Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

samsung HW-K960 eller LG SJ9

87 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 27 oktober 2017 - 15:41

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • ForumrĂ€v

  • 587 inlĂ€gg
  • 0

har ett gammalt 5:1 system..audiopro blackdiamond/vector /pearl Ä B1:35 sub..funderar pÄ at byta ut det..det tar en sÄn plats...

 

vilken av dessa 2 sounbar anser ni vara bÀst

 

vilken Àr bÀst för film Ä vilken Àr bÀst för musik

 

eller ska jag köpa en sonos?

 

bör ligga i 9000 kr klassen...

 

mvh roland



#2

Postad 28 oktober 2017 - 12:19

Gilgamesh1
  • Gilgamesh1
  • LĂ€rjunge

  • 269 inlĂ€gg
  • 0
körde sjÀlv pÄ K960 dÄ den har bakre högtalare. dock inte packat upp Ànnu.

#3

Postad 30 oktober 2017 - 16:05

mikclem
  • mikclem
  • Wannabe

  • 10 inlĂ€gg
  • 0

Samma som Gilgamesh, köpte samsung vill ju ha ljud bakifrÄn



#4

Postad 03 november 2017 - 03:03

Unregistered5bc7b312
  • Unregistered5bc7b312
  • Rookie

  • 4 inlĂ€gg
  • 0

Hoppar in i trÄden ocksÄ dÄ jag Àr sugen pÄ Lg sj9 Soundbaren.

 

Idag har jag en Harman kardon Sb 36 soundbar som jag Àr mycket nöjd med men den Àr bara 2.1 och jag funderar pÄ LG sj9 men Àr till 55tum och jag ska uppgradera till en Lg tv som Àr 65tum.

Kommer detta se dumt ut ?

Kommer det nÄgon efterföljare pÄ LG sj9 som Àr till 65tums tv ?

 

Lg sj9 ska man vÀl kunna bygga ut med flera högtalare som man kan göra med sonos och köra nÄgra högtalare bak trÄdlöst ?

 

Finns det nÄgon butik i Linköping eller Norrköping som har LG sj9 sÄ man kan provlyssna.



#5

Postad 05 november 2017 - 20:38

ruva
  • ruva
  • MĂ€stare

  • 2 786 inlĂ€gg
  • 0

körde sjÀlv pÄ K960 dÄ den har bakre högtalare. dock inte packat upp Ànnu.

Ligger i köptankar pÄ en Samsung HW-K960. Nu anvÀnder jag 5.1 datorhögtalare (Logitech Z906) och hoppas pÄ Ànnu bÀttre ljud. Nyfiken pÄ vad du tycker nÀr du packat upp limpan.

#6

Postad 26 november 2017 - 19:59

jonatannn
  • jonatannn
  • AnvĂ€ndare

  • 188 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som har fler reflektioner att berÀtta. Funderar skarpt pÄ en LG SJ9 nu nÀr priset Àr sjukt lÄga 6495kr

#7

Postad 26 november 2017 - 21:06

ruva
  • ruva
  • MĂ€stare

  • 2 786 inlĂ€gg
  • 0

Black Friday priset pĂ„ Samsung HW-K960 Ă€r ju under 9 000 kr nu.

Haft min Samsung HW-K960 i nĂ€stan tvĂ„ veckor (fick tillbaka Black Friday-prisskillnaden frĂ„n NetOnNet).

 

Mycket nöjd med ljudet och  sĂ€rskilt ATMOS. Punisher pĂ„ Netflix har detta. Men har man ingen Xbox One s/X eller nyaste LG OLED TV fĂ„r man ta det genom datorn. Skrivit i annan trĂ„d hur man kopplar ihop det men kan dra det en gĂ„ng till: En HDMI kabel frĂ„n datorn till TV och en frĂ„n datorn till Samsung HW-K960. Utvigdat skrivbord i Windows bildinstĂ€llningar samt stĂ€ng av ljud i Nvidia settings till din TV. Vola, bĂ„de HDR och ATMOS men brukar inte bemöda mig med att stĂ€lla in  HDR i Windows. Ingen stor skillnad pĂ„ Netflix och vissa serier till det sĂ€mre.

 

Chromecast bjuder inte pÄ ATMOS.

 

Skulle nog inte satsat pĂ„ LG SJ9 dĂ„ den inte har trĂ„dlösa bakre surroundhögtalare.


Redigerat av ruva, 26 november 2017 - 21:07.


#8

Postad 26 november 2017 - 21:32

mrgorgo
  • mrgorgo
  • ForumrĂ€v

  • 593 inlĂ€gg
  • 0

Jag hade valt Samsungen pga bÀttre ljud för musik samt bakhögtalare. (Man kan köpa till extra till LG men dÄ blir priset samma).

Dock köpte jag LGÂŽs för jag har sĂ„ tajt under tvn. LG Ă€r 6cm hög medans Samsungen Ă€r 8cm. 



#9

Postad 26 november 2017 - 22:51

jonatannn
  • jonatannn
  • AnvĂ€ndare

  • 188 inlĂ€gg
  • 0

Black Friday priset pÄ Samsung HW-K960 Àr ju under 9 000 kr nu.
Haft min Samsung HW-K960 i nÀstan tvÄ veckor (fick tillbaka Black Friday-prisskillnaden frÄn NetOnNet).

Mycket nöjd med ljudet och sÀrskilt ATMOS. Punisher pÄ Netflix har detta. Men har man ingen Xbox One s/X eller nyaste LG OLED TV fÄr man ta det genom datorn.


Har den nÀst nyaste OLED tv:n. 55 B6V. Kommer den fixa atmos ljud i Netflix?

#10

Postad 28 november 2017 - 11:11

jonatannn
  • jonatannn
  • AnvĂ€ndare

  • 188 inlĂ€gg
  • 0
Det blev Samsungen under BF. Ni som har den redan kanske kan svar pÄ nÄgra frÄgor:

Svarar Ă€ven pĂ„ min ovanstĂ„ende frĂ„ga sjĂ€lv. LG OLED apparater generation 6 har inte stöd för Dolby Atmos och kommer inte fĂ„ det heller đŸ˜©đŸ˜© Blir till att vĂ€nta in nĂ€r Apple TV 4K fĂ„r stöd för det.

