Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ffdshow+Mkv+Undertexter

25 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 18 september 2011 - 13:19

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0
En del av er har säkert sett en tidigare tråd som jag skapade för att få igång MPC-HC internal filters som avkodare av mkv:er native i WMP/WMC.

Har nu övergivit detta och kör nu ffdshow (dxva) på ett antal datorer. Problem uppstod vid senaste installationen där antingen bilden hackade alternativt funkade inte subsen. Gick då naturlligtvis tillbaka och tittade på konfigen på datorer som det funkar men på men kan inte hita vad jag gjort annorlunda. Läste i annat forum att codecs är 30% kunskap och 70% voodoo och kan bara instämma i detta.

Min teori är att ordningen på installationen spelar roll och tyvärr har jag inte noterat vilken ordning jag gjort på mina fungerande konfigurationer. Om det funkar eller inte är inte beroende av om jag kör med nVidiakort eller ATI.

Kör med ffdshow x64 (senaste versione) tillsammans med Haali MS.

Någon klok där ute som har ett förslag, kör Win7x64 och vill det skall funka i både WMP men även WMC via mediabrowser.

#2

Postad 18 september 2011 - 22:09

Mattiasz
  • Mattiasz
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

En del av er har säkert sett en tidigare tråd som jag skapade för att få igång MPC-HC internal filters som avkodare av mkv:er native i WMP/WMC.

Har nu övergivit detta och kör nu ffdshow (dxva) på ett antal datorer. Problem uppstod vid senaste installationen där antingen bilden hackade alternativt funkade inte subsen. Gick då naturlligtvis tillbaka och tittade på konfigen på datorer som det funkar men på men kan inte hita vad jag gjort annorlunda. Läste i annat forum att codecs är 30% kunskap och 70% voodoo och kan bara instämma i detta.

Min teori är att ordningen på installationen spelar roll och tyvärr har jag inte noterat vilken ordning jag gjort på mina fungerande konfigurationer. Om det funkar eller inte är inte beroende av om jag kör med nVidiakort eller ATI.

Kör med ffdshow x64 (senaste versione) tillsammans med Haali MS.

Någon klok där ute som har ett förslag, kör Win7x64 och vill det skall funka i både WMP men även WMC via mediabrowser.


Hej.

Iom att du kör win7 så glöm inte att du måste avaktivera så inte win7 använder media foundation. Det kan du ställa in med http://www.codecguid...ter_tweaker.htm . Kör igång programmet och kryssa i dom formaten du vill att ffdshow ska använda.

Kör själv win7 x64 och allt funkar med undertexter och mkv och ffdshow efter jag konfigurera bort media foundation.

#3

Postad 18 september 2011 - 22:23

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0


Hej.

Iom att du kör win7 så glöm inte att du måste avaktivera så inte win7 använder media foundation. Det kan du ställa in med http://www.codecguid...ter_tweaker.htm . Kör igång programmet och kryssa i dom formaten du vill att ffdshow ska använda.

Kör själv win7 x64 och allt funkar med undertexter och mkv och ffdshow efter jag konfigurera bort media foundation.


Använder just det programmet men har en känsla av att det inte blir rätt. Kollar jag GraphStudio så har jag "Microsoft DTV-DVD Video Decoder" som videocodec trots att jag ändrat till ffdshow (dxva) i Win7DSFilterTweaker när jag kör en mkv-fil. Ändrar jag codec till MPC HS:s internal filter (MPCVideoDec.ax) för högupplöst så är det denna som dyker upp i Graphstudio men då får jag inte med mig undertexterna dock flyter bilden på bra. Har testat med att registrera VSFilter.dll och även kört exekommando för att få till VSFilter men inget hjälper. Skumt problem och av den värsta sorten som dyker upp utan att man förstår varför. Har som sagt fungerande konfigs på andra datorer med samma uppsättning codecs och inställningar (men något måste vara fel). Kan tillägga att jag även (naturligtvis) disablat ffdshow som avkodare för h.264 i videokonfigen.

