Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

E3 2008

480 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 03 juli 2008 - 15:53

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Hej, nu snart är det E3 årets viktigaste spelmässa och då måste det finnas en tråd, eller hur?

Jag öppnar med denna info:
2K Games has confirmed what games it'll be showing at this year's E3. The tiles include:

• BioShock (PS3)

• Borderlands (PC, PS3, Xbox 360)

• NBA 2K9 (PS2, PS3, Xbox 360)

• NHL 2K9 (PS2, PS3, Xbox 360, Wii)

• Sid Meier's Civilization IV: Colonization (PC)


Borderlands verkar mycket spännande.

----------------------------------

Postad bild

Live Streams

Gamespot http://e3.gamespot.com/live.html
Not sure if 1UP will be doing live streams.
GTR (http://www.gamertagr...read.php?t=7643)
IGN (http://livewire.ign....8/e3/index.html)
ScrewAttack (http://screwattack.com/HardNews/071108)
GameTrailers (http://www.gametrailers.com/e32k8.php) Not entirely sure about this one, they do list them in their calendar, and they have the GT logo on them, but I am not sure if they will be streamed)


PM me or post on the thread with other sites that will have live streams so I can add it here.

TV Networks


SpikeTV (http://gameplasma.co...warticle&id=796) (Commercial-Free and in HD)
G4 (http://e3.g4tv.com/e32008/index.html) (Commercial free)


Live Blogging


The Stiq
Kotaku
411mania.com
Playstation Blog (only covers the Sony conference... duh)
Giant Realm.com (the site name is banned here on GAF ... >_>)
EuroGamer (http://www.eurogamer...ticle_id=178217)
TheWiiCast (http://thewiicast.com/) Nintendo Exclusive coverage



When will the presseconferences be live? Well, here is your answer:

Microsoft E3 Media Briefing:

Måndag - 19:30.


Nintendo E3 Media Briefing:

Tisdag - 18:00.


Sony E3 Media Briefing:

Tisdag - 20:30.

Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 13 juli 2008 - 21:59.


#2

Postad 03 juli 2008 - 16:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
10 dagar kvar till MS mässa. Det finns timer på IGN och samma lista som du postat fast inräknat alla företag =P.

Nåja, det roliga är överraskningarna och inte det man redan vet om. Miyamoto ska dit och visa något :P

#3

Postad 03 juli 2008 - 16:38

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
Microsofts svar på HOME ska bli intressant och rykten om minority report aktig dashboard verkar också spännande. Annars så hoppas jag mest av allt på att Shenmue 3 kommer bli det hemliga spel som SEGA sitter och gosar med. Ett nytt Zelda till Wii skulle också vara något man önskar, men det lär ju inte hända.

#4

Postad 03 juli 2008 - 16:50

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Microsofts svar på HOME ska bli intressant och rykten om minority report aktig dashboard verkar också spännande. Annars så hoppas jag mest av allt på att Shenmue 3 kommer bli det hemliga spel som SEGA sitter och gosar med. Ett nytt Zelda till Wii skulle också vara något man önskar, men det lär ju inte hända.


Tror inte vi får se något svar på Home.

Deras Minority Report dash ska i så fall först ha sin Motion Control så den får de presentera först.

Min gissning på MS är:
1. Visa upp en ny kontroll med Rare i spetsen och annan kuriosa till det
2. 60gb version som ersätter 20gb
3. Lips, MS svar på Singstar

Outsider, inget jag tror på men kan hoppas:
1. BluRay i någon form till 360
2. Nya former av 360. Slim? inbyggd i TV? vem vet.

#5

Postad 03 juli 2008 - 16:51

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
Samsung håller på med en TV som ska ha inbyggd xbox 360.

#6

Postad 03 juli 2008 - 16:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Angående Zelda så kanske.. borde nästan vara dags nu igen. De släpper ju inte direkt spelet samma år ändå. Jag hoppas verkligen vi får se mer av Beyond Good and Evil 2 också liksom (men antaligen att hoppas på för mycket) Diablo 3. Plz?

Av de vi vet om så är jag nog mest hypad för God of War 3 alltså. Fy vad snyggt det måste vara med tanke på hur PS2-versionerna utklassade det mesta på den maskinen. Just Cause 2 är en annan favorit liksom givetvis Fable 2. För att inte tala om Resident Evil 5.

