Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation Portable

1021 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 21 januari 2005 - 00:26

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Vill lägga till några varningar angående PSP i dagsläget bara.

1. En fil började cirkulera förra veckan i form av en uppdatering för Sony´s handhållna konsoll PSP. I den lovas uppgradering som bland annat ger en ordbehandlare, en mailklient och en browser. Nu går Sony ut och varnar personer för att använda uppdateringen eftersom det kan resultera i att du håller en PSP i handen som är lika död som Lili & Sussie´s karriär.

2. Rapporter har kommit in om att de första 200.000 enheterna av Sony´s nya handhållna konsoll PSP har lite hårdvaruproblem. Damm "innanför" skärmen, döda pixlar, spel låser sig. Det är början på en inte alltför glad lista. Man får hoppas att det bara är en svinnande liten användarbas som råkat ut för dessa barnsjukdomar.

Webbhallen har satt ett pris på 2349.kr i alla fall för PSP
Priset som sägs DS lär hamna på ska ligga på omkring 1500.kr antingen lite mindre eller lite mer i alla fall.

En fråga är att klassas verkligen PSP som en bärbar spelkonsol? då en spelkonsol alltid varit just en konsol för att spela på. Denna PSP är ju en multimedia station verkar det som, så igentligen kan man inte jämföra PSP/DS.

Läste i tidningen för några dagar sedan att sony gått ut med att PSP inte är gjord för att spela ute utan inomhus med strömsladd :)

Samt att PSP kommer att bli en konkurrent till PS2 om det skulle bli för stort, så nu förstår jag varför dom gick ut officiellt att dom inte skulle börja stor massproducera psp och att dom inte ville att den skulle bli en för stor konkurrent till PS2. Verkar som att dom pumpat igång detta nu i alla fall en del

Saxxar
Sony har gått ut med ett pressmeddelande där man berättar varför man har såna problem att skeppa nog med PSP-enheter. Det beror enligt Sony på att man inte kan producera nog med GPU:er (Grafikprocessorn) för att möta efterfrågan, eller, kravet. Problemet utökas till att den produceras med 90-nanometersteknik vilket gör att det inte bara går att flytta produktionen till en tredjepart


Jag vill klargöra att jag inte äger någon bärbar konsol, förutom den första gameboy. Vi har både PS1/PS2/GC och mer spel till Playstation än Gamecube.
Så jag vill få fram att jag inte håller på någon speciell här.

Redigerat av Camridge, 21 januari 2005 - 00:37.


#52

Postad 21 januari 2005 - 00:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Vill lägga till några varningar angående PSP i dagsläget bara.

1. En fil började cirkulera förra veckan i form av en uppdatering för Sony´s handhållna konsoll PSP. I den lovas uppgradering som bland annat ger en ordbehandlare, en mailklient och en browser. Nu går Sony ut och varnar personer för att använda uppdateringen eftersom det kan resultera i att du håller en PSP i handen som är lika död som Lili & Sussie´s karriär.

2. Rapporter har kommit in om att de första 200.000 enheterna av Sony´s nya handhållna konsoll PSP har lite hårdvaruproblem. Damm "innanför" skärmen, döda pixlar, spel låser sig. Det är början på en inte alltför glad lista. Man får hoppas att det bara är en svinnande liten användarbas som råkat ut för dessa barnsjukdomar.

Webbhallen har satt ett pris på 2349.kr i alla fall för PSP
Priset som sägs DS lär hamna på ska ligga på omkring 1500.kr antingen lite mindre eller lite mer i alla fall.

Verkar vara billig skräp den dära PSP:n, typiskt Sony =/.

Angående den där filen som pajar pspn så kunde man tydligen skicka tillbaks den till utvecklarna och få den fixad. Mot betalning givetvis.

Sony är smarta när det gäller marknadsförning. De startar sina konsoler utan någonting och sedan lägger de till grejerna som borde vart med från början efteråt och tjänar än mer. De hade ju inte ens 4 portar från början på ps2an, ingen hårddisk osv... sen släpper de ju PStwo oxå... Nej, jag har genomlistat sonys usla strategi att lura till sig kunder :) .

Tack för prisinfon, verkar som man får punga ut med en tusenlapp extra om man vill bli utan touchscreen .-_-.

Angående bärbar så tycker jag väl den verkar ganska bärbar iof, men 5-6 timmar verkar ju inte speciellt kul... Blir säkert mindre med mer grafiktunga spel.

När man läser att den ev kommer att få "internet applications such as a web browser and email client, tools including a text to speech utility and a calculator, and a word processor and spreadsheet" så är det ju redan avgjort!


Man har uppenbarligen olika krav på bärbara spelkonsoler :( .

Redigerat av Zoiler, 21 januari 2005 - 00:44.


#53

Postad 21 januari 2005 - 07:44

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

sen släpper de ju PStwo oxå... Nej, jag har genomlistat sonys usla strategi att lura till sig kunder  :) .

PSTwo är ju en perfekt skapelse. Tyst och extremt liten och smidig. Hade varit trevligt om M$ hade följt samma bana...

#54

Postad 21 januari 2005 - 08:35

fluid
  • fluid
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Priserna brukar ju vara höga i början på allt nytt. För att sedan sjunka tillbaka en bit för att få köpare av den stora massan. Tror priset kommer att ligga runt 1800 - 2000 efter ett tag.

#55

Postad 21 januari 2005 - 13:07

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Vi får se hur det blir med priserna som sagt då det säkerligen kommer att ändras "kanske"

spelbutiken
DS 1495.kr
PSP 1995.kr

Detta är gamla uppgifter, om man kollar på webbhallen så hade dom ett lägre satt pris förut men sedan så fick dom ny info och priset höjdes.
Så mellan 1995 och 2349 lär PSP hamna på.

Redigerat av Camridge, 21 januari 2005 - 13:07.


#56

Postad 21 januari 2005 - 15:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

sen släpper de ju PStwo oxå... Nej, jag har genomlistat sonys usla strategi att lura till sig kunder  :P .

PSTwo är ju en perfekt skapelse. Tyst och extremt liten och smidig. Hade varit trevligt om M$ hade följt samma bana...

ÄGGsakt! Varför kunde de inte haft den modellen från början. :huh: .

Lär ju ha låtit nåt liknande på sonys högkvarter inför ps2 releasen:

-Alright so this is a very nice version of our new console, very small, silent and handy. Just perfect!

