Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

XTZ Cinema Series

2824 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
XTZ Cinema M6 (st) (Surroundhögtalare) 1 9,3 (9) 7 495:-
XTZ Cinema S5 (st) (Surroundhögtalare) 1 7,5 (1) Inga priser
XTZ Cinema S5 (Surroundhögtalare) 1 9,14 (6) Inga priser
XTZ Cinema SUB 1X12 (Subwoofers) 5 9,63 (18) 10 390:-
XTZ Cinema SUB 3X12 (Subwoofers) 1 9,12 (7) Inga priser
XTZ Cinema M6 (Surroundhögtalare) 1 7,5 (1) 14 990:-
XTZ Cinema S2 Atmos (Surroundhögtalare) 1 8,77 (12) Inga priser
XTZ Cinema M8 (Surroundhögtalare) 1 8,75 (3) 25 990:-
XTZ Cinema M8 Center (Centerhögtalare) 1 8,75 (3) Inga priser
9 relaterade trådar

#201

Postad 31 januari 2014 - 19:55

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlägg
  • 0
Haha.. BÄST idag!!

Redigerat av mikee, 31 januari 2014 - 19:55.


#202

Postad 31 januari 2014 - 22:01

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0
Det jag kan säga är att Cinema serien är väl genomtänkt och jobbet har utförts utav minst sagt väl kompetenta persone.
Det kommer upp en sida där man beskriver historien bakom skapelsen.

Jag håller tummarna och väntar tålmodigt till mars :)

#203

Postad 31 januari 2014 - 22:18

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

  • 1 218 inlägg
  • 0
Kommer bli väldigt intressant att höra om cinema serien sen.

#204

Postad 31 januari 2014 - 22:22

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 1
Jag vågar sticka ut hakan och påstå att den kommer att setta en ny referens klass.

#205

Postad 31 januari 2014 - 22:49

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

  • 1 218 inlägg
  • 0
Fick du lyssna på något? :o

#206

Postad 01 februari 2014 - 01:24

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 1

Jag vågar sticka ut hakan och påstå att den kommer att setta en ny referens klass.


Referensklass i budgetsegmentet menar du då?
Att vara referens utan tillägg är det som dom testar alla nya produkter mot.
TAD R1 är t.ex en referens. Med rätta. ;)

#207

Postad 01 februari 2014 - 10:12

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

Referensklass i budgetsegmentet menar du då?
Att vara referens utan tillägg är det som dom testar alla nya produkter mot.
TAD R1 är t.ex en referens. Med rätta. ;)

Där har du helt rätt. Respekt till TAD R1 :)

Referens i sin prisklass och en bit uppåt vill jag tro.
"Man får det man betalar" Gillar det utrycket, marknaden har fastställt en viss prisklass på dagens produkter.
Och detta är en prisklass så att alla inblandade parter kan tjäna pengar.
Men vem säger att det inte kan bli billigar och fortfarande vara bra?
Fins många som bevisat just det!

Men så länge vi är beredda att betala överpriser så kommer det fortsätta på det viset.


Konsumenten får avgöra ;)

#208

Postad 01 februari 2014 - 10:45

Unregistered39f3573c
  • Unregistered39f3573c
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 1
haha vad vissa är roliga,håller med robNB att äve jag tror att xtz kommer matcha även dyrare subbar, men visst har man en budget på hur mycket som helst så givet kommer dom allra flesta märken framstå som budget grejor, kommer själv ihåg när jag jobbade i oslo och gick förbi en lite ljud butik, gick in och prata med han som ägde affären, och fick lyssna på ett av hans största system, klart som tusan att jag blev kär, fick en känsla av att jag var i himmelen tills han sa priset, just det jag fick lyssna på gick på ca 1miljon norska, det var ju bara nypa sig i armen och inse att det är bara att leta vidare, med detta vill jag förmedla att jakten efter överkomliga priser och grymt ljud går att kombinera, och intrycket jag har fått av xtz 3*12 är att dom har lyckas, lever dom inte upp till mina krav så får jakten på gå ett tag till, ps det som låter bra i minna öron låter kanske dåligt i dina . trevlig helg på er

#209

Postad 01 februari 2014 - 11:09

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlägg
  • 1
Jag tror 3x12 kommer vara riktigt bra! Allt annat än riktigt bra hade vart en katastrof med tanke på storlek, 3xelement och 3x förstärkare!

