Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

LG HB954PB

105 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 06 januari 2010 - 22:02

KingCrimson
  • KingCrimson
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0
Hej

Jag Àr ocksÄ en stolt Àgare till detta system. Kan man vara annat nÀr det Àr ett sÄ fruktansvÀrt kristiallklart och stort ljud i sÄ smÄ och smidiga högtalare?

Jag har testat systemet nÄgra dagar nu och hemmabiosystemet bara vÀxer med att imponera!

Jag har ocksÄ valt att sÀtta de höga (3-vÀgs) högtalarna dÀr bak. Det fungerar hur bra som helst, och man beöver absolut inte oroa sig för att det pÄ nÄgot sÀtt skal lÄta dÄligt för att man gÄr emot den rekomenderade uppsÀttningen frÄn manualen....lyssna och bedöm sjÀlva. Vad jag förstÄr sÄ simulerar Pl 2 lÀget ett surroundscenarium och dÄ skickas inte samma ljud till de ex höger (fram och bak). DÀremot sÄ verkar det som att i gamelÀget sÄ skickas exakt samma ljud till fram och bak, och dÄ spelar det ju ingen roll hur man har placerat ...eller?

Jag kan ocksÄ bekrÀfta att IPHONE + SPOTIFY fungerar hur bra som helst i dockan, man behöver inte köra aux bara för att det Àr en applikation. Jag Àr verkligen jÀttenöjd med denna tjÀnsten, endast 99 kr i mÄnaden.

NÄgon undrade hur man vÀljer video och mp3 frÄn iphonens "ipod-del", bara klicka pÄ remotelÀget sÄ kan du köra fjÀrrisen till din iphone ...eller klicka pÄ touchscreenen som vanligt. Men det Àr coolt att fjÀrrisen funkar pÄ iphonen. Guld att dockan Àven laddar ...men som sagt spotify direkt frÄn dockan slÄr allt.

Har bara hunnit testa tvÄ blueray (mÀn som hatar kvinnor och dark knight).....vilket ljud och vilken bild....mums. Glöm inte vÀlja över till dts hd, för det gör inte BD automatiskt (har jag för mig).

NÄgon skrev att vanliga cd knastrade....det gjorde det för mig ocksÄ första gÄngen, men efter nÄgon instÀllning försvann det (tror man fick stÀnga av hdmi ljud) .

Det enda negativa Àr sladdlÀngden till subben och frotarna. Jag har ett rum pÄ 30 kvadrat, sÄ de rÀcker inte. TÀnkte testa sÀtta subben bakom soffan istÀllet.

Ja...man kan köpa lycka för pengarna!!

MVG+

#52

Postad 09 januari 2010 - 11:23

CassePer
  • CassePer
  • Wannabe

  • 12 inlĂ€gg
  • 0
En liten frÄga till er som har detta system:
Kan man montera högtalarna pÄ vÀggen (fram och bak)?
:)

#53

Postad 13 januari 2010 - 16:34

Krigrik
  • Krigrik
  • Wannabe

  • 29 inlĂ€gg
  • 0

En liten frÄga till er som har detta system:
Kan man montera högtalarna pÄ vÀggen (fram och bak)?
:)

Dom bakre högtalarna ska gÄ att sÀtta upp pÄ vÀggen,men dom frÀmmre högtalarna vet jag inte.

#54

Postad 14 januari 2010 - 17:16

Unregistered8ed1a4b3
  • Unregistered8ed1a4b3
  • AnvĂ€ndare

  • 187 inlĂ€gg
  • 0
Sitter i tankarna att köpa ett nytt ljudsystem eftersom att mitt gamla stÄr hemma hos förÀldrarna och Àr alldeles för stora och klumpiga för att anvÀnda i min nya lÀgenhet. Min tidigare setup bestÄr av Dynavoice m65 5.1 system med en Dynavoice challenger sub och en Marantz sr4500 reciver.

Hur pass bra ljud kan jag förvÀnta mig med detta system i jÀmförelse med mitt tidigare som jag var vÀldigt nöjd med, sett till vad det kostade? det nya systemet kommer stÄ i ett liknande rum som mitt tidigare gör, ett rektangulÀrt rum pÄ 20 kvm.

Tacksam för svar.

#55

Postad 14 januari 2010 - 22:53

Nikkebc92
  • Nikkebc92
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 0
Tjena !

Det Àr sÄhÀr att jag köpte mig ett Samsung HT-BD1255 efter jul. Detta LG systemet stod dÄ jÀmte detta samsunget och varför jag inte ens kollade pÄ det kan jag i nulÀget inte förstÄ. Eftersom att jag har bra kontakt med en sÀljare pÄ siba, sÄ har jag möjligheten att byta in mitt samsung och dÄ fÄ detta LGt. Jag Àr rÀtt krÀsen av mig, vill ha det bÀsta för pengarna och vill nu veta vad ni tycker ? ska jag byta ?