1: Hur kalibrerar ni soundbaren som ej har samsung tv? Sitter pĂ„ en LG OLED tv men vet inte hur jag ska fĂ„ upp ngn menybild för soundbaren om det ens gĂ„r 😳??? Finns det ngn app som man kan göra instĂ€llningen i?

2: Hur placerar ni subben? Med högtalargallret/skyddet mot dÀr man sitter i lyssnar (d.v.s. pÄ tvÀren) eller med utblÄset bakÄt mot vÀggen dÀr tv:n hÀnger?

3: Hur ser man om den Àr uppdaterad till senaste firmwaren?

Förövrigt överraskande bra tryck i den 😃

#11

Postad 28 november 2017 - 20:32

nrmm
  • nrmm
  • Amatör

  • 66 inlĂ€gg
  • 0

Var ocksÄ sugen pÄ k960 men det blev en LG Oled C7 + SJ9 pÄ BF. Men har inte fÄtt hem det Ànnu.

Mitt möblemang gör att jag kan inte riktigt placera bakre. Helst hade jag vÀl haft en Yamaha YSP 5600 men de Àr lite dyra.

Valde SJ9 för den har bÀttre support via ARC om jag förstÄtt det rÀtt samt att jag kanske kan spara en fjÀrrkontroll. Hade jag köpt en annat mÀrke pÄ TV sÄ hade jag kanske valt Samsungen trots allt.

 

MÄnga olika parametrar. FÄr Äterkomma om cirkus tvÄ - tre veckor.


Redigerat av nrmm, 28 november 2017 - 20:33.


#12

Postad 29 november 2017 - 15:04

ruva
  • ruva
  • MĂ€stare

  • 2 786 inlĂ€gg
  • 0

Det blev Samsungen under BF. Ni som har den redan kanske kan svar pÄ nÄgra frÄgor:

Svarar Àven pÄ min ovanstÄende frÄga sjÀlv. LG OLED apparater generation 6 har inte stöd för Dolby Atmos och kommer inte fÄ det heller Blir till att vÀnta in nÀr Apple TV 4K fÄr stöd för det.

1: Hur kalibrerar ni soundbaren som ej har samsung tv? Sitter pÄ en LG OLED tv men vet inte hur jag ska fÄ upp ngn menybild för soundbaren om det ens gÄr ??? Finns det ngn app som man kan göra instÀllningen i?

2: Hur placerar ni subben? Med högtalargallret/skyddet mot dÀr man sitter i lyssnar (d.v.s. pÄ tvÀren) eller med utblÄset bakÄt mot vÀggen dÀr tv:n hÀnger?

3: Hur ser man om den Àr uppdaterad till senaste firmwaren?

Förövrigt överraskande bra tryck i den

Finns ingen meny som kommer upp pÄ skÀrmen. Finns en mobilapp men kalibreringen av ljudet görs med fjÀrren och lilla fönstret fram pÄ ljudlimpan. Placeringen ska vara sÄ man ser den lilla menyn fram. Uppdatera görs med mobilappen och i bruxen stÄr hur man sedan kopplar ljudlimpan till ditt WiFi.



#13

Postad 29 november 2017 - 20:12

jonatannn
  • jonatannn
  • AnvĂ€ndare

  • 188 inlĂ€gg
  • 0
Ok, tack för svar. Är inte van att ha ett ljudsystem med sĂ„ fĂ„ instĂ€llningsmöjligheter. SĂ„ lĂ€nge den levererar sĂ„ Ă€r alla i familjen nöjda. Hoppas bara att Apple kan leverera en uppdatering för Apple TV för dolby atmos

#14

Postad 30 november 2017 - 14:23

Ordell81
  • Ordell81
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 0

TĂ€nkte jag lyfter frĂ„gan ang hur man bĂ€st kopplar in SJ9 till en LG B7 (eller andra liknande tv) med Xbox One X, Apple TV 4k. 



#15

Postad 30 november 2017 - 19:12

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • LĂ€rjunge

  • 266 inlĂ€gg
  • 0

TĂ€nkte jag lyfter frĂ„gan ang hur man bĂ€st kopplar in SJ9 till en LG B7 (eller andra liknande tv) med Xbox One X, Apple TV 4k. 

 

Jag har kopplat SJ9an till HDMI 2 (Arc) sen Switch, PS4 till TVns övriga HDMI-portar. Har alltsÄ en port över till Apple TV i framtiden.

 

Om du koppla in mer grejer sÄ behöver du fixa en receiver som jag fattat det.



#16

Postad 01 december 2017 - 11:28

Ordell81
  • Ordell81
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 0

Jag har kopplat SJ9an till HDMI 2 (Arc) sen Switch, PS4 till TVns övriga HDMI-portar. Har alltsÄ en port över till Apple TV i framtiden.

 

Om du koppla in mer grejer sÄ behöver du fixa en receiver som jag fattat det.

Med den kopplingsvarianten sÄ fÄr i alla fall inte jag Dolby Atmos via Xbox One X tyvÀrr. Tvungen att koppla Xboxen till "Hdmi in" pÄ Sj9 för att detta ska fungera hyfsat.



#17

Postad 01 december 2017 - 15:41

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • LĂ€rjunge

  • 266 inlĂ€gg
  • 0

Med den kopplingsvarianten sÄ fÄr i alla fall inte jag Dolby Atmos via Xbox One X tyvÀrr. Tvungen att koppla Xboxen till "Hdmi in" pÄ Sj9 för att detta ska fungera hyfsat.

 

Verkar vara ett kÀnt problem!

https://www.forbes.c...s/#4a60158371d5



#18

Postad 04 december 2017 - 08:07

Pefan82
  • Pefan82
  • Rookie

  • 1 inlĂ€gg
  • 0

Hoppar in i trÄden ocksÄ dÄ jag Àr sugen pÄ Lg sj9 Soundbaren.

 

Idag har jag en Harman kardon Sb 36 soundbar som jag Àr mycket nöjd med men den Àr bara 2.1 och jag funderar pÄ LG sj9 men Àr till 55tum och jag ska uppgradera till en Lg tv som Àr 65tum.