Redigerat av mikee, 01 februari 2014 - 11:09.


#210

Postad 01 februari 2014 - 11:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 1
Jag skulle gärna vilja höra teorin bakom att man i princip bara har kopplat samman tre st 1x12'or och gjort det till en ny produkt :)

#211

Postad 01 februari 2014 - 13:12

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

  • 1 218 inlägg
  • 2
Flytta mer luft? Plus att när man köper 3*12 så kan dom hålla nere priset lite. Lite mindre tillvekningskostnad samt lite mindre marginal mot 1*12. Sen är det ju tufft med 3*12 torn ;)

#212

Postad 01 februari 2014 - 17:28

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

Flytta mer luft? Plus att när man köper 3*12 så kan dom hålla nere priset lite. Lite mindre tillvekningskostnad samt lite mindre marginal mot 1*12. Sen är det ju tufft med 3*12 torn ;)

Mitt i prick ;)



#213

Postad 01 februari 2014 - 17:39

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Borde ha känt till att jag behövde specificera mig lite bättre...

#214

Postad 01 februari 2014 - 17:50

falkn
  • falkn
  • Beroende

  • 1 032 inlägg
  • 1
Oavsett hur bra Cinema serien blir så är det enlig mig mycket trevligt med lite fler kompletta serier i det segmentet. D.v.s. hemmabiohögtalare som är gjorda för just bio och som lämpar sig väl för montering i en hemmabiomiljö. I dagsläget är konkurrensen för liten och därmed är priserna ganska höga för system som t.ex. Klipsch THX och M&K. Om XTZ kommer låta bättre eller sämre får ju tiden utvisa och självklart bör man provlyssna innan man bestämmer sig, som med alla andra inköp.

#215

Postad 01 februari 2014 - 17:59

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0

Oavsett hur bra Cinema serien blir så är det enlig mig mycket trevligt med lite fler kompletta serier i det segmentet. D.v.s. hemmabiohögtalare som är gjorda för just bio och som lämpar sig väl för montering i en hemmabiomiljö. I dagsläget är konkurrensen för liten och därmed är priserna ganska höga för system som t.ex. Klipsch THX och M&K. Om XTZ kommer låta bättre eller sämre får ju tiden utvisa och självklart bör man provlyssna innan man bestämmer sig, som med alla andra inköp.

+1 på den :)

#216

Postad 01 februari 2014 - 18:12

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0
http://www.xtz.se/cinema-series
Kraftigt uppdaterad men MYCKET info nu.

Bara å läsa böjz n gölz.

#217

Postad 01 februari 2014 - 18:27

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Fan, undrar om dessa kommer till umeå? Vad säger du, joel? Har ni någon återförsäljare här?

#218

Postad 02 februari 2014 - 22:09

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

http://www.xtz.se/cinema-series
Kraftigt uppdaterad men MYCKET info nu.


De borde anställa någon som korrekturläser...

Supercars not use one piston engine! We choose 3 fast and light drivers to give both high speed and maximum dynamic sound. This give also high SPL and go acheive highest SPL even down to the lowest freqencys the boxes need to be big. This is just pure physichs laws.
...
Whith perfect sized boxes and than means rather big volume because the sensivity in the drivers is very high but it gives obvoise advantages whith maximum speed of drivers during the perfect airpressure on the cone area . ...

Redigerat av Ageve, 02 februari 2014 - 22:13.


#219

Postad 02 februari 2014 - 22:12

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 1
Denna sida är ännu inte officiellt ;)
Vi råkade hitta den.

#220

Postad 02 februari 2014 - 22:25

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

De borde anställa någon som korrekturläser...

Supercars not use one piston engine!

Den där meningen är så mycket fel att det är duktigt att hinna med på så få ord. :-)

#221

Postad 02 februari 2014 - 22:38

jn82
  • jn82
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Denna sida är ännu inte officiellt ;)
Vi råkade hitta den.


Då har xtz missat den gyllene regeln om att aldrig lägga ut något på nätet man inte vill att resten av världen ska se

#222

Postad 03 februari 2014 - 05:47

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

Då har xtz missat den gyllene regeln om att aldrig lägga ut något på nätet man inte vill att resten av världen ska se

Jo den tanken slog mig med.
Men de e ändå kul och få lite info om prylarna innan dom kommer ut.

