Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Forza Motorsport 7 (PC, Xbone, Xbone X)

258 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Forza Motorsport 7 (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 9 6,14 (6) 365:-
Forza Motorsport 7 (PC) (PC-spel) 9 (0) Inga priser
Forza Motorsport 7 - Ultimate Edition (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 9 (0) Inga priser
Forza Motorsport 7 - Deluxe Edition (PC) (PC-spel) 9 (0) Inga priser
Forza Motorsport 7 - Ultimate Edition (PC) (PC-spel) 9 3,5 (1) Inga priser
Forza Motorsport 7 - Deluxe Edition (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 1 (0) Inga priser

#101

Postad 29 september 2017 - 16:29

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0

Hehe svar på tal. Tidiga nattuggkerecensioner är ju vad de är men när de gäller bilkörningen tror jag han har ok koll :) Inte oväntat du hyllade ju karriären mm redan innan du fått spelet. Kommer bilda min egen uppfattning :) trist att de inte delar ut digitala kopior så de kan jämföra med pc. Ger ju en lite bättre fingervisning för one x också.

Det var för att jag såg gameplay från karriären så man såg lite hur det skulle vara för en gång skull finns där en stor anledning att köra karriären.

#102

Postad 29 september 2017 - 16:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
trist att de inte delar ut digitala kopior så de kan jämföra med pc. Ger ju en lite bättre fingervisning för one x också. 

 

 

Que? Jag fick en digital kopia. Man kan använda den till vad man vill.

 

Man blir ju inte direkt sugen efter läst Gamereactors recension precis ..... snarare tvärtom .

 

Här har du några fler att läsa dock.

 

http://www.neogaf.co...d.php?t=1439867

 

Lite udda recension av GR då alla andra jag sett har hyllat det som ett av de bästa racingspelen hittills.

 

Däremot finns två punkter av intresse. För det första så skickade de ut recensionskopior för ett par dagar sedan, så alla tidiga recensioner nu är lite framstressade, tycker man kan vänta några dagar och ta lite mer tid på sig, standardspelet släpps om 4 dagar trots allt.

 

Och sen kan man även tänka på att detta är recensioner av Xbox One-versionen, där XB1X-versionen kommer att vara överlägsen och PC-versionen verkar ha problem enligt nedan. Så alla betyg ska egentligen vara högre om det spelas på den optimala plattformen. "Helt okej grafik" kommer bli "supergrafik" och "långa laddningstider" kommer bli "korta laddningstider" på XB1X.

 

Shacknews 6/10:

 

Objectively, Forza Motorsport 7 is an excellent game. It has the looks, the sounds, and the feel of a champion. In my opinion, it does not look as good as Forza Horizon 3 in many areas, but I can overlook that due to how it is structured and how well it performs. I don't believe it is as good a game as Forza Horizon 3, despite having much better tracks, but would not hesitate to recommend the console version to any driving game fan. Had I not experienced the aforementioned performance issues, I would be inclined to give Forza Motorsport 7 my highest recommendation for PC players. As things stand now, I cannot give it any higher than a 6/10. If a patch arrives in a timely fashion (the 8 months it took to fix Horizon 3 is unacceptable) that addresses the performance problems, I would have no issues with a 9/10.

 

 

 

Därför jag har beställt en XB1X, man vet aldrig om PC-portarna är optimerade.

 

Bara för vissa bilar inte finns i car dealern betyder det inte att dom inte finns i spelet går man bra in på car collection så kan man se vilka som man måste låsa upp hur han kunde missa det kan man ju undra 

 

 

Jag tyckte hela segmentet där han pratade om 700+ bilar i marknadsföringen var lite konstigt, inte som att de ljuger om det. Han har helt klart missat något om hur det där fungerar.

 

När jag läste recensionen fick jag känslan av någon som spelat sönder Forza-serien och inte tycker det finns tillräckligt nytt i sjuan, vilket han återkom till många gånger. Vad skulle du säga är nytt i sjuan jämfört med sexan Andreas?



