Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS3 eller Xbox 360?

529 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 26 januari 2007 - 13:41

rasunda
  • rasunda
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Nu e det så att man funderar på att spenderra lite pengar, men den stora frågan är ju skall man köpa en PS3:a eller Xbox 360.

Jag har en Sony LCD men full HD och vet ju att man bara kan få ut full fräs med en PS3 men jag hoppas på lite hjälp från er, om det e värt att lägga ca 6500 för detta eller nöja sig med halva priset??

Redigerat av rasunda, 26 januari 2007 - 13:43.


#2

Postad 26 januari 2007 - 14:54

ekke201
  • ekke201
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Hej,

Om du ska spela tror jag inte spelen i sig är någon större skillnad på dessa två konsoller.
Det kommer finnas unika titlar till båda, men de gemnsamma kommer se i stort sett likadana ut.

Sedan har PS3 bättre anslutningsmöjligheter i mina ögon mot tv genom HDMI, men jag vet inte om bilden är "WOW" mycket bättre.

HD DVD eller Blue RAY? Det tror jag ingen idag kan säga vad som händer och eller vem som vinner det slaget. Jag har själv HD-DVD till 360 och är mycket nöjd.
Ser det på sikt som kanske ett behov att införskaffa någon kombiprodukt i framtiden, men just nu räcker HD-DVD.

Priset, där tycker jag kanske att skillnaden inte är så stor.
360 premium + hd-dvd=ca 5500:- (finns säkert billigare)

Har man Windows operativ på någon dator och möjlighet till att använda mediacenter på datorn är 360 överlägsen. Det är på denna punkt jag ser mer fördelar än ps3 (hårddiskinspeling av tv o.s.v)

Jag vill dock poängtera att jag inte sett eller provat ps3. Jag tror att båda (vet 360) är två mycket bra konsoller lite som att köpa volvo eller saab (har båda)

#3

Postad 26 januari 2007 - 15:26

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
PS3 har väldigt klent utbud av spel just nu så om du är spelsugen är 360 ett bättre val eller så väntar du ett halvår när det finns mer spel till PS3.
Själv äger jag båda.

#4

Postad 26 januari 2007 - 19:12

rasunda
  • rasunda
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

PS3 har väldigt klent utbud av spel just nu så om du är spelsugen är 360 ett bättre val  eller så väntar du ett halvår när det finns mer spel till PS3.
Själv äger jag båda.

<{POST_SNAPBACK}>



hur grym e ps3 då??

låter den i närheten av vad 360 gör eller e det värre??
Jag e sony "bög" å lär väl så förbli. Hur bra e ps3 för att använda som t.ex DVD spelare??

Kan du inte lägga upp lite bilder så e nyfiken kan fåå se

<_< :lol:

#5

Postad 26 januari 2007 - 19:13

rasunda
  • rasunda
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Hej,

Om du ska spela tror jag inte spelen i sig är någon större skillnad på dessa två konsoller.
Det kommer finnas unika titlar till båda, men de gemnsamma kommer se i stort sett likadana ut.

Sedan har PS3 bättre anslutningsmöjligheter i mina ögon mot tv genom HDMI, men jag vet inte om bilden är "WOW" mycket bättre.

HD DVD eller Blue RAY? Det tror jag ingen idag kan säga vad som händer och eller vem som vinner det slaget. Jag har själv HD-DVD till 360 och är mycket nöjd.
Ser det på sikt som kanske ett behov att införskaffa någon kombiprodukt i framtiden, men just nu räcker HD-DVD.

Priset, där tycker jag kanske att skillnaden inte är så stor.
360 premium + hd-dvd=ca 5500:- (finns säkert billigare)

Har man Windows operativ på någon dator och möjlighet till att använda mediacenter på datorn är 360 överlägsen. Det är på denna punkt jag ser mer fördelar än ps3 (hårddiskinspeling av tv o.s.v)

Jag vill dock poängtera att jag inte sett eller provat ps3. Jag tror att båda (vet 360) är två mycket bra konsoller lite som att köpa volvo eller saab (har båda)

<{POST_SNAPBACK}>


men e inte saaben lite bättre!!
har själv haft en å va såå sjukt nöjd

#6

Postad 26 januari 2007 - 19:26

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

PS3 har väldigt klent utbud av spel just nu så om du är spelsugen är 360 ett bättre val  eller så väntar du ett halvår när det finns mer spel till PS3.
Själv äger jag båda.

<{POST_SNAPBACK}>



hur grym e ps3 då??

låter den i närheten av vad 360 gör eller e det värre??
Jag e sony "bög" å lär väl så förbli. Hur bra e ps3 för att använda som t.ex DVD spelare??

Kan du inte lägga upp lite bilder så e nyfiken kan fåå se

<_< :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Har tyvärr ingen kamera. Använder inte den som DVD då min vanliga DVDspelare är bättre. Den låter ingenting iaf. Tycker inte den är ett dugg "grymmare" än 360. Ungefär samma sak.

