Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HBO Nordic

3030 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 13 september 2012 - 14:27

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
http://mobile.twitte...225277930336256

#102

Postad 13 september 2012 - 14:51

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0
10euro

#103

Postad 13 september 2012 - 15:17

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Under 10 euro...

#104

Postad 16 september 2012 - 12:59

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Nu syftar jag främst på år långt innan 1997 vilka var de åren jag själv bodde i USA och såg mängder med HBO film..
Å andra sidan, vissa här inne kanske knappt ens var födda då vilket legitimerar vissa påståenden..

Du menar när du skrev:

Det är mkt möjligt att HBO blivit mer kända pga serier de senaste fem åren. Innnan dess är jag tämligen säker på att de flesta som förknippade HBO med just lågbudgetfilm, i alla fall om man har film som huvudintresse.


Å andra sidan verkar det som du mest var intresserad av film och inte tv-serier:

Jag förstår inte vad som är så spännande med just HBO? Jag har själv bott i USA ett par år och då hade vi HBO. Ser däremot ingen skillnad på den och de övriga filmkanalerna som redan finns i Sverige, bortsett från alla serier. Å andra sidan är jag inte 17 år och tjej. Därför är jag inte det minsta intresserad. Tacka vet jag NBC och ESPN, där visas det riktigt tv, dvs College ligan i Am football = NCAA

G



#105

Postad 18 september 2012 - 10:40

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Tycker det är jättekul att HBO får en egen kanal. Samtidigt undrar jag ju när jag läser detta i dag: http://www.dn.se/kul...ka-erovra-natet. TV4, C More och SF lanserar tjänsten Filmnet, om vilken de bl.a. säger att "HBO är en viktig beståndsdel". Märkligt att HBO både ska ha en egen tjänst, samt ingå som en viktig beståndsdel i en konkurrents. Kan det vara så att HBO Nordic har biblioteket med gamla serier, medan Filmnet/C More bara sänder nya avsnitt?

Redigerat av Unregisteredfe9edec5, 18 september 2012 - 12:58.


#106

Postad 18 september 2012 - 11:55

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0
Postad bild

Längst ner i denna annons står det 79kr/mån.

#107

Postad 18 september 2012 - 12:22

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Tycker det är jättekul att HBO får en egen kanal. Samtidigt undrar jag ju när jag läser detta i dag: http://www.dn.se/kul...ka-erovra-natet. TV4, C More och SF lanserar tjänsten Filmnet, om vilken de bl.a. säger att "HBO är en viktig beståndsdel". Märkligt att HBO både ska ha en egen tjänst, samt ingå som en viktig beståndsdel i en konkurrents. Kan det vara så att HBO Nordic har biblioteket med gamla serier, medan Filmnet/C More bara sänder nya avsnitt?


Känns ju rätt skumt om det skulle vara så (att HBO inte sänder nya).

#108

Postad 18 september 2012 - 13:09

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Känns ju rätt skumt om det skulle vara så (att HBO inte sänder nya).

Nja, jag menade att HBO Nordic kanske har både nya och gamla serier, medan Filmnet har nya HBO-serier plus annat (sport och film). Men vem vet? Det är i alla fall märkligt att en konkurrent så specifikt poängterar att man ska visa HBO:s material.

Fin Samsungreklam, för övrigt. Skulle inte vara så tokigt att ha alla HBO-serier streamade till en mobil med stor skärm ...

#109

Postad 18 september 2012 - 18:57

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Kan bekräfta 79:- / månad via HBONordics Facebook.
Ge mig!

#110

Postad 19 september 2012 - 09:47

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Det är väldigt mycket prat om serier, inte minst från HBO:s sida -- men de har ju en del intressanta dokumentärer och sport också. Får man se något av det, månntro? Jag skulle bli väldigt glad om jag fick se en del boxningsmatcher med tillhörande "24/7".

