Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Just Cause 3

255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Just Cause 3 (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 7 7,14 (6) 79:-
Just Cause 3 (PS4) (PlayStation 4-spel) 7 6,22 (8) 69:-
Just Cause 3 (PC) (PC-spel) 7 6,75 (3) 32:-

#1

Postad 07 november 2013 - 20:35

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Detta verkar vara på gång nu:

http://www.gamereact...sommaren 2015?/


Vet inte vilket spel de annars kan syfta på med ett sådant utlåtande?

Detta kommer exaltera Zoiler.

#2

Postad 07 november 2013 - 23:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Det har ju ryktats om JC3 i evigheter, jag trodde det var någon riktig utannonsering när jag klickade på tråden =/.

Att det kommer är ju förstås givet, 2015 känns väl också väntat.

#3

Postad 08 november 2013 - 10:32

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

  • 767 inlägg
  • 0
JC3 blir trevligt hoppas jag..... Jag tyckte JC2 var så klockrent att det måste vara svårt att göra en uppföljare som inte släpper på det trevliga som fanns i JC2, att göra något superbt ännu bättre.

#4

Postad 04 november 2014 - 19:32

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
lite läckta bilder.

http://xbox-undergro...c.php?f=34&t=47

inget jättehäftigt, första gör mig mest fundersam om det är något jävla mongo micropaymentskit i spelet.

#5

Postad 04 november 2014 - 20:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
FTP.. som det ryktades om. Typiskt.

#6

Postad 04 november 2014 - 20:19

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
är det så kommer jag definitivt välja bort det.

#7

Postad 04 november 2014 - 22:15

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0
FTP?

#8

Postad 04 november 2014 - 22:19

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Free To Play.
Han skulle ersatt T med 2 :P

#9

Postad 04 november 2014 - 22:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Nåja inte bekräftat ännu men det ser ju inte ljust ut. Känns inte som att det blir som gamla goda JC.

#10

Postad 04 november 2014 - 22:35

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
är det här äkta bilder bådar det ju jävligt illa.

#11

Postad 05 november 2014 - 00:28

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 0
F2P låter illa. Men så har jag inga höga förväntningar överhuvudtaget.

Och då ska nämnas att jag gillar JC2 starkt och hade praktik som testare några månader under utvecklingen av det när det begav sig. Jag vill gilla Avalanche och folket där. Jag saknar för f-n stället.

Den här F2P-doften är däremot unken. Men så fanns det ju fånigt PDLC även till JC2. Tuk-tuk Boom exempelvis. JC2:s motsvarighet till Oblivions Horse Armor.

Men det är utgivarna som propsar för sån skit som mikrotransaktioner. Chefer med för höga löner som inte fattar att vanligt folk inte är gjorda av pengar.

Redigerat av Zacabeb, 05 november 2014 - 00:33.


#12

Postad 05 november 2014 - 02:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Men det är utgivarna som propsar för sån skit som mikrotransaktioner. Chefer med för höga löner som inte fattar att vanligt folk inte är gjorda av pengar.

Tyvärr är det konsumenterna som gör det lönsamt, även om det bara är en bråkdel av de som spelar spelet. Så vi får skylla på dem först och främst att det inte redan dött ut.

#13

Postad 05 november 2014 - 10:24

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

  • 274 inlägg
  • 0
Men, usch vilken besvikelse om det stämmer.

#14

Postad 05 november 2014 - 17:14

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 0

Tyvärr är det konsumenterna som gör det lönsamt, även om det bara är en bråkdel av de som spelar spelet. Så vi får skylla på dem först och främst att det inte redan dött ut.


På sätt och vis, men samtidigt accepterar ju konsumenterna det som erbjuds om alternativet är att skippa något helt. Stockholmssyndromet.

Det är ju inte vi konsumenter som har begärt det här från början. Vi har bara krupit till korset för att kunna fortsätta spela.