Bland intressanta bubblare så ska det bli kul att se hur nya Red Faction ser ut. Mottogs med gapskratt, men återställde hedern med en video som gillades.

Darksiders är ett annat spel som fanns med redan förra E3 som ser rätt schysst ut (man spelar som War, en av de 4 apostlarna). Joe Madureira har ett finger med i spelet (var bl a med och tecknade X-men serierna) och handlingen för såklart tankarna till tidningarna.

Mirrors Edge skulle jag vilja se mer av också (parkeourspelet). Och Borderlands. Och Dark Void (från utvecklarna av Crimson Skies).

Här är listan över än så länge bekräftade spel:

http://games.ign.com...0/880004p1.html

#7

Postad 03 juli 2008 - 17:06

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Undrar om nått av Capcoms 'Project #1' och '#2' är Dead Rising 2?

#8

Postad 03 juli 2008 - 18:32

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Undrar om nått av Capcoms 'Project #1' och '#2' är Dead Rising 2?

Dead Rising 2 får vi hoppas på. Mycket bra spel.

#9

Postad 03 juli 2008 - 22:49

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Samsung håller på med en TV som ska ha inbyggd xbox 360.


Just det rykte jag tänker på men du kanske vara mer tydlig på att det är ett rykte. Sålänge inget av företag sagt det officiellt och det ända man hört är någon som hört av någon som har tillgång till infon så är det ett rykte.

#10

Postad 04 juli 2008 - 12:13

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
http://www.maxconsol...ws&newsid=28977
TV ryktet

#11

Postad 04 juli 2008 - 12:39

iohan
  • iohan
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0
Jag vill ha information om den nya Dashboard-uppdateringen. Det skall ju bli en stor en denna gång jag ser fram emot lite nya godsaker. Om det sedan är Minority Report-GUI, Home eller Avatars det kvittar. Jag vill ha något nytt nu!

Sedan är jag även riktigt nyfiken på Lips då tjejen tjatar om singstar. Givetvis önskas även mer infomration kring Halo 4 :o

Edit: Allt ovan för Xbox 360.

Redigerat av iohan, 04 juli 2008 - 12:39.


#12

Postad 04 juli 2008 - 19:46

Upp_o_ner
  • Upp_o_ner
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0
För 360:ens dashboard så skall det visas något som har med utseendet att göra: http://forums.someth...0#post345625385 (FuSchnick är numer anställd på MS xbox avdelning).

Jag gissar på att en prissänkning på 360:en kommer att göras när E3 drar igång och/eller en 60gb version att visas.

#13

Postad 04 juli 2008 - 19:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Jag gissar på att en prissänkning på 360:en kommer att göras när E3 drar igång och/eller en 60gb version att visas.

En prissänkning är redan bekräftad.

#14

Postad 04 juli 2008 - 19:53

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Jag gissar på att en prissänkning på 360:en kommer att göras när E3 drar igång och/eller en 60gb version att visas.

Ja en prissänkning på 360 i USA är väl mer eller mindre ett faktum. En prissänkning i EU har ju redan gjorts så någon ytterligare tror jag inte vi kan vänta oss.

#15

Postad 08 juli 2008 - 16:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

GameTrailers and Spike TV Announce E3 Invasion

SpikeTV and GameTrailers have announced that they have teamed up to provide gamers with "E3 Invasion." E3 Invasion will be a week along and have both online and on-air high-definition programming. According to SpikeTV and GameTrailers, they will also have "blockbuster world exclusives that will air before E3 even opens to the media." According to the press release, these world exclusives will include "Fallout 3, Gears of War 2, Prince Of Persia, Resistance 2, Rock Band 2, The Next Game From BioWare, UFC 2009 Undisputed And Many More Surprises"

Programming highlights after the jump.

The E3 Invasion programming highlights on Spike TV are as follows:

Friday, July 11 (1:00 - 1:30 AM, ET/PT)

"GameTrailers TV with Geoff Keighley" (GTTV): E3 Preview

Three days before Xbox hosts its E3 press conference, GTTV heads to Epic Games in North Carolina to meet lead designer Cliff Bleszinski for a sneak preview of Gears of War 2, including world premiere footage from the campaign and multiplayer modes. Then, Spike presents world premieres of some of the biggest titles at E3, including the exclusive sneak peek at the E3 trailer for Bethesda Softworks' Fallout 3; the global debut of Harmonix and MTV Games' Rock Band 2 game footage; Amanda MacKay visits ThatGameCompany to reveal Flower for the PLAYSTATION3; Spike unveils the next playable faction in Warhammer 40,000™: Dawn of War II; and, in a not to be missed event, GTTV presents the world exclusive reveal trailer for the next game from BioWare.