#7

Postad 26 januari 2007 - 19:32

Unregisteredc07133db
  • Unregisteredc07133db
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Den bör fungera bra som dvdspelare då alla möjligheter finns, det är bara mjukvaran som begränsar den, och om den nu är så tyst som det sägs att den är borde det inte störa under filmer heller.

Själv skulle jag aldrig köpa 360 eftersom den lever om så mkt.

PS3 har väldigt klent utbud av spel just nu så om du är spelsugen är 360 ett bättre val  eller så väntar du ett halvår när det finns mer spel till PS3.
Själv äger jag båda.

<{POST_SNAPBACK}>



hur grym e ps3 då??

låter den i närheten av vad 360 gör eller e det värre??
Jag e sony "bög" å lär väl så förbli. Hur bra e ps3 för att använda som t.ex DVD spelare??

Kan du inte lägga upp lite bilder så e nyfiken kan fåå se

<_< :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Redigerat av Unregisteredc07133db, 26 januari 2007 - 19:34.


#8

Postad 26 januari 2007 - 19:35

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jämfört med 360 så är min dammsugare också tyst <_<

#9

Postad 27 januari 2007 - 09:48

ekke201
  • ekke201
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Jag är humör kille så ibland saab ibland volvo :D

Visst låter 360, men min står i ett skåp så jag störs inte speciellt mkt.

#10

Postad 27 januari 2007 - 14:21

rasunda
  • rasunda
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

PS3 har väldigt klent utbud av spel just nu så om du är spelsugen är 360 ett bättre val  eller så väntar du ett halvår när det finns mer spel till PS3.
Själv äger jag båda.

<{POST_SNAPBACK}>



hur grym e ps3 då??

låter den i närheten av vad 360 gör eller e det värre??
Jag e sony "bög" å lär väl så förbli. Hur bra e ps3 för att använda som t.ex DVD spelare??

Kan du inte lägga upp lite bilder så e nyfiken kan fåå se

:D ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Har tyvärr ingen kamera. Använder inte den som DVD då min vanliga DVDspelare är bättre. Den låter ingenting iaf. Tycker inte den är ett dugg "grymmare" än 360. Ungefär samma sak.

<{POST_SNAPBACK}>


Så det du säger är att PS3 är lika tyt som e vanlig DVD??
Men är det verkligen värt att läga dom pengara som den kommer atkosta här i sverige.
Läste runt lite på sidor i går oc hittade info om att ps3 inte kostar mer än 3500 svenska kronor i asien och det pratas om en säkning på 20%.

#11

Postad 27 januari 2007 - 14:33

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
Vill du spela, köp en 360.
Konsoler är alltid super tråkiga det första året.
360 har passerat Död stadiet nu.
själv väntar jag med min Ps3 till nästa vinter.
finns kanske också en liten chans att den är billigare då.

#12

Postad 28 januari 2007 - 11:00

rasunda
  • rasunda
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Jag har hört at man inte skall ställa 360 i skåp för att den lätt kan överhetta, men det anske inte stämmer??

Ja behöver en ny DVD och så e det ju inte så tråkigt om man an spela lite och en 360 kan man ju i alla fall få 720p till min tv via komponent och det räcker ju så länge, till Ps3 ar sjunkit lite i pris.


Finns det ågon som använder sin 360 som DVD spelare??

:)

#13

Postad 28 januari 2007 - 16:52

Unregisteredbca7ae6e
  • Unregisteredbca7ae6e
  • Lärjunge

  • 490 inlägg
  • 0
Jag personligen ser inte ps3 som ett alternativ

1. seriöst för dyr
2. inga direkta speltitlar ute idag
3. xbox 360 som är likvärdig, ligger långt bättre till i pris... en konsoll, extra handkontroll och ett par spel och du ligger fortfarande långt under en ps3 utan handkontroll och spel

/Daniel

#14

Postad 28 januari 2007 - 19:28

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

  • 622 inlägg
  • 0

Har man Windows operativ på någon dator och möjlighet till att använda mediacenter på datorn är 360 överlägsen. Det är på denna punkt jag ser mer fördelar än ps3 (hårddiskinspeling av tv o.s.v)


<{POST_SNAPBACK}>


Man kommer att kunna inom en snar framtid att kunna spela in filmer från tv med 360 samtidigt som man spelar spel.

#15

Postad 29 januari 2007 - 09:05

rasunda
  • rasunda
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0




Har man Windows operativ på någon dator och möjlighet till att använda mediacenter på datorn är 360 överlägsen. Det är på denna punkt jag ser mer fördelar än ps3 (hårddiskinspeling av tv o.s.v)


<{POST_SNAPBACK}>


Man kommer att kunna inom en snar framtid att kunna spela in filmer från tv med 360 samtidigt som man spelar spel.

