Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Intelligent Sound, vet ni vad det är ?

2338 svar till detta ämne Högtalare Intelligent sound
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Proson Stratego 212SA (Golvhögtalare) 1 6,5 (1) Inga priser
Intelligent Sound IS6 Pro II (Surroundhögtalare) 1 (0) Inga priser
Intelligent Sound IS 815 Pro Mkll (Golvhögtalare) 1 8,33 (2) Inga priser
Intelligent Sound IS6 Pro MKII+ (Surroundhögtalare) 1 8,75 (3) Inga priser
Intelligent Sound IS8 Pro MKII+ (Surroundhögtalare) 1 7,5 (1) Inga priser
1 relaterade trådar

#51

Postad 13 februari 2016 - 19:58

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0
Jo, är ju knappast så att samtliga högtalartillverkare förutom IS är inkompetenta när det handlar om att konstruera filter.

Vore det lösningen skulle ju samtliga tillverkare göra såna filter och då få sina högtalare med bättre låda och bättre element än IS att låta bättre och dessutom vara mer prisvärda vilket direkt skulle driva bort IS från marknaden.

#52

Postad 13 februari 2016 - 21:37

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 1

ja, eller så skulle IS över huvudtaget inte tillverka högtalare, utan vara konstant fast i att tjäna absurda mängder pengar på att tillverka filter åt andra tillverkare tänker jag mig =)



#53

Postad 13 februari 2016 - 22:06

Unregisterede82735a2
  • Unregisterede82735a2
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0

Jämfört med andra elektronikkonstruktioner så borde ju filter vara ganska simpla. Svårigheten är nog som i alla andra ingenjörsuppgifter; att hitta och definiera den "bästa" kompromissen för pris och prestanda. I prestanda ingår även att göra en design som sväljer tillverkningstoleranser som gör att egenskaperna skiljer lite från element till element. Alternativet är att lägga pengar på att minska toleranserna... Hela tiden är det nya avvägningar att göra.



#54

Postad 13 februari 2016 - 22:27

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

ja, det är typ det jag tänker att det borde vara. fast då har jag också skrivit att jag inte kan något om elektronik, så snart kommer någon som faktiskt kan något och bitchslappar på oss :D



#55

Postad 14 februari 2016 - 01:42

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 988 inlägg
  • 0

Läste en bildtråd på ett annat forum för några år sen, och minns att det "hemliga" delningsfiltret doldes i något som i tråden kallades för en haschkaka ;)

 

edit: Här är den:

http://www.hififorum...?TOPIC_ID=72474

 

Bilden finns på sida 2 ;) 


Redigerat av Ageve, 14 februari 2016 - 01:53.


#56

Postad 14 februari 2016 - 05:04

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Läste en bildtråd på ett annat forum för några år sen, och minns att det "hemliga" delningsfiltret doldes i något som i tråden kallades för en haschkaka ;)

 

edit: Här är den:

http://www.hififorum...?TOPIC_ID=72474

 

Bilden finns på sida 2 ;)

Förlåt, jag skummade bara igenom tråden som länkades. Men om ett par East-trummor är refensen så känns utfallet rätt logiskt. Speciellt om någon satt upp trummorna på det viset som bilden hänvisar till. Den som ifrågasätter detta är inte musiker.  ;)



#57

Postad 14 februari 2016 - 07:40

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0

Ur pdf-"manifestet":

 

"Under förutsättning att akustiken inte ger extremt långa efterklangstider (mer än 2 sek) har den en

mycket liten betydelse för vår ljudupplevelse. Detta beror på att hjärnan förväntar sig att akustiken

finns där och snabbt identifierar dess karaktär och hjälper oss att bortse från den."

"
IS:s högtalare samverkar mycket väl med den befintliga akustik som finns i lokalen. Ljudet från

högtalarna är så exakt att även om det reflekteras från tak, väggar och golv så kommer ljudet

fortfarande att vara lätt att ta till sig."

 

Måste säga att ju mer jag läser ju mer skeptisk blir jag. Men hade varit kul att lyssna på.


Redigerat av greveriff, 14 februari 2016 - 07:44.


