Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HBO Nordic

3030 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 23 oktober 2012 - 11:32

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Ja, har man sett. "Uppdaterad 11.06".

Det är ju det jag säger: jag hoppas naturligtvis att det blir bra, men den här nollkoll-känslan växer sig allt starkare.

För övrigt -- vad menar VD:n med detta: "Vi är en premiumkanal med premiuminnehåll. Vi sänder inte sport: Vi sänder tv-serier och filmer"? Nähä, men HBO i USA gör det ju ...

#202

Postad 24 oktober 2012 - 19:36

Unregistered222df659
  • Unregistered222df659
  • Beroende

  • 1 236 inlägg
  • 0

För övrigt -- vad menar VD:n med detta: "Vi är en premiumkanal med premiuminnehåll. Vi sänder inte sport: Vi sänder tv-serier och filmer"? Nähä, men HBO i USA gör det ju ...


Men svarar han inte en svensk intervjuare i en svensk intervju om svenska förhållanden? Vad som händer i USA, är föga relevant här.

#203

Postad 25 oktober 2012 - 09:32

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
Nån som har hört om det kommer att fungera på xbox i sverige? Finns ju en app för det i USA...

/S

#204

Postad 25 oktober 2012 - 13:18

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Nån som har hört om det kommer att fungera på xbox i sverige? Finns ju en app för det i USA...

/S


Konstigt vore annat med tanke på bilden nedan angående Xbox Smartglass:

Postad bild

http://www.xbox.com/...live/smartglass

Redigerat av MrSpokk, 25 oktober 2012 - 13:19.


#205

Postad 26 oktober 2012 - 23:25

Low Fidelity
  • Low Fidelity
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
HBO inger inget seriöst intryck som hela tiden skjuter på lanseringen.

#206

Postad 27 oktober 2012 - 07:27

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

  • 889 inlägg
  • 0

HBO inger inget seriöst intryck som hela tiden skjuter på lanseringen.

De kan nog framstå så, men ser man på marknadsföring så gör de helt rätt. Skapa intresse och förväntningar. Hur lockande är väl inte något som man inte vet när man får?

OT: Lästips Henrik Fexeus "När du gör som jag vill"

#207

Postad 27 oktober 2012 - 11:50

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 1

De kan nog framstå så, men ser man på marknadsföring så gör de helt rätt. Skapa intresse och förväntningar. Hur lockande är väl inte något som man inte vet när man får?

OT: Lästips Henrik Fexeus "När du gör som jag vill"


+1

Dessutom är det ju rätt smart att försöka få det att fungera bra också istället för att släppa något halvdant.

#208

Postad 29 oktober 2012 - 09:11

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

+1

Dessutom är det ju rätt smart att försöka få det att fungera bra också istället för att släppa något halvdant.

Det kan ju ändå inte bli optimalt förrän den stora massan har fått testa och yttra sina åsikter.

#209

Postad 29 oktober 2012 - 10:07

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
Artikeln i SvD:
http://www.svd.se/na...k]-[aftonbladet]-[]-[]

#210

Postad 29 oktober 2012 - 10:15

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

Artikeln i SvD:
http://www.svd.se/na...k]-[aftonbladet]-[]-[]


ingen nyhet.
Reuters såg förra veckans nyhet om förseningen och rapporterade om den till övriga världen.
Svensk latmedia såg denna "nyhet" och rapporterade den som en ny "nyhet" (trots att det var de som rapporterade nyheten från början)

#211

Postad 29 oktober 2012 - 10:28

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

ingen nyhet.
Reuters såg förra veckans nyhet om förseningen och rapporterade om den till övriga världen.
Svensk latmedia såg denna "nyhet" och rapporterade den som en ny "nyhet" (trots att det var de som rapporterade nyheten från början)

Tihi! :)

#212

Postad 30 oktober 2012 - 15:35

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Kanske en liten nyhet:

http://www.telia.se/.../kanalpaket/hbo

Den länkas inte som vanligt under denna sida:

http://www.telia.se/...t/tv/kanalpaket

Annars intressant att den ligger under "kanalpaket" och verkar vara som ett vanligt kanalpaket med en eller flera kanaler och tillhörande ondemand. Ungefär som Canal + med Canal + Play fast HBO verkar funka även på dator osv.

