Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den stora rumpskakar/buttkickertråden, alla modeller

380 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#301

Postad 05 november 2016 - 00:16

Unregistered9dec5957
  • Unregistered9dec5957
  • Forumräv

  • 599 inlägg
  • 0

Har för första gången installerat buttkickers och är väldigt nöjd, har två st vanliga aura shakers.
Jag kan för i mitt liv inte förstå varför man skulle vilja/behöva ha mer skak. Ni som är varma i kläderna på detta området. Vad vinner man på att gå upp några prisklasser och köpa dyrare kickers?

Största skillnaden är att det går djupare! Min darrarade ner till 6hz innan jag drog på för högt och brände skiten för gott. Ska köpa en ny! Den är bara för fet!!

Redigerat av Unregistered9dec5957, 05 november 2016 - 00:16.


#302

Postad 05 november 2016 - 00:22

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Här är en tråd där en forummedlem testat olika modeller.

https://www.minhembi...howtopic=329019

 

Dock är jag nöjd med mina Sinus, vilka jag haft sedan 2010.



#303

Postad 12 november 2016 - 18:43

herge
  • herge
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0
Har löst mina problem, naturligtvis skit bakom spakarna i ett antal nivåer .

Till att börja med så var bas-kontrollen på stärkaren nerskruvad så långt det gick. Men inte bara det, även nivån på front-kanalerna dit jag kopplat skakarna var kraftigt nerskruvad. NU skakar det gött :)

#304

Postad 20 november 2016 - 10:57

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Måste fråga här om någon har testat BS250 från Sinustec?

Skulle installera ett par igår men blev tvungen att stoppa tillbaka de gamla BassPump III. BS250 modellen gav ifrån sig ett hörbart ljud utan att man ens pressade den. Som att något satt löst inuti den. Skallrade helt enkelt. Det var likadant med båda två. Provade både med dom fastskruvade i soffan och löst liggandes i handen.

En klart sämre produkt om man jämför med de beprövade Basspump III, om det nu inte var något fel på dom ?



#305

Postad 27 november 2016 - 22:34

herge
  • herge
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0

Måste fråga här om någon har testat BS250 från Sinustec?

Skulle installera ett par igår men blev tvungen att stoppa tillbaka de gamla BassPump III. BS250 modellen gav ifrån sig ett hörbart ljud utan att man ens pressade den. Som att något satt löst inuti den. Skallrade helt enkelt. Det var likadant med båda två. Provade både med dom fastskruvade i soffan och löst liggandes i handen.

En klart sämre produkt om man jämför med de beprövade Basspump III, om det nu inte var något fel på dom ?


Yes kör 2 sådana, skakar duktigt utan missljud

#306

Postad 28 november 2016 - 08:09

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Yes kör 2 sådana, skakar duktigt utan missljud

Märkligt... Vad har du för förstärkare till dom?



#307

Postad 28 november 2016 - 22:24

herge
  • herge
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0

Märkligt... Vad har du för förstärkare till dom?


En zachry dsw 250, sub-steg. Har iofs väldigt mycket annat ljud igång de är aktiva så att säga så kan vara svårt att höra. Kan testa med lite testtoner imorgon och se om jag uppfattar något missljud

#308

Postad 08 december 2016 - 13:24

badass
  • badass
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
Jag har en onkyo 616 och använder en y-split som jag kopplat mina två subwoofers till. Hur kopplar jag in bass shakers.Har ju ingen subwoofers ingång ledig? Jag har tänkt använda en Yamaha rx-461 som extern förstärkare. Duger den till? Har tänkt köpa 2 st BassPump III. Ska man köpa 4 ohms eller 8 ohms? Blev en del frågor ha ha Tacksam för svar mvh

Redigerat av badass, 08 december 2016 - 13:36.


#309

Postad 10 januari 2017 - 20:30

Unregisterede7373d7e
  • Unregisterede7373d7e
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

hej på er alla rumpnissar...

har 2st buttkicker lfe som drivs av

2st xtz sub steg....

nu vill jag ha meer knuff i soffan.

vad rekommenderas för steg....



#310

Postad 11 januari 2017 - 12:44

Jbl76
  • Jbl76
  • Användare

  • 229 inlägg
  • 0

hej på er alla rumpnissar...
har 2st buttkicker lfe som drivs av
2st xtz sub steg....
nu vill jag ha meer knuff i soffan.
vad rekommenderas för steg....