Kommer detta se dumt ut ?

Kommer det nÄgon efterföljare pÄ LG sj9 som Àr till 65tums tv ?

 

Lg sj9 ska man vÀl kunna bygga ut med flera högtalare som man kan göra med sonos och köra nÄgra högtalare bak trÄdlöst ?

 

Finns det nÄgon butik i Linköping eller Norrköping som har LG sj9 sÄ man kan provlyssna.

 

Jag tĂ€nker köpa SJ9, finns att provlyssna pĂ„ bĂ„de mediamarkt och elgiganten i Linköping. 



#19

Postad 05 december 2017 - 16:59

FettAnka
  • FettAnka
  • ForumrĂ€v

  • 802 inlĂ€gg
  • 0
OcksÄ sugen pÄ en SJ9! Har en B6!

B6 stödjer ju inte atmos via arc. Men hur kopplar man allt?

Har idag ps4, digitalbox, chromecast och nuc. 4 st anslutningar. RÀcker de med att koppla hdmi frÄn baren till arc pÄ tvn sÄ gÄr allt via den?

Hur fÄr jag sÄ jag fÄr ljud frÄn allt och bild?

Lite grön med sÄnt..

#20

Postad 19 december 2017 - 13:21

nrmm
  • nrmm
  • Amatör

  • 66 inlĂ€gg
  • 0

Hej.

 

Har nu kört 65c7 + SJ9 en vecka och det fungerar bra. Kör via ARC kabel.

Liten kort recension. Det Àr i första hand en stor uppgradering tills TV'ns ljud. Och jag tycker det ger helt klart ett större ljud Àn bara tvÄ stereo högtalare. DÀremot Àr det inte sÄ definierat som ett riktigt 5.1 system förstÄs. Men man kan absolut höra en större ljudbild, Àven om man inte kan positionera exakt var ljuden kommer ifrÄn.

 

I övrigt Àr ljudet behagligt, och har hittat en bra balans i ljudinstÀllningarna. LjudinstÀllnignar Àr fÄ till antal dock, och finns ingen rumskalibrering. Jag var orolig för att det antingen skulle vara för mycket center fokuserat ljud, eller för lite. Men i mitt rum som Àr ganska kvadratistk (4.4m x 5.0m) sÄ Àr det bra balans mellanmitt kanal, stereo och upplevd surround, samt bas.

 

Har inte testat riktigt med atmos Ànnu annat Àn nÄgon enstaka youtube demo. Och visst kunde man höra lite effekt dÀr. Men ser det mest som bonus. FÄr testa med riktigt atmos material senare.

 

Byter man hdmi input pĂ„ tv sĂ„ tar det nĂ„gra sekunder för SJ9 att gĂ„ igĂ„ng. Vet ej om det Ă€r tv eller sj9.  Men ljudet Ă€r i synch och inget man tĂ€nker pĂ„ för man byter ju inte hdmi ingĂ„ng pĂ„ tv sĂ„ ofta. Vid kanalvĂ€xling Ă€r det ingen fördröjning.

 

För Black Friday priset 6.490 :- sÄ Àr jag absolut nöjd.

Ps, enligt LG's app sÄ skall man kunna lÀgga till trÄdlösa bakre, i en slags multiroom konfiguration. Men har inte testat dÄ mitt rum gör det svÄrt att placera ut bakre. DÀrav en soundbar för mig tills vidare.


Redigerat av nrmm, 19 december 2017 - 13:22.


#21

Postad 22 december 2017 - 22:20

FettAnka
  • FettAnka
  • ForumrĂ€v

  • 802 inlĂ€gg
  • 0
Ni som har HW-960:

1. Har min NUC inkopplad pÄ HDMI1 via baren. Bilden pendlar och blinkar mellan ingen signal och Windows. FÄr inte bilden att stanna vid datorn.

2. Via min PS4 PRO som Àr kopplad via hdmi 2 pÄ baren gÄr inte vÀlja 2160p RGB. Bara 2160p YUV.

De ja kopplat in beter sig konstigt. Hdmi-CEC Àr pÄ samt deep color!

#22

Postad 25 december 2017 - 19:03

ruva
  • ruva
  • MĂ€stare

  • 2 786 inlĂ€gg
  • 0

HW-K960 Àr rena soppan. BehÄller min men rekommenderar den inte till nÄgon annan Àn den som kör med Nvida Shield eller Xbox One S/X. Fast 2160p YUV Àr vÀll bÀttre Àn RGB?

 

Finns en bugg som sedan ett halvÄr inte fixats till. 4K HDR över 30 Hz. Beror visst pÄ att Soundbaren skickar fel EDID till monitorn. Kan bero pÄ att Samsung ville fixa ett vÀrmeproblem och slippa garantiÀrenden? Finns en fix för det man kan göra i Windows. Men med eller utan fix: HÀr testar jag att fÄ igÄng Netflix med 30Hz 4K i upplösning. Spelar ingen roll om man har HDR pÄslaget i Windows eller inte, det blir samma resultat.

 

https://youtu.be/tWD_acz2-os


Redigerat av ruva, 25 december 2017 - 19:04.


#23

Postad 06 januari 2018 - 15:55

FettAnka
  • FettAnka
  • ForumrĂ€v

  • 802 inlĂ€gg
  • 0
Men HW-K960 Àr helt underbar nÀr man vÀl fÄr till allt.

*ARC
*PC - 4K HDR 60hz. Atmos via inbyggda spelaren samt PW17.
*****s krÀm i systemet!

InvĂ€ntar bara DTS-X, HLG och Dolby Vision sĂ„ den Ă€r ”framtidssĂ€ker”

#24

Postad 08 januari 2018 - 08:49

Daniel Haaf
  • Daniel Haaf
  • Wannabe

  • 45 inlĂ€gg
  • 0

Jag har efter nÄgra kÀmpiga timmar med min HW-K960 (eller K950 som Samsungs Android-app vill kalla den) svÄrt att rekommendera denna produkt.