Om man nu för 79kr/månad får kanalerna och streamingtjänsten hos Telia - vad får man om man sitter med en internetleverantör som inte har tv? Får man bara streamingtjänsten och går miste om kanalen? Finns allt som sänds på kanalen även på streamingtjänsten? Sänds tv-kanalen även streamat? Om den sänds streamad - hur funkar det då med buffring?

#213

Postad 30 oktober 2012 - 15:41

Arcane
  • Arcane
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0

Kanske en liten nyhet:

http://www.telia.se/.../kanalpaket/hbo

Den länkas inte som vanligt under denna sida:

http://www.telia.se/...t/tv/kanalpaket

Annars intressant att den ligger under "kanalpaket" och verkar vara som ett vanligt kanalpaket med en eller flera kanaler och tillhörande ondemand. Ungefär som Canal + med Canal + Play fast HBO verkar funka även på dator osv.

Om man nu för 79kr/månad får kanalerna och streamingtjänsten hos Telia - vad får man om man sitter med en internetleverantör som inte har tv? Får man bara streamingtjänsten och går miste om kanalen? Finns allt som sänds på kanalen även på streamingtjänsten? Sänds tv-kanalen även streamat? Om den sänds streamad - hur funkar det då med buffring?


Som sagt tidigare är det inte så konstigt att HBO även lanserar en linjär kanal då målgruppen som faktiskt är intresserad i en streaming tjänst fortfarande är relativt begränsad men förmodligen växande. Min gissning är att den linjära kanalen kommer sända innehållet från VOD-tjänsten i en loop som uppdateras med nya avsnitt när de finns tillgängliga. Dvs. I stort sett så som många filmkanaler fungerar.

#214

Postad 31 oktober 2012 - 07:43

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Som sagt tidigare är det inte så konstigt att HBO även lanserar en linjär kanal då målgruppen som faktiskt är intresserad i en streaming tjänst fortfarande är relativt begränsad men förmodligen växande. Min gissning är att den linjära kanalen kommer sända innehållet från VOD-tjänsten i en loop som uppdateras med nya avsnitt när de finns tillgängliga. Dvs. I stort sett så som många filmkanaler fungerar.


Kanske blir nått sånt men på befintliga filmkanaler är det ju tvärt om. Kanalen sänder filmer/serier och när de sänts så läggs de upp på VOD-tjänsten. Om vi tar True Blood så sänder de på kanalen avsnitt 12 i dagarna medan det bara finns upp till avsnitt 8 på VOD-tjänsten.

Som Telia Fiberkund som redan har IPTV så blir det nog tv-kanalen man kommer titta på när det är nya avsnitt.

Antag att Game Of Thrones går på Onsdag kväll i USA så tittar man på avsnittet på Torsdag kväll runt 20.00 eller 21.00 på den vanliga kanalen.

1080p/5.1-ljud utan problem direkt på tv:n.

Jag är fortfarande skeptiskt till kvaliteten på streamingtjänsten om man sitter på en lite mindre internetleverantör.

Redigerat av Unregistered4ca4111b, 31 oktober 2012 - 07:47.


#215

Postad 31 oktober 2012 - 08:50

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Från HBO:s Twitterkonto:

Vi kommer att erbjuda serier, filmer och dokumentärer.

Vi kommer att visa alla HBO-serier med något enstaka undantag (såsom Deadwood och Oz).

Ungefär hälften av innehållet på HBO Nordic kommer att komma från andra producenter än HBO.

Så nu nämns dokumentärer alltså, vilket glädjer mig.