-Hmmm, indeed a little toooo perfect... Lets do what we always do shall we?

-Ah, u mean...?

-Yes...lets release this bigger, uglier, and just overall worse console...it will still sell alot cuz the customers dont know we have a better version waiting.... :) . Then near the end of its lifetime we can market the new and improved one so we sell "2 consoles in 1" Hrrrhrrr...

-Ha ha, wait wait remove the 4 controllerinput and the harddrive too *snivel*, we will sell it separately after a few years!!

-Muahaahaha *Evil laugh*, Ur the maaan Ken!

-Moron customers :lol: :o .


Här är en hint om nintendo DS pris i Europa: Vi verkar få reda på det den 27:e Januari.

"Another flashfire of Euro DS speculation has been sparked on the internet today after German gaming site Gamefront quoted retailer sources as pinning down the handheld for an early March release at a price of 149 Euro - just over £100.
This was rapidly followed up by speculation from other websites that the release date would in fact be Friday March 11, a date that has been whispered around the industry for a couple of weeks.

Unsurprisingly, Nintendo remain unphased. A spokesperson told us, "We have not announced any details regarding price or launch date of the Nintendo DS in Europe. Everything published to date is entirely speculative and we will be announcing our plans for DS in Europe in the near future"

The plans will in fact be officially announced next Thursday, January 27, at a press conference in Paris."

Den 27:e får vi oxå reda på detta:

http://xbox.ign.com/...1/581270p1.html

En Konami DS titel kanske :P .

#57

Postad 21 januari 2005 - 15:12

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

ÄGGsakt! Varför kunde de inte haft den modellen från början.  :) .

Enkelt svar. Det beror helt enkelt på att PSTWO inte hade varit möjlig att bygga år 2001.

Varför? Jo för att de i och med pstwo gått över till 90 nanometer teknik som innebär mindre chip och mindre värmeutveckling.

Bla har de fått in hela Emotion Engine CPU:n och GS grafikprocessorn i ett enda chip, försök göra det 2001 då man satt med 250 nanometerteknik....

Hur mkt har M$ uppdaterat sin? :P

#58

Postad 21 januari 2005 - 15:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Hur mkt har M$ uppdaterat sin?  :)

Ptja... Mest med massa software som förbättrar den som en multimediamaskin, samt kablar, men även med S-controllerna.

De behövde ju inte uppdatera kontrolluttagen eller HD :P .

Ska de använda 90 nm teknik i PS3:an?

#59

Postad 24 januari 2005 - 08:31

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
I dagens prototyper kör de med 90 nm men planen är väl att så fort som möjligt komma igång med 65 nm vilket alltså skulle reducera chipstorlek och värmeutveckling med cirkus 50%.

Sony kommer förmodligen vara först i världen med att nå 65 nm. De visade för redan typ två år sen en prototyp av ett chip som baserades på 65 nm ledningstjocklek och i detta chip fick de bla in hela 32 MB sk embedded DRAM. Inte omöjligt att grafikchippet som tagits fram tillsammans med nVidia lånar lite av den här tekniken. Hoppas det, det borgar för sanslös minnesbandbredd vilket annars är flaskhalsen i och med dagens snabba processorer (PS2:ans GS2 chip innehåller 4 MB EDRAM med en för den här tiden sanslös bandbredd på 48 GB/s(!), undra då vilken bandbredd GS3 skulle få isf...phett!)

#60

Postad 25 januari 2005 - 19:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
http://www.gamespot....ws_6116985.html

Fullkomliga idioter...

#61

Postad 27 januari 2005 - 20:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Officiellt nu: Nintendo DS kommer kosta 149 Euro i Europa, kommer 11:e mars. 1 4 9 Euro... jag tror PSP blir mer än dubbelt så dyr :huh:

http://www.computera..._pic_136890.jpg

#62

Postad 28 januari 2005 - 07:42

zyntax81
  • zyntax81
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
Varför är gamespot fullkomliga idioter och vad baserar du att PSP skulle bli mer än dubbelt så dyr?

Anser att du pratar utan belägg.

Officiellt nu: Nintendo DS kommer kosta 149 Euro i Europa, kommer 11:e mars. 1 4 9 Euro... jag tror PSP blir mer än dubbelt så dyr  :huh:

http://www.computera..._pic_136890.jpg

<{POST_SNAPBACK}>



#63

Postad 28 januari 2005 - 14:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Varför är gamespot fullkomliga idioter och vad baserar du att PSP skulle bli mer än dubbelt så dyr?

Anser att du pratar utan belägg.

Officiellt nu: Nintendo DS kommer kosta 149 Euro i Europa, kommer 11:e mars. 1 4 9 Euro... jag tror PSP blir mer än dubbelt så dyr  :huh:

http://www.computera..._pic_136890.jpg

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>



Verkar som det kommer ligga runt 2000 kr och DS kommer kosta 1300, så 50 % dyrare för basenheten. Säg att du får med 32 MB memory där. Jag tror inte det räcker speciellt länge för spel och defenitivt inte för att kolla på film tex. Räkna med 200-500 extra för det. Sen verkar det som om psp-spelen kommer kosta nån hundralapp mer, lite osäkert dock. Dessutom får du lägga till att man kan temporärt ladda ner spel från andra på DS så att om du ska lira multiplayer så behöver inte alla köpa spelen.
På tradera säljs PSP för 3-3300 spänn, man kan få tag på DS för 1.3-1500. Det är ju bara nu men dubbelt så dyrt ;) . Och Fluid fick betala 3200 för sin. Vet inte om han köpte extra minne iof.


http://www.gon.nu/fo...573&ipage=1&p=1

Här en fin länk angående PSP.

Är det belägg nog? Det finns inga råfakta och då får man tro och spekulera vad man vill, vilket är exakt vad jag gör.

Angående idioter kommentarer var den (om du hade tatt dig tid att läsa länken) riktad mot Sony, som skickar ut en konsol där tydligen en av knapparna inte fungerar ordentligt och sedan inte ber om ursäkt. 0,6 % har hittils skickats tillbaka för reparation. Lägg till detta PSP som har pajat pga att användarna laddade ner ofärdig programvara. De kan lagas mot betalning ;) . Det är ju iof oxå användarnas fel, men det ska inte finnas sånt tillgängligt.
Sen har man hört att PSP ska få längre batteritid i framtiden. Vad ovanligt(!) att de släpper en bättre produkt i efterhand <_< .

