Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital IPTV

908 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
85 relaterade trådar
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV * (34388 inlägg) 8 timmar sedan
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 6 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 9 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 10 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 12 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 12 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 13 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 13 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 13 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 13 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 13 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 13 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 13 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 14 år sedan
installations problem (1 inlägg) 14 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 14 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 14 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 14 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 14 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 14 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 14 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 14 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 14 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 14 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 14 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 14 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 14 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 14 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 14 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 14 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 14 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 14 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 14 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 14 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 14 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 14 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 14 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 14 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 14 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 14 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 14 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 14 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 14 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 14 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 15 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 15 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 15 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 15 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 15 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 15 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 15 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 15 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 15 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 15 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 15 år sedan
ip tv (1 inlägg) 15 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 15 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 15 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 15 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 15 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 15 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 15 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 15 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 15 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 15 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 16 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 16 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 16 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 16 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 16 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 16 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 16 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 16 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 16 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 16 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 16 år sedan

#51

Postad 11 november 2008 - 17:35

chuka
  • chuka
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Nu verkar dom ha uppdaterat hemsidan med det nya IPTV-utbudet:
http://www.canaldigi...or-alla-smaker/


"5 nya kanaler..." Jovisst, men det står ingenstans i brevet om att totalantalet kommer gå från 39 till 36 kanaler och att en del kanaler jag idag har och är nöjd med kommer flyttas till "Totalpaketet" för 299 spänn i månaden!!!!!!

Det här borde vara kriminellt. Seriöst.

Redigerat av chuka, 11 november 2008 - 18:07.


#52

Postad 11 november 2008 - 18:32

Orion_1
  • Orion_1
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Jag är ny kund ( så ny att dom inte slagit på tjänsten än) och jag tycker att deras IPTV-sidan är aningens intressant. Gå in och kolla på premiumkanaler och titta på Canal+ Total, kan svära på att det står inkl. C+ HD där... (Jo tjena att jag tror på det!)
Saknar redan Telia IPTV...

#53

Postad 11 november 2008 - 22:47

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

Jag är ny kund ( så ny att dom inte slagit på tjänsten än) och jag tycker att deras IPTV-sidan är aningens intressant. Gå in och kolla på premiumkanaler och titta på Canal+ Total, kan svära på att det står inkl. C+ HD där... (Jo tjena att jag tror på det!)
Saknar redan Telia IPTV...


Hmmm, tjaa ...., det är väl bara att de kodar om C+ HD till MPEG-2 så
funkar det med nuvarande box, eller ... ;)

B)
PS. Jag ÄR ironisk ....

Redigerat av hd-fan, 11 november 2008 - 22:59.


#54

Postad 11 november 2008 - 22:55

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Det verkar inte bättre än att CD börjat med "Stora avvecklingen" för
nu kan jag inte se BBC Prime, BBC food och Nordic TCM.
Anledning: "Denna kanal ingår inte i ditt abonnemang"
Någon annan upplever detta ?
Hela omlägget av kanaler, priser mm är ju
inte vad jag beställde när jag tecknade 24-mån abb.
Borde kunna sägas upp ! ;)
B)

#55

Postad 11 november 2008 - 23:40

Orion_1
  • Orion_1
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Fråga till er ang. boxar:
När jag flyttade in här fick jag en liten ful box i silver som ser ut som en större tändsticksask och är ungefär lika upphetsande som en...
Supporten på Canal Digital sa att jag skulle få en kreatel 1510 och jag har en Kreatel 1910 liggande. Vilka boxar skickar Canal Digital ut firmware till (dvs. vilka funkar med deras IPTV), jag använder ju mer än gärna 1910:an om det går iom att den har HDMI (smidigare, och uppskalning)?

#56

Postad 12 november 2008 - 09:39

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

Fråga till er ang. boxar:
När jag flyttade in här fick jag en liten ful box i silver som ser ut som en större tändsticksask och är ungefär lika upphetsande som en...
Supporten på Canal Digital sa att jag skulle få en kreatel 1510 och jag har en Kreatel 1910 liggande. Vilka boxar skickar Canal Digital ut firmware till (dvs. vilka funkar med deras IPTV), jag använder ju mer än gärna 1910:an om det går iom att den har HDMI (smidigare, och uppskalning)?

Vet inte vilket nät och landsände du bor i, men CD testar HDTV och jag tror de
använder 1910-boxen. (CD tycker inte den (1910) uppfyller deras krav).
Enligt vad någon sa tidigare i tråden lär programvaran kunna laddas även till en 1910-box.
Sedan är frågan om ditt kort passar till den.
Alltså lite osäkert det mesta.
Det enklaste är att testa eftersom du har grejorna. Det skulle jag göra.
Det enkla svaret blir då funkar eller funkar ej.
Rapportera gärna till oss andra !
:)

#57

Postad 12 november 2008 - 09:56

Unregistered753e84df
  • Unregistered753e84df
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Ja förut skickades det ut programvara även till 1910 boxarna i alla fall (det var jag som skrev det tidigare i tråden tror jag)..
Sen är frågan om du kan starta din 1910 box hos canaldigital, det beror lite på hur den är konfigurerad dvs. vilka multicast adresser den skall hämta firmware ifrån vid start.. Tror inte att det är samma adress, då du inte har fått boxen från canaldigital? Men som sagt, det är ju bara att testa :)

#58

Postad 12 november 2008 - 11:07

DmD
  • DmD
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0

Du kan säga upp avtalet till den 1/12 oavsett hur lång bindningstid du har kvar ("...till det datum förändringen träder i kraft om det är till kundens nackdel" eller liknande). Så att nu komma ifrån avtalet är inga problem.

