Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nya modeller från NAD. T777, T787

276 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 01 september 2012 - 16:55

Dakota 57
  • Dakota 57
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
Mät från en sidovägg hur långt det är till centerns mitt , ta detta mått och ställ micken i öron höjd i sveetspott , gör första mätningen.

Flytta sedan micken till vänster 60cm , 2 mätningen , micken till höger om sveetspot 60cm 3 mätningen , flytta fram 60cm 4 mätningen

micken till vänster 60cm 5 mätningen micken vänster en gång till 6 mätningen.

Vid 7 mätningen flyttar du micken 30 cm bakom svettspot och 30 till vänster.

Vid 8 mätningen 30 cm bakom svettspot och 30 till höger .

För att lättast mäta detta så kan du lägga tumstocken på soffryggen för att få så jämna mått som möjligt.

#52

Postad 01 september 2012 - 17:06

MrFroggerz
  • MrFroggerz
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Mät från en sidovägg hur långt det är till centerns mitt , ta detta mått och ställ micken i öron höjd i sveetspott , gör första mätningen.

Flytta sedan micken till vänster 60cm , 2 mätningen , micken till höger om sveetspot 60cm 3 mätningen , flytta fram 60cm 4 mätningen

micken till vänster 60cm 5 mätningen micken vänster en gång till 6 mätningen.

Vid 7 mätningen flyttar du micken 30 cm bakom svettspot och 30 till vänster.

Vid 8 mätningen 30 cm bakom svettspot och 30 till höger .

För att lättast mäta detta så kan du lägga tumstocken på soffryggen för att få så jämna mått som möjligt.


Detta ska testas nu med en gång. Återkommer om ett tag med resultatet

#53

Postad 01 september 2012 - 17:32

MrFroggerz
  • MrFroggerz
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Den hittar inte mina frontar eller center. "Check Type" står det och sen meddelande att vissa högtalare är felkopplade?!?
Surrar och Sub är "Yes"

#54

Postad 01 september 2012 - 17:59

Dakota 57
  • Dakota 57
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
Nu kan jag inte NADs maskiner , Kolla om högtalarna är felkopplade , Check Type vet jag inte vad det är , du får kolla instruktionerna, återkom om det inte fungerar , ta det via PM istället.

#55

Postad 01 september 2012 - 18:36

MrFroggerz
  • MrFroggerz
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Startade om receivern och allting löste sig.
Tack så mycket för infon om mätplatserna!

Nu blir det att försöka hitta på en lösning med HDMI och RCA från samma spelare. Kanske att man sätta rca-kablarna i Audio4 eller nåt istället för Audio1 då HDMI:n sitter i HDMI1.
Min uppfattning har blivit att HDMI1 och AUDIO1 osv. "delar" på samma INPUT.
Ska testas senare.

Tack än en gång

#56

Postad 01 september 2012 - 19:59

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Jag blev själv tok-kär i NAD T787 vid en demo. Men inser emellertid att jag inte kan ha det monstret som jag bor just nu, Visst kan man spela på måttliga nivåer, men är kanske inte det man vill efter man bränt 20 000:- på en biomaskin.

#57

Postad 01 september 2012 - 21:13

MrFroggerz
  • MrFroggerz
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Jag blev själv tok-kär i NAD T787 vid en demo. Men inser emellertid att jag inte kan ha det monstret som jag bor just nu, Visst kan man spela på måttliga nivåer, men är kanske inte det man vill efter man bränt 20 000:- på en biomaskin.


Jag förstår att du blev tokkär i den :) Jag ramlade ju själv dit som sagt.
Bor i hyresrätt så jag kan inte riva på hur mycket jag vill men innan 22 på både vardagar och helger så verkar det ok (ingen har klagat än iaf).
Men med MultEq: Nad så tyckte jag den höll måttet mer än väl även på måttliga/kvällslyssning volymer. Samma EQ-kurva till musik på högre volymer fick mig att dra på smilbanden ordentligt. MultEq: OFF = Låter extremt bra men något Laid Back. MultEq: NAD = Gåshud och ett sjuhelsikes tryck i alla register :D Samma sak med deras Dynamic EQ och Dynamic Volume som är guld värt vid filmtittning på kvällen/natten. Innehåller även diverse inställningsmöjligheter så att man kan få det efter egen smak.
Har bara pillat lite på ytan av denna än så länge och jag verkligen älskar denna maskin.
En annan grym fördel är ju MDC:n vilket gjorde valet mycket enklare för mig, för så länge hdmi är standarden så är den alltid uppgraderingsbar för bild och ljud.
Sen är den ju fläktkyld med 4st fläktar under som inte är märkbara förrän man stänger ner allt i rummet men som kyler så in i helsike. Slutsteget är brännhet efter 10min men 777:an är kall efter flera timmars användande :)

Det bästa impulsbeslut jag tagit tror jag.

#58

Postad 01 september 2012 - 21:56

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Mr. Froggerz

Du kan väl fota lite imorgon och berätta lite mer om vad du använder för högtalare.

#59

Postad 01 september 2012 - 22:52

MrFroggerz
  • MrFroggerz
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Mr. Froggerz

Du kan väl fota lite imorgon och berätta lite mer om vad du använder för högtalare.


Högtalarna jag använder är:
Frontar - B&W cm9
Center - B&W cmc2
Surrar - B&W cm5
Sub - Cerwin Vega VE28-S

Sub använder jag enbart till film där det finns märkvärd användning för den. Den är nog avstängd till 80% för mitt användningsområde.

Foton kommer i mitt galleri när jag får tummen ur.

Redigerat av MrFroggerz, 01 september 2012 - 22:57.