#111

Postad 21 september 2012 - 09:30

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Tycker det är jättekul att HBO får en egen kanal. Samtidigt undrar jag ju när jag läser detta i dag: http://www.dn.se/kul...ka-erovra-natet. TV4, C More och SF lanserar tjänsten Filmnet, om vilken de bl.a. säger att "HBO är en viktig beståndsdel". Märkligt att HBO både ska ha en egen tjänst, samt ingå som en viktig beståndsdel i en konkurrents. Kan det vara så att HBO Nordic har biblioteket med gamla serier, medan Filmnet/C More bara sänder nya avsnitt?


Strax efter HBO Nordic utannonserades så skrev ju C More och HBO ett nytt avtal på flera år där C More ska sända massa HBO-serier (precis som de gjort innan) och tydligen ska de bli mycket snabbare nu också. Det sägs en dag efter det sänds i USA med svensk text.

HBO verkar ha förstått att de kan få mer pengar om de tillåter C More att sända HBO-serier snabbare.

HBO Nordic lär bli en tjänst för 79kr i månaden med nästan bara HBO-material och mycket tillbaka i tiden, t ex alla 5 säsonger The Wire på on demand.

C More lär bara sända de senaste säsongerna men lika snabbt som HBO Nordic. Dock dyrare än HBO Nordic, runt 220 kr/månad mot 79kr/månad.

#112

Postad 21 september 2012 - 10:29

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Strax efter HBO Nordic utannonserades så skrev ju C More och HBO ett nytt avtal på flera år där C More ska sända massa HBO-serier (precis som de gjort innan) och tydligen ska de bli mycket snabbare nu också. Det sägs en dag efter det sänds i USA med svensk text.

HBO verkar ha förstått att de kan få mer pengar om de tillåter C More att sända HBO-serier snabbare.

HBO Nordic lär bli en tjänst för 79kr i månaden med nästan bara HBO-material och mycket tillbaka i tiden, t ex alla 5 säsonger The Wire på on demand.

C More lär bara sända de senaste säsongerna men lika snabbt som HBO Nordic. Dock dyrare än HBO Nordic, runt 220 kr/månad mot 79kr/månad.

Det är väl också så att det olika plattformarna täcker in olika konsumentkategorier.
Genom att via C More snabba upp tiden mellan premiär i USA och sändning i satellit- och kabel-tv tillfredsställer man den mer traditionella publiken.
Genom HBO Nordic når man sedan konsumenter som önskar se programmen på andra plattformar - dator, surfplatta, mobil... - och i den kategorin finns merparten av nedladdarna som man hoppas ska vara nöjda med att kunna se serierna "lagligt" dagen efter.
För HBO måste det hela se ut som en win-win-situation då man får enklare att genom avtalet med C More behålla tittare och rekrytera nya samtidigt som man genom HBO Nordic får betalt för det som tidigare inte genererat några intäkter. Åtminstone så är det väl tänkt att fungera.

#113

Postad 21 september 2012 - 11:39

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Det är väl också så att det olika plattformarna täcker in olika konsumentkategorier.
Genom att via C More snabba upp tiden mellan premiär i USA och sändning i satellit- och kabel-tv tillfredsställer man den mer traditionella publiken.
Genom HBO Nordic når man sedan konsumenter som önskar se programmen på andra plattformar - dator, surfplatta, mobil... - och i den kategorin finns merparten av nedladdarna som man hoppas ska vara nöjda med att kunna se serierna "lagligt" dagen efter.
För HBO måste det hela se ut som en win-win-situation då man får enklare att genom avtalet med C More behålla tittare och rekrytera nya samtidigt som man genom HBO Nordic får betalt för det som tidigare inte genererat några intäkter. Åtminstone så är det väl tänkt att fungera.


Jag är bara fundersam till hur den där tv-kanalen som man får med också ska passa in.

Är den också streamad eller blir det en kabeltv-paket precis som C More med C More Play (fd Canal+ Play) fast med möjlighet att kolla på paddor/mobiler också?

Som det är nu så totalvägrar ju HBO att ge specifik information utan svarar bara på nonsensfrågor.

En fråga som ställts flertalet gånger sedan allt annonserades är "Kan man skaffa HBO Nordic om man inte har kablel-tv?" De har inte svarat på den frågan utan (medvetet?) gett tvetydiga svar.

#114

Postad 21 september 2012 - 12:00

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Jag är bara fundersam till hur den där tv-kanalen som man får med också ska passa in.