Sedan kan jag ju nämna att HBO:s VD Hervé Payan gjort en intervju med Sveriges Radio. Den finns här, men ger inget. Payan undviker som vanligt att säga något konkret alls.

#216

Postad 31 oktober 2012 - 09:07

Arcane
  • Arcane
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0

Kanske blir nått sånt men på befintliga filmkanaler är det ju tvärt om. Kanalen sänder filmer/serier och när de sänts så läggs de upp på VOD-tjänsten. Om vi tar True Blood så sänder de på kanalen avsnitt 12 i dagarna medan det bara finns upp till avsnitt 8 på VOD-tjänsten.

Som Telia Fiberkund som redan har IPTV så blir det nog tv-kanalen man kommer titta på när det är nya avsnitt.

Antag att Game Of Thrones går på Onsdag kväll i USA så tittar man på avsnittet på Torsdag kväll runt 20.00 eller 21.00 på den vanliga kanalen.

1080p/5.1-ljud utan problem direkt på tv:n.

Jag är fortfarande skeptiskt till kvaliteten på streamingtjänsten om man sitter på en lite mindre internetleverantör.


Det beror ju troligtvis på att existerande filmkanaler opererar utifrån sin linjära utgåva och inte VOD. Det står klart att HBOs målsättning är att nå den nya generationens TV-tittare, de som föredrar VOD framför linjär TV. Deras linjär tjänst är enbart en bonus för att nå bredare, dvs. tvärtom.

Redigerat av Arcane, 31 oktober 2012 - 09:08.


#217

Postad 01 november 2012 - 08:05

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Det beror ju troligtvis på att existerande filmkanaler opererar utifrån sin linjära utgåva och inte VOD. Det står klart att HBOs målsättning är att nå den nya generationens TV-tittare, de som föredrar VOD framför linjär TV. Deras linjär tjänst är enbart en bonus för att nå bredare, dvs. tvärtom.


"Vanlig" TV är fortfarande väldigt stort och jag tror faktiskt att det är viktigast för HBO.

De har skrivit att deras egna serier ska ligga som OnDemand men hur blir det med allt annat? Har svårt att tänka mig att allt de köper in från andra bolag kan ligga på VOD-tjänsten, ungefär samma problem som med SVT Play (och SVTr).

#218

Postad 01 november 2012 - 16:16

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0
http://www.hardware....dingstid/114008

12 månaders bindningstid.

Blir det samma i Sverige tro?

Redigerat av stabbe, 01 november 2012 - 16:16.


#219

Postad 01 november 2012 - 20:48

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

http://www.hardware....dingstid/114008

12 månaders bindningstid.

Blir det samma i Sverige tro?

Aj då. Ja, det lär det ju bli. Läser man sidan du länkar till, och den påföljande intervjun, verkar det ju redan vara bestämt. 12 månaders obligatorisk bindningstid, där prenumeranter på nyhetsbrevet bjuds på en av de 12 månaderna. Det var inte så kul.

VD:n låter ju helt oförstående och rätt arrogant i sina svar också. Det behövs ingen prova på-period eftersom alla "vet vad de får". Nej, HBO, det vet vi inte -- eftersom ni är så förtvivlat dåliga på att berätta vad innehållet blir.

#220

Postad 01 november 2012 - 21:26

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0
Hmm, det var ju inget vidare.
Då får dom nog ta och ge oss lite fakta på vad som verkligen gäller innan vi ska skriva på.
Vilka serier gäller det?
Hur snabbt får vi dom här?

#221

Postad 01 november 2012 - 21:28

Arcane
  • Arcane
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0
Folk piratkopierar redan deras serierpå löpande band, utan ett vettigt alternativ kan de ju lika gärna fortsätta. 12 månaders bibdning är inte ett vettigt alternativ. Jag har varit en trogen Netflix-användare i mer än ett år och är verkligen positivt inställd till VOD men HBO kan glömma mina pengar nu.

