Upplever Àven att bilden Àr sÀmre nu Àn förut pÄ vissa sÀndningar, sÄg ut som Viaskit nÀr man sÄg pÄ Tour de ski sÀndningen senast, och pÄ Telia Play var ljudet nedskruvat till minsta möjliga sÄ man var tvungen att skruva upp rejÀlt pÄ sin egen utrustning.
* Officiell TrÄd - Telia Digital-TV *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 31 december 2024 - 17:56
Upplever Àven att bilden Àr sÀmre nu Àn förut pÄ vissa sÀndningar, sÄg ut som Viaskit nÀr man sÄg pÄ Tour de ski sÀndningen senast, och pÄ Telia Play var ljudet nedskruvat till minsta möjliga sÄ man var tvungen att skruva upp rejÀlt pÄ sin egen utrustning.
Visst var det digitala (AC3/AAC) ljudet som var lÄgt pÄ den kanalen?
Det Àr Àven problem med Viasat Action pÄ unicast idag med det kommer nog inte lösa sig i Är som det verkar sÄ.
Gott nytt Är pÄ er nu!
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 01 januari 2025 - 09:30
Postad 01 januari 2025 - 10:31
Nu har det pÄ nytt blivit nÄgot fel sÄ att det inte gÄr att starta om Nyhetsmorgon pÄ TV4. NÀr det blir sÄ hÀr brukar det bero pÄ nÄgot fel i de programuppgifter som överförs till Telia och det brukar bestÄ mÄnga dagar innan det rÀttas till. Kanske kan det gÄ fortare denna gÄng genom att nÄgon pÄtalar problemet frÄn dag ett?
Verkar blivit fel vid Ärsskiftet? GÄr man in i programbiblioteket sÄ finns det SÀsong 2025 och dÀr ligger dagens avsnitt, men det gÄr inte att starta om...
Postad 17 januari 2025 - 13:08
Ăr det nĂ„gon som har en Telia Hub kopplad till en AVR som kan ta emot TrueHD, inte Max/Netflix varianten utan den "riktiga" och som kan testa om ni kan fĂ„ passthrough att fungera med valfri spelare och testfil?
Hos mig har det tidigare fungerat bra med DTS-HD, TrueHD etc men sen en tid tillbaka vill det inte alls. Det verkar som att vissa program anvÀnder sig av IEC och andra av RAW, men generellt sÄ fungerar det inte lÀngre. I loggen nedan sÄ ska den ha stöd för TrueHD, men jag tror att nÄgon uppdatering av boxen har Àndrat hur den gör det tillgÀngligt för appar.
Jag har testat med 3 olika boxar samt en uppsjö med HDMI kablar sÄ jag det "bör inte" vara hos mig felet ligger.
debug <general>: Thread ActiveAE start, auto delete: false debug <general>: Thread AESink start, auto delete: false debug <general>: [threads] name: 'AESink' priority: '-11' debug <general>: VerifySinkConfiguration samplerate: 48000 mask: 12 encoding: 4 success: true debug <general>: VerifySinkConfiguration samplerate: 48000 mask: 6396 encoding: 4 success: true info <general>: Float is supported info <general>: Multi channel Float is supported debug <general>: AESinkAUDIOTRACK - 32000 supported debug <general>: AESinkAUDIOTRACK - 44100 supported debug <general>: AESinkAUDIOTRACK - 48000 supported debug <general>: AESinkAUDIOTRACK - 88200 supported debug <general>: AESinkAUDIOTRACK - 96000 supported debug <general>: AESinkAUDIOTRACK - 176400 supported debug <general>: AESinkAUDIOTRACK - 192000 supported debug <general>: VerifySinkConfiguration samplerate: 48000 mask: 12 encoding: 13 success: true debug <general>: AESinkAUDIOTrack: Using IEC PT mode: 13 debug <general>: AC3 and DTS via IEC61937 is supported debug <general>: VerifySinkConfiguration samplerate: 192000 mask: 12 encoding: 13 success: true debug <general>: E-AC3 and DTSHD-HR via IEC61937 is supported debug <general>: VerifySinkConfiguration