Är den också streamad eller blir det en kabeltv-paket precis som C More med C More Play (fd Canal+ Play) fast med möjlighet att kolla på paddor/mobiler också?

Som det är nu så totalvägrar ju HBO att ge specifik information utan svarar bara på nonsensfrågor.

En fråga som ställts flertalet gånger sedan allt annonserades är "Kan man skaffa HBO Nordic om man inte har kablel-tv?" De har inte svarat på den frågan utan (medvetet?) gett tvetydiga svar.

Jag har uppfattat det så - rätt eller fel - att HBO Nordic kommer att tillhandahålla en tjänst som likt Viaplay kan integreras i befintliga On demand-tjänster/boxar hos satellit- och kabel-tv-bolagen alternativt köpas separat för att via fast eller mobilt bredband bli tillgänglig på dator, surfplatta, mobiltelefon mm.
Att tjänsten skulle förutsätta abonnemang på kabel-tv tycker jag verkar kontraproduktivt. Man vill väl med HBO Nordic nå just de kunder (nedladdare?) som inte har eget abonnemang på kabel-tv, åtminstone inte abonnemang på dyra premium-paket.

#115

Postad 21 september 2012 - 12:13

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Jag har uppfattat det så - rätt eller fel - att HBO Nordic kommer att tillhandahålla en tjänst som likt Viaplay kan integreras i befintliga On demand-tjänster/boxar hos satellit- och kabel-tv-bolagen alternativt köpas separat för att via fast eller mobilt bredband bli tillgänglig på dator, surfplatta, mobiltelefon mm.
Att tjänsten skulle förutsätta abonnemang på kabel-tv tycker jag verkar kontraproduktivt. Man vill väl med HBO Nordic nå just de kunder (nedladdare?) som inte har eget abonnemang på kabel-tv, åtminstone inte abonnemang på dyra premium-paket.


Om detta stämmer så kommer ju massvis med nya frågor.

Jag har sett ViaPlay in action och jag var inte så imponerad över kvalitet och stabilitet. Då kördes det ändå på en 100mb fiberkoppling.

Jämfört med t ex Canal+ Play där all streaming sker från Telias egna IPTV-nät om man har Telia så går ViaPlay omvägen via det "vanliga" internet.

HBO Nordic med samma teknik som ViaPlay när de själva sagt att serier och filmer ska vara 1080p och 5.1 ljud låter som en teknisk omöjlighet. Fördelen med Canal + Play via t ex Telia är ju att streamingen sker via Telias egna när och de kan i princip garantera bandbredden hela vägen.

HBO Nordic kommer bli en mardröm om alla med ADSL börjar klaga på kvaliteten (och fiberkunder också för den delen om man sitter på en lite ovanlig ISP med taskig routing till HBO:s servrar.)

Serier kan ju lösas attdet buffrar i några minuter innan det startar men tv-kanalen (som igår) blir det ju lite krångligare med. Inte kul att vänta några minuter varje gång man byter kanal.

#116

Postad 21 september 2012 - 12:34

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Om detta stämmer så kommer ju massvis med nya frågor.

Jag har sett ViaPlay in action och jag var inte så imponerad över kvalitet och stabilitet. Då kördes det ändå på en 100mb fiberkoppling.

Jämfört med t ex Canal+ Play där all streaming sker från Telias egna IPTV-nät om man har Telia så går ViaPlay omvägen via det "vanliga" internet.

HBO Nordic med samma teknik som ViaPlay när de själva sagt att serier och filmer ska vara 1080p och 5.1 ljud låter som en teknisk omöjlighet. Fördelen med Canal + Play via t ex Telia är ju att streamingen sker via Telias egna när och de kan i princip garantera bandbredden hela vägen.

HBO Nordic kommer bli en mardröm om alla med ADSL börjar klaga på kvaliteten (och fiberkunder också för den delen om man sitter på en lite ovanlig ISP med taskig routing till HBO:s servrar.)

Serier kan ju lösas attdet buffrar i några minuter innan det startar men tv-kanalen (som igår) blir det ju lite krångligare med. Inte kul att vänta några minuter varje gång man byter kanal.