HÀr Àr en lÀnk till systemet om ni vill se specs : http://www.siba.se/P...aspx?id=2666518

Saken Ă€r den att jag Ă€r i vissa stunder 10/10 nöjd med ljudet. Sen kommer de stunderna dĂ„ jag inte Ă€r lika nöjd lĂ€ngre ( Speciellt nĂ€r jag lyssnar pĂ„ musik ) Det jag vill ha Ă€r en BRA bas som pumpar pĂ„ riktigt bra och har kraft i sig. Samma gĂ€ller med denna basen, jag Ă€r i vissa stunder helt nöjd, och sen kan det plötsligt vĂ€nda. NĂ€r jag kollar pĂ„ film sĂ„ Ă€r basen bra, det riktigt vibrerar till i hela rummet nĂ€r det Ă€r action. Men nĂ€r jag lyssnar pĂ„ musik sĂ„ kĂ€nns det som att basen Ă€r lite konstig. PĂ„ hög volym uppstĂ„r ett underligt ljud ifrĂ„n basen, det lĂ„ter som nĂ„got sitter löst och stör vĂ€ldigt iriterande! ( Dock hörs detta endast dĂ„ man stĂ„r nĂ€ra basen. Även ett konstigt vibrationsljud uppstĂ„r frĂ„n de bakre högtalarna pĂ„ hög volym ( dock bara nĂ€r vissa ljudspĂ„r spelas eller hur man nu ska formulera det )
Att tillÀgga, basen lÄter "bÀttre" pÄ olika platser i rummet, det har jag hört Àr normalt men nu Àr det sÄ att stÄr jag mitt i rummet hör man knappt basen ? stÀller jag mig istÀllet lÀngst bort frÄn basen i ett hörn sÄ skakar ögonen och hela golvet viberar..vill ha en bas som trycker pÄ ordentligt över allt !

SÄ vill nu veta vad ni tycker ? nÄgon som kanske har lyssnat pÄ bÄda och kan göra en jÀmförelse ?
Och ni som har systemet, hur upplever ni basen ? Àr det kraft i den ?

FörlÄt om det blev lite kletigt skrivet, inte fÄtt tillrÀckligt med sömn.

Tacksam för svar !

#56

Postad 16 januari 2010 - 11:52

Krigrik
  • Krigrik
  • Wannabe

  • 29 inlĂ€gg
  • 0

Tjena !

Det Àr sÄhÀr att jag köpte mig ett Samsung HT-BD1255 efter jul. Detta LG systemet stod dÄ jÀmte detta samsunget och varför jag inte ens kollade pÄ det kan jag i nulÀget inte förstÄ. Eftersom att jag har bra kontakt med en sÀljare pÄ siba, sÄ har jag möjligheten att byta in mitt samsung och dÄ fÄ detta LGt. Jag Àr rÀtt krÀsen av mig, vill ha det bÀsta för pengarna och vill nu veta vad ni tycker ? ska jag byta ?

HÀr Àr en lÀnk till systemet om ni vill se specs : http://www.siba.se/P...aspx?id=2666518

Saken Ă€r den att jag Ă€r i vissa stunder 10/10 nöjd med ljudet. Sen kommer de stunderna dĂ„ jag inte Ă€r lika nöjd lĂ€ngre ( Speciellt nĂ€r jag lyssnar pĂ„ musik ) Det jag vill ha Ă€r en BRA bas som pumpar pĂ„ riktigt bra och har kraft i sig. Samma gĂ€ller med denna basen, jag Ă€r i vissa stunder helt nöjd, och sen kan det plötsligt vĂ€nda. NĂ€r jag kollar pĂ„ film sĂ„ Ă€r basen bra, det riktigt vibrerar till i hela rummet nĂ€r det Ă€r action. Men nĂ€r jag lyssnar pĂ„ musik sĂ„ kĂ€nns det som att basen Ă€r lite konstig. PĂ„ hög volym uppstĂ„r ett underligt ljud ifrĂ„n basen, det lĂ„ter som nĂ„got sitter löst och stör vĂ€ldigt iriterande! ( Dock hörs detta endast dĂ„ man stĂ„r nĂ€ra basen. Även ett konstigt vibrationsljud uppstĂ„r frĂ„n de bakre högtalarna pĂ„ hög volym ( dock bara nĂ€r vissa ljudspĂ„r spelas eller hur man nu ska formulera det )
Att tillÀgga, basen lÄter "bÀttre" pÄ olika platser i rummet, det har jag hört Àr normalt men nu Àr det sÄ att stÄr jag mitt i rummet hör man knappt basen ? stÀller jag mig istÀllet lÀngst bort frÄn basen i ett hörn sÄ skakar ögonen och hela golvet viberar..vill ha en bas som trycker pÄ ordentligt över allt !

SÄ vill nu veta vad ni tycker ? nÄgon som kanske har lyssnat pÄ bÄda och kan göra en jÀmförelse ?
Och ni som har systemet, hur upplever ni basen ? Àr det kraft i den ?

FörlÄt om det blev lite kletigt skrivet, inte fÄtt tillrÀckligt med sömn.

