Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Problem med dvdirect.net!

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 14 februari 2003 - 08:41

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

  • 1 120 inlägg
  • 0
Vad är detta för företag?

Jag vet inte om det bara är jag som har fått mardrömsdålig service eller vad..

Den 31 Jan beställde jag via telefon ett chip för att göra min DVD PAL progresiv. Och säljaren sa att det hade de hemma och han skulle skicka det samma dag så jag skulle ha det måndagen eller tisdagen veckan efter.
Sen började problemen...
Fredagen 7feb började jag undra vad som hänt så jag mailade dem men inget svar så på eftermiddagen ringde jag dem och då var fortfarande inte chipet skickat och en massa uräkter dök upp vilka jag tror vad jag vill på just nu. Men han lovade att skicka det igen med en gång... men inte gjordes det... ringde igen på ondagen den 12 feb och fick prata med en snubben som kom med fler ursäkter och lovade att skicka det med en gång men nope inte blev det skickat i onsdag heller..
Ringde igen igår och nu börjar man bli lite iriterad och frågade om det var skickat men nej inte var det det... Va f----n!!
Så nu lovade han att skicka ner det med företagspaket så jag ska ha det idag... Men för att vara på säkra sidan så skickade jag ett mail vid middagstid och bad dem att ge mig postförskottsumman och inlämningsnumret på paketet så jag kunde vara förbered när det kanske dyker upp...
Men inte f---n svara de på mailet...

Jag har mailat ett antal gånger utan att få ett enda svar någonsin... Använder de sin email eller?

Jag ger ett varningens tecken för att handla med detta företag..[:)!]

Daniel

#2

Postad 14 februari 2003 - 10:04

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • Mästare

  • 2 991 inlägg
  • 0
Du har inte möjlighet att ta dig till butiken, då?

#3

Postad 14 februari 2003 - 10:17

Unregistered1739fb9a
  • Unregistered1739fb9a
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
142167505 så nu kan du plåga dom även via icq [^]

Det bästa är ju verkligen att ringa och prata med dom istället. Dock har jag märkt att dom är lite små skumma ibland med sina ordrar och lovar lite för mycket.

#4

Postad 14 februari 2003 - 10:21

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • Mästare

  • 2 991 inlägg
  • 0
Jag handlade min numera sålda Pioneer DV-717 från www.dvdirect.net med otroligt bra mottagande - men då åkte jag i.o.f.s. direkt till butiken (det var förvisso i maj 1999, så det kanske ser annorlunda ut i dagens läge)...[?]

#5

Postad 14 februari 2003 - 10:55

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

  • 1 120 inlägg
  • 0
Njäää köra till butiken e inte så skoj eftersom jag bor i Helsingborg...[:)]

Men ska erkänna att det dök upp nu precis... men håller kvar vid att service inte är bra... Lovar alldeles för mkt...

Trevliga att prata med men det hjälper ju inte om de inte håller det som lovas!

#6

Postad 14 februari 2003 - 12:33

Unregistered3e8a25cd
  • Unregistered3e8a25cd
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Jag mailade och frågade om chip till min Denon DVD2800MKII och det tog ca 1 vecka innan jag fick svar. Hade en följdfråga och den tog ytterligare en vecka att få svar på. Det kan ju vara så att de prioriterar butiks- och telefonförsljning men då bör man skriva det på sajten så att kunderna vet att det kan dröja med svar.

#7

Postad 14 februari 2003 - 12:43

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

  • 1 120 inlägg
  • 0
Sandstream...
Spelar ingen roll om man ringer... det var det jag gjorde från början...

#8

Postad 14 februari 2003 - 13:16

Unregistered1739fb9a
  • Unregistered1739fb9a
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
Har man så enormt mycket att göra så kan det ju vara en god ide att anställa en person till så man troligtvis kan ge ännu mer service och få ännu mer nya kunder.

Kanske bara för enkel teori? [^]

#9

Postad 18 februari 2003 - 16:06

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

  • 1 120 inlägg
  • 1
Ok... Ska ändra lite på min uppfattning av DVDirect.net..

Idag fick jag ett samtal från dem eftersom de hade läst min uppfattning av deras service.
Och jag uppskattade väldigt mkt att de ringde upp mig och gick igenom vad som hänt och INTE försökte bortförklara det som hänt utan bad så mkt om ursäkt.

Det var strongt gjort!!... Detta göra att jag kan tänka mig att handla från dem igen...

Man kan här se att forumen kan göra nytta!... Bra för både oss konsumenter och handlare.
De får reda på om det är något de kan förbättre och vi får förhoppningsvis bättre service i slutändan.

#10

Postad 22 oktober 2015 - 09:16

Swann
  • Swann
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0

Hej,

 

Tänkte ta upp denna tråden då jag hittade den genom att surfa på DVDirect och service. Lämnade in min reg-fria spelare (garantiärende) den 4:e Augusti och idag nästan 3 månader senare har fortfarande inte fått tillbaka den.

 

De meddelade den 1:e Oktober (efter att jag pressat på dem) att de fått tillbaka den från verkstaden men att den fortfarande var defekt så de fick lämna tillbaka den. Dock nu så svarar de inte längre på mina mejl där jag frågar om status.

 

Så krasst sätt "om" man handlar därifrån, håll tummarna för att prylarna ej strular, för då är man out-of-luck.

 

Kommer givetvis att uppdatera här med status när det händer något.



#11

Postad 24 oktober 2015 - 12:42

Swann
  • Swann
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Uppdatering: Efter att ha skrivit här så fick jag äntligen ett svar tillbaka och även också en reparerad spelare. Som plåster på såret blev garantin förlängd och de ursäktade sig för att de strulat med att ge svar tillbaka och att det tog sådan tid. Så eloge till deras respons!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.