<{POST_SNAPBACK}>


och detta vet du hur??

#16

Postad 29 januari 2007 - 09:18

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0

Finns det ågon som använder sin 360 som DVD spelare??


<{POST_SNAPBACK}>

Yupp, och jag är verkligen tillfreds med detta, hade iofs bara en pioneer dvr520 innan som spelare så jag hade inte så mycket att jämföra med.
Och vad ljudet anbelangar så är det inget som stör vid filmtittande, det dånar däremot på rätt bra vid spelande men inget som stör mig :)

Och ang. oljudet, jag har fortfarande inte fattat varför det ska låta mer vid spel kontra film om det nu är dvdläsaren som väsnas??

#17

Postad 29 januari 2007 - 09:38

SweMart
  • SweMart
  • Lärjunge

  • 428 inlägg
  • 0

Och ang. oljudet, jag har fortfarande inte fattat varför det ska låta mer vid spel kontra film om det nu är dvdläsaren som väsnas??

<{POST_SNAPBACK}>


Läsaren måste väl spinna upp till 12x för att läsa data, DVD video kör väl endast med 2x eller ngt.

#18

Postad 29 januari 2007 - 10:07

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0
Se där ja, då har jag ju en förklaring :)
Man bugar å bockar.

#19

Postad 05 februari 2007 - 19:23

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Jag har hört at man inte skall ställa 360 i skåp för att den lätt kan överhetta, men det anske inte stämmer??

Ja behöver en ny DVD och så e det ju inte så tråkigt om man an spela lite och en 360 kan man ju i alla fall få 720p till min tv via komponent och det räcker ju så länge, till Ps3 ar sjunkit lite i pris.


Finns det ågon som använder sin 360 som DVD spelare??

;)

<{POST_SNAPBACK}>


Min 360 går hett som dvd spelare om dagarna pga mina barn och det funkar fin fint. Den gör sitt jobb.

#20

Postad 05 februari 2007 - 19:29

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Jag är humör kille så ibland saab ibland volvo ;)

Visst låter 360, men min står i ett skåp så jag störs inte speciellt mkt.

<{POST_SNAPBACK}>

jag är också en humör kille.Ibland kalsonger och ibland trosor

#21

Postad 05 februari 2007 - 19:30

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Nu e det så att man funderar på att spenderra lite pengar, men den stora frågan är ju skall man köpa en PS3:a eller Xbox 360.

Jag har en Sony LCD men full HD och vet ju att man bara kan få ut full fräs med en PS3 men jag hoppas på lite hjälp från er, om det e värt att lägga ca 6500 för detta eller nöja sig med halva priset??

<{POST_SNAPBACK}>


Om du är ute efter en spel maskin är PS3 löjligt dyr med tanke på att den levererar inte något speciellt märkvärdigt mer än 360.

Ser du den som en mediamaskin är priset inte så farligt längre. Men fortfarande så tror jag att chansen är stor att man har en pc körandes där hemma och då kan man lätt använda den tillsammans med 360 som mediamaskin.



Finns det ågon som använder sin 360 som DVD spelare??


<{POST_SNAPBACK}>

Yupp, och jag är verkligen tillfreds med detta, hade iofs bara en pioneer dvr520 innan som spelare så jag hade inte så mycket att jämföra med.
Och vad ljudet anbelangar så är det inget som stör vid filmtittande, det dånar däremot på rätt bra vid spelande men inget som stör mig ;)

Och ang. oljudet, jag har fortfarande inte fattat varför det ska låta mer vid spel kontra film om det nu är dvdläsaren som väsnas??

<{POST_SNAPBACK}>


Det är inte bara driven som låter. När du spelar utnyttjar du hårdvaran rätt så rejält och då måste den kyla ner den med fläktar. Därav mer ljud.

#22

Postad 06 februari 2007 - 07:54

kaptenkidd71
  • kaptenkidd71
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0
Det går alltså inte att använda PS3 för att spela in från tv:n till hårddisken men detta kan man göra med Xbox och deras hd-dvd? Har jag uppfattat det hela rätt då?

Hade varit underbart om Microsoft kommit med en uppgraderad Xbox med Hdmi och inbyggd hd-dvd då skulle jag inte tveka en sekund om att köpa Xbox (igen) :)

#23

Postad 06 februari 2007 - 08:12

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Svar nej du kan inte göra det på någon av dom, kanske på ps3 med linux och en separat tv mottagare.

#24

Postad 06 februari 2007 - 09:25

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

  • 1 431 inlägg
  • 0
Verkar vara lite missförstånd här...

Nej, du kan inte spela in från TV på någon av dessa vad jag läst mig till.
Och jo, du kan köra 1080p på Xbox360 också.

Så de argument som tillkommit hittentills gäller ej.