Förhoppningsvis är det frågan om valuta i spelet som kan tjänas in genom normalt spelande och möjligheten att betala bara är ett alternativ, likt EAs Time Saver-nycklar. Något som kan ignoreras om man vill.

F2P för vad som borde vara ett storspel till konsoler och PC (?) känns lite felpinkat. Ett potentiellt katastrofalt risktagande.

#15

Postad 05 november 2014 - 17:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Det är ju inte vi konsumenter som har begärt det här från början. Vi har bara krupit till korset för att kunna fortsätta spela.

Jag har aldrig rört ett f2p eller köpt en mikrotransaktion och kan spela utan problem, finns många spel som inte är f2p som man kan lägga sina pengar på istället. Även de populära f2p-spelen som League of Legends eller DOTA 2 går att spela utan problem utan att betala något. Det är ju de få som betalar (0,5-6 % enligt undersökningar) som gör ett medvetet val för att de vill ha saker snabbt utan att behöva kämpa för det, inte för att de tvingas för att kunna fortsätta spela. Det kan inte vara många spel som helt stänger ute en från att spela om man inte betalar?

Som du säger är det dock inte säkert att det behöver vara av ondo, beror helt på hur det implementeras. Om det inte påverkar det vanliga spelandet och bara är ett sätt för någon att få saker snabbt så spelar det ingen roll.


With free games that include in-game purchases, two particularly important things occur: first, more people will try out the game since there is zero cost to doing so and second, revenue will likely be more than a traditional game since different players can now spend different amounts of money that depend on their engagement with the game and their preferences towards it. It is likely that the vast majority of players "ride for free" and that a minority pay, and a very tiny minority pay the bulk of the income - 50% of revenue from 0.15% (15 in 10,000) of players in one report. [26]It is not unlikely for a very few players to spend tens of thousands of dollars in a game that they enjoy.[22]


Redigerat av Zoiler, 05 november 2014 - 17:41.


#16

Postad 06 november 2014 - 09:29

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Det enda F2P som jag spelar är hearthstone och där har jag köpa 40 paket kort en gång för 350 kronor. Eftersom jag spelar spelet i stort sätt varje dag kändes det som en bra investering och jag känner att jag fick valuta för pengarna.
Så länge jag kan känna det och det rör sig om ett fritt val där man inte måste känna sig tvingad att betala ser jag inga problem med det.

#17

Postad 07 november 2014 - 02:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Två till:

Postad bild

Postad bild


Fan... :(

JC2 sålde 6 miljoner. Fyra gånger mer än ettan och verkligen inte dåligt. Det var ett av de snyggaste spelen när det kom med en av de bästa open world-motorerna. Och nu tänker de göra ett mikrotransaktionsspel. Jag kan inte se hur detta är positivt på något sätt men aja, vi får väl se. Man ska inte kamma kamelerna innan elefanten har sprungit ur farstun som de brukar säga.

Här är min "recension" av första spelet f.ö., åtta år gammal. Good times.

#18

Postad 07 november 2014 - 11:23

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Jag hoppas detta är tidigare bilder och dom ändrat sig :(

#19

Postad 07 november 2014 - 13:12

Unregistered32bcdf95
  • Unregistered32bcdf95
  • Lärjunge

  • 322 inlägg
  • 0
Verkar ju finnas olika valuta typer om man kollar i botten utav menyn varav det vi får se kanske kan vara P2W aspekten ?

#20

Postad 07 november 2014 - 13:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
En av utvecklarna tweetade att vi inte behöver oroa oss och att han kommer vara tyst i några dagar (mer info om några dagar?).

Redigerat av Zoiler, 07 november 2014 - 13:14.


#21

Postad 07 november 2014 - 18:30

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

  • 274 inlägg
  • 0

En av utvecklarna tweetade att vi inte behöver oroa oss och att han kommer vara tyst i några dagar (mer info om några dagar?).

