Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic DMP-UB700 Ultra HD bluray spelare!

246 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 18 januari 2017 - 14:33

Unregistered3707b322
  • Unregistered3707b322
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0

Problemet är löst. Det var tv:n som spökade. Köpte en ny tv i stället och ger bort den 1,5 år gamle 65:an till min son.
Nu kör jag en HDMI vardera från Blu-ray respektive kabeltv mottagare in i receivern och en HDMI ut till tv:ns ARC ingång. Klockrent  :)

 

Detta löste även ljudproblemet där jag inte kunde ha atmoshögtalarna aktiva i recievern när jag ville kolla film med 7.1 ljud. Jag var tvungen att avaktivera just de två högtalarna för att få ut ljud i de bakre surrondkanalerna. Nu är atmoshögtalarna endast aktiva per automatik när pannan spelar upp ljud kodat i Dolby Atmos. Övriga ljudformat spelas automatiskt upp även i de bakre högtalarna.

Den nya tv:n, LG OLED 65E6V......ja, vad säger man? Wow, dubbelwow och trippelwow. Vilken bild den presterar. Fotot ger så klart ingen rättvis illustrering till tv:ns grymma bildkvalitet. Jag tog bilden enbart för att visa vilken tv jag köpte i söndags. 

 

Tjena!

Sitter själv med 65e oleden + UB700.

Är helt ny på detta området då jag precis skaffat allt.. Det jag funderar på är vilken format vi både köra på HDMI utsignalen med denna kombination.. Det finns ju inget alternativ till att få exakt 4:4:2 ut som jag förstått det.. för 10bit HDR som vår TV stödjer.. Utan antingen 8bit eller 12 bit..

Eller har jag missuppfattat det hela..?

 

PS. Körde på samsungs 8500 innan och panasonicen är utan tvekan den bättre av dom. Det känns som att bildkvaliten är bättre men det kan jag inte svära på. Varjefall inte sämre. Däremot är flytet/motion mycket bättre på panasonicen och inställningsmöjligheterna är absolut bättre! Ens att kunna flytta subtitles som samsungen inte kunde göra känns värt. Dessutom ändra ljusstyrka på subtitle är guld värt särskilt på den ljusstark TV då det i mörka scener kan bli som en lampa som tänds i bilden varjegång den kritvita subtitlen kommer upp



#52

Postad 21 januari 2017 - 01:06

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0

Vad gäller 4k (50p/60p) utmatning så har jag ställt in spelaren i det översta läget 4:4:4.
Färgläget YCbCr är inställt på automatisk utmatning.
24p läget är inställt på automatisk uppspelning. 

 

Matar Pannan ut en 12 bitars signal, skalar tv:n om den till panelens maximala 10 bitar. Läste någonstans att 12 bitars utmatning minskar risken för bandning om man behöver justera vitbalansen. 
8 bitars läget är, gissar jag, till för att mata en 8 bitars ej HDR kompatibel panel. 
 


Redigerat av Unregistered891a0113, 21 januari 2017 - 11:02.


#53

Postad 23 januari 2017 - 23:42

Unregistered3707b322
  • Unregistered3707b322
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0

Vad gäller 4k (50p/60p) utmatning så har jag ställt in spelaren i det översta läget 4:4:4.
Färgläget YCbCr är inställt på automatisk utmatning.
24p läget är inställt på automatisk uppspelning. 

 

Matar Pannan ut en 12 bitars signal, skalar tv:n om den till panelens maximala 10 bitar. Läste någonstans att 12 bitars utmatning minskar risken för bandning om man behöver justera vitbalansen. 
8 bitars läget är, gissar jag, till för att mata en 8 bitars ej HDR kompatibel panel. 
 

 

Tack för svar! Skall testa dessa inställningar i veckan. Väntar på en kalibrering från mediamarkt av TVn.

 

BTW,

Någon som testat streama från spelaren via en NAS? T.ex. Plex ?



#54

Postad 24 januari 2017 - 18:58

Unregistered3707b322
  • Unregistered3707b322
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0

Jag har ett litet problem nämligen.. Tänkte testa att köra plex server på min nvidia shield som använder sig av NASen för biblioteket.