Däremot vad jag förstått så låter 360 mer än PS3... dock så använder jag själv min 360 som DVD och är nöjd. För mina filmer spelas sällan upp helt tyst ändå om vi säger så.

#25

Postad 06 februari 2007 - 11:27

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Det går alltså inte att använda PS3 för att spela in från tv:n till hårddisken men detta kan man göra med Xbox och deras hd-dvd? Har jag uppfattat det hela rätt då?

<{POST_SNAPBACK}>

Xbox Live Marketplace finns det trevliga grejer på, dock gäller filmerna än så länge endast för boende i amerika, men utbudet ökar ständigt.

Xbox 360 har en hel del många fler titlar ute än alternativa konkurrenter.

Top 10 Downloads on Video Marketplace for week of Jan 26 - Feb 1

Movies Top 10
1 The Descent HD
2 Beerfest HD
3 Lady in the Water HD
4 See No Evil HD
5 Scanner Darkly, A
6 World Trade Center
7 Hard Candy HD
8 Superman Returns HD
9 Inconvenient Truth, An
10 Barnyard

TV Series Top 10
1 South Park
2 Skyland
3 Enterprise HD
4 Chappelle's Show: Uncensored
5 Avatar: The Last Airbender
6 CSI: Crime Scene Investigation HD
7 UFC Fights HD
8 Supernatural
9 Viva La Bam
10 Robot Chicken

Xbox Live Activity for week of 1/29

Xbox 360 Top Live Titles (UU’s)
1 Gears of War
2 Crackdown Demo
3 Tom Clancy's Rainbow Six® Vegas
4 Call Of Duty 3
5 Lost Planet
6 Madden NFL 07
7 Battlestations: Midway Demo
8 Oblivion
9 Heavy Weapon
10 Saints Row

Top Arcade Titles (Full Versions)
1 Heavy Weapon
2 Hexic HD
3 UNO
4 LUMINES LIVE!
5 Geometry Wars Evolved
6 Texas Hold 'em
7 Street Fighter II' Hyper Fighting
8 Bankshot Billiards 2
9 Ultimate Mortal Kombat 3
10 Assault Heroes

Original Xbox Top Live Games
1 Halo 2
2 Battlefield 2: MC
3 Madden NFL 07
4 Counter-Strike
5 Call of Duty 3
6 Star Wars: Battlfrnt 2
7 Forza Motorsport
8 Ghost Recon 2
9 Rainbow Six 3 BA
10 Rainbow Six 3

#26

Postad 06 februari 2007 - 12:44

Unregisteredb0b4b564
  • Unregisteredb0b4b564
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0
Visst går det att spela in från tv på en ps3, om man har en dvb-t usb och linux på den.

http://www.onlinelib...DvbTPlayer.html

#27

Postad 09 februari 2007 - 19:44

Unregisteredc14925b9
  • Unregisteredc14925b9
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Testade PS3:or i USA och nu när jag kommit hem har jag köpt XBOX360. Varför? Jo:
- Feedback i kontrollerna, finnx i X ej i Sony
- Priset, F-n 6.500kr för en spelmaskin? Glöm det! (jo jag vet om blueray och allt, men DVD duger fint än så länge, vad kostar en Bluray skiva?)
- Spelutbud. Hur många finns det till PS3? Xbox har ett års försrprång på den sidan.

Visst PS3 kanske har bättre specar, men det kommer att ta tid innan spelen reflekterar detta. och då har säkerligen priset sjunkit

#28

Postad 10 februari 2007 - 00:26

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jepp. Om man inte är totalt spelfreak kan man vänta ett år tills det finns mer utbud till PS3.

#29

Postad 10 februari 2007 - 02:52

Unregisteredf1616e6c
  • Unregisteredf1616e6c
  • Forumräv

  • 786 inlägg
  • 0

Hej,

Jag vill dock poängtera att jag inte sett eller provat ps3. Jag tror att båda (vet 360) är två mycket bra konsoller lite som att köpa volvo eller saab (har båda)

<{POST_SNAPBACK}>


men e inte saaben lite bättre!!
har själv haft en å va såå sjukt nöjd

<{POST_SNAPBACK}>


Nä för i h-lvete... vad är det du säger!? Vet att det är ett hemmabioforum, men ändå, Saabs väghållning känns ju som en påse skridskor... :) (iaf 9-5, men med 9-3 har de skärpt sig en aning)

#30

Postad 11 februari 2007 - 13:15

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

  • 2 199 inlägg
  • 0
Måste bara få säga mitt om blue ray och Hd-dvd på konsolerna.
Det är ju bevisat i dom förra generationerna att konsoler ska vara till för att spelas på, inte se film
eftersom det är piss bild på både xboxen och ps2ans dvdspelare.
Och visst att det är högre upplösning på dom nya formaten men upplösning är inte allt.
Så enligt mitt tycke ska man köpa separata spelare för att se film på.