Monday, July 14 (9:00 - 11:00 PM, ET/PT)

The Playbook: E3 Invasion during "A History of Violence"

In this primetime special, GTTV host Geoff Keighley is on location in Los Angeles to present some of the biggest E3 world exclusives before the show even opens. Games set to world premiere include the exclusive reveal of the epic new E3 trailer for Resistance 2™ from Insomniac Games for the PLAYSTATION3; the global debut of the E3 gameplay trailer for Ubisoft's Prince of Persia; exclusive new footage from THQ's UFC 2009 Undisputed as Spike and THQ recreate the UFC 86 light heavyweight title fight between Forrest Griffin and Quinton "Rampage" Jackson; Geoff reveals the first ever gameplay footage and exclusive details on the new features in the PLAYSTATION3 system version of BioShock�; and stay tuned other blockbuster surprises still to be announced.

Tuesday, July 15 and Wednesday, July 16 (11:59 PM - Midnight, ET/PT)

GTTV's E3 Minute

Geoff Keighley is on the E3 show floor to give Spike viewers the inside scoop on the sights and sounds of the show. Also tune in for more world exclusive surprises including something special from id Software and Raven Software.

Thursday, July 17 (Midnight - 12:30 AM, ET/PT)

Weekend Pre-Game: E3 Invasion

Spike continues its E3 coverage with more world exclusive premieres and surprise special guests including TNA Wrestlers Christy Hemme and Christopher Daniels, stars of Midway's upcoming TNA Impact videogame.

Friday, July 18 (Midnight - 12:30 AM, ET/PT)

"GameTrailers TV with Geoff Keighley: E3 2008"

Host Geoff Keighley goes head-to-head with the industry heavyweights from the big 3 console companies to delve into their plans for the coming year. Also see the world premiere of Quake Live from id Software and the exclusive debut of the teaser trailer for Tomb Raider: Underworld from Eidos and Crystal Dynamics.


Online exclusive programming at GameTrailers.com and Spike.com is as follows:

Friday, July 11 - Friday, July 18

Continuous Coverage on GameTrailers.com

The industry's leading source for videogame media presents around-the-clock E3 coverage with unprecedented depth: trailers, gameplay footage, developer walkthroughs, press conference coverage, interviews and much more all on demand and in high-definition. In addition, all on-air segments will be available on the website including extended cuts of interviews and world exclusive trailers.

Friday, July 11 - Friday July 18

Continuous Coverage on Spike.com

For E3 week, Spike.com will be delivering information, previews and exclusive news on the games that guys need to know about. Hosted by GTTV's Daniel Kayser, Spike.com will take viewers inside E3 with reports and insight from the show floor. The site's week-long comprehensive coverage of the show - from the initial press conferences and lasting throughout the E3 schedule - will feature video reports, game previews and in-person interviews.

Friday, July 18

GameTrailers' "The Bonus Round: E3 Edition"

Geoff Keighley is joined by special guests for a roundtable analysis of the major E3 announcements from Microsoft, Sony and Nintendo.

Friday July 18
GameTrailers 2008 Best of E3 Awards

GameTrailers hands out the hardware that honors the best games that were on display at E3.


http://gameplasma.co...warticle&id=796

#16

Postad 08 juli 2008 - 16:24

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Gameplay från ett nytt Animal Crossing och Monster Hunter 3. Det är vad jag vill se på E3.

#17

Postad 08 juli 2008 - 19:45

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
vad jag vill veta är när presskonferanserna eller whutävvör börjar. vill juh gärna se nintendos, som förhoppningsvis kommer vara grym i år.

#18

Postad 08 juli 2008 - 19:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Det finns som sagt en timer på IGN så gå in och checka där.

MS är först, sen Nintendo och sist Sony.

#19

Postad 08 juli 2008 - 23:03

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
neato
tisdag 9.00 är det dags för nintendo =). ill be watching =D

edit: neh det var det inte!
tisdag 18.00 är det dags för nintendo däremot! vilket gör att jag missar det ;_;

Redigerat av Unregisteredbb649a5e, 08 juli 2008 - 23:25.


#20

Postad 09 juli 2008 - 00:30

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

MS är först, sen Nintendo och sist Sony.