Sen vill jag att min panasonic UB700 ska kunna komma åt den servern och välja film där via nätverksstreaming? För den verkar inte ha en egen plexapp vad jag kan se eller googla fram.. Anledningen jag vill göra så är att panasonicen har 2 HDMI utgångar vilket jag behöver då min receiver inte kan hantera 4k/HDR signaler så jag kan inte köra shielden till receiver och shielden har bara en HDMI ut..

 

Men när jag ska testa gå på plex server via panasonics nätverksbläddring så ger den felmeddelande: "could not connect to server please confirm network settings".

Men jag kommer åt NASen och verkar kunna spela upp film därifrån direkt från panasonicen. Testat en film med DTS och det verkar funka bra. Men när jag testar en med DTS-HD så får jag inget ljud och receivern växlar mellan att visa "decoder off" och "DTS master audio". Det funkar utan problem med en bluray dock från pansonicen för DTS MA.

Men min NAS är rätt svag och kan inte transcoda vilket jag antar e anledningen till att jag hade velat att nvidia shielden skötte allt hårt arbete medan panasonicen bara levererar bilden och ljudet från shielden.. Undrar om jag tänkt helt fel här eller om det finns något lättare sätt (annat än att byta ut min yamah rx-A1020 till en annan pjäs för ca 18k sek bara för att komma undan detta problem..

 

Ursäkta om allt verkar rörigt och om detta hör hemma någon annanstans..



#55

Postad 26 januari 2017 - 17:32

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Finns en ny FW ute ver 1.69  :)

 

http://av.jpn.suppor...ndex2_euro.html

 

http://av.jpn.suppor...ating_euro.html

 

Innehåller!

 

FLAC filkompatibilitet

Spelbarhet Ultra HD Blu-ray

 


#56

Postad 06 februari 2017 - 23:10

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Tänkte kolla hur HDR (eller WCG snarare, då jag låter en HD Fury göra om HDR till SDR/BT.2020) från Netflix ser ut, men jag tycker det verkar som att även de serierna som ska vara i HDR - såsom Marco Polo och Chef's Table - bara är i SDR från början, då de ser översaturerade och konstiga ut när jag kör WCG-läget på min projektor (Epson LS10000) - ett läge där UHD-filmer på skiva ser superbra ut. Inte heller står det någonstans att titlarna är i HDR, såvitt jag kan se. Och infoknappen som visar vad spelaren skickar ut, verkar inte funka under Netflixuppspelning. Någon som vet någon lösning på detta?



#57

Postad 24 februari 2017 - 08:09

Unregistered0b8f8ff9
  • Unregistered0b8f8ff9
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0
Just nu säljes denna pjäs för 3490:- på El Giganten. Man kanske skall slå till?
Är ni nöjda som äger denna UB700?

#58

Postad 24 februari 2017 - 08:34

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Bra pris och ingen skiilnad mellan denna och storebror bildmässigt :)



#59

Postad 24 februari 2017 - 09:13

Unregistered0b8f8ff9
  • Unregistered0b8f8ff9
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0
Har läst igenom tråden och en del andra då det gäller detta med UHD och uppskalning.
Det jag undrar över om jag köper denna UHD/ 4K spelare.
Har några vanliga DVD filmer och bluray filmer. Kommer denna spelare att skala upp bilden, eller hur funkar det?
Använder mig av en 55" LG OLED B6 TV. Idag kör jag med en något föräldrar LG BD370 bluray spelare och tycker att den funkar bra.
Men man vill ju alltid uppgradera sig. :)
Tacksam för er hjälp.

#60

Postad 24 februari 2017 - 09:43

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Har några vanliga DVD filmer och bluray filmer. Kommer denna spelare att skala upp bilden, eller hur funkar det?
Använder mig av en 55" LG OLED B6 TV. 

 

 

Du kan välja att köra dem i original upplösning och låta tv sköta resten el tvärtom. Sedan vilket som kommer ge just dig subjektivt "bästa" bilden kan du bara själv svara på. Jag kör alltid uppskalat från spelaren, men har inga Dvd:s heller. Men har man en Oled så go for it är mitt tips :rolleyes:  



#61

Postad 24 februari 2017 - 09:57

Unregistered0b8f8ff9
  • Unregistered0b8f8ff9
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0
Mcmike.
Tack för svaret.
Du verkar kunna detta med olika spelare och kopplingar då du svarade även på mitt meddelande i den andra tråden.
Skulle det vara ok att skicka ett PM till dig så behöver man inte kapa tråden för mycket.
Edit: har beställt en Panasonic nu. :)

#62

Postad 24 februari 2017 - 10:27

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Skulle det vara ok att skicka ett PM till dig så behöver man inte kapa tråden för mycket.
 