Du har inte det steg som säljs med till dessa? Den levererar ju 1000w och frågan e om xtz ens vart i närheten effektmässigt.
Billigaste lösning är nog någon form av PA steg typ iNuke1000 lr tom 3000.
Jag har en sådan butik med med steg som jag funderar på att sälja.

#311

Postad 11 januari 2017 - 15:09

Jbl76
  • Jbl76
  • Användare

  • 229 inlägg
  • 0
...*buttkicker

#312

Postad 09 februari 2017 - 11:23

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Har 2 stycken big basspump. Har slaktat en gammal kef-sub och undrar om steget från den orkar driva båda? Steget ska vara på 250w.

Detta är subben: https://m.prisjakt.n...2659/properties

#313

Postad 10 februari 2017 - 11:59

Unregisterede7373d7e
  • Unregisterede7373d7e
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Du har inte det steg som säljs med till dessa? Den levererar ju 1000w och frågan e om xtz ens vart i närheten effektmässigt.
Billigaste lösning är nog någon form av PA steg typ iNuke1000 lr tom 3000.
Jag har en sådan butik med med steg som jag funderar på att sälja.

vad hade du tänkt dig för pris?



#314

Postad 12 februari 2017 - 09:17

Jbl76
  • Jbl76
  • Användare

  • 229 inlägg
  • 0

vad hade du tänkt dig för pris?


Komplett med steg och kicker 3000:-

#315

Postad 14 februari 2017 - 14:55

Unregistered9ff7c492
  • Unregistered9ff7c492
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Har ett problem med mina skakare som jag tycker "spelar" där de inte borde. Vill att de ska skaka enbart på lägre frekvenser.

Har nedanstående som förstärkare, men är milt sagt okunnig om vilka inställningar jag kan göra för att påverka detta. Har provat mig fram utan någon större framgång. Nån som kan peka mig i rätt riktning?

 

https://www.hembiobu...reckhorn-a-409/



#316

Postad 14 februari 2017 - 17:13

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Har du kopplat dem till sub-utgång på receivern? Hur har du ställt in receivern?

#317

Postad 14 februari 2017 - 17:32

Unregistered9ff7c492
  • Unregistered9ff7c492
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Har du kopplat dem till sub-utgång på receivern? Hur har du ställt in receivern?


Japp, substeget sitter på ena sub-utgången på receivern och vanlig subwoofer på det andra. Kan inte kolla nu men jag tror att basen i receiverns inställningar är uppdragen i bott på den utgång som är till skakarna.

#318

Postad 15 februari 2017 - 07:53

Frux
  • Frux
  • Forumräv

  • 970 inlägg
  • 0

Har ett problem med mina skakare som jag tycker "spelar" där de inte borde. Vill att de ska skaka enbart på lägre frekvenser.
Har nedanstående som förstärkare, men är milt sagt okunnig om vilka inställningar jag kan göra för att påverka detta. Har provat mig fram utan någon större framgång. Nån som kan peka mig i rätt riktning?
 
https://www.hembiobu...reckhorn-a-409/


Du ändrar Crossover på skakar-förstärkaren. Vet inte hur avancerade inställningar den har men kolla i manualen så att inställningen verkligen slår igenom på kanalen som du har kopplat skakarna till. Sätt den på ungefär 50Hz så skakar de bara vid djup bas.

#319

Postad 15 februari 2017 - 16:14

Unregistered9ff7c492
  • Unregistered9ff7c492
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Du ändrar Crossover på skakar-förstärkaren. Vet inte hur avancerade inställningar den har men kolla i manualen så att inställningen verkligen slår igenom på kanalen som du har kopplat skakarna till. Sätt den på ungefär 50Hz så skakar de bara vid djup bas.


Den har en bland många inställningsmöjligheter som heter "sub out high cut". Går att ställa mellan 40 och 300 hz. Har satt den på 40 men tycker inte att det gör någon skillnad. Förstärkaren har bara en kanal.

De övriga inställningar som finns är:

Level sub
Boost level
Boost frequency
Equalizer level
Equalizer frequency
Subsonic 24db
Phase sub

#320

Postad 19 februari 2017 - 20:17

mradde
  • mradde
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Har lagt upp 4 stycken BassPump III och ett substeg Proson PS-125b på marknaden här om någon är intresserad av ett komplett paket.

