Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Anthem [PC/XB1/PS4]

228 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Anthem (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 8 5 (2) 161:-
Anthem (PC) (PC-spel) 8 5,12 (7) 199:-
Anthem (PS4) (PlayStation 4-spel) 8 3,57 (6) 65:-
Anthem - Legion of Dawn Edition (Xbox One | Series X/S) (Xbox One-spel) 9 (0) 249:-
Anthem - Legion of Dawn Edition (PS4) (PlayStation 4-spel) 1 (0) 483:-

#151

Postad 19 februari 2019 - 22:08

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Hur kan du inte fastnat för division? Det va ju kanon. Anthem kommer bli min filler fram tills dess dock. Om jag ens kommer kunna spela närmsta tiden, ska ju operera axeln den 27'e.


Ärligt talat så vet jag inte. Det var bara fel. Jag TROR att det kan ha att göra med spelvärlden. Dock så låter det märkligt, jag har aldrig ogillat ett spel pga världen på det sättet. Men jag ska ge det en till chans den 1:a när det kommer som öppen beta.

#152

Postad 20 februari 2019 - 11:33

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Blev precis lvl 30 iaf. Så nu är det dags att försöka få lite bra gear.



#153

Postad 20 februari 2019 - 15:05

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Cred till er som ids spela skiten :D

https://www.youtube.com/watch?v=fhe76p6Tiro


Redigerat av Zerox_no1, 20 februari 2019 - 15:07.


#154

Postad 20 februari 2019 - 18:26

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

gameplay är ju asbra :D



#155

Postad 21 februari 2019 - 10:34

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Vilken j*vla skit.

 

Jag har Origin Access, så det var ju lika bra att testa spelet igen, och se hur kaoset utvecklat sig.

Kör på ett RTX 2080 kort, och det är bedrövligt dåligt flyt.

Frametimingen är ju helt skrot emellanåt, och är tvungen att köra i 1080p, om jag vill ha hyfsat flyt.

Nog den sämsta optimering jag nånsin upplevt.

Spelet vill gärna starta i 720p, trots att jag ändrat till rätt upplösning, varje gång, så det buggar rejält redan i setupen.

Och ibland hoppar det tillfälligt över till 30fps, trots att jag har inställt på 60, när jag varit inne och bytt vapen.

 

Själva känslan när man flyger runt, och även gunplay, känns ju som sagt rätt bra, men det här spelet känns som att det fortfarande är kvar på alpha stadiet, och skulle behöva MINST ett år till i ugnen.

Trots nya uppdateringen, så buggar det som s*tan, och det har blivit att man fått hoppa ur uppdrag, då man fastnat vid en dörr m.m., och inte kan ta sig vidare.

 

Tycker synd om dom som betalade fullpris för den här sörjan.

Men det var ju som sagt väntat, att det skulle bli problem vid releasen, fast detta är nog ett av de värsta exemplen hittills.

 

Om skitföretag som EA, ska få tummen ur röven och verkligen lägga ner sig ordentligt på att buggfixa och göra klart spelen till releasen, så måste folk sluta att förboka spelen, och vänta tills releasen och recensionerna dyker upp. För så länge som folk fortsätter att köpa dom här trasiga spelen, och får betala för att bli buggtestare, så kommer dom ju som sagt bara att fortsätta på detta spåret.

 

Det var fan bättre förr, när speltillverkarna verkligen var tvugna att göra klart spelen, då dom inte kunde patcha trasiga spel efteråt.

 

Brinn i **** EA!

 

Passar på att bjuda på lite mer ilska :D

https://www.youtube.com/watch?v=8snFkIwJOWI&t=609s


Redigerat av Svante Skoog, 21 februari 2019 - 10:35.


#156

Postad 21 februari 2019 - 13:09

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Man får ju intrycket av att EA måste haft verkligen NOLL att göra med Apex Legends iaf. Det spelet fungerar super.