 

Den kÀnns vÀldigt ostabil och har vid flera tillfÀllet helt slutat fungera med Dolby Atmos via Nvidia Shield. TV:n blinkar som en tok nÀr jag kör via datorn, flashar svart dÄ och dÄ med min Playstation 4 Pro och plötsligt vÀgrar TV:n identifiera den över HDMI utan kör bara över WiFi.

 

NÀr Dolby Atmos vÀl fungerar Àr HW-K960 helt galet bra dock. Det dundrar i hela lÀgenheten vid explosioner i filmer. Men med timme efter timme av felsökning bara för att det ska fungera en kort stund gör att jag vill returnera min soundbar igen.



#25

Postad 08 januari 2018 - 12:05

FettAnka
  • FettAnka
  • ForumrĂ€v

  • 802 inlĂ€gg
  • 0

Jag har efter nÄgra kÀmpiga timmar med min HW-K960 (eller K950 som Samsungs Android-app vill kalla den) svÄrt att rekommendera denna produkt.

Den kÀnns vÀldigt ostabil och har vid flera tillfÀllet helt slutat fungera med Dolby Atmos via Nvidia Shield. TV:n blinkar som en tok nÀr jag kör via datorn, flashar svart dÄ och dÄ med min Playstation 4 Pro och plötsligt vÀgrar TV:n identifiera den över HDMI utan kör bara över WiFi.

NÀr Dolby Atmos vÀl fungerar Àr HW-K960 helt galet bra dock. Det dundrar i hela lÀgenheten vid explosioner i filmer. Men med timme efter timme av felsökning bara för att det ska fungera en kort stund gör att jag vill returnera min soundbar igen.


PC biten. De krÀvs en enda uppdatering frÄn samsung och de Àr att baren ska sÀnda rÀtt edid till tvn..

Men de tycker inte uppdateringar Àr sÄ viktigt tydligen.

#26

Postad 08 januari 2018 - 20:51

ruva
  • ruva
  • MĂ€stare

  • 2 786 inlĂ€gg
  • 0

Jag har efter nÄgra kÀmpiga timmar med min HW-K960 (eller K950 som Samsungs Android-app vill kalla den) svÄrt att rekommendera denna produkt.

 

Den kÀnns vÀldigt ostabil och har vid flera tillfÀllet helt slutat fungera med Dolby Atmos via Nvidia Shield. TV:n blinkar som en tok nÀr jag kör via datorn, flashar svart dÄ och dÄ med min Playstation 4 Pro och plötsligt vÀgrar TV:n identifiera den över HDMI utan kör bara över WiFi.

 

NÀr Dolby Atmos vÀl fungerar Àr HW-K960 helt galet bra dock. Det dundrar i hela lÀgenheten vid explosioner i filmer. Men med timme efter timme av felsökning bara för att det ska fungera en kort stund gör att jag vill returnera min soundbar igen.

 

Lite Windows 10 CF update fel ocksÄ. Kör igÄng HDR 60 Hz automatiskt nÀr systemet kÀnner av en HDR TV/skÀrm.

 

PC biten. De krÀvs en enda uppdatering frÄn samsung och de Àr att baren ska sÀnda rÀtt edid till tvn..

Men de tycker inte uppdateringar Àr sÄ viktigt tydligen.

 

Japp, folk pÄ deras forum har tjatat pÄ Samsung om detta i ett halvÄr nu. Min konspirationsteori Àr att de inte kommer uppdatera för att slippa fixa eventuellt vÀrmeproblem. Körde programmet som fixar EDID problemet och 4K HDR i Windows gjorde limpan lika varm som en riktig brödlimpa i ugnen. Eller det kan inte vara sÄ att Samsung Àr otroligt klumpiga?

 

https://us.community...ight/true#M3770


Redigerat av ruva, 08 januari 2018 - 20:53.


#27

Postad 12 januari 2018 - 21:50

Daniel Haaf
  • Daniel Haaf
  • Wannabe

  • 45 inlĂ€gg
  • 0

Om nÄgon vill ha 16 anledningar att inte köpa en HW-K960 sÄ finns en lista hÀr.

 

Det Ă€r helt galet mĂ„nga utmaningar med den soundbaren. Och Samsungs svar om dem Ă€r bara "det finns inget problem". 

 

FrÄgan Àr dÄ - köpa nu eller vÀnta pÄ N960 som vÀntas komma i sommar?



#28

Postad 13 januari 2018 - 16:00

FettAnka
  • FettAnka
  • ForumrĂ€v

  • 802 inlĂ€gg
  • 0

Om nÄgon vill ha 16 anledningar att inte köpa en HW-K960 sÄ finns en lista hÀr.

 

Det Ă€r helt galet mĂ„nga utmaningar med den soundbaren. Och Samsungs svar om dem Ă€r bara "det finns inget problem". 

 

FrÄgan Àr dÄ - köpa nu eller vÀnta pÄ N960 som vÀntas komma i sommar?

 

Skicka detta till Samsung och fick svar:

 

"Tack för att du kontaktat Samsung Support.

 

Vi tackar för informationen och vi Àr medvetna om flera av dessa saker som rÀttats till

i uppdateringarna som kommer.

 

Vissa saker har dock med hur man kopplat systemet att göra och frÄn vilka enheter med kör emot.

Det Àr inte uteslutande problem med denna produkt.

LÄngt dÀrifrÄn faktiskt.

Men som sagt, vi uppskattar er feedback och vi tar det seriöst och skickar det vidare till huvudkontoret sÄ

de kan lÀsa detta med.

 

Ha en fin helg nu.

 

Med vÀnliga hÀlsningar / With kind regards

Jim

Samsung Support

 

För telefonsupport, vĂ€nligen ring oss pĂ„ 0771-726786

VÄra öppettider Àr: MÄndag - Fredag 8-19, Lördag 10-15

För ytterligare support besök gĂ€rna vĂ„r hemsida: www.samsung.se/support

För mer information om vĂ„ra produkter: www.samsung.se"



#29

Postad 14 januari 2018 - 08:52

ruva
  • ruva
  • MĂ€stare

  • 2 786 inlĂ€gg
  • 0

Skicka detta till Samsung och fick svar:

 

"Tack för att du kontaktat Samsung Support.