samplerate: 192000 mask: 6396 encoding: 13 success: true debug <general>: DTSHD-MA and TrueHD via IEC61937 is supported debug <general>: VerifySinkConfiguration samplerate: 48000 mask: 12 encoding: 4 success: true debug <general>: VerifySinkConfiguration samplerate: 48000 mask: 6396 encoding: 4 success: true info <general>: Float is supported info <general>: Multi channel Float is supported debug <general>: AESinkAUDIOTRACK - 32000 supported debug <general>: AESinkAUDIOTRACK - 44100 supported debug <general>: AESinkAUDIOTRACK - 48000 supported debug <general>: AESinkAUDIOTRACK - 88200 supported debug <general>: AESinkAUDIOTRACK - 96000 supported debug <general>: AESinkAUDIOTRACK - 176400 supported debug <general>: AESinkAUDIOTRACK - 192000 supported debug <general>: VerifySinkConfiguration samplerate: 48000 mask: 12 encoding: 5 success: true debug <general>: Firmware implements AC3 RAW debug <general>: VerifySinkConfiguration samplerate: 48000 mask: 12 encoding: 6 success: true debug <general>: Firmware implements EAC3 RAW debug <general>: VerifySinkConfiguration samplerate: 48000 mask: 12 encoding: 7 success: true debug <general>: Firmware implements DTS RAW debug <general>: VerifySinkConfiguration samplerate: 48000 mask: 6396 encoding: 8 success: false debug <general>: VerifySinkConfiguration samplerate: 48000 mask: 6396 encoding: 14 success: false info <general>: Found 1 Lists of Devices info <general>: Enumerated AUDIOTRACK devices: info <general>: Device 1 info <general>: m_deviceName : AudioTrack (IEC) info <general>: m_displayName : AudioTrack (IEC) info <general>: m_displayNameExtra: Kodi IEC packer (recommended) info <general>: m_deviceType : AE_DEVTYPE_HDMI info <general>: m_channels : FL, FR, FC, LFE, SL, SR, BL, BR, BC, BLOC, BROC info <general>: m_sampleRates : 32000,44100,48000,88200,96000,176400,192000 info <general>: m_dataFormats : AE_FMT_S16LE,AE_FMT_FLOAT,AE_FMT_RAW,AE_FMT_RAW info <general>: m_streamTypes : STREAM_TYPE_AC3,STREAM_TYPE_DTSHD_CORE,STREAM_TYPE_DTS_1024,STREAM_TYPE_DTS_2048,STREAM_TYPE_DTS_512,STREAM_TYPE_EAC3,STREAM_TYPE_DTSHD,STREAM_TYPE_DTSHD_MA,STREAM_TYPE_TRUEHD info <general>: Device 2 info <general>: m_deviceName : AudioTrack (RAW) info <general>: m_displayName : AudioTrack (RAW) info <general>: m_displayNameExtra: Android IEC packer info <general>: m_deviceType : AE_DEVTYPE_HDMI info <general>: m_channels : FL, FR, FC, LFE, SL, SR, BL, BR, BC, BLOC, BROC info <general>: m_sampleRates : 32000,44100,48000,88200,96000,176400,192000,32000,44100,48000,88200,96000,176400,192000 info <general>: m_dataFormats : AE_FMT_S16LE,AE_FMT_FLOAT,AE_FMT_RAW,AE_FMT_RAW,AE_FMT_S16LE,AE_FMT_FLOAT,AE_FMT_RAW info <general>: m_streamTypes : STREAM_TYPE_AC3,STREAM_TYPE_EAC3,STREAM_TYPE_DTSHD_CORE,STREAM_TYPE_DTS_1024,STREAM_TYPE_DTS_2048,STREAM_TYPE_DTS_512 info <general>: CActiveAESink::OpenSink - initialize sink
Postad 19 januari 2025 - 22:03
Ăr det nĂ„gon som har en Telia Hub kopplad till en AVR som kan ta emot TrueHD, inte Max/Netflix varianten utan den "riktiga" och som kan testa om ni kan fĂ„ passthrough att fungera med valfri spelare och testfil?
Jag anvÀnder normalt inte huben men kopplade in den nu och testade lite. Fick inte passthrough att funka typ alls med Plex och nÄgra testfiler. Samma sak funkar dÀremot fint med min Xbox Series X. SÄ nÄt lurt verkar det vara.