Anthem var ett spel jag såg oerhört mycket fram emot. Nu skulle jag inte ens spela det om det var gratis, inte en chans. Flera minuters långa laddskärmar? Kul...

#157

Postad 21 februari 2019 - 13:23

bkam
  • bkam
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0

vad jag har läst så är laddnings tiderna väldigt förbättrade med 1 day patch ... 

Man får ju intrycket av att EA måste haft verkligen NOLL att göra med Apex Legends iaf. Det spelet fungerar super.

Anthem var ett spel jag såg oerhört mycket fram emot. Nu skulle jag inte ens spela det om det var gratis, inte en chans. Flera minuters långa laddskärmar? Kul...



#158

Postad 21 februari 2019 - 13:29

oakface
  • oakface
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
Jag kommer att spela ps4 versionen i morgon, spel och patch förladdade. Kommer också ihåg vad destiny var trasigt när det kom ut :) vi får se i morgon.

#159

Postad 21 februari 2019 - 13:39

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Angående laddningstider, så fattade jag som att det ska vara bättre för dom med hdd. Jag har mitt spel installerat på ssd som är i raid 0 och har en läshastighet på 1100mb/s och laddningstider är fortfarande fruktansvärda i spelet.

 

Däremot så har jag bra flyt i mitt spel. kör 1440p nästan allt på ultra och ett par på high och ligger runt 100fps.

 

Skulle jag betala fullpris för spelet, nej. Men eftersom jag har origin premiere, så är det lugnt. Tycker det fortfarande kan vara ganska underhållande dock, men inte lika kul som jag haft med Destiny eller Division dock. Men det får fungera ett tag som looter shooter.

 

Destiny trasigt vid release? Personligen har jag inget minne av att varken 1'an eller 2'an va trasigt, däremot saknades end game.



#160

Postad 21 februari 2019 - 15:09

bkam
  • bkam
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0

Destiny 2 funkade väll rätt bra har jag för mig med, men då hade dom ju redan gjort ett Destiny spel så dom hade kanske rätt bra koll.

 

Men kolla division fy fan va det funkade dåligt när det kom och varje patch förstörde nåt för att fixa nåt annat.....  men jag hade väldigt kul med det endå.

Själv ska jag ge anthem en chans i morgon hade rätt kul med det i betan :)

 

Skumt om det bara är för hdd det blev snabbare

Angående laddningstider, så fattade jag som att det ska vara bättre för dom med hdd. Jag har mitt spel installerat på ssd som är i raid 0 och har en läshastighet på 1100mb/s och laddningstider är fortfarande fruktansvärda i spelet.

 

Däremot så har jag bra flyt i mitt spel. kör 1440p nästan allt på ultra och ett par på high och ligger runt 100fps.

 

Skulle jag betala fullpris för spelet, nej. Men eftersom jag har origin premiere, så är det lugnt. Tycker det fortfarande kan vara ganska underhållande dock, men inte lika kul som jag haft med Destiny eller Division dock. Men det får fungera ett tag som looter shooter.

 

Destiny trasigt vid release? Personligen har jag inget minne av att varken 1'an eller 2'an va trasigt, däremot saknades end game.


Redigerat av bkam, 21 februari 2019 - 15:11.


#161

Postad 21 februari 2019 - 15:49

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Det är vissa laddningstider som blivit lite bättre med ssd också. Men inte några underverk enligt mig. Typ om du är för långt bort från ditt party och du teleporteras fram till gruppen, den laddningstiden är lite snabbare. Men hela den funktionen är trasig enligt mig. Dom ska ha ändrat att den inte är lika känslig, men det märkte jag inte av. Likadant om man dör och respawnar, då börjar man så långt bort, så man inte ens hinner fram utan får ytterligare en laddningstid.

 

Ni lär märka imorgon om ni spelar. :)



#162

Postad 21 februari 2019 - 15:51

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 003 inlägg
  • 0

Och ibland hoppar det tillfälligt över till 30fps, trots att jag har inställt på 60, när jag varit inne och bytt vapen.

