Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips HTS-3357 Hyllat av HemmaBio

140 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 15 augusti 2007 - 02:55

Mange_L
  • Mange_L
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0
Nån som har lyssnat på eller kollat in Philips HTS-3357? Enligt senaste numret av Hemmabio så är det ett rätt spektakulärt system sett till att det går att få för runt 2500. Ljudet ska vara helt i klass med många system i 10 000 kronorsklassen och utan några speciella svagheter förutom själva kvalitetskänslan. De skrev tom att om det hade kommit typ 2002 så hade det varit ett av de bästa på marknaden. Är själv ingen ljudperfektionist och inbillar mig att det borde vara mer än nog i mitt lilla vardagsrum. Synpunkter?

http://www.consumer....RESHQVHKFSEKI5P

#2

Postad 15 augusti 2007 - 11:37

Unregisteredffb95a94
  • Unregisteredffb95a94
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Jag har systemet hemma.
Kosta som sagt runt 2500
Tycker det fungerar fint tillsammans med min philips tv.
Ljudet är bra, dock ingen megabas, passiv sub.
Det bästa är nog ändå usb ingången, där jag bara stoppar in ett usbminne med avifilmer, mp3 etc som spelas upp utan problem, undertextfiler går också och lägga till och det fungerar fint.
Helt klart prisvärt system, jag är mycket nöjd!

#3

Postad 15 augusti 2007 - 17:51

Mange_L
  • Mange_L
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0
Låter bra, några frågor:

Inte kinkigt med brända skivor? Lätt att få regionsfri? Funkar XviD på skiva?

#4

Postad 15 augusti 2007 - 18:31

Unregisteredffb95a94
  • Unregisteredffb95a94
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
den har tagit allt jag har gett den.
region vet jag inte, har bara region 2 själv.

#5

Postad 15 augusti 2007 - 19:45

Mange_L
  • Mange_L
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0
Ok tack för svaret! Fast Philips spelare brukar väl vara rätt lätta att göra regionsfria har jag för mig. När i varje fall 1/3 av samlingen är från andra regioner så är det rätt viktigt..

#6

Postad 18 augusti 2007 - 18:23

_lazer_
  • _lazer_
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Har läst testet, det verkar va ett bra system till ett bra pris.
Nackdelen tycker jag är att golvhögtalarna ska placeras baktill vad jag förstått. Någon som kan bekräfta detta? Skulle passa mig bättre att ha dom som front.

#7

Postad 18 augusti 2007 - 21:52

Mange_L
  • Mange_L
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0
Det stod ju så i testet. För mig spelar det dock inte så stor roll.

#8

Postad 19 augusti 2007 - 10:44

_lazer_
  • _lazer_
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Men frågan är om golvhögtalarna går att placera som front?

#9

Postad 19 augusti 2007 - 16:15

jp1
  • jp1
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
Den verkar inte ha någon optisk ingång, hur kopplar man in ljudet från en xbox 360 då?

#10

Postad 31 augusti 2007 - 11:46

PopRock
  • PopRock
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag köpte det här systemet igår och har haft lite problem med brus från högtalarna.
När jag slår igång spelaren är dem tysta men efter att jag satt i en film och den har
läst den börjar dem brusa. Samma sak hände när jag använde usb.
Ska det vara så? Någon annan som har råkat ut för bruset?

#11

Postad 31 augusti 2007 - 23:24

Alarma
  • Alarma
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
Får jag fråga om paketet tar Xvid med subs, t ex .SRT eller .SUB/.IDX?

#12

Postad 01 september 2007 - 13:15

Longen
  • Longen
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Det stod ju så i testet. För mig spelar det dock inte så stor roll.

<{POST_SNAPBACK}>



Undrar samma sak, nån som vet ?
Måste väll gå att fixa, är väll bara byta plats på sladdarna i dvd´n ?

#13

Postad 03 september 2007 - 10:49

andyq
  • andyq
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Har även jag lite problem med brus. Först när jag startar brusar det, varar kanske en 20-30 sekunder. Men sen försvinner det, så har inte brytt mig särskilt mycket att undersöka vidare vad problemet beror på. Är det fler med systemet som har liknande problem eller någon ide vad som kan orsaka problemet?