Har också kollat läget med Telia. Enda möjligheten jag har att få deras IPTV är att skaffa deras ADSL och då även fasta telefoni. Och då är det nej tack.
Via nätverksuttaget kan man bara få om stads- eller LAN-nätet har ett avtal direkt med Telia och något sådant har inte vi.

Så jag sitter i skiten helt enkelt.


OK sitter i precis samma situation då. Jag säger ogärna upp min kladerfria 100/100 lina bara för att få Telias iptv. Och jag är inte särskilt sugen på att betala ÄNNU mer för CD:s mediokra iptv.

#59

Postad 12 november 2008 - 12:54

Orion_1
  • Orion_1
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Jag sitter i Stockholm på Opennets stadsnät.
Har testat med min VIP1910 (som är konfad för Telia) och den blinkar bara 2gröna + röd (inget firmware) och min lilla silverbox funkar (följer med lägenehten och ger 1,2,4, svt24). Ingen skillnad i nån av boxarna oavsett om det är kort i eller ej.

#60

Postad 12 november 2008 - 15:43

chuka
  • chuka
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Jag sitter i Stockholm på Opennets stadsnät.
Har testat med min VIP1910 (som är konfad för Telia) och den blinkar bara 2gröna + röd (inget firmware) och min lilla silverbox funkar (följer med lägenehten och ger 1,2,4, svt24). Ingen skillnad i nån av boxarna oavsett om det är kort i eller ej.



Det här ger egentligen inte svar på om 1910 fungerar eller ej i CDs nät. Ditt stadsnät måste ha boxens mac-adress registrerad. Sen om det hade fungerat om de fick din 1910's mac-adress är en annan fråga :)

#61

Postad 12 november 2008 - 17:58

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

Du kan säga upp avtalet till den 1/12 oavsett hur lång bindningstid du har kvar ("...till det datum förändringen träder i kraft om det är till kundens nackdel" eller liknande). Så att nu komma ifrån avtalet är inga problem.


Dessutom står det avtalet:
http://www.canaldigi...r-bredbandsnat/

8. ÄNDRINGAR
CD kan ändra utbudet, avgifter eller andra villkor i Avtalet genom skriftligt meddelande till Kunden senast 30 dagar innan ändringen träder i kraft. Om ändringen är till nackdel för Kunden får Kunden säga upp Avtalet med verkan från det att ändringen ska gälla, utan att det medför någon kostnad eller avgift och utan att behöva betala slutavgift.. Ändring i utbudet får ske om avtal med programbolag upphör eller blir väsentligt dyrare för CD. Ändring av avgifter får ske om CD:s kostnader för att visa utbudet ökar på grund av nya eller ändrade skatter eller allmänna avgifter, myndighetsbeslut, ändring av lag eller annan författning, ändrade villkor i förhållande till programbolag eller annan underleverantör eller annan liknande omständighet utanför CD:s kontroll. Ändring av andra villkor i Avtalet får ske om ändringen inte är till nackdel för Kunden.


De har ju dessutom brutit mot sitt eget avtal om att meddela ändringar 30 dagar i förväg !

Nu verkar CD även ta ut en månadshyra för boxen på 49 Kr. (Det är den gamla utgångna boxen inte värd!!!)
Totalt sett kommer jag att förlora kanaler jag tittar på + att jag får betala 66 Kr mer i månaden.
Det är nog lika bra att säga upp CD, sparar 517 Kr/mån, och komma tillbaka när de LEVERERAR.
Då menar jag minst samma utbud, inkl. HDTV, som satellit-plattformen.
:)

#62

Postad 12 november 2008 - 22:49

chuka
  • chuka
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
En sak slog mig och jag förmodar att man torskar om man inte själv tar tag i det; Kvartalsavgiften för programkortet. Eftersom nästa faktura kommer avse december så kommer man då betala den nya "inbakade" programkortavgiften på denna faktura. För egen del (vet inte om alla betalar samtidigt), så betalade jag på min näst senaste faktura kvartalsavgiften för programkort för perioden oktober - december. Ja, ni förstår säkert vart jag vill komma.... Ska bli intressant att se hur den kommande fakturan ser ut. På "Mina sidor" på deras hemsida avslöjas ju bara ett belopp, men vad det avser återstår ju att se.

Kalla mig korkad, men jag tror jag kommer göra så här:

1. Avsluta Canal Digital nu till månadsskiftet
2. Avsluta min hellt horribla IP-telefoni som inte är av denna värld
3. Avsluta mitt bredband (som dock är billigt och funkar klockrent) pga punkten nedan..
4. Lägger rubbet hos Telia!

Jag kommer förmodligen behöva kroka upp mig i 18 månader hos Telia, men därefter kanske Canal Digital har fått tummen ur och börjat leverera.