 

Absolut, men är det till nytta för andra forum medlemmar så posta här :)

 

 

Edit: har beställt en Panasonic nu. :)

 

 

Gjorde du rätt i, grattis :)



#63

Postad 24 februari 2017 - 14:39

dalle
  • dalle
  • Forumräv

  • 534 inlägg
  • 0

Jag hade en Samsung K8500a hemma ett tag, men fläkten hördes tydligt i tysta partier så den fick inte bo kvar hemma hos mig. Är UB700an tyst?



#64

Postad 24 februari 2017 - 17:49

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Min spelare har av någon anledning slutat mata ut BT.2020 när jag kör UHD-discar, trots att jag inte ändrat något i inställningarna. Jag har Auto i HDR, och även auto YCbCr. Sen har jag en HD Fury Linker med EDID 10 kopplad innan projjen, som är en Epson LS10000. Jag upptäckte det genom att det såg väldigt översaturerat ut plötsligt, när jag körde UHD. Någon som vet vad felet kan vara?
(jag tog bilden i fullt dagsljus utan vare sig persienner eller mörkläggningsgardiner fördragna - om ni undrar över det grådassiga...)

no-bt2020_zpso1eftttp.jpg



#65

Postad 25 februari 2017 - 07:55

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Jag hade en Samsung K8500a hemma ett tag, men fläkten hördes tydligt i tysta partier så den fick inte bo kvar hemma hos mig. Är UB700an tyst?

 

Nu har jag inte haft någon UB700 hemma utan storebror och den är lika tyst som Oppon  :)


Redigerat av mcmike, 25 februari 2017 - 08:05.


#66

Postad 06 mars 2017 - 21:00

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0
Medföljer det hdmi 2.0 kabel på den här?

Nu har jag köpt en ub700, ingen hdmi kabel medföljer. Ska köpa supra hd5/s.

Redigerat av axion84, 08 mars 2017 - 23:43.


#67

Postad 12 mars 2017 - 12:55

Onge
  • Onge
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa en UB700 nu när den kostar 3500. Vet ni om den har HCX chippet som kommande 400 och 300 har eller är det bara annat flashigt namn för Chroma-processorn? Varför är den redan på en slags utförsäljning? Kommer 700 försvinna och bara finnas 900, 400 och 300?
De lägre modellerna ser mycket billigare ut utan dold skivsläde å så.



#68

Postad 12 mars 2017 - 15:53

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Ub700 får samma uppdateringar som storebror, att den skulle försvinna redan tror jag inte! Däremot erbjuder Panasonic spelare i olika prisklasser vilket ändå måste anses vara bra...👌

Redigerat av mcmike, 12 mars 2017 - 15:54.


#69

Postad 14 mars 2017 - 07:15

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0
Vad ska man välja ntsc eller pal? Spelar det nån roll nuförtiden?

#70

Postad 15 mars 2017 - 16:49

Onge
  • Onge
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Hämtade ut den på ICA igår :-)



#71

Postad 15 mars 2017 - 23:18

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0
Köpte den mest för att använda med netflix som jag inte jag tycker är bättre än min b6 oled inbyggda appar när det gäller 4k och hdr visning.
Eftersom jag inte är en skivspinare kommer jag inte behålla den.

Såg att marco polo hdr 10 hade jätte mycket pixlar på himlen tex, det har inte dolby vision.

Beror det här på att man inte kan välja 10 bit än? Lika kasst på nividia sheild med hdr 10?

Redigerat av axion84, 17 mars 2017 - 08:40.


#72

Postad 20 mars 2017 - 21:06

Unregistered4255f511
  • Unregistered4255f511
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Ska du sälja din ub700 axion84 ?

#73

Postad 20 mars 2017 - 23:37

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

Ska du sälja din ub700 axion84 ?

Lämna tillbaka till butik och få pengarna tillbaka. 30 dagars öppet köp på elgiganten.