Man brukar ju spara det bästa till sist. :)

#21

Postad 09 juli 2008 - 01:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Ja CG-videos är alltid roligt att koppla av med efter alla surprises :)

#22

Postad 09 juli 2008 - 01:13

Karlsson_K
  • Karlsson_K
  • Lärjunge

  • 250 inlägg
  • 0

vad jag vill veta är när presskonferanserna eller whutävvör börjar. vill juh gärna se nintendos, som förhoppningsvis kommer vara grym i år.


Japp massvis med nya vita plastleksaker som skall liras med Wii. Efter en spelrunda skall det återvinnas på soptippen. Snälla ge mig en revolution Nintendo.

#23

Postad 09 juli 2008 - 08:02

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Ja CG-videos är alltid roligt att koppla av med efter alla surprises :)


CG är mycket finare. :P

#24

Postad 09 juli 2008 - 08:12

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

Japp massvis med nya vita plastleksaker som skall liras med Wii. Efter en spelrunda skall det återvinnas på soptippen. Snälla ge mig en revolution Nintendo.


buhu känner du dig tvingad att köpa allt? jag ser fram emot animal crossing wii och zelda. oh yeah!

#25

Postad 09 juli 2008 - 09:15

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0
Jag e en sucker för skumma speltillbehörs demonstrationer utförda av en samling toppchefer och finniga tonårskids. Mer sånt tack!

Sen vet jag att det bara är 2008 men jag vill se en revolution på "tactile feedback" fronten. Ännu mer avancerad återkoppling från spel där man verkligen sätter sinnena på prov. Har dock ingen som helst aning om vad det skulle kunna vara :) Men man får väl sitta och drömma lite, dessutom är jag gruvligt trött på att stoppa en handkontroll innanför kalsipperna när jag lirar Rez HD.

-lk

#26

Postad 09 juli 2008 - 09:16

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
E3 2008 is less than a week away, and come Monday morning the internets will be buzzing with the latest news from Xbox 360 producer Microsoft. While we know they'll be plugging their biggest titles - Gears of War 2, Banjo Kazooie: Nuts & Bolts, Fable II, and Viva Pinata - what big announcements could we see from the latest of the big 3?

Rumors have been stirring since December about a potential motion control apparatus for the Xbox 360, and instead of fading away like bad rumors generally do, more and more fuel has been added to the possibility as time went on. With the latest speculation indicating a new motion-controlled friendly redesign of the Xbox Dashboard, E3 could very well be the time for the big reveal.

The announcement of a motion controller would naturally lead to the reveal of a big-name title or titles that would use it. This could be Banjo Kazooie, once the subject of one of the motion controller rumors, or an entirely new title. Microsoft isn't the type of company to bank on innovative gameplay alone, so if a motion controller is announced you can bet they'll have the games to back it up.

Then there is the future of the Halo franchise. We all know something new is coming, whether it be Peter Jackson's Halo game or something entirely different. Microsoft isn't going to let the franchise stagnate, and as lovely as the strategy game Halo Wars is looking I very much doubt it has the strength to carry fans of the original FPS gameplay, so there's a good chance we'll be seeing something new, with or without Master Chief.

Personally I am hoping for more information regarding the Zune gaming we got a look at during GDC this year, including some actual titles and release dates for the functionality, but that might just be because I recently bought a Zune for some odd reason. Yeah, I don't know. It was shiny.

All will become clear Monday morning, so we have until then to speculate, assume, and wildly imagine to our hearts' content. What would you like to see from Microsoft? What do you think we'll get? This is why God created the comment section.


#27

Postad 09 juli 2008 - 10:51

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Hehe en kille på Rare ska tydligen ha försagt sig vid en demonstration av nya Banjo:

"So you basically grab with the wrench, and then you twist the controller around."


http://www.maxconsol...ws&newsid=29334

Ska bli ytterst intressant o se vad exakt de kommit upp med. Blir den en ren kopia eller har de slängt in något nytt? Sen vilka spel kommer MS se till att backa upp med?

En Wii med HD grfaik, var ju det man önskade sig i början......

#28

Postad 09 juli 2008 - 11:12

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Ska bli ytterst intressant o se vad exakt de kommit upp med. Blir den en ren kopia eller har de slängt in något nytt? Sen vilka spel kommer MS se till att backa upp med?

En Wii med HD grfaik, var ju det man önskade sig i början......