#103

Postad 29 september 2017 - 17:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

http://www.youtube.com/watch?v=lGzJU64FMGw&feature=youtu.be



#104

Postad 29 september 2017 - 18:15

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

 

Därför jag har beställt en XB1X, man vet aldrig om PC-portarna är optimerade.

 

Shacknews? Här är en kort recension av PC Gamer (som borde ha lite bättre koll):

 

http://www.pcgamer.c...moothly-so-far/

 

Har kört demot och det var inga problem i 4K ultra (GTX 1070 och i7 6700K). Ser man på diverse klipp så funkar det t om i 4K60 med GTX 1060 vilket är ganska imponerande.

 

Att det sen finns folk som sitter med mekanisk hårddisk, halvdan GPU och 8GB RAM, och tror att de kan köra allt på ultra utan ett enda hack är en annan sak.

 

Men visst, det är säkert inte felfritt. Det var inte Horizon 3 heller vid launch.



#105

Postad 29 september 2017 - 18:22

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0
Hade gärna velat testa det på nya 4k oleden. Men har typ 11 saker som måste prioriteras före. Demot rann som smör i solsken maxat i 1080p men 4k ej checkerboard är ju en helt annan femma :)

#106

Postad 29 september 2017 - 18:26

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0

Que? Jag fick en digital kopia. Man kan använda den till vad man vill.


Här har du några fler att läsa dock.

http://www.neogaf.co...d.php?t=1439867

Lite udda recension av GR då alla andra jag sett har hyllat det som ett av de bästa racingspelen hittills.

Däremot finns två punkter av intresse. För det första så skickade de ut recensionskopior för ett par dagar sedan, så alla tidiga recensioner nu är lite framstressade, tycker man kan vänta några dagar och ta lite mer tid på sig, standardspelet släpps om 4 dagar trots allt.

Och sen kan man även tänka på att detta är recensioner av Xbox One-versionen, där XB1X-versionen kommer att vara överlägsen och PC-versionen verkar ha problem enligt nedan. Så alla betyg ska egentligen vara högre om det spelas på den optimala plattformen. "Helt okej grafik" kommer bli "supergrafik" och "långa laddningstider" kommer bli "korta laddningstider" på XB1X.


Därför jag har beställt en XB1X, man vet aldrig om PC-portarna är optimerade.


Jag tyckte hela segmentet där han pratade om 700+ bilar i marknadsföringen var lite konstigt, inte som att de ljuger om det. Han har helt klart missat något om hur det där fungerar.

När jag läste recensionen fick jag känslan av någon som spelat sönder Forza-serien och inte tycker det finns tillräckligt nytt i sjuan, vilket han återkom till många gånger. Vad skulle du säga är nytt i sjuan jämfört med sexan Andreas?

Action house och forzathon men släpps inte från om några veckor. Dynamiskt väder. Car collection system med tiers nu kan man inte köpa de bilarna i den tiern från man nått den där är 5 tiers för att nå nästa tier måste man köpa eller vinna bilar innan man kan börja köpa från nästa tier. Helt nytt karriär läge som inte är alls som 6an här har du championchips på riktigt där du inte måste komma 3a i var race som i 6an begränsningar finns också i karriären som du får bara en viss antal hästkrafter däck och points. samt showcase events där du vinner exklusiva bilar. Där är en hel del bilar du inte kan köpa
Som måste vinnas. Jag ville köpa Ford gt 05 men den hör till en av de mest sällsynta i tier 5. Så dom som hävdar att inte vulcan finns kan ju kolla i car collection den finns men inte i car dealern
Måste vinna den på något sätt. Där är nya rewards lådor där du kan vinna sällsynta bilar också. 3 banor är tillbaka från fm4
Mapple valley Mugello och sazuka samt en ny dragstrip och finns nu även i free play även en del bilar från fm4 har kommit tillbaka och i racen så kan du byta bil trimma och så men racet laddas det fanns inte innan så där finns en klar skillnad från fm6 och fm7 skulle jag vilja säga. Av det jag spelat så är fm7 en solklar förbättring mot fm6

Redigerat av Andreas3200, 29 september 2017 - 18:30.