Sen att man hittar fel i texten, ja den som letar han finner. (hoppas inte det påverkar slut produkten)

#223

Postad 03 februari 2014 - 08:36

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

De borde anställa någon som korrekturläser...

Supercars not use one piston engine! We choose 3 fast and light drivers to give both high speed and maximum dynamic sound. This give also high SPL and go acheive highest SPL even down to the lowest freqencys the boxes need to be big. This is just pure physichs laws.
...
Whith perfect sized boxes and than means rather big volume because the sensivity in the drivers is very high but it gives obvoise advantages whith maximum speed of drivers during the perfect airpressure on the cone area . ...


Google translate?

#224

Postad 03 februari 2014 - 11:38

Unregistered34dbed00
  • Unregistered34dbed00
  • Användare

  • 213 inlägg
  • 0

Google translate?


Kines till engelska?

#225

Postad 03 februari 2014 - 19:01

AshtrayY
  • AshtrayY
  • Lärjunge

  • 373 inlägg
  • 1
Deras engelska är väl inte sämre än svenskan i den här tråden? Sär skriv ningar nas mek ka. Så det kanske är dumt att kasta sten i glashus. Men jag håller med. Svårt att fokusera på vad de faktiskt vill förmedla när språket är så dåligt.

Hur som helst är det trevligt att vi har tillgång till en källa med information om produkterna vi väntar på, så det vore synd om de tog ner sidan.

Ska man tolka bilderna med rekommenderad placering som att de anser att S5:orna ska placeras i öronhöjd? Brukar man inte placera surroundhögtalarna lite högre än så?

#226

Postad 04 februari 2014 - 15:47

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 1

Deras engelska är väl inte sämre än svenskan i den här tråden? Sär skriv ningar nas mek ka.


För hopp nings vis så kan man väl ställa högre krav på rättstavning från en stor högtalartillverkare än ett forum ;)

#227

Postad 04 februari 2014 - 23:23

Unregistered05253787
  • Unregistered05253787
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0

Det jag menar är att 2st 5'25" element i slutna lådor kan inte trolla fram vilken SPL som helst.
Slaglängden blir en begränsning. Som portade hade det varit en annan sak.

Jag nådde den mekaniska gränsen för elementen i vissa stunder, det är det jag menar. Då har man slutat att spela rent för LÄNGE sen.


GIvetvis inte vilka SPL som helst. Men vad får dig att tro att en portad historia skulle ge mer SPL?

Du argumenterar ju mot dig själv. Just på grund av att det inte är portat och att man kan dela flackt så är det en fördel med slutet.

#228

Postad 04 februari 2014 - 23:34

Unregistered05253787
  • Unregistered05253787
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0

Öronen sa ifrån här, ofta innan slaglängden blev maxad. Men det beror ju på att man passerat xmax långt innan dess med hög distortion som följd.

Man kan som sagt inte nå hur hög SPL som helst med två små element, i slutna lådor. Vill man spela riktigt högt med så små element så hade ju en portad låda varit bättre med en avstämningsfrekvens en bit under rekommenderad delningsfrekvens.


Med en lagomt brant delning 24dB oktav, kommer inte porten ge något signifikant bidrag alls. En annan följd är grupplöptider och fasvridningar som kommer i ett frekvensregister där de är som mest hörbara. Så det är en dålig idé med en portad konstruktion i denna tillämpning.

Just för hög SPL och en tillräckligt hög delning så kan du förutom xmax jobba med andra elementparametrar för att just kunna spela högt.
Bara för att nämna några mekanismer.

mvh

#229

Postad 09 februari 2014 - 18:50

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0
Jaha, då har man lagt en order på ett Cinema 5.2-system (dubbla SUB 1x12)...för typ samma pengar som det minsta M&K-systemet!