Intressant. Jag skulle inte bli helt ledsen om det blev i princip en ren kopia (även om de naturligtvis får utveckla). Förhoppningsvis kanske casualgamermarknaden är någorlunda mättad av Wii så vi 360-ägare slipper utvecklaruppstickare som pumpar ut skitspel till 360 också.

Nu plötslit började E3 hypen bita sig fast i mig. Spännande.

-lk

#29

Postad 09 juli 2008 - 11:59

iohan
  • iohan
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0
Känns som det hade varit rätt smart att bundla en ny kontroller med ett spel som Banjo Kazooie och behålla prisnivån. Det är ju enklare att få ut en ny kontroller om det finns mjukvara som driver på.

Nu är jag också riktigt taggad inför E3.

#30

Postad 09 juli 2008 - 12:40

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Känns som det hade varit rätt smart att bundla en ny kontroller med ett spel som Banjo Kazooie och behålla prisnivån. Det är ju enklare att få ut en ny kontroller om det finns mjukvara som driver på.

Nu är jag också riktigt taggad inför E3.



Min tanke också. Köra en Arcade maskin, slänga i 1 vanlig kontroll + den nya kontrollen + Banjo. Samma pris som idag och den slår Wii lätt i värde.

Sony ryktas ju också med liknande. Ironi på hög nivå om båda visar upp på E3, kul sen att höra hur båda bedyrar att de inte kopierat av Nintendo.

#31

Postad 09 juli 2008 - 12:49

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Wii med HD-grafik? Det kommer inte att dyka upp förrän Wii2 (eller vad denna konsol nu kommer att heta).

En stor del av att Wii-kontrollern har fått ett så stort genomslag är att man har världens kanske bästa spelproducent, Nintendo, som leder vägen.

Men en bundling med Banjo, XBOX-mote och Arcade bör vara vägen för MS.
Jag tvivlar dock på att varken MS eller Sony kommer att kunna kopiera Wii-moten och få framgång på detta sätt.

#32

Postad 09 juli 2008 - 12:57

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0
Tror visserligen att PalmiNio inte bry sig så mycket om det med producenterna och spelen. Men jag håller med dig fullständigt dock. Wii:n är mycket mer än den enda maskinen men motion control. För mig är det bl a hela channels upplägget, GUI design etc.

Sen är det en stor skillnad. Wiimote är standard på en Wii vilket det inte med 360:n, vilket gör det mer till en gimmick på 360:n.

Men vem vet, Microsoft kanske presenterar den som en standard kontroll under E3. :) När du köper en 360 framöver får du två olika kontroller. :)

Edit:

Det är intressant nu med facit i hand över hur många som skratta åt Nintendo och tyckte att dom tappat det helt när dom presentera sin Wiimote. :angry:

Redigerat av basselito, 09 juli 2008 - 12:59.


#33

Postad 09 juli 2008 - 13:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

En Wii med HD grfaik, var ju det man önskade sig i början......

Nja, en Wii med HD-grafik gjord av Nintendo så man kan spela Nintendospelen i HD var ju vad jag ville ha iaf =P.

Det är intressant nu med facit i hand över hur många som skratta åt Nintendo och tyckte att dom tappat det helt när dom presentera sin Wiimote.

Dags att gå tillbaka och läsa minnen och se vilka som skrattade och inte tycker jag! :)

#34

Postad 09 juli 2008 - 13:29

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Nja, en Wii med HD-grafik gjord av Nintendo så man kan spela Nintendospelen i HD var ju vad jag ville ha iaf =P.


Dags att gå tillbaka och läsa minnen och se vilka som skrattade och inte tycker jag! :)


Av TVspelsentusiasterna finns det väl ingen som blir särskilt glad av att se vart nintendo är idag. 10000 copy/paste partyspel med utbytta modeller är inget att hurra för.

Wii är en leksak som det även finns ett par schyssta tvspel till. Ser inte den som ett alternativ för dom hardcorelirare som vill åt schyssta spel tbh.

Bra för ekonomerna på Nintendo och för alla förfestentusiaster. Mitt hopp för Wii har tyvärr försvunnit helt. :)

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 09 juli 2008 - 13:30.


#35

Postad 09 juli 2008 - 13:31

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Själv är jag grymt sugen på att se vad littlebigplanet har att erbjuda. Det ät verkligen ett nytänkande spel!