#31

Postad 11 februari 2007 - 13:51

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Måste bara få säga mitt om blue ray och Hd-dvd på konsolerna.
Det är ju bevisat i dom förra generationerna att konsoler ska vara till för att spelas på, inte se film
eftersom det är piss bild på både xboxen och ps2ans dvdspelare.
Och visst att det är högre upplösning på dom nya formaten men upplösning är inte allt.
Så enligt mitt tycke ska man köpa separata spelare för att se film på.

<{POST_SNAPBACK}>


DET tror absolut inte jag. Jag tror verkligen att när PS3 kommer till Sverige så är det ett väldigt bra Blu-ray spelare man får om man köper en PS3. Sony har marknadsfört PS3:an väldigt mycket med att den är en Blu-ray spelare, full HD och blaha blaha. Med PS2 så hade dvd redan etablerat sig och det va lite mer som ett plus i kanten att man kunde spela dvd på den. Den va dessutom inte billig som en dvd spelare om man bara skulle köpa den för det. Det är däremot PS3 om du är ute efter en Blu-ray spelare.

Sen är det riktigt att dom förra generationens konsoler var mer till för att spelas på men det tycker jag framgår ganska tydligt att så är inte läget med dessa nya maskiner. Alla tre har tydligt introducerat features som inte har direkt med spelande att göra och har marknadsfört sina maskiner med dessa features ganska hårt. 360:n med hela sin mediacenter feature via en pc och nu med allt detta download movie feature dom introducerat i USA. Wii:n marknadsfördes ganska bra med hela sin "channels" features som New, Forcast och Internet Channel som definitivt inte har något med spel att göra. Sen sist med PS3:an. Sony har ju till och med varit så pass självsäkra att dom gått ut och sagt att man likaväl kan kasta sin hemdator för du kan gör allt det och lite mer med en PS3. Det är ganska tyligt med just PS3 för när du bootar upp den så ska du igenom ett par menyer innan du kan boota ett spel. Spel featuren har smält in i en massa musik, film etc features.

Att du vill ha en separat spelare för att kolla på film är ju självklart en smaksak men jag har fått mer uppfattningen att fler och fler vill samla så många features i en box.

#32

Postad 13 februari 2007 - 02:27

Loud
  • Loud
  • Beroende

  • 1 459 inlägg
  • 0

Testade PS3:or i USA och nu när jag kommit hem har jag köpt XBOX360. Varför? Jo:
- Feedback i kontrollerna, finnx i X ej i Sony
- Priset, F-n 6.500kr för en spelmaskin? Glöm det! (jo jag vet om blueray och allt, men DVD duger fint än så länge, vad kostar en Bluray skiva?)
- Spelutbud. Hur många finns det till PS3? Xbox har ett års försrprång på den sidan.

Visst PS3 kanske har bättre specar, men det kommer att ta tid innan spelen reflekterar detta. och då har säkerligen priset sjunkit

<{POST_SNAPBACK}>



Håller med angående att det tar ett tag innan spelen reflekterar hur bra konsolen är. Se på PS2, hur spelen ser ut idag kontra de första spelen som kom...

#33

Postad 13 februari 2007 - 02:59

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

- Spelutbud. Hur många finns det till PS3? Xbox har ett års försrprång på den sidan.

Hur många gamla spel kommer du att köpa (förutom GoW som är relativt nytt). Alla som köper en spelmaskin köper knappt katalogtitlar, utan de spel som kommer. Man köper hela tiden det som är runt hörnet. (IMO)

#34

Postad 13 februari 2007 - 08:40

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

- Spelutbud. Hur många finns det till PS3? Xbox har ett års försrprång på den sidan.

Hur många gamla spel kommer du att köpa (förutom GoW som är relativt nytt). Alla som köper en spelmaskin köper knappt katalogtitlar, utan de spel som kommer. Man köper hela tiden det som är runt hörnet. (IMO)

<{POST_SNAPBACK}>


En vän till mig väntade på PS3. Under tiden kom det titlar till 360:n som han skulle vilja spela men dom var inte intressanta nog för att köpa en 360. Nu i höstas när Sony utannonserade förseningen av lanseringen i Europa så gick luften ur honom. Han gick och köpte sig en 360 OCH alla de lir som han varit intresserad över. Ibland dom va Condemned som va en launch titel.

Men jo, visst finns det dom som anser att spel som släppts för 6 mån. är "gammla".

Sen har 360:n bara funnits ute i lite mer än ett år. Jag tycker helt ärligt att det in finns så himla många intressanta titlar. Dom verkar dyka upp detta året dock.