#321

Postad 06 mars 2017 - 18:56

guigzy
  • guigzy
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0

Tjena!

Skulle egentligen bara behöva ett Ja eller Nej som svar på den här frågan.

Kan absolut ingenting om att koppla...

 

Har köpt Basspump kitet från Ljudia med Zachry CSW-55 som stärkare och 2st Basspump III.

Skulle samtidigt vilja ha kvar båda mina subwoofers om det nu funkar.

 

Undrar därför om en sådan variant som jag ritat här nedan skulle funka?

Eller är det nåt som kaosar om jag gör så?

 

Min receiver:

https://www.hifiklub...mmabioreceiver/

 

Stärkare och basspumps:

https://www.ljudia.s.../basspump-kit-1

Bifogad fil(er)



#322

Postad 06 mars 2017 - 20:33

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0

Skaffade en till Clark Synthesis Silver som komplement till min Platinum och kör båda seriekopplade till ett Zachry 240 Watts steg! Upplevelsen är omtumlande tillsammans med DD15  :)

Bifogad fil(er)



#323

Postad 07 mars 2017 - 08:00

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Tjena!

Skulle egentligen bara behöva ett Ja eller Nej som svar på den här frågan.

Kan absolut ingenting om att koppla...

 

Har köpt Basspump kitet från Ljudia med Zachry CSW-55 som stärkare och 2st Basspump III.

Skulle samtidigt vilja ha kvar båda mina subwoofers om det nu funkar.

 

Undrar därför om en sådan variant som jag ritat här nedan skulle funka?

Eller är det nåt som kaosar om jag gör så?

 

Min receiver:

https://www.hifiklub...mmabioreceiver/

 

Stärkare och basspumps:

https://www.ljudia.s.../basspump-kit-1

Det går bra att koppla så :) Tänk på att dina buttkickers får samma inställningar som sub nr2, tex avstånd, delningsfrekvens och nivå. 

Kan du ställa in subwooferutgångarna oberoende av varandra? Isf skulle jag prova att köra subbarna på samma utgång och buttkickers på en egen. Lättare att få till skaket bra då.


Skaffade en till Clark Synthesis Silver som komplement till min Platinum och kör båda seriekopplade till ett Zachry 240 Watts steg! Upplevelsen är omtumlande tillsammans med DD15  :)

Dom där ser riktigt intressanta ut. Speciellt Platinum verkar vara något i hästväg, dock för dyr för mig  :) 

Vart köpte du dina?



#324

Postad 07 mars 2017 - 13:37

guigzy
  • guigzy
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0

Det går bra att koppla så :) Tänk på att dina buttkickers får samma inställningar som sub nr2, tex avstånd, delningsfrekvens och nivå.

Kan du ställa in subwooferutgångarna oberoende av varandra? Isf skulle jag prova att köra subbarna på samma utgång och buttkickers på en egen. Lättare att få till skaket bra då.

Dom där ser riktigt intressanta ut. Speciellt Platinum verkar vara något i hästväg, dock för dyr för mig :)

Vart köpte du dina?


Ah just det! Borde jag ju ha tänkt på...tack!

Jag har 2st subutgångar i receivern men kan inte ställa in dom var för sig tyvärr.

Om jag nu ändå kopplar som jag ritat, och så har jag 120Hz på dom båda subkanalerna i receivern.
Jag kanske kommer vilja ställa rumpskakarnas förstärkare på 40-50Hz... Är det nån annan ekvation jag måste ta hänsyn till då eller kommer jag helt enkelt få ut 40-50Hz till skakarna precis som jag önskar?

#325

Postad 07 mars 2017 - 13:59

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0

Det går bra att koppla så :) Tänk på att dina buttkickers får samma inställningar som sub nr2, tex avstånd, delningsfrekvens och nivå. 

Kan du ställa in subwooferutgångarna oberoende av varandra? Isf skulle jag prova att köra subbarna på samma utgång och buttkickers på en egen. Lättare att få till skaket bra då.


Dom där ser riktigt intressanta ut. Speciellt Platinum verkar vara något i hästväg, dock för dyr för mig  :) 

Vart köpte du dina?

 

Köpte mina Clark från Parts Express! Gick väldigt smidigt. Hade ett par Monacor Bass Rocker innan och skillnaden är enorm till Clarks fördel! Problemet med billigare basshakers är att de inte går hela vägen ner och ger en resonans topp vid ca 40-50 Hz. Clark går hela vägen ner och känns mer integrerade med subben. 