Den högsta kvaliteten kommer inte att kunna garanteras överallt naturligtvis. HBO Nordic kan självklart inte utlova 1080p med 5.1 ljud oberoende av uppkoppling.
Det låter som att den bästa kvaliteten bara kan bli tillgänglig med 4G för mobilt bredband och fast bredband via fiber (eller ev 200 Mbit/s via kabel-tv).
För övriga måste det bli en lägre kvalitet jämförbar med vad man idag kan få genom streaming i mobilt 3G bredband alternativt via On demand i kabel-tv/ip-tv.
Någon som kan kasta ett klarhetens ljus över detta? HBO Nordics hemsida ser ut som den gjorde för en månad sedan och man ska sparka igång i mitten av oktober sägs det...

#117

Postad 21 september 2012 - 12:41

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0
Hur mycket kommer att finnas i arkivet, alla säsonger av Sopranos, The Wire och True Blood t.ex ?

#118

Postad 02 oktober 2012 - 09:32

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Hur mycket kommer att finnas i arkivet, alla säsonger av Sopranos, The Wire och True Blood t.ex ?

Allt som finns i deras streaming-bibliotek blir tillgängligt. Dvs alla säsonger. Men allt finns att läsa på hemsidan och på FB.

#119

Postad 02 oktober 2012 - 14:53

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Allt som finns i deras streaming-bibliotek blir tillgängligt. Dvs alla säsonger. Men allt finns att läsa på hemsidan och på FB.

"Allt finns att läsa på hemsidan?" Där står ju knappt någonting, bara att mer information kommer inom kort. Vi väntar, HBO.

Såg för övrigt att konkurrenten Filmnet startat sin reklamkampanj nu. "49 kronor per månad" står det att tjänsten ska kosta, vilket fick mig att börja hoppas på ett priskrig. Dock visade det sig naturligtvis att det var ett introduktionserbjudande. Den reguljära månadsavgiften kommer att vara 129 kronor.

#120

Postad 02 oktober 2012 - 15:00

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

"Allt finns att läsa på hemsidan?" Där står ju knappt någonting, bara att mer information kommer inom kort. Vi väntar, HBO.

Såg för övrigt att konkurrenten Filmnet startat sin reklamkampanj nu. "49 kronor per månad" står det att tjänsten ska kosta, vilket fick mig att börja hoppas på ett priskrig. Dock visade det sig naturligtvis att det var ett introduktionserbjudande. Den reguljära månadsavgiften kommer att vara 129 kronor.

Kolla framförallt på FB. Nyheter kom idag tex.

#121

Postad 02 oktober 2012 - 20:08

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Kolla framförallt på FB. Nyheter kom idag tex.

Synd att jag inte har Facebook, då. Någon vänlig själ kanske kan förmedla informationen?

Jag kommer aldrig att begripa varför ett företag väljer att lägga ut information på ett forum som FB, som en del (många) kan se -- men inte på en vanlig websida som alla kan se ...

Jag har för övrigt anmält min e-postadress till HBO för att få mer information. Hittills har jag inte fått ett enda utskick.

#122

Postad 02 oktober 2012 - 20:41

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Synd att jag inte har Facebook, då. Någon vänlig själ kanske kan förmedla informationen?

Jag kommer aldrig att begripa varför ett företag väljer att lägga ut information på ett forum som FB, som en del (många) kan se -- men inte på en vanlig websida som alla kan se ...

Jag har för övrigt anmält min e-postadress till HBO för att få mer information. Hittills har jag inte fått ett enda utskick.


därför att FB är en vanlig sida alla kan se finns inga restriktioner för FB de (kostar inte)

#123

Postad 02 oktober 2012 - 23:20

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 1
Nu var det inte min mening att starta en diskussion om Facebooks vara eller icke vara, så efter detta svar kommer jag inte att återkomma till ämnet.