#222

Postad 01 november 2012 - 21:51

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

  • 796 inlägg
  • 0

Hmm, det var ju inget vidare.
Då får dom nog ta och ge oss lite fakta på vad som verkligen gäller innan vi ska skriva på.
Vilka serier gäller det?
Hur snabbt får vi dom här?


När tjänsten väl lanseras kommer givetvis alla önskvärda detaljer att finnas, men redan nu står det ju klart att den kommer att innehålla allt nytt egenproducerat HBO-material och större delen av deras katalog. Nya avsnitt av serier kommer att läggas upp inom 24 timmar efter att de sänts i USA. Så jag förmodar att vi kan förvänta oss allt från åttiotalets Fraggle Rock till de allra färskaste avsnitten av Game of Thrones! En obesvarad fråga är dock om de kommer att ha serier och filmer av andra produktionsbolag, en annan på vilka enheter tjänsten kommer att finnas tillgänglig. Men som sagt, när den väl lanseras och det blir möjligt att teckna avtal kommer vi att få de svar vi behöver för att avgöra om det är värt det eller inte.

#223

Postad 01 november 2012 - 22:27

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

En obesvarad fråga är dock om de kommer att ha serier och filmer av andra produktionsbolag

Det är inte en obesvarad fråga. Det är ju en av de få saker som HBO har berättat att de kommer att ha, vilket har diskuterats ett antal gånger här i tråden. Se mitt inlägg lite längre upp på sidan, t.ex.

Redigerat av Unregisteredfe9edec5, 01 november 2012 - 22:30.


#224

Postad 01 november 2012 - 22:32

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0
nej tack HBO, jag såg fram mot er tjänst men att binda upp mig till en tjänst för så lång tid är något jag inte vill göra
binda upp folk i 12 månader gjorde halvskumma företag på 90-talet men vettiga företag har övergett den modellen.

#225

Postad 01 november 2012 - 22:37

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

  • 796 inlägg
  • 0

Det är inte en obesvarad fråga. Det är ju en av de få saker som HBO har berättat att de kommer att ha, vilket har diskuterats ett antal gånger här i tråden. Se mitt inlägg lite längre upp på sidan, t.ex.


Så sant, glömde bort det. Med andra ord vet vi ganska mycket redan nu ;-)

#226

Postad 01 november 2012 - 22:54

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Binda mig i 12 mån? Haha, glöm det era tomtar.

#227

Postad 02 november 2012 - 00:20

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
I Danmark blir bindningstiden sex månader. Det låter också som att man binder sig sex månader i taget -- vilket jag tolkar som att man inte ens kan låta prenumerationen rulla på sedan, utan om den förlängs blir det direkt sex månader till.

HBO, jag vet allt hittills pekat på att det ni gör är ett hastverk, men ni har väl åtminstone hunnit med en marknadsundersökning? Eller?

#228

Postad 02 november 2012 - 09:27

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
Tror dom kommer tappa mycket kunder på detta med bindningstiden,jag håller med övriga dom kan glömma mig som kund.

#229

Postad 02 november 2012 - 10:26

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

  • 796 inlägg
  • 0
Bindningstid är inte optimalt och känns ålderdomligt, men om man avvaktar lite efter att tjänsten lanserats kan det ju visa sig att den är värd priset. Det finns inget som kräver att man köper grisen i säcken, så det verkar lite besynnerligt att bestämma sig redan nu. Men alla gör ju som de vill.

#230

Postad 02 november 2012 - 12:42

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 3
Jag vill bara vara säker på att "24 timmarsregeln" gäller alla serier utan undantag.
Vill inte upptäcka först i Mars att GoT får nån specialbehandling för att Cmore har rättigheterna i Sverige tex.