#4

Postad 19 september 2011 - 15:05

Unregistered7eaa9096
  • Unregistered7eaa9096
  • Forumräv

  • 569 inlägg
  • 0
Höll själv på med detta i en veckas tid....avinstallerade, installerade, testade alla inställningar fram och tillbaka, testade alla möjliga videofiler, körde graph studio plus en massa andra saker, aktiverade och avaktiverade funktioner...........

Och så en morgon så bara hände det...........det fungerade utan att jag gjort någonting. Alla video, ljudfiler samt text.

Som sagt 30% vetanskap 70% voodoo.

#5

Postad 19 september 2011 - 18:27

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0

Höll själv på med detta i en veckas tid....avinstallerade, installerade, testade alla inställningar fram och tillbaka, testade alla möjliga videofiler, körde graph studio plus en massa andra saker, aktiverade och avaktiverade funktioner...........

Och så en morgon så bara hände det...........det fungerade utan att jag gjort någonting. Alla video, ljudfiler samt text.

Som sagt 30% vetanskap 70% voodoo.


Ja det var det jag var rädd för, finns väl inga proiblem som är värre än när det funkar ibland och ibland inte - bättre när det inte funkar alls för då kan man ju felsöka. Nu känns det bara som man gissar och antagligen får man inte reda på när man gissade rätt heller.

Ingen annan som har någon input?, alla tips och tricks mottages tacksamt.

EDIT:
I ren desperation testade jag Sharks Codec pack och ta mig tusan om det inte funkade (just like voodoo :D ). Har ju länge haft ett motstånd mot codec pack men måste säga att Sharks tilltalar mig då man har många inställningar man själv kan påverka. Nästa steg blir nu att testa lösningen på en ATI dator (än så länge enbart testat på en Nvidia-dator) så man skall kanske inte ropa hej ännu.

Redigerat av spelevinken, 19 september 2011 - 21:43.


#6

Postad 23 september 2011 - 18:09

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0


Ja det var det jag var rädd för, finns väl inga proiblem som är värre än när det funkar ibland och ibland inte - bättre när det inte funkar alls för då kan man ju felsöka. Nu känns det bara som man gissar och antagligen får man inte reda på när man gissade rätt heller.

Ingen annan som har någon input?, alla tips och tricks mottages tacksamt.

EDIT:
I ren desperation testade jag Sharks Codec pack och ta mig tusan om det inte funkade (just like voodoo :D ). Har ju länge haft ett motstånd mot codec pack men måste säga att Sharks tilltalar mig då man har många inställningar man själv kan påverka. Nästa steg blir nu att testa lösningen på en ATI dator (än så länge enbart testat på en Nvidia-dator) så man skall kanske inte ropa hej ännu.


En uppdatering, funkade lika bra på en dator med ATI-kort så hädanefter utesluter jag voodoon och kör med Win7Codecs.

#7

Postad 23 september 2011 - 18:47

erfah
  • erfah
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0


Använder just det programmet men har en känsla av att det inte blir rätt. Kollar jag GraphStudio så har jag "Microsoft DTV-DVD Video Decoder" som videocodec trots att jag ändrat till ffdshow (dxva) i Win7DSFilterTweaker när jag kör en mkv-fil. Ändrar jag codec till MPC HS:s internal filter (MPCVideoDec.ax) för högupplöst så är det denna som dyker upp i Graphstudio men då får jag inte med mig undertexterna dock flyter bilden på bra. Har testat med att registrera VSFilter.dll och även kört exekommando för att få till VSFilter men inget hjälper. Skumt problem och av den värsta sorten som dyker upp utan att man förstår varför. Har som sagt fungerande konfigs på andra datorer med samma uppsättning codecs och inställningar (men något måste vara fel). Kan tillägga att jag även (naturligtvis) disablat ffdshow som avkodare för h.264 i videokonfigen.