#58

Postad 14 februari 2016 - 10:27

Unregistered6e91bc53
  • Unregistered6e91bc53
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

Läste en bildtråd på ett annat forum för några år sen, och minns att det "hemliga" delningsfiltret doldes i något som i tråden kallades för en haschkaka ;)

 

edit: Här är den:

http://www.hififorum...?TOPIC_ID=72474

 

Bilden finns på sida 2 ;)

Hehe, Filtren ser inte så "exotiska" och det beror tydligen på att dom inte vill ta patent på filtret för då måste dom redovisa hur filtret ser ut och då menar dom att andra tillverkare kan sno åt sig tekniken. Därför kör dom något 2komponent epoxyblandning för att "stänga" så man inte kan se hur det är uppbyggt, skulle man ändå bryta isär så går det tydligen inte att mäta sig fram eftersom dom gjort så man inte får några vettiga mätningar. Nackdelen med detta då blir ju såklart att det inte ser så häftigt ut med själva designen.



#59

Postad 14 februari 2016 - 10:40

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 6

...skulle man ändå bryta isär så går det tydligen inte att mäta sig fram eftersom dom gjort så man inte får några vettiga mätningar.

Å herre dj*vlar....

#60

Postad 14 februari 2016 - 11:00

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 5

Hehe, Filtren ser inte så "exotiska" och det beror tydligen på att dom inte vill ta patent på filtret för då måste dom redovisa hur filtret ser ut och då menar dom att andra tillverkare kan sno åt sig tekniken. Därför kör dom något 2komponent epoxyblandning för att "stänga" så man inte kan se hur det är uppbyggt, skulle man ändå bryta isär så går det tydligen inte att mäta sig fram eftersom dom gjort så man inte får några vettiga mätningar. Nackdelen med detta då blir ju såklart att det inte ser så häftigt ut med själva designen.


Eller så vill man dölja att det inte är något hokus pokus alls.....

#61

Postad 14 februari 2016 - 11:15

Unregistered6e91bc53
  • Unregistered6e91bc53
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

Eller så vill man dölja att det inte är något hokus pokus alls.....

Du menar att högtalarna bara börjar låta bra av sig själv och man döljer att man inte gjort någonting ? låter logiskt...



#62

Postad 14 februari 2016 - 11:17

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Så exakta att dom övervinner akustiska problem under två sekunders eko? Meow, bra egenskaper :D

Nu vill jag lyssna ännu mer! Någon som vet om dom finns hos någon i norrland?

#63

Postad 14 februari 2016 - 12:00

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2 085 inlägg
  • 3

Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue.j



#64

Postad 14 februari 2016 - 12:43

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Du menar att högtalarna bara börjar låta bra av sig själv och man döljer att man inte gjort någonting ? låter logiskt...


Om de låter bra eller ej råder delade meningar om och jag skrev inte att man inte gjort något, jag menar att det inte är någor speciellt med deras filter. Som jag upplevde när jag lyssnade hos dem så upplevde jag att basen var strypt och att mellanregistret var höjt lite och möjligtvis lite brantare filter och högre delning mellan mellan/diskant än " normalt "

#65

Postad 14 februari 2016 - 12:47

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Så exakta att dom övervinner akustiska problem under två sekunders eko? Meow, bra egenskaper :D
Nu vill jag lyssna ännu mer! Någon som vet om dom finns hos någon i norrland?


Det är ju kanon, man kanske t.o.m kan ha ljudet från markbunden TV och bild via parabol, och ändå få hokus pokus synk.
Jag tror mer på Tomten än att två sekunders eko inte märks......

#66

Postad 14 februari 2016 - 19:28

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 988 inlägg
  • 0

skulle man ändå bryta isär så går det tydligen inte att mäta sig fram eftersom dom gjort så man inte får några vettiga mätningar. 

 

Bifogad fil  Epic_Facepalm_5452.png   185,8K   0 Antal nerladdningar



#67

Postad 14 februari 2016 - 21:24

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Bifogad fil  null_zps73476640.jpg   73,04K   0 Antal nerladdningar

#68

Postad 14 februari 2016 - 21:46

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Blank+_46a926100871a39e2d8ef6b5fc92271d.



#69

Postad 15 februari 2016 - 11:15

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0

facepalm_1.jpg



#70

Postad 15 februari 2016 - 11:43

mudde
  • mudde
  • Lärjunge

  • 397 inlägg
  • 0

Hehe, Filtren ser inte så "exotiska" och det beror tydligen på att dom inte vill ta patent på filtret för då måste dom redovisa hur filtret ser ut och då menar dom att andra tillverkare kan sno åt sig tekniken. Därför kör dom något 2komponent epoxyblandning för att "stänga" så man inte kan se hur det är uppbyggt, skulle man ändå bryta isär så går det tydligen inte att mäta sig fram eftersom dom gjort så man inte får några vettiga mätningar. Nackdelen med detta då blir ju såklart att det inte ser så häftigt ut med själva designen.

