Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köpa projektor på Blocket

428 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 21 mars 2014 - 16:04

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0
Tradera är INTE bättre !

Har blivit blåst där av en som har byggt upp sitt betyg till mycket positivt. De var inte bara jag som vart blåst utan ca 150st till av samma person.

Polisanmälde men fick inte tillbaka några pengar.

Nu gällde det inte projje utan andra prylar.

Man ska passa sig och göra affärer via nätet så är det bara!

Redigerat av korpen, 21 mars 2014 - 16:05.


#52

Postad 21 mars 2014 - 18:05

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1 456 inlägg
  • 1

Tradera är INTE bättre !

Har blivit blåst där av en som har byggt upp sitt betyg till mycket positivt. De var inte bara jag som vart blåst utan ca 150st till av samma person.

Polisanmälde men fick inte tillbaka några pengar.

Nu gällde det inte projje utan andra prylar.

Man ska passa sig och göra affärer via nätet så är det bara!

Får man bara reda på vem det är så kan man göra ett personligt besök med ett järnrör .

#53

Postad 21 mars 2014 - 19:03

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Sålt två projektorer själv via blocket utan paketet med hur nöjda kunder som helst (skickade) :)

Får man bara reda på vem det är så kan man göra ett personligt besök med ett järnrör .


Har varit med en gång hade skyddsväst och batong. Skulle ta tillbaka uthyrda konsoler/spel och snubben var pundare. Gick i alla fall lugnt till :)

#54

Postad 21 mars 2014 - 19:33

Jallixx
  • Jallixx
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
http://www.blocket.s...778305.htm?aw=1
Känns som samma bedragare är i farten igen. Alldeles för bra pris och inget telefonnummer.

Redigerat av Jallixx, 21 mars 2014 - 19:34.


#55

Postad 21 mars 2014 - 19:41

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1 456 inlägg
  • 2

http://www.blocket.s...778305.htm?aw=1
Känns som samma bedragare är i farten igen. Alldeles för bra pris och inget telefonnummer.

Anmäld och klar
Det borde vara en självklar het om man hittar en sådan proje till ett sådant pris att man anmäler det till Blocket

#56

Postad 21 mars 2014 - 19:42

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

http://www.blocket.s...778305.htm?aw=1
Känns som samma bedragare är i farten igen. Alldeles för bra pris och inget telefonnummer.


Den går mig veterligen inte att få tag på ännu dessutom, vilka nötter det finns..

#57

Postad 21 mars 2014 - 19:57

Saftlasso
  • Saftlasso
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Inget telefonnummer... Men hallå. Det är ju i Östersund, dit har väl inte televerket(telefonen) kommit ännu... :D :lol:

Skämt åt sido.
Dom har nog telefon där, och bedragarna försöker nog bara hitta avlägsna platser.

Och nu försvann projen från blocket.

Redigerat av Saftlasso, 21 mars 2014 - 19:57.


#58

Postad 21 mars 2014 - 20:05

cinemadream
  • cinemadream
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Inget telefonnummer... Men hallå. Det är ju i Östersund, dit har väl inte televerket(telefonen) kommit ännu... :D :lol:

Skämt åt sido.
Dom har nog telefon där, och bedragarna försöker nog bara hitta avlägsna platser.

Och nu försvann projen från blocket.


Vad var det för projektor ? och till vilket pris xD

#59

Postad 21 mars 2014 - 20:07

Saftlasso
  • Saftlasso
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
JVC DLA-X700R för 38000:-

#60

Postad 21 mars 2014 - 21:41

spuj
  • spuj
  • Forumräv

  • 543 inlägg
  • 0
Använd alltid blocket-paketet så kan man inte bli blåst, simple as that.

Redigerat av spuj, 21 mars 2014 - 21:41.


#61

Postad 21 mars 2014 - 21:59

Mrossianolsson
  • Mrossianolsson
  • Användare

  • 210 inlägg
  • 0
Kanske lite halvt OT, men det relaterar iaf till projektorer på blocket!

Tycker synd om sambon som inte får ha sin projektor kvar ;)

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  image.jpg   120,95K   21 Antal nerladdningar


#62

Postad 21 mars 2014 - 22:00

Jallixx
  • Jallixx
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0

Använd alltid blocket-paketet så kan man inte bli blåst, simple as that.