Jag har CCCP-pack. Skitbra grej, verkligen.. allt fungerar redan efter installationen. Det som återstår är att följa guiden som tidigare angivits: http://community.med...s-using-ffdshow

Speciellt den delen med DXVA då. Följd till punkt och pricka, förutom med ljudet då som du kan ta "same as input" om du har en schysst receiver som läser av DTS, dolby osv.

Viktigast i slutet är att du går in med tweaker och ändrar om i windows inställningar :) Missa inte det! Ändra till ffdshow DXVA :)

Redigerat av erfah, 23 september 2011 - 18:50.


#8

Postad 23 september 2011 - 18:54

ucam
  • ucam
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Någon klok där ute som har ett förslag, kör Win7x64 och vill det skall funka i både WMP men även WMC via mediabrowser.


Kör flera htpc utan problem med ffdshow x64, dxva och fungerande subtitles.

Tänk på att WMC är 64-bit men att WMP finns i både 32 (C:\Program Files (x86)\Windows Media Player) o 64 (C:\Program Files\Windows Media Player) bitars versioner. 32 bitars versionen är default.

Vill du att det skall funka med båda behöver du installera både ffdshow 32 + 64bitars samt en 32 + 64bitars splitter.
(Tex lav splitter http://1f0.de/lav-splitter/ eller Hali. Bara den finns för både 32 o 64.)
kör sedan Win7DSFilterTweaker och se till att ffdshow dxva är default för vc-1 + h.264. Och ffdshow för resten.

Sedan ställer du in ffdshow DXVA configuration till att visa subtitles.

Har du problem? Prova först ett annat bygge av ffdshow. (http://sourceforge.n...w-tryout/files/).
Slå på On-Screen-Display i ffdshow för att se om den används.
Prova både 32 o 64 bitars wmp för att se om det blir någon skillnad.

#9

Postad 23 september 2011 - 21:17

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0


Kör flera htpc utan problem med ffdshow x64, dxva och fungerande subtitles.

Tänk på att WMC är 64-bit men att WMP finns i både 32 (C:\Program Files (x86)\Windows Media Player) o 64 (C:\Program Files\Windows Media Player) bitars versioner. 32 bitars versionen är default.

Vill du att det skall funka med båda behöver du installera både ffdshow 32 + 64bitars samt en 32 + 64bitars splitter.
(Tex lav splitter http://1f0.de/lav-splitter/ eller Hali. Bara den finns för både 32 o 64.)
kör sedan Win7DSFilterTweaker och se till att ffdshow dxva är default för vc-1 + h.264. Och ffdshow för resten.

Sedan ställer du in ffdshow DXVA configuration till att visa subtitles.


Precis så gjorde jag och ändå fick jag inte ffdshow att funka direkt. Har haft det funkande på någon dator men det är precis som det är slumpen som avgör (eller voodoon). Min teori är att det har något med ordningen av installationerna att göra men jag är kanske ute och cyklar.

Hur som helst med Sharks codec så funkar det nu, skillnaden är nu att ffdshow dyker upp i Graphstudio som codec för mkv också så det ser ut att ha blivit rätt. När jag körde utan Sharks Win7 Codec så var ffdshow dxva enbart "valt" när jag kikade i Win7DSFilterTweaker men Windows körde inte det.

Har ingen erfarenhet av lavsplitter, i mina "ibland fungerande" installationer har jag kört med Haali.

Som sagt det funkar nu - ligger kring 10% belastning när jag kör 1080p och subs.
Är ändå tacksam för alla tips i tråden

#10

Postad 24 september 2011 - 10:43

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0


Precis så gjorde jag och ändå fick jag inte ffdshow att funka direkt. Har haft det funkande på någon dator men det är precis som det är slumpen som avgör (eller voodoon). Min teori är att det har något med ordningen av installationerna att göra men jag är kanske ute och cyklar.