#35

Postad 13 februari 2007 - 10:07

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Jag är en late adopter :P

Köper alla konsoller sent..Köpte en nintendo 64 för 2 år sen heh...ps2 och xbox för 1 år sen...Å igår xbox 360 igår :)

Tycker att det är bättre att köpa sent då kan man köpa alla spel man vill ha till bra pris...Slipper sitta å vänta på spel :)

#36

Postad 16 februari 2007 - 00:59

andrus
  • andrus
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0

Måste bara få säga mitt om blue ray och Hd-dvd på konsolerna.
Det är ju bevisat i dom förra generationerna att konsoler ska vara till för att spelas på, inte se film
eftersom det är piss bild på både xboxen och ps2ans dvdspelare.
Och visst att det är högre upplösning på dom nya formaten men upplösning är inte allt.
Så enligt mitt tycke ska man köpa separata spelare för att se film på.

<{POST_SNAPBACK}>


Stämmer inte alls. Läs den här tråden i forumet där det länkas till två olika test av PS3. Där jämförs PS3:an mot övriga Blue-Ray spelare på marknade och PS3 är den som hittills presterar bäst vad gäller bilden. Ljudet är den inte bäst på men inte direkt dålig iheller. Vad gäller uppspelningen av vanliga DVD-filmer vet jag inte hur den presterar men den är definitivt ingen dålig Blue-Ray spelare!

#37

Postad 17 februari 2007 - 20:11

ove.vovve
  • ove.vovve
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Nu e det så att man funderar på att spenderra lite pengar, men den stora frågan är ju skall man köpa en PS3:a eller Xbox 360.

Jag har en Sony LCD men full HD och vet ju att man bara kan få ut full fräs med en PS3 men jag hoppas på lite hjälp från er, om det e värt att lägga ca 6500 för detta eller nöja sig med halva priset??

<{POST_SNAPBACK}>



Jag går i samma tankar som dig och jag tycker att det har kommit fram en del bra synpunkter
i denna tråd. Jag undrar dock hur respektive konsols online-features (gaming, download
av spel, communities, etc.) klarar sig i jämförelse med varandra? Någon som sticker ut eller
dött race?

Redigerat av ove.vovve, 17 februari 2007 - 20:13.


#38

Postad 17 februari 2007 - 20:19

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Priset på Xbox 360 är extremt prisvärt, man får den och HD DVD och ett par spel till innan summan av priserna ens passerar PS3, och dessutom är ju spelen är desto fler till 360 :)

Redigerat av Audio Code 3, 17 februari 2007 - 20:19.


#39

Postad 18 februari 2007 - 11:36

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

  • 1 220 inlägg
  • 0
Jag vet inte hur det är med matematik undervisningen i skolan nu för tiden men den verkar ha gått utför... X-box 360 premium 3200 + HD DVD 1800 + PLAY AND CHARGE 200 + WIFI ADAPTER 750 = 5950 vs PS3 med allt inbyggt från scratch 6200
Skillnad 250kr, vet inte hur många spel du får för detta!?!?!
Priserna är tagna från webhallen 070218, så denna myt att x-box 360 skulle vara sååååå mycket billigare är en bluff... DÄREMOT om du INTE vill ha dessa bonusfunktioner så ÄR x-box 360 billigare men ej om du jämför med allt du faktiskt får med i en PS3...
Men det du däremot får om du VILL ha dessa extra funktioner är i PS3 att det är snyggt inbyggt och inga sladdar och extra enheter som på X-box360 + att jag har möjlighet att byta HD själv...
Så håll er till fakta och DO THE MATH!!! ;)

#40

Postad 18 februari 2007 - 11:46

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Testade PS3:or i USA och nu när jag kommit hem har jag köpt XBOX360. Varför? Jo:
- Feedback i kontrollerna, finnx i X ej i Sony
- Priset, F-n 6.500kr för en spelmaskin? Glöm det! (jo jag vet om blueray och allt, men DVD duger fint än så länge, vad kostar en Bluray skiva?)
- Spelutbud. Hur många finns det till PS3? Xbox har ett års försrprång på den sidan.

Visst PS3 kanske har bättre specar, men det kommer att ta tid innan spelen reflekterar detta. och då har säkerligen priset sjunkit

<{POST_SNAPBACK}>



Håller med angående att det tar ett tag innan spelen reflekterar hur bra konsolen är. Se på PS2, hur spelen ser ut idag kontra de första spelen som kom...

<{POST_SNAPBACK}>

jo, dom första PS2 spelen såg värre ut än dreamcast spelen.Rayman 2 är ett perfekt exempel på det.