#36

Postad 09 juli 2008 - 13:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Av TVspelsentusiasterna finns det väl ingen som blir särskilt glad av att se vart nintendo är idag.

Det fattar du väl att det finns :)

Hoppas de annonserar DS 2. Och att den kommer om sisådär 2-3 år.

#37

Postad 09 juli 2008 - 14:41

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Av TVspelsentusiasterna finns det väl ingen som blir särskilt glad av att se vart nintendo är idag. 10000 copy/paste partyspel med utbytta modeller är inget att hurra för.

Jag skulle verkligen kalla mig tv-spelsentusiast. Har spelat flitigt sen jag var en liten pöjk. Har varit så pass engagerad med mitt spelande att jag nu sitter som Lead Environment Artist hos Io Interactive. Jag spelar enbart på min Wii nuförtiden (har även en 360). Super Mario Galaxy, Okami, Lost Winds etc...mmmm.

--->Zolier
Ja det hade verkligen inte varit dumt med en DS 2. Men sen igen. Vi vet hur Nintendo resonerar. Så länger man säljer som in i backen så finns det ingen direkt andledning att börja med något nytt.

#38

Postad 09 juli 2008 - 19:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

--->Zolier
Ja det hade verkligen inte varit dumt med en DS 2. Men sen igen. Vi vet hur Nintendo resonerar. Så länger man säljer som in i backen så finns det ingen direkt andledning att börja med något nytt.

Mjo, I know. Men isåfall kommer det aldrig komma någon ny :)

#39

Postad 10 juli 2008 - 14:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

We can today announce that Ubisoft will show for the first time a new action game during E3 2008 next week called I Am Alive for Xbox 360, PlayStation 3 and PC. Jade Raymond (Assassin's Creed) will be working on this new game developed by Darkworks (Cold Fear) in Paris since 3 years. Scheduled to be released during spring 2009, I Am Alive is a survival video game that takes place after an earthquake in Chicago, it will be a first person game without weapons (only flash ball), a little bit like Mirror's Edge. Ubisoft will show a very long video of I Am Alive (14 - 20 minutes) during E3 2008, no playable version will be shown this time, we will have to wait for Games Convention in Germany to see the first playable map of the game.


OMG! Från skaparna av Cold Fear ;)

Postad bild

Capcom skulle också visa något nytt som gick under kodnamnet Flock eller vad det var.

#40

Postad 10 juli 2008 - 14:52

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

OMG! Från skaparna av Cold Fear ;)

Postad bild

Capcom skulle också visa något nytt som gick under kodnamnet Flock eller vad det var.


Henne och en kanna öl. Och hennes tvspel förstås!! :blush:
Survivalspel är alltid kul, och utan vapen blir de inte sämre. Skönt att slippa lite av det galna renhåriga skjutandet.

#41

Postad 10 juli 2008 - 18:37

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Also tune in for more world exclusive surprises including something special from id Software and Raven Software.

Oh, RTCW2 månne?

#42

Postad 10 juli 2008 - 18:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Oh, RTCW2 månne?

Funderade precis igår på om de inte skulle visa det nu. Det är ju redan utannonserat så...

#43

Postad 10 juli 2008 - 20:07

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0
ÖÖh, varför har egentligen Jade Raymond blivit så känd? Hon har gjort ett ok spel och är snygg och så är hon vips kändis.
Om det är bara för hon är snygg så tycker jag de flesta utvecklare med någorlunda stora utvecklingsteam borde ha en minst lika snygg tjej bland de anställda som de kan ha som maskot.

På tal om E3 så hoppas jag på att de visar något ur Alan Wake...

Redigerat av Unregistered6116c5cb, 10 juli 2008 - 20:16.


#44

Postad 10 juli 2008 - 20:29

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

På tal om E3 så hoppas jag på att de visar något ur Alan Wake...

Ja det vore på tiden. Man kan tro att remedy blev tvungna att gå tillbaka till ritbordet med tanke på hur tyst det varit om detta spel, inte alla idéer som fungerar utöver ett tech demo. Lite som Splinter Cell Conviction-teamet som tydligen gick tillbaka till ritbordet.

Jag vill se ett next-gen Turrican från Factor5. (som inte är på Wii) Vore på tiden att de utnyttjade den IPn. ;)

#45

Postad 10 juli 2008 - 20:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

ÖÖh, varför har egentligen Jade Raymond blivit så känd? Hon har gjort ett ok spel och är snygg och så är hon vips kändis.
Om det är bara för hon är snygg så tycker jag de flesta utvecklare med någorlunda stora utvecklingsteam borde ha en minst lika snygg tjej bland de anställda som de kan ha som maskot.