#107

Postad 29 september 2017 - 18:30

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Demot rann som smör i solsken maxat i 1080p men 4k ej checkerboard är ju en helt annan femma :)

 

Jo, blev förvånad över hur bra det funkade i 4K60. Lyckades inte få det att hacka oavsett inställningar.

 

Kolla klippet jag länkade till på förra sidan. 4K60 med 1060 och billigaste Pentium-CPUn. Rätt imponerande som sagt.

 

edit: Jämförelse med flera GPUer. 1050 Ti hänger inte med i 1440p men vem hade förväntat sig det ;)

 

https://www.youtube.com/watch?v=VjpC-IK4M8E


Redigerat av Ageve, 29 september 2017 - 18:38.


#108

Postad 29 september 2017 - 19:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Shacknews? Här är en kort recension av PC Gamer (som borde ha lite bättre koll):

 

Recensionen ovan din post nämner också PC-problem.

 

Last week, Turn 10 released the free Forza Motorsport 7 demo giving racing fans a taste of the game ahead of the official launch.

However, PC gamers quickly noticed that something wasn’t quite right. While the average frame rate was more than fine, many (including us) experienced the annoying phenomenon of stuttering during gameplay. This was paired with an uneven usage of CPU cores, something that had been initially confirmed by a Community Liaison on the official Forza Motorsport 7 forums.

 


Redigerat av Zoiler, 29 september 2017 - 19:07.


#109

Postad 29 september 2017 - 19:43

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Recensionen ovan din post nämner också PC-problem.

 

Det som diskuteras där är ju microstuttering pga frame pacing, och det är långt ifrån alla som får det. Det betyder inte att spelet är dåligt optimerat. Tvärtom kräver det inte alls särskilt mycket av hårdvaran.

 

Forza 7 är nog det första "riktiga" spelet som når 8K60 med 1080 Ti:

 

https://www.youtube.com/watch?v=u6KS9bT0kDg


Redigerat av Ageve, 29 september 2017 - 20:14.


#110

Postad 29 september 2017 - 22:27

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0

Finns det något bra trick för att få windows store att faktiskt uppdatera Forza 7 och låta mig låsa upp min ultimate edition? Loggar ut och startar om om vartannat men det ska likförbannat konstant misslyckas. Har haft två identiska nedladdningar som går igång samtidigt och båda misslyckas samtidigt.

 

lol stark misstanke det är slut hårddiskutrymme som är boven men varför kan inte windows store enkelt och snabbt meddela detta? Måste in i en flik för att hitta info. Första svängen man kolla skulle man kontakta support. Nu fick jag fram att utrymmet är slut...


Redigerat av oqvist, 29 september 2017 - 22:38.


#111

Postad 29 september 2017 - 22:51

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0

Vad är standardinstallationsmappen. Jag kan för min gud inte hitta det. Söker jag på forza hittar jag ingen mapp bara snabbåtkomst. MS store är så osannolikt dåligt. Går inte ens hitta länkar för att avinstallera på microsoft library och ingenstans i inställningar står vart installationsmappar eller något finns. 



#112

Postad 30 september 2017 - 00:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Det som diskuteras där är ju microstuttering pga frame pacing, och det är långt ifrån alla som får det. Det betyder inte att spelet är dåligt optimerat.

 

Låt mig omformulera mig till vad jag menade.

 

Därför jag har beställt en XB1X, man vet aldrig om PC-portarna är problemfria på ens konfiguration.

 

PC:n får jag väl uppgradera vad det lider också, till nästa generation förmodligen.



#113

Postad 30 september 2017 - 13:30

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0

Vad har du för spec nu?

 

Ja då fick man testa lite och maxat i 4K så flyter de på för de mesta dock inte hundra. Får ofta ett minihack per race men de räknar jag kallt med att kunna trimma bort. Eller så lever man med det inte värre än så bara någon tiondel av en sekund men de stjäl fokus.