#14

Postad 03 september 2007 - 18:33

cutekid
  • cutekid
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Tja!

Köpte ett Philips HTS3357 idag och får kalasfint ljud när jag tittar på dvd m.m. Dock får jag inget ljud i systemet från tv:n när jag ställer anläggningen på TV source. Någon som kan ge mig en hjälpande hand?

Mvh Calle

#15

Postad 03 september 2007 - 19:29

cutekid
  • cutekid
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Det löste sig. Behövde bara koppla in ljudsladdarna mellan tv:n och systemet. Klockrent!!!

Mvh Calle

#16

Postad 04 september 2007 - 22:46

LikeAGlove
  • LikeAGlove
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Då passar jag på att fråga igen hur det är med regionsfriheten? tar den alla regioner eller måste man lämna in och dona?

/Mvh

Den är tydligen regions kodad till 2, nån som har koll på hur mycket det kostar att koda om den?

Redigerat av LikeAGlove, 04 september 2007 - 22:52.


#17

Postad 05 september 2007 - 21:10

Snowman01
  • Snowman01
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Då passar jag på att fråga igen hur det är med regionsfriheten? tar den alla regioner eller måste man lämna in och dona?

/Mvh

Den är tydligen regions kodad till 2, nån som har koll på hur mycket det kostar att koda om den?

<{POST_SNAPBACK}>


Finns hack, sökte på Google :(

Även jag har problem med brus i USB och DV (Coaxial)... lite störande, fast inte mycket man tänker på när man spelar musik/film, fast om nån har tips på hur man får bort det så vore jag tacksam^^

Annars, himla bra hemmabio för pengarna!

#18

Postad 07 september 2007 - 12:05

Longen
  • Longen
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
ni som har köpt systemet, har ni golvhögtalarna bak eller går det att ha dom fram, jag har ingen plats bak så måste köra dom fram ? :wub:

#19

Postad 08 september 2007 - 10:52

bratte
  • bratte
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hade också problem med brus i surr. högt. så jag ringde till philips support och fick där rådet att byta anläggningen.
Den andra anläggningen lät likadant som den första,
så jag bytte den igen, till El-gigantens stora glädje :D .
Tredje anläggningen som jag har nu brusar betydligt mindre!! dock så finns det fortfarande ett litet brus kvar. Får kanske nöja mej med det... :D

Det brus jag snackar om är det som fortfarande finns kvar när man t.ex. trycker på mute och inte det som höjs med ljudnivån.

#20

Postad 08 september 2007 - 13:38

Snowman01
  • Snowman01
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Hade också problem med brus i surr. högt. så jag ringde till philips support och fick där rådet att byta anläggningen.
Den andra anläggningen lät likadant som den första,

så jag bytte den igen, till El-gigantens stora glädje  :D .
Tredje anläggningen som jag har nu brusar betydligt mindre!! dock så finns det fortfarande ett litet brus kvar. Får kanske nöja mej med det...  ;)

Det brus jag snackar om är det som fortfarande finns kvar när man t.ex. trycker på mute och inte det som höjs med ljudnivån.

<{POST_SNAPBACK}>


Mjo jag har upptäckt att bruset försvinner efter ett litet tag, iaf det som uppfattas som "högt och irriterande"... men lite brus är fortfarande kvar, fast det märker man bara när man inte har något ljud, mutar eller om det är tysta partier i tex filmer :D Har bestämt mig för att ha kvar det, nu med regionsfri osv så känns det väldigt värt pengarna^^

#21

Postad 08 september 2007 - 17:55

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Då passar jag på att fråga igen hur det är med regionsfriheten? tar den alla regioner eller måste man lämna in och dona?

/Mvh

Den är tydligen regions kodad till 2, nån som har koll på hur mycket det kostar att koda om den?

<{POST_SNAPBACK}>


Inte provat själv, men enligt uppgift skall det kosta gratis :D

Open the tray, press STOP 7344660- now will be region free



#22

Postad 09 september 2007 - 09:46

andyq
  • andyq
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Snowman01 - Låter precis som min anläggning. Det verkar helt klart som om Philips har problem. Nu går bruset över så pass snabbt att jag inte orkar hålla på och byta, köpte mitt på postorder. Sen riskerar man säkert att få ett som låter värre.