Postad 28 januari 2025 - 17:46
FÄr vi nÄgra nya kanaler frÄn Telia nÄgon gÄng mer? Har vÀntat "i evigheter" pÄ Kanaler som H2, Explorer, Nature och History som erbjuds av Canal Digital/Allente och som jag tittar vÀldigt mycket pÄ nÀr jag Àr hos min fader. Dessutom ingÄr Skyshowtime 1 och 2 i abonnemanget dÀr. Man fÄr betydligt mycket mer TV för pengarna hos CanalDigital/Allente.
Postad 28 januari 2025 - 18:48
FÄr vi nÄgra nya kanaler frÄn Telia nÄgon gÄng mer? Har vÀntat "i evigheter" pÄ Kanaler som H2, Explorer, Nature och History som erbjuds av Canal Digital/Allente och som jag tittar vÀldigt mycket pÄ nÀr jag Àr hos min fader. Dessutom ingÄr Skyshowtime 1 och 2 i abonnemanget dÀr. Man fÄr betydligt mycket mer TV för pengarna hos CanalDigital/Allente.
Har du ingen möjlighet att byta leverantör?
Postad 30 januari 2025 - 19:32
Fan man tror ju förstÀrkaren pajat nÀr man ser en lÄst mute knapp pÄ Tvn.
Men efter att provat allt sÄ startar jag om Telia boxen med en ny uppdatering och allt fungerar igen?
Vad hÄller dom pÄ med?
Och tvÄ totala avbrott pÄ hela tv nÀtet pÄ kort tid mitt i Rapport.och Hockeyn.
Postad 31 januari 2025 - 09:38
Fan man tror ju förstÀrkaren pajat nÀr man ser en lÄst mute knapp pÄ Tvn.
Men efter att provat allt sÄ startar jag om Telia boxen med en ny uppdatering och allt fungerar igen?
Vad hÄller dom pÄ med?
Och tvÄ totala avbrott pÄ hela tv nÀtet pÄ kort tid mitt i Rapport.och Hockeyn.
Minns inte om det var denna eller förra veckan, men dÄ frös bilden under Rapport. Bytte jag sedan kanal, sÄ var det bara svart bild.
Startade om boxen och dÄ uppdaterades den och det tog ganska lÄng tid (5-10 minuter?)
Efter det funkade allt som det skulle... (jag har en 4302-box)
Postad 07 februari 2025 - 19:54
Ănnu en gĂ„ng ballar Telia ur!
Greskiska bokstÀver, krÀvdes en omstart av den heta Arri boxen.
NĂ€r ska dom byta ut den?
Postad 14 februari 2025 - 21:30
SSK-BIK försvann nÀr det var förlÀngning!
Nu hÄller jag pÄ Löven och sÄg den matchen men förlÀngningen försvann nÀr jag skulle glo.
Postad 16 mars 2025 - 12:10
Markus,
Jag vet inte om du kan pÄverka detta, men startar man om F1-kval eller race pÄ V Sport Motor, sÄ fÄr man Viasats UltraHD-kanal och de visar inte försnacket till sÀndningen. Nu kan man visserligen se det pÄ Viaplay, men skulle gÀrna vilja se allt i en följd pÄ TV'n (via 4302-boxen).
Markus,
PÄminner om detta igen, nu nÀr F1-sÀsongen dragit igÄng. Idag var det inte svenska kommentatorer förrÀn precis nÀr racet drog igÄng (bara bakgrundsmusik) och man fick som vanligt inte se försnacket en halvtimme innan racestart.
Postad 18 mars 2025 - 21:23
Började kolla Goldrush S15 A17 i efterhand nu. Ljudet hackar till kanske var 20-30 sek och Receivern jag ser pÄ displayen att receivern synkar om ljudet. Tittar i realtid och det Àr nog lika illa.
Var likadant för nÄgra dagar sedan dÄ jag försökte se föregÄende avsnitt i efterhand.
Andra kanaler funkar bra, sÄ jag har ju svÄrt att tro att det Àr min utrustning...
Bootade om boxen förra gÄngen, men det hjÀlpte inte.