#231

Postad 02 november 2012 - 16:31

maarw
  • maarw
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Intressant är ju hur Samsungs 6 månader gratis , http://www.samsung.c...nce/#/News/HBO/,
(numera 7) HBO kommer att fungera. Ska man binda upp sig på 12 för att få 6 ? ISF är det knappast gratis och KO lär ju få lite att göra.
Annars ger HBO intryck av att vara allmänt störiga och förakta sin (potentiella) kundbas. Är Hr Hervé Payan månne Belgare eller Fransman, han har iaf den attityden.

Redigerat av maarw, 02 november 2012 - 16:31.


#232

Postad 02 november 2012 - 22:27

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

Intressant är ju hur Samsungs 6 månader gratis , http://www.samsung.c...nce/#/News/HBO/,
(numera 7) HBO kommer att fungera. Ska man binda upp sig på 12 för att få 6 ? ISF är det knappast gratis och KO lär ju få lite att göra.
Annars ger HBO intryck av att vara allmänt störiga och förakta sin (potentiella) kundbas. Är Hr Hervé Payan månne Belgare eller Fransman, han har iaf den attityden.


känns som att HBO har gjort bort sig rejält när de anställt de ansvariga för HBO Nordic

#233

Postad 03 november 2012 - 00:09

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Norges konsumentombudsman har meddelat HBO att deras obligatoriska tolvmånadersabonnemang kan bryta mot norsk lag.

#234

Postad 03 november 2012 - 10:33

MrAssov
  • MrAssov
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
12-månaders bindningstid ????!!!!!
Trodde bara att det var ComBort som höll på med sånt.....

En månad i taget (som spotify/netflix), eller så får det vara...........
ifall det blir bindningstid, så skiter jag i HBO.......

#235

Postad 03 november 2012 - 11:12

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

12-månaders bindningstid ????!!!!!
Trodde bara att det var ComBort som höll på med sånt.....

En månad i taget (som spotify/netflix), eller så får det vara...........
ifall det blir bindningstid, så skiter jag i HBO.......

Viaplay/filmnet kör väl också 1 mån,finns det någon streamingstjänst som kör 12 mån?

Redigerat av Unregistered40562de1, 03 november 2012 - 11:15.


#236

Postad 03 november 2012 - 12:02

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
På preimumkanaler som C More, Viasat Film osv brukar det vara 12 mån minst iaf om det inte ändrats på sistone.
Dessutom brukar det vara 3 månader uppsägningstid ofta med så man måste säga upp 3 månader i förväg.
Det hos bla Tele2 iaf så det är inte bara Comhem som håller på med sånt utan det är avtalen med kanalerna.

Redigerat av Leatherface, 03 november 2012 - 12:05.


#237

Postad 03 november 2012 - 12:32

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0
Jo där fick jag en överraskning när jag sa upp C More mm i förra veckan.
Jag antog i min enfald att Bindningstid (där jag hade 0) var samma som uppsägningstid, jaja jag vet, mitt fel.
Så nu sitter man med C More ända till årets slut.

Redigerat av Tomgot, 03 november 2012 - 12:33.


#238

Postad 03 november 2012 - 18:40

BlueFruit
  • BlueFruit
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

På preimumkanaler som C More, Viasat Film osv brukar det vara 12 mån minst iaf om det inte ändrats på sistone.
Dessutom brukar det vara 3 månader uppsägningstid ofta med så man måste säga upp 3 månader i förväg.
Det hos bla Tele2 iaf så det är inte bara Comhem som håller på med sånt utan det är avtalen med kanalerna.

Man måste inte binda upp sig på 12 månader. Man kan alltid välja att ha obundet med 3 månaders uppsägning, vilket i stort sett hela teknikbranschen använder sig av nu för tiden.
Däremot så väljer de flesta att teckna sig på 12 eller 24 månader då man oftast får 3 månader gratis.