 

Det är mycket värre i menyerna när de ska ladda grejer samtidigt som de ska visa filmer etc. Då får man stora pauser emellanåt förutom långa laddningstider. Men det är ju att förvänta med så många gig som ska laddas. Hoppas de blir bättre när de catchat de mesta.

 

Fullkomligt galet snyggt är det på OLEDen. Repriserna där flöt de på i 110. Får se om man verkligen hinner köra nästa vecka. Nu körde man gamepad och då går de inte få någon känsla för bilarna. Bråkat lite med en Lotus 49. Rätt övertygad den bilen kommer va enklare med ratt och pedaler :) 



#114

Postad 30 september 2017 - 17:29

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Pengarna går åt i spelet. Har fått ihop 2,5 miljoner bör räcka en bit körde ett timed race med r8 gt3 så svårt regera och ultiman där var ju helt sjuka men gav ändå 800k så det är ju bra. Tycker turn 10 har gjort riktigt bra ifrån sig riktigt bra spel👍. Många bilar har också fått kraftfullare trimdelar det gillas starkt. Ville köpa Ford gt 2005 men den är väldigt sällsynt får vänta länge innan man får tag i den då den inte kommer gå att köpa och den är i tier 5

Redigerat av Andreas3200, 30 september 2017 - 17:31.


#115

Postad 30 september 2017 - 22:02

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0

Vet inte vad jag har fått ihop de har gått åt. Var lite surt hade gärna velat köpa loss bilen efter level 2 eller om det var 3. Köpte någon kass crate innan där jag bara fick badges i stort sett? Vad är Badges bra för.

 

Liret är ju samma egentligen men så mycket finputs på banorna och bilarna så de syns det jobbats. Positivt att de tagit bort modsen som tar bort vikt ger bättre bromsar, etc etc. Och inga hjulspins så gillar hittills hur de putsar på F6. Driver gear grejen känns rätt så meningslös dock fixa lite cheesy cut scenes och grejer ala Red Alert eller hyr in Kojima. Det är  verkligen galet snyggt på OLEDen iaf. Ser det mot all rim och reson ut så här på xbox one X så kommer sony tvingas släppa PS 5 till julhandeln.  Flyter på klockrent främst intro videosarna som ställde till det samtidigt med bakgrundsladdningen. Körde SPA endurance eventet 23 varv. Ain har lika lustiga strategier som att gå i depå på näst sista varvet men det är ju ett sätt att få en att jaga lite längre iaf. Hur depåstoppen sköts verkar som de inte är klara med det? Får upp en gigantisk svart ruta bara med lite info som täcker hela depåinfarten? Hade ju kunnat fixa någon snygg cinematisk kamera med animerad pitcrew och grejer om inte annat. 

 

Sen trollar de en lite med att erbjuda forza vistas på banan. De där bara skriker efter VR.



#116

Postad 01 oktober 2017 - 12:01

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Testade det på min jobbdator precis. En Lenovo med uselt grafikkort (GT740M, den slöa versionen med 64-bit minnesbuss). T om gamla Tomb Raider hackar på den.

 

Forza 7 demot funkar i 720p på low. Det är inte snyggt men faktiskt spelbart (dvs det går att styra och klara ett race iaf  :P ). Det kraschade iofs två gånger hehe, inte under race men i menyerna.

 

edit: Forza 6 Apex funkar också på samma dator. 50-55fps i 720p low, och 30fps stabilt i 1080p low. Så att påstå att Forza-spelen är dåligt optimerade är inte helt seriöst som sagt.


Redigerat av Ageve, 01 oktober 2017 - 13:48.


#117

Postad 01 oktober 2017 - 15:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Så att påstå att Forza-spelen är dåligt optimerade är inte helt seriöst som sagt.

 

Vem har påstått det då?