Det kan nog knappast bli fel? ;-)

#230

Postad 09 februari 2014 - 19:01

Unregistered13d51662
  • Unregistered13d51662
  • Forumräv

  • 692 inlägg
  • 1
Härligt!
Vad har/hade du för högtalare innan?
Ska hur som helst bli roligt att höra vad du tycker om ditt nya system :)

#231

Postad 09 februari 2014 - 23:58

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0

Härligt!
Vad har/hade du för högtalare innan?
Ska hur som helst bli roligt att höra vad du tycker om ditt nya system :)


Har haft ett 10 år gammalt system från Proson/Dynavoice tidigare, fanns ingen anledning att uppgradera förrän det blev villa med biosalong ;)
En annan anledning till att jag inte bytt är att jag varit på hemmabiobutik efter hemmabiobutik, och ALLTID blivit besviken :(

Oavsett om det varit B&W eller Dali-system på Hifiklubben, Monitor Audio-system för 40 tkr eller KEF-ägg, har jag aldrig hittat något system jag fallit för ljudmässigt i förhållande till pris.
De absolut värsta exemplet var när jag var in på en ej namngiven STOR hifi-butik i STHLM...Det enda system dom kunde rekommendera mig var Canton-högtalare för 80 tkr i kombination med en Primarestärkare för 25 000:-.... Lät skit, ingen surround-känsla för fem öre och när jag berättar för säljaren att jag inte tyckte om systemet och han kom med motfrågan "vad kör du för system idag?" och jag svarade Proson/Sony för 15 tkr...skrattade han mig hånfullt i ansiktet...tror inte han vågar göra det igen efter min utskällning som fick alla andra kunder i butiken att vilja sjunka genom golvet!! :)

Det enda system jag hittat som varit ganska ok i det förhållandet, har varit M&K's system. Dock drar det iväg orimligt mycket om man ska gå vidare med fler subbar...

Köpte dock XTZ's trevliga 99.26 för ett år sedan som kommer att få stanna kvar för att tjänstgöra som 2-kanalshögtalare, oavsett hur bra Cinema är så blir det nog en bättre lösning att separera bio och musik.

#232

Postad 10 februari 2014 - 09:45

Unregistered13d51662
  • Unregistered13d51662
  • Forumräv

  • 692 inlägg
  • 1
Okej.
ska bli väldigt intressant att hör hur du du tycker dessa är mot 99.26.
hade själv ett par 99.25 som jag tyckte va riktigt bra.


#233

Postad 10 februari 2014 - 11:03

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0
Biomässigt kommer dom nog att vara bättre, du har ju ingen spridning i banddiskanten så det är ju en minimal sweetspot. Är ju förbaskat riktningskänsliga om du frågar mig. Gudomliga på tvåkanaligt dock när du sitter rätt.

Man får nog ta Cinema för vad det är - ett renodlat biosystem. Dock lär dom nog inte vara usla på musik….
Var nära att köpa M&K på den lokala hifi-butiken, men jag har en aning om att dessa kommer att vara bättre än det mesta!

Och med tanke på att XTZ sällan brukar vara några snackare, utan brukar snarare leverera utan att vara styva i korken, så är förväntningarna höga när man utger sig för att smiska M&K på rumpan ;)

#234

Postad 10 februari 2014 - 17:21

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 1
Fyndbörsen bygger ett lyssnings rum för just Cinema serien. Det blir kul å få höra hela serien, jag tror att det blir kalas :)
Precis som Plingen säger så tror jag att dom kommer sköta jobbet ypperlig som bio system. Tvivlar på att dom gör bort sig på musik fronten, det får Plingen redovisa senare.

Jag gick igenom en liknande resa som Plingen när jag letade framtida högtalare.
Ville ha något som skulle få vara i många år framöver eller så fick det bli något OK tills vidare. Kände att ju mer man lyssnade desto mer besviken blev man och det ända som egentligen var bra kostade kosmiska summor :(

Tror att Cinema öppnar nya dörrar för dom som söker ;)

Redigerat av RobNB, 10 februari 2014 - 17:25.


#235

Postad 10 februari 2014 - 22:28

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0

Fyndbörsen bygger ett lyssnings rum för just Cinema serien. Det blir kul å få höra hela serien, jag tror att det blir kalas :)
Precis som Plingen säger så tror jag att dom kommer sköta jobbet ypperlig som bio system. Tvivlar på att dom gör bort sig på musik fronten, det får Plingen redovisa senare.