 

Vi tackar för informationen och vi Àr medvetna om flera av dessa saker som rÀttats till

i uppdateringarna som kommer.

 

Vissa saker har dock med hur man kopplat systemet att göra och frÄn vilka enheter med kör emot.

Det Àr inte uteslutande problem med denna produkt.

LÄngt dÀrifrÄn faktiskt.

Men som sagt, vi uppskattar er feedback och vi tar det seriöst och skickar det vidare till huvudkontoret sÄ

de kan lÀsa detta med.

 

Ha en fin helg nu.

 

Med vÀnliga hÀlsningar / With kind regards

Jim

Samsung Support

 

För telefonsupport, vĂ€nligen ring oss pĂ„ 0771-726786

VÄra öppettider Àr: MÄndag - Fredag 8-19, Lördag 10-15

För ytterligare support besök gĂ€rna vĂ„r hemsida: www.samsung.se/support

För mer information om vĂ„ra produkter: www.samsung.se"

 

Har ocksÄ varit i kontakt med Samsung och rakt av har jag fÄtt i svar att köra HDR och ATMOS samtidigt genom ARC kommer aldrig fungera med HW-K960/50.

 

Vet inte om jag haft det uppe innan men Àven "försök" kontakta Netflix om att kör man bild till sin TV och ljud till sin Soundbar mÄste man köra med utökade bildskÀrmar i Windows och dÄ fÄr man inte 4K pÄ Netflix. Köra bÄde bild och ljud till HW-K 960 genom samma HDMI kabel ger oftast svart skÀrm nÀr man startar och stÀnger av Netflix appen eller Edge men gÄr att komma runt genom att stÀnga av och sÀtta pÄ HW-K 960 nÄgra gÄnger. Vet inte om supporten rapporterar vidare för de försöker lösa problemet med massa sjÀlvklara frÄgor fast jag pÄpekar att det Àr en bugg i appen som de kan skicka vidare för hjÀlp behöver jag inte.



#30

Postad 14 januari 2018 - 12:58

Gilgamesh1
  • Gilgamesh1
  • LĂ€rjunge

  • 269 inlĂ€gg
  • 0
jag kör K960 och anvÀnder appen XPlay och kan spela upp 4K filmer med HDR och Dolby TrueHD 7.1/Atmos samtidigt via ARC, men kanske ljudet ÀndÄ inte Àr Atmos fast det stÄr sÄ i Blu-ray releasen.

Batman v Superman: Dawn of Justice 2016 Extended Cut 2160p UHD BluRay REMUX HDR HEVC Atmos-EPSiLON

Audio: Atmos 24-bit @ 5414 kbps

Redigerat av Gilgamesh1, 14 januari 2018 - 13:08.


#31

Postad 14 januari 2018 - 21:07

Daniel Haaf
  • Daniel Haaf
  • Wannabe

  • 45 inlĂ€gg
  • 0

jag kör K960 och anvÀnder appen XPlay och kan spela upp 4K filmer med HDR och Dolby TrueHD 7.1/Atmos samtidigt via ARC, men kanske ljudet ÀndÄ inte Àr Atmos fast det stÄr sÄ i Blu-ray releasen.

Batman v Superman: Dawn of Justice 2016 Extended Cut 2160p UHD BluRay REMUX HDR HEVC Atmos-EPSiLON

Audio: Atmos 24-bit @ 5414 kbps

Det Àr sannolikt Dolby Atmos som Àr bÀsta ljudspÄret, men om du kör XPlay i din tv och ansluter via ARC (HDMI) till din soundbar sÄ Àr det inte Atmos du hör. Mer troligt Àr en fallback till DTS 5.1 om du har installerat senaste firmware-uppdateringen till ljudlimpan.



#32

Postad 14 januari 2018 - 21:31

Gilgamesh1
  • Gilgamesh1
  • LĂ€rjunge

  • 269 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr sannolikt Dolby Atmos som Àr bÀsta ljudspÄret, men om du kör XPlay i din tv och ansluter via ARC (HDMI) till din soundbar sÄ Àr det inte Atmos du hör. Mer troligt Àr en fallback till DTS 5.1 om du har installerat senaste firmware-uppdateringen till ljudlimpan.


kan man pÄ nÄgot sÀtt se det för nÀr jag kollar pÄ min Plex server sÄ kör den direkt uppspelning pÄ just den filmen sÄ ingen konvertering sker, men sen om soundbaren gör nÄgot internt vet jag inte...

#33

Postad 19 januari 2018 - 17:14

FettAnka
  • FettAnka
  • ForumrĂ€v

  • 802 inlĂ€gg
  • 0
NÀr jag stÀller in Dolby Digital frÄn tex parabolboxen blir ljudet frÄn baren (via arc) lÄgt och man hör lite surround i dom bakre med massa brus.

VÀljer jag auto och kör surround on pÄ baren blir de bara att de bakre fÄr samma ljud som baren i fram.

Vad Àr detta?

Klarar inte baren dolby digital via arc?

#34

Postad 19 januari 2018 - 20:29

ruva
  • ruva
  • MĂ€stare

  • 2 786 inlĂ€gg
  • 0

Detta har spĂ„nats om detta pĂ„ AV-forum och Samsungs egna. Är efter deras senaste FW uppdatering som stĂ€llde till mer Ă€n löste problem, undantaget Xbox One. Jag har inte problemen med brus i bakre hĂ€gtalarna och kör pĂ„ 5220 MHz bandet pĂ„ den AP (Ubiquiti) Soundbaren Ă€r parad till. Vet ej vilken kanal det Ă€r.



#35

Postad 19 januari 2018 - 22:14

FettAnka
  • FettAnka
  • ForumrĂ€v

  • 802 inlĂ€gg
  • 0

Detta har spĂ„nats om detta pĂ„ AV-forum och Samsungs egna. Är efter deras senaste FW uppdatering som stĂ€llde till mer Ă€n löste problem, undantaget Xbox One. Jag har inte problemen med brus i bakre hĂ€gtalarna och kör pĂ„ 5220 MHz bandet pĂ„ den AP (Ubiquiti) Soundbaren Ă€r parad till. Vet ej vilken kanal det Ă€r.