#118

Postad 01 oktober 2017 - 15:53

Unregistered42176b20
  • Unregistered42176b20
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Någon som har koll på om pc-versionen har splitscreen?

#119

Postad 01 oktober 2017 - 16:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Jag har läst på tre ställen iaf att PC inte har splitscreen.



#120

Postad 01 oktober 2017 - 16:13

Unregistered42176b20
  • Unregistered42176b20
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Det var ju synd.

#121

Postad 01 oktober 2017 - 18:48

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0

Hade vart trevligt med dual screen. Har ju två cockpits då kan vi köra på en skärm var. 

 

Forza 7 är verkligen galet snyggt i torrt. I regn hämtar P Cars 2 hem mycket på mer generösa partikeleffekter som lyckas dölja rent ut fula texturer emellanåt närmast hundra procentigt. P Cars 2 kräver mer dator dock bör sänka ett par inställningar för att få det perfekta flytet :)



#122

Postad 02 oktober 2017 - 22:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Fartfylld höst med flera stora bilspel

För de bilintresserade blir det mycket fart och spänning.

Nyligen lanserades arkad/simulator-bilspelet ”Project Cars 2”.

– ”Project Cars” fick väldigt bra kritik och vi har därför haft väldigt höga förväntningar på uppföljaren.

– ”Problemet” är bara att ”Gran Turismo Sport” kommer ut en månad senare – och det spelet finns det också höga förväntningar på, säger Harring.

 

 

http://www.aftonblad...icle26060417.ab

 

Experterna på Komplett håller PC2 och GT Sport som bästa bilspelen, Forza got robbed =/



#123

Postad 02 oktober 2017 - 23:15

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0
Experternas lista var inte helt... komplett.

#124

Postad 03 oktober 2017 - 06:38

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Tester ska man inte lita allt för mycket på har både project cars 2 och Forza motorsport 7 och enligt mig så är Forza motorsport 7 betydligt roligare spel på alla sätt och funkar bättre till Xbox one än project cars 2. Forza 7 vann pris för bästa racingspel 2017 på både e3 och gamescom.Forza 7 har inte alla motorsporter än men inte heller project cars 2 Forza saknar rally medan project cars saknar drag racing. Och Forza 7 har man mycket mer vanliga och sport bilar 700-vs 180 bilar ganska stor skillnad och trots det ser bilarna bättre ut i fm7 än pcars 2 sen har du ändå mer möjligheter med var bil trimma eller göra om det kan du inte pcars. Turn 10 som gör Forza motorsport 7 har lyckats bra denna gången fantastic ban och drag racing dom börjat komma på rätt håll nu detta skulle varit än uppföljare till Forza motorsport 4

Redigerat av Andreas3200, 03 oktober 2017 - 06:44.


#125

Postad 03 oktober 2017 - 06:39

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0
Imponerande med ms marknadsföringsmaskin. Hade vart lättare förstå om de glömde GT sport.

#126

Postad 03 oktober 2017 - 23:37

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0
Har bara hunnit testa på Xboxen. Grafiken är ett stort lyft från 6an. Rikigt snyggt med tanke på hårdvaran. Mellansekvenserna laggar lite, men ingame är det felfritt i 60fps.

Spelmässigt är det ingen jätteskillnad mot 6an, men det var väl inte direkt väntat heller, med tanke på hur bra det var.

#127

Postad 04 oktober 2017 - 00:41

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Spelet har totaltsågats av ett flertal, bla Jim Sterling och Pretty Good Gaming och väldigt många "vanliga" spelare så är tveksam till om jag kommer att köpa spelet.

 

https://www.youtube.com/watch?v=RzZFjIWCTAc


Redigerat av sinnes, 04 oktober 2017 - 00:51.


#128

Postad 04 oktober 2017 - 07:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Vadå gör de samma misstag som i sexan?



#129

Postad 04 oktober 2017 - 07:56

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Totalsågas pga lootboxes? Varför då? Jag öppnade några som man fick med men sen har jag inte rört dem och har haft riktigt kul med spelet ändå. 