#326

Postad 07 mars 2017 - 14:15

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Ni med Buttkickers, justerar ni dom tidsmässigt så dom möter subsen?



#327

Postad 07 mars 2017 - 23:57

guigzy
  • guigzy
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Installerade 2st Bass pump III i min 3-sitssoffa med schäslong idag. Drivs av Zachry CSW-55.

Jag som är en glad amatör tycker att det här är helt grymt! Vilket tillskott när man tittar på actionrullar. Blir en helt ny dimension när explosionerna känns i hela kroppen.

Förstår att dyrare vatianter av kickers troligtvis kan ge ytterligare kräm.. Men jag behöver inte mer i min relativt lilla soffa.
Kör dessutom med 2st subwoofers för tillfället.
Zachryn är delad på 50Hz och volymen står på klockan 2 ungefär, så det finns mer att ge om jag vill.

#328

Postad 08 mars 2017 - 07:52

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Ni med Buttkickers, justerar ni dom tidsmässigt så dom möter subsen?

Jag skulle vilja, men vet inte riktigt hur jag ska göra. 

Om jag sätter det kortaste möjliga avståndet i receivern, så borde de ju fördröjas längst i förhållande till alla övriga högtalare. Vilket ju verkar rimligt eftersom att jag sitter direkt på dom.

 

Men jag har också läst några rekommendationer att sätta det längsta möjliga avståndet i receivern. Men det måste ju innebära att dom får signalen först av alla högtalare, för att kompensera det ökade avståndet. Det verkar ju inte alls rimligt, eftersom att avståndet ofta är noll.
 



#329

Postad 08 mars 2017 - 07:57

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Kanske är så att möblen man sätter fast den i ger en viss fördröjning som hjälper till?



#330

Postad 08 mars 2017 - 08:54

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Kanske är så att möblen man sätter fast den i ger en viss fördröjning som hjälper till?

Viss fördröjning får man ju säkert. Mitt slutsteg som jag nyttjar ett lågpassfilter i lägger säkert till lite fördröjning också.

 

Men hur jag ska anpassa skakarna tidsmässigt exakt med subbarna... det vet jag som sagt inte :)



#331

Postad 08 mars 2017 - 08:56

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Om du kan splitta signalen så kan du alltid lägga in en minidsp.



#332

Postad 08 mars 2017 - 09:07

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Om du kan splitta signalen så kan du alltid lägga in en minidsp.

Absolut, men det borde ju inte behövas eftersom att jag styr avståndet i receivern. Just nu använder jag en output till subwoofers och en till buttkickers. Jag kan således ställa in dom oberoende av varandra.

Dessutom skulle jag bara kunna justera åt ett håll med en minidsp (lägga till mer fördröjning). Om jag inte körde både skakare och subwoofers via den förstås. 



#333

Postad 08 mars 2017 - 09:20

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Men då borde du ju vara hemma :)



#334

Postad 08 mars 2017 - 11:10

Frux
  • Frux
  • Forumräv

  • 970 inlägg
  • 0

Jag skulle vilja, men vet inte riktigt hur jag ska göra. 
Om jag sätter det kortaste möjliga avståndet i receivern, så borde de ju fördröjas längst i förhållande till alla övriga högtalare. Vilket ju verkar rimligt eftersom att jag sitter direkt på dom.
 
Men jag har också läst några rekommendationer att sätta det längsta möjliga avståndet i receivern. Men det måste ju innebära att dom får signalen först av alla högtalare, för att kompensera det ökade avståndet. Det verkar ju inte alls rimligt, eftersom att avståndet ofta är noll.


Det jag kände med Basspump 3 var att de kändes sega att komma igång, särskilt den viktmoddade varianten. Impulsresponsen och skaket sackade rejält efter i förhållande till ljudet i övrigt. Antar att det beror på en relativt sett underdimensionerad magnetspole i förhållande till vikten som ska dras igång och flyttas runt. Inte helt insatt i det området dock. Men jag tror även att vibrationer helt enkelt upplevs annorlunda av sinnet än snabbt skiftande ljud. Låga frekvenser kan upplevas som slöa trots att de rent tekniskt inte är det.

Hur som helst så fick jag en stor förbättring genom att skicka signal till Basspump 3 så tidigt som jag kunde ställa in i förstärkaren, dvs längsta virtuella "avstånd". Trots att de rent fysiskt satt närmast.