#64

Postad 21 april 2005 - 05:46

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Var inne i en affär igår och pratade med en säljare om PSPn. Säljaren sa att det fanns två versioner av PSPn, en som är tillverkad i Japan och en som är tillverkad i Kina.

Den japanska PSPn skulle ha en skärm från Sharp och den kinesiska från Samsung. Säljaren menade bestämt att den japanska varianten var ljusår bättre både när man ser till skärmen och kvalitén i övrigt.

Han hade dock ingen större lust att demonstrera skillnaden mellan skärmarna, men propsade på att jag skulle ta den japanska. I nästa affär jag frågade hade dom ingen aning om vad jag pratade om.

Är det någon annan här som hört något liknande eller kanske tom sett att dom skiljer sig åt?

Man skulle ju kunna tro att maskinerna tillverkade i Japan har högre kvalitet än dom tillverkade i Kina.. men att också skärmen är bättre, vet inte.

Vad tror ni?

#65

Postad 21 april 2005 - 08:47

Unregistered12194d4f
  • Unregistered12194d4f
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Var inne i en affär igår och pratade med en säljare om PSPn. Säljaren sa att det fanns två versioner av PSPn, en som är tillverkad i Japan och en som är tillverkad i Kina.

Den japanska PSPn skulle ha en skärm från Sharp och den kinesiska från Samsung. Säljaren menade bestämt att den japanska varianten var ljusår bättre både när man ser till skärmen och kvalitén i övrigt.

Han hade dock ingen större lust att demonstrera skillnaden mellan skärmarna, men propsade på att jag skulle ta den japanska. I nästa affär jag frågade hade dom ingen aning om vad jag pratade om.

Är det någon annan här som hört något liknande eller kanske tom sett att dom skiljer sig åt?

Man skulle ju kunna tro att maskinerna tillverkade i Japan har högre kvalitet än dom tillverkade i Kina.. men att också skärmen är bättre, vet inte.

Vad tror ni?

<{POST_SNAPBACK}>


Det spelar ingen roll var den är tillverkad. Om Sony inte kan uprätthålla en jämn kvalitet så sitter de i skiten (vilket de redan gör enligt mig).
Du bör verkligen se till att du har returrätt om något skulle hända med maskinen (t.ex. döda pixlar, heta pixlar, diskar som poppar ut av sig själva eller knappar som fastnar i nedtryckt läge).

Glöm inte att köpa tre stycken extrabatterier och senaste nummret av Se & Hör (så du har något att göra när nästa level laddas).

#66

Postad 21 april 2005 - 13:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Glöm inte att köpa tre stycken extrabatterier och senaste nummret av Se & Hör (så du har något att göra när nästa level laddas).

<{POST_SNAPBACK}>

:) Ha ha, av egen erfarenhet eller? :rolleyes:

#67

Postad 21 april 2005 - 13:50

mark77th
  • mark77th
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Jag har en fråga till alla privigerade lyckostar som har fått tafsa med sina flåttiga fingrar på den lilla skönheten PSP....

Den annaloga styrspaken...hur är den? Är det som en vanlig annalog spak eller är det en platta som känner av tummens rörelser (som en styrplatta på en bärbar dator)..?...

Det ska fungerar väldigt bra i alla fall...

OK en fråga till...

Hur känns knapparnas utplasering när man håller PSP i handen?


(Jag har en känsla att svaren på dessa frågor bara kommer att slå fast denna lilla apparats förträffilighet,,, men ville ändå ställa frågorna)

#68

Postad 21 april 2005 - 16:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Äh erkänn nu att ni bara har PSPn pga detta:

http://www.hype.se/view.php?id=14355

... :)

Redigerat av Zoiler, 21 april 2005 - 16:16.


#69

Postad 21 april 2005 - 19:19

Unregistered12194d4f
  • Unregistered12194d4f
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Glöm inte att köpa tre stycken extrabatterier och senaste nummret av Se & Hör (så du har något att göra när nästa level laddas).

<{POST_SNAPBACK}>

;) Ha ha, av egen erfarenhet eller? :D

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, faktiskt. <_<
Jag vill inte såga PSP'n rakt av, för den har ju faktiskt en underbar skärm och fantastisk grafik (dock vinner DS när det kommer till ljud). Tänk er bara när de släpper GTA till PSP'n! Tänk er att köra omkring i en fet stad i multiplayer mode! OMG! :)

Polaren köpte en PSP för snart en månad sedan (han är supernöjd!) och jag har testat den, samt tittat när han spelat. Laddningstiderna är OFANTLIGA! (precis som på PS2) Jag må vara en otålig människa, men om batteritiden hos PSP'n är ca hälften av DS och har 30-40 ggr längre laddningstider så innebär det att den effektiva speltiden är mycket liten (det är ju faktiskt discen som drar mest batteri). Jag menar, om du nu har ett par minuter över i ett väntrum/busstation och vill spela ett par minuter så hinner du ju inte boota upp skrället innan det är dags att stänga ner. Om du har en otroliga turen att hinna starta upp så tar det 30-40 sekunder att ladda en bana (Ridge Racer t ex). Gör om denna procedur ett par gånger, och ditt batteri måste laddas igen. Att du sedan måste knapra Losec för att dämpa din datorstress gör inte saken bättre :huh:

Nintendo har varit mycket smarta på denna biten. Inte nog med att laddningstiderna toppar på ca 2-3 sekunder, du kan när som helst fälla ihop maskinen så att den går ner i standby-läge. Sedan är det bara öppna locket och fortsätta spela. :rolleyes:

Men, som jag sagt i andra inlägg, PSP och DS är inte konkurenter. De är helt enkelt två väldigt olika maskiner.

#70

Postad 21 april 2005 - 19:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Tänk er bara när de släpper GTA till PSP'n! Tänk er att köra omkring i en fet stad i multiplayer mode! OMG!  :)

Tja inte för att krossa dina drömmar, men vid den tiden finns det antagligen redan till PS3 i multiplayer. Den staden borde vara fetare <_<

Nintendo har varit mycket smarta på denna biten. Inte nog med att laddningstiderna toppar på ca 2-3 sekunder, du kan när som helst fälla ihop maskinen så att den går ner i standby-läge. Sedan är det bara öppna locket och fortsätta spela.  :rolleyes:

Juste, det visste jag inte! Fälla ihop den mitt i en castlevaniabana tex och sedan fortsätta 4 timmar senare som om inget hänt alltså? Nice...