 

Spelet är säkert skit, men att det växlar mellan 30 och 60fps tyder på att du har vsync igång i spelet, istället för i Nvidiakontrollpanelen.

 

Laddningstiderna i klippet ovan påminner om min första Bluray-spelare (Sharp). Avatar tog 5 minuter att starta. Var helt säker på att den hade hängt sig första gången.


Redigerat av Ageve, 21 februari 2019 - 15:54.


#163

Postad 21 februari 2019 - 16:03

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Spelet är säkert skit, men att det växlar mellan 30 och 60fps tyder på att du har vsync igång i spelet, istället för i Nvidiakontrollpanelen.
.


Ah, det tänkte jag inte på att testa.
Ska ändra sen :)

#164

Postad 21 februari 2019 - 19:39

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Fan vad jag börjar störa mig på småsaker i spelet. Men jag är typ 42 timmar djupt, så det är väl på tiden. Jag spelar grand master 1 som är rekommenderad 300+ jag är 450 och blir one shottad konstant. Vissa fiender med sköld men röd lifebar, dom tål fan mer än bossarna i spelet. Lättare att få ihjäl legendary fiender, helt sjukt.

 

Kanske fått 8st masterwork idag, 6 av dom va dubbletter på skit. Inte en enda legendary ännu.

 

Varför fortsätter jag spela undrar ni...  :D Sjukskriven och har inget bättre för mig.

 

edit: Ja, just det. Om man blir downad och väntar på ress, då kan man inte få upp meny eller nåt. Så om sista killen är afk, som händer allt för ofta. Då är enda sättet att ta sig ur att Alt+f4 och stänga av hela spelet... Bra funktion....


Redigerat av walkiii, 21 februari 2019 - 19:41.


#165

Postad 21 februari 2019 - 21:07

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det blev ett köp idag iaf, trots den massiva kritiken. Jag tyckte att gameplay var så våldsamt kul i demot. Hoppas bara att man kommer in imorgon. Annars kommer jag bli surig :D

#166

Postad 21 februari 2019 - 21:40

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Jag hoppade in en sväng till ikväll. Det visade sig finnas en bugg med ett vapen jag har. Folk tar för givet att det är en bugg iaf. Avenging Herald en Masterwork Heavy Pistol. Den har en perk som ger dig +200% skada om man hovrar med gubben. Har man 2st av detta vapen, vilket jag har. Så kan man slänga på båda två samtidigt och buffen stackar, så du får +400% skada! Den är så trasig nu, så det finns inte! 

 

Jag har inga god rolls av den, för det är svindyrt att crafta masterwork vapen. Men det går att få +325% skada som "perk" på den. Det är alltså 325% utöver dom där 200% som vapnet redan har. Så har man god roll och lite annat, då kan man lätt komma upp i +800% damage.

 

Jag vet inte riktigt hur Bioware tänkte med vissa perks i spelet. Men man ska väl inte klaga, med tanke på hur mycket fiender tål.

 

Och btw, jag kollade upp min fps igen ikväll och även jag har fått sämre prestanda. från typ 100 till 70 fps. Så dom har inte lyckats jättebra med den där day1 patchen...



#167

Postad 22 februari 2019 - 21:45

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Har spelat en hel del idag och tycker fortfarande att det är helt fantastiskt. Jag verkar dock, med tanke på metacritic, vara rätt ensam om det 😅

Redigerat av Zartok, 22 februari 2019 - 21:45.


#168

Postad 22 februari 2019 - 22:22

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Epic fail! ;)

https://www.metacrit...c/anthem?ref=hp

 

Och

https://www.youtube.com/watch?v=g0CxFUSuLsE


Redigerat av Zerox_no1, 22 februari 2019 - 22:23.