Som jag nämnt i ett tidigare inlägg så tror jag Canal Digitals problem när det gäller IPTV är av ett moment 22. Få kunder - kasst utbud. Kasst utbud - få kunder. Det kostar naturligtvis Canal Digital mer pengar att distribuera exempelvis TV3 via IPTV än via satellit då antalet kunder är mycket större på satellit-plattformen än på deras IPTV-plattform. För att Canal Digital ska lyckas med den här satsningen så bör man nog till en början glömma tanken om att ta kraftigt betalt för att skriva avtal med olika stadsnät. Det är inte där de ska tjäna pengarna, där ska bara dealen gå jämt ut. Det är när man väl kommit in i stadsnäten som potentialen att utvecklas finns. Ju fler stadsnät man finns i, desto större antal prospects (potentiella kunder) får man. Dessa prospects raggar man sen med "tokkampanjer"; halvår gratis, snuskigt låga månadsavgifter under viss tid med mera. Därefter kan man gå till, i det här fallet Viasat, och säga. "Hej, vi har 200 000 kunder på vår IPTV-plattform". "Oj!", tänker Viasat, "där vill vi vara med". Sen går man vidare till nästa programbolag och gör samma sak. På så sätt kommer man ganska snart att ha kanske 3 gånger så många kanaler att erbjuda som idag, fast Canal Digital betalar totalt inte mer till programbolagen än vad man gör idag. Därefter har man ett attraktivt utbud, vilket innebär att man inte längre kommer behöva ragga kunder via "tokkampanjer" utan utbudet kommer lite sälja sig självt. Därmed fortsätter intäkterna att bara öka och ganska snabbt inser man på Canal Digital "Oj, det här går ju jättebra och vilka vinster vi gör! Nu kan vi ju investera i en stabil HD-tjänst" och hjulet fortsätter att snurra...

Det kan låta som om det här skulle behöva ta lång tid, men det skulle med lite ######r anamma kunna vara verklighet inom några månader till ett halvår.

1. Öka antalet prospects genom att signa avtal med fler stadsnät (utan vinstintresse)
2. Ragga in de här prospecten med "tokkampanjer"
3. Lägre programbolagsavgifter som en följd av fler kunder -> kan investera i fler kanaler (större utbud)
4. Större utbud -> attraktivare operatör för kunder -> fler kunder -> större intäkter
5. Plöj ner vinsten i ny teknik (läs HD)
6. Njut!

#63

Postad 19 november 2008 - 09:16

DmD
  • DmD
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0
Jag har bestämt mig för att säga upp mitt avtal med CD. Får glatt sitta med usel analog (numera digital men fortfarande kass) signal från bostadsrättsföreningen med runt 10 kanaler på min 50 " pioneer plasma.
Ska ringa Telia och höra varför dom INTE erbjuder kunder som sitter med Opennet här i Sthlm i bostadsrättsföreninger 100/100 Mbit som i stort sett ALLA Telias konkurrenter kan göra? ^^

EDIT: Pratat med Telia. Dom har föröskt leverera deras IPTV via stadsnäten förut men tyvärr har det tydligen fungerat väldigt dåligt så dom har lagt ner det. Hon jag pratade med hade ingen info om när eller vart i "to do listan" detta ärende ligger. Dom levererar inte heller 100/100 Mbit via Opennet då dom helt enkelt inte heller haft hög prio på att kunna leverar riktigt hög hastighet via stadsnätet.


( o NEJ där jag bor får vi INTE montera paraboler eller dylikt på varken vår egen balkong eller på taket på lägenhetshusen)

Redigerat av DmD, 19 november 2008 - 09:46.


#64

Postad 19 november 2008 - 20:36

Unregistered753e84df
  • Unregistered753e84df
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

EDIT: Pratat med Telia. Dom har föröskt leverera deras IPTV via stadsnäten förut men tyvärr har det tydligen fungerat väldigt dåligt så dom har lagt ner det. Hon jag pratade med hade ingen info om när eller vart i "to do listan" detta ärende ligger. Dom levererar inte heller 100/100 Mbit via Opennet då dom helt enkelt inte heller haft hög prio på att kunna leverar riktigt hög hastighet via stadsnätet.



Konstigt att inte telia kan lyckas leverera iptv i stadsnät när canaldigital, viasat, fastTV lyckas utmärkt med det.. hehe. Dom skulle ju kunna öka deras andel iptv-tittare ganska starkt om det blev lite mer konkurrens på iptv i stadsnäten.

#65

Postad 20 november 2008 - 13:04

DmD
  • DmD
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0

Konstigt att inte telia kan lyckas leverera iptv i stadsnät när canaldigital, viasat, fastTV lyckas utmärkt med det.. hehe. Dom skulle ju kunna öka deras andel iptv-tittare ganska starkt om det blev lite mer konkurrens på iptv i stadsnäten.


Jo precis , vet inte om höjdarna på telia fattat det ännu heller..

Btw vill CD ha runt 650kr för Dec månad av mig för sin IPTV tjänst, löjligt mycket pengar för att få en ytterst medelmåttig tv tjänst/plattform levererad på sitt bredband..

#66

Postad 20 november 2008 - 15:40

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

  • 2 296 inlägg
  • 0
Vet inte om jag missat något. Jag har Telia IPTV och Stadsnät. Iaf hänvisas jag till stadsnäts kundtjänst när jag ringer Telia å klagar på TVsändningarna.