#74

Postad 22 mars 2017 - 09:46

professorB
  • professorB
  • Beroende

  • 1 288 inlägg
  • 0

Kan 700:an skicka ut 4k HDR som 4k SDR precis som sin storebror 900:an. Jag har en Samsung 8500 som bara skickar ut HDR och det gör min projektor JVC X5000 mindre glad. En helt tokig gamma-kurva gör att man inte ser något alls mer än mörker. Bra bild fås med SDR via nexflix dock har Samsungen en bugg som gör att sync bild/ljud blir fel om man pausar. Buggen finns även med Plex. har Panasonic en Plex-app?



#75

Postad 22 mars 2017 - 16:55

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Kan 700:an skicka ut 4k HDR som 4k SDR precis som sin storebror 900:an. 

 

 

Ja



#76

Postad 22 mars 2017 - 21:47

Unregistered3707b322
  • Unregistered3707b322
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0

Köpte den mest för att använda med netflix som jag inte jag tycker är bättre än min b6 oled inbyggda appar när det gäller 4k och hdr visning.
Eftersom jag inte är en skivspinare kommer jag inte behålla den.

Såg att marco polo hdr 10 hade jätte mycket pixlar på himlen tex, det har inte dolby vision.

Beror det här på att man inte kan välja 10 bit än? Lika kasst på nividia sheild med hdr 10?

 

Jag upptäcker också massvis med pixlar i himlen på en del material jag testat än så länge. har själv LG E6 och UB700. T.ex. på en UHD film som mas max, första scenerna där i öknen är katastrof o himlen. Så det är inte bara streamat som ger problem med det.. Ingen aning än hur jag ska lösa det men det hjälper mycket med noise reduction på LGn. Men det ska inte behövas på en UHD film tycker jag... Netflix streaming kan jag förstå



#77

Postad 23 mars 2017 - 08:53

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0
Kanske mer har med era lg oled än bilden i sig självt. jag har ej dem problemen på min tv eller proj på tex mad Max

#78

Postad 23 mars 2017 - 23:20

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

Jag upptäcker också massvis med pixlar i himlen på en del material jag testat än så länge. har själv LG E6 och UB700. T.ex. på en UHD film som mas max, första scenerna där i öknen är katastrof o himlen. Så det är inte bara streamat som ger problem med det.. Ingen aning än hur jag ska lösa det men det hjälper mycket med noise reduction på LGn. Men det ska inte behövas på en UHD film tycker jag... Netflix streaming kan jag förstå

Åh fan. Nåt som inte stämmer då tänker jag, uhd bluray borde rimligtvis vara pixelfritt. Kanske har med att göra att man inte kan välja 10 bit än. Har själv inte testat uhd skiva men såg på The martian på bluray tyckte inte den imponera bildmässigt mer än ps3. Tycker den här spelaren har nåt ljust filter över sig som jag inte gillar.
https://youtu.be/llQnR4kalaE

Redigerat av axion84, 24 mars 2017 - 08:12.


#79

Postad 28 mars 2017 - 17:25

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

  • 899 inlägg
  • 0

Beställde en i dag. få se om det stämmer med bättre bild på panasonicen. tycker att samsungen är rätt så simpel när det gäller inställningar.



#80

Postad 31 mars 2017 - 18:00

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

  • 899 inlägg
  • 0

vad exakt blir bättre med bilden om man ökar inställningen på croma. skärpa ska man väl inte behöva  att öka.



#81

Postad 01 april 2017 - 09:40

Unregistered3707b322
  • Unregistered3707b322
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0

Åh fan. Nåt som inte stämmer då tänker jag, uhd bluray borde rimligtvis vara pixelfritt. Kanske har med att göra att man inte kan välja 10 bit än. Har själv inte testat uhd skiva men såg på The martian på bluray tyckte inte den imponera bildmässigt mer än ps3. Tycker den här spelaren har nåt ljust filter över sig som jag inte gillar.
https://youtu.be/llQnR4kalaE

 

Sägs det att de ska komma med en uppdatering för att stödja 10bit ? Tycker att det är konstigt att man inte kan välja det som ska matcha TVn perfekt med en sån här bra blurayspelare..

 

Ser nu youtube videon. Verkar att det ska komma till UB700 och UB900 : "sooner then rather later" säger han om om firmwaren som ska hämta 10-bit stöd.

Tack nu känns det bättre!


Redigerat av Unregistered3707b322, 01 april 2017 - 09:43.