Problemet är att det finns bedragare som använder sig av Blocket-paketet för att lura eventuella köpare, men skickar då ut ett inbetalningsmail från "blocket" och som de har satt in sitt eget kontonummer istället för blockets.

#63

Postad 21 mars 2014 - 22:30

Wessmen
  • Wessmen
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Problemet är att det finns bedragare som använder sig av Blocket-paketet för att lura eventuella köpare, men skickar då ut ett inbetalningsmail från "blocket" och som de har satt in sitt eget kontonummer istället för blockets.


Lär väl knappast röra sig om ett plusgiro eller liknande, personkonton ska man aldrig betala till.

#64

Postad 21 mars 2014 - 22:46

cinemadream
  • cinemadream
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Borde inte blocket kunna se vem som har gjort inbetalning till dem ?

Man kan väl bara använda mobil med abonnemang eller ett kreditkort ?

#65

Postad 21 mars 2014 - 23:30

spuj
  • spuj
  • Forumräv

  • 543 inlägg
  • 0

Problemet är att det finns bedragare som använder sig av Blocket-paketet för att lura eventuella köpare, men skickar då ut ett inbetalningsmail från "blocket" och som de har satt in sitt eget kontonummer istället för blockets.


Nej jag vet och det var precis vad jag beskrev tidigare i tråden.

Det jag menar är att om man använder blocket-paketet och vet hur det ska gå till så går det inte att bli blåst :)

Lär väl knappast röra sig om ett plusgiro eller liknande, personkonton ska man aldrig betala till.


I bedragar-mailen som ser ut att komma ifrån blocket så uppges ett bankkonto som man ska betala till innan varan skickas.

Redigerat av spuj, 21 mars 2014 - 23:30.


#66

Postad 21 mars 2014 - 23:42

Jallixx
  • Jallixx
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0

Nej jag vet och det var precis vad jag beskrev tidigare i tråden.

Det jag menar är att om man använder blocket-paketet och vet hur det ska gå till så går det inte att bli blåst :)

Det har du mycket rätt i, tyvärr är det ju många godtrogna som går på det ändå då de inte är helt insatta i hur Blocket-paketet fungerar. Synd om dem givetvis, men när det finns så många bedragare på Blocket måste man vara mer försiktig och kolla upp hur dessa tjänster fungerar ordentligt.

#67

Postad 22 mars 2014 - 01:03

spuj
  • spuj
  • Forumräv

  • 543 inlägg
  • 0
Sanna ord, tyvärr.

#68

Postad 22 mars 2014 - 07:25

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1 456 inlägg
  • 0

Nej jag vet och det var precis vad jag beskrev tidigare i tråden.

Det jag menar är att om man använder blocket-paketet och vet hur det ska gå till så går det inte att bli blåst :)



I bedragar-mailen som ser ut att komma ifrån blocket så uppges ett bankkonto som man ska betala till innan varan skickas.

edit

Redigerat av kalle12dussin, 22 mars 2014 - 07:33.


#69

Postad 22 mars 2014 - 12:21

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Mailade på Jvc:n igår fått svar nu på morgonen. Spännade att se hur de jobbar återkommer med feedback :)

#70

Postad 22 mars 2014 - 12:57

vanforum
  • vanforum
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Jag skulle föredra Tradera när det gäller projektorer - finns lite fler säkerhetsskydd där.

#71

Postad 22 mars 2014 - 15:41

Wessmen
  • Wessmen
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0
Tycker det är så segt att köpa elektronik på blocket, folk tror att elektronik säljs för ~80% av nypriset. Som en snubbe jag mailade som vill ha 1000kr under nypriset för en vara som har ett år kvar på garantin och använd ett antal hundra timmar.

Efter 1 år är elektronik "gammalt" per se och bör kosta där efter. Nu snackar jag inte om att äldre värstingar ska reas iväg, men lite grepp om verkligheten får man ha.

#72

Postad 22 mars 2014 - 15:58

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 1

Tradera är INTE bättre !