Men, som jag sagt i andra inlägg, PSP och DS är inte konkurenter. De är helt enkelt två väldigt olika maskiner.

Nje, de blir ju konkurrenter eftersom konsumenterna inte förstår att de egentligen inte är konkurrenter. Man vill köpa en ny bärbar, vill oftast inte ha två st. Klart de blir konkurrenter då. Man väljer ena eller andra.

Men man kan inte jämföra dem om det är så du menar, eftersom de är överlägsna den andre maskinen på olika delar (undantaget ljudet). Dessutom, de flesta (nästan alla?) spelen som kommer till DS kommer inte på PSP och speciellt inte med samma gameplay.

#71

Postad 21 april 2005 - 20:05

Guppa
  • Guppa
  • Bredbildad

  • 731 inlägg
  • 0
skillnaden är ju den att med PSP sitter du i 30-40 sekunder och tänker fan va snygg den är, medan du med DS måste sitta ett par sekunder och tänka på hur besviken du är på dig själv att du inte väntade tills du hade råd att köpa PSP

#72

Postad 21 april 2005 - 23:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

skillnaden är ju den att med PSP sitter du i 30-40 sekunder och tänker fan va snygg den är, medan du med DS måste sitta ett par sekunder och tänka på hur besviken du är på dig själv att du inte väntade tills du hade råd att köpa PSP

<{POST_SNAPBACK}>

Tur att det är spelen som räknas :)

#73

Postad 22 april 2005 - 07:38

Unregistered96238735
  • Unregistered96238735
  • Användare

  • 238 inlägg
  • 0
fast jag trodde att psp har standbyläge?
Tycker att jag har läst det nånstans.

Annars är det ju rätt segt. särskilt om man bor inne i stan där det inte tar SÅ lång tid att vänta på tunnelbanan...

/E

#74

Postad 22 april 2005 - 10:41

bodybag
  • bodybag
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0
Det där om att det skulle ta 40sek att ladda en bana i ridgeracer är skitsnack, klockade själv precis och det stannade på ca 10sek, från att jag valt bil till spelet började. Ska du därimot sätta igång spelet från början, så tar det säkert 30-40sek innan du kan börja köra, något som du behöver göra väldigt sällan eftersom man alltid sätter manskinen i ett sleepmode:

Det finns en sleep-knapp, man kan sätta maskinen i sleep när som, sen börja spela från samma ställe när du vill, som att trycka på en energisparar-pause typ.

Den analoga styrspaken är helt värdelös för oss med större händer, sitter för långt ner OM man samtidigt måste använda axelknapparna, om inte så kan du hålla den annorlunda och då sitter den faktiskt riktigt bra placerad. Efter ett par veckor så har jag dock lärt mig leva med det och nu funkar det faktiskt riktigt bra.

#75

Postad 22 april 2005 - 13:23

surte
  • surte
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

någon som vet var man kan köpa den? Jag e alltså nyfiken på om det finns en japansk butik som säljer den o som även har engelskt text på sin hemsida så att man förstår någe..

<{POST_SNAPBACK}>



Varför köpa den när man kan få den gratis på *länk raderad*? ;)

Inga länkar till pyramidspel är tillåtna på forumet. //Nerevarine

Redigerat av Nerevarine, 22 april 2005 - 21:33.


#76

Postad 23 april 2005 - 15:34

Unregistered30c95dfb
  • Unregistered30c95dfb
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Har startat en tråd här med lite Svensk info, förhoppningsvis kommer fler butiker + inlägg:

https://www.minhembi...showtopic=93321

#77

Postad 24 april 2005 - 16:23

SwedBear
  • SwedBear
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Jag har PSP (mina artikel hos gamingeye som länkades tidigare) och jag är supernöjd. Jag har ingen NDS ännu (har testat) så jag har ingen anledning att säga att den är bra/dålig (har en positiv känsla dock, väntar bara på lite mer spel som jag vill ha innan jag köper en).

Jag köpte min PSP från japan i december och har alltså haft den länge.

* Kvaliten är mkt bra. Visst, precis som Nintendo så har det varit vissa problem med döda pixlar men i USA går det att byta PSP (iallafall låter det så om man läser GameSpot forumen) om du har döda pixlar så det är samma typ av problem man får räkna med på större LCD-skärmar. Min PSP har inga döda pixlar utan bara ett litet dammkorn under glaset på ett ställe där man normalt inte ser den. Samma problem som jag sett på vissa tlefoner. Min GBA Sp har förövrigt 3 döda pixlar.

Det där snacket om knappen var som vanligt storm i ett vattenglas som blåstes upp av nintendo ******s.En mkt liten del hade knappar som fastande. I övrigt så har bara den knappen något annorlunda känsla i sig. Det är inget fel på knappen.

* Bra batteritid. Nej, den har inte samma tid som NDS eller GBA SP men för en normal användare som spelar på tåget/bussen/på väg så funkar det utmärkt. Jag använder den precis som jag använt min GBA Sp (och kommer använda min NDS) och jag laddar den ca 1 gång i veckan.

* Underbar skärm. Skärmen är verkligen underbar. Det går inte att jämföra med något annat. Den är stor, ljusstark och har hög upplösning. Spel på PSP ser redan nu enormt bra ut. Tänk hur det blir när utvecklare lär sig mjölka ut max från maskinen?

* Film och musik. De inbyggda högtalarna är ok men det är med ett par bra hörlurar ljudet briljerar. hade jag inte en bra MP3 spelare skulle jag utan problem lyssna på musik via PSP'n. Skärmen gör att film är njutbart att se. Jag har konverterat lite DS9 och SG1 från DVD och tittat på bussen och det är riktigt bra.

* Analoga spaken. Jag tycker den sitter bra även om den kunde sitta ett snäpp högre upp. Jag har inte små händer men får ändå inte ont i handen efter en längre tids spelande. Jag föredrar dessutom att använda den analoga kontrollen i de flesta spel eftersom den ger bättre precision. Personligen tycker jag en analog spak på en handhållen konsol är lika mkt nytänkande som touch-skärmen på NDS.