Hur som helst med Sharks codec så funkar det nu, skillnaden är nu att ffdshow dyker upp i Graphstudio som codec för mkv också så det ser ut att ha blivit rätt. När jag körde utan Sharks Win7 Codec så var ffdshow dxva enbart "valt" när jag kikade i Win7DSFilterTweaker men Windows körde inte det.

Har ingen erfarenhet av lavsplitter, i mina "ibland fungerande" installationer har jag kört med Haali.

Som sagt det funkar nu - ligger kring 10% belastning när jag kör 1080p och subs.
Är ändå tacksam för alla tips i tråden


Upptäckte ett nytt problem på ett system som ligger på gränsen för att klara mkv1080p. Körs filen i WMP externt så funkar allt bra med dxva med en processorbelastning på 30-50 procent. Kör jag sedan samma film via WMC/mediabrowser så rusar processorn i höjden (mellan 80 och 100 procent. Har googlat på ämnet och i vissa trådar föreslår man mb som boven i dramat dvs att programmet kör egna processer då man startat det. Ett annat förslag är att inom WMC/mb så går prefered directshow filter tillbaka till Windows egna dvs ingen dxva. Någon som har någon input angående detta och hur man kommer till rätta med det?

#11

Postad 26 september 2011 - 14:59

erfah
  • erfah
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0


Upptäckte ett nytt problem på ett system som ligger på gränsen för att klara mkv1080p. Körs filen i WMP externt så funkar allt bra med dxva med en processorbelastning på 30-50 procent. Kör jag sedan samma film via WMC/mediabrowser så rusar processorn i höjden (mellan 80 och 100 procent. Har googlat på ämnet och i vissa trådar föreslår man mb som boven i dramat dvs att programmet kör egna processer då man startat det. Ett annat förslag är att inom WMC/mb så går prefered directshow filter tillbaka till Windows egna dvs ingen dxva. Någon som har någon input angående detta och hur man kommer till rätta med det?


Skumt. Det är enligt guiden ovan ändrat i registret att operativet ska använda dxva vid mediauppspelning. Dessutom låter det konstigt att du har 30-50% CPU vid uppspelning av DXVA. Jag hade det när jag inte körde DXVA. Det beror självklart på processorn.. Jag har en core 2 duo på 3.0Ghz.
Anyway... Kolla om du verkligen följt guiden rätt. Mig veterligen använder WMC och WMP samma codecs. Men jag kanske har fel? Annars kan jag tipsa om Boxee.

#12

Postad 26 september 2011 - 17:13

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0


Skumt. Det är enligt guiden ovan ändrat i registret att operativet ska använda dxva vid mediauppspelning. Dessutom låter det konstigt att du har 30-50% CPU vid uppspelning av DXVA. Jag hade det när jag inte körde DXVA. Det beror självklart på processorn.. Jag har en core 2 duo på 3.0Ghz.
Anyway... Kolla om du verkligen följt guiden rätt. Mig veterligen använder WMC och WMP samma codecs. Men jag kanske har fel? Annars kan jag tipsa om Boxee.


Börjar själv luta åt att det är mb som spökar men jag läste någonstans att WMC går tillbaka till Windows codecs av någon anledning.

30-50% CPU är på ett E-35 system med integrerad grafik så det är nog en acceptabel nivå, inget monstersystem utan fokus på strömsnål 24/7 drift till en mindre kostnad. På system där jag kör med Core2Duo och uppåt ligger jag på kring 10% vid DXVA inklusive subs.

#13

Postad 30 september 2011 - 16:53

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0
Voodoon är tillbaka, hjälpte en kompis men får f-n inte igång DXVA. Testat både ffdshow och Sharks codec, ställt in att köra ffdshow DXVA i båda alternativen. Kört filtertweaker och angett ffdshow DXVA men ändå så när jag kollar i graphstudio så är det MS som används som avkodare med påföljande processorbelastning -spooky.