#23

Postad 11 september 2007 - 19:05

Wibergo
  • Wibergo
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Äntligen börjar det dyka upp lite folk med samma problem som mig här på forumet.
Började nästan tro att jag tappat förståndet.

Min HTS-3357 susar något fruktansvärt och det går inte över med tiden. Sjukt jobbigt.
Har provat att byta ut hela anläggningen en gång, men problemet kvarstår på den nya.
Philips Support fattar ingenting, och de skulle återkomma till mig för typ en och en halv vecka sedan, men jag har ännu inte hört något. Funderar starkt på att reklamera skiten och köpa något annat märke Postad bild

#24

Postad 13 september 2007 - 09:10

Sdw
  • Sdw
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Min bror köpte nyligen en sådan här anläggning. Den har exakt samma problem som flera har uppmärksammat: Irriterande brus!

Kör man igång anläggningen så är det knäpptyst i högtalarna. Börjar man sedan spela nåt ljud (spelar ingen roll om det är DVD, musik-CD eller mp3 via USB) så är det brus i bakgrunden av ljudet. Stoppar man sedan spelningen så ligger bruset tydligt kvar.

Helt klart någon form av hårdvaru (eller möjligtvis firmware) fel från Philips sida. Riktigt dåligt att de inte kan åtgärda det!

#25

Postad 13 september 2007 - 09:13

Alarma
  • Alarma
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
Låter inte bra detta...
Ni får rapportera hur det går, om ni får felet åtgärdat osv...

#26

Postad 18 september 2007 - 09:58

frednot
  • frednot
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Happ, bra att det redan fanns en tråd om denna anläggning.

Jag köpte den i förra veckan. Har inget direkt att säga om ljudet, däremot om USB-funktionen. Har testat med 2 olika USB-minnen, ett lite äldre från esselte på 128 MB, det lirade inte så jag tänkte att det var kass, köpte ett 1 GB från sandisk häromdan.

*Fat-formaterat
*testat med bilder, mp3, video, både rätt under roten på minnet samt i underkataloger.

Hur *an jag än försöker så får jag "Det finns inga aktiviteter för enheten" när jag petar in USB-minnet.. :-(

Nån som har nåt tips. Precis talat med ett ufo på Philips support som knappt visste vad ett USB-minne var för nåt.

Mvh

/Fredrik

#27

Postad 20 september 2007 - 11:56

Grottbjörnen
  • Grottbjörnen
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Min bror köpte nyligen en sådan här anläggning. Den har exakt samma problem som flera har uppmärksammat: Irriterande brus!

Kör man igång anläggningen så är det knäpptyst i högtalarna. Börjar man sedan spela nåt ljud (spelar ingen roll om det är DVD, musik-CD eller mp3 via USB) så är det brus i bakgrunden av ljudet. Stoppar man sedan spelningen så ligger bruset tydligt kvar.

Helt klart någon form av hårdvaru (eller möjligtvis firmware) fel från Philips sida. Riktigt dåligt att de inte kan åtgärda det!

<{POST_SNAPBACK}>

Exakt samma problem här. Kommer nog lämna tillbaka systemet till butiken och kräva antingen en bättre maskin eller pengarna tillbaka (samt att jag aldrig mer handlar av dem då säljaren "aaaaldrig" hade hört om något problem med HTS3357).

#28

Postad 20 september 2007 - 13:19

Wibergo
  • Wibergo
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Någon som fått något vettigt svar från Philips Support? Har själv väntat i en månad på att dom ska komma fram med någonting!

#29

Postad 20 september 2007 - 20:09

fosa
  • fosa
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hej alla, har åxå just köpt ett Philips HTS-3357 och är mycket nöjd. Verkligen kanon till det låga priset. Har iof lite brus men det stör inte. Däremot undrar jag om nån vet om det antingen finns förlängningskablar att köpa till eller om nån har skarvat själv? Skulle behöva längre kabel till frontarna, centern å sub..

#30

Postad 22 september 2007 - 15:05

Unregistered31523d77
  • Unregistered31523d77
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
Min syster har också köpt detta paket, jag var hos henne idag och kopplade in det, måste säga att det låter riktigt bra till det låga priset. Konstigt nog så hör jag inget brus som andra verkar ha problem med.. gick även lätt att fixa region hack till den, så nu tar den alla regioner hehe.

