hypen.

Det är ett drömscenario helt klart dock.

#45

Postad 01 september 2006 - 11:39

Salakingen
  • Salakingen
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

Det hela är solklart. Sky står för produktionen, dvs den tekniska delen vad gäller sändningar från de engelska arenorna, och kommer att sälja sin produkt först nästa säsong. Tills dess behåller man PL-matcherna i HD för sig själva. Inga andra bolag, utanför England, kommer att få köpa matcher i HD för distribution till exempelvis Canal Digital och Comhem förrän tidigast inför nästa års säsongsstart.

Surare än surast 



:blink: Jä... Skit nu blev jag inte glad .. men det förklarar en hel del varför jag inte har fått svar på mina mejl angående detta , som jag skickat både till Canaldigital och Canal +.'

:lol: Du känner man sig lurad , va fan ska man göra med HD-TV boxen nu då , titta på 3 sug filmer om dagen på Cmore hd i ett år till ....
:unsure: ....man får väl hoppas att Canal + kan visa NHL I HD & att den kan börja visa typ 15 filmer om dagen i HD ....

#46

Postad 01 september 2006 - 12:27

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Jag vet inte vilken kanaloperatör du har, men både Canal Digital och Comhem har lovat att det i höst ska komma ett HD-paket innehållandes en del HD-kanaler. Hav förtröstan då ingenting är omöjligt.....kanske!

/Mats K

#47

Postad 01 september 2006 - 16:43

nemnok
  • nemnok
  • Lärjunge

  • 467 inlägg
  • 0
CD ska lansera ett HD pkt under sep-okt enl. ett samtal jag hade med dem. Kostnaden för detta och vilket paket man måste ha för att få det fick jag inte reda på..

Tidigare rykten här på forumet har talat om ca 60:-, detta kunde dock inte kundtjänst svara på. Jag vet inte om de i ett försök att vara ärliga svarade mig det att "ni vet det nog innan vi gör det"...

#48

Postad 01 september 2006 - 16:57

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

  • 581 inlägg
  • 0
Det är inte så mycket CD kan göra om Sky inte vill sälja PL i HDTV. Tyvärr så kan vi inte ens se PL i bredbild vilket vi borde kunna vid det här laget. Jag har dock större förhoppningar när det gäller NHL och andra amerikanska sporter då HDTV inte är lika märkvärdigt för jänkarna.

#49

Postad 20 september 2006 - 21:47

Pryltokig
  • Pryltokig
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Tablå för SVT HD hösten 2006
Under hösten fortsätter SVT HDTV-sändningarna i kanalen SVT HD. Den 20 oktober startar sändningarna med program som samtidigt även sänds i SVT1 och SVT2. Först ut är långfilmen Lost in translation. Dagen efter sänds SVTs stora 50-årsgala, som också blir SVTs första egenproducerade direktsändning i HD.
Kompletta höst tablå:
http://www.svt.se/sv...592&lpos=lasMer

#50

Postad 25 september 2006 - 14:11

Unregisteredd319ce01
  • Unregisteredd319ce01
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
CD kommer med HD-paket för 99 kr/månCanal Digital



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.