#41

Postad 18 februari 2007 - 11:58

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Jag vet inte hur det är med matematik undervisningen i skolan nu för tiden men den verkar ha gått utför... X-box 360 premium 3200 + HD DVD 1800 + PLAY AND CHARGE 200 + WIFI ADAPTER 750 = 5950 vs PS3 med allt inbyggt från scratch 6200
Skillnad 250kr, vet inte hur många spel du får för detta!?!?!
Priserna är tagna från webhallen 070218, så denna myt att x-box 360 skulle vara sååååå mycket billigare är en bluff... DÄREMOT om du INTE vill ha dessa bonusfunktioner så ÄR x-box 360 billigare men ej om du jämför med allt du faktiskt får med i en PS3...
Men det du däremot får om du VILL ha dessa extra funktioner är i PS3 att det är snyggt inbyggt och inga sladdar och extra enheter som på X-box360 + att jag har möjlighet att byta HD själv...
Så håll er till fakta och DO THE MATH!!!  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Yeah? Det finns betydligt fler spel till 360 och dessutom billiga från 199kr st som t.ex GRAW, så det blir en hel del titlar.

#42

Postad 18 februari 2007 - 12:08

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Rent tekniskt tycker jag PS3 verkar mer intressant och eftersom spelandet kommer ganska långt ner på listan jämfört med att titta på film så tycker jag att den är en prisvärd produkt.
Gamla xbox (som bara använts till spel) flyttas till TVrum 2 när PS3 finns här hemma.

#43

Postad 18 februari 2007 - 12:10

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

  • 1 220 inlägg
  • 0

Yeah? Det finns betydligt fler spel till 360 och dessutom billiga från 199kr st som t.ex GRAW, så det blir en hel del titlar.

Hur många spel för 199kr får du för 250kr, som det blir om du jämför konsollerna!?

Redigerat av Unregistered0650da58, 18 februari 2007 - 12:11.


#44

Postad 18 februari 2007 - 12:13

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jag vet inte hur det är med matematik undervisningen i skolan nu för tiden men den verkar ha gått utför... X-box 360 premium 3200 + HD DVD 1800 + PLAY AND CHARGE 200 + WIFI ADAPTER 750 = 5950 vs PS3 med allt inbyggt från scratch 6200
Skillnad 250kr, vet inte hur många spel du får för detta!?!?!
Priserna är tagna från webhallen 070218, så denna myt att x-box 360 skulle vara sååååå mycket billigare är en bluff... DÄREMOT om du INTE vill ha dessa bonusfunktioner så ÄR x-box 360 billigare men ej om du jämför med allt du faktiskt får med i en PS3...
Men det du däremot får om du VILL ha dessa extra funktioner är i PS3 att det är snyggt inbyggt och inga sladdar och extra enheter som på X-box360 + att jag har möjlighet att byta HD själv...
Så håll er till fakta och DO THE MATH!!!  ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Nu behöver man ju inte allt det där om man bara ska spela.

#45

Postad 18 februari 2007 - 12:21

AriaGiovanni
  • AriaGiovanni
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0

Jag vet inte hur det är med matematik undervisningen i skolan nu för tiden men den verkar ha gått utför... X-box 360 premium 3200 + HD DVD 1800 + PLAY AND CHARGE 200 + WIFI ADAPTER 750 = 5950 vs PS3 med allt inbyggt från scratch 6200
Skillnad 250kr, vet inte hur många spel du får för detta!?!?!
Priserna är tagna från webhallen 070218, så denna myt att x-box 360 skulle vara sååååå mycket billigare är en bluff... DÄREMOT om du INTE vill ha dessa bonusfunktioner så ÄR x-box 360 billigare men ej om du jämför med allt du faktiskt får med i en PS3...
Men det du däremot får om du VILL ha dessa extra funktioner är i PS3 att det är snyggt inbyggt och inga sladdar och extra enheter som på X-box360 + att jag har möjlighet att byta HD själv...
Så håll er till fakta och DO THE MATH!!!  ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Om du handlar mat för 100 000kr per år, skulle du då hellre vilja betala allt på en gång eller dela upp det i omgångar på 500kr? Vi skulle ha svält i Sverige om folk vore tvungna att betala allt på en gång. Det som gör PS3 så dyr jämfört med Xbox 360 är att du måste minst betala 6000kr för den, du kan inte själv välja när du vill betala. Folk som köper villor är nödvändigtvis inga miljonärer utan de betalar av sina villa-lån i delsummor. Samma gäller mobil-telefoner som du inte heller behöver betala för på en gång.

Om du vill så kan du ta med alla Xbox 360-spel i beräkningen och då blir priset flera gånger större än för PS3 som inte har så många spel tillgängliga.
Du behöver heller inte ens köpa HD DVD spelaren till en Xbox 360, du kanske redan har en dator med HDCP grafikkort, och då kan du fullt lagligt använda HD DVD spelaren via datorn.

Problemet kvarstår dock nämligen att för att överhuvudtaget kunna använda en PS3 eller Xbox 360 så måste du lägga upp minst 6000kr för PS3 och minst 3000kr för Xbox 360, detta är vad som gör PS3 så dyr.

Redigerat av AriaGiovanni, 18 februari 2007 - 12:23.


#46

Postad 18 februari 2007 - 12:23

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

  • 1 220 inlägg
  • 0

Nu behöver man ju inte allt det där om man bara ska spela.