Hittills har jag skaffat en hel del bra spel (och några mindre bra). Jag har Ridge Racers (jap version, enormt bra spel), Lumines (jap , ett måste ha spel), NFSU:Rivals (jap, sådär, för mkt jap text), Apes Escape: Academy (jap, kul men svårt), Minna No Golf (jap, riktigt kul), Apes Escape: On the Loose (US, ok men inte mer), Wipe Out pure (US, coolt!!), Archer McLean Mercury (US, bra!) och MLB Baseball (US, inte hunnit spela än).

I slutändan är det spelen som styr vilken konsol mans ka köpa. PSP har hittills haft fler intressanta spel än NDS för mig men jag vet att det är en hel del kul på gång till NDS. Är man i valet och kvalet tycker jag man ska titta på vilka spel som finns eller kommer under de närmaste 6 månaderna och sedan bestämma utifrån det. Det spelar ju ingen roll om du har en innovativ kosnol eller en konsol med stor fin skärm om man inte har några spel att spela, eller hur?

/B

#78

Postad 04 maj 2005 - 17:49

hiphop_joe04
  • hiphop_joe04
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Jag beställde min PSP i fredags förra veckan och får den nu på fredag via DHL. Skriver ner lite var jag tycker efter jag spelat lite :unsure:

#79

Postad 05 maj 2005 - 00:07

Unregistered56b04b1d
  • Unregistered56b04b1d
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
Håll i er... här kommer ett mastodont inlägg ;) :lol:

Jag fick min PSP (JPN) från Lik-Sang i måndags efter att ha beställt den torsdag förmiddag. Tillsammans med den köpte jag även följande prylar:

- PSP Valuepack
- USB kabel med laddsladd
- Laddställ
- Aero case
- Skärmskydd (plast man "klistrar" på)
- Fyra spel:
---- Archer Maclean's Mercury (US)
---- Wipeout Pure (JPN)
---- Lumines (JPN)
---- Ridger Racers (JPN)

Efter att ha lekt med denna "godsak" i tre dagar nu så kan jag snabbt konstatera ett antal saker:

- Gedigen maskin (inget som direkt knarrar eller knäpper när man mekkar med den)
- Skön analog styrning (en platta som man kan föra ca 2-3mm i varje riktning)
- Urläcker design, drar till sig folk (kanske en nackdel :D)
- Bra batteritid (inte lyckats köra den i botten än, laddar iofs varje kväll)

Nu till den mer ingående genomgången ;)

Valuepack var ganska överskattat, hade nog inte köpt det nu i efterhand, men vid tillfället kändes det som "ah, wtf" .. På lik-sang skilde det ca 200kr mellan value och standard. Skillnaden är (som de flesta intresserade säkert redan vet) att man med valuepack får med ett fodral (av tjockt skumtyg), hörlurar + inline remote samt en ful strap att sätta i sidan så man inte tappar PSPn. Hörlurarna är av typen "iPod-wannabe" och känns väldigt sunkiga, inline fjärren ännu värre. Tygfodralet kan vara smidigt, men i mitt fall så kommer PSPn tillbringa en stor del av tiden i en ryggsäck, varpå Aerocase var mer aktuellt då den är mer robust (mer om det sen).
Fick även med en adapterkontakt för laddaren så att kontakten passar. Laddaren är i två delar, där den ena är själva sladden med väggkontakten, så mao kan man byta den mot en helt vanlig svensk sladd om man vill slippa adaptern. Slutligen så fick man även ett Memory Stick Duo på 32MB för att spara profiler och savegames. Känns lite snålt men skall man bara spela spel så kan det funka (de flesta spelen använder ca 256kb per save) ... Vill man ha musik, film och foton så bör man investera i minst ett 512MBs Memory Stick PRO Duo.

USB kabeln med laddare gör att du dels kan ansluta PSPn till Windows/MacOSX/*nix som en standard MassStorageDevice (man kommer då åt Memory Stick:et) och/eller ladda PSPn via USB. Observera att laddning sker via en separat plug, dvs, USB kabeln är splittad och man måste plugga i båda kablarna för att göra både och. Gissningsvis tar det ca 4ggr så lång tid att ladda via USB då den levererar max 0.5A medans AC adaptern fixar upptill 2A. Dock har jag inte mätt. PSPn upptäcks som en USB 2.0 enhet, men funkar bra även med USB 1.1 (men går då bra mkt slöare). En annan sak man bör veta är att USB anslutningen kräver att man aktiverar den i PSPn. Och när den är aktiv kan man inte göra något annat på PSPn.

Aero Case... Rekommenderas varmt. Sidorna är gjorda av nån slags gummi/plast som är bra mkt mer stabilt och ger ett bättre skydd än vad value packet's tygskums fodral ger. Dessutom får det plats 4 UMD diskar förutom din PSP. Ev får du plats med hörlurarna från valuepacket, men du riskerar då att klämma allt rätt så rejält. Fodralet har även en karbinhake som är tänkt att användas för att fästa det till din reseväska. Frågan är hur bra den funkar. Likaså finns det ett bältesfäste... Har inte haft och kommer nog inte använda dessa två anordningar. Känns onödiga och ger tyvärr ett minus i protokollet då själva fästpunkten för karbinhaken är en fet nit som med tiden troligen kommer att ge fina skavmärken på PSPn's undersida då det ligger emot.

Laddställ. En billig men smidig investering (70-80kr om jag minns rätt). Gör inte mkt mer än att det håller din PSP och laddar den samtidigt. Men det är bra mycket smidigt att bara "plonka" ner PSPn i stället när man är klar med den för dagen. Och 80kr gör varken till eller från när man köper en pryl för strax under 2000 kr. Dessutom, ganska bra show-off faktor på det hela. Just ja, när du har strömmen inkopplad så tänds en vit lysdiod i mitten. Denna lyser när PSPn inte laddar. Menmen, man kan inte få allt.

Skärmskydd är ett måste. Som alla vet så är den snygga designen till nackdel då den drar på sig fettfläckar mycket lätt. Den drar även på sig repor, och dessa är inte lika lätta att få bort. Och att få en repa rakt över själva skärmen är nog det sista man vill. Så det är väl investerade pengar. Kan vara lite klydd att få den helt rätt, men det är mödan värt. När sen skyddet är allt för sunkigt är det bara att pela av det och sätta på ett nytt. Ett smidigt och billigt sätt att få PSPn att leva längre.