Det kommer kanske som en chock för dig, Duckface21, men för att se informationen på HBO Nordics Facebooksida måste man vara medlem på Facebook. Alltså:
* information på en vanlig, enkel websida = tillgänglig för 100% av Internetanvändarna
* information på en Facebooksida = tillgänglig för färre än 100% av Internetanvändarna

Nog om detta. Kom igen nu HBO, och ge lite ordentlig information innan jag ledsnar ...

#124

Postad 02 oktober 2012 - 23:24

pryzze
  • pryzze
  • Lärjunge

  • 352 inlägg
  • 0
Informationen på FB var inte direkt fyllig.

De svarar heller inte på de frågor som ställs.

Jag håller med att det är konstigt att de inte
har mer info på hemsidan.

Men vi får hoppas att det kommer att fungera bättre
för HBO framöver än vad det gör nu.

Det kanske är så att både HBO och Filmnet är för
tidigt ute och igentligen borde vänta några månader.
Därför kan de inte svara på alla frågor.

//Pryzze

#125

Postad 03 oktober 2012 - 06:45

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0
Detta är det senaste som HBO skrev på FB:
"Detta kan du förvänta dig av HBO Nordic i höst: Blodtörstiga vampyrer, Atlantic City-gangstrar, Miami-maffia, Katrinas kölvatten, omutbara nyhetsreportrar, transexuella torpeder och mycket mer. 79 kr/månad, svenska undertexter och premiärer inom 24h efter USA. Vad mer? Håll utkik här!"

Kommentarer och frågor från läsarna verkar inte besvaras av HBO utan det blir mest kommentarer som innebär en massa tro, tyckande och allmänna frågor som inte leder någon vart.

#126

Postad 03 oktober 2012 - 12:10

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Tack pryzze och agpath för informationen. Så kanalen ska alltså dra igång om två veckor, och man kan inte ens meddela exakt datum när? Och inga frågor besvaras? Det är som ni säger, det känns lite stressat och improviserat.

#127

Postad 03 oktober 2012 - 13:25

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0
Man kan undra när de tänker lägga ut Samsung-appen för nedladdning. Ännu så länge finns ingen.

#128

Postad 05 oktober 2012 - 14:23

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0
Hoppas man kommer kunna stänga av svensk undertext.

#129

Postad 05 oktober 2012 - 17:10

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Fick mail från HBO idag:

"Tack för att du registrerat dig för HBOs nyhetsbrev och för ditt intresse för vår lansering i Sverige!
Du kommer kunna ta del av den första HBO-brandade video-on-demand-tjänsten och vår 24-timmars TV-kanal som levererar högkvalitativt innehåll direkt till dig genom hbonordic.com. Här hittar du nya säsonger av HBO-succéer som Boardwalk Empire, Game of Thrones, True Blood och Veep, samt exklusiva premiärer av helt nya serier som Banshee, Magic City, Hit & Miss, Continuum och Borgia. HBO-klassiker som Six Feet Under, The Sopranos och The Wire, samt filmer från ledande Hollywood, internationella och nordiska studios kommer också att erbjudas.

Vi vill visa hur mycket vi uppskattar ditt intresse genom att erbjuda dig prioriterad access till vår HBO-tjänst i samband med lanseringen. Mer information kommer inom kort.

Följ oss på Facebook och Twitter för att ta del av tävlingar, exklusiva erbjudanden och de senaste nyheterna. Vi hoppas att du ser fram emot vår lansering lika mycket som vi gör!"

Precis lika intetsägande som allt annat hittills...

#130

Postad 08 oktober 2012 - 21:41

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Lite ny information:

http://www.worldscre...bo-nordic-starz

Där pratas det om en pay-tv (vanlig tv-kanal) och ett svod-bibliotek. Oklart hur sammankopplat tjänsterna är.

Dessutom har en del fått mail från HBO som säger att de inte kan få HBO. Det kan ha och göra med IP-nummer men skulle också kunna användas som krav att man har "rätt" ISP.

#131

Postad 08 oktober 2012 - 22:13

Arcane
  • Arcane
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0

Lite ny information:

http://www.worldscre...bo-nordic-starz

Där pratas det om en pay-tv (vanlig tv-kanal) och ett svod-bibliotek. Oklart hur sammankopplat tjänsterna är.