Tacksam för svar !

Det jag kan svara pÄ Àr nÀr du skriver att högtalarna vibrerar pÄ hög volym Àr att det gör det inte pÄ LG:t ljudet nÀr man spelar musik lÄter klockrent nÀr man spelar frÄn en mp3 eller cd skiva.

#57

Postad 16 januari 2010 - 13:52

Nikkebc92
  • Nikkebc92
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 0

Det jag kan svara pÄ Àr nÀr du skriver att högtalarna vibrerar pÄ hög volym Àr att det gör det inte pÄ LG:t ljudet nÀr man spelar musik lÄter klockrent nÀr man spelar frÄn en mp3 eller cd skiva.



Även pĂ„ pĂ„ högsta volym ? Hur Ă€r basen ? kan nĂ„gon som har systemet kolla om man kan stĂ€lla in basen ( t.ex soundedit ) dĂ€r man kan höjja ljudet för alla högtalare samt subwoofern dĂ„. Kan nĂ„gon testa att maxa en lĂ„t med mycket bas och förklara hur den Ă€r ?

/Niklas

#58

Postad 20 januari 2010 - 22:18

KingCrimson
  • KingCrimson
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0
Jag blir bara allt mer nöjd ju mer jag kör detta system!!!!!

Har skrivit ett inlÀgg tidigare i trÄden, men nu har jag Àndrat tillbaka sÄ jag kör dom stora 3-vÀgs fram istÀllet pga att det faktiskt blir mÀrkbart bÀttre ljud. Jag Àr mycket krÀsen med ljudet och har hÄllt pÄ med musik i över 25 Är.

Till dig som var orolig för basen..... sÀtt pÄ dream theaters nyaste pÄ halv volym och Äterkom sedan med frÄgan om du tycker det behövs ;-)

Jag satte subben bakom soffan i ett hörn och kÀnner att basen pumpar över hela rummet som Àr 30 kvadrat.

Ja, det gÄr att hÀnga upp de smÄ högtalarna pÄ vÀggen, monterna ner foten och skruva fast den i gÀngorna högre upp. Foten blir alltsÄ upphÀngningsplattan om du vill ha den pÄ vÀggen.

KÖP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fan vad gott att spotify funkar Àven i dockan :-)

#59

Postad 20 januari 2010 - 23:04

Nikkebc92
  • Nikkebc92
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 0

Jag blir bara allt mer nöjd ju mer jag kör detta system!!!!!

Har skrivit ett inlÀgg tidigare i trÄden, men nu har jag Àndrat tillbaka sÄ jag kör dom stora 3-vÀgs fram istÀllet pga att det faktiskt blir mÀrkbart bÀttre ljud. Jag Àr mycket krÀsen med ljudet och har hÄllt pÄ med musik i över 25 Är.

Till dig som var orolig för basen..... sÀtt pÄ dream theaters nyaste pÄ halv volym och Äterkom sedan med frÄgan om du tycker det behövs ;-)

Jag satte subben bakom soffan i ett hörn och kÀnner att basen pumpar över hela rummet som Àr 30 kvadrat.

Ja, det gÄr att hÀnga upp de smÄ högtalarna pÄ vÀggen, monterna ner foten och skruva fast den i gÀngorna högre upp. Foten blir alltsÄ upphÀngningsplattan om du vill ha den pÄ vÀggen.

KÖP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fan vad gott att spotify funkar Àven i dockan :-)


Det Àr sÄ himla svÄrt ! Var inne igÄr och lyssnade pÄ bÄda systemen, ( mitt nuvarande sasmung och detta LGt ) I affÀren lÀt LGt vÀldigt grötigt, basen spelade över en aning tyckte jag och Àven 2 av mina polare. SÄ i affÀren tyckte jag att mitt samsung ht-bd1255 spelade pÄ bÀttre( klarare ljud ) Sen vet jag ju inte hur de Àr instÀllda i affÀren, har ju inte heller testat LGt sÄ himla mycket sÄ vet inte vad för instÀllningar som finns pÄ det. Vissa dagar tar jag beslutet att jag inte ska byta, andra dagar kommer suget tillbaka pÄ ett byte.. Men frÄgan Àr om det Àr nÄgon stor skillnad mellan de 2 ? Föredrar faktist pelarhögtalare runt om.. Àven 2 optiska ingÄgnar Àr inte heller helt fel men frÀmst Àr det ljudet som ska vara bÀst ! hjÀlp mig snÀlla !


Redigerat av Nikkebc92, 20 januari 2010 - 23:07.


#60

Postad 23 januari 2010 - 20:34

danbor
  • danbor
  • Wannabe

  • 12 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som vet ifall man kan kika/lyssna pÄ det hÀr paketet (eller Ànnu hellre HB954PA-varianten) nÄgonstans i Stockholmstrakten?

#61

Postad 05 mars 2010 - 21:21

Cullyn
  • Cullyn
  • Wannabe

  • 42 inlĂ€gg
  • 0
Hej, har en kanske dum frÄga.