Det är ju lite mer än bara en av utvecklarna eftersom att det var Christofer Sundberg. Han är ju trots allt grundare till studion och, om jag inte minns fel även, VD(?).
Verkar alltså tyda på att det inte är F2P, men det kanske är fullprisspel men samtidigt måste pröjsa för allt annat än en pistol och ett fordon!? :)

#22

Postad 08 november 2014 - 19:16

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 0
Christofer Sundberg är en hygglig människa. Om han säger att vi inte ska oroa oss så känns det rejält mycket bättre. :)

Tillägg: Om Christofer läser detta så vill jag påpeka att om det visar sig vi måste oroa oss i alla fall, så ska jag se till att din skrivbordsstol blir utbytt emot en kubikmeter stor rosa kub! ;)

Redigerat av Zacabeb, 08 november 2014 - 19:27.


#23

Postad 10 november 2014 - 18:17

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

  • 1 517 inlägg
  • 0
Inget löst ryktat datum för släpp?

#24

Postad 10 november 2014 - 18:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Nje, det är ju inte utannonserat officiellt än. 2015 är vad som tros.

#25

Postad 10 november 2014 - 18:57

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 0
Det är nog också därför skelettmannen herr Sundberg ligger lågt. Även han måste få klartecken från utgivaren innan han kan uttala sig officiellt om något.

#26

Postad 11 november 2014 - 19:18

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Nu har det ju utannonserats :). Släpps nästa år, visats väldigt lite från spelet, men några bilder. Kommer snart mer information.

Skriver på mobilen så orkar inte länka och hålla på :P

#27

Postad 11 november 2014 - 19:53

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

  • 274 inlägg
  • 0
Härligt! http://www.gameinfor...3-29401230.aspx

#28

Postad 11 november 2014 - 19:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Edit: Nu behövs mer info.

Redigerat av Zoiler, 11 november 2014 - 19:59.


#29

Postad 11 november 2014 - 21:25

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Inget f2p och sånt skit. Låter förträffligt :)

#30

Postad 11 november 2014 - 21:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

When will you make Just Cause 3?"
We’ve lost count of the times we’ve been asked that question in the last few years. No matter if we’ve issued a press release about building a new studio, sponsored some event or posted photos of food to our personal Instagram accounts – the most frequent topic of conversation has somehow always been Rico and his huge sandbox world filled with crazy emergent gameplay.

Well, we’re beyond excited to finally unveil Just Cause 3 to the world! In a massive 12 page blowout, Game Informer are sharing their impressions after hours of exclusive hands-on time with the game. Rico is also gracing their cover, where he’s leaping from a building while firing his grapple mid-air, surrounded by helicopters and fighter jets. It’s an artist’s rendition, but the scenario could just as easily have been created in-game – the chaotic diorama is exactly what Just Cause is all about.

Following last week's rumours and speculation, we also wanted to take the opportunity to address a few misconceptions. Those leaked screenshots were taken from an ancient version of Just Cause 3. Like most games, this one went through an exploratory phase where we looked at different control schemes, different technologies, different business models. Those leaked screenshots show aspects of that process, and in no way reflect the game we are making today.

To be perfectly clear: Just Cause 3 will be available in 2015 for PlayStation 4, Xbox One and Windows PC. It will be distributed as a retail box and digital download. It is not a Free To Play game. It does not feature in-game micro transactions.
Does that mean we'll release the game and call it quits? Nope. Beyond launch, we are likely to look into DLC packs and items as part of our ambition to support Just Cause 3 and its players for many years to come, but until that time we’re completely focused on making the best Just Cause game we possibly can. Rest assured it will be a huge, fully packed and extremely rewarding experience right out of the gate.
We can't wait to see your reactions to what we've created. Just Cause 3 truly represents the next generation of chaotic sandbox fun. But just like real sandboxes, ours doesn't really come to life until it's populated by crazy kids refusing to let go of the red barrel as it's shooting across the sky about to explode in a sea of fire, and... Wait, where are we going with this again?
Enjoy!