FÄr vÀl testa att boota om intenon oxÄ, men nÀr det bara Àr en kanal kÀnns det som ett vÀldigt lÄngt skott...
NÄgon annan som har samma problem?
Edit: Reboot av inteno hjÀlpte inte.
Redigerat av johnbull_1975, 18 mars 2025 - 22:23.
Postad 22 mars 2025 - 05:26
Jag har haft ljudhack pÄ Discovery sista veckorna.
Började kolla Goldrush S15 A17 i efterhand nu. Ljudet hackar till kanske var 20-30 sek och Receivern jag ser pÄ displayen att receivern synkar om ljudet. Tittar i realtid och det Àr nog lika illa.
Var likadant för nÄgra dagar sedan dÄ jag försökte se föregÄende avsnitt i efterhand.
Andra kanaler funkar bra, sÄ jag har ju svÄrt att tro att det Àr min utrustning...
Bootade om boxen förra gÄngen, men det hjÀlpte inte.
FÄr vÀl testa att boota om intenon oxÄ, men nÀr det bara Àr en kanal kÀnns det som ett vÀldigt lÄngt skott...
NÄgon annan som har samma problem?
Edit: Reboot av inteno hjÀlpte inte.
SÄg A15 tills de började laga dumpern, inga störningar alls. Jag anvÀnder endast 4302.
Postad 22 mars 2025 - 22:53
Postad 23 mars 2025 - 00:28
Har inte lÀst alla nyligen gjorda inlÀgg men jag har problem med att jag inte kan starta om program lÀngre. FÄr bara svart bild och det som sÀnds startar inte. Detta gÀller oavsett vilken kanal o program jag testar med. Har den lilla runda boxen
Det kan hjÀlpa o starta om boxen. Har funkat för mig ett par gÄnger.
Postad 23 mars 2025 - 09:27
SÄg A15 tills de började laga dumpern, inga störningar alls. Jag anvÀnder endast 4302.
SÄg klart A17 nu dÀr de körde sönder kardanenpÄ A60-dumpern och lagade den. Inte sÄ mÄnga hack innan reparationen, men nÄgra stycken efter.
Jag kör en 4302 och receiver och det funkar bra pÄ alla andra kanaler jag testat. Kollade ett program pÄ 5an precisera innan och inte ett enda ljudhack. Bara pÄ Discovery.
Postad 23 mars 2025 - 14:15
Tack, ska testa göra det
Postad 23 mars 2025 - 16:47
Det fungerade đ. Tack för det tipset
Postad 27 mars 2025 - 22:57
Försökte titta pÄ Outback Opal Hunters S7 A6 som sÀndes 21-22 ikvÀll. RejÀla ljudhack. Tror Àven bilden stannade nÄgra gÄnger.
Provade direktsÀndning och det funkar bra.
Testade att starta programmets innan, Flygplatsens hjÀltar Köpenhamn S1 A2 som gick 20-21 och det funkade klockrent. BÄda Dolby Digit.
Telias felsökning Àr ju rolig. Klickar i att det bara Àr en kanal och de föreslÄr byte av hdmi-kabel.
Konstigt om en kabel kÀnner vilket program pÄ vilken kanal man tittar pÄ....
Postad 01 april 2025 - 07:28
Senaste veckan har min 4302-box börjat "lÄsa" sig kortare stunder.
Efter att ha kollat pÄ nÄt frÄn Play-biblioteket, sÄ hÀnder inget nÀr man trycker pÄ fjÀrren, men LED'en blinkar pÄ boxen nÀr man trycker pÄ knapparna. Efter nÄn halvminut sÄ fungerar det igen.
Har startat om boxen och dÄ blir det bÀttre ett tag, men kommer sedan tillbaka.
Hur var det man tvingar boxen att uppdatera med senaste programvara, om det nu skulle hjÀlpa?
Postad 01 april 2025 - 07:41
Senaste veckan har min 4302-box börjat "lÄsa" sig kortare stunder.
Efter att ha kollat pÄ nÄt frÄn Play-biblioteket, sÄ hÀnder inget nÀr man trycker pÄ fjÀrren, men LED'en blinkar pÄ boxen nÀr man trycker pÄ knapparna. Efter nÄn halvminut sÄ fungerar det igen.