Hur är då PSPn när man väl använder den? Väldigt trevlig. Om man startar den utan att ha en UMD skiva i, så hamnar man i ett snyggt och minimalistiskt användargränssnitt med tydliga ikoner och texter för samtliga funktioner. Gränssnittet reagerar direkt och det känns aldrig som man får vänta. Och trots att detta är en japansk modell så gick det alldeles utmärkt att ställa in engelska och få allt i lite mer lättfattad textning :lol:

För de som missat (:D :D) så kan PSPn förutom att spela spel och UMD film, även användas för att lyssna på MP3or, titta på foton samt se på egeninspelad film. PSPn kommer även med inbyggt WLAN och det är föredömligt enkelt att rigga upp en förbindelse mellan din "lokala" accesspunkt och PSPn. Nackdelen är att den bara stödjer 11mbit (802.11b) samt att den inte klarar WPA (endast WEP kryptering eller ingen alls). Rykten på nätet gör dock gällande att hårdvaran bör stödja både 802.11g samt WPA och att en firmware troligtvis skulle lösa det. Men detta är rykten och tillsdess att denna firmware finns så skall du nog inte förlita dig på detta.

Som jag nämnde innan kan man även se på film, och då syftar jag på film som är lagrad på memory stick duo. För att det skall funka krävs en speciell variant av MP4. För att undvika att bli överdrivet teknisk så tänker jag peka ut det program jag testat i Windows funkade bra. Nämligen PSP Video 9 (finns även motsvarande för MacOSX, tex iPSP och för Linux ffmpeg, men det krävs en del patchande på linux för att det skall funka). PSP Video 9 är ett enkelt program som kan läsa de flesta videoformat och omvandla det till något som PSPn gillar. Genom diverse tricks så kan man dessutom få ut en högre upplösning än officiella 320x240 vilket är praktiskt om man tex vill konvertera senaste avsnittet av LOST (för att se på bussen påväg till jobb) eftersom de är i widescreen (mao 16:9). Kvaliteten blir mkt bra medtanke på att det rör sig om XviD filmer som kodas om till mp4 i mkt lägre upplösning. Dessutom genereras en thumbnail per video som gör att man får en snabb översikt på vad det är man har. De filmer jag kodade var på ca 40min och kodades med 450kbit för bild och 32 kbit för ljud. Detta gav filer som snittade ca 175MB så var beredd på att investera i lite större Memory sticks än det som följer med value packet (32mb :lol: ) ifall detta är något du vill använda PSPn till.

Spel har det blivit... Och speciellt Ridge Racers (bilspel är en favorit på konsol för min del). Grafiken är ypperlig och det känns otroligt att en sånhär liten pryl kan prestera det. Laddningstiderna är lagom långa, dvs, du börjar inte titta dig runt efter annat att göra medans den laddar, vilket måste anses som ett bra tecken, dock så är det heller inte instant. Den analoga plattan är ett mycket bra påfund (förutom att den sitter lite väl långt ner för min del) och ger en mkt god känsla för att ge den perfekta "driften" i Ridge Racers. Ljudet ut högtalarna är väl godkänt men inte mycket mer. Med mina Sennheiser MX300 så rockar det på bra. Hyfsat stort urval av musik, och tillskillnad från kommentatorn från Burnout3 på Xboxen så håller sig denna i skinnet och ger upplyftande beröm när man gör bra ifrån sig.

Fick även en chans att spela multiplayer mot en kompis på jobbet och det var nog bland det smidigaste jag har varit med om. Allt jag gjorde var att välja "hosting" på min PSP, och min polare valde "join". Efter en kort tids sökande så dök mitt nickname upp på hans skärm och han kunde hoppa in. Sen var det bara att välja varsin bil och en bana. Grymt enkelt. Inte ens nollmodem på amigan var såhär lätt :D ... Och något lag kände vi inte av. Iofs satt vi bara 2m ifrån varandra, men 10m känns lätt möjligt trots att PSPn har sämre WLAN kapacitet då det annars skulle tära på batteri samt tillföra en ful antenn :lol:

Archer Maclean's Mercury är ett mycket underhållande pusselspel. Skulle nog säga att det också är ett av de mest orginella. Ideen är ruskigt enkel. Du har en kula av kvicksilver. Guida runt den på en bana och utför vissa saker (slå om en switch, ta dig från A till B ). För att förflytta kulan så lutar man på hela spelplanen med hjälp av den analoga plattan. Men det blir snabbt svårare. För precis som riktigt kvicksilver så är det flytande och det är lätt att komma förnära kanten och "läcka" ut en del av kvicksilvret. Gör du av med förmkt så förlorar du (beror på bana). Du kan även färga kulan för att komma igenom vissa "gates" och/eller aktivera vissa switchar. Ibland måste man dela upp sin kula i flera, blanda olika färger med olika kulor, etc.
Om det låter rörigt så är det bara för att det är svårt att beskriva det enkelt :huh: Spelet har dock två nackdelar. Den ena är att man tillskillnad från japanska spel (och användargränsnittet som visas när man inte har en UMD skiva i) inte använder knappen med ringen som default (dvs, OK knapp) utan här används X:et istället. Tydligen så är det genomgående för amerikanska titlar. Tråkigt men sant. Den andra nackdelen är att detta är det ända spel (av de fyra jag har) som har många och ganska sega laddningstider. Tack och lov så behöver den inte ladda när man startar om en bana.

Lumines ... Vad skall man säga. Du dunkar ner block med 2x2 olikfärgade rutor på en bana (lite som tetris) och när du får ihop ett block med samma färg i minst 2x2 rutor, så försvinner de och du får poäng. När blocken faller ner kan man rotera dom. Allt detta sker i takt till musik, som dessutom är direkt kopplad till hur bra du spelar. Lär nog kunna bli beroendeframkallande, men har inte hunnit spela mer än en 10 minuter (fastnade i Ridge Racers sen ;)). Ett bra tidsfördriv i klass med Mercury fast med mindre laddtider och bra musik. Högt replayvalue om man gillade tetris.