#82

Postad 02 april 2017 - 09:14

Onge
  • Onge
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Använde den igår med MKV och .srt. Undertexterna har blå bakgrund, ser mycket taskigare ut än t.ex med Xbox där det var en snygg vit text som en bluray-skiva ungefär. Även alla dessa <i> i texten kommer med. Finns det något sätt att ändra till snyggare text?



#83

Postad 03 april 2017 - 09:24

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

  • 899 inlägg
  • 0

ställer jag in spelaren på 4:4:4  får då en blinkande bild som försvinner och kommer tillbaka hela tiden. är det inte det bästa man kan ställa in den på. eller ska den stå inställd på 4:2:2:  ska man ha 50/60 p eller 24p i bildfrekvens.   nej jag ger upp ställer jag den i 4:4:4  då blir det ju sdr,  nej jag kör på 4:2:2:     och bildfrekvens 24p.   läste lite mer om spelaren att den gör rätt  signal på 4:2:2:


Redigerat av mr richards, 03 april 2017 - 10:35.


#84

Postad 04 april 2017 - 19:58

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0

ställer jag in spelaren på 4:4:4 får då en blinkande bild som försvinner och kommer tillbaka hela tiden. är det inte det bästa man kan ställa in den på. eller ska den stå inställd på 4:2:2: ska man ha 50/60 p eller 24p i bildfrekvens. nej jag ger upp ställer jag den i 4:4:4 då blir det ju sdr, nej jag kör på 4:2:2: och bildfrekvens 24p. läste lite mer om spelaren att den gör rätt signal på 4:2:2:


Kan ju vara kabeln som inte klarar av att köra 10 bit 4.4.4 hdr .

#85

Postad 05 april 2017 - 08:43

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

  • 899 inlägg
  • 0

har supras kabel , fick  det att fungera till slut.  härligt



#86

Postad 12 april 2017 - 19:25

tjomm
  • tjomm
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Någon som testat att göra den regionsfri?http://www.regionfre...els-eb-eg-gn-pc


Ngn som har lyckats med detta?
Har installerat senaste firmware (spelaren anger att den är uppdaterad till senaste åtminstone) men får ingen respons när jag försöker få den regionsfri enligt instruktionen ovan...
Vad gör jag för fel?!

#87

Postad 13 april 2017 - 08:57

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Ngn som har lyckats med detta?
Har installerat senaste firmware (spelaren anger att den är uppdaterad till senaste åtminstone) men får ingen respons när jag försöker få den regionsfri enligt instruktionen ovan...
Vad gör jag för fel?!

Hur menar du? Har du lyckats få Regionfreedoms firmware alltså? Jag har testat men min MAC-adress blev inte godkänd av någon mysko anledning, och de har inga kontaktuppgifter. Senare har jag blivit varnad i andra AV-forum att de är värsta bluffmakarna, och att man INTE ska skicka några pengar till dem, så jag har lite gett upp tanken på att få den regionsfri för BD (DVD har jag dock lyckats med, genom att köpa en specialfjärrkontroll för detta på Ebay).

En annan sak som inte har med ovanstående att göra; nu ska det tydligen finnas ny firmware till spelaren. Version 1.73 närmare bestämt, vilken fixar/lägger till följande funktioner:
 

  • HEVC MKV/TS file playback support
  • HDR picture adjustment support (with 10-bit HDR support)
  • Network service compatibility
  • Playability of Blu-ray Disc™ and DVD Disc

Har dock inte haft igång spelaren ännu idag, så jag vet inte om den finns tillgänglig här än, eller bara i USA



#88

Postad 13 april 2017 - 10:22

Unregistered3707b322
  • Unregistered3707b322
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0

En annan sak som inte har med ovanstående att göra; nu ska det tydligen finnas ny firmware till spelaren. Version 1.73 närmare bestämt, vilken fixar/lägger till följande funktioner:
 

  • HEVC MKV/TS file playback support
  • HDR picture adjustment support (with 10-bit HDR support)
  • Network service compatibility
  • Playability of Blu-ray Disc™ and DVD Disc

Har dock inte haft igång spelaren ännu idag, så jag vet inte om den finns tillgänglig här än, eller bara i USA

 

Det stämmer!