Har startat om boxen och dÄ blir det bÀttre ett tag, men kommer sedan tillbaka.
Upplevde samma sak pÄ min 5305-box igÄr.
Postad 01 april 2025 - 10:13
Upplevde samma sak pÄ min 5305-box igÄr.
Undrar om det Àr nÄt pÄ Telias servrar som laggar dÄ...
Markus,
Har du nÄn information om detta?
Postad 01 april 2025 - 19:41
Undrar om det Àr nÄt pÄ Telias servrar som laggar dÄ...
Markus,
Har du nÄn information om detta?
Jag har samma problem med hÀngning pÄ 5305 - i ca en vecka nu. Efter omstart fungerar det normalt men efter nÄgra titta-i-kapp eller play avsnitt sÄ hÀnger den sig flera sekunder i menyer. Men efter ytterligare tid kan det hÀnga sig betydligt lÀngre, kanske 60+ sekunder. NÀr den vÀl kvicknar till tycks den komma ihÄg kommandon frÄn fjÀrrkontrollen för det hÀnder mÄnga saker i rask följd dÄ. Jag har provat med en gammal 4302 och den beter sig oxÄ pÄ samma sÀtt.
Postad 02 april 2025 - 07:35
Jag har samma problem med hÀngning pÄ 5305 - i ca en vecka nu. Efter omstart fungerar det normalt men efter nÄgra titta-i-kapp eller play avsnitt sÄ hÀnger den sig flera sekunder i menyer. Men efter ytterligare tid kan det hÀnga sig betydligt lÀngre, kanske 60+ sekunder. NÀr den vÀl kvicknar till tycks den komma ihÄg kommandon frÄn fjÀrrkontrollen för det hÀnder mÄnga saker i rask följd dÄ. Jag har provat med en gammal 4302 och den beter sig oxÄ pÄ samma sÀtt.
Precis som hos mig, att tryckningarna pÄ fjÀrrkontrollen mÀrks först efter 15-30 sekunder nÀr den kvicknat till.
Provade detta igÄr kvÀll. FÄr se om det hjÀlper...
https://www.telia.se...all-arris-boxen
Men beter sig bÄda dina boxar likadant, sÄ lÄter det ju mer som att felet kommer frÄn Telia. Tycker Àven att det förekommer mer bildstörningar nu. Ska se om det gÄr att kolla upp i nÄn Play-sÀndning om de syns Àven dÀr.
Redigerat av Bopper, 02 april 2025 - 07:38.
Postad 04 april 2025 - 08:48
Precis som hos mig, att tryckningarna pÄ fjÀrrkontrollen mÀrks först efter 15-30 sekunder nÀr den kvicknat till.
Provade detta igÄr kvÀll. FÄr se om det hjÀlper...
https://www.telia.se...all-arris-boxen
Men beter sig bÄda dina boxar likadant, sÄ lÄter det ju mer som att felet kommer frÄn Telia. Tycker Àven att det förekommer mer bildstörningar nu. Ska se om det gÄr att kolla upp i nÄn Play-sÀndning om de syns Àven dÀr.
@TeliaKundservice
Markus,
Finns det nÄn lösning pÄ detta? Börjar bli lite irriterande...
NÄn ny uppdatering pÄ gÄng, som löser detta?
Jag har nyligen "tvingats" gÄ upp till 150 Mbps (frÄn 100 Mbps), men kan vÀl knappast vara anledningen?
Postad 04 april 2025 - 12:02
Slutar svara pÄ knapptryckningar och kommer igÄng med alla knapptryckningar efter en bra stund.
Postad 04 april 2025 - 12:33
Har samma fel pÄ min 4302 box.
Slutar svara pÄ knapptryckningar och kommer igÄng med alla knapptryckningar efter en bra stund.
Ăr det nĂ„n av er andra som blivit uppflyttade frĂ„n 100 Mbps till 150 Mbps i samband med detta fel? Telia lĂ€gger ju ner 100 Mbps och 150 blir det lĂ€gsta som gĂ„r att köpa (inte för att jag tror det har med detta att göra, men man vet aldrig...)