#31

Postad 22 september 2007 - 15:32

capefear
  • capefear
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Kan det vara så här?
1) Open the tray.

2) Press STOP

3) Key 7 3 4 4 6 6 0 using the remote.

4) Player should now be region free

#32

Postad 22 september 2007 - 16:04

Unregistered31523d77
  • Unregistered31523d77
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
Japp den använde jag mig av, funkar kanon

#33

Postad 23 september 2007 - 09:45

jjizaguirre
  • jjizaguirre
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
jag har hts3357 och har inte tänkt på att det brusar. Det jag har tänkt på och irriterar mig över är att brända skivor hackar för det mesta. Ändå konstigt att de bara gör det ibland. Någon i början av tråden skrev att den är känslig mot brända skivor, någon mer som har haft samma besvär?

#34

Postad 26 september 2007 - 18:23

bratte
  • bratte
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Tjena!

Philips support ringde upp mej häromdagen och meddelade att problemet med brus skulle åtgärdas om man skickade in den på service. Verkade vara fel på väldigt många av den här modellen.

Jag har inte skickat in min än men funderar starkt på det...

#35

Postad 28 september 2007 - 13:17

andyq
  • andyq
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Ingen annan som har några bra ideer vad man kan prova innan man skickar in det?

Har i och för sig inte ens brytt mig om att ringa Philips support, tror inte riktigt jag får hjälp därifrån. Men eftersom mitt brus snabbt minskar och är helt borta efter 30-40 sekunder så kommer jag nog inte skicka in den för att få det åtgärdat...

#36

Postad 01 oktober 2007 - 11:30

Wibergo
  • Wibergo
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Fick ett urusel bemötade av Philips Support häromdagen.
Har nu reklamerat anläggningen och fått pengarna tillbaka.
Lär inte köpa Philips prylar igen. Blir en ny anläggning av annat fabrikat nästa gång..

#37

Postad 01 oktober 2007 - 12:13

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0
Hur högt upp sitter de bakre högtalarna? Högtalarens höjd är 1184mm, min soffas höjd är c:a 820mm och då vore det bra om själva högtalaren hamnade ovanför denna höjd.

#38

Postad 02 oktober 2007 - 14:51

jimboyummin
  • jimboyummin
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Ni som har den här anläggningen. Den digitala ljudingången som finns, är den koaxial eller optisk?

#39

Postad 09 oktober 2007 - 21:20

Damp
  • Damp
  • Mästare

  • 2 750 inlägg
  • 0

Ni som har den här anläggningen. Den digitala ljudingången som finns, är den koaxial eller optisk?

<{POST_SNAPBACK}>

Utan att ha 3357 har jag fattat att det är en koaxial!
Fattar bara inte hur man tänker när man gör ett såndant system utan att ha fler ingångar att koppla in mer ljud källor :rolleyes:

#40

Postad 10 oktober 2007 - 08:07

Krister2
  • Krister2
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0

Utan att ha 3357 har jag fattat att det är en koaxial!
Fattar bara inte hur man tänker när man gör ett såndant system utan att ha fler ingångar att koppla in mer ljud källor  :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>


Kan inte annat än hålla med och det är en av anledningarna att jag sneglat på HTR5204. Jag har en PC (med digital ljudutgång), Xbox och Wii som jag skulle vilja använda som källor. Både PC:n och Xbox:en kan spela DVD:er samt leverera ljudet i digital form och Wii:et behöver en analog ingång.

Dock verkar ingen ha någon erfarenhet av HTR5204 (jag har frågat i en separat tråd) och det jag oroar mig mest för att det paketet ska ha samma problem med brus många verkar ha haft med HTS3357. Förutom de bakre högtalarna så verkar det vara samma högtalare i båda paketen.

http://www.consumer...._12_SE_CONSUMER

Redigerat av Krister2, 10 oktober 2007 - 08:07.