Dessutom har en del fått mail från HBO som säger att de inte kan få HBO. Det kan ha och göra med IP-nummer men skulle också kunna användas som krav att man har "rätt" ISP.


Angående den linjära kanalen så är jag ganska säker på att HBO sagt/antytt att innehållet kommer vara det samma som VOD-tjänsten men att de hoppas på att nå flera målgrupper.

När de gäller mailet måste det vara en slags bugg. De kan ju omöjligt IP-identifiera exempelvis en Gmail-adress vilket utesluter spekulationer om "rätt" ISP osv. Folk drar ofta konstiga slutsatser utifrån extremt trivial information, speciellt när informationsmängden är begränsad. Jag kan inte se varför HBO skulle ha något intresse av att begränsa innehållet på det ena eller andra sättet, speciellt när det gäller tex. ISP.

#132

Postad 09 oktober 2012 - 09:39

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Lite ny information:

http://www.worldscre...bo-nordic-starz

Där pratas det om en pay-tv (vanlig tv-kanal) och ett svod-bibliotek. Oklart hur sammankopplat tjänsterna är.

Dessutom har en del fått mail från HBO som säger att de inte kan få HBO. Det kan ha och göra med IP-nummer men skulle också kunna användas som krav att man har "rätt" ISP.

Det enda de bryr sig om är att du ska vara i Norden. Du kan då tex inte titta på din platta om du är på resa utanför Norden, men så är det för de flesta streaming-tjänster. Från
@HBOse:

"Tjänsten är tillgänglig inom norden baserat på IP-adress. Maila gärna [email protected] så ska vi hjälpa dig!"

#133

Postad 09 oktober 2012 - 10:38

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Jag kommer till 95% att skaffa HBO Nordic då HBO gör kvalitativa serier.

#134

Postad 09 oktober 2012 - 10:45

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Jag kommer till 95% att skaffa HBO Nordic då HBO gör kvalitativa serier.

Om det vore så enkelt. Jag vill gärna veta mer om tekniken först. Streaming-teknik. Kvalitet på bild och ljud. Plattformar mm innan jag tecknar mig för något.

#135

Postad 09 oktober 2012 - 11:44

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Det enda de bryr sig om är att du ska vara i Norden. Du kan då tex inte titta på din platta om du är på resa utanför Norden, men så är det för de flesta streaming-tjänster. Från
@HBOse:

"Tjänsten är tillgänglig inom norden baserat på IP-adress. Maila gärna [email protected] så ska vi hjälpa dig!"


De som fått mailet om att de inte kunde få HBO Nordic befann sig i Stockholm.

På Telias sida finns lite mer information bland kommentarerna:

http://blogg.telia.s...r-in-hos-telia/

De säger nått om att man måste skaffa Play+-konto för att man ska kunna kolla på datorn.

Vi är glada över samarbetet med HBO och att kunna erbjuda våra kunder detta.
HBO kommer att finnas tillgänglig även på andra sätt, men hos oss Telia får du tjänsten direkt i din tv och även via andra skärmar via t ex Play+.


Det kommer att kosta 79 kr/månad och då kan du se på HBO både genom din Telia Digital-tv och din dator. Om du funderar på att skaffa Play+ så aktiverar du ett konto härhttp://www.telia.se/playplus.


För du tillfällen du inte är hemma kan du följa dina favoritserier med vår webbtjänst Play+.


Det verkar alltså som att man måste skaffa Telia Play+ om man vill ha HBO på datorn om man har Telia.

Hur kommer det funka på andra ISP:er som inte har något tradionellt tv-utbud?

#136

Postad 09 oktober 2012 - 13:10

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

De som fått mailet om att de inte kunde få HBO Nordic befann sig i Stockholm.


Om du läser hela inlägget på Twitter så framgår det att det var ett fejk-mail och att HBO garanterar att det ska funka i hela Norden. Varför skulle de skicka ett sådant mail? Det är ju bara IP-adressen till den enhet som du ska titta på som är intressant.
Om det finns begränsningar för Telia-kunder så får det nog stå för Telia. HBO har inte sagt något om att det skulle behövas någon annan tjänst än deras egen Samsung-app. Något annat har aldrig bekräftats från deras håll.