Har blivit blåst där av en som har byggt upp sitt betyg till mycket positivt. De var inte bara jag som vart blåst utan ca 150st till av samma person.

Polisanmälde men fick inte tillbaka några pengar.

Nu gällde det inte projje utan andra prylar.

Man ska passa sig och göra affärer via nätet så är det bara!


Låter som att kontot blivit kapat av någon annan, för annars känns det väldigt konstigt att någon med endast positiva omdömen skulle tvärvända och börja blåsa folk.
Har hört att vissa fått sina konton kapade på just Tradera och då är det ju relativt enkelt att bara ändra adress till nåt annat där bedragaren hämtar ut varorna.

Personligen tycker jag Tradera känns mer säkert än Blocket så länge säljaren har en historik med omdömen man kan granska.

#73

Postad 22 mars 2014 - 17:01

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0
Nä de var inte kapat, detta var organiserat.
Först sälja i några månader, (säkert var det stöldgods) få bra omdöme.
Sen vräka ut massvis med auktioner och inte skicka prylarna.

De åkte dit iallafall det är huvudsaken!

#74

Postad 22 mars 2014 - 17:21

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Nä de var inte kapat, detta var organiserat.
Först sälja i några månader, (säkert var det stöldgods) få bra omdöme.
Sen vräka ut massvis med auktioner och inte skicka prylarna.

De åkte dit iallafall det är huvudsaken!


Ja, bra att dom åkte dit!

Av nån konstig anledning så kan man inte se hela historiken på omdömen, dvs man kan bara se den senaste historiken med vilka varor som sålts/köpts av en viss användare men om man kollar längre tillbaks i tiden kan man tyvärr bara se omdömet & kommentar, detta är nåt Tradera borde ändra på tycker jag.
Det skulle säkert kunna hjälpa mot den typen av bedrägeri du beskriver, dvs att man bara lägger ut struntsaker i början för att få in massa omdömen för att sen lägga ut dyrare grejer.

Redigerat av Mentos, 22 mars 2014 - 17:23.


#75

Postad 22 mars 2014 - 20:35

Jallixx
  • Jallixx
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0

Tycker det är så segt att köpa elektronik på blocket, folk tror att elektronik säljs för ~80% av nypriset. Som en snubbe jag mailade som vill ha 1000kr under nypriset för en vara som har ett år kvar på garantin och använd ett antal hundra timmar.

Efter 1 år är elektronik "gammalt" per se och bör kosta där efter. Nu snackar jag inte om att äldre värstingar ska reas iväg, men lite grepp om verkligheten får man ha.

Kan inte annat än hålla med till fullo! Det jag stör mig mest på när man letar elektronik på blocket.

#76

Postad 22 mars 2014 - 22:07

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0
BankID säkrar det mesta, en sajt som hanterar det borde vara det säkraste i dagsläget?!

#77

Postad 22 mars 2014 - 22:14

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Riktig idiot var det med Jvc:n hoppas att denna tråd motverkar dessa annonser med anmälningar. Han till och med lämnade ut tele nummer som var till honom, svarade dock inte på hemligt nummer. Tydligen hade han blåst ett antal personer redan vilket han erkände, tragiskt :angry:

#78

Postad 22 mars 2014 - 22:19

Jallixx
  • Jallixx
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0

Riktig idiot var det med Jvc:n hoppas att denna tråd motverkar dessa annonser med anmälningar. Han till och med lämnade ut tele nummer som var till honom, svarade dock inte på hemligt nummer. Tydligen hade han blåst ett antal personer redan vilket han erkände, tragiskt :angry:

Fy fan för sådana kräk! Har du lust att dela med dig av eran mejl-konversation? Även jag tycker det är intressant att få reda på hur bedragare håller på.

#79

Postad 22 mars 2014 - 22:34

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0



Hej!

Finns projektorn kvar köper den gärna.

mvh Anders


Den finns kvar.

mvh
Tomas


Hej!

Kanon! Det var en bit bodde du i Norrland el? Hur går vi tillväga? Kvitto hade du, inköpt var?

mvh Anders


Jag finns i Östersund, Jämtland. Kvitto finns från Ljudshoppen Nord. Gjorde det inte kollade upp med dem!

mvh
Tomas

Hej!