Christofer Sundberg

Co-founder and Chief Creative Officer of Avalanche Studios



Thank the lord.

#31

Postad 11 november 2014 - 21:58

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Precis. Nu ser man fram emot den här titeln igen :). Majoras Mask och detta är tillräckligt för mig nästa år :P

#32

Postad 12 november 2014 - 01:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Info från GI:

Former developers who worked on Ratchet, Infamous, AC, FC, Burnout all worked on this game.

Full fly over map of the world showed oceans, huge land masses containing cities, islands, mountains (one with a giant skull on the side).

There was a huge fortified base which the player found a small cave on a river nearby that allowed for a secret underground passage into the base.

One structure had a huge bridge connecting two towers, you are able to blow up the bridge.

New engine allows for much more verticality of the terrain.

Story takes place in the Mediterranean, a fake city where Rico grew up. An evil dictator has taken over and you need to stop him. Not much connection to the last two games, a few references and former characters appear.

Same balance of being fun and silly with the story. Will focus more on Rico but it wont be a heavy story game, more focused on the sandbox play.

Game world is the same size as JC2.

First mission is to free a small town. Controls are much more responsive. No longer need pinpoint aiming to attach the grapple. Parachute controls are more responsive.

No more messing up in reeling in a guy or you pulling a guy, now it for sure works as you intend. You can shoot at a guy mid reel.

Towns have tons of propaganda to destroy. You cannot throw C4 but now you have infinite C4.

Guns feel much more powerful, have weight to them. Controls are better so player was flying around and shooting with ease.

Damage makes the screen lose color except enemies will get brighter. No health packs, health regen. No dodge roll right now, they say they didn't like it. Crouch is gone, they dont ever want the player to be in one place.

Heat grows the more damage you do but you dont have to run away. You can kill the guard calling in reinforcements and stop further waves from coming in, ending the heat growth.

There was a police station that was destructible, he trows a grenade and creates a new doorway. Inside he sees a red barrel, they no longer have a health bar instead you see damage in real time, bullet holes and flames. He found a panel that opened the gate for rebels to come in. He used that distraction to rain down red barrels onto the swat team.

Attaching to a helicopter allows you to instantly take out the pilot and take over, no QTE. Or you can hang from the bottom. Even plant C4 on the helicoper and let go, then blow it up. They took control and gunned the rest of the base.

A checklist on the left side of the screen shows everything you have destroyed and what objects are left to clear the area.

New remote teather retracting allows you to attach the tether to any object and have it retract. So a giant statue was pulled down by attaching the tether to the floor and retracting. The statue crumbles in different ways each time, the head stays in tact just in case you want to use it as a giant wrecking ball.

This new mechanic allows you to slingshot enemies without needed a moving object. You can attach a guard to a wall, retract and cut mid retraction to sling shot them. Things get crazier since you can have 3 maybe more tethers going at once. Stuff liking making a bus a battering ram is possible.

Liberated towns allow you to decrease heat, bring vehicles to the shop so it becomes a rebel drop. Drops no longer cost money, it is all free but has a cooldown timer.

It is possible to upgrade every vehicle with any of the upgrades you find. As the game goes on you will get army grade vehicles.

They tried a racing challenge, a car sits waiting at the start line but you can call in your vehicle if you want. Cars feel arcadey but handle much better. That is why they brought in Burnout veterans. Your friends best time shows up and in the final game you can race against their ghost.

Wingsuit challenges is like pilotwings, there are rings to pass through, some harder ones offer bonuses. Restarting a challenge is far faster. You can activate the wingsuit with the press of a button just like the parachute. Best to use when going from high to low altitude.

The final mission of the demo was a big base where the player has SAM missiles and helicopters firing at him. There was an infinite chaingun that you can now move and shoot with. You can blow up the SAM sites with C4 or now reprogram them to fire on the enemy helicopters.