Jag har detta systemet men funderar pÄ att byta till en BR-spelare som Àr vassare. Till exempelg LG BD 350 eller liknande. Men dÄ mÄste jag ha en förstÀrkare ocksÄ antar jag, för det Àr vÀl bara i paketlösningarna av BR-spelare som det Àr en inbyggd förstÀrkare (anpassad för tillhörande högtalarpaket)?

Tacksam för svar.

#62

Postad 06 mars 2010 - 12:39

mankemang07
  • mankemang07
  • Wannabe

  • 28 inlĂ€gg
  • 0
Finns det olika ljudprogram tex spel om man kopplar tills PS3:an? Är sugen pĂ„ detta pga att det verkar vĂ€ldigt smidigt att slippa stora högtalare och stor reciever m.m. Allt i ett, och att det gĂ„r att koppla in PS3.

#63

Postad 06 mars 2010 - 12:46

mankemang07
  • mankemang07
  • Wannabe

  • 28 inlĂ€gg
  • 0
En frÄga till. Kan man koppla den till en projektor sÄ man kan spela och se pÄ film pÄ projektorn samt ha den kopplad till tv:n?
Lite B pÄ sÄdant hÀr. SÄ vad gÄr man misste om jÀmfört med lösbitar om man nöjer sig med att se pÄ film och spela?

#64

Postad 06 mars 2010 - 17:31

Krigrik
  • Krigrik
  • Wannabe

  • 29 inlĂ€gg
  • 0
ja du kan ju koppla in ps3 an och projektorn med hdmi in i recivern sen optisk till tvn :)

#65

Postad 07 mars 2010 - 22:05

Cullyn
  • Cullyn
  • Wannabe

  • 42 inlĂ€gg
  • 0
Tror frÄgan försvann lite, för rÀtt sÀker pÄ att det sitter ett bra gÀng audiofiler med svaret pÄ frÄgan hÀr :)

Hej, har en kanske dum frÄga.

Jag har detta systemet men funderar pÄ att byta till en BR-spelare som Àr vassare. Till exempelg LG BD 350 eller liknande. Men dÄ mÄste jag ha en förstÀrkare ocksÄ antar jag, för det Àr vÀl bara i paketlösningarna av BR-spelare som det Àr en inbyggd förstÀrkare (anpassad för tillhörande högtalarpaket)?

Tacksam för svar.



#66

Postad 07 mars 2010 - 23:07

Krigrik
  • Krigrik
  • Wannabe

  • 29 inlĂ€gg
  • 0
tja om du nu köper en ny blu ray spelare sÄ Àr det ju bara att du kopplar in den i lg hb954pb systemet :)

#67

Postad 07 mars 2010 - 23:26

Cullyn
  • Cullyn
  • Wannabe

  • 42 inlĂ€gg
  • 0

tja om du nu köper en ny blu ray spelare sÄ Àr det ju bara att du kopplar in den i lg hb954pb systemet :)


Ok, tack. Men jag behöver alltsÄ inte en förstÀrkardel dÀremellan utan den ligger integrerad i BR-spelaren menar du? Jag fick för mig det var det som skilde mellan att köpa del för del och fÀrdiga paket.

#68

Postad 08 mars 2010 - 08:10

Krigrik
  • Krigrik
  • Wannabe

  • 29 inlĂ€gg
  • 0
alltsÄ det finns ju ingen förstÀrkare i den nya blu ray spelarn , SÄ det jag menar Àr ju att du fÄr koppla in den nya blu rayn du köper i 954:ans blu ray eftersom det Àr dÀr förstÀrkaren sitter.

Redigerat av Krigrik, 08 mars 2010 - 10:07.


#69

Postad 08 mars 2010 - 14:08

Cullyn
  • Cullyn
  • Wannabe

  • 42 inlĂ€gg
  • 0

alltsÄ det finns ju ingen förstÀrkare i den nya blu ray spelarn , SÄ det jag menar Àr ju att du fÄr koppla in den nya blu rayn du köper i 954:ans blu ray eftersom det Àr dÀr förstÀrkaren sitter.


Ok, Tack, dÄ var det som jag trodde. TÀnkte sÀlja min 954 men dÄ blir det till att skaffa en förstÀrkare istÀllet. Med facit i hand skall man nog köpa delar istÀllet, Àven om systemet Àr bra..

#70

Postad 22 mars 2010 - 09:49

friv9936
  • friv9936
  • Wannabe

  • 42 inlĂ€gg
  • 0
Jag har just köpt detta system.

Jag undrar hur jag kan spela upp avchd, alltsÄ .mts2 filer? Mitt första försök vara att brÀnna ett par mindre .mts2 filer som vanlig data pÄ en vanlig DVD skiva. Det gick inte att starta dessa filer.
Finns det nÄgot annat sÀtt?

eller Àr det bara att brÀnna .mts2 filer pÄ bluray skiva med bluray brÀnnare som gÀller?

Tacksam för all input ang AVCHD format uppspelning pÄ detta system.