#137

Postad 09 oktober 2012 - 13:44

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Om du läser hela inlägget på Twitter så framgår det att det var ett fejk-mail och att HBO garanterar att det ska funka i hela Norden. Varför skulle de skicka ett sådant mail? Det är ju bara IP-adressen till den enhet som du ska titta på som är intressant.
Om det finns begränsningar för Telia-kunder så får det nog stå för Telia. HBO har inte sagt något om att det skulle behövas någon annan tjänst än deras egen Samsung-app. Något annat har aldrig bekräftats från deras håll.


Jag läste hela konversationen (och läste den igen nu) och det framgår inte att det var fejkade mail. En person skrev "(fejk?)" när han undrade över mailet han fått men HBO sa aldrig att det var fejk utan bara att det var begränsningar på IP:t och att man skulle maila tillbaka om det blivit fel. Det kan mycket väl vara så att personerna registrerat sig med proxys eller vpn:s och då med IP som inte funkar. Om det hade varit fejkade mail så borde väl HBO sagt detta direkt?

Redigerat av Unregistered4ca4111b, 09 oktober 2012 - 13:45.


#138

Postad 09 oktober 2012 - 14:24

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Det kan mycket väl vara så att personerna registrerat sig med proxys eller vpn:s och då med IP som inte funkar. Om det hade varit fejkade mail så borde väl HBO sagt detta direkt?

Registrerat sig?
Men det går ju inte att göra det ännu. Eller går det via Samsungs app för dealen med 6 månaders fritt som de har nu?

#139

Postad 09 oktober 2012 - 15:14

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Registrerat sig?
Men det går ju inte att göra det ännu. Eller går det via Samsungs app för dealen med 6 månaders fritt som de har nu?


På sidan hbonordic.se kan man skriva upp sig om intresserad. Om man använder ett IP utanför norden så antar jag att det skickas ett mail om att det tyvärr inte gå att få HBO Nordic utanför norden.

#140

Postad 09 oktober 2012 - 15:19

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Det enda de bryr sig om är att du ska vara i Norden. Du kan då tex inte titta på din platta om du är på resa utanför Norden, men så är det för de flesta streaming-tjänster. Från
@HBOse:

"Tjänsten är tillgänglig inom norden baserat på IP-adress. Maila gärna [email protected] så ska vi hjälpa dig!"

Det löser man enkelt t.ex vpn.

#141

Postad 10 oktober 2012 - 07:24

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

På sidan hbonordic.se kan man skriva upp sig om intresserad. Om man använder ett IP utanför norden så antar jag att det skickas ett mail om att det tyvärr inte gå att få HBO Nordic utanför norden.

Det har jag gjort, men det är en anmälan om att få nyheter, inte att man registrerar sig för tjänsten. Vilken mail-adress man använder är helt irrelevant.

#142

Postad 10 oktober 2012 - 07:39

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Det har jag gjort, men det är en anmälan om att få nyheter, inte att man registrerar sig för tjänsten. Vilken mail-adress man använder är helt irrelevant.


Ok, men det låter ju konstigt att flera får mail om att de inte kan få HBO där de befinner sig (och en del andra får mail om att de KAN få HBO) och när de hör med HBO så säger de bara att tjänsten är begränsad på IP inom norden och att de ska höra av sig igen till en email-adress för att fixa registreringen, inte ett jota om att det är fejkade mail.

Har det dragit igång ett test där vissa kan registrera sig på riktigt eller är det kanske de som köpt Samsung-tv:s som ska registrera sig?

#143

Postad 10 oktober 2012 - 08:11

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Ok, men det låter ju konstigt att flera får mail om att de inte kan få HBO där de befinner sig (och en del andra får mail om att de KAN få HBO) och när de hör med HBO så säger de bara att tjänsten är begränsad på IP inom norden och att de ska höra av sig igen till en email-adress för att fixa registreringen, inte ett jota om att det är fejkade mail.

Har det dragit igång ett test där vissa kan registrera sig på riktigt eller är det kanske de som köpt Samsung-tv:s som ska registrera sig?