#130

Postad 04 oktober 2017 - 08:29

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Ser inte vad problemet skulle vara med lootboxes du kan ju köpa det för ingame credits det avgör heller inte heller hur hela spelet är för övrigt

#131

Postad 04 oktober 2017 - 09:18

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0
Ja de är valfritt ruinera sig på loot boxes. De har tagit bort pay for o win perksen och ekonomiskt är de sällan du går plus. En del ogillar homologation för att få jämnare race fast hittills har jag inte saknat uppgraderingshetsen. Kör man bilarna as is är de större chans de uppför sig okay då de är speltestade. Lite ojämn svårighetsgrad pendlar mellan att vinna enkelt på pro och kämpa med näbbar och klor för podium :)

I grunden är de ju samma gamla Forza så en del är väl less. Kan inte se hur de tidigare är bättre dock annat än fysiken som gått mer åt arkad hållet i vissa delar. Speciellt drift mode läget skaver lite för mycket. Annars är de bra på att hjälpa en hyfsat subtilt så man kan låtsas köra.

#132

Postad 04 oktober 2017 - 10:10

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Skulle vilka påstå att fysiken är förbättrad jämför med 6an speciellt med ratt det är bara att kolla på slaptrain på youtube som alltid kör med ratt han har till och med nämt det i flera Av hans Forza 7 videos det är långt ifrån samma spel som fm6 tror man det så har man inte sett tillräkligt eller spelat fm7 tillräkligt mycket.
Karriären är som natt och dag jämfört med fm6. I fm6 fanns det nästan ingen anledning att spela i karriären i 7an är det helt förändrat med events och så showcases har förändrat fm7 karriär till det bättre med ytterligare chans att vinna exklusiva bilar som bara går att vinna där gillar det påminner lite om gamla gran turismo tiden när dom var som bäst. Man är mer begränsad i vissa race serier i fm7 men också bra på vissa sätt. Många exklusiva bilar i spelet som ej går att köpa som
Man vill ha och då tror många som spelar det att dom inte finns men det gör det. Måste vinnas på något sätt och loot crates är inte det enda vägen och gå kommer ju komma forzathons action house där du kommer kunna vinna eller köpa exklusiva bilar men startar inte kanske från några veckor.där är ju även en speciell bil affär som kommer ha begränsad tid med exklusiva bilar just nu är där en nismo gtr lm passa på att köpa den nu för sen blir den kanske svårare att få tag på. Där är förändringar i detta spel till det bättre enligt mig från fm6 bil ljuden är klart bättre än i fm6
Känns bara som ett frågetecken var man ska vinna alla dessa exklusiva bilarna i spelet gissar på forzathons när det släpps kommer ge ut några gratis. Och även action house men dom kommer nog säljas för miljoner. Sen har vi den speciella bil affären får se vad som dyker upp där om 6 dagar

Redigerat av Andreas3200, 04 oktober 2017 - 10:22.


#133

Postad 04 oktober 2017 - 10:39

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Har man ratt kan man ju stänga av svänghjälpen som är på som default. Kan inte riktigt bestämma mig för vad som känns bäst när man kör med kontroll. Har inte testat drift än, är inte så intresserad av det, så där kanske fysiken är helt annorlunda? 



#134

Postad 04 oktober 2017 - 10:59

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0

Har man ratt kan man ju stänga av svänghjälpen som är på som default. Kan inte riktigt bestämma mig för vad som känns bäst när man kör med kontroll. Har inte testat drift än, är inte så intresserad av det, så där kanske fysiken är helt annorlunda?

Jag inte heller sugen på driftning men det ska vara bra av vad jag sett. Slaptrain brukar ju drifta dock med ratt och det ska enligt han vara bra. Nämner också mycket om att turn 10 har gjort ett bättre jobb med fm7 än med tex 2 senaste fm5 och fm6 speciellt i karriär delen och att spelet och bilarna ser bättre ut

#135

Postad 04 oktober 2017 - 11:08

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0
Rattstödet är bättre du kan använda flera olika usb enheter på pc men fysiken är inte bättre som i bättre simulation snarare sämre. Försökte köra med gamepad igen igår var riktigt trist. När det gäller arkad blir de ju väldigt subjektivt vad som är bra eller dåligt. För en som inte kan drifta är F7 bra dock ;) F6 hade ju också invitational events skillnaden är bara de är inbakade i karriären.