#71

Postad 30 mars 2010 - 09:05

friv9936
  • friv9936
  • Wannabe

  • 42 inlĂ€gg
  • 0

Jag har just köpt detta system.

Jag undrar hur jag kan spela upp avchd, alltsÄ .mts2 filer? Mitt första försök vara att brÀnna ett par mindre .mts2 filer som vanlig data pÄ en vanlig DVD skiva. Det gick inte att starta dessa filer.
Finns det nÄgot annat sÀtt?

eller Àr det bara att brÀnna .mts2 filer pÄ bluray skiva med bluray brÀnnare som gÀller?

Tacksam för all input ang AVCHD format uppspelning pÄ detta system.


Svarar mig sjÀlv ifall nÄgon annan rÄkar vara intresserad...:

Det hÀr programmet funkar kanon!

http://multiavchd.deanbg.com

vÀlj dina mt2s filer/filmer sÄ mÄnga det fÄr plats (typ 2-4, max ca 30min totalt pÄ en 4,4gb DVDr skiva i full hd kvalitet 1080)
kör ”AVCHD strict” för bluray spelare

brĂ€nn de 2 mapparna som skapas i AVCHD mappen, ”BDMV and CERTIFICATE folders”
(brĂ€nn dessa tvĂ„ mappar som dom Ă€r, direkt i roten pĂ„ en ”DVD Data” skiva – alltsĂ„ brĂ€nn som vanlig data!)

Bara att stoppa i DVD skivan i LG systemet och spela upp i FULL HD kvalitet som du filmat i - perfekt!

#72

Postad 09 april 2010 - 14:03

ankskallen
  • ankskallen
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 0

Har nyligen införskaffat mig ett HB954PA system frÄn Netonnet. TÀnkte bara informera för de som inte Àr sÄ vÀrst förtjusta i PB modellens utformning (champange glasen) Kan dÄ istÀllet ta en titt pÄ PA modellen.
vilket har enligt mig en mer sober utformning.

Ringde först LG för att kolla om de var nÄgon teknisk skillnad mellan dem.
Men han pÄ supporten svarade med att PA modellen inte Àr tÀnkt att sÀljas utanför den nordamerikanska marknaden.
och att de var identiska hÄrdvarumÀssigt. De skiljer sig alltsÄ endast gÀllande utformningen.

Är supernöjd med köpet! *two thumbs-up*
//snatte.


Àr det helt sant? att PA och PB Àr precis samma ? förutom utseendet? Jag tÀnkte eftetrsom det skiljer en del mellan de olika paketen i pris...

#73

Postad 09 april 2010 - 22:27

Krigrik
  • Krigrik
  • Wannabe

  • 29 inlĂ€gg
  • 0

Àr det helt sant? att PA och PB Àr precis samma ? förutom utseendet? Jag tÀnkte eftetrsom det skiljer en del mellan de olika paketen i pris...


ja det Àr exakt samma spec pÄ dom, det skiljer inte sÄ mkt mellan dom det Àr bara nÄgra hundra

Redigerat av Krigrik, 09 april 2010 - 22:30.


#74

Postad 10 april 2010 - 13:50

ankskallen
  • ankskallen
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 0

ja det Àr exakt samma spec pÄ dom, det skiljer inte sÄ mkt mellan dom det Àr bara nÄgra hundra


Okej. Jag har startat en trÄd dÀr jag ville ha rÄd pÄ ett system för under 7500 typ. Skulle detta vara Àr ett riktigt bra köp? Det kÀnns som det. Den hade vÀl vunnit den dÀr EISA award 09/10?

Är det stor skillnad mellan system som kommit ut nyligen gentemot de som kommit ut förra Ă„ret? För den hĂ€r Ă€r har vĂ€l mer Ă€n 6 mĂ„nader pĂ„ nacken?

#75

Postad 10 april 2010 - 14:12

ankskallen
  • ankskallen
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 0
Jag kollade upp specsen pÄ PB och PA och pÄ Ljudformat sÄ stog inte True HD pÄ PAn. Men finns det ÀndÄ? Eftersom det sÀgs att de tvÄ Àr identiska (förutom formgivningen)

#76

Postad 10 april 2010 - 14:15

Krigrik
  • Krigrik
  • Wannabe

  • 29 inlĂ€gg
  • 0
om det Àr nÄn skillnad pÄ nyliga slÀppta system vet jag inte men jag tror inte du fÄr ett bÀttre "all in one system" för dom pengarna,jag tycker det Àr vÀrt varenda öre

#77

Postad 10 april 2010 - 14:53

Krigrik
  • Krigrik
  • Wannabe

  • 29 inlĂ€gg
  • 0

Jag kollade upp specsen pÄ PB och PA och pÄ Ljudformat sÄ stog inte True HD pÄ PAn. Men finns det ÀndÄ? Eftersom det sÀgs att de tvÄ Àr identiska (förutom formgivningen)

ja det finns pÄ den ocksÄ

#78

Postad 10 april 2010 - 15:16

ankskallen
  • ankskallen
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 0
Mycke tack. KÀnns tacksamt att fÄ svar sÄ fort =)

En frĂ„ga till som inte kanske har med denna anlĂ€ggning att göra, men om jag köper denna anlĂ€gggning och kör den pĂ„ en lcd som bara klarar 1080i, kommer jag inte kunna köra med full uppösning FRÅN blurayen dĂ„, utan mĂ„ste jag köra 720p ut frĂ„n den dĂ„? Eller kan man köra 1080p Ă€ndĂ„ och att bilden bara inte blir lika bra som den egentligen ska vara?