#239

Postad 05 november 2012 - 08:39

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 1
Att hävda att "vi vet vad vi får" är korkat. Visst inser vi till stor del vad utbudet kommer att vara, men man måste få en ärlig chans att testa det rent tekniskt på olika plattformar innan man binder sig. Annars sitter man väl där (liksom med Netflix) och väntar på en app till sin 1 år gamla Samsung, som aldrig kommer och måste titta i SD via den gamla wii-appen!

#240

Postad 05 november 2012 - 09:34

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

  • 796 inlägg
  • 0

Att hävda att "vi vet vad vi får" är korkat. Visst inser vi till stor del vad utbudet kommer att vara, men man måste få en ärlig chans att testa det rent tekniskt på olika plattformar innan man binder sig. Annars sitter man väl där (liksom med Netflix) och väntar på en app till sin 1 år gamla Samsung, som aldrig kommer och måste titta i SD via den gamla wii-appen!


Jag håller visserligen med om att det är dumt med 12 månaders bindningstid, men innan man hoppar på tjänsten kan man ju lugnt invänta recensioner och kommentarer som ger en bild av hur bra tjänsten fungerar.

Edit: Vill tillägga att jag delar din otålighet i plattformsfrågan eftersom den avgör helt om tjänsten är något för mig eller inte. Kommer inte appen till någon av mina enheter (utvöver datorn alltså) behöver jag ju inte ens vänta på tjänsten. Då är det kört redan nu.

Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 05 november 2012 - 09:51.


#241

Postad 05 november 2012 - 10:27

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Intressant är ju hur Samsungs 6 månader gratis , http://www.samsung.c...nce/#/News/HBO/,
(numera 7) HBO kommer att fungera. Ska man binda upp sig på 12 för att få 6 ? ISF är det knappast gratis och KO lär ju få lite att göra.
Annars ger HBO intryck av att vara allmänt störiga och förakta sin (potentiella) kundbas. Är Hr Hervé Payan månne Belgare eller Fransman, han har iaf den attityden.


Är du säker på att det är sex månader. Jag tolkar det där som att på ett 6 månaders abbonemang bjuder de på en extra månad. Alltså du får en månad mer än vad du abonnerar för?

#242

Postad 06 november 2012 - 08:21

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Tydligen ska det funnits en annons i GP i måndags från Telia:

"Vi bjuder på 6mån (värde 474kr, ingen bindningstid). Grattis till dig som är Teliakund! Nu lanserar vi tv-kanalen HBO, som är tillgänglig både via datorn och tv:n..."

Det låter ju fint om det stämmer.

#243

Postad 06 november 2012 - 08:33

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Det låg en reklambroschyr från Telia i tidningen i dag, med vad som förmodligen är samma annons. Jag tolkade först texten som att man bjuds på HBO om man köper en TV från Telia (de har börjat sälja sådana), men det står ju faktiskt att de bjuder alla "TV-kunder" på sex månader. De verkar vara de som har TV-abonnemang som menas. Det är ju bl.a. jag, det. :)

Värt att notera är också att det både står "ingen bindningstid" samt "3 månaders uppsägningstid på kanalpaketet HBO" i annonsen. Inga tolv månader där, alltså. Frågan är om det är andra villkor för streamingtjänsten?

Tillägg: På Telias websidor står följande om HBO: "5 nov: HBO´s planerade Sverige-lansering har tyvärr blivit framflyttad."

Redigerat av Unregisteredfe9edec5, 06 november 2012 - 08:36.


#244

Postad 06 november 2012 - 09:05

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Det låg en reklambroschyr från Telia i tidningen i dag, med vad som förmodligen är samma annons. Jag tolkade först texten som att man bjuds på HBO om man köper en TV från Telia (de har börjat sälja sådana), men det står ju faktiskt att de bjuder alla "TV-kunder" på sex månader. De verkar vara de som har TV-abonnemang som menas. Det är ju bl.a. jag, det. :)

Värt att notera är också att det både står "ingen bindningstid" samt "3 månaders uppsägningstid på kanalpaketet HBO" i annonsen. Inga tolv månader där, alltså. Frågan är om det är andra villkor för streamingtjänsten?