#67

Postad 20 november 2008 - 22:15

Unregistered753e84df
  • Unregistered753e84df
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Vet inte om jag missat något. Jag har Telia IPTV och Stadsnät. Iaf hänvisas jag till stadsnäts kundtjänst när jag ringer Telia å klagar på TVsändningarna.



jasså, har du? får man fråga vilket stadsnät du sitter i?

#68

Postad 21 november 2008 - 11:29

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

  • 2 296 inlägg
  • 0
Ringde Telia å fråga och det är de som äger det. Och Stadsnätet heter som vår förening, Brf Solrosen.

Hjälper det något?

#69

Postad 21 november 2008 - 20:27

Unregistered753e84df
  • Unregistered753e84df
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Ringde Telia å fråga och det är de som äger det. Och Stadsnätet heter som vår förening, Brf Solrosen.

Hjälper det något?


tja om telia äger nätet är det ju inget stadsnät i vanlig mening, där man kan välja på flera olika operatörer, vilket inte du kan?

#70

Postad 21 november 2008 - 20:48

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

  • 1 163 inlägg
  • 0
Jag kanske inte skall lägga mig i diskussionen runt stadsnät, men här nedan finns i alla fall lite mer information att läsa på Telias egna sidor:

Telia Bredband Stadsnät

Hitta ditt stadsnät

/Peter Cigéhn

#71

Postad 22 november 2008 - 12:59

Unregistered753e84df
  • Unregistered753e84df
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Jag kanske inte skall lägga mig i diskussionen runt stadsnät, men här nedan finns i alla fall lite mer information att läsa på Telias egna sidor:

Telia Bredband Stadsnät

Hitta ditt stadsnät

/Peter Cigéhn


Jo Telia finns ju i stadsnät med bredband, men finns ingen info någonstans om att dom även erbjuder IPTV via stadsnät..

#72

Postad 25 november 2008 - 13:55

DmD
  • DmD
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0

Jo Telia finns ju i stadsnät med bredband, men finns ingen info någonstans om att dom även erbjuder IPTV via stadsnät..


Det gör dom inte så vitt jag vet då dom tydligen haft väldiga problem att leverera denna tjänst på ett korrekt sätt sa tjejen på Telia jag pratade med för någon vecka sen.

Nu är ialla fall mitt IPTV abbonemang med CD uppsagt. Dom e rätt lustiga där på CD.. , jag försökte pika dom att kolla upp så att dom verkligen kan leverera sin kabel tv tjänst hos mig för om dom då skulle kunna göra det får dom mig som kund igen.. , men fick aldrig nån glasklar info mer än att "det ser ut som vi ska kunna levera där du bor" , "du gör ju som du själv vill, det är ju ditt abbonemang" HALLÅ JAG ÄR EN BEFINTLIG KUND SOM NI HÅLLER PÅ O TAPPA, KAMMA TILL ER?!

Aja alt är uppsagt nu ialla fall, får se om det erbjuds något vettigt alternativ som är värt att betala för framöver där jag bor.

#73

Postad 28 november 2008 - 14:37

DmD
  • DmD
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0
"Lyckosam test av HD-TV
Förra hösten inledde OpenNet tester med HD-TV tillsamans med Canal Digital. Det står nu klart att det fungerar utmärkt. Testerna har genomförts i Stockholm.

- Nu vet vi att vår tekniska lösning i Stockholm och vår plattform där klarar att leverera HD-TV, konstaterar Johnny Aspman, teknisk och operativ chef på OpenNet. Det betyder att i dagsläget så vet vi att de stadsnät som har samma tekniska plattform
som nätet i Stockholm klarar distribution av det kommande TV-formatet. Nu påbörjas planeringen av en bredare lansering i dessa nät, avslutar Johnny. "


http://www.opennet.s...am_Test_Av_Hdtv

För oss som sitter med Opennet ser det alltså ljust ut framöver med HD-sändningar via iptv plattformen.. , dock undrar man ju när detta faktiskt blir verklighet och man kan ta del av tjänsten?


Mailade han Johnny och har frågat om det finns någon tidsplan på när detta kan sättas i bruk o bli en verklighet för oss privatpersoner som sitter med Opennet i Stockholm. Åk om jag får ngt svar.

Redigerat av DmD, 28 november 2008 - 14:45.


#74

Postad 01 december 2008 - 10:36

DmD
  • DmD
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0
"Hej,

Vi har som mål att under 2009 få ut HDTV i våra nät, vi kommer att påbörja diskussioner nu med några tjänsteleverantörer och den gemensamma agendan är att leverera under 2009. Jag kan tyvärr inte vara mer precis än så i dagsläget.

mvh,
johnny, Opennet"


#75

Postad 01 december 2008 - 18:40

chuka
  • chuka
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Ang. Telia och stadsnät eller inte. Telia levererar IPTV i LAN-nät med avtal, men inte i stadsnät.

Nu är hur som helst mitt avtal med Canal Digital uppsagt. Utnyttjade först "det finstilta" och avslutade mitt abonnemang till den 30/11. Dagen efter ringde jag dock och bad om en förlängning till 31/12, då Telia inte kommer kunna leverera än på nån vecka. Men har jag någon bild på TVn idag, tror ni? Inte nog med det, den försvann redan igår eftermiddag. Ringde naturligtvis upp Canal Digital. Först redan i morse och sa som det var. Tjejen jag då pratade med hävdade bestämt att det hade med kanalomläggningen att göra och att det skulle fungera i eftermiddag igen. Men ingen bild nu heller. Ringer upp, 30 minuter kö, kommer fram och drar storyn igen. Förklarar ingående att det förmodligen är så att man strypt mitt abonnemang trots att man inte skulle gjort det. Hon går iväg en liten stund, kommer tillbaka och säger "Jaa, det verkar som om de har inaktiverat din signal". Ber om lite prio på inkoppling igen pga att de felaktigt kopplat ur. Fick svaret att det kan ta mellan några timmar och några dagar, men att ikväll kommer det inte igång eftersom de inte jobbar kvällar.
Canal Digital, skärp er!