#60

Postad 03 september 2012 - 17:45

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

  • 471 inlägg
  • 0

Hade svängarna förbi Hifi-klubben igår eftermiddag och tänkte då gå in och prata lite med dom angående Nad T777 då jag ända sedan jag bytte ut mina högtalare varit extremt sugen på denna receiver. Får då reda på att dom precis fått in en som ska packas upp för demo. Det hela slutade i ett väldigt dyrt impulsköp just där och då :)

Jag kör 777:an ihop med ett C275BEE som jag driver frontarna med.
Vad jag kan säga nu efter ett antal timmars spelande på denna är att jag inte ångrar detta köp för en tiondels sekund då detta är ett brütalt MONSTER :D Bege er till närmsta Klubben som har denna inne för demo om ni vill uppleva en A/V receiver som kan leverera blytung 2-kanal (även flerkanal för den delen).
Till denna införskaffades även ett NAD PP3 RIAA för att kunna använda den kära vinylsvarven. AC/DC's Back In Black är inne på 5:e varvet i rad just nu för denna platta fick ett helt nytt liv med denna set-up, kommer lätt att få gå några varv till idag då jag blivit nykär i denna platta :D

En film har hunnit avverkats igår kväll och det blev The Hunger Games på Blu-Ray (ganska seg film). Det som jag tyckte var mest utmärkande var dialogen som verkligen var "In your face" och sedan en riktigt tajt sammanhållning av ljudet i övrigt, det kändes extremt enhetligt.
Jag är lyrisk redan efter några timmar så det känns som att jag och Mr.777 kommer att bygga ett tajt förhållande med tiden.

Att tillägga är att allt detta var testat med Audyssey urkopplat.

Den som säger att Nad har en dov karaktär har nog inte hört nad sen 80-talet för nu har jag lyssnat på C165BEE + C275BEE, T748, T175HD + T975 och nu min T777 + C275BEE och dessa spelar väl neutralt om något. Man får verkligen en känsla av att "aha, är det så här det ska låta!" (min uppfattning)
Däremot min gamla 3020 och mitt 2600 steg låter, ja, dovt. Lite som att lägga ett filter i vägen (men det får ändå en skön karaktär tycker jag).

Men nu har jag även ett par frågor:
Jag kör min Denon BDP-1611UD som både bd-spelare och cd-spelare. Vid bd går den över HDMI och vid cd så kör jag via den analoga delen. Men eftersom Nad:en automatiskt väljer källa så kopplar den automatiskt in HDMI (det finns ju inga knappar på HTR-8 för att välja audio1 te.x). Efter mycket om och men så hittade jag i menyn att man kan stänga av den digitala överföringen på Source 1 så att den tvingas gå analogt och detta är ju ett alternativ. Men detta blir ju väldigt omständigt om jag ska behöva gå in i system-menyn varje gång och slå av och på den digitala matningen beroende på om jag ska titta på film eller lyssna på cd. Är det någon med en Nad-receiver som kan ge mig tips ifall det finns en enklare lösning på detta "problem"???

Sen min andra fråga gäller Audyssey som jag aldrig haft att göra med tidigare:
Igår kväll när jag hade kopplat in allting så skulle jag köra en Auto-kalibrering och mätte upp 6 st positioner (1 i sweetspot och 5 st runt den). När detta var färdigt så aktiverade jag audyssey när jag skulle titta på film men detta visade sig vara totalt obrukbart då det precis lät som att ljudet spelades ur en burk. Detta gäller även om jag kopplar in Audyssey vid musiklyssning, det låter riktigt konstigt. Precis som om jag spelar ur kakburkar. Vi pratar inte om någon liten ohörbar skillnad utan något helt överj*****t.
Jag fick visserligen ett meddelande om att någon av högtalarna kunde vara felkopplad men så är inte fallet.
När jag kopplar ur Audyssey så låter det som det ska göra (normalt).
Skulle vara kul att få ordning på detta och höra vad audyssey egentligen kan trolla fram då NADs egna audyssey-kurva sägs vara extremt grym till musik.

Är det någon som vet vad detta kan bero på???

Peace, Out!

Fredrik


Grattis till Naden!!!

Ang. HDMI/Analogt.

Välja olika source till Bluray (1) & Cd (2) ( exempel inom parentes - såklart kan du välja fritt bland ingångarna)

Låt Bluray sourcen (1) ta emot HDMI/HDMI ljud / bild, och låt sourcen till Cd´n (2) ta emot analogt ( stäng den digitala ljudingången på denna ingång - om den är öppen väljer Naden alltid digitalt FÖRE analogt) Du kan såklart också plocka bort nummerbetäckn. på ingångarna och namnge dem: Bluray - Dvd- Cd- Turntable- Tv osv...

Ang. Audyssey:

Tänk på att du inte har mätmicken för nära bakväggen / ryggstödet/dynor-kuddar i soffan. Jag fick faktiskt bäst resultat när jag bara gjorde 3 mätningar på min T785.
Först sweetspot, sen en till vänster om, sist till höger om -ca 2,5m mellan de två yttre mätningarna.

Jag använder dessutom ofta 2.1 dvs stereo med sub - som jag låtit Audyssey mäta in - och jag lovar: den spelar supertight ihop med mina frontare!
- Tre mätn. gjorde att subben satt klockrent i sweetspot - mindre kompromiss och uträkn. av audyssey helt enkelt.
Är man många i rummet och vill att audyssey skall korrigera en större yta får man ta till en 8 punkters mätn - och offra det sista i att få subben i absolut fas i sweetspot.

Jag kör musik utan audyssey. Allt annat. dvs: Film, tv - osv... med Audyssey´s Nad kurva - låter kanon.

Lycka till!

Redigerat av Jörgen A., 03 september 2012 - 18:12.


#61

Postad 03 september 2012 - 19:58

MrFroggerz
  • MrFroggerz
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Grattis till Naden!!!

Ang. HDMI/Analogt.

Välja olika source till Bluray (1) & Cd (2) ( exempel inom parentes - såklart kan du välja fritt bland ingångarna)

Låt Bluray sourcen (1) ta emot HDMI/HDMI ljud / bild, och låt sourcen till Cd´n (2) ta emot analogt ( stäng den digitala ljudingången på denna ingång - om den är öppen väljer Naden alltid digitalt FÖRE analogt) Du kan såklart också plocka bort nummerbetäckn. på ingångarna och namnge dem: Bluray - Dvd- Cd- Turntable- Tv osv...