#136

Postad 04 oktober 2017 - 12:09

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0

Rattstödet är bättre du kan använda flera olika usb enheter på pc men fysiken är inte bättre som i bättre simulation snarare sämre. Försökte köra med gamepad igen igår var riktigt trist. När det gäller arkad blir de ju väldigt subjektivt vad som är bra eller dåligt. För en som inte kan drifta är F7 bra dock ;) F6 hade ju också invitational events skillnaden är bara de är inbakade i karriären.

Fysiken är närmare simulation än vad det någonsin varit i Forza tidigare. finns ju racing spel som är bättre med ratt men med kontroll så är fm7 klart bättre än pcars 2 tex som var uselt med kontroll precis som 1an. Fysiken i demot är inte alls som i det fulla spelet en solklar förbättring jämfört med 6an och det är inte bara fysiken det är karriär och så vidare med

Redigerat av Andreas3200, 04 oktober 2017 - 12:11.


#137

Postad 04 oktober 2017 - 12:26

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0
Håller inte med om att fysiken är närmare simulation. Fysiken är samma som i demot.

#138

Postad 04 oktober 2017 - 13:27

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Ja vi tycker nog olika på det men de flesta stora spelarna på youtube har nämnt flera gånger om bättre fysik I fulla spelet. Och jag känner skillnad jämfört med demot. Inte alls den arcade fysik som horizon 3 har. Hur som helst har jag inte haft så här roligt ett racing spel sen Forza motorsport 4.

Redigerat av Andreas3200, 04 oktober 2017 - 13:41.


#139

Postad 04 oktober 2017 - 14:25

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0
Hehe nä om fh fysiken ska va måttstock så ligger nog alla Forza bättre till :P

#140

Postad 04 oktober 2017 - 17:28

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Eurogamer:

http://www.eurogamer...rsport-7-review



#141

Postad 04 oktober 2017 - 21:46

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0
Surt 75 sp från att låsa upp nästa serie. Måste man harva en hel serie då?

#142

Postad 04 oktober 2017 - 22:23

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0
Japp går inte ens skippa race

#143

Postad 04 oktober 2017 - 23:44

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Mustangen med 1400hk är inte lätt i regn hehe...



#144

Postad 05 oktober 2017 - 07:58

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Jag väntar iaf på One X versionen, då har nog spelet fixats lite också. Någon som spelar med G920 ratt ?

Hur bra fungerar det med ratt ?
Att spela Forza 7 med gamepad går bort för mig.



#145

Postad 05 oktober 2017 - 08:08

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0
Fungerar fint med g29 så de lär ju fungera med g920 också ;) Har du ingen pc? Spelet känns då färdigt inte sett några buggar eller krascher.

#146

Postad 05 oktober 2017 - 09:33

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

https://www.forzamot...7_launch_update



#147

Postad 05 oktober 2017 - 09:37

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0

https://www.forzamot...7_launch_update


Bra muta :)

#148

Postad 05 oktober 2017 - 10:43

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Turn 10 har lyssnat på fansen fick 3 grymma fe bilar och 1 million credits

#149

Postad 05 oktober 2017 - 11:11

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0

Jag väntar iaf på One X versionen, då har nog spelet fixats lite också. Någon som spelar med G920 ratt ?
Hur bra fungerar det med ratt ?
Att spela Forza 7 med gamepad går bort för mig.

Har den ratten också med shiftern har inte spelat med ratt än måste prova det men ratt ska vara bättre i hela spelet än demot

#150

Postad 05 oktober 2017 - 11:43

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0
Rattstödet är samma som i demot



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.