#169

Postad 23 februari 2019 - 12:04

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
https://youtu.be/9FmMre6NMtU

Mer Epic fail! Iofs bara på Xbox, men frågan är ju hur illa programmerat det är till Xbox när Xbox one X hade sämre framerate än original ps4 :o

Redigerat av Zartok, 23 februari 2019 - 12:05.


#170

Postad 23 februari 2019 - 12:44

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 901 inlägg
  • 0

Epic fail! ;)
https://www.metacrit...c/anthem?ref=hp

Och
https://www.youtube....h?v=g0CxFUSuLsE


Vad han maler på sanslöst.

#171

Postad 23 februari 2019 - 23:21

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Verkar inte som att EA har gjort fel iaf. Men det är klart att det alltid är lättare att skylla på djävulen själv.

 

https://gamedaily.bi...ure-not-content



#172

Postad 24 februari 2019 - 00:01

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Hade recensionen varit positiv hade EA inte brytt sig.



#173

Postad 24 februari 2019 - 04:14

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

:lol: :D :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=8AJsKyh0x7w



#174

Postad 24 februari 2019 - 08:09

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Hade recensionen varit positiv hade EA inte brytt sig.

 

Men nu va det så att han gjorde fel och EA rättade till honom. Men du verkar ändå inte bry dig. Allt du gör är att posta "negativa" saker om spelet så. Men det är väl helt okej om man vill göra det.



#175

Postad 24 februari 2019 - 11:07

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

En teknikalitet som en ursäkt för att ta ner videon. Att den är uppe igen men utan den andra märkningen tyder på att den hade blivit nertvingad ändå.

 

Postar enbart sanningen om hur spelet ser ut. Att Bioware har gjort en dålig produkt är inte mitt fel. Hade förväntningar på ett bra spel med fick en spark i ansiktet istället.


Redigerat av Zerox_no1, 24 februari 2019 - 11:08.


#176

Postad 24 februari 2019 - 11:49

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 003 inlägg
  • 0

Mer Epic fail! Iofs bara på Xbox, men frågan är ju hur illa programmerat det är till Xbox när Xbox one X hade sämre framerate än original ps4 :o

 

 

15fps och 720p. Värre än Just Cause 3.  :o



#177

Postad 24 februari 2019 - 12:00

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag ligger på en tio-femton timmar just nu (en tomb kvar dvs) och älskar gameplay.

Bra saker:
Gameplay.
Flygande.
Världen är fantastisk.
Fyra VÄLDIGT OLIKA spelstilar som är mycket mer annorlunda än ex Destinys tre klasser.
Goda valmöjligheter för klasserna.

Nackdelar:
Laddskärmar. Har aldrig spelat så mycket mobilspel som nu.
Fiender regenererar sköldar snabbare än man laddar om vissa vapen (således blir de odödliga vid singel play).
AI hade kunnat vara bättre.
Frysbuggen som gör att man inte kommer bort från ett fruset stadie och blir ihjälslagen.
Att det är OTROLIGT OMSTÄNDLIGT att testa "nya" vapen och kombinationer.
Hitboxes på titaners "vågor" är bisarr.
Korkade dialoger (imo).
Lite tråkiga fiender.
Ok, tråkigt loot, det blir nog inte spännande innan man är i slutet av spelet.
Känns som att storyn är en transportsträcka.
Buggar, kan fortfarande kastas ut eller råka ut för eviga laddningstider. Eller att spelet tappar en del av ljudet.
Säkert flera till som jag inte kommer på.

Det finns mycket att förbättra, det märks på kort tid. Men jädrans vad bra det är när det fungerar som det ska. Jag har upplevt otroligt spännande teamwork med intelligenta spelare som inte varit möjligt utan mobiliteten i det här spelet.

Ett exempel var nären i teamet slogs ner av en boss, en annan som försökte reviva gick ner direkt efteråt. Jag tauntade bossen och drog fram colossusskölden och medan jag blev angripen stack den sista i laget och revivade de två som var nere. Alla tre kunde flanka och bossen var körd.