Det blev en liknande lösning. Kör Bluray HDMI på Source1 digitalt och sen Vinylen på analoga ingången. Sen Blurayens analoga utgång på source2:s analoga ingång ihop med AppleTv på den digitala. (enklaste lösningen för tillfället).Detta funkade alldeles utmärkt :)
Nästa gång jag släpar ut stereobänken så får alla komponenter varsin ingång istället som du beskrev ovan då Nad inte direkt hade snålat med ingångar :)

Ang. audyssey så fick jag det att fungera perfekt efter lite sökning på google och hjälp från Dakota 57. Nu kör jag all 2-kanal med Nad-kurvan då den verkligen lyckades sprida magi i mitt rum. Med audyssey avslaget så låter det fortfarande grymt men med Nad-kurvan inkopplad så lyfter det verkligen 1 snäpp till på alla register.

#62

Postad 03 september 2012 - 21:12

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

  • 471 inlägg
  • 0

Det blev en liknande lösning. Kör Bluray HDMI på Source1 digitalt och sen Vinylen på analoga ingången. Sen Blurayens analoga utgång på source2:s analoga ingång ihop med AppleTv på den digitala. (enklaste lösningen för tillfället).Detta funkade alldeles utmärkt :)
Nästa gång jag släpar ut stereobänken så får alla komponenter varsin ingång istället som du beskrev ovan då Nad inte direkt hade snålat med ingångar :)

Ang. audyssey så fick jag det att fungera perfekt efter lite sökning på google och hjälp från Dakota 57. Nu kör jag all 2-kanal med Nad-kurvan då den verkligen lyckades sprida magi i mitt rum. Med audyssey avslaget så låter det fortfarande grymt men med Nad-kurvan inkopplad så lyfter det verkligen 1 snäpp till på alla register.


Du behöver inte dra fram apparaten och byta plats på kablarna. T ex kan du på source 3 välja analog1, eller på source 2 välja HDMI1 osv...
Alla källingångarna (source) är kompatibla med alla Digitala ingångar 1-4 (inkl HDMI 1-4) OCH analoga ingångar 1-4 - bara att välja och vraka!!!

Redigerat av Jörgen A., 03 september 2012 - 21:13.


#63

Postad 04 september 2012 - 06:40

MrFroggerz
  • MrFroggerz
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Du behöver inte dra fram apparaten och byta plats på kablarna. T ex kan du på source 3 välja analog1, eller på source 2 välja HDMI1 osv...
Alla källingångarna (source) är kompatibla med alla Digitala ingångar 1-4 (inkl HDMI 1-4) OCH analoga ingångar 1-4 - bara att välja och vraka!!!


Där ser man. Stort tack för den informationen!
Får ta och sätta mig ner i lugn och ro nån dag och gå igenom instruktionsboken grundligt, den här maskinen verkar ju vara lite mer än en guldgruva :)

#64

Postad 16 september 2012 - 12:24

Dan-San
  • Dan-San
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Ang. Audyssey:

Tänk på att du inte har mätmicken för nära bakväggen / ryggstödet/dynor-kuddar i soffan. Jag fick faktiskt bäst resultat när jag bara gjorde 3 mätningar på min T785.
Först sweetspot, sen en till vänster om, sist till höger om -ca 2,5m mellan de två yttre mätningarna.

Jag använder dessutom ofta 2.1 dvs stereo med sub - som jag låtit Audyssey mäta in - och jag lovar: den spelar supertight ihop med mina frontare!
- Tre mätn. gjorde att subben satt klockrent i sweetspot - mindre kompromiss och uträkn. av audyssey helt enkelt.
är man många i rummet och vill att audyssey skall korrigera en större yta får man ta till en 8 punkters mätn - och offra det sista i att få subben i absolut fas i sweetspot.

Jag kör musik utan audyssey. Allt annat. dvs: Film, tv - osv... med Audyssey´s Nad kurva - låter kanon.

Lycka till!


Jag kör likadant med min T787. Musiklyssning 2.0 eller 2.1 utan audessey. Film på kvällstid och med min kära fru så blir det med audessey och dyn. volume på. När jag kollar på film själv så kör jag gärna utan audessey och brassar på. Shit vilken känsla, haha! Nu när jag testat lite olika inställningar så kommer jag nog göra en ny mätning för kalibreringen längre fram. Läste lite bra tips här i tråden nu. Najs.

#65

Postad 16 september 2012 - 14:26

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Försöker hjälpa en vän via telefon just nu med hans mindre NAD T757

Men han menar att det bara finns en standardinställning efter det att han kört Audyssey, att man inte kan variera ljudformatet eller koppla ur Audyssey. Trots att ha kört fler kallibreringar så lämnas han med ett platt och ljust sound. Han jämför detta med sin gamla Denon 1910 som enligt honom är likvärdig i ljudet, trots klenare effekt. Tycker att han borde fått mer "boooM, booom med NAD!

Redigerat av Glidtassen, 16 september 2012 - 14:34.


#66

Postad 16 september 2012 - 14:47

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

Försöker hjälpa en vän via telefon just nu med hans mindre NAD T757

Men han menar att det bara finns en standardinställning efter det att han kört Audyssey, att man inte kan variera ljudformatet eller koppla ur Audyssey. Trots att ha kört fler kallibreringar så lämnas han med ett platt och ljust sound. Han jämför detta med sin gamla Denon 1910 som enligt honom är likvärdig i ljudet, trots klenare effekt. Tycker att han borde fått mer "boooM, booom med NAD!