#14

Postad 30 september 2011 - 18:48

Unregistered64f1b668
  • Unregistered64f1b668
  • Användare

  • 212 inlägg
  • 0

En del av er har säkert sett en tidigare tråd som jag skapade för att få igång MPC-HC internal filters som avkodare av mkv:er native i WMP/WMC.

Har nu övergivit detta och kör nu ffdshow (dxva) på ett antal datorer. Problem uppstod vid senaste installationen där antingen bilden hackade alternativt funkade inte subsen. Gick då naturlligtvis tillbaka och tittade på konfigen på datorer som det funkar men på men kan inte hita vad jag gjort annorlunda. Läste i annat forum att codecs är 30% kunskap och 70% voodoo och kan bara instämma i detta.

Min teori är att ordningen på installationen spelar roll och tyvärr har jag inte noterat vilken ordning jag gjort på mina fungerande konfigurationer. Om det funkar eller inte är inte beroende av om jag kör med nVidiakort eller ATI.

Kör med ffdshow x64 (senaste versione) tillsammans med Haali MS.

Någon klok där ute som har ett förslag, kör Win7x64 och vill det skall funka i både WMP men även WMC via mediabrowser.


Det enda som fungerat statbilt för mig är CoreAVC och att "bränna" in undertexterna direkt i MKV filen... Låter mycket mer avancerat än vad det är... http://www.bunkus.or.../downloads.html
Jättelätt, välf film, välj undertext, ange swedish, ange att den skall vara default track flag och du är klar, 1-2 minuter för att bränna in texten och sen är det klart!

Håller verkligen med om att codecs är 30% kunskap, resten voodoo/röta... :D Samma setup på 2 datorer ger garanterat 2 olika resultat...

Det enda jag lärt mig är att ALLA codecpacks ger något problem... Om än inte på en gång så kommer det...

#15

Postad 01 oktober 2011 - 07:15

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0

Det enda som fungerat statbilt för mig är CoreAVC och att "bränna" in undertexterna direkt i MKV filen... Låter mycket mer avancerat än vad det är... http://www.bunkus.or.../downloads.html
Jättelätt, välf film, välj undertext, ange swedish, ange att den skall vara default track flag och du är klar, 1-2 minuter för att bränna in texten och sen är det klart!

Håller verkligen med om att codecs är 30% kunskap, resten voodoo/röta... :D Samma setup på 2 datorer ger garanterat 2 olika resultat...

Det enda jag lärt mig är att ALLA codecpacks ger något problem... Om än inte på en gång så kommer det...


Har tidigare kört CoreAVC men känns inte längre som om det försprång man hade gäller längre, de senare versioner "klöddade" för mig också. Även om du kör inbrända texter så måste du väl ändå köra med VsFilter?

#16

Postad 01 oktober 2011 - 07:21

Unregistered64f1b668
  • Unregistered64f1b668
  • Användare

  • 212 inlägg
  • 0


Har tidigare kört CoreAVC men känns inte längre som om det försprång man hade gäller längre, de senare versioner "klöddade" för mig också. Även om du kör inbrända texter så måste du väl ändå köra med VsFilter?

öhm, där satte du mig på pottkanten... Vet inte om vs-filter behövs, men jag har det iaf installerat när du säger det...

Jag installerade mest CoreAVC förr när jag hade problem med att x264 filmer laggade i snabba scenbyten, men det berodde på nätverket, och sen har jag fortsatt använda det när man ändå betalt för det och det fungerar fint :)

#17

Postad 01 oktober 2011 - 10:08

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0

öhm, där satte du mig på pottkanten... Vet inte om vs-filter behövs, men jag har det iaf installerat när du säger det...

Jag installerade mest CoreAVC förr när jag hade problem med att x264 filmer laggade i snabba scenbyten, men det berodde på nätverket, och sen har jag fortsatt använda det när man ändå betalt för det och det fungerar fint :)


Där har du helt rätt, funkar något så pilla inte med det - jag hade emellertid strul med CoreAVC i någon av de senare versionerna (men det kan ju ha berott på att gamla codecs låg och skräpade).