#79

Postad 10 april 2010 - 18:35

Krigrik
  • Krigrik
  • Wannabe

  • 29 inlĂ€gg
  • 0

Mycke tack. KÀnns tacksamt att fÄ svar sÄ fort =)

En frĂ„ga till som inte kanske har med denna anlĂ€ggning att göra, men om jag köper denna anlĂ€gggning och kör den pĂ„ en lcd som bara klarar 1080i, kommer jag inte kunna köra med full uppösning FRÅN blurayen dĂ„, utan mĂ„ste jag köra 720p ut frĂ„n den dĂ„? Eller kan man köra 1080p Ă€ndĂ„ och att bilden bara inte blir lika bra som den egentligen ska vara?

jag vet inte,men jag TROR att den skalar upp dÄ bara men Àr inte sÀker :D

#80

Postad 25 april 2010 - 18:56

ankskallen
  • ankskallen
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 0
Nu Àr jag nÀra att köpa detta system (fast PA istÀllet för PB) men jag jÀmförde specsen mellan de bÄda pÄ prisjakt och det ser ut som att visst Àr skillnad mellan dom. digital coaxial in fanns inte pÄ den ena.... tÀnk om det finns andra saker som skiljer?

Àr du stensÀker pÄ att det Àr precis samma?

#81

Postad 26 april 2010 - 16:02

Krigrik
  • Krigrik
  • Wannabe

  • 29 inlĂ€gg
  • 0

Nu Àr jag nÀra att köpa detta system (fast PA istÀllet för PB) men jag jÀmförde specsen mellan de bÄda pÄ prisjakt och det ser ut som att visst Àr skillnad mellan dom. digital coaxial in fanns inte pÄ den ena.... tÀnk om det finns andra saker som skiljer?

Àr du stensÀker pÄ att det Àr precis samma?

jag Àr sÀker, om du Àr osÀker sÄ ring LG och frÄga finns alltid nÄn procent pÄ att jag har fel :(

Redigerat av Krigrik, 26 april 2010 - 16:05.


#82

Postad 27 april 2010 - 14:38

ankskallen
  • ankskallen
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 0

jag Àr sÀker, om du Àr osÀker sÄ ring LG och frÄga finns alltid nÄn procent pÄ att jag har fel :)


jo jag gjorde det och de sa att basenheten Àr likadan, men högtalarna Àr olika.

#83

Postad 27 april 2010 - 15:44

Krigrik
  • Krigrik
  • Wannabe

  • 29 inlĂ€gg
  • 0

jo jag gjorde det och de sa att basenheten Àr likadan, men högtalarna Àr olika.

Ja exakt det Àr bara designen som Àr annorlunda

#84

Postad 30 april 2010 - 04:14

ankskallen
  • ankskallen
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 0

Ja exakt det Àr bara designen som Àr annorlunda


nja... bakhögtalarna Àr annorlunda ocksÄ. de Àr tvÄvÀgs i PB och envÀgs i PA.

Har bestÀllt nu och sitter och vÀntar pÄ posten =) Det blev en PB

#85

Postad 30 april 2010 - 06:49

Krigrik
  • Krigrik
  • Wannabe

  • 29 inlĂ€gg
  • 0

nja... bakhögtalarna Àr annorlunda ocksÄ. de Àr tvÄvÀgs i PB och envÀgs i PA.

Har bestÀllt nu och sitter och vÀntar pÄ posten =) Det blev en PB


HĂ€rligt! :(

#86

Postad 07 maj 2010 - 08:51

ankskallen
  • ankskallen
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 0
Ja nu har jag testat systemet lite och jag mÄste sÀga.... fy fan vad bra. ljudet...bilden... allt Àr helt jÀkla underbart.

sjukt supernöjd

#87

Postad 15 maj 2010 - 19:56

ankskallen
  • ankskallen
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 0

Ja nu har jag testat systemet lite och jag mÄste sÀga.... fy fan vad bra. ljudet...bilden... allt Àr helt jÀkla underbart.

sjukt supernöjd


mÄste citera mig sjÀlv.... jag Àr fortfarande sjukt jÀkla jÀkla supernöjd med detta paket. Har aldrig varit sÄ nöjd över nÄgot jag köpt förr tror jag.

Jag rekommenderar det grymt om nÄn tÀnker köpa nytt. Jag bestÀllde frÄn fynbörsen och det gick superbra.