 

Dom kanske vill dölja deras geniala uppfinning av stor betydelse för HiFi-världen - även filtret kommer från Proson!



#71

Postad 15 februari 2016 - 17:07

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 2
Haha, Proson för 100 k

#72

Postad 15 februari 2016 - 22:23

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Fast det är ju kul att alla högtalare kan låta bra iaf, man behöver inte lägga så mycket pengar för välljudande saker. Det är fasen bra!

#73

Postad 15 februari 2016 - 22:35

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Fast det är ju kul att alla högtalare kan låta bra iaf, man behöver inte lägga så mycket pengar för välljudande saker. Det är fasen bra!

För bra för att vara sant :o



#74

Postad 16 februari 2016 - 14:03

Unregistered6e91bc53
  • Unregistered6e91bc53
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

Så exakta att dom övervinner akustiska problem under två sekunders eko? Meow, bra egenskaper :D

Nu vill jag lyssna ännu mer! Någon som vet om dom finns hos någon i norrland?

Det finns i Umeå och Örnsköldsvik, ring Petter på Intelligent Sound så kan ni bestämma något, han är väldigt trevlig att prata med.



#75

Postad 16 februari 2016 - 16:52

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0
Nu är jag ju den första välkomna ett ämne där folk äntligen får lov att vädra sina ackumulerade frustrationer...
Men är det verkligen troligt att trådskaparen skulle slänga ut sina trots allt rätt fina högtalare till förmån för högst mediokra, om än lite tweakade, stormarknadsbudgethögtalare? ;)

#76

Postad 16 februari 2016 - 17:07

mudde
  • mudde
  • Lärjunge

  • 397 inlägg
  • 1

Nu är jag ju den första välkomna ett ämne där folk äntligen får lov att vädra sina ackumulerade frustrationer...
Men är det verkligen troligt att trådskaparen skulle slänga ut sina trots allt rätt fina högtalare till förmån för högst mediokra, om än lite tweakade, stormarknadsbudgethögtalare? ;)

Det vore inte det tokigaste som skett i HiFi-världen.

#77

Postad 16 februari 2016 - 19:40

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 2

Jag förstår nu varför de heter Intelligent sound :lol: Det är ju knappast för deras filter utan för att de lyckas att sälja billigaste skiten dyrt!



#78

Postad 16 februari 2016 - 20:58

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Det finns i Umeå och Örnsköldsvik, ring Petter på Intelligent Sound så kan ni bestämma något, han är väldigt trevlig att prata med.

stopp! vart då? någon butik här? vilken? vart? berätta massa mer! fortfort =D

 

jag har hittat stället nu. det är någon privat liten firma. jag ska kontakta honom om två veckor tror jag (nästa vecka har jag tenta, så då blir det inget =))


Redigerat av Zartok, 16 februari 2016 - 21:06.


#79

Postad 18 februari 2016 - 10:34

Unregistered6e91bc53
  • Unregistered6e91bc53
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

stopp! vart då? någon butik här? vilken? vart? berätta massa mer! fortfort =D

 

jag har hittat stället nu. det är någon privat liten firma. jag ska kontakta honom om två veckor tror jag (nästa vecka har jag tenta, så då blir det inget =))

Härligt, har för mig Petter sa att han har 612, dubbel6 och is8 pro där som du kan lyssna på.

 

Återkom när du lyssnat, ska bli kul och se om du också blir tagen som jag själv.



#80

Postad 18 februari 2016 - 11:11

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Kommer definitivt att återkomma, jag brukar ju ibland få äta upp mina ord. Bas och devialet Phantom ex. Kan fortfarande inte förklara det, men det var bland den tyngsta basen jag hört från ett par högtalare inkluderat golvare!

#81

Postad 16 mars 2016 - 18:12

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0
Hur har det gått Zartok?

#82

Postad 16 mars 2016 - 18:14

Unregistered6e91bc53
  • Unregistered6e91bc53
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
Jag är oxå nyfiken, jag är själv mer nöjd med mina högtalare för varje dag som går, vet inte om det är för att dom är nya och behövs spelas in eller om jag bara blivit bättre på att uppskatta hög kvalité på ljudet 😎

#83

Postad 17 mars 2016 - 07:32

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Hur har det gått Zartok?

Har haft vansinnigt mycket i skolan nu dom här tre veckorna efter tentan, men ska kolla om det inte går att få ihop något snart.