Postad 04 april 2025 - 16:01
Postad 04 april 2025 - 16:15
Postad 04 april 2025 - 17:57
Jag har bÄde hubben och 4302. Tycker 4302 börjar bli seg med det mesta. hubben Àr sÄ vÀldigt mycket snabbare. Multicast Àr nog pÄ vÀg bort. Men eftersom jag har bÄde och vet hur bÄda Àr sÄ vÀljer jag hubben alla gÄnger i veckan
Kanske ett sÀtt att tvinga över alla till Unicast och hubben...
Postad 04 april 2025 - 18:10
Redigerat av Angelus78, 04 april 2025 - 18:11.
Postad 05 april 2025 - 10:11
Ăr det nĂ„n av er andra som blivit uppflyttade frĂ„n 100 Mbps till 150 Mbps i samband med detta fel? Telia lĂ€gger ju ner 100 Mbps och 150 blir det lĂ€gsta som gĂ„r att köpa (inte för att jag tror det har med detta att göra, men man vet aldrig...)
Min anslutning Àr densamma, 100 Mbit/s. Jag upplever inte fler bildstörningar pÄ SVT kanalerna Àn de som varit dÀr senaste 2 Ären (eller hur lÀnge har detta problem funnits nu, utan lösning?). Jag tror personligen inte hÀngningarna Àr pga nÀtverket eller servern utan nÄtt som hÀnder i boxen. Idag kollade jag ikapp mÄ TV4 morgon (lÄng). Inga konstigheter medans jag tittar, skippar mycket framÄt men allt Àr normalt. Sen nÀr jag stoppar play sÄ hÀnger det sig, det tog drygt 60 sekunder att komma tillbaka till fungerande menyer. Men den brukar kvickna till sÄ istÀllet för dra ur sladden till boxen sÄ vÀntar jag och startar om i menyn.
En annan notering Àr att text-tv numera ofta bara visar halva första sidan, för att kanske 10 minuter senare visa hela igen, osv.
Min erfarenhet Àr att det Àr fullstÀndigt meningslöst lÀgga energi kontakta supporten eftersom de inte kan hantera riktiga fel, bara handhavandefel och trasiga boxar, sÄ det Àr vÀll bara till leva med detta och hoppas det löser sig.
Postad 05 april 2025 - 10:38
Postad 05 april 2025 - 12:08
Min anslutning Àr densamma, 100 Mbit/s. Jag upplever inte fler bildstörningar pÄ SVT kanalerna Àn de som varit dÀr senaste 2 Ären (eller hur lÀnge har detta problem funnits nu, utan lösning?). Jag tror personligen inte hÀngningarna Àr pga nÀtverket eller servern utan nÄtt som hÀnder i boxen. Idag kollade jag ikapp mÄ TV4 morgon (lÄng). Inga konstigheter medans jag tittar, skippar mycket framÄt men allt Àr normalt. Sen nÀr jag stoppar play sÄ hÀnger det sig, det tog drygt 60 sekunder att komma tillbaka till fungerande menyer. Men den brukar kvickna till sÄ istÀllet för dra ur sladden till boxen sÄ vÀntar jag och startar om i menyn.
En annan notering Àr att text-tv numera ofta bara visar halva första sidan, för att kanske 10 minuter senare visa hela igen, osv.
Min erfarenhet Àr att det Àr fullstÀndigt meningslöst lÀgga energi kontakta supporten eftersom de inte kan hantera riktiga fel, bara handhavandefel och trasiga boxar, sÄ det Àr vÀll bara till leva med detta och hoppas det löser sig.
Precis, nÀr man kollar pÄ Play, sÄ fungerar det som det ska. Det Àr nÀr man stoppar och hoppar ut till live, som den slutar att reagera. Startar ocksÄ om via menyn. Bara nÄn gÄng jag provade att dra strömsladden för att se om det hjÀlpte. Trycker man vÀldigt intensivt pÄ knappar nÀr den hÀngt sig, sÄ fÄr man ibland den lila skÀrmen och sÄ startar den om igen.
Har ocksÄ sett det dÀr med text-tv. Ibland saknas Àven sidor, men vet inte om det beror pÄ Telia eller SVT.