Ang Opennet och HDTV 2009; tro inte att de menar januari.

#76

Postad 01 december 2008 - 22:58

Orion_1
  • Orion_1
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Charmigt att HD kanalernas programlistningar dyker upp i boxens TV-guide... känns som att dom är så nära men ändå så långt borta...

#77

Postad 02 december 2008 - 16:36

DmD
  • DmD
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0

Ang Opennet och HDTV 2009; tro inte att de menar januari.


Hah , nä de tror knappast jag heller.. :S

#78

Postad 02 december 2008 - 18:31

da.king
  • da.king
  • Lärjunge

  • 317 inlägg
  • 0

Nu är ialla fall mitt IPTV abbonemang med CD uppsagt. Dom e rätt lustiga där på CD.. , jag försökte pika dom att kolla upp så att dom verkligen kan leverera sin kabel tv tjänst hos mig för om dom då skulle kunna göra det får dom mig som kund igen.. , men fick aldrig nån glasklar info mer än att "det ser ut som vi ska kunna levera där du bor" , "du gör ju som du själv vill, det är ju ditt abbonemang" HALLÅ JAG ÄR EN BEFINTLIG KUND SOM NI HÅLLER PÅ O TAPPA, KAMMA TILL ER?!

Bor också i Stockholm och har CD´s kabelTV och opennet.
Snackade med CD idag och även fast det står på hemsidan att Bromma ska vara uppgraderat så var det inte det, hon kunde inte heller säga när det skulle ske :-/

Om dem får igång sin HD satnings via IP innan kabel blir det helt klart ett alternativ.

/N

#79

Postad 03 december 2008 - 16:54

DmD
  • DmD
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0

Bor också i Stockholm och har CD´s kabelTV och opennet.
Snackade med CD idag och även fast det står på hemsidan att Bromma ska vara uppgraderat så var det inte det, hon kunde inte heller säga när det skulle ske :-/

Om dem får igång sin HD satnings via IP innan kabel blir det helt klart ett alternativ.

/N


Anledningen till att jag bytte till IPTV i våras för att deras kabel tv tjänst som jag haft under längre tid lyckades sluta visa/leverera Canal plus kanalerna med flera. CD skickade hem en tekniker till mig som mätte signalstyrka o lite annat, och han konstaterade att signalstyrkan hos mig tydligen var för instabil för att få tjänsten korrekt.

I dåläget kändes det som att CD:s IPTV var ett klockrent alternativ då jag satt/sitter på 100/100mbits uppkoppling, men som sagt efter ett halvårs tid där som kund tog och fakturor på stora belopp i förhållande till kvaliteten och vad som faktiskt levereras fick jag nog.

Om CD blir den första leverantören att erbjuda riktig HD-tv via IPTV här i landet kommer jag garanterat titta närmare på det. Tycker det är märkligt när jag tänker efter att ett land som Sverige som faktiskt har så pass stor bredbands penetration som vi har , och så pass många som faktiskt kan få snabba uppkopplingar inte kommit längre i HD-TV utsträckningen här.

Tänk er själva om detta kan lanserars som ett fullvärdigt alternativ till parabolantenner och kabel tv. Enda du behöver är en stabil o snabb bredbandsuppkoppling. Hur mkt pengar borde ex inte Telia, CD och andra kunna tjäna på detta till alla oss som varken kan få hd-tv via kabel, eller vill ha / får sätta upp en parabol?

#80

Postad 19 december 2008 - 07:54

Orion_1
  • Orion_1
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Undras om vi med IPTV får Comedy Central eller om vi som vanligt får kanalplan modell budget...? Nån som vet?

#81

Postad 20 december 2008 - 12:17

Unregistered753e84df
  • Unregistered753e84df
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Undras om vi med IPTV får Comedy Central eller om vi som vanligt får kanalplan modell budget...? Nån som vet?


Jag mailade till CanalDigital om det igår, så man får väl se vad dom svarar..
Men som vanligt när det gäller IPTV och nya kanaler skulle jag tro att det dröjer.. kanalplan modell budget.. mycket bra beskrivet

#82

Postad 21 december 2008 - 15:54

chuka
  • chuka
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Undras om vi med IPTV får Comedy Central eller om vi som vanligt får kanalplan modell budget...? Nån som vet?


Sista meningen i CDs pressmeddelande ang Comedy Central: "Comedy Central kommer att ingå i Canal Digitals Familjepaket för parabol tillsammans med ytterligare 61 kanaler. "

Så de kanske tajmar lanseringen av denna kanal via IPTV samtidigt som de lanserar HD via IPTV.... nån gång kring 2014 eller nåt..