#84

Postad 17 mars 2016 - 07:41

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Kungsängen? Ligger ju runt hörnet.. :D



#85

Postad 17 mars 2016 - 10:26

Unregistered6e91bc53
  • Unregistered6e91bc53
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

Om någon vill lyssna på Intelligent sound's högtalare i hemmabio ihop med en av värdens bästa hemmabioprocessor så hojta till !! jag bor i Järfälla(Barkarby) och demonstrerar gärna. Kan tillägga att dom låter otroligt bra även i 2 kanal :)



#86

Postad 17 mars 2016 - 12:11

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Om någon vill lyssna på Intelligent sound's högtalare i hemmabio ihop med en av värdens bästa hemmabioprocessor så hojta till !! jag bor i Järfälla(Barkarby) och demonstrerar gärna. Kan tillägga att dom låter otroligt bra även i 2 kanal :)


Hej!

Jag dyker otroligt gärna upp!:)

Kan idag,fre,lör

//Micke

#87

Postad 17 mars 2016 - 12:23

Unregistered6e91bc53
  • Unregistered6e91bc53
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

Hej!

Jag dyker otroligt gärna upp! :)

Kan idag,fre,lör

//Micke

Trevligt!, det passar bäst om du kan komma idag, jag är hemma hela dagen och kvällen. jag skickar mitt nummer på PM så kan vi bestämma en tid.

#88

Postad 17 mars 2016 - 12:43

Tanax
  • Tanax
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

Spännande!



#89

Postad 17 mars 2016 - 13:01

Unregistered6e91bc53
  • Unregistered6e91bc53
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

Spännande!

 

Du är också välkommen :)



#90

Postad 17 mars 2016 - 13:31

Tanax
  • Tanax
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

Du är också välkommen :)

 

Hehe, trevligt! Tack för erbjudandet men jag är inte tillräckligt insatt för att förstå hälften av vad ni snackar om här :) Men alltid kul att höra andras recensioner om produkter så jag väntar med spänning!



#91

Postad 17 mars 2016 - 19:56

Unregistered6e91bc53
  • Unregistered6e91bc53
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

Trevligt!, det passar bäst om du kan komma idag, jag är hemma hela dagen och kvällen. jag skickar mitt nummer på PM så kan vi bestämma en tid.

Va tyckte du då Micke ? förstod att du tyckte det va tunt på botten när vi körde infected mushroom men annars vid vanliga låtar så va det bra bas ?:) gissar att trinnov kalibreringen jämnar ut så bra på frekvenserna så man "saknar" det som man vill höra men egentligen inte ska vara där.

#92

Postad 18 mars 2016 - 12:42

RonnieW
  • RonnieW
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 1
Hade IS varit mer försiktiga med sina uttalanden så hade även jag varit nyfiken på dessa högtalare. Men vissa av deras påståenden är ju helt absurda och likaså prissättningen. Tvinnade digitalkablar liksom? Hur kan man ta ett sånt företag seriöst?

Om IS verkligen har kommit på något fantastiskt och banbrytande med deras delningsfilter så hade dom kunnat tjäna riktigt grova pengar genom att ta patent och sedan licensera ut produkten till andra tillverkare. Men det förutsätter att man verkligen har något

Nu har jag inte lyssnat på deras högtalare för 100k men jag är övertygad att dom skulle blekna om man lät dom spela och jämföras med andra i samma prisklass.

#93

Postad 18 mars 2016 - 13:22

Unregistered6e91bc53
  • Unregistered6e91bc53
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

Hade IS varit mer försiktiga med sina uttalanden så hade även jag varit nyfiken på dessa högtalare. Men vissa av deras påståenden är ju helt absurda och likaså prissättningen. Tvinnade digitalkablar liksom? Hur kan man ta ett sånt företag seriöst?

Om IS verkligen har kommit på något fantastiskt och banbrytande med deras delningsfilter så hade dom kunnat tjäna riktigt grova pengar genom att ta patent och sedan licensera ut produkten till andra tillverkare. Men det förutsätter att man verkligen har något

Nu har jag inte lyssnat på deras högtalare för 100k men jag är övertygad att dom skulle blekna om man lät dom spela och jämföras med andra i samma prisklass.

 

Nämn någon "high-end" tillverkare av tex kablar som inte har några argument mot att deras kablar låter bra/bättre ? kan enkelt säga att man är ute på djupt vatten om man pratar om att kablar låter olika, det finns ju oändliga frågor och idéer runt detta. Jag kör själv Clas Olsson 6mm2 ofc koppar kabel, låter jättebra.

 

Angående deras filter så har dom valt att inte patentera, av den anledning att man måste lägga ut hela konceptet och redogöra vad dom gjort för att få patent. Det innebär att andra tillverkare kan gå in och göra mindre förändringar och påstå att det inte är samma och på så vis är det igång med rättegångar och patentintrång med mera.