#41

Postad 27 oktober 2007 - 13:04

Unregistered4cc57c8f
  • Unregistered4cc57c8f
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Ingen som har lite bilder av detta paket, skulle vara kul att se

#42

Postad 29 oktober 2007 - 16:44

JimmieK
  • JimmieK
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Köpte det här systemet för ett par dagar sedan, och har precis som så många andra problem med att det surrar i högtalarna. Det är till och med så pass högt att det förstör filmen. Bilden är väl helt ok (HDMI till en panasonic 42PV70). Om det inte vore för surret så skulle det vara en klockren anläggning för den ringa summan som det faktiskt kostar.

#43

Postad 31 oktober 2007 - 09:01

andyq
  • andyq
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Tråkigt att så många har problem med att det brusar, annars är det här ett bra system som sagt. Har kollat lite vidare på mitt problem med brus, som försvinner efter en stund.

Bruset förekommer oavsett vilken insignalkälla jag väljer, men försvinner helt efter en stund. Något intressant som jag upptäckte är att har jag haft systemet igång ett tag, stänger av och sen sätter på kort efter funkar det helt utan brus. Ren gissning är väl att något ska komma upp i temperatur, då försvinner bruset. När man startar "kallt" brusar det. Någon som har fler teorier?

#44

Postad 31 oktober 2007 - 14:26

glidarn86
  • glidarn86
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Köpte systemet förra veckan. och hoppades att jag inte skulle få något brus i högtalarna på köpet.
Men sån tur hade man ju inte, så kollade med philips support och de hade ALDRIG INNAN hört talas om något brus i högtalarna på den modelen... ehhh visst. så ska skicka tillbaka den denna veckan och hoppas jag har bättre tur nästa gång:S

#45

Postad 31 oktober 2007 - 15:08

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Även min mor som köpte detta system hade problem med brus i högtalrna som inte gick bort. Jag tyckte det var oacceptabelt men mamma tyckte att "det kanmanju leva med". Efter lite övertalning så gick hon med på att vi skulle byta det mot ett nytt paket.
sagt och gjort, vi åkte till Netonnet där vi snabbt fick byta mot ett nytt (14dagars öppet köp). Vi fick det nya paketet uppackat på plats av killen i reklamationsdisken då vi ville förvissa oss om att det nya paketet inte brusade. Det gjorde det men inte lika högt så killen gick och hämtade ett tredje paket och samma sak med det. Brus i högtalarna på alla ingångar samt alla volymnivåer.

Det slutade med att vi tog pengarna tillbaka och nu letar mamma efter ett nytt kompaktsystem av ett anant märke. Hennes tilltro till Philips är ganska nött i kanten nu.

Så att de (Philips) inte vet om problemet är nog inte riktigt sanningen skulle jag tro.

#46

Postad 31 oktober 2007 - 17:13

cutekid
  • cutekid
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Tja!

Har haft systemet i ca 2 månader nu och har inga som helst problem med brus i högtalarna. Allt fungerar klockrent och jag är mycket nöjd med det hela.

Mvh Calle

#47

Postad 01 november 2007 - 17:36

JimmieK
  • JimmieK
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Bytte in min anläggning p.g.a. bruset & köpte ett nytt. Kopplade i satellit-högtalarna på det nya systemet och blev inte särskilt chockad när det brusade lika högt. Funderar nu på om jag ska ge det en tredje & sista chans, eller om jag ska börja kika på andra grejor. Börjar tröttna lite på Philips....

#48

Postad 02 november 2007 - 17:12

cutekid
  • cutekid
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
En fråga .. är det tv-ljudet som brusar eller brusar de även när inte tv:n är igång?

#49

Postad 02 november 2007 - 23:36

glidarn86
  • glidarn86
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

En fråga .. är det tv-ljudet som brusar eller brusar de även när inte tv:n är igång?


Det är INTe pågrund utav tv. brus ljudet låter även när man har ljudet avstängt el på lägsta.
och om man byter till dvd el usb ingång.

Ett tips till alla dom som hade tänkt köpa detta system..... GÖR DET INTE!!!!!

#50

Postad 04 november 2007 - 17:41

lAlAz0r
  • lAlAz0r
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Jag köpte också detta system igår samma problem, man störs mycket på det. Men det finns inget system som är billigt som kan erstätta detta :S

Borde inte Philips kunna fixa nån firmwire som gör att bruset försvinner.

lAlAz0r



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.