Att koppla ur Audyssey borde vara enkelt, det kan man på alla andra receivrar i alla fall. Men att kalibrera Audyssey är inte så enkelt som alla manualer säger, det är oerhört viktigt att micen placeras på ett stativ och att den pekar rakt uppåt. Om den inte pekar rakt upp kan kalibreringen få fnatt och det kommer resultera i ett outhärdligt ljud. Sen kan man direkt bortse från att göra kalibreringen på olika lyssningsplatser, ett tips är att göra alla 8 mätpositioner inom en meter. Det kan även vara värt att tillfälligt plocka bort soffbordet när man gör kalibreringen.

Oavsett vilket så ska man kunna koppla bort Audyssey när man känner för det.

#67

Postad 16 september 2012 - 15:04

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Förstår bara inte varför ljudet inte släpper i hans stativare? 2x60 watt är ganska bra med effekt.

#68

Postad 16 september 2012 - 20:04

MrFroggerz
  • MrFroggerz
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
I 757:an sitter en enklare modell av audyssey och om jag förstått det rätt så fungerar den som Yamaha:s YPAO. Den mäter upp avstånd, storlek och justerar utnivåerna för varje högtalare sen kan man själv gå in och göra enklare justeringar i efterhand om man vill (info finns i bruksanvisningen), men inget avancerat.
Den tar ingen hänsyn till rummets akustik och kalibrerar inte efter detta.
Man kan ej stänga av eller starta funktionen heller då det ju ej finns någon EQ-kurva uträknad efter rummets klang.

Varför han upplever att ljudet inte släpper vågar jag inte svara på, men att det beror på 757:an är jag tveksam till. Har han kört Nad tidigare eller har han bytt från annat märke?
Själv har jag alltid när jag lyssnat på nad fått känslan av att "så här ska det låta, det här är naturligt för mig", jag har aldrig behövt tänka efter, stenarna bara faller på plats liksom.

Hoppas det löser sig.

Edit: Säg till honom att kolla igenom användarhandboken efter någon typ av "direct"-funktion. Om det finns en sådan så ska han aktivera den och testa, det kan gör väldig skillnad vid 2-kanalslyssning

Redigerat av MrFroggerz, 16 september 2012 - 20:12.


#69

Postad 16 september 2012 - 20:20

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Japp, jag har redan rekommenderat att han skall köra "stereo direct".

Tidigare ägde han en NAD T743v2. Men den produktlijen hade problem med brus. Han bytte till en Denon 1910, och den har även jag lyssnat till när jag besökt honom. Denonreceivern levererar bra i filmläget, men blir fadd och spinkig i musik. Därför uppmanade jag honom att återvända till NAD eftersom många av deras receivers har blivit så pass mycket bättre på sistone.

Han kör ett par Wharfedale Diamond 9.1 Nu saknar dessa visserligen basresponsen, men är på 6ohm och vad jag förstår, inte en så pass brokig last.


2-vägs basreflex
Diskant: 1" soft dome
Impedans: 6 Ohm
Känslighet: 86 dB
Frekvensomfång: 45-23.000 Hz
Bas: 6.5" kevlar

Efter auto-kallibreringen berättade han även att informationen från centerkanalen vandrade ut på vänster stativare?

Redigerat av Glidtassen, 16 september 2012 - 20:22.


#70

Postad 17 september 2012 - 01:26

MrFroggerz
  • MrFroggerz
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Har han testat att återställa receivern till fabriksläge (borde gå att göra) för att sedan lyssna om det blir någon skillnad?
Om inte så kan det vara värt att testa därifrån för att sedan försöka utesluta det ena från det andra. För det låter ju onekligen konstigt att centerkanalen vandrar ut i vänster stativare :S

#71

Postad 17 september 2012 - 04:37

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Jag länkar till rätt tråd för denna fråga

NAD T757

#72

Postad 17 september 2012 - 20:24

Brinke
  • Brinke
  • Beroende

  • 1 338 inlägg
  • 0

Japp, jag har redan rekommenderat att han skall köra "stereo direct".

Tidigare ägde han en NAD T743v2. Men den produktlijen hade problem med brus. Han bytte till en Denon 1910, och den har även jag lyssnat till när jag besökt honom. Denonreceivern levererar bra i filmläget, men blir fadd och spinkig i musik. Därför uppmanade jag honom att återvända till NAD eftersom många av deras receivers har blivit så pass mycket bättre på sistone.

Han kör ett par Wharfedale Diamond 9.1 Nu saknar dessa visserligen basresponsen, men är på 6ohm och vad jag förstår, inte en så pass brokig last.


2-vägs basreflex
Diskant: 1" soft dome
Impedans: 6 Ohm
Känslighet: 86 dB
Frekvensomfång: 45-23.000 Hz
Bas: 6.5" kevlar

Efter auto-kallibreringen berättade han även att informationen från centerkanalen vandrade ut på vänster stativare?


Till så små högtalare får man nog lägga till en sub om det inte ska bli tunt. En Diamond 9.1 har snarare en 5'' bas....går inte att kompensera med en större stärkare.

#73

Postad 18 september 2012 - 14:13

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Tycker dock att NAD T787 ligger lite högt i pris, vidare har den väl höjts i pris sedan den började få utmärkelser.

#74

Postad 18 september 2012 - 15:12

MrFroggerz
  • MrFroggerz
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Tycker dock att NAD T787 ligger lite högt i pris, vidare har den väl höjts i pris sedan den började få utmärkelser.


3000:- upp på 787:an och 2000:- upp på 777:an. Fick erfara det då dom gjorde prishöjningen någon dag innan jag bestämde mig för köpa min 777:a :(
Men den känslan försvann samtidigt som dom första tonerna började spelas genom den :)
Även 275-steget prishöjdes med 1000:- men det hann jag med att köpa innan.

Men dom ligger fortfarande flera tusen under amerikanska och övriga europeiska priser.
787 ligger från 3799-3999€, samma priser i dollar.


#75

Postad 18 september 2012 - 17:53

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

  • 471 inlägg
  • 0

3000:- upp på 787:an och 2000:- upp på 777:an. Fick erfara det då dom gjorde prishöjningen någon dag innan jag bestämde mig för köpa min 777:a :(
Men den känslan försvann samtidigt som dom första tonerna började spelas genom den :)
Även 275-steget prishöjdes med 1000:- men det hann jag med att köpa innan.