Ok! Har du något tele nummer man kan nå dig på så att vi kan komma överens?

mvh Anders


Givetvis 0700415365

mvh
Tomas

Hej!

Ringt ett antal gånger utan framgång!

mvh Anders

Är det du som ringde från hemligt?Jag svarar normalt inte på hemliga nummer. Ring igen så svarar jag.

mvh
Tomas

Hej!

Såg att annonsen var borta, så jag kontaktade Ljudshoppen nord och de har inte sålt någon x700 till någon. Tveksam nu!

mvh Anders

Antingen så ljuger dom för dig eller så ljuger du för mig.


Jaha ljuger dom och varför skulle jag ljuga? Men då kan du väl bifoga kvittot så att jag ser, sedan sätter jag mig i bilen upp och hämtar den.

mvh Anders


Hahaha...du har ändå inte råd.Blåste inte jag dig för några år sen?


Det var inte allt men en del

Redigerat av mcmike, 22 mars 2014 - 22:35.


#80

Postad 22 mars 2014 - 22:51

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0
Men vilka jävla kräk det finns!
Nä en Mawashi geri i nyllet bara!

#81

Postad 23 mars 2014 - 01:54

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 1

[indent=1]

[indent=1]



Hahaha...du har ändå inte råd.Blåste inte jag dig för några år sen?


Utgår man från den spydiga kommentaren så verkar det ju inte precis som det är första gången aset försöker med sina bedrägerier och antagligen har personen aldrig åkt fast tidigare heller.

#82

Postad 24 mars 2014 - 12:42

cinemadream
  • cinemadream
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Va var det för telefon nr ? Har haft kontakt med en bedragare via sms, så klart inte registrerat nummer och han vägrade ta ett telefonsamtal.

Såg nu att du hade skrivit telefonnumret längre upp i tråden. Nästan samma, 0700413536

#83

Postad 24 mars 2014 - 19:04

Unregistered13ac0c90
  • Unregistered13ac0c90
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0
Jag handlar ganska mycket på ebay pga deras buyer skydd. Anser att det är bra för oss hedliga meniskor.

#84

Postad 24 mars 2014 - 21:37

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Billig ny Benq 1070..

http://www.blocket.s...80.htm?ca=6&w=3

Va var det för telefon nr ? Har haft kontakt med en bedragare via sms, så klart inte registrerat nummer och han vägrade ta ett telefonsamtal.

Såg nu att du hade skrivit telefonnumret längre upp i tråden. Nästan samma, 0700413536


Ganska lika, förmodligen samma person som famlar i mörkret :D

#85

Postad 24 mars 2014 - 21:54

vinballe
  • vinballe
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
Jag vart blåst (mot bättre vetande) på blocket en gång, polisanmälde och det gick gott och väl ett år innan polisen kontaktade mig och sa att personen flyttat från Örebro så ärendet skulle flyttas till polisen i Lund (dit han tydligen tagit sig för vidare affärer).. de påpekade också att "det kan ju faktiskt vara så att varan kommit bort i flytten".. jo tjena.
Men eftersom jag är mer enveten än en könis så lyckades jag spåra fanskapet (ursäkta franskan) efter ytterligare ett år och tog en roadtrip till Lund och frågade vart min telefon var.
Han vart lite förvånad.. haha.

Enda gången det gått åt fanders för min del. Annars både köper och säljer jag mycket på blocket/tradera/ebay

ps. jag fick ingen telefon, men pengarna tillbaka

#86

Postad 24 mars 2014 - 23:13

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

  • 1 870 inlägg
  • 1

Jag vart blåst (mot bättre vetande) på blocket en gång, polisanmälde och det gick gott och väl ett år innan polisen kontaktade mig och sa att personen flyttat från Örebro så ärendet skulle flyttas till polisen i Lund (dit han tydligen tagit sig för vidare affärer).. de påpekade också att "det kan ju faktiskt vara så att varan kommit bort i flytten".. jo tjena.
Men eftersom jag är mer enveten än en könis så lyckades jag spåra fanskapet (ursäkta franskan) efter ytterligare ett år och tog en roadtrip till Lund och frågade vart min telefon var.
Han vart lite förvånad.. haha.