Assasins Creed var ganska hypat. Dessutom stod hon på E3 stagen under MS presskonferens LIVE. Och hon har synts mycket i media. Det är därför.

Plus att hon är snygg =P.

Lite som Splinter Cell Conviction-teamet som tydligen gick tillbaka till ritbordet.

Det gjorde de inte. De förnekade det.

Redigerat av Zoiler, 10 juli 2008 - 20:31.


#46

Postad 11 juli 2008 - 05:31

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Wii med HD-grafik? Det kommer inte att dyka upp förrän Wii2 (eller vad denna konsol nu kommer att heta).

En stor del av att Wii-kontrollern har fått ett så stort genomslag är att man har världens kanske bästa spelproducent, Nintendo, som leder vägen.

Men en bundling med Banjo, XBOX-mote och Arcade bör vara vägen för MS.
Jag tvivlar dock på att varken MS eller Sony kommer att kunna kopiera Wii-moten och få framgång på detta sätt.


Inget ont om Nintendo. Men ser man till hur Wii säljer här hemma så räcker det med konsol + kontroll + 1 spel. Tror nog att en enorm majoritet av Wii ägarna tyvärr nöjer sig med Wii Sports. Konsolen kanske har historiens sämsta attachment rate när det gäller spelen och hur dåligt tredjeparts spel säljer är ju direkt pinsamt, då syftar jag på de som är bra.

Wii Sports är trots allt en ytterst stor del av det lyckade konceptet och Wii sports är liksom lite irriterande enkel idé och lär knappast ha varit något svårt att utveckla.

Visst krävs det en inriktning av spel som är mer familjevänliga, men det är väl därför Rare kommer få ansvaret.

Säger inte att det blir Wii-artad försäljning för det går inte kopiera ett sånt fenomen. Men fortfarande, ja Wii i HD. Hade varit kul att lira lite snygga FPS med Wii kontrollen och så vidare.

Anledningen till att jag sålde mitt Wii är att det görs så enormt få bra spel till Wii att det räcker jag snyltar på polarens när dessa kommer ut.

Redigerat av PalmiNio, 11 juli 2008 - 05:33.


#47

Postad 11 juli 2008 - 11:29

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0

ÖÖh, varför har egentligen Jade Raymond blivit så känd? Hon har gjort ett ok spel och är snygg och så är hon vips kändis.
Om det är bara för hon är snygg så tycker jag de flesta utvecklare med någorlunda stora utvecklingsteam borde ha en minst lika snygg tjej bland de anställda som de kan ha som maskot.

På tal om E3 så hoppas jag på att de visar något ur Alan Wake...


Med en kundkrets vars närmsta sexuella erfarenheter är skakfunktionen i handkontrollen så är det busenkel och snorbillig marknadsföring med antingen en snygg tjej att sukta efter (som dessutom kan dethär med tevespel, omgwtfbbq!) eller en stekare med populärfrisyr som nördarna kan identifiera sig med.

Tjejer i tevespelskretsar blir (tro det eller ej) märkbart särbehandlade. Jag tvingade en god vän till mig att göra en gamertag och börja köra lite test drive unlimited hemma hos mig. Hon är ganska "tjejig" av sig så hon fick naturligt en ganska "tjejig" gamertag och hon ville ha en rosa cabbad ford mustang i spelet.

Och det tog kanske två minuter innan hon var totalt omringad av killar med olika ambitionsnivåer, endel gjorde donut-burnouts eller körde baklänges (halva inne, jag lovar) medans andra skickade helt sjuka förslag om vad de borde göra på hennes "voicemail" på xbl.

Riktigt pinsamt är det oavsett.

#48

Postad 11 juli 2008 - 15:11

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
läste nyss rykten om att ac wii är klart (!!!) och att nintendo jobbar på punch out wii. fudge yeah! om detta stämmer får vi antagligen se båda spelen om några dagar bara =D. *se fram emot*

#49

Postad 11 juli 2008 - 15:14

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Punch Out! Wii... jippie!

#50

Postad 11 juli 2008 - 17:14

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0
Är väldigt nyfiken över vad som kommer med det "nya" PS3 och OM vi får samma uppgradering som USA..


MVh



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.