Men dom ligger fortfarande flera tusen under amerikanska och övriga europeiska priser.
787 ligger från 3799-3999€, samma priser i dollar.


HK är snabba att höja - och långsamma att sänka när när kronan blir svagare/starkare
- Hade de inte haft ensamrätt på dessa, i många fall mycket bra apparater hade den fria konkurrensen snabbt kört över HK och dess monopol-liknande beteende...
Men vill man ha en NAD, och det vill jag - så får man masa sig dit och gynna dem, trots att man verkligen inte gillar stilen.

Har sedan en tid funderat på att få isatt de senaste MDC korten i min T785, men de vill ha så jäkla mycket betalt - samt måste skicka 25kg´s klumpen till Danmark för montering ( snabbt å smidigt???) - Så,nä, jag tror jag avvaktar!
-Men alla dessa fasoner från HK överskuggar inte ljudkvaliten från de större NAD receivrarna - det bara stör sinnesfriden!

#76

Postad 18 september 2012 - 19:34

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Men vad kostar en MDC-uppdatering?

Jag skulle gissa att den landar på några tusen?

#77

Postad 18 september 2012 - 23:24

MrFroggerz
  • MrFroggerz
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Men vad kostar en MDC-uppdatering?

Jag skulle gissa att den landar på några tusen?


4495 - 7495:- beroende på modell enligt HK's hemsida. (korten skiljer sig ang. godiset man får utbytt).
Men när jag pratade med dom om modulerna när jag köpte 777:an så sa dom 4495:-, men nämnde inget om modellspecifikt pris.


#78

Postad 19 september 2012 - 04:45

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
7500:- är ju nästan en tredjedel av receivern?

#79

Postad 19 september 2012 - 10:44

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

  • 471 inlägg
  • 0

7500:- är ju nästan en tredjedel av receivern?


De 2 HD korten för 7495:- är inte ens de senaste - Det nyaste ( ett 3:e kort som kompletterar de andra 2) har man inte ens bemödat sig lägga in på hemsidan/katalogen. Kan nog t o m vara så att det 3dje och nyaste kortet som byter bort de analoga komponentingångarna mot flera HDMI in/ut m m kostar några tusen till - så 10-12.000:- för uppgradering till senaste tekniken är nog rätt nära verkligheten. Pinsamt!!!!!!!!!!
Man talar vitt och brett om hur man kan uppgradera istället för att byta - glömmer dock att informera om att det kostar minst en tredjedel av receiverns nypris - i ärlighetens namn blir det antagligen billigare att sälja sin receiver på beg.marknaden och köpa en helt ny!

Redigerat av Jörgen A., 19 september 2012 - 10:45.


#80

Postad 19 september 2012 - 14:43

MrFroggerz
  • MrFroggerz
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Det 3:e kortet VM150X kostar 189€ på Hifisound.de, skulle gissa på 1495-1995:- på HK NÄR det väl dyker upp.
Senaste VM-modulen VM150 med 3-D kostar 469€, gissar 4495-4995:- i Sverige.
Vad gäller AM-modulen så hittar jag inga priser men gissar på samma som VM150.

Kan ju alltid hoppas på ett kraftigt reducerat paketpris för alla tre moduler.



#81

Postad 19 september 2012 - 15:10

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

  • 471 inlägg
  • 0

Det 3:e kortet VM150X kostar 189€ på Hifisound.de, skulle gissa på 1495-1995:- på HK NÄR det väl dyker upp.
Senaste VM-modulen VM150 med 3-D kostar 469€, gissar 4495-4995:- i Sverige.
Vad gäller AM-modulen så hittar jag inga priser men gissar på samma som VM150.

Kan ju alltid hoppas på ett kraftigt reducerat paketpris för alla tre moduler.


Sen när lämnar HK paketpris... förmodlingen aldrig!!! ( förutom på de förstärkar /högtalare paket de bygger av utgångna modeller)
Köper man grejerna från Usa slutar det på runt 9000:- för alla 3 - dyrt nog om du frågar mig.
Om det vill sig illa kan de dock kosta upp emot 12000:- hos HK. De 3 tusenlapparna sparar jag gärna, montering av mdc ligger på youtube, mjukvaran kan man ladda ner från nadelectronics hemsida - å så slipper man gynna HK

#82

Postad 19 september 2012 - 15:56

MrFroggerz
  • MrFroggerz
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Sen när lämnar HK paketpris... förmodlingen aldrig!!! ( förutom på de förstärkar /högtalare paket de bygger av utgångna modeller)
Köper man grejerna från Usa slutar det på runt 9000:- för alla 3 - dyrt nog om du frågar mig.
Om det vill sig illa kan de dock kosta upp emot 12000:- hos HK. De 3 tusenlapparna sparar jag gärna, montering av mdc ligger på youtube, mjukvaran kan man ladda ner från nadelectronics hemsida - å så slipper man gynna HK


Av vad jag kunde komma fram till vid en närmare koll på infon så verkar det vara ett AM200 (audyssey-funktionerna ligger på detta kort) och ett VM200 (video-processorn ligger på detta kort) i paket som ligger ute på HK nu för 7495:-
Detta är ju iaf ett ok pris med tanke på att VM200 går/gick för 950$ och AM200 600$

AM200 är ju fortfarande den aktuella audiomodulen och nya VM150 är betydligt billigare än VM200 (nästan halva priset) vilket "borde" innebära att det blir billigare än den nuvarande setup som finns på HK.
Jag håller tummarna för dig.