Den är tillgänglig för alla varjefall genom nedladdning via panasonic.

http://av.jpn.suppor...ub900_euro.html



#89

Postad 15 april 2017 - 20:48

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

Jag upptäcker också massvis med pixlar i himlen på en del material jag testat än så länge. har själv LG E6 och UB700. T.ex. på en UHD film som mas max, första scenerna där i öknen är katastrof o himlen. Så det är inte bara streamat som ger problem med det.. Ingen aning än hur jag ska lösa det men det hjälper mycket med noise reduction på LGn. Men det ska inte behövas på en UHD film tycker jag... Netflix streaming kan jag förstå

Blivit nåt bättre nu med uppdateringen och 10 bit valet?

#90

Postad 25 april 2017 - 17:09

Unregistered190ec6b1
  • Unregistered190ec6b1
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

Fölger



#91

Postad 26 april 2017 - 00:08

Unregistered3707b322
  • Unregistered3707b322
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0

Blivit nåt bättre nu med uppdateringen och 10 bit valet?

 

Har faktiskt inte uppdaterat än.. Haft mycket annat för mig sen uppdateringen men nu ska jag komma igång igen..,

Kommer fixa det imorgon direkt! återkommer..



#92

Postad 28 april 2017 - 02:47

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Jag är lite sugen på att börja testa Amazon Prime nu när American Gods har premiär, men innan jag registrerar mig tänkte jag kolla här hur bra appen i spelaren funkar i Sverige; levererar den exempel 4K-kvalitet, och är det så att man fortfarande måste välja ett annat land än Sverige om man vill använda den? Och i så fall - på vilka språk kan man då få undertexter?



#93

Postad 03 maj 2017 - 18:57

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2 190 inlägg
  • 0

Hittills är detta den bästa spelare jag någonsin haft. Spela över nätverket funkade inte så bra och fjärren är ganska dålig. Men vilken bild med riktiga skivor :) Som natt och dag jämfört med Xbox One S :) 



#94

Postad 03 maj 2017 - 19:00

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

) Som natt och dag jämfört med Xbox One S :)

Jasså.... placebo måntro?;) enligt denna artikel så är bilden identisk när de spelar upp uhd skivor!
https://tvevaluate.c...-vs-xbox-one-s/

Redigerat av vinncent, 03 maj 2017 - 19:04.


#95

Postad 03 maj 2017 - 20:42

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2 190 inlägg
  • 0
Det är inte placebo. One S skickar fel färg(RGB), HDR blir fel och svärtan blir fel. Även deras YCbCr 4:2:2 lägre gör fel. Trodde det var fel på projjen först.
http://www.hdtvtest....01612114390.htm

#96

Postad 04 maj 2017 - 10:04

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Det är inte placebo. One S skickar fel färg(RGB), HDR blir fel och svärtan blir fel. Även deras YCbCr 4:2:2 lägre gör fel. Trodde det var fel på projjen först.
http://www.hdtvtest....01612114390.htm

Som även de säger själva ....


To be fair, this loss in chroma resolution is unlikely to be noticed by most viewers, due to the ultra-high resolution of 3840×2160 content, and the fact that our eyes are inherently less sensitive to chroma than luma information anyway (which is the underlying basis for 4:4:4 to 4:2:2 or 4:2:0 chroma subsampling).

Så att säga att det är som natt och dag är nog minst sagt att överdriva .

Redigerat av vinncent, 04 maj 2017 - 10:08.


#97

Postad 04 maj 2017 - 10:18

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2 190 inlägg
  • 0

Vad skall jag säga. Det är mer fel än bara färgen. Jag fick grå bild med Xbox:en med HDR och nu får jag rätt svärta. Testade båda lägena för svärtan i Xboxen utan att kunna fixa det. Men säkert bara placebo.


Redigerat av philipbtz, 04 maj 2017 - 10:18.


#98

Postad 18 maj 2017 - 22:28

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Ny fw..

http://av.jpn.suppor...s/bd/index.html

#99

Postad 20 maj 2017 - 12:00

Unregistered35ce5ab5
  • Unregistered35ce5ab5
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Är spelaren snabb ? min Blu ray spelare som jag har är väldigt seg när jag ska starta en film och funderar att köpa en ny med Ultra HD och ett prio är en snabb spelare  och självklart en spelare som ger bra bild.



#100

Postad 20 maj 2017 - 14:30

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Är spelaren snabb ? 

 

 

Inte om man jämför med Oppon :rolleyes:





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.