Sånt har jag inte upplevt i andra s spel som division, Diablo (för grötigt och snabbt) eller Destiny. Det påminner om army of two och deras aggrosystem typ.

Kartan för nytt innehåll har just släppts och det kommer mycket nytt redan i mars, sen mer i april och maj. Men om vi ska vara ärliga; det är saker som skulle funnits i spelet just nu. Det blir nämligen en lite klen tröst att det som är utklippt från spelet och presenterat som gratis DLC faktiskt skulle vara med från början.

Hade utgivaren varit Ubisoft så vet jag att det här skulle kunna bli ett Divison, men oron är stor att det blir ett Andromeda istället (post launch).

#178

Postad 24 februari 2019 - 12:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

15fps och 720p. Värre än Just Cause 3. :o

Och tom jag reagerade på Just Cause 3, som VERKLIGEN kunde rasa i framerates :o

#179

Postad 24 februari 2019 - 14:29

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Enda skillnaden du får på looten är när du börjar få Masterwork och Legendaries. Dom har en unik perk på vapen och gear. Dock så är det fortfarande samma vapen osv, dom heter bara annorlunda. Blast back heavy pistol och snipern Devastator är i princip dom bästa vapnen i spelet. Speciellt när man får masterwork versionen av Blast back (Avenging Herald).

 

Spara epic gear som har +Harvesting bonus. Jag har ett set där jag har typ +230% harvesting. Material går åt som smör, när det väl är dags att crafta masterwork saker.

 

Kom på nu att du kör thicc boy, så du kan inte använda pistol. Så... lycka till.  :D



#180

Postad 27 februari 2019 - 21:28

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 2
Fortsätter högkonsumera detta och... ja, det är väl fel på mig, men senast jag hade så kul i ett spel så hette spelet the Divison (som då blev mitt mest spelade ps4-spel). Jag spelar varje dag, även när jag kommer hem sent försöker jag få in en stronghold eller vad som helst. Jag finner det otroligt mycket bättre än vad alla andra gör 😅

#181

Postad 01 mars 2019 - 15:15

oakface
  • oakface
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
+1

#182

Postad 01 mars 2019 - 16:44

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 1
Finns ju folk till allt. Vissa tänder på att knulla lik och andra vill få smisk på sina kulor och vissa gillar anthem. Finns en plats för alla.

#183

Postad 02 mars 2019 - 12:18

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Hahaha, så illa är det väl ändå inte? 😅

Jag tror det var i förrgår som jag började spela mer kontakt och liknande för att komma upp i level (istället för att grinda strongholds) och då gick det betydligt snabbare att få xp. ÄNTLIGEN level 30!

Allt jag har är lila 36 så nu ska grinden efter masterwork sätta igång. Hittills har jag bara en mw, en granade launcher.

Jag verkar ha otroligt dålig smak (sett till majoriteten), men som jag ser det så har jag, trots brist på content enligt många, bara spelat 1/4 av spelet (dvs en javelin). Och den ska upp och bli gul innan jag byter till andra :)

#184

Postad 02 mars 2019 - 13:04

oakface
  • oakface
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
Jag tycker om spelet, ranger lvl 30, item gear 440 :)

#185

Postad 02 mars 2019 - 13:09

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0
Blir det inte grymt enformigt, när det är så dålig variation på uppdragen? ;)

Men huvudsaken är väl att du har kul ändå, även vad vi andra tycker :)

Gillade som sagt gunplay och att leka Iron Man, men väntar några månader och ser om dom fyller på med nytt innehåll osv, innan jag testat igen. För det kändes för tomt och enformigt.

Antingen är det som ett helt nytt spel om ett drygt halvår, eller så har det dött ut helt och hållet :D

Redigerat av Svante Skoog, 02 mars 2019 - 13:11.