Tillägg: På Telias websidor står följande om HBO: "5 nov: HBO´s planerade Sverige-lansering har tyvärr blivit framflyttad."


Bild:

http://feber.se/webb..._halvr_fr_teli/

#245

Postad 06 november 2012 - 11:06

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Det låg en reklambroschyr från Telia i tidningen i dag, med vad som förmodligen är samma annons. Jag tolkade först texten som att man bjuds på HBO om man köper en TV från Telia (de har börjat sälja sådana), men det står ju faktiskt att de bjuder alla "TV-kunder" på sex månader. De verkar vara de som har TV-abonnemang som menas. Det är ju bl.a. jag, det. :)

Värt att notera är också att det både står "ingen bindningstid" samt "3 månaders uppsägningstid på kanalpaketet HBO" i annonsen. Inga tolv månader där, alltså. Frågan är om det är andra villkor för streamingtjänsten?

Tillägg: På Telias websidor står följande om HBO: "5 nov: HBO´s planerade Sverige-lansering har tyvärr blivit framflyttad."

De är lite lustiga på Telia som går ut och lovar saker utan att ha bekräftat från HBO. Kampanjen med fritt i 6 mån gäller till 22 nov och det är inte ens säkert att tjänsten är igång då, så hur tänkte de?

#246

Postad 06 november 2012 - 12:11

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

De är lite lustiga på Telia som går ut och lovar saker utan att ha bekräftat från HBO. Kampanjen med fritt i 6 mån gäller till 22 nov och det är inte ens säkert att tjänsten är igång då, så hur tänkte de?


Förhandsboka?

Sen tror jag Telia som är så stora har lite mer information från HBO. Telia godkänner nog inte att HBO sitter och säger "Jo, vi drar igång när vi är färdiga".

Dessa 6 månader gratis HBO kanske tom har och göra med förseningen. HBO ger lite och Telia ger lite och det blir 6 månaders gratistittande för alla Telia-kunder.

#247

Postad 06 november 2012 - 12:25

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Förhandsboka?

Sen tror jag Telia som är så stora har lite mer information från HBO. Telia godkänner nog inte att HBO sitter och säger "Jo, vi drar igång när vi är färdiga".


Tror inte Telia har nåt annat val än att godkänna det. Samsung t ex är ju betydligt större kund än Telia men det spelar ingen roll, det är garanterat HBO som bestämmer när tjänsten ska släppas.

Redigerat av BrittBastard, 06 november 2012 - 12:25.


#248

Postad 06 november 2012 - 12:56

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Förhandsboka?

Sen tror jag Telia som är så stora har lite mer information från HBO. Telia godkänner nog inte att HBO sitter och säger "Jo, vi drar igång när vi är färdiga".

Dessa 6 månader gratis HBO kanske tom har och göra med förseningen. HBO ger lite och Telia ger lite och det blir 6 månaders gratistittande för alla Telia-kunder.

Skulle inte tro alls att Telia har något att säga till om när det gäller HBO.

#249

Postad 06 november 2012 - 13:08

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Skulle inte tro alls att Telia har något att säga till om när det gäller HBO.


I Sverige har de definitivt det.

Telia är otroligt stora i Sverige och är en viktig kund för HBO om de vill nå en stor publik. Hur många har kabeltv/IPTV från Telia i Sverige idag?

Dessutom är Telia väldigt stora på fiber i Sverige (och övriga Europa) så för innehållsleverantörer är de också viktiga.

Faktumet att Telia är de första och enda som gått ut och erbjudit ett färdigt paket med HBO (VOD-tjänsten och en tv-kanal) säger en hel del.

#250

Postad 06 november 2012 - 13:39

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 1

I Sverige har de definitivt det.


...
....


Är det där något du har fakta på eller något som du tror?

Jag tror då inte att Telia kan styra deras releasedatum för fem öre.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.