#18

Postad 01 oktober 2011 - 10:28

Unregistered64f1b668
  • Unregistered64f1b668
  • Användare

  • 212 inlägg
  • 0
jo, codecs är ett helsike att mecka med... Lagom att göra en systemåterställningspunkt innan man börjar labba för mycket :D

#19

Postad 01 oktober 2011 - 14:17

erfah
  • erfah
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0
CCCP > Sharks

#20

Postad 01 oktober 2011 - 17:46

Unregistered64f1b668
  • Unregistered64f1b668
  • Användare

  • 212 inlägg
  • 0
Men du, spelevinken, prova att sätta nätverkts maxhastighet på de datorer du upplever att det på hackar till 100mbit om du kör trådat nätverk, detta löste mitt problem... Kan ju kanske bero på att uttag/kabel inte riktigt klarar 1gbit...

#21

Postad 02 oktober 2011 - 11:15

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0

Men du, spelevinken, prova att sätta nätverkts maxhastighet på de datorer du upplever att det på hackar till 100mbit om du kör trådat nätverk, detta löste mitt problem... Kan ju kanske bero på att uttag/kabel inte riktigt klarar 1gbit...


Tror inte det är lösningen, eller kan detta påverka processorbelastingen? Den senaste datorn som jag hjälpte en polare med har filmen lagrat lokalt så nätverket spelar ingen roll.

Redigerat av spelevinken, 02 oktober 2011 - 11:21.


#22

Postad 02 oktober 2011 - 14:06

Unregistered64f1b668
  • Unregistered64f1b668
  • Användare

  • 212 inlägg
  • 0
jaha, nä laggar det då så har det ju såklart inget med saken att göra :)

#23

Postad 07 oktober 2011 - 20:15

ucam
  • ucam
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0


Upptäckte ett nytt problem på ett system som ligger på gränsen för att klara mkv1080p. Körs filen i WMP externt så funkar allt bra med dxva med en processorbelastning på 30-50 procent. Kör jag sedan samma film via WMC/mediabrowser så rusar processorn i höjden (mellan 80 och 100 procent. Har googlat på ämnet och i vissa trådar föreslår man mb som boven i dramat dvs att programmet kör egna processer då man startat det. Ett annat förslag är att inom WMC/mb så går prefered directshow filter tillbaka till Windows egna dvs ingen dxva. Någon som har någon input angående detta och hur man kommer till rätta med det?


WMP=32-bit (som default)
WMC=64-bit

Om du kör 64-bitars wmp - får du fortfarande 30-50% cpu last?
Är det skillnad om du kör maximerat eller i ett fönster?
Slå på OSD så ser du vad som används - dxva eller ej.

#24

Postad 09 oktober 2011 - 08:59

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0


WMP=32-bit (som default)
WMC=64-bit


Slå på OSD så ser du vad som används - dxva eller ej.


Hur gör jag det?

#25

Postad 14 oktober 2011 - 13:43

ucam
  • ucam
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0


Hur gör jag det?


ffdshow video decoder configuration
och
ffdshow DXVA video decoder configuration

scrolla ner - klicka i OSD rutan.
Klicka sedan i det du vill se tex:
cpu load
decoder
osv..

Väldigt smidigt om man behöver felsöka inifrån wmc,

#26

Postad 14 oktober 2011 - 15:01

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0


ffdshow video decoder configuration
och
ffdshow DXVA video decoder configuration

scrolla ner - klicka i OSD rutan.
Klicka sedan i det du vill se tex:
cpu load
decoder
osv..

Väldigt smidigt om man behöver felsöka inifrån wmc,


Strålande tips, funkar utmärkt och jag kan ju även då konstatera om det är 32 eller 64 bitars configen som används (utifrån om jag aktiverar OSD i 32 eller 64 bitars ffd). Tusen tack för infon-



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.