Wipeout Pure ... Det enda spel jag köpte som jag egentligen är missnöjd med. Varför? Tja, det är nog inte min grej heltenkelt, det här med att flyga runt. Bilar är mer min grej. Varför då köpa det? Jo, Wipeout Pure innehåller en webbrowser som surfar in på Sony's hemsida för uppdateringar. Jaha, säger du... so what? Jo, genom att köra en egen DNS server och peka om vart vissa webadresser pekar så kan du surfa fritt på internet. Finns massor att läsa om det på nätet så jag kommer inte att gå in i detalj på hur man gör här. Tyvärr så verkar det finnas skillnader i funktionallitet mellan den japanska och amerikanska version av Wipeout, och min erfarenhet är att japanska är sämre, så om du skall köpa Wipeout för webbrowsern så bör du välja den amerikanska.

Summan av alla spelen är att de flyter på bra, multiplayer är föredömligt enkelt att använda, laddtiderna är generellt låga. Vad som också bevisades var att amerikanska spel funkar utmärkt i en japansk psp (och troligen tvärtom). Däremot så lär det vara svårare att hitta spel där den japanska utgåvan kan ansluta sig till motsvarande spel fast amerikansk utgåva (syftar på multiplayer). Det finns inget tekniskt hinder för detta, men enligt diverse källor så skiljer sig spelens protokoll till viss del beroende på utgåvan. Man får hoppas att de ser till att åtgärda denna "bug" i framtida multiplayer spel (eller att detta bara är en myt och ingen har testat än ;)).

Något annat som också är smidigt att veta är att man närsomhelst (har inte märkt något problem än iaf ;)) kan försätta PSPn i standby genom att snabbt slå om On/Off/Hold switchen. Man kommer tillbaka till exakt där man var innan. Smidigt om man måste bryta för ett samtal eller man måste gå av bussen. Detta verkar inte ha någon större effekt på strömförbrukningen (inte som jag upplevt). Detta funkar också när man spelar musik/film eller tittar på bilder. Genom att hålla knappen inne länge så stänger man av PSPn på riktig varpå allt som var inladdat just då går förlorat. Man kan även under pågående spel trycka på "Home" knappen. Det är genom denna man kan hoppa ur ett spel och in i PSPns inbyggda användargränssnitt utan att ta ut skivan och starta om PSPn. Man ser även nuvarande volymnivå, vilket kan vara bra att veta.

Hoppas detta besvarade en del av de frågor som fanns i denna tråd. Fråga gärna om ni undrar något.

För att avsluta så kommer här en hel del bilder på de olika delarna som jag nämnt ovan.

Laddstället
Postad bildPostad bildPostad bildPostad bild

Aerocase
Postad bildPostad bildPostad bildPostad bild

USB kabel med laddare
Postad bild

Hörlurar samt inline remote
Postad bild

AC Laddare
Postad bild

Memory sticks (svart är valuepack)
Postad bildPostad bild

Spelen samt en referens mot en standard DVD case
Postad bildPostad bild

PSP bilder med blandannat mediaspelaren
Postad bildPostad bildPostad bildPostad bild
Postad bildPostad bild

Edit: Lite väl mkt "DOCK" i texten, samt lade till info om multiplayer mellan JPN och US utgåvor.

Redigerat av Unregistered56b04b1d, 05 maj 2005 - 00:15.


#80

Postad 05 maj 2005 - 05:07

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Jösses MrWorf, vilket inlägg ;)

Mycket intressant läsning!

Angående skärmskyddet, hur många "skydd" ingår det i ett paket?

Har du bytt skydd nån gång, dvs, kan du uppskatta hur lång livstid ett skydd har för dig?

#81

Postad 05 maj 2005 - 06:25

cinemax
  • cinemax
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0
MrWorf:
Var ditt inlägg verkligen nödvändigt?
Nu blev jag ju oerhört sugen på en PSP!! ;)

Tack för infon!

Får man räkna med tull när man beställer ifrån Liksang?

Redigerat av cinemax, 05 maj 2005 - 06:26.


#82

Postad 05 maj 2005 - 08:46

Unregistered56b04b1d
  • Unregistered56b04b1d
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0

Angående skärmskyddet, hur många "skydd" ingår det i ett paket?

Har du bytt skydd nån gång, dvs, kan du uppskatta hur lång livstid ett skydd har för dig?

I de som Lik-Sang säljer så ingår det bara ett skärmskydd (samt en mjuk trasa samt en bit papp med mjuk plats på för att kunna dra ut luftbubblor). Och nej, jag har ännu inte förbrukat ett skydd. Men min gissning är att de kan vara rätt länge eftersom min PSP bor i Aero case:t när den är med mig. Om man däremot har PSPn i innerfickan eller nyttjar tygskums fodralet så tror jag det slits hårdare.

Var ditt inlägg verkligen nödvändigt?
Nu blev jag ju oerhört sugen på en PSP!! :huh:

Sorry :lol:

Får man räkna med tull när man beställer ifrån Liksang?

Ja, vad jag har förstått genom att läsa andras inlägg på Liksang så åker man alltid på tullen eftersom det är UPS som levererar. Och här har man inget val, blir alltid UPS Express iom att du väljer en PSP.

Sen varierar det dock om hurvida där är nån tullsats eller om det enbart är momsen du får betala. Senaste jag hörde gör iaf gällande att du åker på momsen (mao 25% extra). Återkommer när staten har skickat faktura ;)

#83

Postad 28 juli 2005 - 21:12

NightRabbit
  • NightRabbit
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
Tjabba...

Här var det inte skrivet på ett tag numera... men men... Jag förhandsboka ett ex igår... hos EB Games / Tradition... Exakt pris hade dom inte men nånstans mellan 2200 - 2400 skulle den kosta... Fördelen är ialla fall att EB Games / Tradition har prisgaranti, så skulle man hitta den billigare hos någon annan så får man för samma pris...

#84

Postad 28 juli 2005 - 21:22

Tobisen80
  • Tobisen80
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Våran stad fick ett provex, bara en butik som hade det alltså.
Det slutade med att en snubbe gick och snodde det enda exemplaret så nu har vi inget som vi kan kika och klämma på innan de släppr ;)

#85

Postad 28 juli 2005 - 21:51

Unregistered04e49dc2
  • Unregistered04e49dc2
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
För de som är PSP-sugna har vi just nu ett väldigt bra erbjudande: 2595:- för prisjakts medlemmar för en PSP Value Pack:

https://www.minhembi...topic=99323&hl=

Det slår inte ens lik-sang. ;) Vi har 5 st Value Pack kvar i lager i skrivande stund.