#335

Postad 08 mars 2017 - 13:46

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Det jag kände med Basspump 3 var att de kändes sega att komma igång, särskilt den viktmoddade varianten. Impulsresponsen och skaket sackade rejält efter i förhållande till ljudet i övrigt. Antar att det beror på en relativt sett underdimensionerad magnetspole i förhållande till vikten som ska dras igång och flyttas runt. Inte helt insatt i det området dock. Men jag tror även att vibrationer helt enkelt upplevs annorlunda av sinnet än snabbt skiftande ljud. Låga frekvenser kan upplevas som slöa trots att de rent tekniskt inte är det.

Hur som helst så fick jag en stor förbättring genom att skicka signal till Basspump 3 så tidigt som jag kunde ställa in i förstärkaren, dvs längsta virtuella "avstånd". Trots att de rent fysiskt satt närmast.


Det där låter ju faktiskt inte alls orimligt. Tack för din input!
Dock funderar jag på att byta ut mina Basspump 3. Känns som dom har gjort sitt.

Jag höll på att få tag på en mini quake från en konkursutförsäljning men tyvärr kom den aldrig fram. Kompisen har 2st BS250 liggandes som jag skulle kunna ta men sist vi provade dom så var dom klart sämre än Basspump 3. Vet inte vad vi gjorde för fel då.

#336

Postad 02 januari 2018 - 21:47

jacoby
  • jacoby
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Hejsan, har just bestält två stycken SinusLive BP III, Ljudia har 2-pack til drygt 500:- hvilket ju är kalaspris :)

 

Har helt koll på hur dom kopplas och har redan en plate amp från en Infinity SW-12 på 500W klar. Dock funderar jag på att viktmodda dom, verkar ju hur lätt som helst. Jag bara undrar om man kortar ner livslängden rejält? Min fråga är, hur länge hållar en BassBump III, standard vs moddad?

 

Sen undrar jag också, om man moddar men ångrar sig, går dom då lätt att "unmodda", altså man skadar vel inget vid moddningen som inte kan återskapas eller hur?



#337

Postad 02 januari 2018 - 22:23

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 1
Varför skulle man ångra en viktmoddning?

Köpte mina 2010 och de skakar på än :)

Om någon är intresserad så har jag en Proson RV 2050 till försäljning, perfekt att driva lite rumpskakare.

#338

Postad 03 januari 2018 - 22:12

jacoby
  • jacoby
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Varför skulle man ångra en viktmoddning?

Köpte mina 2010 och de skakar på än :)

 

Kommer säkert inte ångra det, tänkte bara om det gick om man ville. Bra att veta att dina fortfaranda funkar trots moddning!

 

Ser verkligen fram imot att testa detta!!



#339

Postad 18 januari 2018 - 15:40

jacoby
  • jacoby
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Hejsan, har just bestält två stycken SinusLive BP III, Ljudia har 2-pack til drygt 500:- hvilket ju är kalaspris :)

 

Jaha, kalas blev det absolut inte - har nu väntad 16 dagar på ingenting: "dom är tyvärr i restorder och vi har tyvärr inget nytt datum i skrivande stund, utan inköparna jagar leverantören."

 

Vad underbart. Och om man tittar på Prisjakt har alla tre försäjlare av 8 ohm-modellen samma problem :angry: :angry: :angry:

Fan!! Vad gör jag nu?? Alternativet til BassPump III verkar vara Sinustech BS250, men det är ochså Ljudia och samma problem med restorder, annars finns det Reckhorn från Hembiobutiken, men 1 st BS-200 kostar samma som 2 st Basspump III  :wacko:  :blink:

 

Finns det andra rejäla alternativ til dessa (den där Dayton TT25 "Puck" verkar ju hur klen som helst och går vel inte ens att modda??)

 

(EDIT: Finns åter i lager. Jag hann beställa via Amazon istället)


Redigerat av jacoby, 30 januari 2018 - 18:36.


#340

Postad 18 januari 2018 - 18:12

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Har en Proson RV2050 till salu som är perfekt att driva lite rumpisar.
Den har pre-out/main-in vilket gör att den fungerar som slutsteg.

#341

Postad 18 januari 2018 - 18:14

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

  • 1 149 inlägg
  • 0
Fan sugen man blev på o prova bas shakers. Särksilt den earthquake. Räcker 1 till en soffa på 3 meters bredd?