Jag gick igenom en liknande resa som Plingen när jag letade framtida högtalare.
Ville ha något som skulle få vara i många år framöver eller så fick det bli något OK tills vidare. Kände att ju mer man lyssnade desto mer besviken blev man och det ända som egentligen var bra kostade kosmiska summor :(

Tror att Cinema öppnar nya dörrar för dom som söker ;)


Enda kruxet för mig är väl att jag har en klen hemmabiostärk (Pioneer 922) men kan väl alltid haka på Sansuien i tvåkanaligt...
Blir för- och slutsteg som nästa uppgradering, kan nog säga med en gång att det inte blir så mycket mer än ett 5.2 Cinema inhandlat i år…mer hobbys och hus som ska ha sitt också!!

#236

Postad 11 februari 2014 - 20:57

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

Enda kruxet för mig är väl att jag har en klen hemmabiostärk (Pioneer 922) men kan väl alltid haka på Sansuien i tvåkanaligt...
Blir för- och slutsteg som nästa uppgradering, kan nog säga med en gång att det inte blir så mycket mer än ett 5.2 Cinema inhandlat i år…mer hobbys och hus som ska ha sitt också!!

922:an kommer nog klara sig bra tills du skrapat ihop till en bättre ;)
Jag gillar ljud från fler källor och i mitt fall så blir det fler kanaler i framtiden :)
Lite inne på att köra fler Bose kuber (idag har jag ett par som surround) men då blir det begagnade som får fyndas.

Tur att man inte har fler intressen :P förutom huset som kräver sitt då.


Nu när Cinema är på ingång!
En Cinema (flerkanalig) förstärkare vore trevligt å få skåda :)

Redigerat av RobNB, 11 februari 2014 - 21:00.


#237

Postad 11 februari 2014 - 21:47

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0

922:an kommer nog klara sig bra tills du skrapat ihop till en bättre ;)
Jag gillar ljud från fler källor och i mitt fall så blir det fler kanaler i framtiden :)
Lite inne på att köra fler Bose kuber (idag har jag ett par som surround) men då blir det begagnade som får fyndas.

Tur att man inte har fler intressen :P förutom huset som kräver sitt då.


Nu när Cinema är på ingång!
En Cinema (flerkanalig) förstärkare vore trevligt å få skåda :)


Ja, den kommer nog att funka! Ingen mening att skynda köpa något halvdant, bättre att köpa något som håller ett bra tag. 922an får flytta och sköta utomhusljudet sen :)

Har testat upp till 9.1 i mitt 25 kvm rum, men jag upplever det i mitt fall som bäst med korrekt placerat 5.1. Är väl en smaksak, ska avlägga rapport när jag monterat S5. Precis som M&K's surrounder tror jag man får en mycket härligt stor och fyllig surround-bubbla ;)

Även om det blir mycket pyssel så vill man nog ändå inte tillbaka till lägenhet, inte på långa vägar! Hemmabion är väl ganska optimal hobby när man har barn, när man var yngre kunde man hålla på med bilar, skotrar och diverse annat som rörde på sig, men man har blivit lite bekväm med åren :D När polaren som inte fått barn berättar att han har en årskostnad på 40 tkr varje år på sin BMW M3 brukar jag tänka att vårat, på detta forum, gemensamma intresse är bra mer kostnadseffektivt ;)

Har du frågat Joel något om det är något nytt på g från XTZ på förstärkarfronten? Ett rejält surround-steg, eller kraftfull receiver vore ju inte dumt...

#238

Postad 12 februari 2014 - 00:19

ROBRUG
  • ROBRUG
  • Lärjunge

  • 288 inlägg
  • 0
saftiga pjäser:

ser ut som det finns 1X12, 2X12 och 3X12"

Lite mer bilder att dräggla över.......
http://www.hifisentr...z-venner-8.html


Postad bild

Redigerat av ROBRUG, 12 februari 2014 - 19:54.


#239

Postad 12 februari 2014 - 19:17

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

saftiga pjäser:

ser ut som det finns 1X12, 2X12 och 3X12"



Postad bild

Japp. 2x12 kommer senare i år.

Redigerat av RobNB, 17 februari 2014 - 05:39.


#240

Postad 12 februari 2014 - 19:34

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

  • 845 inlägg
  • 0
Snygga som fan

#241

Postad 17 februari 2014 - 21:00

Poppler
  • Poppler
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Lockelsen blev för stor och igår bokade jag ett komplett 5.1 system. Är själv något av en doldis på minhembio men har länge haft ett hembio-intresse som dock fått stå tillbaka för andra saker. I julas så blev jag med projektor efter att ha hängt några timmar på HBBs projjehelg. Valet föll på en Epson TW9200W och efter det så har mina *harkel* dynavoice *host* känts som den svagaste delen i filmupplevelsen.