#88

Postad 20 maj 2010 - 16:16

Cullyn
  • Cullyn
  • Wannabe

  • 42 inlĂ€gg
  • 0
Jag har försökt att fÄ ut video via hemmabiosystemet in i tvn men lyckas ej. Provat bÄde med iPhone och iPod och med olika sorters videoklipp. Kör komponent in i tvn som det stÄr att man skall göra och fÄr dÄ upp LGs iPod ruta dÀr, ljudet kommer ocksÄ men aldrig nÄgon video.
Men bÄde telefonen och iPoden reagerar som de skall, alltsÄ spelar ej upp videon i sin skÀrm utan uppfattar det som att video skall gÄ ut. Ä det kÀnns som felet ligger i hemmabiosystemet, det gÄr ut en signal dÀrifrÄn men det fÄr ej med sig sjÀlva filmen om ni förstÄr hur jag menar. VÀldigt tacksam för all hjÀlp jag kan fÄ.

#89

Postad 24 maj 2010 - 21:25

Narii
  • Narii
  • AnvĂ€ndare

  • 118 inlĂ€gg
  • 0
2 frÄgor..

Kan man koppla 2 hdmi till huvudenheten och fÄ ut signalen via komponent-utgÄngen? Eller mÄste man anvÀnda hdmi ut?

Hur Àr detta system, och nu vill ja att ni ska va extremt negativa...
FlÄsar basen?
Är högtalarna tillrĂ€ckligt starka (/förstĂ€rkaren) eller mĂ„ste man ha pĂ„ max för att höra nĂ„t? Har inte möjlighet att provlyssna..
FlÄsar satelliterna?
Vill inte uppleva samma problem igen (mitt nuvarande suger)

Redigerat av Narii, 24 maj 2010 - 21:26.


#90

Postad 30 maj 2010 - 11:15

Cullyn
  • Cullyn
  • Wannabe

  • 42 inlĂ€gg
  • 0
2 frÄgor..

Kan man koppla 2 hdmi till huvudenheten och fÄ ut signalen via komponent-utgÄngen? Eller mÄste man anvÀnda hdmi ut?

Hur Àr detta system, och nu vill ja att ni ska va extremt negativa...
FlÄsar basen?
Är högtalarna tillrĂ€ckligt starka (/förstĂ€rkaren) eller mĂ„ste man ha pĂ„ max för att höra nĂ„t? Har inte möjlighet att provlyssna..
FlÄsar satelliterna?
Vill inte uppleva samma problem igen (mitt nuvarande suger)


Vet inte svaret pĂ„ första frĂ„gan, lĂ€mnade in min tv och vĂ€ntar pĂ„ senaste modellen sĂ„ kan inte testa.. Är ingen audiofil men tycker det Ă€r riktigt bra ljud nĂ€r man drar pĂ„. Musik har jag knapp spelat i systemet men tyckte det lĂ€t konstigt dĂ„ jag körde cd (ej mp3) jĂ€mfört med usb eller annat. Men kan varit nĂ„gon instĂ€llning enligt inlĂ€gg i denna trĂ„d.

Är iaf riktigt nöjd med detta systemet, jĂ€kligt mkt för pengarna. Funderar dock pĂ„ att byta till ett Samsung-system om jag fĂ„r vettigt betalt för detta, har en sĂ„dan tv och ska köpa tillhörande 3D-spelare.

NÄgon som lyckats fÄ ut video via iPhone / iPod? Se min frÄga hÀr ovanför.

#91

Postad 18 juli 2010 - 18:30

Juvhejgen
  • Juvhejgen
  • Rookie

  • 2 inlĂ€gg
  • 0
Hej!

Fick tag i ett demo ex av det hÀr systemet till ett bra pris. LÄter kanon tycker jag. Men har en frÄga angÄende dvdlÀsaren. Jag tycker den lÄter vÀldigt mycket. Om man har lÄg volym sÄ hörs den ordentligt. Vill egentligen bara veta om ni upplever lÀsaren som ganska hög. SÄ att det inte Àr nÄgot fel pÄ mitt ex, dÄ vill man ju gÀrna fixa ett nytt pÄ en gÄng.

(LÀsaren lÄter ingenting om jag spelar en vanlig musikskiva.)

tack pÄ förhand!

/Viktor

#92

Postad 21 juli 2010 - 21:32

pantgreta
  • pantgreta
  • Rookie

  • 1 inlĂ€gg
  • 0
Jag har precis fÄtt hem det hÀr systemet och nu försöker jag koppla ihop allt med mina andra saker och det har blivit problem. Hur ska jag bÀst koppla ihop mitt xbox 360 med det hÀr för att fÄ bÀsta ljud och bildupplevelserna?

#93

Postad 21 juli 2010 - 21:55

Cullyn
  • Cullyn
  • Wannabe

  • 42 inlĂ€gg
  • 0
pantgreta: HDMI. Jag fick Àndra nÄgon instÀllning sÄ att ljud och bild skulle fungera som det skall. Kommer ej ihÄg exakt vad men testa dig fram, frÄga hÀr igen om det strular.