#186

Postad 02 mars 2019 - 18:15

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Här kommer fetaste nackdelen någonsin.

I varenda j*vla uppdrag så är det alltid någon som är sinnessjukt undergearad och dör hela tiden. Seriöst, har aldrig stött på det här på så illa sätt som i det här spelet. Medspelarna verkar vara riktigt korkade.

Nyss också. Hard stronghold. En var level 16. En annan 12!

Redigerat av Zartok, 02 mars 2019 - 19:03.


#187

Postad 03 mars 2019 - 12:25

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Blev genast lättare när jag började spela på gm1. En annan fördel var att jag fick masterworks snabbare. Sista rundan fick jag TRE st på en runda (varav två av samma, vilket var en komponent jag hade tidigare).

Osäker på hur många timmar jag kört, men säkert... massvis. Har fortfarande mängder kvar att hitta med min Colossus, därefter, när Colossusen är klar så finns det tre andra att lära sig spela med och hitta gear.

Jag älskart! Har redan spelat mer (och haft roligare) med det här än RDR2 😅

#188

Postad 03 mars 2019 - 16:04

bkam
  • bkam
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0

Zartok , kan bara hålla med :) har vädligt kul med spelet.

Fördelen med GM är ju att man måste va 30 , hade samma problem som du till vi gick över till GM1 :)

 

Vad som kommer den närmaste tiden

https://www.ea.com/g...nXbIRGXyN1Xysh0



#189

Postad 03 mars 2019 - 22:39

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Ja, det är lätt värt att köra gm! Gjorde ett legendary uppdrag på gm2 idag, gick bra, men tog hemskt lång tid (bulletsponges).

Som tack fick jag mina första två mw-vapen, varav det ena torrent, asbra!

Har börjat fundera på vad jag ska göra när jag blir less på Colossus och det enda jag är säker på är att det inte blir någon ranger. Storm var planerat men Interceptorn verkar vara bra att ha pga sjuk single target dps :o

#190

Postad 04 mars 2019 - 08:22

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Finns ingen anledning till att köra något annat än gm1. gm2/3 tar alldeles för lång tid kontra rewards man får. "bästa" sättet för att få gear är att köra Tyrant mine om och om igen. Legendary missions är garanterad komponent, vilket kan vara bra att veta om man behöver det. Om dom inte ändrat det nu såklart.



#191

Postad 04 mars 2019 - 19:56

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Jag vill minnas att jag fått MW på just legendary, så jag tror att det är kvar. Det är helt klart mycket snabbare att köra allt på gm1, bara gm2 tog otroligt lång tid. Visst kan det vara kul med lite mer motstånd, men eftersom effekten är ungefär som att man debuffar sin egen hälsa och dps så känns det inte som att det är så intressant. Minns att ex Destiny ändrade spawnsen på svårare svårighetsgrader, vilket känns som en bättre ide. så lite slött med svårighetsgraden.



#192

Postad 04 mars 2019 - 21:00

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Ja, legendary missions får du masterwork (gm1) från och det är alltid en komponent. På hard finns det 6st mw vapen man kan få, varav Avenging Herald. Så har man inte fått den ännu, kanske det kan vara ett bra sätt att farma efter den. Vet inte om det är garanterat mw drop efter stronghold på hard dock.



#193

Postad 04 mars 2019 - 21:12

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Nej, stronghold på hard ger inte garanterad mw.

https://youtu.be/qveyhw129ag
Det här var svettigt... Det har visat sig att vissa ps4-användare har uppmärksammat hard shutdowns när de spelat Anthem. Det finns de som fått sina konsoler förstörda pga detta tydligen.

Teamet är medvetna om problemet (vilket påvisar att det finns) och fokuserar troligtvis mycket på detta. När jag själv spelar efter patchen så har spelet stängts av av sig själv, men enheten har varit på. Detta ska eventuellt vara ett problem som fanns i betan, men för min del så har krascharna skett mycket oftare efter senaste patchen.