Har inte ägt eller ens lyssnat på några högtalare av XTZ så det var lite svettigt när jag bestämde mig för att chansa, men när XTZ är kända för goda kvantiter välljud för pengarna och "Buy & Try" så känns det som ett bra val. Tack alla ni som har skrivit och diskuterat dessa högtalare. Vad tror ni om att driva dessa högtalare med en Onkyo 609?

#242

Postad 17 februari 2014 - 21:06

Unregistered13d51662
  • Unregistered13d51662
  • Forumräv

  • 692 inlägg
  • 0
Det kommer att funka helt okej.
allt beror på hur högt man vill kunna spela :)

#243

Postad 18 februari 2014 - 10:36

Poppler
  • Poppler
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Kommer precis som plingen inte lägga så mycket mer pengar på hembio i år. Onkyon får hänga med andra ord hänga med ett tag till. Nu är det en lååång väntan innan grejerna kommer :)

#244

Postad 18 februari 2014 - 11:35

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
När kommer subbarna vara tillgängliga ?

#245

Postad 18 februari 2014 - 11:53

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0

Lockelsen blev för stor och igår bokade jag ett komplett 5.1 system. Är själv något av en doldis på minhembio men har länge haft ett hembio-intresse som dock fått stå tillbaka för andra saker. I julas så blev jag med projektor efter att ha hängt några timmar på HBBs projjehelg. Valet föll på en Epson TW9200W och efter det så har mina *harkel* dynavoice *host* känts som den svagaste delen i filmupplevelsen.

Har inte ägt eller ens lyssnat på några högtalare av XTZ så det var lite svettigt när jag bestämde mig för att chansa, men när XTZ är kända för goda kvantiter välljud för pengarna och "Buy & Try" så känns det som ett bra val. Tack alla ni som har skrivit och diskuterat dessa högtalare. Vad tror ni om att driva dessa högtalare med en Onkyo 609?


Med 89 db känslighet och 4 ohm på högtalare skulle jag satsa på en kraftigare pjäs framöver.

#246

Postad 18 februari 2014 - 13:29

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0

När kommer subbarna vara tillgängliga ?

mars-april och 2x12 senare under året, om jag fattat det rätt.

#247

Postad 18 februari 2014 - 23:05

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0
Räkna med maj på Cinema, så är man nog på den säkra sidan...det är den info vi som förbeställt fått.

Lockelsen blev för stor och igår bokade jag ett komplett 5.1 system. Är själv något av en doldis på minhembio men har länge haft ett hembio-intresse som dock fått stå tillbaka för andra saker. I julas så blev jag med projektor efter att ha hängt några timmar på HBBs projjehelg. Valet föll på en Epson TW9200W och efter det så har mina *harkel* dynavoice *host* känts som den svagaste delen i filmupplevelsen.

Har inte ägt eller ens lyssnat på några högtalare av XTZ så det var lite svettigt när jag bestämde mig för att chansa, men när XTZ är kända för goda kvantiter välljud för pengarna och "Buy & Try" så känns det som ett bra val. Tack alla ni som har skrivit och diskuterat dessa högtalare. Vad tror ni om att driva dessa högtalare med en Onkyo 609?


Blir nog inte dumt! Det pris som du fått också på prylarna är ju dessutom inte i närheten av vad renodlade bio-system vanligtvis kostar...
609an funkar, jag kommer att titta på en starkare förstärkare längre fram, men då först när Hemmabio-kistan fyllts med pengar eller nåt fynd dyker upp :D
Vi som beställt komplett system (jag la till en subb, dubbla 1x12) får väl utbyta lite tips och trix när de kommer :)

#248

Postad 21 februari 2014 - 16:08

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 1
Intressant artikel om cinema serien i hemmabiotidningen idag.

#249

Postad 21 februari 2014 - 16:44

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 1
Jaså? Tyckte den var helt ointressant inte en enda mätning, hade de verkligen lyssnat på systemet var känslan jag fick.

#250

Postad 21 februari 2014 - 17:38

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Exakt det jag menade, jag var ironisk.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.