#83

Postad 19 september 2012 - 16:01

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

  • 471 inlägg
  • 0

Av vad jag kunde komma fram till vid en närmare koll på infon så verkar det vara ett AM200 (audyssey-funktionerna ligger på detta kort) och ett VM200 (video-processorn ligger på detta kort) i paket som ligger ute på HK nu för 7495:-
Detta är ju iaf ett ok pris med tanke på att VM200 går/gick för 950$ och AM200 600$

AM200 är ju fortfarande den aktuella audiomodulen och nya VM150 är betydligt billigare än VM200 (nästan halva priset) vilket "borde" innebära att det blir billigare än den nuvarande setup som finns på HK.
Jag håller tummarna för dig.


Usa priser:
vm150 $600
am200 $600
vm150x $200
Skall bli intressant att se vad Sverige får för pris...

#84

Postad 19 september 2012 - 16:10

MrFroggerz
  • MrFroggerz
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Nu sitter ju dessa i min 777:a, men jag är ändå extremt nyfiken då även jag i framtiden förmodligen kommer bli tvungen att krypa till korset. Så jag skickade ett mail till HK om VM150, VM150X och även om det blir aktuellt med att paketera dessa ihop med AM200.
Återkommer när jag fått svar.

#85

Postad 20 september 2012 - 15:09

MrFroggerz
  • MrFroggerz
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Fick svar idag från HK. Detta gäller en T785.

"Okej, kalas!

Då är det så, för att kunna installera Vm150X behöver du först AM200+VM150, detta gör att din maskin blir en HD modell. Du kan sedan installera VM150X.

Priset för detta är:
AM200+VM150: 6998kr
VM150X: 2998kr

För att få korten installerade måste du lämna in din maskin i en butik så att de kan skika ner den till vår verkstad i Danmark.


Med vänlig hälsning, Johan

Hi-Fi Klubben Kundtjänst"



VM150X är ju satt på ett extremt överpris enligt mitt tycke med tanke på att den enbart tillför 3 extra HDMI portar och en ethernet-port. Detta kort skulle jag beställa från t.ex tyskland för 189€ (inga tullavgifter eller moms inom EU) och installera själv.
Jag hade gärna sett 7495:- för alla 3.

F.ö fick jag idag ett mail från HK's kundklubb i Västerås ang. ett NAD-event den 26/9 där man även kunde boka in en uppgradering av sin NAD-receiver för halva priset, vilka moduler som gäller framkom dock inte.

Redigerat av MrFroggerz, 20 september 2012 - 15:24.


#86

Postad 21 september 2012 - 07:52

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

  • 471 inlägg
  • 0
Jag har gnällt en del på HK - men nu när de visar framfötterna och erbjuder alla korten till halva priset ( alla 3 bör enl inlägget ovan kosta 4996:- vid klubbträffen nästa onsdag)
Ska jag inte vara den som är den... utan ge dem en chans!!

Redigerat av Jörgen A., 21 september 2012 - 07:53.


#87

Postad 21 september 2012 - 17:25

MrFroggerz
  • MrFroggerz
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Jag har gnällt en del på HK - men nu när de visar framfötterna och erbjuder alla korten till halva priset ( alla 3 bör enl inlägget ovan kosta 4996:- vid klubbträffen nästa onsdag)
Ska jag inte vara den som är den... utan ge dem en chans!!


Uppdatera gärna senare om hur det gick, hur lång tid det tog och hur du upplever receivern efter bytet om du genomför det. I infon så står det ju halva priset på alla moduler som jag förstår det så jag lyfter på hatten och gratulerar isf till ett galet oslagbart pris :)

#88

Postad 22 september 2012 - 13:35

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

  • 471 inlägg
  • 0

Uppdatera gärna senare om hur det gick, hur lång tid det tog och hur du upplever receivern efter bytet om du genomför det. I infon så står det ju halva priset på alla moduler som jag förstår det så jag lyfter på hatten och gratulerar isf till ett galet oslagbart pris :)


Blir det inte för dyrt är detta chansen att förvandla den T785 jag köpte 2008 för 18.995:- till en T787. Det som inte uppdateras är då fronten - annars verkar det som allt kommer finnas där.
Ev. har man med xx7 modellerna lyckats minska strömåtgången i stand-by läge. Det skulle vara enda skillnaden mellan det lite äldre steget 955 och det helt nya 977 ( enl. senaste hifi&musik )
Får väl slå av min Nad på den riktiga strömbrytaren då - så drar den 0 stället, t o m bättre än T787 i stand-by :) :lol:

Redigerat av Jörgen A., 22 september 2012 - 13:36.


#89

Postad 24 oktober 2012 - 09:45

r-e-x
  • r-e-x
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Ser att bild nr 4 finns med i första inlägget. Bilden är tagen från ett album med prototyp kort som valts att inte komma ut i produktion. (CM 200)
"we've explored several MDC prototypes, including our CM-200. However, we apologize as there isn't a production or development plan in place for these MDC prototypes at this point and time. Thanks for contacting NAD! -SW"
Anser därför att bilden kan vara missvisande i tråden och kanske börs tas bort.

En T777 är beställd förresten och kommer förhoppningsvis idag :rolleyes:

#90

Postad 29 juni 2013 - 23:16

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Överlag verkar det som dessa receiver inte är populära på minhembio

Antar att det är för att Hifiklubben lagt vantarna på NAD och priserna hålls ganska höga. Det hör inte till vanligheterna att den sedvanliga konsumenten shoppar en receiver för över 20 000:-

Vad som stör mig med hifiklubben just nu är att det finns inga rimliga prisspann för NADs receivers. NAD T757 kostar runt
10 000:- och nästa snäpp i kedjan blir NAD T777 19 998:-

Skillnaden i effekt mellan dessa två är inte vidare stor. NAD T777 har 7x80 watt koninuerligt mot den mindre NAD T757 som lämnar 7x60 watt över hela registret. Nu är jag fullt medveten om att andra gimmicks tillkommer med de dyrare, men vad är detta? Det skiljer 20 watt per kanal kontinuerligt men ändå kostar NAD T777 det dubbla, det är bara fåningt.

Redigerat av Glidtassen, 29 juni 2013 - 23:25.