Vad handlar det om? Vem vet? På pc har spelet kört cpu'n på 100% belastning och det var en bugg. Tror inte att det handlar om överhettning på ps4, detta eftersom fläkten inte går på högvarv.

Oavsett vad man tycker om det här spelet så är nog alla överens om att det här är en katastrof.

#194

Postad 05 mars 2019 - 00:01

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Efter den så kallade day 1 patchen, så blev optimeringen katastrof på pc. om inte alla så är det 9/10 som fått sämre prestanda på spelet. Jag gick från ca 100fps på typ max inställningar till runt 60-70fps på lägre inställningar...

 

Och ja, det finns dom på ps4 som fått sina konsoler brickade! Hur bra är det på en skala?



#195

Postad 05 mars 2019 - 16:58

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
Intressant med spel som mördar folks konsoller...

Har det ens hänt förut?


Zoiler?

Redigerat av {OLD}Reaper, 05 mars 2019 - 16:59.


#196

Postad 05 mars 2019 - 17:48

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Intressant med spel som mördar folks konsoller...

Har det ens hänt förut?


Zoiler?


Tycker man har hört liknande berättelser tidigare om att spel fått konsoler att gå sönder. Misstänker att det är ren slump men vad vet jag. Konsoler går väl sönder hela tiden och om det sker precis när ett spel kraschar må väl vara hänt.

#197

Postad 05 mars 2019 - 18:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
For what it's worth, if you visit the subreddit, there is a testimonial from a "Sony Support Person" who claims that no consoles have actually been bricked - they are all being put into safe mode, and naturally the average PS4 consumer does not know how to get out of safe mode. Clearly, it's not good to have your console just completely shut down, but if the consoles are not being totally destroyed this becomes a much different conversation.

 

 

Jag kan inte se att den brickar en massa konsoler, däremot går de in i safe mode.



#198

Postad 05 mars 2019 - 19:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Jag har också läst på lite om det här och det verkar som att om enheten släcker av sig själv så ska man boota upp den i något bootläge genom att hålla inne strömknappen i några sekunder. Det gör att man får två pip och därefter startar konsolen. Då väljer man reparationsläget och därefter så löser sig problemet (tillfälligt åtminstone). Fortsätter det att hända så rekommenderas det att ominstallera spelet. 

 

Det är såklart bättre än att konsolerna går sönder, men jag tror att vi alla fortfarande anser att det här faktiskt inte ska behöva ske när man spelar ett spel som man köpt. Fine att konsolerna inte går sönder, men det är ju fortfarande illa att man måste boota upp systemet och reparera det. Det här måste fixas. Nästa patch (med nytt innehåll troligtvis) kommer i mitten av mars, så ca två veckor framåt. Då bör de ha löst det här problemet. 

 

Nästa patch kan innehålla nya masterworks. Jag har inte ens hunnit påbörja min storm, så det blir att ligga i hårdträning i helgen. Om enheten håller dvs...



#199

Postad 07 mars 2019 - 17:16

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Många uppdateringar kommer 13e mars:
https://youtu.be/Xc4GVk2ZdtU

Det är mycket quality of life med i det hela, vilket är bra. Dock så kommer mer content först i slutet av månaden (troligtvis) eftersom de behövt fokusera på annat (krascher, buggar och ombalanseringar).

#200

Postad 09 mars 2019 - 21:02

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
https://www.ea.com/g...sLocalized=true

Patchens grejer. För er som inte orkar läsa så kan jag ge en snabbversion.

1. Ljudet skulle sluta krascha. Det har det inte. För mig har det börjat krascha, har inte hänt sedan betan för mig...

2. Uppdragen ska avslutas när man är klar. Det har det inte. För första gången någonsin så har jag hamnat i ett sånt uppdrag. Efter patchen. Hände inte före.

... joråsåatteh



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.