I så fall handlar det om de som köpt nytt från Samsung där appen är förinstallerad. Man kan kanske registrera sig via appen?

#144

Postad 12 oktober 2012 - 08:08

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0
Samsung HBO-sida. Inte så mycket där heller, ännu:
http://www.samsung.c...nce/#/News/HBO/

#145

Postad 12 oktober 2012 - 11:41

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Kanske en liten hint från Telia:

Mitten av oktober” betyder det att HBOnordic kör från och med måndag (15e) i Telias-digital-TV?

Hejhej C-J!
Den får man se Postad bild
Trevlig dag!

/anna



Kan det vara så att det drar igång på måndag?


#146

Postad 12 oktober 2012 - 11:54

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Nja...då borde väl HBO nämnt det på sin facebook-sida t ex.

#147

Postad 12 oktober 2012 - 14:36

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Nja...då borde väl HBO nämnt det på sin facebook-sida t ex.


Med tanke på hur lite konkret information som kommit fram hittills på twitter/facebook-kontot så skulle det inte förvåna mig. De kanske undviker att spika datum om det skulle försenas.

Telia verkar ju också ha ett lite speciellt avtal då de går ut och säger att de blir först att erbjuda tjänsten och då ingår även tv-kanalen.


När HBO nu etablerar sig i Norden har man valt att samarbeta med ett fåtal utvalda distributörer på den nordiska marknaden. TeliaSonera är en av dem, som med sina över 900 000 tv-kunder är Nordens största och snabbast växande iptv-bolag.

– Vi vill samarbeta med de mest framgångsrika och ledande företagen i världen. TeliasSoneras position på den nordiska marknaden gjorde att de var ett självklart val för oss, säger Hervé Payan, CEO för HBO Nordic.


På Telia kan man inte skaffa enbart webbtjänsten, den säljs bara i paket tillsammans med tv-kanalen. HBO själva har inte sagt nått om att man enbart kan få webbtjänsten utan säger också att tv-kanalen och webbtjänsten kommer som ett paket. Direkta frågor om exakt hur det kommer att funka (om man t ex sitter i ett stadsnät men med en ip-leverantör som inte har iptv) har konsekvent undvikits.

Jag tror det kan bli pannkaka om man inte försöker reda ut exakt hur tjänsten kommer funka och levereras. Speciellt då en del kanske köpt en Samsung tv eller padda i tron att de fick HBO på köpet i 6 månader och sen visar det sig att de inte kan använda tjänsten.

#148

Postad 12 oktober 2012 - 14:56

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Jag tror det kan bli pannkaka om man inte försöker reda ut exakt hur tjänsten kommer funka och levereras. Speciellt då en del kanske köpt en Samsung tv eller padda i tron att de fick HBO på köpet i 6 månader och sen visar det sig att de inte kan använda tjänsten.

Ja, det vore pannkaka, men å andra sidan så är det ingen annan än Telia som har sagt att tjänsten kommer att kombineras med en TV-kanal i deras ordinarie utbud. Samsung har aldrig sagt annat än att du ska få on-demand-appen fritt i 6 månader. I den tjänsten så ingår ju både "live"-sändingar (någon timmes förskjutning från det att det sänds på TV i USA vad jag har förstått) och on demand från deras katalog.

#149

Postad 14 oktober 2012 - 14:38

Arcane
  • Arcane
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0
Det ser inte ut som om det blir Airplay, iaf. inte till att börja med. En stor besvikelse som gör att jag troligtvis kommer hålla mig på armlängds avstånd.


HBO Sverige@HBOse

@Evilreaper Vår tjänst stöds för närvarande inte av Airplay. men vi jobbar ständigt för att hitta nya lösningar. Mvh /Daniel, HBO Nordic


#150

Postad 15 oktober 2012 - 08:34

Unregistered27424def
  • Unregistered27424def
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0
I SvDs nyhetsartikel om NetFlix kan man läsa följande citat från HBO Nordic:

"När SvD Näringsliv pratade med HBO Nordics vd på fredagen sade han att en lansering av HBO:s nättjänst kommer att ske 'inom två veckor'."

Låter som en lansering 29 oktober i mina öron...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.