He died shooting at a radar dish from a mounted turret, now you respawn right outside the enemy base. He needed a cannon to take out the dish but it was in a place where he could not aim at it so he pulled the cannon with the tether to a new location.

No multiplayer but they will support the mod community.



Hypetåget startar igen :)

Men ingen multiplayer? Det var förvånande ändå med tanke på hur populärt det var på PC. Coop hade varit perfekt.


Kartan lika stor som JC2, så:

Postad bild

Redigerat av Zoiler, 12 november 2014 - 01:57.


#33

Postad 12 november 2014 - 10:47

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
fan man blir bara mer och mer sugen! detta kommer bli najs :D

#34

Postad 12 november 2014 - 14:18

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Vilken galet stor värld!

Jag som missade JC2 helt och hållet ser väldigt mycket fram emot detta!!

#35

Postad 12 november 2014 - 15:10

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
borde lira om jc2. har ju skiten på datorn nu med ändå så!

#36

Postad 12 november 2014 - 22:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Så här ser spelet ut idag:

Postad bild
Postad bild
Postad bild


Mycket bättre än de gamla, tänk på hur stort det är också :)

#37

Postad 13 november 2014 - 12:52

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

  • 767 inlägg
  • 0
Det som slår mig är färgerna, ser riktigt maffigt ut. Kul med en titel jag gillar medan jag väntar på Fallout4....

#38

Postad 14 november 2014 - 23:00

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
http://www.gameinfor...st-cause-3.aspx

#39

Postad 02 februari 2015 - 13:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Nya bilder


Ser ut som Just Cause kan man säga.

#40

Postad 02 februari 2015 - 15:25

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Kommer bli sjukt skoj :)

#41

Postad 13 februari 2015 - 16:00

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

http://youtu.be/vyIfAGjIfFE



#42

Postad 13 februari 2015 - 16:02

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
Gåshud...

#43

Postad 13 februari 2015 - 16:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Lol.

 

image_just_cause_3-27540-3114_0005.jpg



#44

Postad 13 februari 2015 - 16:40

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

  • 1 517 inlägg
  • 0

Holiday 2015 - det var en stund kvar det, men då har man tid att införskaffa sig nextgen iaf.



#45

Postad 13 februari 2015 - 22:12

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

vad innebär holiday 15? sommar? vinter?



#46

Postad 13 februari 2015 - 22:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

vad innebär holiday 15? sommar? vinter?

Klassiker. Som alla frågade med Tomb Raider och MS-exklusiviteten =P

 

Det innebär i slutet av 2015/början på 2016. Mest troligt i november eller december.

 

Men det kan ju bli försenat ännu.


Redigerat av Zoiler, 13 februari 2015 - 22:16.


#47

Postad 13 februari 2015 - 22:19

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

ååh ett års väntan typ alltså :(



#48

Postad 13 februari 2015 - 23:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Tyvärr släpps ju majoriteten av alla spel vid den tiden, synd de inte sprider ut det bättre.



#49

Postad 23 april 2015 - 14:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Nu får de släppa en gameplaytrailer snart som de gjorde med Mad Max. Med tanke på grafiken i de förra spelen skulle det inte förvåna mig om de får förydliga att det faktiskt är gameplay och inte CG :P



#50

Postad 24 april 2015 - 15:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Nu får de släppa en gameplaytrailer snart som de gjorde med Mad Max. Med tanke på grafiken i de förra spelen skulle det inte förvåna mig om de får förydliga att det faktiskt är gameplay och inte CG :P

När man talar om trollen, kände det på mig!

 

Gameplaytrailer 28:e.

 

Fast det blir nog kanske inte så mycket rent gameplay, gör säkert som Battlefront med cinematiska vinklar.

 

zdWLWVJ.gif


Redigerat av Zoiler, 24 april 2015 - 15:08.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.