#83

Postad 22 december 2008 - 07:06

Unregistered753e84df
  • Unregistered753e84df
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Fick svar från dom...;

"
Hej och tack för ditt mail

tyvärr har vi ingen aktuellt information hur det kommer bli om den
kommer läggas in i något av våra paket för IPTV. Men blir det
aktuellt kommer ni få ut information om detta.

Med vänlig hälsning
xx xx
Canal Digital kundservice

"

#84

Postad 22 december 2008 - 09:34

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Upptäckte igår att följande kanaler lagts in (Totalpaketet):
BBC Knowledge
BBC Entertainment
BBC LifeStyle
:)

#85

Postad 03 januari 2009 - 11:41

Orion_1
  • Orion_1
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Hmm, jag TROR jag har totalpaketet men jag ser inte röken av BBC Knowledge, BBC Entertainment, BBC LifeStyle är det bara jag eller?

#86

Postad 03 januari 2009 - 15:37

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

Hmm, jag TROR jag har totalpaketet men jag ser inte röken av BBC Knowledge, BBC Entertainment, BBC LifeStyle är det bara jag eller?

Jag HAR totalpaketet och där finns kanalerna med i listan som man får om man trycker på "OK"-knappen.
BBC Entertainment och BBC LifeStyle fungerar, men det verkar inte vara någon signal på BBC Knowledge.
Danska DK 2 fungerar inte heller. Jag har dock inte haft tid och ork att klaga än.
Någon med andra erfarenheter ?
Orion_1, kolla din faktura eller logga in på CD:s hemsida så ser du vilket abb du har. Det finns ju
fler paket att välja nu än förut.
Ni som VET att ni har totalpaketet, skriv gärna hur det funkar i ert hörn !?
:)

#87

Postad 03 januari 2009 - 19:16

Pace4ever
  • Pace4ever
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Jag har inga kanaler alls f.n med den här skiten. Bedrövligt
Dessutom ser jag att jag nu betalar Boxhyra 49:- i månaden...var fan kom den ifrån..???..Jag skall alltså betala 600:-/år för en sådan skitbox...

Någon som lyckats säga upp skiten? och vad sa ni till CD?

#88

Postad 03 januari 2009 - 20:23

Unregistered753e84df
  • Unregistered753e84df
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Någon som har text på Discovery Science?

Har nog aldrig haft det sen dom började med kanalen 1 Dec.. Inte orkat felanmäla än heller..

#89

Postad 04 januari 2009 - 11:04

Orion_1
  • Orion_1
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Hmm, nu vet jag att jag har Pluspaketet :-)
Tecknade med Familjepaketet och trodde dom giriga som dom skulle ändra det till ett totalpaket när dom gjorde om kanalplanen...

#90

Postad 11 januari 2009 - 13:18

Unregistered753e84df
  • Unregistered753e84df
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Någon som har text på Discovery Science?

Har nog aldrig haft det sen dom började med kanalen 1 Dec.. Inte orkat felanmäla än heller..


Nu i veckan verkar dom äntligen ha fått igång texten på Discovery Science.. man kan ju säga att det tog ett tag..

#91

Postad 11 januari 2009 - 13:42

IPTV
  • IPTV
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0

( o NEJ där jag bor får vi INTE montera paraboler eller dylikt på varken vår egen balkong eller på taket på lägenhetshusen)


Jo det får du, spelar ingen roll vilka egna regler de satt upp eftersom EU-direktivet om fri informationsrätt gäller inom hela EU, de kan köra upp sina regler där solen inte skiner för de lära bli fällda i Europa domstolen om det skulle gå så långt.

Det var ett ärende nyligen där Sverige och Justitiedepartmenten blev fällda av EU-domstolen i Sverige för att en värd förbjöd paraboler och skulle vräkas om de inte togs bort, hyresgästen fick rätt i EU-domstolen och straffade Sverige med böter på 200000:-.

Så det är bara köra påoch hänvisa till detta direktiv.

STOCKHOLM Mustafa Adnan som blev vräkt från sin lägenhet i Rinkeby när han vägrade ta ner sin parabolantenn har nu vunnit mot svenska staten i Europa-domstolen.

För några år sedan rasade striden mellan Mustafa Adnan och hyresvärden i Rinkeby. Han vägrade att ta ner sin parabolantenn och värden kontrade med att säga upp hyreskontraktet.
Uppsägningen togs till slut tillbaka men då hade familjen redan valt att flytta till Västerås. Men fallet gick vidare till Europadomstolen och i dag kom domen.
Domstolen menar att det är ett brott mot de mänskliga rättigheterna att som stat inte försvara en medborgares rätt att fritt ta emot information oberoende av gränser. Det skriver tidningen Hem och hyra.
- Det innebär nu inte att alla hyresgäster har rätt att sätta upp parabolantenner var de vill. Bara att hyresvärdarna borde använda andra metoder än vräkning när sådana här konflikter uppstår, säger Susann Wikström, jurist på hyresgästföreningen i Stockholm som har företrätt Mustafa Adnan i Europadomstolen, till Hem och hyra.
Utrikesdepartementet har inte bestämt om man ska överklaga.