#342

Postad 18 januari 2018 - 20:52

Frux
  • Frux
  • Forumräv

  • 970 inlägg
  • 0

Fan sugen man blev på o prova bas shakers. Särksilt den earthquake. Räcker 1 till en soffa på 3 meters bredd?

 

Menar du Earthquake Q10b så sätter den skräck i en 3-sitssoffa så det räcker och blir över. Minivarianten räcker också skulle jag tro.



#343

Postad 10 juni 2019 - 18:01

ncc1701e
  • ncc1701e
  • Forumräv

  • 502 inlägg
  • 0

Sitter lite o funderar på https://www.brl.se/s...e-150-watt.html   (deras paket)

Dock står det är de skall max ha 50W och steget ger 75W (max) antar då att det är nog "gain" är maxad..

 

Någon som provat detta paket, vill köpa rätt med en gång,, felköp är dyrköp :) 

 Clark Synthesis Silve som någon hade, verkar ju oxå väldigt nice



#344

Postad 12 juni 2019 - 22:17

jacoby
  • jacoby
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Jag tycker det verkar lite väl dyrt? Vi kör med två st. viktmoddade Sinuslive Basspumps till 500:- för två styk (som iofs drivs av en gammal subwoofer amp vi redan hade) och vi är absolut nöjda. Jag skulle mena att du med dessa och nån gammal överbliven förstärkare (eller köp en begagnad) vill få samma effekt som med BRL's paket.



#345

Postad 13 juni 2019 - 19:06

ncc1701e
  • ncc1701e
  • Forumräv

  • 502 inlägg
  • 0

Lutar åt en Q 10b istället o ett Crown 1502 :P Annars kommer uppgraderingsjävulen inom kort och knackar på ryggen :P



#346

Postad 15 januari 2020 - 10:13

andreashoffer
  • andreashoffer
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Vad vore det bättre valet, en moddad BassPump III ELLER Sinustec BS250?

 

Önskar så följsamma och varierande (detaljerade) skakningar som möjligt men naturligtvis även att den går så långt ner som möjligt.

 

Ngn med input/erfarenhet av båda dessa? 



#347

Postad 09 februari 2020 - 14:23

madeby666
  • madeby666
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Är även jag sugen på bass shakers!

Har inte så bra koll på det hela utan vill gärna hitta en lösning som inte kostar skjortan...

 

Kan denna:

https://www.netonnet...-0/242007.9168/

 

Möjligtvis driva 4st av dessa:

https://www.ljudia.s...s250-bassshaker

 

Eller 4 av dessa:

https://www.ljudia.s...pump-4ohm-2pack

 

Och hur stor skillnad är det egentligen mellan ovanstående bass shakers?

 

 

Jag har två 3-sits reclainers där jag tänker att två bass shakers var blir en bra lösning för att få lite härligt skak i baken :)



#348

Postad 09 februari 2020 - 17:11

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Jag har två knappt använda Earthquake sound miniquake. Jag kan sälja dem för samma pris som för en på Hembiobutiken (2790). Edit: sålda


Redigerat av hassesolo, 23 februari 2020 - 17:05.


#349

Postad 12 februari 2020 - 17:12

jacoby
  • jacoby
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Är även jag sugen på bass shakers!

Har inte så bra koll på det hela utan vill gärna hitta en lösning som inte kostar skjortan...

 

Kan denna:

https://www.netonnet...-0/242007.9168/

 

Möjligtvis driva 4st av dessa:

https://www.ljudia.s...s250-bassshaker

 

Eller 4 av dessa:

https://www.ljudia.s...pump-4ohm-2pack

 

Och hur stor skillnad är det egentligen mellan ovanstående bass shakers?

 

 

Jag har två 3-sits reclainers där jag tänker att två bass shakers var blir en bra lösning för att få lite härligt skak i baken :)

 

Den där Andersson är absolut INTE lämplig till detta. Det som du behöver är et litet slutsteg, vilket du kan få till även mindre pengar än den där.

 

Läs även upp på det här med serie- och parallelkobling, så att du köper rätt model (bass shakers fås i båda 4 och 8 ohm)



#350

Postad 23 februari 2020 - 10:44

anttoon
  • anttoon
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Någon som provat dayton audio bst-1 skakarna?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.