Jag har alltsÄ kommit pÄ lösningen. De Àr en bugg!!

Har hdmi-CEC pÄ (LG simplink). Baren och tv startar samtidigt. Nu prova ja starta tvn först, baren sen.

Och vilken krÀm de blev pÄ vanlig dolby digital.
Allt via arc oxÄ.

Helt sinnes va dom stÀller till med.

#36

Postad 20 januari 2018 - 08:54

Daniel Haaf
  • Daniel Haaf
  • Wannabe

  • 45 inlĂ€gg
  • 0

Detta har spĂ„nats om detta pĂ„ AV-forum och Samsungs egna. Är efter deras senaste FW uppdatering som stĂ€llde till mer Ă€n löste problem, undantaget Xbox One. Jag har inte problemen med brus i bakre hĂ€gtalarna och kör pĂ„ 5220 MHz bandet pĂ„ den AP (Ubiquiti) Soundbaren Ă€r parad till. Vet ej vilken kanal det Ă€r.

 

Det Àr kanal 104 om jag förstÄr det hela rÀtt. Jag kör ocksÄ med Ubiquiti hemma, dock kanal 44, och har inte heller nÄgra problem med brus i de bakre högtalarna.



#37

Postad 23 januari 2018 - 14:21

ruva
  • ruva
  • MĂ€stare

  • 2 786 inlĂ€gg
  • 0

Ingen som ocksÄ tappat Atmos frÄn PC efter Nvidias senaste uppdatering?



#38

Postad 25 januari 2018 - 22:36

corb
  • corb
  • Wannabe

  • 32 inlĂ€gg
  • 0

NĂ„gon som har NVIDIA Shield Android TV-spelaren och K960 eller K860? Hur funkar HDR, 60 HZ, och Atmos? 

Jag sitter och velar mellan K860 och K960. Men det kanske kommer vara samma problem Ă€ndĂ„? 

 

NĂ„gon som vet skillnaden mellan K960 och K950?

 

LÀste nÄgonstans att DTS bara Àr 2-kanaligt?? Det lÄter ju inge bra...

 

2016 test: http://www.ljudochbi...samsung-hw-k960

2017 test: http://www.ljudochbi...msung-hw-k960-2



#39

Postad 25 januari 2018 - 22:49

FettAnka
  • FettAnka
  • ForumrĂ€v

  • 802 inlĂ€gg
  • 0

NĂ„gon som har NVIDIA Shield Android TV-spelaren och K960 eller K860? Hur funkar HDR, 60 HZ, och Atmos?
Jag sitter och velar mellan K860 och K960. Men det kanske kommer vara samma problem ÀndÄ?

NĂ„gon som vet skillnaden mellan K960 och K950?

LÀste nÄgonstans att DTS bara Àr 2-kanaligt?? Det lÄter ju inge bra...

2016 test: http://www.ljudochbi...samsung-hw-k960
2017 test: http://www.ljudochbi...msung-hw-k960-2


K950 Àr Europa medans K960 Àr norden tror jag.

DTS Àr nu 5.1 efter en update.

#40

Postad 26 januari 2018 - 07:49

Daniel Haaf
  • Daniel Haaf
  • Wannabe

  • 45 inlĂ€gg
  • 0

K950 Àr Europa medans K960 Àr norden tror jag.

DTS Àr nu 5.1 efter en update.

 

 

HW-K950 Àr den amerikanska varianten medan HW-K960 Àr den europeiska. Om jag inte Àr helt fel pÄ det.

 

 

 

NĂ„gon som har NVIDIA Shield Android TV-spelaren och K960 eller K860? Hur funkar HDR, 60 HZ, och Atmos? 

Jag sitter och velar mellan K860 och K960. Men det kanske kommer vara samma problem Ă€ndĂ„? 

 

NĂ„gon som vet skillnaden mellan K960 och K950?

 

LÀste nÄgonstans att DTS bara Àr 2-kanaligt?? Det lÄter ju inge bra...

 

2016 test: http://www.ljudochbi...samsung-hw-k960

2017 test: http://www.ljudochbi...msung-hw-k960-2

 

Jag anvÀnder den senaste varianten av Nvidia Shield med HW-K960. En riktigt bra kombination nÀr man gjort alla instÀllningar och anvÀnder rÀtt applikationer för videouppspelning (det Àr en halv vetenskap att fÄr rÀtt pÄ allt).

 

Har inga problem med Dolby Atmos, HDR eller 60 Hz just nu iaf. Dock har jag alltid min Shield instÀlld pÄ 30 Hz dÄ jag tycker det fungerar bÀst med filmer. AnvÀnder (vad jag kÀnner till) senaste versionen av mjukvaran Shield Experience 6.2.

 

Faktum Àr att Nvidia Shield Àr enda sÀttet för mig att fÄ tillförlitlig uppspelning av 4K-filmer i HDR och med Dolby Atmos. Fick aldrig det att fungera med min Windows-dator och Nvidia-grafikkort (trots korrekta EDID-instÀllningar).

 

Det dÀr testet frÄn 2017 visar ju tydligt att Ljud och Bild inte har testat HW-K960 speciellt lÀnge. Det Àr massvis med problem som rapporterats om den hÀr modellen. Dessutom skriver de att modellen har fÄtt "stöd för DTS och DTS:X i alla kanaler" vilket Àr direkt felaktigt.



#41

Postad 26 januari 2018 - 09:07

corb
  • corb
  • Wannabe

  • 32 inlĂ€gg
  • 0

HW-K950 Àr den amerikanska varianten medan HW-K960 Àr den europeiska. Om jag inte Àr helt fel pÄ det.

 

 

 

 

Jag anvÀnder den senaste varianten av Nvidia Shield med HW-K960. En riktigt bra kombination nÀr man gjort alla instÀllningar och anvÀnder rÀtt applikationer för videouppspelning (det Àr en halv vetenskap att fÄr rÀtt pÄ allt).

 

Har inga problem med Dolby Atmos, HDR eller 60 Hz just nu iaf. Dock har jag alltid min Shield instÀlld pÄ 30 Hz dÄ jag tycker det fungerar bÀst med filmer. AnvÀnder (vad jag kÀnner till) senaste versionen av mjukvaran Shield Experience 6.2.

