Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pest eller kolera?

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 06 februari 2019 - 12:34

Duddits1
  • Duddits1
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa en Tabtensionduk (120 tum) som jag ska fälla ut framför min ramspända nuvarande duk. Det jag undrar är över kvaliteten på Kingpins tabtension samt dukmaterial. Vet att dom fått mycket skit tidigare, men är det fortfarande samma idag?

Sedan finns ett märke som heter Elite Screens som har misstänkt billiga tabtensiondukar, men tydligen fått bra recensioner i Tyskland och USA. Någon som har erfarenhet av någon av dessa så svara gärna.

 

Sedan undrar jag om tabtension funkar i längden med att hålla duken rak och att det inte uppstår vågor. Det måste väl gälla alla märken i så fall, eller?

 

P.s Jag ska ha vitt dukmaterial.

 



#2

Postad 18 februari 2019 - 09:36

Keith1
  • Keith1
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Hej hej! Jag har haft en tab-tensionduk i snart 10 år, Dreamscreen 106" dynagrey 1.0 och den har hållit sig slät och har bara några ålderrynkor i maskningen i nedre hörnen. Jag funderar också på om Elite Screens är något att ha, är nyfiken på att prova en helt vit duk den här gången! 



#3

Postad 18 februari 2019 - 16:20

Duddits1
  • Duddits1
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

Hej hej! Jag har haft en tab-tensionduk i snart 10 år, Dreamscreen 106" dynagrey 1.0 och den har hållit sig slät och har bara några ålderrynkor i maskningen i nedre hörnen. Jag funderar också på om Elite Screens är något att ha, är nyfiken på att prova en helt vit duk den här gången! 

10 år, det var inte dåligt :)

Av det jag läst så är Elite Screen värt priset, men man kan få måndagsex där materialet är vågigt redan från start (Tab Tension).

Kingpin faller bort i och med att materialet skiljer så pass mycket från batch till batch (rykten i och för sig, men illavarslande nog).

Sedan undrar jag om inte deras upprullning mekanism är lite klen för >110 tum.

Personligen kommer jag välja Grandview eller Euroscreen.

Kommer även välja med 2:35:1 format. Finns, konstigt nog, inte många tillverkare att välja på :blink:

Vi snackar ju paket som är över 3m, inte så roligt att hantera vid en eventuell retur.

Däremot så hade det varit intressant att beställa prov på deras dukmaterial (Elite-Screen) som man kan beställa via deras hemsida.



#4

Postad 19 februari 2019 - 08:05

Keith1
  • Keith1
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

10 år, det var inte dåligt :)

Av det jag läst så är Elite Screen värt priset, men man kan få måndagsex där materialet är vågigt redan från start (Tab Tension).

Kingpin faller bort i och med att materialet skiljer så pass mycket från batch till batch (rykten i och för sig, men illavarslande nog).

Sedan undrar jag om inte deras upprullning mekanism är lite klen för >110 tum.

Personligen kommer jag välja Grandview eller Euroscreen.

Kommer även välja med 2:35:1 format. Finns, konstigt nog, inte många tillverkare att välja på :blink:

Vi snackar ju paket som är över 3m, inte så roligt att hantera vid en eventuell retur.

Däremot så hade det varit intressant att beställa prov på deras dukmaterial (Elite-Screen) som man kan beställa via deras hemsida.

Nej, jag är nöjd med duken men funderar om det är värt att uppdatera nu när jag bytt projje från panasonic ae3000 till en sony 65:a? Tyvärr är ju Euroscreen och Grandview svindyra i jämförelse!  :unsure:



#5

Postad 19 februari 2019 - 09:19

Keith1
  • Keith1
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Frågan är om skillnaden mellan min nuvarande duk och exempelvis Grandview är tillräckligt stor, har tidigare hört att Dreamscreens dukar och Grandview är snarlika.... <_<





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.