#91

Postad 29 juni 2013 - 23:30

Unregistered1384
  • Unregistered1384
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0

Överlag verkar det som dessa receiver inte är populära på minhembio

Antar att det är för att Hifiklubben lagt vantarna på NAD och priserna hålls ganska höga. Det hör inte till vanligheterna att den sedvanliga konsumenten shoppas en receiver för över 20 000:-

Vad som stör mig med hifiklubben just nu är att det finns inga rimliga prisspann för NADs receivers. NAD T757 kostar runt
10 000:- och nästa snäpp i kedjan blir NAD T777 19 998:-

Skillnaden i effekt mellan dessa två är inte vidare stor. NAD T777 har 7x80 watt koninuerligt mot den mindre NAD T757 som lämnar 7x60 watt över hela registret. Nu är jag fullt medveten om att andra gimmicks tillkommer med de dyrare, men vad är detta? Det skiljer 20 watt per kanal kontinuerligt men ändå kostar NAD T777 det dubbla, det är bara fåningt.

Sitter på en relativt nyinköpt T777. Håller med om att dubbla priset från 757 kanske är aningen mycket. Har lyssnat mycket på 757 tidigare. 777 har mer kontroll, känns som mer än 20w extra kontroll. Får känslan att försteget är aningen bättre också. Med T777 får man ju också powerdrive vilket inte finns i T757, den bidrar ju till en del dynamik. Om du kan, få mig att nedgradera mig till 757 och spara 10k :)
Transformatorn är riktigt fet i T777 :)

#92

Postad 29 juni 2013 - 23:34

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Se bara till att lägga upp bilder och vi vill ha en full utvärdering av receivern, :)

#93

Postad 29 juni 2013 - 23:47

Unregistered1384
  • Unregistered1384
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0

Se bara till att lägga upp bilder och vi vill ha en full utvärdering av receivern, :)


Skulle jag kunna :)
Tolkar din frustration över priset att du är aspirant på en 777?

#94

Postad 30 juni 2013 - 09:35

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Jag skulle kunna vara aspirant på en NAD T777.

Även om det besatta intresset finns så känner jag att jag behöver satsa på andra kapitel i mitt liv. Tröstshopping tar en bara så långt, därför lutar det mot en lång resa istället.

Visst vore det underbart med en stor NAD i vardagsrummet för film, musik och spel. Men jag tror att jag kommer att spara ihop samma belopp och dra till Nepal istället, alltför många ggr har jag fastnat i vardagsrummet med dyra leksaker istället för att röra på mig.

Jag älskar verkligen NADs senaste serie, och jag tror nästan att det är deras bästa på väldigt länge. Jag har haft en NAD T753v2 som jag köpte 2005, men kvalitén höll aldrig måttet.

NADs senaste receivers låter mkt mer: detaljerat, kraftfullt och homogent. Anledningen till detta är att firman sett över hela sin konstruktion och börjat montera alla känsligare delar direkt på kretskorten. Förut påminde deras receivers mer om rena ormbon där kablarna låg huller om buller. Jag är absolut ingen tekniker utan en praktiskt estet, men ändå tycker jag mig se utifrån bilderna jag sett på deras receivers att innanmätet har blivit mer organiserat?

#95

Postad 30 juni 2013 - 14:20

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0
Nu kanske jag hädar i den här tråden då den handlar om NADs receivrar, men Denon AVR-X4000, hade jag om jag vore er, sneglat på istället. För hemmabio och multikanal är kalibrering trevligt, och MultEQ-XT i NAD T777 står sig inte i konkurrensen med MultEQ-XT32 som normalt sett har bara funnits i de absolut dyraste receivrarna.

Dessutom kostar den hälften av NAD:en.

#96

Postad 30 juni 2013 - 14:51

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Yeah, prövade för flera år sedan en NAD T754 mot en Denon 2807

NAD T754 var nedsatt till kring 5500:- Denonreceivern kostade kring 10 000:-

Trots Denons generösa specifikationer så kunde den inte leverera musik. Det handlar både om effekt och karaktär i ljudet, NAD låter helt klart annorlunda.

Jag hjälpte min pappa att välja en av dessa receivers, och valet föll ganska lätt på NAD. Denon hade mkt mer gimmicks, men lät alldeles för tillrättalagd. Det ondskefulla drivet och attityden fanns inte hos Denon.

Jag bifogar det gamla testet som vi gjorde då:

Hjälpte min pappa välja hembioreceiver.


Valet stod emellan Denon 2807 och en NAD T754. Vi tittade på ett flertal filmer som Pearl Harbor, Forrest Gump, Man on fire osv.

Frontarna i hembion utgjordes av: B&W 603 S3.
Bakhögtalare: Audio Pro Level Qube
Subwoofer: Audio Pro Level 110



Denon 2807

Vi började med Denon 2807 och kopplade in den, vilket inte var det lättaste. Att bara får dit kablaget var ganska lätt, men när det sedan kom till att koppla bild och ljud via receivern fick vi hålla på en bra stund. Ingen av oss är helt otekniska men det var första gången som jag kopplade en Denon. Sedan gick vi vidare till receiverns auto-kalibrering, och även där förekom ett flertal moment som gjorde oss båda aningen förvirrade. Men vi fullföljde även där en korrekt kalibrering.

Film

När vi lyssnade på Denon 2807 med film slog den oss med häpnad då varje effekt var perfekt utplacerad i varje högtalare under filmens gång. Överlag var hela ljudbilden väldigt fint sammanhållen. Alla högtalare var integrerade till en helhet. Men vad som även stod klart var att den var ganska tillrättalagd i sin spelstil och den hade en ljusare klang. Ibland kunde den t.o.m. kännas lite väl kirurgisk och aningen stel, nästan steril. Vi var eniga om att Denon spelade mer en större detaljrikedom än vad jag hört hos andra receivers.