Enda gången det gått åt fanders för min del. Annars både köper och säljer jag mycket på blocket/tradera/ebay

ps. jag fick ingen telefon, men pengarna tillbaka


Polisen .. suck den inrättningen är ett stort skämt, så om varan försvunnit då är det ok att strunta i att sända den till köparen men behålla betalningen... så¨klart,,,, det är ju synd om honom

#87

Postad 25 mars 2014 - 05:46

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1 456 inlägg
  • 0

Billig ny Benq 1070..

http://www.blocket.s...80.htm?ca=6&w=3



Ganska lika, förmodligen samma person som famlar i mörkret :D

anmäld till blocket.

#88

Postad 25 mars 2014 - 20:11

Wessmen
  • Wessmen
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0
Ingen högoddsare att benq var samma person.

Konstigt nog är jag prio trots halva sverige bort.
Frågade nog om kvitto 3 gånger, inga svar på den utan en kompis rekade Payson, såklart...

#89

Postad 26 mars 2014 - 11:57

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0
Luktar lite...inte ens rätt projektor man har tagit kort på.

http://www.blocket.s...86.htm?ca=6&w=1

Redigerat av korpen, 26 mars 2014 - 12:13.


#90

Postad 26 mars 2014 - 12:53

Unregisteredc3031afe
  • Unregisteredc3031afe
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 0

Luktar lite...inte ens rätt projektor man har tagit kort på.

http://www.blocket.s...86.htm?ca=6&w=1

Definitivt något lurt bakom den annonsen, letade efter bilder på *SONY VPL-HW50ES PROJEKTOR* och vips så dök den här upp:

http://i1096.photobu...45AA819AC2A.jpg

Kolla post #2

http://www.avsforum....s-owners-thread

#91

Postad 26 mars 2014 - 13:05

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1 456 inlägg
  • 1
Anmäld och klar.

#92

Postad 26 mars 2014 - 13:18

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0
+1

#93

Postad 26 mars 2014 - 14:18

RearNakedChoke
  • RearNakedChoke
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Jag älskar den här tråden! På dom bara! Här jobbar och sliter folk och så håller sådana här äckliga människor på och stjäl från folk. +1

#94

Postad 26 mars 2014 - 15:31

masong
  • masong
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
Måste bara fråga, vad är det som händer nær man anmäler? tänkte mest på om det faktiskt är en riktigt äkta annons.

#95

Postad 26 mars 2014 - 16:28

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

  • 1 870 inlägg
  • 1

Måste bara fråga, vad är det som händer nær man anmäler? tänkte mest på om det faktiskt är en riktigt äkta annons.


Inte något , vem som helst får lov att anmäla vad som helst, ingen begär att du skall veta mer än du vet och misstänker, om det är olagligt får sedan polisen reda ut.... när dom fikat.... kanske

#96

Postad 26 mars 2014 - 16:31

Wessmen
  • Wessmen
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Måste bara fråga, vad är det som händer nær man anmäler? tänkte mest på om det faktiskt är en riktigt äkta annons.


Bara att anmäla på.

Man vet direkt vilka som bluffar efter 2 mail. Frågor om kvitton undviks, de vill aldrig använda en säker betaltjänst utan typ Payson och Western Union som själva anser att man får handskas med bluffarna.

#97

Postad 26 mars 2014 - 16:44

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Jag älskar den här tråden! På dom bara! Här jobbar och sliter folk och så håller sådana här äckliga människor på och stjäl från folk. +1


Yes bara på dem! Sedan tycker jag att det är märkligt att detta kan få fortlöpa, blocket personalen borde ha bättre koll på vad de godkänner för annonser..

#98

Postad 26 mars 2014 - 16:45

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1 456 inlägg
  • 2
Vi får väl ha tråden som en ren anmälar tråd för bedragarna .

#99

Postad 26 mars 2014 - 20:20

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Vi får väl ha tråden som en ren anmälar tråd för bedragarna .


Håller med dig..

#100

Postad 26 mars 2014 - 20:35

Unregistered44e1cbef
  • Unregistered44e1cbef
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

Vi får väl ha tråden som en ren anmälar tråd för bedragarna .


Väldigt bra förslag.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.