Juvhejgen: Inte tÀnkt pÄ, men jÀmfört med en Xbox 360 Àr det mesta tyst :)

#94

Postad 26 juli 2010 - 20:06

Juvhejgen
  • Juvhejgen
  • Rookie

  • 2 inlĂ€gg
  • 0
Blu-ray spelaren var trasig. Har fÄtt en ny spelare nu och den funkar fint. Och lÄter inget alls! :rolleyes:

#95

Postad 28 augusti 2010 - 08:38

Puckoo
  • Puckoo
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0
Köpte Àven jag det hÀr paketet igÄr, fick tag pÄ ett demo-ex jag fick för en trevlig peng. FÄr dock inte Spotify i dockan att fungera, hur har ni som lyckats fÄ igÄng det gjort?

#96

Postad 07 september 2010 - 12:59

Puckoo
  • Puckoo
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0
Bump pÄ denna ! Hade verkligen varit guld att fÄ igÄng Spotify i iPhone-dockan, ingen som vill förklara nÀrmare hur ni fick det att fungera?

#97

Postad 10 november 2010 - 15:26

Unregisteredc4b224b8
  • Unregisteredc4b224b8
  • Rookie

  • 2 inlĂ€gg
  • 0
Jag kommer införskaffa detta system pÄ fredag... ska köpa det för 3500:- Det tycker jag lÄter som vÀrd varenda krona! Blir dock lite orolig nÀr vissa skriver att det Àr nÄgot högt flÀktljud... StÀmmer det?

#98

Postad 06 april 2011 - 12:53

Unregistered328ea9a3
  • Unregistered328ea9a3
  • AnvĂ€ndare

  • 214 inlĂ€gg
  • 0
Hej allesammans,

Har nu införskaffat detta system men jag har lite frÄgor, Àr inte sÄ tekniskt kunnig av mig =)

Jag har ett mediacenter (tvix) och ett Xbox 360 som jag anvÀnder utöver mitt HB954PB.

Jag har kopplat Xbox och Tvix pÄ HDMI in i förstÀrkaren och dÀrifrÄn ut till tv..

DÄ undrar jag angÄende ljudet... om jag kör en 5.1 film frÄn Tvixen, kommer det bli 5.1 ut i mitt LG system? Eller mÄste jag ha en förbindelse med optisk kabel emellan enheterna ocksÄ?

Ska man stÀlla in Tvix och Xbox pÄ att skicka ut ljudet via HDMI istÀllet för optisk/coax?

#99

Postad 12 april 2011 - 09:20

Swe-Mighty
  • Swe-Mighty
  • Wannabe

  • 30 inlĂ€gg
  • 0
RÀcker med HDMI kabeln som bÄde fixar ljud och bild.
StÀll in bÄde tvix och xbox att slÀppa ut ljud genom HDMI bara...
Tror LG'n default stÀller in ljudlÀget till passthrough sen, dÄ fÄr man ljudet "som det var tÀnkt att vara" utan nÄgra filter.
Fanns Àven en instÀllning i sjÀlva LG systemet som jag inte riktigt kommer ihÄg.. NÄgot med HDMI to TV Speaker..
Den stod pÄslagen för mig och dÄ blev allt bara tvÄkanaligt.. sÄ om du har problem hojta till sÄ kollar jag vart den instÀllningen var!

#100

Postad 17 april 2011 - 21:48

wedgelol
  • wedgelol
  • Rookie

  • 4 inlĂ€gg
  • 0
Hej, jag har denna spelare och det har dykt upp ett problem pÄ senare tid och tÀnkte höra om nÄn haft liknande/vet vad felet kan vara.

Jag anvÀnder mig endast av HDMI kablar, Dator->LG HB954pb(bluray-spelaren)->LG 42SL9000(tv) samt Viasat HDBox->HB954pb(bluray-spelaren)->LG 42SL9000(tv).

Mitt problem Ă€r att jag inte lĂ€ngre fĂ„r ut ljudet till bluray-spelarens högtalare men ljudet gĂ„r igenom kablarna och igenom Bluray-spelaren eftersom nĂ€r jag sĂ€tter ljud PÅ pĂ„ TV'n sĂ„ lĂ„ter det frĂ„n TV'n och har inga andra kablar inkopplade.
Vill Àven nÀmna att nÀr jag spelar upp en bluray-film sÄ lÄter det som det ska ur 5.1 högtalarna och Àven ca. 1 minut efter att jag stÀngt av filmen sÄ lÄter ljudet frÄn datorn/viasat boxen ut ur högtalarna men lÀgger sedan av...

Jag har kontrollerat alla kablar och allt Àr i sin ordning med dom och vill Àven tillÀgga att "utmatningen" av skiva ur spelaren gÄr vÀldigt segt och det började i samband med att ljudproblemet började men ser ingen koppling till dom 2 felen?

Har Àgt spelaren i ca. 1,5 Är och aldrig haft problem tidigare.

Tacksam för svar, kom med idéer för mina Àr slut.



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.