(Räknade att priset från lik-sang hamnar på 2730:- med moms, med 7.80 som dagskurs för USD.)

I övrigt är lik-sang ett väldigt bra företag som jag rekommenderar varmt, om ni hellre köper därifrån. :)

#86

Postad 29 juli 2005 - 09:36

NightRabbit
  • NightRabbit
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0

För de som är PSP-sugna har vi just nu ett väldigt bra erbjudande: 2595:- för prisjakts medlemmar för en PSP Value Pack:

https://www.minhembi...topic=99323&hl=

Det slår inte ens lik-sang. ;) Vi har 5 st Value Pack kvar i lager i skrivande stund.

(Räknade att priset från lik-sang hamnar på 2730:- med moms, med 7.80 som dagskurs för USD.)

I övrigt är lik-sang ett väldigt bra företag som jag rekommenderar varmt, om ni hellre köper därifrån. :)

<{POST_SNAPBACK}>


Okej... Nice... men då e inte dom europeiska eller hur???

#87

Postad 29 juli 2005 - 15:35

Unregistered04e49dc2
  • Unregistered04e49dc2
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Nej, den europeiska släpps 1 september. ;)

#88

Postad 29 juli 2005 - 23:10

NightRabbit
  • NightRabbit
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
*Raderat*

Redigerat av fnk, 10 augusti 2005 - 14:18.


#89

Postad 30 juli 2005 - 15:36

Unregistered04e49dc2
  • Unregistered04e49dc2
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
*Raderat*

Redigerat av Unregistered04e49dc2, 10 augusti 2005 - 14:18.


#90

Postad 30 juli 2005 - 16:06

NightRabbit
  • NightRabbit
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0

*Raderat*

<{POST_SNAPBACK}>


*Raderat*

Redigerat av fnk, 10 augusti 2005 - 14:20.


#91

Postad 09 augusti 2005 - 16:10

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
Testade ett bilspel på Sonys PSP förra veckan och blev inte alls speciellt imponerad.

Grafiken var ok, men styrningen var inte alls speciellt rolig och den lilla styrspaken var väldig jobbig att styra med.
Svårt att hitta ett bra mellanläge med den lilla styrspaken, först hände de knappt nånting sen blev det för mycket :wub:

Kanske passar bättre till andra typer av spel kanske...:D

Redigerat av tb303, 09 augusti 2005 - 16:11.


#92

Postad 09 augusti 2005 - 18:08

NightRabbit
  • NightRabbit
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
smaksak o vanesak... Jag gillar typ inte PS2'ans handkontroll, medans XBOX'ns lilla kontroller sitter som gjutet... :wub:

Som om man har dassalock till händer så är det extra jobbigare att spela på PSP'n, tror jag... :D

#93

Postad 10 augusti 2005 - 14:15

Fnk
  • Fnk
  • Beroende

  • 1 098 inlägg
  • 0
Jag tog mig friheten att rensa lite i tråden då alla inlägg inte följer Prisjakts regler.

Filmer du själv äger en laglig kopia av får kopieras för enskilt bruk såvida det inte finns ett avtal som förbjuder detta.
Då det är omöjligt för oss att i varje enskilt fall avgöra om det är fråga om en laglig eller olaglig kopiering så tillåter vi för enkelhets skull inga diskussioner alls kring kopiering av film.

Alla diskussioner, frågor och länkar som direkt eller indirekt uppmanar till och/eller anknyter till aktiviteten att begå brott mot upphovsrättslagen (liksom övriga lagar) är förbjudna. Även länkar som leder till information om förekomsten av olagliga kopior av upphovsrättsligt skyddat material är förbjudna.

Redigerat av fnk, 10 augusti 2005 - 14:34.


#94

Postad 17 augusti 2005 - 11:54

snav
  • snav
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0

Testade ett bilspel på Sonys PSP förra veckan och blev inte alls speciellt imponerad.

Grafiken var ok, men styrningen var inte alls speciellt rolig och den lilla styrspaken var väldig jobbig att styra med.
Svårt att hitta ett bra mellanläge med den lilla styrspaken, först hände de knappt nånting sen blev det för mycket  :huh:

Kanske passar bättre till andra typer av spel kanske...:huh:

<{POST_SNAPBACK}>


Har testat ett par bilspel till min PSP o det enda som jag tycker styrningen är kass på är Need For Speed, där är den väldigt mkt "allt-eller-inget"

Det är en underbar liten gadget... PSP:n alltså

#95

Postad 24 augusti 2005 - 10:02

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Då har 2.0 äntligen kommit!

Har slösurfat på den och det funkar väldigt bra. Konverterat en hemmagjord film när jag åker cross med AVC codecen och det blir små filmer med bra kvalité.
So far so good! Den var värd att vänta på!

#96

Postad 29 augusti 2005 - 23:30

bodybag
  • bodybag
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0
Kommer ha kvar 1.5 ett tag, alternativt köpa en vit när den kommer och ha 2.0 på den.

#97

Postad 03 september 2005 - 19:14

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0
hej jag undraar hur bra grafiken är på spelen och filmerna är det samma kvalla som på ps2 och hur länge räker batterierna, är det nån skillnad på 1.5 lr 2.0 ? När kommer 2.0, Vaulepack är det bra? vill ha lite info om psp

Tacksam för svar / Nygren

#98

Postad 03 september 2005 - 19:24

Unregistered3da44e28
  • Unregistered3da44e28
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
hej kolla priserna på psp här www.ps2modchip.com dom är väldigt billiga

#99

Postad 04 september 2005 - 11:54

AdMan
  • AdMan
  • Lärjunge

  • 319 inlägg
  • 0
Köpte nästan ett psp igår på EB Games. Någon som vet vilken version den kommer med? Vill att det ska vara version 1.5 nämligen... Killarna i butiken visste nog inte riktigt och det verkar så nördigt att fråga om det. Dom berättade att det låg med en skiva i paketet för att uppgradera till version 2.0

Över huvud taget, någon som vet var man får tag på ett psp med version 1.5 ?

#100

Postad 04 september 2005 - 17:28

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Var och kikade på PSP:n idag och det är ett smärre mirakel att jag lyckades hålla mig från ett köp, suget blir inte direkt mindre när jag läste MrWorf:s inlägg skall erkännas.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.