Kolla sÄ inte boxen loggats in sig som unicast, de hade min gjort en gÄng. Löste det med fabriksÄterstÀllning av routern men det var lÀnge sen. AnvÀnder inte 4302 jÀttemycket lÀngre mest appletv och hubben som anvÀnds. Tror det Àr den boxen som Àr för gammal. Har kÀnts som om den blir segare ju mer grafik Telia lÀgger in.
Men detta hÀnde för ett par veckor sedan och inte i samband med en uppdatering frÄn Telia.
Redigerat av Bopper, 05 april 2025 - 14:30.
Postad 05 april 2025 - 12:45
Postad 05 april 2025 - 15:11
MÄnga gillar ju inte unicast pga att det blir fördröjning men jag tror inte det dröjer lÀnge innan vi inte har nÄt val. Man hade ju kanske hoppats det skulle komma en ny box med multicast för de som kollar pÄ sport Àr vÀl vad jag förstÄtt de lider mest av det. Tittar man inte pÄ sport sÄ tycker iaf jag att det Àr bÀttre att pensionera 4302
Men om man ringer till Bingolotto sÄ Àr fördröjningen förödande. Nu ringer jag inte dit, men andra gör.
Postad 05 april 2025 - 15:19
Postad 06 april 2025 - 13:32
Men om man ringer till Bingolotto sÄ Àr fördröjningen förödande. Nu ringer jag inte dit, men andra gör.
Eller om du Àr pÄ nÄgot sportforum och folk skriver att det Àr mÄl 30-60 sekunder före. Betting och spel Àr i princip vÀrdelöst via streaming, dÄ mÄste man ha riktiga live sÀndningar.
Postad 06 april 2025 - 14:27
Eller om du Àr pÄ nÄgot sportforum och folk skriver att det Àr mÄl 30-60 sekunder före. Betting och spel Àr i princip vÀrdelöst via streaming, dÄ mÄste man ha riktiga live sÀndningar.
Finns vÀl ingen som Àr helt direkt lÀngre? Bara mer eller mindre fördröjt.
Lyssnar man pÄ FM-radio och jÀmför med TV sÄ Àr min erfarenhet att radion alltid hunnit före. Möjligen med undantag för gamla analoga TV-sÀndningar som inte gick via satellit.
Postad 06 april 2025 - 20:39
Hur Àr det med fördröjning via parabol??
Finns en trÄd dÀr olika fördröjningar diskuterats:
https://www.minhembi...howtopic=341337
Postad 08 april 2025 - 10:32
Hur Àr det med fördröjning via parabol??
fördröjningen inom satellit-tv beror i mest pÄ hur och var uplinken sker, hur tv bolagen tar emot live-eventet eller video-feeden och sedan bearbetar och skickar ut till distributörerna. Beroende pÄ systemdesign fördöjningen Àr mellan 0,5 - 3 sekunder. Men som Nizz_e skrev ovan, kika pÄ den dÀr lÀnken. Jag kommer uppdatera trÄden med flera event.
Redigerat av angelsevov, 08 april 2025 - 20:15.
Postad 08 april 2025 - 16:00
Postad 11 april 2025 - 11:17
Om vi slÀpper det dÀr med fördröjning och gÄr tillbaks till grundproblemet...
Markus,
Vet du nÄt om Playstrulet i 4302- och 5305-boxen?
Ăr det nĂ„t ni undersöker för att kunna lösa?
eller Àr det ett sÀtt att tvinga pÄ oss en ny box och tvingas över till Unicast?
Postad 11 april 2025 - 12:04
Det blir nog unicast för alla. I mÄndags hade Telia loggat ut min 4302-box och jag kunde dÀrefter bara logga in den som en streaming box med mitt mobila bankid. Telia hade dock i förvÀg via mail informerat om att detta skulle ske. SÄ nu har jag unicast oavsett vad jag tycker om det. En sak som irriterar mig Àr dock den varning som nu dyker upp nÀr jag varit inaktiv i mitt tittande en lÀngre stund och som tvingar mig att trycka pÄ OK för att fortsÀtta titta. Finns det inget sÀtt att stÀnga av detta elÀnde? Hittar inget i boxens instÀllninger.
Postad 12 april 2025 - 10:38
5 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 5 gÀster, 0 anonyma medlemmar