Musik

Även här gjorde receivern bra ifrån sig, speciellt de övre registren hade en fin separation. Ljudet var mjukt och trivsamt, men vi kände båda att receivern saknade stuns och en ordentlig botten i musiken. Många av partierna upplevde jag som alltför ljusa, nästan så att de var på väg att skära i mina öron. Trots att receivern är generöst specificerad i watt mäktade den inte med alla högtalare i flerkanalsstereo. Ljudet gjorde inte ett lika stort intryck på mig som med NAD T754. Det roligaste alternativet för musiklyssning var dock ”Dolby Pro Logic 2 Music”. Vi lyssnade även på Pure Direkt, vilket var trivsamt det med.

NAD T754

När vi kopplade in NAD T754 gick det mesta som på räls, den är väldigt enkel att ha och göra med. Det kan dock bli lite trångt utan bananer då man kopplar fast högtalarkabeln vid terminalerna på receivern. OSD:n (On Screen Display) kopplas enkelt upp till tv:n med hjälp av en s-videokabel eller en komponentvideokabel.

Film

Det sedvanliga karaktäristiska NAD ljudet gjorde sig omedelbart tillkänna; Pang på rödbetan!
NAD T754 hade ett helt annorlunda ljud än Denon, och det var ganska lätt att höra skillnad.
Receiverns grundton drar åt det mörkare/dova hållet och med en kraftig mid-bas.

När vi såg på Pearl Harbor höll vi oss till de mest engagerande scenerna med attacken mot den amerikanska flottan. Alla skottsalvor och explosioner klarade receivern med fördel, den matade helt enkelt ut mer kraft än Denon. Resultatet blev en mer dynamisk spelstil med ett kraftfullt och stabilt ljud. Under varje dog-fight kändes planens motorljud i magen, kulsprutesmattret dundrade så att det kändes i bröstet. Den hade visserligen inte samma detaljskärpa som Denon, men det tog den igen på drivet i ljudet istället. Jag upplevde en större respekt för volymkontrollen när NAD-receivern var inkopplad.

Musik

Här var det en överraskande skillnad mot Denon. Med NAD T754 fick musiken en tacksam skjuts. Vidare var det kul att äntligen få höra hur musiken fick bra med botten, vilket saknades med Denon. När vi spelade NAD-receivern i läget ”Enhanced Music 1” (stereo i samtliga högtalare) överglänste den även här Denon 2807. Överlag var NAD-receivern mer mättad i sin klang och kontrollerade högtalarna exemplariskt. Vi musiklyssning var NAD-receiverns ljud mer naturligt och rakt, snarare än färgat.

NAD's föregångare NAD T753v2 spelade lite bumligare än den nya 754:an, så det märks att firman har gjort de förändringar som de utlovade.

Mina upplevelser av dessa produkter är endast subjektiva, mina egna. Det finns nog många som kanske inte delar mina åsikter om dessa två förstärkare. Men jag en vidhåller att båda dessa receivers är mycket kompetenta med skiljer sig väsäntligt åt i klang och spelstil.

Ni är givetvis välkommna att delta i diskussionen. Hoppas man får lite mer feedback snart!

Redigerat av Glidtassen, 30 juni 2013 - 14:57.


#97

Postad 30 juni 2013 - 15:00

Unregistered1384
  • Unregistered1384
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0

Nu kanske jag hädar i den här tråden då den handlar om NADs receivrar, men Denon AVR-X4000, hade jag om jag vore er, sneglat på istället. För hemmabio och multikanal är kalibrering trevligt, och MultEQ-XT i NAD T777 står sig inte i konkurrensen med MultEQ-XT32 som normalt sett har bara funnits i de absolut dyraste receivrarna.

Dessutom kostar den hälften av NAD:en.

Fullt medveten om andra modeller och versioner av audyssey. Hade hemma denon 4520 ett tag, den har också xt32. Men ljudet i jämförelse så ligger NADen i en helt annan klass. Den som var närmst var yamaha 3020, men har valt NAD pga dynamiken och närvaron. Hade verkligen önskat för plånbokens skull att jag nöjt mig med billigare alternativ ;)

#98

Postad 30 juni 2013 - 15:46

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0
Problemet med receivers är att deras andrahandsvärde försvinner försvinnande snabbt. Features utökas, videodelar blir bättre, kalibrering blir bättre etc.

NAD-förstärkarna är undermåliga i detta avseende. Med ett högt pris to boot.

Om ni är oroliga för ljudet i 2-kanal så kan man alltid haka på en dedikerad 2-kanalare som används vid stereolyssning eller slutsteg för den delen.

Det är ett tips i alla fall. Den dagen man behöver den där nödvändiga featuren de precis lagt till så kan det vara rätt surt att uppgradera, om man inte köpt begagnat.

#99

Postad 30 juni 2013 - 16:57

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Håller med dig precis.

Frågan är hur bra deras största receivers säljer egentligen?

För egen del kan jag bygla om min Hegel och göra om den till ett slutsteg för frontarna. Well, well. Vi får se hur det blir framöver?

#100

Postad 01 juli 2013 - 07:42

Unregistered1384
  • Unregistered1384
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0

Problemet med receivers är att deras andrahandsvärde försvinner försvinnande snabbt. Features utökas, videodelar blir bättre, kalibrering blir bättre etc.

NAD-förstärkarna är undermåliga i detta avseende. Med ett högt pris to boot.

Om ni är oroliga för ljudet i 2-kanal så kan man alltid haka på en dedikerad 2-kanalare som används vid stereolyssning eller slutsteg för den delen.

Det är ett tips i alla fall. Den dagen man behöver den där nödvändiga featuren de precis lagt till så kan det vara rätt surt att uppgradera, om man inte köpt begagnat.

Rätt roligt det du skriver, då jag varken använder "videodelar" eller "kalibrering". För mig ligger fokus helt och hållet på ljudet den producerar. Visst saknar man kanske en inbyggd flac-spelare, men det är ju inget som inte någon annan enhet klarar av.

Lite smått mörkrädd blir man ändå då väldigt många verkar prioritera features före själva ljudsignaturen.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.