 

Faktum Àr att Nvidia Shield Àr enda sÀttet för mig att fÄ tillförlitlig uppspelning av 4K-filmer i HDR och med Dolby Atmos. Fick aldrig det att fungera med min Windows-dator och Nvidia-grafikkort (trots korrekta EDID-instÀllningar).

 

Det dÀr testet frÄn 2017 visar ju tydligt att Ljud och Bild inte har testat HW-K960 speciellt lÀnge. Det Àr massvis med problem som rapporterats om den hÀr modellen. Dessutom skriver de att modellen har fÄtt "stöd för DTS och DTS:X i alla kanaler" vilket Àr direkt felaktigt.

 

Ok, ja jag har precis köpt Nvidia Shield V2 i samband med att vi köpte Samsungs Q8F TV för nĂ„gon vecka sedan, just för att kunna köra Kodi, Netflix, Plex med mera i 4K. DĂ€remot var gamla soundbaren ej kompatibel med 60 hz och hdr passthrough. 

SĂ„g att du haft vĂ€ldiga problem med K960 samt listan över alla kĂ€nda fel. Har du sjĂ€lv mĂ„nga av dessa fel frĂ„n den listan? 
Hur Ă€r K960 nĂ€r du bara kör vanlig Digital-TV sĂ€ndning, typ TV4-nyheterna? 

Var inne pÄ Mediamarkt och skulle provlyssna pÄ K960 igÄr men de erbjöd bara en 3,5mm audiokabel till min mobil för demo. Körde lite Spotify pÄ AUX men det blev bara ljud lÀngst till höger och lÀngst till vÀnster i soundbaren, dvs inget ljud alls i mitten eller i satelliterna. Det kanske ska vara sÄ pÄ AUX? Finns det inget "virtuellt surround" dÀr man kan skala upp 2.0 stereo till alla högtalare?

Summa sumarum, Ă€r det go eller no-go för K960 idag? 
KÀnns som om det kommer bli massa andra problem om man har en sprillans Samsung TV och försöker köra med t ex en LG soundbar...



#42

Postad 26 januari 2018 - 09:25

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlĂ€gg
  • 0
Personligen vill man(jag) inte lyssna pÄ stereo i fler kanaler Àn 2. Det lÄter inget vidare imo. SÄvida du inte har en 5.1 mixning av sagda lÄt, dÄ Àr det grymt men sÄdana arrangemang Àr fÄ pÄ marknaden, och Spotify stödjer det definitivt inte

#43

Postad 26 januari 2018 - 09:29

Daniel Haaf
  • Daniel Haaf
  • Wannabe

  • 45 inlĂ€gg
  • 0

Ok, ja jag har precis köpt Nvidia Shield V2 i samband med att vi köpte Samsungs Q8F TV för nĂ„gon vecka sedan, just för att kunna köra Kodi, Netflix, Plex med mera i 4K. DĂ€remot var gamla soundbaren ej kompatibel med 60 hz och hdr passthrough. 

SĂ„g att du haft vĂ€ldiga problem med K960 samt listan över alla kĂ€nda fel. Har du sjĂ€lv mĂ„nga av dessa fel frĂ„n den listan? 
Hur Ă€r K960 nĂ€r du bara kör vanlig Digital-TV sĂ€ndning, typ TV4-nyheterna? 

Var inne pÄ Mediamarkt och skulle provlyssna pÄ K960 igÄr men de erbjöd bara en 3,5mm audiokabel till min mobil för demo. Körde lite Spotify pÄ AUX men det blev bara ljud lÀngst till höger och lÀngst till vÀnster i soundbaren, dvs inget ljud alls i mitten eller i satelliterna. Det kanske ska vara sÄ pÄ AUX? Finns det inget "virtuellt surround" dÀr man kan skala upp 2.0 stereo till alla högtalare?

Summa sumarum, Ă€r det go eller no-go för K960 idag? 
KÀnns som om det kommer bli massa andra problem om man har en sprillans Samsung TV och försöker köra med t ex en LG soundbar...

 

Jag har haft problem med:

 

- Att Dolby Atmos slutat fungera (löste sig genom att byta hela soundbaren, jag fick en redan anvÀnd frÄn butik som tydligen var felande)

- Brus frÄn bakre högtalarna (löste sig efter att ha startat om soundbaren och min Nvidia Shield)

- Kunde initialt inte ansluta de bakre högtalarna (löste sig efter en re-init av soundbaren)

- LÄg ljudnivÄ frÄn bakre högtalarna (nÀstan ohörbart lÄgt ibland om det inte Àr TrueHD eller Atmos, ibland Àr det bra med DTS)

 

Just i skrivande stund fungerar min soundbar faktiskt hyggligt. Men....

 

Mitt rÄd Àr att avvakta och istÀllet köpa kommande HW-N950 som Àr bekrÀftad till sommaren. Samsung har sagt att den har stöd för DTS:X vilket HW-K960 inte kommer att fÄ (enligt supporten). Och förhoppningsvis har de löst alla skitbuggar som nuvarande modellen har.

 

AngÄende ljud frÄn tv-sÀndningar sÄ kan jag inte svara pÄ hur bra eller dÄligt det fungerar dÄ jag inte provat.



#44

Postad 26 januari 2018 - 12:51

FettAnka
  • FettAnka
  • ForumrĂ€v

  • 802 inlĂ€gg
  • 0

Jag har haft problem med:

 

- Att Dolby Atmos slutat fungera (löste sig genom att byta hela soundbaren, jag fick en redan anvÀnd frÄn butik som tydligen var felande)

- Brus frÄn bakre högtalarna (löste sig efter att ha startat om soundbaren och min Nvidia Shield)

- Kunde initialt inte ansluta de bakre högtalarna (löste sig efter en re-init av soundbaren)

- LÄg ljudnivÄ frÄn bakre högtalarna (nÀstan ohörbart lÄgt ibland om det inte Àr TrueHD eller Atmos, ibland Àr det bra med DTS)

 

Just i skrivande stund fungerar min soundbar faktiskt hyggligt. Men....