Jo det är sant! Kontentan är ju den att man egentligen inte kan jämföra maskinerna eftersom dom valt två olika vägar att gå. Sony med allt med från början och x-box360 med add-ons... vad som är bäst är upp till var och en...
Själv anser jag att PS3 är det bättre valet men soms sagt bara en åsikt, vilken konsoll som egentligen är bäst kommer vi inte kunna avgöra förrän om ett år när vi ser resultaten på PS3 speciellt om SONY blockerar alla försök att lägga in Linux och streama film mm. Om sony är smarta så blockar dom ej detta och inser att det är just detta dom kommer vinna på... men men den som lever får se, och vill du bara spela spel så skaffa wii eller ps2 ;)

#47

Postad 18 februari 2007 - 12:26

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Det finns ett utryck som är "Som fan läser bibeln" och med det menas att man kan se på saker på olika sätt och därför kan man aldrig bli överens i liknande situationer för det som är dyrt och onödigt för en är billigt och nödvändigt för en annan.

#48

Postad 18 februari 2007 - 12:27

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

  • 1 220 inlägg
  • 0

Jag vet inte hur det är med matematik undervisningen i skolan nu för tiden men den verkar ha gått utför... X-box 360 premium 3200 + HD DVD 1800 + PLAY AND CHARGE 200 + WIFI ADAPTER 750 = 5950 vs PS3 med allt inbyggt från scratch 6200
Skillnad 250kr, vet inte hur många spel du får för detta!?!?!
Priserna är tagna från webhallen 070218, så denna myt att x-box 360 skulle vara sååååå mycket billigare är en bluff... DÄREMOT om du INTE vill ha dessa bonusfunktioner så ÄR x-box 360 billigare men ej om du jämför med allt du faktiskt får med i en PS3...
Men det du däremot får om du VILL ha dessa extra funktioner är i PS3 att det är snyggt inbyggt och inga sladdar och extra enheter som på X-box360 + att jag har möjlighet att byta HD själv...
Så håll er till fakta och DO THE MATH!!!  ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Om du handlar mat för 100 000kr per år, skulle du då hellre vilja betala allt på en gång eller dela upp det i omgångar på 500kr? Vi skulle ha svält i Sverige om folk vore tvungna att betala allt på en gång. Det som gör PS3 så dyr jämfört med Xbox 360 är att du måste minst betala 6000kr för den, du kan inte själv välja när du vill betala. Folk som köper villor är nödvändigtvis inga miljonärer utan de betalar av sina villa-lån i delsummor. Samma gäller mobil-telefoner som du inte heller behöver betala för på en gång.

Om du vill så kan du ta med alla Xbox 360-spel i beräkningen och då blir priset flera gånger större än för PS3 som inte har så många spel tillgängliga.
Du behöver heller inte ens köpa HD DVD spelaren till en Xbox 360, du kanske redan har en dator med HDCP grafikkort, och då kan du fullt lagligt använda HD DVD spelaren via datorn.

Problemet kvarstår dock nämligen att för att överhuvudtaget kunna använda en PS3 eller Xbox 360 så måste du lägga upp minst 6000kr för PS3 och minst 3000kr för Xbox 360, detta är vad som gör PS3 så dyr.

<{POST_SNAPBACK}>


Jo och mat och hemelektonik är samma sak eller??? Själv köper jag hemelektronik när jag har råd... jag förstår vad du menar och du har en poäng men samtidigt på PS3 är det 1 utgift sen klart...behöver inte kompletera en massa (fast dom borde ju skickat med en HDMI sladd...)

#49

Postad 18 februari 2007 - 12:30

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

  • 1 220 inlägg
  • 0

Det finns ett utryck som är "Som fan läser bibeln" och med det menas att man kan se på saker på olika sätt och därför kan man aldrig bli överens i liknande situationer för det som är dyrt och onödigt för en är billigt och nödvändigt för en annan.

<{POST_SNAPBACK}>


Så sant så... men vad vore världen utan dessa viktiga och livsavgörande diskussioner och bråk... PC vs. Mac, Linux vs. Windows, PS3 vs. X-box, USA vs. Muslim world. Moderater vs. Sossar, Smurfar vs. My litle ponys... listan kan göras lång... Tänker på Louie Armstrong, what a wonderful world! ;)

#50

Postad 18 februari 2007 - 12:33

AriaGiovanni
  • AriaGiovanni
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0

Jo och mat och hemelektonik är samma sak eller??? Själv köper jag hemelektronik när jag har råd... jag förstår vad du menar och du har en poäng men samtidigt på PS3 är det 1 utgift sen klart...behöver inte kompletera en massa (fast dom borde ju skickat med en HDMI sladd...)

<{POST_SNAPBACK}>


Du måste komplettera med spel och blu-ray filmer, hur tror du annars att Sony ska kunna tjäna pengar på PS3 ;)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.