 

Jag har lyssnat mycket på deras högtalare, och jag är övertygad att dom inte bleknar, vid tillfället när jag bytte till Intelligent sound hade jag B&W 802 och dom lät faktiskt "skit" i jämförelse mot vad jag har nu, då är ju i och för sig intelligent sound dyrare men det låter VÄLDIGT mycket bättre.



#94

Postad 18 mars 2016 - 14:13

RonnieW
  • RonnieW
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 2

Nämn någon "high-end" tillverkare av tex kablar som inte har några argument mot att deras kablar låter bra/bättre ? kan enkelt säga att man är ute på djupt vatten om man pratar om att kablar låter olika, det finns ju oändliga frågor och idéer runt detta. Jag kör själv Clas Olsson 6mm2 ofc koppar kabel, låter jättebra.

Angående deras filter så har dom valt att inte patentera, av den anledning att man måste lägga ut hela konceptet och redogöra vad dom gjort för att få patent. Det innebär att andra tillverkare kan gå in och göra mindre förändringar och påstå att det inte är samma och på så vis är det igång med rättegångar och patentintrång med mera.

Jag har lyssnat mycket på deras högtalare, och jag är övertygad att dom inte bleknar, vid tillfället när jag bytte till Intelligent sound hade jag B&W 802 och dom lät faktiskt "skit" i jämförelse mot vad jag har nu, då är ju i och för sig intelligent sound dyrare men det låter VÄLDIGT mycket bättre.

Jag förstår att du försvarar dom i och med att du äger deras högtalare. Med tanke på att de flesta som har lyssnat på deras högtalare på diverse mässor har inte varit imponerade. Tror fler beskriver ljudet som dåligt än som bra. Om deras delningsfilter vore så revolutionerande skulle inte den samlade massan lovorda dom vid det här laget? Fackpressen världen runt skulle skriva om det. Men nej. Inget sånt.

Argumentet att inte patentera pga rädsla för plagiat är mycket tunt. I så fall skulle pantent överhuvudtaget vara meningslösa.
Anledningen till att dom inte patenterar det är för att i den bruna haschkakan är inget revolutionerande utan i bästa fall ett vanligt men kanske bra delningsfilter.

Dom kanske har på sin höjd fått Prosonhögtalare att låta bättre men det är allt. Är dessa förädlade högtalare värda sitt pris? Det är upp till var och en att bestämma. Jag skulle hellre välja t.ex Sonus Faber.

Redigerat av RonnieW, 18 mars 2016 - 14:39.


#95

Postad 18 mars 2016 - 15:49

Unregistered6e91bc53
  • Unregistered6e91bc53
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
Du kan tro att du tror och gissa att du tror vad du vill, jag har inte gjort annat än som kund besökt intelligent sound och lyssnat på deras högtalare och hört att dom spöar B&w 802, det räckte för att jag ville byta. Jag har bytt runt bland väldigt många högtalare och 802 är dom jag verkligen gillat mest före jag hittade intelligent sound.

#96

Postad 18 mars 2016 - 16:40

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 1

Självklart har TS blivit grundlurad och lider av så svår placebo att hans öron fullständigt tappat sin funktion. :rolleyes:



#97

Postad 18 mars 2016 - 16:42

Unregistered6e91bc53
  • Unregistered6e91bc53
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

Självklart har TS blivit grundlurad och lider av så svår placebo att hans öron fullständigt tappat sin funktion. :rolleyes:


Hehe ja precis, måste blivit infekterad av virus när jag gick in i lokalen som gör att bara intelligent sound högtalare låter bra nu...

#98

Postad 18 mars 2016 - 19:00

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 3
Fast om deras filter vore speciella och opantenterade kan ju jag köpa en högtalare, öppna den, kopiera filtret, ta patent och hindra IS från att bygga dessa magiska filter.

#99

Postad 18 mars 2016 - 19:12

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

kan man ta patent på filter?



#100

Postad 18 mars 2016 - 19:31

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 3

Bara att ens använda konceptet "tvinnade digitalkablar" som nån slags ljudmässig fördel i hifi-sammanhang är ju bara ett pinsamt och oseriöst erkännande att man inte har den minsta koll på hur saker fungerar i den digitala världen.

 

Bifogad fil  images.jpg   9,74K   2 Antal nerladdningar

 

 

 

 

 

 

 

 






Även taggad med Högtalare, Intelligent sound

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.