#92

Postad 30 januari 2009 - 23:49

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Tänkte att det är dags och rycka i denna tråd för att höra om det händer något med HD-satsningen.
Ni som testade, har ni kvar era boxar eller testar ni nya varianter?
Mina spekulationer och mycket ödmjuka ( :) ) förslag till CD är att de kanske skulle ha en och samma box-familj
över alla plattformar, satellit, kabel och IPTV, nämligen SAGEM. CD använder ju redan nu snarlika
boxar för satellit och kabel, så varför inte fortsätta med denna för IPTV:

Bifogad fil  IXD84.jpg   20,31K   8 Antal nerladdningar

Det vore väl tjusigt !!
HIGH DEFINITION STB - ITAD84 HD
Hardware:
• Transmission standards: MPEG2 / MPEG4 (H.264) - DVB-T (optional)
• High Definition
• Front-end: 1 Ethernet + 1 DVB-T tuner (optional)
• Digital outputs: HDMI, SP/DIF
• Analog outputs: Components (YPbPr), Hi-Fi (RCA L/R)
• Smart card reader
• 1 USB 2.0 Host
• 2 SCART

Main features:
• Conditional access: Viaccess, Nagravision, Verimatrix
• Middleware / Portal supported: Orca, OMP, Smartvision
• Based on Browser / Flash Player
• DVB subtitles
• Time Shifting on external USB key (optional)
• VOD
• Fully downloadable

http://www.sagem-com.......id=1532&L=0

Finns även med 160 GB HDD och som option dubbla DVB-T mottagare:
http://www.sagem-com.......id=1534&L=0

Kom loss!
;)

Redigerat av hd-fan, 31 januari 2009 - 00:02.


#93

Postad 02 februari 2009 - 10:37

DmD
  • DmD
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0
Senaste nytt från Opennet gällande HDTV sändningar, (ganska troligt att det blir CD som kommer leverera då det är dom som har testkört det under en tid nu)

"- Hej Johnny!,
Tänkte höra vad senate nytt är gällande HDTV-sändningar i ert nät?, är det något du tror kommer kunna köpas/erbjudas till oss konsumenter detta år?
Mvh
Daniel"


"Hej Daniel,

Jag skulle tro att vi under året kommer att köra HDTV i vissa delar av vårt, vilka är oklart. Det pågår en dialog med våra tjänsteleverantörer samt översyn av tekniken, vi kör skarpt på vårt kontor i sthlm och det fungerar bra hittils.
Hoppas vi kommer att glädja dig under året.
mvh,
/johnny"



Någon som har lite koll på hur mkt en HDTV sändning skulle ta i bandbredd? , säg att du sitter o tankar hem något i maxfart, och sen sätter du på tv:n och kollar en HDTV sändning, kommer din nedladdning påverkas av detta eller borde det inte vara möjligt att separera de båda "strömmarna" så att du fortfarande ligger i maxhastighet? , men samtidigtr ändå får bästa möjliga bildkvalitet och undviker lagg på tv sändningen?

#94

Postad 09 februari 2009 - 17:42

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

Charmigt att HD kanalernas programlistningar dyker upp i boxens TV-guide... känns som att dom är så nära men ändå så långt borta...

Men nu är HD kanalernas programlistningar borta sedan en tid. Hur blir det nu med hoppet ?!
:)

#95

Postad 26 februari 2009 - 22:34

pusst
  • pusst
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Skrev i en annan tråd här men denna kanske också behöver infon.

Snackade med canaldigital idag om abbonemang och nämnde HDTV. Kille i supporten sa då att jag skulle kika in igen lite senare för att de hade börjat "rulla ut" HDTV boxar. Då frågade jag lite senare som om en månad? varvid han svarade troligen tidigare än så.

Vet ej hur det är med HDTV men jag tippar på att fiberswitchen jag har i lägenheten är gigabit. Detta innebär att HDTV-sändningen inte kommer påverkas av mitt 100mbits abbonemang. Dock vet jag ej om det verkligen är så :lol:

#96

Postad 02 mars 2009 - 15:59

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

Skrev i en annan tråd här men denna kanske också behöver infon.

Snackade med canaldigital idag om abbonemang och nämnde HDTV. Kille i supporten sa då att jag skulle kika in igen lite senare för att de hade börjat "rulla ut" HDTV boxar. Då frågade jag lite senare som om en månad? varvid han svarade troligen tidigare än så.

Vet ej hur det är med HDTV men jag tippar på att fiberswitchen jag har i lägenheten är gigabit. Detta innebär att HDTV-sändningen inte kommer påverkas av mitt 100mbits abbonemang. Dock vet jag ej om det verkligen är så :)

ÄNTLIGEN !!, slitet uttryck, men kändes spontant rätt just nu. Tack för info. Nu får man hålla stenkoll på
CD:s hemsida och pressmeddelanden. Undrar vad det blir för box/programvara, de var ju inte nöjda
förra året med testerna av Motorola-boxen. Hoppas det kommer att finnas PVR-alternativ.
I morgon är det ju premiär för Animal HD. Varför inte en box-lansering då .... säger den otålige ...
"Animal Planet HD börjar sändas tisdag den 3 februari klockan 06.00"
http://www.canaldigi...seras-i-Norden/
:wacko:

#97

Postad 02 mars 2009 - 16:28

DmD
  • DmD
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0

Skrev i en annan tråd här men denna kanske också behöver infon.

Snackade med canaldigital idag om abbonemang och nämnde HDTV. Kille i supporten sa då att jag skulle kika in igen lite senare för att de hade börjat "rulla ut" HDTV boxar. Då frågade jag lite senare som om en månad? varvid han svarade troligen tidigare än så.