 

Mitt rÄd Àr att avvakta och istÀllet köpa kommande HW-N950 som Àr bekrÀftad till sommaren. Samsung har sagt att den har stöd för DTS:X vilket HW-K960 inte kommer att fÄ (enligt supporten). Och förhoppningsvis har de löst alla skitbuggar som nuvarande modellen har.

 

AngÄende ljud frÄn tv-sÀndningar sÄ kan jag inte svara pÄ hur bra eller dÄligt det fungerar dÄ jag inte provat.

 

Fast dom Àr ju tvugna att lösa alla buggar.. Eller hur tÀnker dom annars?



#45

Postad 26 januari 2018 - 23:36

ruva
  • ruva
  • MĂ€stare

  • 2 786 inlĂ€gg
  • 0

Jag har bara problem frÄn PC om vilket jag skrivit om innan i trÄden. Har ARC avstÀngd pÄ min TV sÄ kör WiFi lÀnkat ljud (gÄr endast Samsung till Samsung) om jag anvÀnder tex Netflix appen frÄn min TV.

 

Shield TV v.2 gÄr som tÄget med Kodi, HDR och Atmos. Jo, DTS 5.1 fungerar med de bakre högtalarna enligt mina tester. Ingen ATMOS frÄn Netflix men HDR fungerar super.

 

Chromecast direkt i ljudlimpan = 4K HDR och 5.1 ljud i appar som erbjuder detta. Chromecast direkt i TV blir 2.0 bÄde frÄn ARC och WiFi lÀnkat ljud.

 

NÄgot som Àr vÀldigt mysko Àr att jag fÄr Àkta 5.1 ljud frÄn YouTube i utvalda demoklipp genom Samsung TV-app bÄde med ARC eller WiFi lÀnkat ljud. Aldrig lyckats med det frÄn varken Chromecast, PC eller Shield.

https://youtu.be/PqVCPE8_ntE



#46

Postad 27 januari 2018 - 08:10

Daniel Haaf
  • Daniel Haaf
  • Wannabe

  • 45 inlĂ€gg
  • 0

Fast dom Àr ju tvugna att lösa alla buggar.. Eller hur tÀnker dom annars?

 

Min gissning Àr att om Samsung inte fixat buggarna under de tvÄ Ären (presenterades i april 2016, sÄ nÀstan tvÄ iaf) som HW-K960 har funnits pÄ marknaden sÄ finns inget intresse av att göra det nu.

 

IstĂ€llet lĂ€r Samsung vilja pusha för HW-N950 istĂ€llet. Det finns indikationer frĂ„n Samsungs support att en uppdatering Ă€r pĂ„ gĂ„ng till mjukvaran i HW-K960, men det Ă€r oklart vad den innehĂ„ller. 



#47

Postad 27 januari 2018 - 15:18

corb
  • corb
  • Wannabe

  • 32 inlĂ€gg
  • 0

BeslutsĂ„ngesten Ă€r enorm hĂ€r! Haha! Vill ju ha en Atmos soundbar nu. Sen tĂ€nkte jag kanske skippa K960 för det verkar ofrĂ„nkomligt att stöta pĂ„ problem förr eller senare. Samt att Samsung verkar ha övergett soundbaren nu nĂ€r de visat upp sina nya pĂ„ CES-mĂ€ssan. 

Var inne och sneglade pĂ„ HW-MS760 som Ă€r lite nyare med uppĂ„triktade högtalare ocksĂ„ fast utan Atmos. 
Jaja, fÄr vÀl se om vi ska stÄ ut utan Soundbar ett halvÄr minst innan N960 slÀpps i Sverige...Trist att slösa pengar pÄ t ex MS760 och sÀlja den med förlust för att uppgradera till N960.

 

Uppdatering:

Beslutet fattat. Blev en HW-MS760 istĂ€llet. SĂ€nkt till 5900 idag och plus att vi fĂ„r Rear Speaker Kit gratis av Samsung enligt en kampanj. 

Vi fÄr klara oss utan Atmos tills N960 slÀpps. DÄ blir det kanske en uppgradering frÄn MS760.


Redigerat av corb, 28 januari 2018 - 09:30.


#48

Postad 29 januari 2018 - 14:07

Daniel Haaf
  • Daniel Haaf
  • Wannabe

  • 45 inlĂ€gg
  • 0

BeslutsĂ„ngesten Ă€r enorm hĂ€r! Haha! Vill ju ha en Atmos soundbar nu. Sen tĂ€nkte jag kanske skippa K960 för det verkar ofrĂ„nkomligt att stöta pĂ„ problem förr eller senare. Samt att Samsung verkar ha övergett soundbaren nu nĂ€r de visat upp sina nya pĂ„ CES-mĂ€ssan. 

Var inne och sneglade pĂ„ HW-MS760 som Ă€r lite nyare med uppĂ„triktade högtalare ocksĂ„ fast utan Atmos. 
Jaja, fÄr vÀl se om vi ska stÄ ut utan Soundbar ett halvÄr minst innan N960 slÀpps i Sverige...Trist att slösa pengar pÄ t ex MS760 och sÀlja den med förlust för att uppgradera till N960.

 

Uppdatering:

Beslutet fattat. Blev en HW-MS760 istĂ€llet. SĂ€nkt till 5900 idag och plus att vi fĂ„r Rear Speaker Kit gratis av Samsung enligt en kampanj. 

Vi fÄr klara oss utan Atmos tills N960 slÀpps. DÄ blir det kanske en uppgradering frÄn MS760.

 

Lycka till med ditt köp. Hoppas du Àr nöjd med ljudet!



#49

Postad 03 februari 2018 - 16:38

FettAnka
  • FettAnka
  • ForumrĂ€v

  • 802 inlĂ€gg
  • 0
MÀrkte att de Àr brus i högre bak. I alla fall via ARC.

Tror inte de Àr sÄ typ via atmos eller dts.

#50

Postad 16 februari 2018 - 09:28

corb
  • corb
  • Wannabe

  • 32 inlĂ€gg
  • 0

Samsung prisdumpar K960 pÄ sin hemsida. 50% avslag.

Betyder det att N960 snart Àr pÄ ingÄng?

UWrGf5a.jpg





0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.