Vet ej hur det är med HDTV men jag tippar på att fiberswitchen jag har i lägenheten är gigabit. Detta innebär att HDTV-sändningen inte kommer påverkas av mitt 100mbits abbonemang. Dock vet jag ej om det verkligen är så :)


Nu vill jag inte verka negativ men jag skulle bli mycket mycket imponerad och förvånad om CD rullar ut en fungerade och bra HDTV plattform via deras IPTV innan sommaren. Till att börja med tycker jag dom kan försöka få till bildkvaliteten via plattformen då jag som gammal iptv kund hos dom tycket bildkvaliteten va väldigt meddelmåttig.

Beträffande det du säger om att ditt 100mbits abbonemang inte skulle påverkas för att du har gigabits interface , är jag inte heller säker på. När jag var kund hos CD på iptv:n laggade bild o ljud otroligt mycket när jag tankade hem filer i min maxhastighet , dvs 12 mbits/sek. Sitter på stadsnät via opennet , 100/100.

Men visst.. , får dom till en skysst box, bra paketering av kanaler och valmöjligheter för oss kunder, BRA BILDKVALITET PÅ ICKE HD KANALERNA, ALLA HD kanalerna dom levererar via parabol, samt att kundens befintliga lina inte påverkas av tjänsten och vise versa i andra riktningen då KANSKE det är ett intressant alternativ.
Jag tror dock tyvärr att det är lång väg kvar innan vi ser den plattformen vi verkligen vill se och är villiga att betala för.

Just my two cents

#98

Postad 04 mars 2009 - 13:23

pusst
  • pusst
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Nu vill jag inte verka negativ men jag skulle bli mycket mycket imponerad och förvånad om CD rullar ut en fungerade och bra HDTV plattform via deras IPTV innan sommaren. Till att börja med tycker jag dom kan försöka få till bildkvaliteten via plattformen då jag som gammal iptv kund hos dom tycket bildkvaliteten va väldigt meddelmåttig.

Beträffande det du säger om att ditt 100mbits abbonemang inte skulle påverkas för att du har gigabits interface , är jag inte heller säker på. När jag var kund hos CD på iptv:n laggade bild o ljud otroligt mycket när jag tankade hem filer i min maxhastighet , dvs 12 mbits/sek. Sitter på stadsnät via opennet , 100/100.

Men visst.. , får dom till en skysst box, bra paketering av kanaler och valmöjligheter för oss kunder, BRA BILDKVALITET PÅ ICKE HD KANALERNA, ALLA HD kanalerna dom levererar via parabol, samt att kundens befintliga lina inte påverkas av tjänsten och vise versa i andra riktningen då KANSKE det är ett intressant alternativ.
Jag tror dock tyvärr att det är lång väg kvar innan vi ser den plattformen vi verkligen vill se och är villiga att betala för.

Just my two cents


Japp riktigt sant det där. Jag har ju gjort lite kalkyler med mitt SD-abb från canaldigital o ser då 11mbyte/s in + tv sändningen. Dock vet man ju itne vad för glädjekalkyl programmet jag använder.

Inte fått nått lagg alls på min tv och jag använder min line väldigt mycket. Känns som de som sitter på "fibre to the apartment" och inte "fibre to the basement" har 1gbit fram till fiberswitchen iaf. Har du fiber eller koppar till lägenheten?

Jag skulle tagit comhem över canaldigital men tyvärr så finns ju inte comhem kvar i nybyggen nu för tiden. Så nu sitter man med påkostad HTPC utan kanaler ;)

#99

Postad 05 mars 2009 - 11:41

DmD
  • DmD
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0

Japp riktigt sant det där. Jag har ju gjort lite kalkyler med mitt SD-abb från canaldigital o ser då 11mbyte/s in + tv sändningen. Dock vet man ju itne vad för glädjekalkyl programmet jag använder.

Inte fått nått lagg alls på min tv och jag använder min line väldigt mycket. Känns som de som sitter på "fibre to the apartment" och inte "fibre to the basement" har 1gbit fram till fiberswitchen iaf. Har du fiber eller koppar till lägenheten?

Jag skulle tagit comhem över canaldigital men tyvärr så finns ju inte comhem kvar i nybyggen nu för tiden. Så nu sitter man med påkostad HTPC utan kanaler :P


Vet inte om jag har fiber eller koppar till lägenheten, har ett riktigt fiberjack i lägenheten ialla fall och vet att jag har 100/100 i båda riktningarna.
Jotack hade Com Hem varit leverantör här där jag bor på kabel sidan hade jag inte tvekat en sekund på att teckna ett abbonemang från dem.

Som jag ser på det måste ju de andra aktörerna börja skeppa ut erbjudanden som är likvärdiga med det Com Hem Levererar via Kabel för att ta marknadsandelar och hänga med. Borde ju finnas en uppsjö av folk i landet som bor i lägenheter där varken Com Hem eller Parabol är ett alternativ, eller för den delen Canal Digital kan leverar bra tv sändningar med HD kvalitet.

#100

Postad 05 mars 2009 - 13:31

Likvid
  • Likvid
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0
Rätt roligt läsa alla inlägg där man tror att det är grönare på andra sidan.

Comhem är inte bättre, men det märker du när du haft det ett tag.

Idag är Telias iptv det bästa av alla leverantörer och för det behövs bara telefonuttag eller fiberuttag.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.